Hirdetés
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple A16-ok készülnek a TSMC arizonai gyárában
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- VoLTE/VoWiFi
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Hirdetés
-
Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
ma Mindegyik telep nőtt, legtöbbet az iPhone 16 Pro hízott.
-
Kidobja a Slacket a Disney
it Miután több mint 1 TB céges adatot szivárogtattak ki egy hackertámadás után, a Disney úgy döntött, hogy beszünteti a Slack használatát.
-
Tinkertown - Jövő hónapban jön az Xbox kiadás
gp Az év végén valamikor Nintendo Switch-re is befut a végső változat, de utóbbihoz dátumot nem kaptunk még.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
imyourfriend
őstag
válasz Gézengúz #37262 üzenetére
Aztán megint visszajössz vele ha kilazul a menet (adott esetben) és Ő lesz a szemétláda hogy miért nem szerelte meg jól.. hidd el nem olyan egyszerű ez a dolog mert sokan az 5-10ezer forintos alkatrészektől várják, hogy évekig elműködjön és hozzá se kell hogy nyúljon se szerelő senki sem. Aztán jön a koppanó amikor kilazul, nem bírja magát vagy nyikorog recseg ropog, hajtja az illető amíg megy a bringa. Ezt követően meg megpróbálja megszerelni kalapács+csavarhúzó+flex és egyéb alkatrészek halmazával aztán rájön hogy mégsem jó ez így, vigyük el kerékpárszervizbe hátha majd ott csodát művelnek, egy 3ezres alkatrész elmegy 10 évig címszóval. Félreértés ne essék ezek az alkatrészek jók, sőt adott esetben még jobbak is lehetnek ha karban vannak tartva illetve időközönként utána állítják pl a váltókat, fékeket középrészt csak hazánkban sokan úgy gondolják minek erre kiadni pénzt, mint feljebb említettem amíg megy a bringa hajtsuk majd ha nem megy lesz vele valami, nem baj hogy használom minden nap az a szemét a boltban azonnal csinálja meg ha beviszem alapon mennek oda pl.. de ugyanez megvan a szervizesek oldaláról is szerintem. Mindenesetre nincsenek ilyen problémáim, és ha megfizetnék minden szervizt ami a boltban történne valószínűleg éves szinten 40-50 ezer forint környékére jönne ki, ettől független váltig állítom ha mindenki elhordaná szervizbe a bringáját mikor problémát lát a magasabb árak ellenére is jobban járna adott esetben. Persze lehet otthon szerelni, sokszor érdemes is csak lassan már minden második ember szervizes szakember lesz hazánkban, ami azért nem látszik meg a gyakorlatban.
-
imyourfriend
őstag
-
imyourfriend
őstag
válasz venember83 #37381 üzenetére
Akkor vegyen az illető egy komplett kerékpárt és adja el a szetten kívüli tartozékokat? Nem értem miért ne érné meg szettet venni..
-
imyourfriend
őstag
válasz bandus #37389 üzenetére
Megfelel ez a gép, vedd a megfelelő kormányszélességgel illetve hajtókar hosszal, itt azért látszik hogy a láncot sem spórolták ki (van ahol shimano láncot adnak ami kapásból cserés) szóval jó vételnek tűnik ezen Tiagra szettel. Mondjuk a kerék idővel cserés lesz egy ipari csapágyasra, pl Mavic Akksium Race de ez már a jövő zenéje.
-
imyourfriend
őstag
Nekem szakadt el Shimano lánc már, meg nem sokáig bírják pl egy Connex-hez képest, Connex 908-ast szereltem fel még a régebbi gépre és még 6ezer km után sem mutatta a lánc a nyúlás jelét, a Shimanot meg hamar dobhattam ki.. valamint felüdülő élmény volt mikor tekerek hazafelé egyes számjegyű főúton egyszer csak nézem hogy a Shimano lánc már a földön figyel, pedig se keresztbeváltás vagy valami erőltetés és megadta magát.. mióta KMC illetve Connex lánc van fent azóta gond egy szem sincs, de ha veszek egy bringát és Shimano lánc van rajta már alapvetően cserélem is az elhozatal előtt.
-
imyourfriend
őstag
válasz LonGleY #37397 üzenetére
Nem feltétlen általánosítok hanem ez a véleményem róla hogy a shimano nem tud megfelelő láncot gyártani. Ugyan a Dura-Ace láncot nem próbáltam, de az árából kiindulva hát nem is tudom.. a KMC és társai drágábban adják a láncot, de valószínűleg többet is bírnak, és szerintem ezzel az x10sl gold-al elmegyek vagy 6-7-8ezret legalább.
