- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- iPhone topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Mozgóképen a Razr 50 Ultra még nagyobb kijelzője
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
Hirdetés
-
Kihajtható támasszal és nyolc hangszóróval szerelt tablet a Lenovótól
ma Bemutatkozott a Lenovo Tab Plus, egy különleges szórakoztatórendszerrel ellátott táblagép.
-
Megérkezett a Razer DeathAdder V3 Hyperspeed verziója
ph A Pro és a vezetékes változat után tehát itt a Razer saját rádiós megoldását használó változat, mely 8 grammal könnyebb is az előbbinél.
-
Crash Bandicoot N-Sane Trilogy - Túl a 20 millión
gp A készítők a minap bejelentették, hogy egy fontos eladási mérföldkövet léptek át.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
TomMusic
őstag
válasz
varsam #212678 üzenetére
A trekking "hátrányát" megoldod gumicserével, de a MTB vázból eredő testtartást nem. Mondom ezt úgy, hogy MTB-vel megyek én is mindenhol, legtöbbet talán aszfalton.
Ettől függetlenül a párjának szerintem kényelmesebb egy trekking.
De az az igazi, ha ki tudná próbálni mindkettőt.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Sziasztok,
Multkor cseréltem ki a régi telót egy új levegős Reconra. Az lehetséges hogy gyárilag kevés olajat raktak az olajzó szivacs gyűrűkbe, amik kenik a becsúszószárat?
Csak mert mikor benyomom a becsúszókat, néha olyan hangot ad ki, mint ha szorulna picit vagy nem is tudom. Illetve nem is nagyot látni finom olajréteget a becsúszókon, szinte "száraz".
Valamennyit biztos kap, mert érezni rajta olaj szagot, de én keveslem. Vagy lehet a dzsuva lehúzó gyűrűk túl szorosak?Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz
jjeahh #213709 üzenetére
Ettől függetlenül nem a szuszogó hang zavar téged?
Hát az is zavar.De az akkor jön elő, ha keményebbre állítom (motion control).
Na meg mondjuk még az alsó teknőc-nyulas bigyót nem próbáltam tekergetni.
A fejre állítást kipróbálom, köszi!
Bár beszerelés előtt volt fejreállítva a teló.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Sziasztok!
Az lehetséges, hogy a gyorszár/csőtengely kicsit kikopik és kicsit "lötyög"' a csőtengelyben a gyorszár tengelye? Mennyire szabad annak mozognia?Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz
ivana #214909 üzenetére
Köszi!
Na majd lehet rakok róla fel videót.
Sajnos telócsere után se érzem elég merevnek az elsőkereket. Ez főleg veretős terepen jön elő lefelémenet. Lehet mégis átütőset kellett volna venni.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Sziasztok,
Eljött a tavaszi karbantartás ideje... Pár év után Squirt láncwaxról áttérek Muc-off (Muc-Off Bio Dry) félére, vagy legalábbis kipróbálom. Viszont előtte (meg évente amúgy is szoktam) komplett hajtás mosást csinálok. Eddig petróleumban áztattam, de váltani akarok, mert nem túl barátságos szer. Próbálta már valaki a "Muc-Off Bio Drivetrain Cleaner"-t?
Ha igen, van olyan jó, mint a petró?Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz
Mezga Aladár #244003 üzenetére
Szia!
Kézmeleg szappanos, puha (mikroszálas) ronggyal próbálnám. Ez nekem eddig mindent lehozott, mindenhonnan.
Írják még a szódabikarbónát, egy próbát megérhet.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Sziasztok,
MTB, kb. 15ezer km van benne.
Tekerés közben (főleg pl. mászánál, de már síkon is) középről recsegő-nyekergő hang jön, de nem tudom pontosan mitől. Roppant mód idegesítő.
Korábban volt ilyesmi hiba, akkor azthiszem a hajtókar volt picit kilazulva. De hiába húzom meg rendesen, ez most nem segít.
Lehetséges, hogy a monoblokk lazult meg? Négyszögtengelyes van, de ahhoz még sose nyúltam.
Vagy még gondolok arra, hogy a hajtúműn lévő fogaskerekek lazultak meg (nem szegecseltek, hanem csavarok tartják).Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Sziasztok!
MTB, 29", L-es váz.
Első hidraulikus féket szeretnék cserélni kompletten. Jelenleg egy Tektro Draco van (elöl 180, hátul 160-as tárcsa), de 7 év után most már úgy érzem megérett a cserére.
Egy barátom a Shimano SLX-et ajánlotta, ő DH-hoz is azt használta és meg volt vele elégedve (próbált minden mást is).
Én bár nem DH-zok, de terepen is a 10-20%-os lejtőkön is még rátekerek..
Szóval megcéloznám az SLX-et, de teljesen fogalmatlan vagyok, aki tud konkrét típusszámot, esetleg linket küldeni, azt megköszönném.
Illetve tapasztalatokat is szívesen olvasok ha van.
Előre is köszönöm!Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
-
TomMusic
őstag
válasz
chubby2o6 #268217 üzenetére
Basszus, tényleg. Hát ez akkor szívás, úgy látom nálam nem fog felmenni. Mindenesetre lehet bemegyek egy üzletbe és megnézem élőben hátha mégis felmegy.
jjeahh + ZolkoW
Köszi Nektek is!Szerk.: hát vagy cserélek váltókart is. Nem hiába találta ezt így ki a Shimano...
[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz
chubby2o6 #268222 üzenetére
Köszi!
