- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco X3 NFC - minden, ami kell
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Újabb forrás erősíti meg a CMF Phone specifikációját
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic V2 - origami
Hirdetés
-
Kiszivárgott egy lista a várható Lunar Lake modellekről
ph Eszerint az Intel Core Ultra 200V sorozata kilenc modellből, köztük egy Core Ultra 9-es példányból állna.
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
HollyBoni
veterán
válasz jjeahh #114397 üzenetére
Mindenképp nézd meg a váltókart hány sebességes. No offense annak aki eddig szervizelte a bicót, de nagyon sok hülye össze vissza alkatrész cserét láttam már, mindenképp alaposan nézz meg mindent.
Erre a hátsó váltóra ezeket találtam, nem tudom melyik igaz. Ha jól látom csak hosszú kanalas létezik belőle, nem tudom miért van több féle specifikáció.
- Max.fogszám fogaskoszorú nagy lánckerék: 34 fog
- Min. fogszám fogaskoszorú nagy lánckerék: 28 fog
- Max. fogszám fogaskoszorú kis lánckerék: 11 fog
- Min. fogszám fogaskoszorú kis lánckerék: 11 fog
- Max. fogszám különbség: 22 fog
- Teljes kapacitás: 45 fogMax. első fogkülönbség: 20 fog
Teljes kapacitás: 43 fog
Legnagyobb alsó lánckerék: 34 fog
Legkisebb alsó lánckerék: 28 fog
Legkisebb felső lánckerék: 11 fogElső váltónál biztos hogy írja a típust, sokszor valahol a hátulján van eldugva. Lehet jó retkes, világíts rá, látszani fog. Rákeresel gugliban és megtalálsz róla mindent.
-
HollyBoni
veterán
válasz jjeahh #114409 üzenetére
Igen, ez sokszor így van, bár általában az emberek megijednek mikor összeszámolod hogy mennyi is lesz a vége...
Viszont ha menetes a hátsó agy arra nem megy kazetta, szóval kelleni fog új kerék is, az meg van? 8-as racsniból már csak Sunrace cuccokat látok, de ma már szvsz felesleges ilyenekkel foglalkozni.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz jjeahh #114418 üzenetére
559 az átmérő mm-ben, colban pedig 26-os kerék. 21 a belső szélesség lesz mm-ben.
Mostanában eléggé divatba jött a szélesebb felni, ettől független jó lesz 2.25-ös gumival is ez a felni. Csak szélesség miatt ne váltson szvsz. Így is elég költés lesz egy olyan bringára amire nem is nagyon éri meg költeni.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz bringasisti #114438 üzenetére
Nem látom hogy/miért működne. Itt nem meghajlítod, hanem a két ellentétes oldalt megfogod, aztán mikor összenyomod egymással szembe tolja őket, és így szétpattan a patentszem.
Ugyanezt csinálja a patentszem bontó fogó is, csak az a görgőket fogja meg.
(#114440) kacsyx: Imádni fogod. Igaz az a gravel ami USA-ban van itthon kb. nincs, de a gravel bicók szuper mindenes bringák. Én 43-es GravelKing-gel nyomatom mindenhol. Aszfalt, földút, kis hegymászás terepen. Tubeless, 2 és 2.4 bar, mindenhol elmegy és aszfalton érzésre a gumi az utolsó dolog ami visszatartana. Hosszú utakon meg imádom a koskormányt.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz kacsyx #114444 üzenetére
Durva terepen, főleg ha még lejtőzöl is koskormányos bringáknál a titok hogy mindenképp alul kell fogni a kormányt. Fékváltókar fogáshoz képest 1000x több kontrollod van így a bringa felett, jól meg tudod markolni a kormányt, de le tudod lazítani a karod hogy ne rázza szét az agyad. Ha csak nem valami nagyon agresszív pozícióról jössz ez fura lesz egyenes kormány után, de megéri megszokni.
Fékváltókarnál fogva simán elmész földutakon, és mindent simán fogsz tudni kezelni, legalábbis nekem nincs vele semmi gond.
Én is egyenes kormányról váltottam, de hamar megszoktam, és imádom. Hosszú utakra szerintem verhetetlen.
-
HollyBoni
veterán
válasz jjeahh #114469 üzenetére
Nem találtam kb. semmi infót erről az első váltóról. Próbáljátok meg a mostani váltóval ha meglesz a hajtókar, aztán ha meg nem megy csere.
Ha most nem működik az sok mindentől lehet, pl. ha már pár milivel fentebb van mint kéne nagyon sz*rul tud működni egy első váltó.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz HEAHEA #114554 üzenetére
Nem, a fényerő az fényerő, a lumen adja meg. Az hogy egy lámpa messzire visz kis pontban, vagy közel terít legfőképp a reflektor határozza meg. Ide jön a candela, illetve a nevesebb gyártók megadják méterben meddig visz el.
Én mindenkinek normális kínai zseblámpát ajánlok külön tartóval. Elemlámpás topikban van jó pár guru. Meg persze ezeknél vannak tesztek valós mérésekkel.