-
imyourfriend
őstag
válasz lsebestyen #37402 üzenetére
Shimano Ultegra 12-25 10s, annyi módosítással hogy 14-es fogaskerék helyett 19-eset szereltem fel, eddig Tiagra volt 12-28. De az Ultegra sor annyira tartósnak bizonyult a 9-es verzióban hogy merem ajánlani, ~12ezer km után a 12-23-as sornak kutya baja, majd 20ezer km környékén kezd el szalajtani szerintem. Viszont gondolkozom hogy megtartsam e a 12-28+kmc silver láncot, mert 7-8k-nál többre tartom, de többért meg nem vinnék el.
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #37404 üzenetére
Bírja az még, tartaléknak van a sor+lánc. Amúgy 1500-1800km környékén van benne de még nincs nyoma a kopásnak. Mondjuk hozzátartozik hogy az előző gazdája valamint én is sűrűn takarítottam amíg fent volt, nincs ez másként a mostani hajtással sem. Viszont rosebikes-on továbbra is akciós a 105-ös sor így személy szerint lehet hogy inkább azt venném 12-25-el 29,9€-ért mint az Ultegrát 46,95€-ért. Csak nálam az volt a gond hogy a beépített 19-es fogaskerék nincs 105-ösben valamint az a fogaskerék jobban össze van építve mint az Ultegra, ugye itt csak a felső 3 fogaskerék van egybeépítve, 105-ösnél máshogy van a szerelés. Viszont 29,9€-ért majdhogynem ajándék egy olyan sor egy x10sl gold lánccal ami 41,95€ most. Félreértés ne essék nem akarok szemét lenni, hogy szidom a Shimano láncot, ez csak egy vélemény és közel sem az igazság.
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #37407 üzenetére
[link] Ilyen a lánc, de ott ha ezt rendelem akkor nem simán x10sl-t hanem a gold-ot küldik meg. Lehet aztán hogy ez a gold azt nem tudom, de nekem ilyenem van. Külsőből pedig 622-24 continental grand prix van és már kevlár szálas, amiből a drótos verzió 6ezer rosebikes-on (de megnézném hogy ilyen drága külsőt mikor tesznek azonos kategóriában más márkájú gépekre) mert nézegettem de drótperem nélkülit nem találtam. Szerintem idehaza 15/db lehet az ára.
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #37411 üzenetére
Ennyi pénzért még jó hogy jókat írnak róla, idehaza majd 20ezer forintba kerül az a lánc.
-
imyourfriend
őstag
válasz LonGleY #37419 üzenetére
Lehet akármilyen, amikor olyant olvasni hogy az Ultegra is cserés lett 1000 akárhány km után [link] akkor vegyen a fene Shimano láncot. Érdekes Shimano tudja árulni arany áron a többi Dura-Ace alkatrészét, de a láncot miért nem? Mind az XTR mind a Dura-Ace alkatrészek olyan drágák, hogy alig látok az utcán belőlük, a lánc meg olcsó ehhez képest. Mellesleg nekem ez a váltás teljesítmény adja: [link] nem saját videó de ennél nem kell jobb, majd ha lecserélem ezt a láncot 6000-6500km után a sort pedig 15ezer után akkor el lehet gondolkozni hogy a Shimano bírna e ennyit vagy lenyúlik a Dura-Ace lánc is 4-5ezer km után max. de mindenkinek a saját pénze és azt vesz rajta amit akar. Mindenesetre most nézem 15k az amennyibe kerül az x10sl gold és csak pozitívumokat hallani róla. (számomra még mindig kérdés hogy miért nem adják arany áron azt a Shimano láncot ha a többi alkatrész olyan drága a Dura-Ace kategóriából...) off részemről.
-
imyourfriend
őstag
válasz LonGleY #37427 üzenetére
Te 9-es rendszerről beszéltél, én meg úgy egységében említettem a KMC láncokat, mondjuk 9-eshez is adnak ki de ott Connex 908-at használtam [link] előtte pedig 904-eset, de az nem győzött meg túlzottan, kevesebb mint 4ezer km után cseréltem is. Van amúgy x9sl gold is viszont azzal nincs tapasztalatom, de mivel 9-es rendszerű ezért többet bír mint a 10-es széria gondolom. Más kérdés az hogy miként használom, nem mérvadó mert sokat van takarítva valamint vigyázok rá és nem megyek minden nap komolyabb emelkedőkre a bringával. De itt már sokszor volt vita a takarításról, így nem erőltetném ezen témát.
