Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Apple iPad Air 13” (M2, 2024) - a méret a lényeg
ma Nagyobb lett a kijelző, megörökölte az M2-es chipet és 128 GB-ra nőtt az induló tárhely. Mi kellene még?
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoli03
őstag
válasz imyourfriend #50594 üzenetére
Itt fekete küllőanyáról volt szó, nem a sima rézről.
bunddog: azok az árak 10 db-ra vonatkoznak.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz bunddog #50598 üzenetére
A sima réz 0,6 €, ha rámész, kiírja a termékleírásnál, hogy 10 pieces. Szerinted venne valaki egy sima réz küllőanyát majdnem 200 Ft-ért?
A fekete alu 2,8 €, szintén 10 darab. Így hasonló ára van, mintha itthon vennéd. Ha egy darab lenne ennyi, akkor két 36 küllős keréknél több, mint 60e Ft lenne csak a küllőanya .Fekete küllő+ezüst anya nem lenne jó?
-
zoli03
őstag
válasz bandus #50772 üzenetére
Egy folt meg kb 50 Ft. Mindkettő esetben ki kell szedni a kereket, át kell nézni a külsőt, szóval a foltozás már nem jelent sok plusz időt. Ha mondjuk nincs szerencséd, és egyik héten 3 defekted lesz, akkor is ez lenne a véleményed? Ekkora pénzkülönbségből már kijön akár egy lánc is.
gyulank: melegíteni kell, egy hajszárító is bőven elég, aztán szépen le lehet húzni. De sérülésmentesen nem fog lejönni sehogy se.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #50876 üzenetére
"Illetve az is fontos, hogy a fekpofak parhozamosak legyenek a felnik fekezofeluletevel."
Én úgy tudtam, hogy jobb, ha fékpofa eleje hamarabb ér a felnihez.
Amúgy zsírtalanításhoz sokkal jobb a féktisztító, a brigéciolt macerásabb használni ilyen esetekben. Az meg alap, hogy fékszerelés után le kell pucolni a felnit és a fékpofát is, utána meg nem ajánlatos fogdosni.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #50991 üzenetére
Betétet is érdemes lehet megpróbálni megtisztítani, pl benzinben áztatni.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #51004 üzenetére
Fémesnél segíthet, én is mostam már ki haveromét benzinbe. Műgyantás más kérdés, ott nem jó ez a megoldás. Tudtommal nincs is nagyon semmilyen módszer, amivel meg lehetne tisztítani. De azt se tudjuk, hogy milyen fék, régebben elég sok fémes pofa volt.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #51200 üzenetére
Pedig hidd el, jó a motorolaj is. Nem csak egyféle viszkozitású van.
-
zoli03
őstag
válasz Sony P #51219 üzenetére
Szerinted egy motorkerékpár lánca ugyanolyan, mint egy biciklié? Nem ismerem a motorokét, de mi van, ha mondjuk a görgőknek sokkal nagyobb az illesztése? Lehet, hogy ami kenőanyag a motorláncoknál simán bejut a görgőkhöz, a bicikliláncok szoros illesztésű görgőihez nem jut be pl.
-
zoli03
őstag
válasz Vasinger! #51362 üzenetére
Nagyon sokan ajánlják az SLX-et, haveromnak is olyan van, arra már merem azt mondani, hogy közel tökéletes fék. Az SLX meg az XT között már nincs olyan sok különbség szerintem főleg, hogy egy csomó alkatrészük nagyon hasonló, vagy ugyanaz akár. Az más kérdés, hogy azt a krómozott műanyag fedeles XT-t biztos nem raknám fel a biciklimre, akkor se, ha jobb, mint az SLX.
Amúgy már egy BR-M395 is bőven használható kategória, pedig már nevetségesen olcsó. -
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #51445 üzenetére
Én nem lennék benne biztos, hogy macerásabb. Pl Rosebikes úgy tudom, fizeti a szállítási költséget, ha jogos a garanciális igény. Időben sem hiszem, hogy tovább tartana, a szállítás csak pár nap, de az ügyintézés gondolom jóval gyorsabb, mint itthon.
-
zoli03
őstag
válasz EnergyCoke #51525 üzenetére
Sunrace alsóbb kategóriás termékei pont, hogy jobban bírják (lényegesen), mint a hasonló árú, vagy kicsit drágább Shimanok. Felsőbb kategóriáról egyelőre nincs tapasztalatom.