Egy "bringás" lámpa töredékéért 100x annyi teljesítményt kapsz, és megveheted hozzá a legfejlettebb, legbiztonságosabb márkás akkukat, nem valami zsákbamacskát amit néha cserélni sem lehet. Na meg lesz egy faja zseblámpád is. Persze vannak bringás lámpákból is normálisabbak amibe cserélhető 18650 akku megy, de természetesen sokkal drágábbak.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz bringasisti #114563 üzenetére
Valóságban ez kb. 300-400 lument tud. Ezeket a zoomos sz*rokat nyomatják mindenhol, teljesen a legalja. Direkt írtam azt hogy normális kínait kell venni. Pl. Convoy, de elemlámpás topikban minden infó ott van.
Például van ott aki csinált egy rakat mérést. [link]
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Sziasztok!
Rendelt már valaki Csájna vázszettet eBay-ről vagy Ali-ról? Az érdekelne hogy vámnál milyen kategóriába sorolják be, és hány % vám jönne rá (áfán meg kezelési költségen felül).
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Használtat nem szeretnék (meg persze Kínait sem szívesen) csak a márkás váz árak rendesen el vannak szállva mindenhol. Itthon inkább meg sem néztem mi mennyi, gondolom szokásos árkülönbség külföldhöz képest.
Mondjuk van ez az XDB postázós dolog is de nem is tudom hogy szabad e róla egyáltalán beszélni...
Mindegy, még keresgélek.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz RMZ250 #126495 üzenetére
Ugyanolyan mint a legtöbb kínai karbon cucc. Vagy eltörik, vagy nem. Én most vázakat nézegetek, van aki több év és több ezer km után is teljesen elégedett vele, van akinek elrepedt az első kör után.
Lehet hogy a Canyon-t ott csinálják a szomszéd gyárban mint ezt, csak mondjuk itt nem olyan alapos a quality control stb.
Ja meg ez a 41 dollár sem marad 41 dollár ha megfogják vámon.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz IMIIKE1998 #126513 üzenetére
Most tényleg elkezdték megint nyomatni a 29-et. Jönnek ki az egyre brutálabb 29-es 2.4-2.5-2.6 enduro külsők, 29-es DH bringák mint pl az új Santa Cruz V10 stb stb.
-
HollyBoni
veterán
válasz IMIIKE1998 #126521 üzenetére
Ezaz hogy már versenyeznek, DH-n és enduron is! Tényleg egyre több a durvulósabb 29-es fully, de az hogy ez most mennyire marketing inkább ne menjünk bele.
Kijött a 29, akkor az ment, utána kijött a 27.5, akkor az, utána jött a plus, most meg megint jön vissza a 29.Közben azért jött boost meg superboost meg mindenféle anyámkínja, meg meghalt az első váltó is, sokszor azt is hallani hogy azért jön vissza a 29 mert már tudnak csinálni fullykat ekkora kerekekkel és jó geoval.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz G@ben #126526 üzenetére
Ne legyen igazam de azért ott biztos kapnál még fejlesztést a pénzedért, nem csak nagyobb kereket.
Csúnyán el tud járni a cuccok felett az idő, és eléggé le tud csorogni a technológia a magasabb kategóriás szettektől alacsonyabb kategóriához. Én pl. csodálkozok hogy mit csinál a Shimano meg a SRAM mostanság, szvsz rég nem voltak ilyen jó közép és alsókategóriás szettjeik. Akkor ott van még esetleg modern gépnél a geo, újabb szabványok amikhez már egyszerűbb cuccokat találni, stb stb.(#126527) Zsohi : Ezért mondtam hogy hagyjuk, ez olyan mintha elkezdenénk egy újabb 1x vs 2x vitát, van belőle 25 millió másik. Itt is elég számottevő hogy kinek mi jön be. Csak az volt a téma éppen mi menő.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz kacsyx #126600 üzenetére
No offense, tényleg nem kötekedni akarok, de én sosem értettem ezek a ~60mm-es telók mire jók. Puszta kíváncsiságból, te mit szeretsz benne, hol érzed hogy igazán segít?
Én csak az adatokat nézem, és nem tudok rájönni. 2.2 kiló, és 63mm rugóút. Én úgy képzelem el hogy ahol igazán kéne teló ott ez már rég felkoppan, az útegyenetlenségeket meg jobban felfogná egy picit nagyobb, minőségi esetleg tubeless gumi picit alacsonyabb nyomáson. Ha meg mondjuk teló helyett egy karbon mere villa lenne akkor le tudnál dobni ~másfél kilót, azaz majdnem három kulacs vizet. Nem vagyok grammániás, de azért az masszív.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz kacsyx #126606 üzenetére
Akkor bocsesz, én azt hittem te szereted, csak azért kérdeztem.
Nekem is gravel bicóm van, 43 milis Panaracer GravelKing SK gumik, 2 bar. Nincs olyan aszfaltút ahol ne csillapítana eleget, de terepen ahol gumin kívül tényleg kéne extra csillapítás oda édes kevés lenne a 60mm.
Mostanában jött ki pl. a Fox is meg egy másik kisebb gyártó 40mm-es minőségi "gravel telókkal", én egyszerűen nem tudom megérteni őket hogy mire jók.