-
imyourfriend
őstag
Nem csúszik azon semmi sem, hanem elugrik másnéven "szalajt" a gép. Elöregedett és csere érett lett egy fejlettebb technikára, nincs ebben semmi gond. El fog kopni a felette lévő is, viszont ha kényelmes úgy akkor használjad. A pénztárcának mindenképpen kényelmesebb mint egy új hajtást felszerelni a gépre.
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #37573 üzenetére
Igaz, a kereskedésnek megvan az előnye hogy tudja az ember hol vette a bringát. Ha átvágták és nem akarják visszaadni a pénzt akkor tudni hogy melyik ablakon kell behajítani a bringát majd beugorni és "visszaszerezni" a pénzt. offot félretéve, személy szerint csakis olyan boltot ajánlok ahova már régebb óta jár az illető és valamelyest ismeri az ott dolgozókat, így kevésbé ejthetik át adott esetben.
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #37641 üzenetére
Ausztriában a 70-80 éves papik közül némelyik úgy tekeri a gépet mint valami tinédzser, alig tudnak felszállni a bringára de amikor felszálltak az ember nem mondaná meg hogy a 70-es éveik környékén járnak és egynek sincs beépített motor a bringájában. Egyszerűen szeretik a kerekezést, igaz már a papa is kerekezett ott.De Magyarország ettől független a dobogón van a kerekezők tekintetében (álmodik a cikk írója) nem vagyunk mi bringás nemzet csak úgy próbáljuk beállítani a dolgot.
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #37816 üzenetére
Kár is látni a gyári árat, az ember csak felhúzza magát hogy mennyit tesznek rá a boltosok.. Persze mindenkinek a saját döntése, csak ne rajtam akarjon már lehúzni 25ezret egy 60ezer forintos terméken érted..
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #37819 üzenetére
Ezekkel tisztában vagyok, ahova járok bringaboltba ott látom kb hogy mi a helyzet és ami úgy van azt itthon is vásárlom. Mondjuk nem tudom miért furcsállom a 30-40-50-60%-os hasznokat, ezek mellett is megveszik az emberek a holmit. Persze nem mondhatni hogy az eladó megdolgozott teljes mértékben azért a haszonért mert csinálhatná más is ezt.. áh mind1, soha véget nem érő vita. off.
-
-
imyourfriend
őstag
Mondjuk jó kérdés, de ha fejlesztgetni szeretnéd később akkor ne ilyen felszereltségű darabot vegyél, (első bringámra elköltöttem 250-et ~3 éve, és acél vázas volt) aztán eladtam 60k-ért idén. Szóval annyira nem üzlet felfejleszteni egy ilyen gépet, inkább javaslom őrizd meg a jellegét és maximum sort cserélj, netán felniket vagy egy kerékszettet bele de többet nem érdemes szerintem.
-
imyourfriend
őstag
Személy szerint én is megkaptam már itt, hogy KTM így meg úgy.. de azon a véleményen vagyok továbbra is, hogy jelenleg más bringát nem hajtanék. Persze nem mintha azon múlna, hogy mi van a bringára írva, de ahogy kinéz 1-2 merida bringa hát köszönöm a közeljövőben nem pályázok rájuk.
-
imyourfriend
őstag
válasz lsebestyen #38262 üzenetére
Nem hinném hogy 5-10km alatt elnyúlna a lánc, viszont nem tesz jót neki és ez jelenthet -500 vagy -1000km-t is élettartamban, kitudja.
-
imyourfriend
őstag
Furcsa egy felvetés, szerintetek mennyire lehet mérvadó egy országúti bringa gumifogyasztása? Értem ezalatt, hogy acél vázas gépnél mintha számottevően hamarabb elfogyott volna a külső gumi a bringán, míg karbon gépnél sokkal tovább bírja egy szett.
-
imyourfriend
őstag
Köszönöm az információt!