-
zoli03
őstag
Gondolom tudod, hogy működik az agyaknál használt szabadonfutó (most a sima kalapácsosra gondolok, nem mondjuk a DT megoldására, vagy a görgős Silent Clutch-ra). Itt a fémes kattogó hang természetes velejárója a működésnek. Nem szárazon mennek ezek, hogy olyan hamar elkopnának, van bennük olaj a kenés miatt. Viszont ha halk, akkor annak sok oka lehet, és egyik se jó. Pl a Shimano az olcsóbb agyaiban előszeretettel használ csak két kalapácsot, és azokat is 120 fokra helyezi el egymástól. Kicsik a kalapácsok, így nem tud akkora felületen erőt átvinni, nem nyomja a rugó elég erővel a kalapácsot, stb. Ezek miatt biztos halkabb lesz, de tartósabb nem. Nekem is ment már szét két halk Shimano agyamban a kazetta, meg ismerősömé is szétment. A mostani Novatecem hangos, de az legalább normálisan meg van tervezve, nem 2-3 évre gyártották, ráadásul alkatrészt is kapni hozzá emberi áron. Szóval ha csendet akarsz, akkor vegyél Silent Clutch-ot, mert a halk kalapácsos agy nem sok jót jelent általában.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #51723 üzenetére
Miért tűnne el a 27,5"? Már lassan évek óta az szerepel minden gyártó kínálatában a 26" helyett (ha a tényleg MTB-nek nevezhető bicikliket nézzük).
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #51734 üzenetére
Te utánanézel annak, amiről írsz? Az új DH gépek többsége 27,5", lassan már csak pár gyártó kínál 26"-ost a 27,5" mellett.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #51779 üzenetére
Pedig szabadalom védi, ezért nincs másik gyártónál ilyen villa. Ha annyira hitetlen vagy, próbáld ki. Én mindenhol csak azt olvastam, hogy nagyon jó, el is hiszem.
-
zoli03
őstag
válasz Cathfaern #51781 üzenetére
Ha a láncváltóhoz nem csak a hátsó váltót, hanem az első váltót, első váltókart, elöl a több lánctányért, fogaskoszorút is hozzászámolod, akkor már alig nehezebb az agyváltó (ha egyáltalán nehezebb). Kontrafékes agyváltónál ráadásul a hátsó féket és a fékkart is pluszba kell még számolni.
-
zoli03
őstag
válasz Cathfaern #51784 üzenetére
Általános esetet kéne nézni. Általános esetben a láncváltónál van első váltó és több tányér, az agyváltónál meg nincs. Ennyi erővel nézhetek olyan agyváltót, aminél elöl 3 lánctányér van, és hátul is van fogaskoszorú. De nincs értelme, mert ilyet szinte senki nem használ.
8-as kontrafékes Nexus 1750g. Egy hátsó agy kb 400g, váltó kb 300g, váltókar kb 200g, fogaskoszorú kb 400g (ezeket saccoltam). Ez kb 1300g. Nem számoltam elöl semmit, de fékkel már agyváltó súlyban, vagy felette van a láncváltó. Ha gondolod, lemérek pontosan néhány alkatrészt.
Szóval persze mindenki rávágja, hogy milyen nehéz az agyváltó, csak abba nem gondol bele, hogy a láncváltónál nem csak a hátsó váltót kell számolni.[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
Első körben nézesd meg egy normális szervizben, hogy mit mondanak arra a szimeringre. Amúgy ezeket könnyen és hamar be lehet szerezni, Rock Shoxhoz sok alkatrész van, és kicserélni se valami nagy dolog, bár olajcserével meg mindennel valószínűleg jó sokat fognak kérni. Ha meg az egész városban nincs egy normális szerviz, lehet megéri elvinni egy másik városba is akár.
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #52305 üzenetére
Igen erre gondoltam, hogy a nagyobb kerékméret miatt mennyivel tűnik nagyobbnak a rugóút.
#52297 zeon.hu: ezt nem teljesen értem. A fixi egy örökhajtós bicikli, ha forog a kerék, forog a hajtókar is. A kontrás agynak az egyik oldala kontarfék, a másik meg szabadonfutó. Ebből hogy lesz fixi agy?
-
zoli03
őstag
válasz Napfénysüti #52633 üzenetére
A villa nyakát nem vágod le?
-
zoli03
őstag
válasz Napfénysüti #52642 üzenetére
Szerintem nagyon nem néz ki jól, ha felül meghagyják a hézagolót, de ha téged nem zavar, akkor mindegy. Gyárilag sincs felette hézagoló, úgyhogy ha nem hagysz felül, akkor se lehet baja.
-