Sok trekkinget szeretnek szerelni iszonyatosan túlvastagított drótperemes hót sz*r külsőkkel (persze tudom defektvédelem, mondjuk érdekesen az én gumijaim ~4-5 hónapja vannak fent és még nem kaptam defektet jó köves terepen sem ahova igazából már monti kellett volna), oda pl. szerintem 2db minőségi külső teljesen átváltoztatná a bringát teló helyett. Kb. még annyiba is kerülne mint ez a Suntour teló.beleriand72: De pont ezt mondom, hogy egyelőre engem nem győzött meg az értelméről a trekking teló. Nem a súly a fő bajom hanem inkább az hogy lehet az az extra súly teljesen felesleges, mert még kényelmesebb IS lenne a merev villa + minőségi gumi felállás.
2.2 kilóból már bőven van 100-as teló, az persze össze sem hasonlítható egy merev villával.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Runner_fxr #126612 üzenetére
Én totál nem vagyok a versenyző típus, kízárólag csak "for fun" bringázok. Semmi Strava KOM és hasonlók. De még így sem tudom megérteni ezeket a telókat.
Nekem csak az van a fejemben hogy annyira sokat tud számítani egy jó gumi mind csillapításban, tapadásban meg abban hogy érzésre "mennyire megy a bringa" hogy inkább arra költenék 20-25 ezret mint egy Suntour 63mm-es telóra.Persze ilyen trekking telós bringa csak próbakörön volt eddig nálam ahol általában kő kemény volt, és/vagy kotyogott és/vagy jött fel belőle a rozsdás trutyi... Így persze negatív az élmény, ezért próbálkoztam hátha meg tudja nekem valaki magyarázni az értelmét.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz IMIIKE1998 #126773 üzenetére
Gondolom csillapítás az 0 van benne, csak egy rugó, jó esetben meg valami kis gumi az aljában... Ezeknél "normális" a koppanás, ha csak nem egy 10 méteres letörést ugrasz le szerintem nem fog szétesni.
-
HollyBoni
veterán
válasz woodworm #126822 üzenetére
Ha a keret 10k/gumi akkor nagyon tudom ajánlani a Panaracer GravelKing SK-t 43-as méretben. Ez egy valódi 43-as, igaz nem 50. Picit bütykös, de iszonyat jól gurul aszfalton, én vígan megyek vele 4-5 órákat ha úgy tartja kedvem. Nem nagyon eszi az aszfalt. Földúton sokkal jobban tapad mint egy slick, vizes aszfalton ég és föld a különbség, én mostanában még hóban is mentem vele. Nem egy agyonvastagított dögnehéz trekking gumi, de nem is hajszálvékony, van benne defektvédelem. Útegyenletlenségeknél szépen "rugózik". Nekem kb. májustól októberig volt fent (utána ment fel a 32-es verziója sárvédővel), nem kaptam még defektet pedig sokszor használtam olyan helyen ahova inkább monti kellett volna.
Vagy még ott van a Schwalbe G-One Speed, ez majdnem slick, nagyon jó kis gumi és van belőle 50-622-es változat. [link]
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz woodworm #126831 üzenetére
Nem nagyon, külföldről szoktam rendelni, már rég elegem van az itthoni boltokból. Kintről 30-35 juró.
Nem rossz gumik ezek, de szerintem feleslegesen combosak, nehezek. Az meg még nagyobb baj hogy a nehézség inkább a drótperemből jön.
Nem vagyok grammániás, meg nem is akarok turkálni más pénztárcájában, de egy könnyebb, jó minőségű külső totál át tud változtatni egy bringát egy ilyen drótperemes alsó kategóriás valamihez képest. Ha csak egy helyen nem spórolnék egy bringán akkor az a külső lenne.Ha mindenképp ilyen kimondottan trekking külsőt szeretnél akkor szerintem Schwalbe Marathon szériában nézz szét. Van belőle egy pár verzió meg jó pár méret. De lehet ez sem lesz olcsón.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz woodworm #126837 üzenetére
Hát akkor még van mondjuk a WTB Riddler 45 ami egy miniatűr semi slick monti külső. De ez sem olcsó. Bocs.
Bütyökkel nincs bajom, a GravelKing gumim is bütykös, pont azért szeretem.
Ez az 50-es picit fura méret. Nagyon sok a trekking külső amik sokszor inkább olcsóbbak és rosszabb minőségűek, viszont a jó kis gravel külsők inkább 45-nél végződnek, a jó kis monti külsők meg inkább 2.1-2.2-nél kezdődnek.bringasisti: Ha az alapján rakod össze a bringád hogy milyen egy idegennek a reakciója mikor meglátja akkor súlyos gondok vannak, de ha neked ez tényleg fontos kritérium akkor nem ajánlom a rugós nyeregcsövet sem.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz woodworm #126845 üzenetére
A 65mm elég sok. 2.2 col az ~55mm átváltva (google, 2.2 inch to mm). Persze van hogy gyártók máshogy váltják, meg nem mindig olyan széles mint ami rá van írva, de én oldalankét 5mm-el vígan ellennék. A Race King nagyon kerek profilú, elég pontos méretű szélességben, viszont nagyon nagyon magas. A felni szélességtől is nagyon függ hogy milyen széles lesz a gumi. A felnid belső szélessége mekkora? Ugye nem valami nagyon virsli?