Vigyázok rá igen, de ugyanúgy vigyáztam az acél vázas paripára is. Alapvetően a levegő áramlása miatt gondolom hogy kevésbé "eszi" a külsőt a karbon vázas gép, de ha ez kimutathatatlan akkor örülök hogy megtanultam bánni az országúti kerékpárral így 4. év végére. -
imyourfriend
őstag
válasz razzorr #38629 üzenetére
Szia, legegyszerűbb ha fogod a cipődet és bemégy egy boltba vele. Veszel egy pedált majd megmondják hogy ez kompatibilis e az adott cipővel ami neked van (SPD ha jól tudom mind kompatibilis, look-nál lehet probléma) majd felszerelik a cipődre a stoplit. Még nincs vége a műveletnek, be kell állítani a stoplit annak megfelelően ahogyan a lábadat tartani szeretnéd a pedálon. Majd ezt követően használd egészséggel. Nem tudom eldöntötted e már hogy milyen pedált szeretnél, tudom ajánlani a pd-m520-ast mely igaz hogy "belépő kategória" de össze van rakva rendesen és majd mindent kibír.
-
imyourfriend
őstag
válasz razzorr #38632 üzenetére
A valamelyiket SPD-nél már csak 1-2 lehetőségre egyszerűsödik, viszont megveszed ezt a stoplit: [link] és utána ha veszel egy pedált ahhoz kapsz stoplit, namost 4ezerért venni egy stoplit hogy csak spinningre használd hát nem tudom.. amikor 10ezer egy pedál (bár most már 11 inkább) és stopli is jár hozzá.
-
imyourfriend
őstag
válasz FIREBLADE78 #38807 üzenetére
Ideje akkor egy új láncot keríteni és lakásban tárolni a kerékpárt. Bármennyire is néz ki hülyén odabent. Értem én hogy nem a méregdrága kategóriába tartozik a gép, ettől függetlenül figyelj rá jobban illetve érdemes letakarni valami ponyvával vagy fóliával ha más lehetőség nincs, jobb mint a semmi.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz lsebestyen #38918 üzenetére
Ne is mondd, már belém beszélték hogy vegyek titán gyorszárat, majd azzal 8kg alá tudok ugrani.. ó mondom ez a súlymánia.
-
imyourfriend
őstag
válasz Daniel Alves #38989 üzenetére
Ezen kerékpároknak más a vázgeometriájuk illetve más célokra vannak tervezve, mint az országúti társaik. Itt nem nagy változtatásokra kell gondolni, csak alapvetően nem országútra vannak tervezve ezen gépek és lehet hogy aszfalton nem adják azt a kényelmi szintet mint az országúti kerékpár társaik.
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #39131 üzenetére
A Tiagra/105-ös szint már bőven elegendő egy hozzánk hasonló "amatőrnek", úgy értvén az amatőrt hogy pl nem számít ha 2 perccel később érek oda valahova. A lényeg az hogy minőségi alkatrészek (és ha karban vannak tartva) akkor sokáig elélnek.
-
imyourfriend
őstag
Üdvözlet!
622x20-as országúti külsőt érdemes feltenni? [link] ilyet szemeltem ki, csak érdekelne hogy picit rosszabb úton mennyire észrevehetően ráz illetve kanyarban valamint esőben használható e egyáltalán? Nem olcsó projekt, ~21 ezer forintba kerül egy pár.
-
imyourfriend
őstag
válasz concret_hp #46205 üzenetére
Ez lenne a kérdés igen, hogy nem túl jó útszakaszon mennyire lehet hátrány egy 20-as a 23-ashoz képest. Az ilyenek nyilvánvalóak hogy síkon jobb, kanyarokat annyira nem lehet gyorsan venni vele valamint esőben és hegyről lefelé is jobban meg kell választani a sebességet. Mostani külső 24-es, erről váltok lefelé vagy 23 vagy 20-asra, csak nehogy az legyen hogy ausztriába kelljen rónom a kilómétereket emiatt, ha itthon használhatatlan a 20-as.
-
imyourfriend
őstag
Lehet hogy ilyen belső késztetés hogy, hú majd gyorsabb leszek tőle és ennek köszönhetem. Meg "vagányság" hogy 20mm-en megyek és nem 23-on, valamint hegynek felfelé csak jelent némi előnyt. Másrészt ez van most készleten rose-nál, 23-as 2-3 héten belül jön. És tudod jól milyen érzés, mikor valami új alkatrész jön a paripára, az ember nem képes sokat várni rá.