Hát vagy még kicsit hozzárakok és ez:
[Shimano SLX (BR-M675)]
Ez ha jól látom mehet a [mostani] helyett (?).
Csak ilyenkor mindig eszembejut, hogy az egész bringát vettem anno 120k körül...
Mondjuk azóta már cseréltem telót 90k-ért, szóval..Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
-
TomMusic
őstag
válasz
TomMusic #268254 üzenetére
Vagy megveszem az SLX 7100-at, és cserélek váltókart is. Csak most azon agyalok, hogy az új váltókar kompatibilis e a régi váltóval. Gondolok itt arra, hogy ugyanolyan hosszan húzza meg a bowdent váltáskor, mint a mostani.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz
chubby2o6 #268362 üzenetére
Basszus, közben realizáltam, hogy lehet mégiscsak a másik szettet kellett volna venni, amiben van hátsó fék is. Mert így az első nagyon harapni fog, a hátsó meg marad a régi lájtos. És akkor nem kéne bohóckodni a váltóval se.
Mondjuk akkor féktárcsával együtt már 100k lenne a móka.
Na jó erre alszok egyet, a netes rendelést úgyis vissza lehet mondani indoklás nélkül is.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Hali,
MTB, 3x8-as váltás.
Ha az első 3 sebességes Shimano SL-M310 váltókart lecserélem egy Shimano SL-M6000 váltókarra, akkor abból lehet kompatibilitási probléma? A mostani M310-es ugyebár 3x8-as, az M6000 pedig elvileg 3x10-es rendszerhez van. Attól félek, hogy hiába hogy 3 sebességes, a bowdenhúzás mértéke nem lesz azonos.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz
Fall-N #268442 üzenetére
Hát igazából nem a váltócsere a lényeg eredendően, hanem a fékkar csere..
[Előzmény].
Szóval a váltóhoz abszolút nem akarok nyúlni, csak a jelenlegi (lásd előző hsz.) váltókart nagy valószínűséggel le kell cserélni az új fék (csak elsőt cserélek) miatt.
Szóval bármilyen váltókar jó, ami kompatibilis a mostani 3x8-as rendszeremmel, és elfér mellette az [új fék].Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz
Hasaggymeg #268450 üzenetére
Na akkor eddig 1-1.
Kénytelen leszek kipróbálni.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz
Fall-N #268456 üzenetére
Az SLX féket (csak első fék, tehát bal oldalra, ahol van a 3 sebességes Altus váltó) már megrendeltem, úgyhogy azt mindenképp felrakom.
A 10s láncok keskenyebbek, így elvileg kevesebbet kell húzni a karnak a 3x10-nél. Így a 3x8-nál nem lenne jó.
Na igen, ettől tartok én is.
Nade, először érkezzen meg a fék.
Utána majd matekolok tovább...[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
-
TomMusic
őstag
válasz
AH-Thfrstmkd #268460 üzenetére
+Fall-N
Ja, először megnézem a féket.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Sziasztok,
1 hete lecseréltem az első féket, előzmények: [#268205], [#268214] .
Szóval a kinézett fék egy Shimano SLX M7100 volt, viszont már a vásárlás előtt kiderült ugye, hogy az első váltókar (sebességkijelző fokozata miatt) útban lesz az új fékkarnak.
Ment a matekolás, hogy akkor új váltó vagy mi legyen, de úgy voltam vele hogy megveszem a féket, aztán majd lesz ami lesz. Így is tettem.
És igen, a váltókar útban volt a fékkarnak. Szóval két verzió volt: vagy letöröm/vágom a sebességkijelző fokozatot, vagy veszek új váltókart. Viszont ez utóbbi esetben ugye borulhat az egész, és a ki tudja hol áll meg a csere-lavina.
Aztán mondom mi lenne ha nem roncsolnám szét a váltókar fedelét, hanem csinálnék rá egy újat?
Így lett, terveztem neki egy új fedelet és kinyomtattam. Nem szórakoztam sokat a kinézettel, mert a fékkar úgyis eltakarja:
Összerakva:
Így megmaradt a váltókar alsó és felső része sértetlenül. A felső részét elraktam a fiókba.
És így tökéletesen elfért az új fékkar és a régi váltókar egymás mellett, ahogyan kell.A fékcső 100cm-es volt, én levágtam belőle kb 20cm-t, úgyhogy kicsit kellett utántölteni és légteleníteni, de nem volt vészes.
Egyébként egyúttal cseréltem a tárcsát is [Shimano Icetech] típusúra.
Az eredmény meglepően jó lett, már az első km-eken is úgy fogott hogy eszméletlen.
Gyárilag gyantás fékpofát adtak a fékhez, azt hagytam benne.
Nem sokat volt időm nyüstölni, tegnap lejöttem vele a Kis-Kevélyről, illetve Pilisborosjenőn a lejtős részeken, de végig harapós volt a fék, sehol nem csökkent a fékhatás. Na ilyet nem tudott az elődje
Ha vége lesz a monszunnak, majd megküldöm rendesebben.
Köszi mindenkinek a multkori hozzászólásokat.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz
chubby2o6 #269641 üzenetére
Köszi!
Ehhez a váltóhoz sajna nincs ilyen külön fedél, a kijelző egység alsó része egyben van a váltókarral, de az már elfér a fékkar alatt.
Most egy darabig nem költök megint a bringára szerintem. Bár hátsó fékpofát cserélni kéneÁllítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.