Ha tényleg 65mm ott a hely ahol a gumi oldalfala van vígan beférne egy 2.1-2.2, de szvsz itt is 10k egy normális, meg lehet ez a méret már picit overkill. Azt mindig számold bele hogy a szélesebb gumi magasabb is, jóval.
Én azt mondom hogy állj össze valakivel és rendelj külföldről, vagy ott a wiggle aki ~1500 forintért postáz magyarországra. Bár a gumi kínálatukat nem néztem egy ideje de az a postaköltség kb. annyi mint az ebike... Csak az árak "picit" mások.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz ivana #126858 üzenetére
Régi bringa alkatrészeket én sem rendelek külföldről (vagyis igazából már egy jó ideje sehonnan), meg ha kell egy 250ft-os bowden azt sem, de minden mást igen. Ha mégis kéne valami olcsó cucc ami nem sürgős azért szét szoktam nézni eBay-en. Most a wiggle-t említettem de a "kintről rendelés" nálam magába foglalja az összes európai nagy webshopot, meg filléres dolgoknál kínát. Nem hiszem hogy ezzel az ebike tudna versenyezni.
Fizikailag bicóboltban már nem nagyon szoktam vásárolni, nem BP-i vagyok, ha összeadom az útiköltséget meg azt hogy mennyi időm megy el a beutazásra jobban járok egy 7-10 eurós külföldi postaköltséggel...
Néha nevetséges különbségek vannak árban. Gumikból láttam már olyat hogy ugyanabból a típusból kint 2db külső ÉS 2db belső került annyiba mint ebike-on 1db külső... És nem, semmi akció nem volt.
Mondjuk egy komplett groupset árat meg sem mernék nézni (ha egyáltalán van). Persze azt nem sűrűn vásárol az ember (legalábbis én nem) de mikor tavaly vettem egy komplett SRAM szettet eszemben sem volt itthon szétnézni.És akkor még ott van az hogy nekem általában az a tapasztalatom a legtöbb itthoni webshoppal hogy rendelek valamit aztán két nap múlva jön az email hogy "ja bocs, ez mégsincs raktáron, tudunk hozni jövőre, vagy van még helyette ilyen és ilyen".
Sajnálom, és nem szidni akarom a saját kis hazánkat, de nekem annyi rossz tapasztalatom volt mindenféle webshoppal hogy szinte teljesen leszoktam az itthoni rendelésről. Meg igazából a szervizekkel is borzasztó tapasztalataim voltak, azért tanultam meg bütykölni.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz gabro0 #126862 üzenetére
Tisztázzuk hogy nem mondtam és nem is fogom mondani hogy az összes külföldi webshop szent és sosem hibázhatnak, és hogy egytől egyig az összes itthon webshop és bolt sz*r. Itthon is vannak jó dolgok és külföldön is vannak rossz dolgok.
Csak úgy általánosan leírtam a tapasztalatom. Én sem örülök neki hogy ilyen rossz tapasztalataim vannak elvégre a hazámról van szó.Legutóbb egy bizonyos bandázst akartam beszerezni, 5-6 ezer forint, gondoltam ezt most ne rendeljük kintről.
Ha jól emlékszem 5 helyről próbáltam megrendelni, és annak ellenére hogy mindenkinél szerepelt a honlapon, egyik boltban/webshopban sem volt raktáron. A végén egy kis pesti bolt be tudta rendelni 2 hét átfutási idővel.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz ivana #126867 üzenetére
Gondolom nem az ebike gyártja itt helyben a felsorolt alkatrészeket szóval fura lenne ha egész európában és kínából nem lehetne beszerezni, csak ebike-on.
Conti városi gumikat én sokat látok a szokásos helyeken (bike-discont, bike24, stb). CST és társai helyett pedig ott van valami nagyobb márka ugyanolyan áron.
Sunrace cuccokkal tele van az eBay és Ali. Jobb kazettáik kb. minden normális külföldi webshopban megtalálhatóak, vagy mondjuk az 1x12-es szettjük.
AXA lámpákat nem ismerem és inkább minőségi de olcsó kínai zseblámpa fan vagyok, de egy gyors google keresés és bike-discount-on van pár AXA.Satöbbi satöbbi, nem válaszoltam minden kérdésedre, ez csak egy 2 perces google keresés volt.
Ha jobban szétnézel biztos megtalálnál mindent amit keresel, nem hiszem hogy MO a világ Sunrace központja, de ahogy írtam kisebb olcsó dolgoknál nem biztos hogy megéri a külföldi rendelés.
Igen, mindenképp más réteget nézünk. Csak kíváncsiságból rákerestem és a SRAM Rival 1 szettemet sehol nem látom itthon amit bike24-ról rendeltem. Külföldön orrba szájjba nyomatják. A hozzá való kazetta meg MINIMUM 15 ezerrel drágább mint külföldről. Csak egy random példa.