-
imyourfriend
őstag
23-as vagy 25-ös lesz akkor, bár inkább a 23-ast figyelem mondjuk most 24-es van fent de ez continental grand prix kevláros gumi, nincsen benne drót. Mondjuk belegondolva a 20-assal lehet hogy több gondom lenne, meg a kényelmet tényleg nem szolgálja egyáltalán. Mondjuk ez a két hetes szállítási idő nem túl barátságos, fel is hívtam az illetékes kollégát. Egy emailt kell dobjak ezzel kapcsolatban és mond pontos információt. Amúgy nem tartom rengetegnek ezt a 32-33€-t, biztonságosabbnak gondolom megvenni ennyiért mint a 3-4-5ezer forintos gumikat valamint csak csak adnak kanyarsebességben és tartósságban többet az olcsóbb társaiknál.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #46232 üzenetére
85-86 most, de ez hamarjában 80 körülre redukálódik a hónap folyamán. Sima feketét szeretnék én is, pedig van zöld meg mindenféle színű darab (viszont arra 16 hetet írnak) így megelégszem a feketével. Amúgy alapvetően nem adnám ezen szint alá, a sima grand prix után vagy ezt a 4000-est vagy a pro4-et képzelem el, de a 4000-es lesz már döntöttem.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #46234 üzenetére
[link] Ezen darab van fent most, persze nem ezzel a vázzal valamint 622-24. Bírni egész jól bírják még, van is a gumiban jó 5-600km de már kezd megérni a cserére. Ezzel a 24-essel nincs nagy gondom, sőt jó lenne pont ugyanilyen gumit találni (no de idehaza 1 db kerül annyiba mint kint 1 pár..). Mellesleg elgondolva a 20-asnál, nem hinném hogy idehaza meg lehetne úszni egy szezont felütés nélkül.. Pedig jó lenne feltalálni egy olyan gumit ami keskeny, pl 21-22-es és adni neki egy magas oldalfalat.
(#46235) Hasaggymeg: Ez minden nyár elején tervszerű, télen kevesebbet mozgok a kelleténél így akarva akaratlanul pár kg plusz súllyal kezdem az évet, legyen mire fogni a gyenge szezonkezdést.
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #46237 üzenetére
Sokan mondják, hogy görgő lenne a megoldás de tudja a fene.. most hogy karbon gép lett már 1 éve, ugyan nem szerelem fel görgőre. Tél kezdetével betámasztottam a fal mellé és ott pihen, hetente egyszer egyszer átforgatva a kerekeit kb. Inkább terembe, trx-re járok (bár manapság nagy divat lett, így érdekes a helyzet.. ) Télen nem árt pár plusz kg, hidegben jobban oda kell figyelni az ilyesmire.
(#46238) bandus: Drágább daraboknál egy hasonló skála jelzi mint ami a gépjárművek futófelületén van, csak itt kb. 1mm átmérőjű lyuk az egész, 1 max 2 centire van kettő ilyen középponttól jobb és bal oldalra picivel eltolva. Azok ha elfogynak, illetve ha valahol látni a szövetet akkor annak biza annyi. Mellesleg ha kezd szögletesedni a külső az szemmel látható és esős időben kanyarodáskor nagyobb veszélyt jelent, pl ilyen jelekre kell figyelni. Emellett van élettartamra utaló jel is, manapság ha már 2-3 esetleg 4 szezont lehúzott valaki ugyanazon külsővel akkor elkezd repedezni, főleg az oldalfala a guminak. Adott esetben ez nem túl nagy probléma, viszont volt mikor feles rubena szettet kellett elhasználjak és az annyira repedt hogy már kinézett az oldalán a belső majdhogynem.. Ezért érdemes minden indulás előtt végignézni a gumit, leginkább a futófelületét hogy rendben van e mert ilyen nagy nyomású külsőknél egy kisebb hiba defektet eredményezhet, rosszabb esetben vállon kell hazacipelni. Km számot nem lehet rá mondani, rengeteg dologtól függ az elhasználódás. Lehetőleg ne álljon napon, laposan valamint legyen vigyázva a külsőre, és minél könnyebb ember hajtja annál kevésbé kopik.
(#46241) Hasaggymeg: Annyit bírhat még ránézésre, persze elmenne egy szezont is de nem akarok perecelni vele. Elnézést a rossz fogalmazásért.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Hasaggymeg #46247 üzenetére
Ennyit bírna, akkor már az eladó nyaka köré tekertem volna a darabjával idehaza 20ezer forintos külsőt. Jó 5000-5500 körül lehet benne: itt még igaz előző gazdájánál, de nálam is megjárta ezt a kaptatót. Szóval nem "rendeltetés szerű" használattól tart itt ahol. Mellesleg ha tudom hogy legalább 5ezret elmegy akkor már megérte, számolni nem számolok hány ft/km, aki így tesz az inkább ne is üljön bringára..