Ha a mostani bringámat külföldi rendelések helyett itthoni rendelésekből próbáltam volna megépíteni szerintem 2x annyira jött volna ki és az alkatrészek felét be sem tudtam volna szerezni.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Picit félreértelmezted.
"The new XTR chain might not fit on some chain rings at all. On others, it might vibrate while pedaling or wear out extremely quickly."
Akkor vannak gondok ha nem az új XTR lánctányért használod.
Amúgy igen, hajtókarnál a tömeggyártással van baj. Agynál direkt kiemelik hogy nem a tömeggyártással van a baj, hanem az alap koncepcióval.
Szóval röviden hajtókarnál tömeggyártás, agynál egy újratervezés, illetve mégsem lesz 11 sebis kazetta.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #127414 üzenetére
Ismerem az újításokat, meg el is olvastam a Pinkbike cikket, de igazából úgysem érint. Új XTR szettet úgysem veszek. Majd szépen lecsorog, bár ezt az ismét egy új kazettatestet nem igazán komálom. Oké, az XD-nek is kellett egy pici idő mire elterjedt, de mikor tavaly vettem kerékszettet csak annyi volt hogy kiválasztottam egy legördülő menüből hogy XD-t szeretnék... Semmi extra költség és már egy jó ideje az összes normális agynál opció. És nagyrészt ugyanaz volt a fő cél, hogy elférjen az a 10-es lánckerék. Meg ha jól tudom eléggé le van védetve a szabvány, és jelenleg csak a DT-nek meg i9-nak engedték meg a Micro Spline gyártását...
Mondjuk a 11 sebis opciónak a kinyírása elég érdekes. Emlékszem úgy harangozták be hogy nem mindenkinek kell a 12 sebi és velük is törődnek, meg hogy próbálkoznak minél átfogóbb szettet csinálni, aztán meg hirtelen rájönnek már elvileg megjelenés után hogy hopp mégsincs igény rá...
(#127415) 6030D: Pinkbike kommentekre inkább ne alapozz semmit, hidd el jobban jársz.
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #127420 üzenetére
Azzal azért rendesen le van maradva a Shimano kb. mindenkihez képest... XT ide vagy oda egy akármilyen Tajvani Bitex vagy Novatec csúnyán odavágja. Én speciel mindig is utáltam a Shimano agyakat. Csak szvsz, nem akarok háborút indítani.
DT rendszerét ismerem, tényleg tök jó, egyedül az az idegesítő hogy mennyit képesek elkérni egy 36T ratchet-ért: [link]
De nekem a normálisan megcsinált "hagyományos" megoldással sincs bajom, most már amúgy is egyre elterjedtebb a sok sok kalapács meg fog olcsóbb agyaknál is.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz jjeahh #127453 üzenetére
Szerintem a gravel bringa bőven nem arany középút. Nekem gravel van 43 milis gumikkal és inkább montit fogok építeni. Tudom te nem itt laksz, de szvsz egy gravel bringa a szuper minőségű magyar aszfalt utakra perfekt, nekem soha többet nem lesz országútim és/vagy virsligumim. Sima földutakra meg sóderre perfekt. De felmész egy picit durvább földútra ahol van egy két lyuk, vagy végigment egy pár traktor mikor sár volt és halál. Az nem érdekel hogy lassú, az érdekel hogy szimplán szétrázza az agyamat, és hosszú távon nagyon durván lefáraszt, megfájdul a nyak, váll. A 43-as gumit 2 bar-on elől még egy durvább földúton is tök egyszerű felütni. Terepen lejtőzésnél az a legstabilabb ha alul fogod a kormányt, de ez meg egy montihoz képest nagyon kretén pozíció, attól független hogy nekem eléggé meg van emeleve a kormány túlságosan le kell hajolni. A terepen lejtőzést nem élvezem, inkább imádkozok hogy ne haljak meg, ne üssen fel az első felnit.
Egyre több gravel/adventure stb. elnevezésű koskormányos gép van ahova befér egy 27.5-es 2.1-2.2-es monti gumi, de szvsz lassan már kezdenek átmenni 90-es évekbeli montikba. Van olyan gravel-nek titulált bicó amin dropper van, 2.1-es gumik, és egy 40mm-es teló...Látok olyan videókat USA-ból ahol hasonló minőségű utakon tekernek mondjuk 100-150 kilómétereket, oda persze jó a gravel bicó. De én legalábbis a saját környékemen nem tudok ilyen utakról, ha vannak azok mondjuk nagyon max 3-5 kilóméterig tartanak. Ha már egy icipicit durvább terepről van szó inkább egy XC gépet mondanék arany középútnak. Brutál könnyűre meg lehet őket építeni, és egy nagyon minimál 2.2-es XC gumi meg egy jobb 40-45mm-es gravel gumi között nincs akkora különbség gördülési ellenállásban mint az ember gondolná. De nálam nem is inkább a sebesség fontos, hanem a komfort, használhatóság.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Ez sajna nem igaz. Ha csak nincs egy csomó tengődő alkatrészed otthon, ha új alkatrészekből építesz vázról bringát mindig drágábban fog kijönni mint a komplett, főleg ha egy direct to consumer márka bringáihoz hasonlítod.
A Radon karbon vázait pont árulja a bike-discount. 640 eurótól kezdődnek, de valami megmaradt modell, nincs belőle sok méret. A Radon amúgy 8-900 euró körül hirdeti az új karbon XC vázait, de most vegyük ezt a legolcsóbb 640 eurós vázat példának. Hozzádobsz egy 2x11-es XT szettet ami ~560 euró, már 1200 eurónál jársz és még hiányzik a fél bringa.
Bringát építeni nagyon jó móka, de ha csak új alkatrészekből dolgozol szinte sosem éri meg.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz jjeahh #127462 üzenetére
Persze, ha CSAK tükörsima sóderes utak lennének akkor lehet arany középút a gravel bicó, de mindenhol van durvább terep, és gravel bicónál nálam durvább terepbe még egy rosszabb minőségű földút is beletartozik... Próbáld ki, meglátod.
Az gravel aszfalton jobb mint egy XC gép, viszont a gravel gép terepen nem csak lassabb, de már kínzás tud lenni. Nekem ez a nagy különbség, és ezért inkább arany középút az XC. Az egyik csak nem olyan gyors aszfalton, a másik súrolja a használhatatlan határt terepen.(#127461) X2N: A 600 euró elég olcsó egy karbon XC vázért. Én pont néztem vázakat mostanában, 350-400 körül nagyon nagyon akciósan vannak csak régről megmaradt karbon vázak 1-2 méretben, vagy még közvetlen kínából van ennyiért karbon váz. Mmárkásabb alu szokott ilyen árban menni.
Lehet neked nem kell 11 sebis szett, de olyat nem lehet kijelenteni hogy felesleges (meg amúgy ma már teljesen alap).
Te azt mondtad az alu Radon árából össze lehetne rakni egy karbon vázas XC gépet, és "akkor te választod ki mit szeretnél rá". Ez szimplán nem igaz, csak mint utána megtudtuk te a választék alatt alsóbb kategóriás és/vagy használt alkatrészeket értesz.
Inkább azt mondjuk, hogy ennyiből elképzelhető hogy össze lehetne rakni egy karbon XC gépet. Rosszabb felszereltséggel, pár használt alkatrésszel, vagy apróról származó "új" alkatrészekkel, ahol például kérdéses lenne a garancia intézése a jövőben.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
A SRAM NX és egy M8000 XT egyáltalán nem egy kategória.
Ez itt a baj, te konkrét tényként próbálod beállítani a saját véleményed.
Ha ugyanolyan szintű alkatrészekkel akarsz építeni bringát mint egy gyári, akkor biztos hogy drágábbra fog kijönni az építés. Az hogy te meg vagy elégedve az olcsóbb alkatrészekkel és nem látod az értelmét a drágább alkatrészeknek az teljesen más kérdés.
Ilyen esetben olcsóbb felszereltségű komplett bicót kell venni, akkor is jobban fogsz kijönni mintha építenél.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Ugyanúgy 11 sebességes.
És kb. itt véget is érnek a hasonlóságok (meg amúgy van 12 sebis NX Eagle). Gondolom nem úgy szoktál összehasonlítani két bringát hogy mindkettőnek két kereke van, szóval végül is ugyanaz.
Ugyanaz a különbség mintha összehasonlítanál bármilyen másik olcsóbb és drágább szettet.
Az XT szimplán jobb minőségű, megbízhatóbb, jobban működik, precízebb, jobb anyagokat használnak, és itt még nem azért fizetsz mert 1.5 grammal könnyebb az alatta lévő szetthez képest. (És mielőtt meggyanúsítana valaki hogy Shimano fanboy vagyok, van Rival 1 szettem is)
Az NX egy alsókategóriás "műanyag" szett. Nem véletlen hogy olcsóbb, és nem véletlen hogy a SRAM legolcsóbb 1x szettje. Persze működni működik, de ha az a lényeg akkor Tourney-t kell venni.Az XT megfelelője a GX lenne, de az már 12 sebinél tart (mint mondjuk az NX is).
Szuper ez a Cube váz, csak megint mire felépítenéd ugyanúgy mint a gyári felszereltség tuti hogy drágábban jönne ki. Ha meg olcsóbb kell akkor olcsóbb komplett bringát kell nézni, ilyen egyszerű a történet.
A használtból lehet hogy hónapokig nincs méret (bár ritka), de ezeknél az új vázaknál is alig van méret... És ez mindenhol így lesz, nem csak ezeknél a Cube vázaknál, mert ilyen árakon csak agyon akciózott, megmaradt, bontott vázakat fogsz látni.
Amit kifelejtettél hogy a megmaradt cuccok akciózása nem csak vázaknál szokott előfordulni, hanem komplett bringáknál is.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Én elhiszem hogy annyival precízebb a shimano és finomabban vált, de valószinűleg emiatt nehezebb is lesz beállítani.
Nem. Majd ha lesz vele tapasztalatod meglátod.
Semmi baj nincs az NX-szel, meg az olcsóbb cuccokkal, de szimplán hülyeség összehasonlítani XT-vel. Nem egy kategória. A Shimano is csinál olcsóbb szetteket mint az XT, hasonlítsd az NX-szet azzal, nekem csak az bökte a csőrömet hogy úgy hasonlítottad össze a két szettet mintha semmi különbség nem lenne, csak az egyik drágább.
Ezt az építés dolgot is túltárgyaltuk, ott is csak az bökte a csőrömet hogy kijelentetted hogy meg lehetne építeni egy karbon XC gépet az alu árából úgy ahogy szeretné. Csak aztán kiderült hogy mégsem olyan egyszerű, és talán úgy lehetne megépíteni egy rosszabbul felszerelt karbon XC gépet abból az összegből ahogy te szeretnéd.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Pfú, nehéz eset vagy. Hagyjuk a dolgot.
Szerintem gyűjs egy kis tapasztalatot. Mielőtt másnak ajánlasz dolgokat, meg olyan kijelentéseket teszel hogy a 11 sebi meg a dropper felesleges először próbáld ki őket, mert van egy olyan sejtésem hogy személyes tapasztalat még nem volt. Azt sem árt figyelembe venni hogy mind mások vagyunk. -
HollyBoni
veterán
válasz DUB Inc. #146102 üzenetére
Én mindig azt mondom hogy ami max befér a vázba. Terepen jobban fogsz neki örülni mint amennyivel rosszabb aszfalton, ha egyáltalán rosszabb, mert ugye már egy ideje az a felfogás hogy a szélesebb gumi nem feltétlen lassabb. Főleg a fantasztikus minőségű magyar utakon.
A legtöbb gravel külsőt a 35-45mm tartományban fogod találni. Vannak kivételek, de ez a trend. Szvsz 38mm minimum, de tényleg inkább ami max befér. Persze ez felhasználástól is függ. Gravel bicóm van, de legalábbis amerre én tekerek hosszú, sima és jó minőségű, karbantartott sóder utakkal még alig találkoztam, mint amiket látsz az amcsi videókban. Ami van az jó sz*r aszfalt, néha rövidke sóderes utak, jó sok szántóföld melletti földút illetve kis hegyek, ahova sokszor inkább már XC monti lenne a kényelmes.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #146180 üzenetére
Felfúrni a szelep lyukat egy mezei alufelnin pár másodperc (+még pár másodperc ha a sorját is le akarod szedni), én lazán megcsinálnám még egy drágább kerékszetten is. (Ha használnék még belsőt )
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #146199 üzenetére
Nem fog elrepedni, ha csak nem 6,5mm a felni belső szélessége. Miért repedne el, mit csinálnak a gyárban? Fúrnak egy 8,5mm (vagy nagyobb) lyukat.
Nem új lyukat fúrsz oda ahova nem kellene, és alig tágítod ki. Semmi gond nem lesz. Nem te lennél az első ember aki felfúr egy felnit (meg nem is én voltam az első). Ha ilyen toleranciákon múlnának a dolgok akkor hullanának az emberek rendesen. -
HollyBoni
veterán
válasz jjeahh #146203 üzenetére
A presta 6,5mm-es, az autó pedig 8,5 körüli. Tehát ha prestára van fúrva, az autó sehogy nem megy bele. Ha autóra van fúrva, akkor a presta természetesen belemegy, csak lötyögni fog. Itt a Mavic műanyag gyűrűvel oldotta meg a dolgot, inkább még úgy szokták hogy a prestás szelephez kapott rögzító "anya" úgy van kialakítva hogy szépen belemenjen a nagyobb, autó szelephez való lyukba.
Azt hogy egy random 5000ft-os monti/trekking felnit miért csak prestára fújnak azt passzolom, drágább felniknél tubeless kompatibilitásról van szó. Ugye a bringa tubeless az jelenleg presta, ha meg a szelep lyuk autóhoz van fúrva akármilyen jó adaptert csinálnak hozzá az csak még egy pont ahol ereszthet.(#146202) Sped: Inkább ne kínozd magad és ne fújd a gumit se 6bar-ig, se fölé, az olcsóbb megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Fall-N #146209 üzenetére
Váz és kormány kifúrása nagyon nem egyenlő egy meglévő szelep lyuk kitágításával. Ettől független hidd el sokan fúrtak már kormányt és vázat is (gondolom a te vázadon is van pár lyuk amit a szemét gyártó rakott bele), természetesen nem fogom mondani hogy ajánlom. Én sem szeretem az ész nélküli kókányolást, de szvsz egy szelep lyuk felfúrása nagyon nem az.
De mindegy, úgysem fogjuk tudni meggyőzni egymást, én csak leírtam a meglátásom és a tapasztalatom. Nem egyszer csináltam, és sosem volt baj. Ésszel kell csinálni. Nyilván nem fogok nekiesni egy 10mm belső szélességű országúti felninek (ha létezik ilyen egyáltalán).
Biztos vagyok benne hogy az élet sok területén csináltál már olyan dolgokat gond nélkül amit voltak akik nem ajánlottak.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Speederbe én megpróbálnám a felét, ha 32-es gumi van rajta.
Nálam most télen 32-es, nyáron 43-as gumi van fent. Olyan 70kg vagyok, a 32-es gumiba előre kb. 3.2, hátra 3.5 bar megy. 43-as gumiba csak aszfaltra hátra 2.8, előre 2.5 körül, terepre hátra 2.4, előre 2.0 bar.
Szvsz csak kínzás a magas nyomás. Sokkal kényelmesebb a bringa alacsony nyomáson, sz*r úton vagy terepen meg sokkal jobban el lehet engedni. Itt van jó sok érdekes mérés guminyomás meg szélességgel kapcsolatban.
Legutóbbi országútimon 28-as külső volt, én az alá nem mennék. Ha jól emlékszem 5bar körül használtam, de tudom hogy van aki lejjebb megy. Ha mondjuk körbenézel BP-en akkor a 23-as gumi 8 bar-on a divat. Mikor szervizben dolgoztam én úgy láttam az átlag meglátás az volt hogy annyit kell fújni a külsőbe ami max-nak rá van írva.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Fall-N #146216 üzenetére
Van jó pár karbon és alu koskormány amibe van fúrva két lyuk, bowdenvezetés miatt. Persze, tudom hogy a gyártó a lyukaknál szinte mindig erősít (bár pont nekem több vázamon a támvillán és a láncvillán is van lyuk ahol nincs erősítés), ezért mondtam hogy én sem ajánlanám a kormányba vagy vázba új lyuk fúrását. (BTW a kulacstartónál nem erősítés van, ha csak simán belefúrnának a csőbe, nem lenne elég menet a csavarnak. Sokszor láttam már alu vázat amibe gyárilag csak belefúrtak, és beletettek egy alu menetes szegecs szerűséget (nem tudom a pontos nevét), ebbe ment a kulacstartó csavar)
De itt továbbra is csak egy lyuk kitágításról van szó. Kismillió bili alumínium felni járkál gond nélkül autószeleppel. Igen, a gyártó fúrta bele, gondolom hogy mennyi tervezés és tesztelés megy egy 2500ft-os felnibe. De mindegy, tényleg leállok, ezt a kérdést max egy mérnökkel lehetne eldönteni aki felniket tervez.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz maximilian4 #146220 üzenetére
Nekem egy 45-ös Hellcat van. Ha lehet ilyet mondani, szerintem "pontos" a méretezése. Magába a cipőbe bele van írva a hossz mm-ben, nem tudom neten van e mérettáblázat amiben benne van.
Szélességre és magasságra azért tágasabb mint sok kis szűk, áramvonalas bringás cipő (ezért vettem legfőképp). Én utcai cipő mérettel indulnék. Northwave-vel sajna nincs tapasztalatom.(#146221) Hasaggymeg: 99,9% ha írsz a gyártónak azt fogják mondani hogy felrobban a föld ha felfúrod. Én lazán felfúrnék egy 19-est, de ez megint csak saját vélemény.
(#146223) DUB Inc.: Nekem meg van ugyanaz a külső 32-es és 43-as méretben, Panaracer GravelKing SK. Amikor a 32-es van fent, akkor érezhetően fürgébb a bringa, de leginkább csak akkor mikor elindulok vagy gyorsítok. Mikor próbálok tartani tempót mondjuk síkon, annyira nem érzem a különbséget. Gondolom ez a súly miatt van. A 32-es 320g, míg a 43-as 490g. Maga az irányítás is kicsit mintha lassulna a nagyobb gumival, legfőképp alacsony nyomáson. Szerintem egyátalán nem vészes sebességben a különbség aszfalton, és mikor lemész 2.0-2.5 bar-ra a nagyobb gumival, ég és föld a különbség terepen (meg rossz aszfalton).
Ha befér a 42 akkor én ki is tölteném a helyet egy akkora gumival. (Ha mérsz azt is számold bele hogy a szélesebb gumi jóval magasabb is, és ugye az első és hátsó villánál is fokozatosan szűkűly a hely. Leginkább hátul szokott gond lenni)
A Pana GravelKing SK szériát nagyon tudom ajánlani. Tapadásban óriási a különbség mindenhol egy slick-hez képest, de sebességben alig érezhető a különbség. Nem agyonkönnyített, de nem is dög nehéz, jól bírja a gyűrődést. Van belőle egy rakat méret (a 35-ös inkább 37 széles, a 38 inkább 40, a 43-as az 43). 30-35 eur között beszerezhető külföldről. Mindenképp valami normálisabb gumit néznék ebben az árkategóriában, semmiképp ne valami olcsó dögnehéz drótperemes trekking külsőt vegyél, mert az nagyon hazavágja érzésre a bringát.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Air 3 FMC RC2 drón +Garancia +Care Refresh +ND Filterek +USB töltő
- DJI FPV Racer Combo drón +Fly more Combo FMC +Motion Controller
- Garmin Edge 540 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Országos Házhozszállítás
- Braun Series 9 Pro 9477cc Silver
- Nike Air Force-1 Photon Dust (ÚJ)