-
imyourfriend
őstag
Gurultam ma ismerőssel egy kört, mivel jóideje már izomból próbálok tekerni minimális pörgetéssel a rekeszizmok szépen be is tették a kulcsot úgy 25-30km fogvicsorgatás után. Ettől független tudtam tovább hajtani, de van még hova erősíteni. Mellesleg a tempó sem volt túl acélos, pici szembe szélben két megállással 30-at hajtottunk majd én továbbjöttem és viszonylag tudtam tartani ezt az iramot, két Osztrák kollégát elhagytam közben.
(#46374) Tigerclaw: egyáltalán nem veszélyes a használata, be lehet állítani már az 520-as Shimano pedálon is hogy mikor oldjon ki. 1-2 kisebb perecelés után megtanulja az ember hogy miként kell használni. Valamint ki kell menni egy sík autók által nem vagy ritkán járt részre és gyakorolni kell a megállást.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz deicide #46416 üzenetére
Mennyire számít a bringa ezesetben? Nekem ugye egy strada 3500-as ktm van fulcrum 5-ös kerékszettel. Úgy értem, hogy azzal a 105-ös szettel sokkal többet kell hozzátenni hogy 36-38-as átlagot érjek el, mint egy ilyen bringával? Mondjuk jelen esetben meg vagyok elégedve a 32-33-as átlaggal, csak érdekelne a dolog feljebbi szinten is.
-
imyourfriend
őstag
válasz atok666 #46432 üzenetére
Sokkal masszívabb már az ultegra is, nem hogy a dura ace. Ma mondjuk nem ment annyira, szétkapom a bringa fontosabb részeit és átpucolom mert rengeteget segít. Mondjuk el nem tudom képzelni hogy 35-ös átlagot menjek szélcsendbe, ahhoz rengeteget kell fejlődjek.. amúgy konkrétan 1,1kg-val könnyebb az a bringa az én felszereltemnél. Most 8,2kg de pl az ora nem lenne rajta akkor 8 kilaj lenne, mondjuk az mar oly mind1.
-
imyourfriend
őstag
válasz atok666 #46438 üzenetére
1 kilo különbség az rengeteg.. de egyszerűen azt lehet érezni, hogy egy dura-ace vel szerelt gép mennyivel masszívabb,jobban gyorsít ki és jobb a hatásfoka is, nem véletlen kerülnek sokszor annyiba azok a szettek mint egy 105-ös, de még az ultegra árának is vagy kétszerese olykor..
-
imyourfriend
őstag
válasz atok666 #46443 üzenetére
ár/érték arányban nem feltétlen éri meg egy dura ace szettel kerékpár a 105-öshöz képest, viszont 100km alatt amennyit tekertem vele összehasonlíthatatlan érzés a mostani bringához képest. Igaz hogy árban is duplája vagy még több az enyémhez képest, na de azt is tekerni kell. Látni olyat hogy tolják fel az 1,5 milliós gépet a dombon. Mellesleg kezdő országúti bringának nem feltétlen érdemes megvenni, már csak azért is mert edzettséggel lehet kihozni a különbséget két kerékpár között. Az hogy kisebb a légellenállás könnyebb a szett, jobb a fékhatása és több energiát visz át a hajtásrendszer is, illetve kevesebb kevesebbet kell szöszölni a váltással ami iszonyat pontos, ezek mind olyan dolgok ami egy edzett kerekes számára kisebb előnyt jelentenek, de később összeadódnak (pl hegyen gyorsabban tudsz lefele menni, alapvetően ugyanazon erővel fél-egy km/h-val jobb átlagod lesz) de ez csak úgy tud megjelenni ha már valamennyire edzett az illető. Mentem 2015-ös kerékpárral, melynek a hátsó támvilla kialakítása és a középrész jobb kialakítása különbözött az én bringámtól valamint ultegra szett volt rajta, ott is érződött valamennyire a különbség de ez nem volt könnyebb mint a bringám. Személy szerint azt vallom, 28-30km/h-s átlagig oly mind1 milyen bringán ülsz.. felette kell elgondolkodni, mert nagyobb sebességnél kevesebb erőt kell befektetni egy jobb kerékszettel pláne. Egy évet el kell tölteni 105-ös vagy tiagra felszereltséggel, majd próbálj ki valami komolyabb gépet. Nyilván nem mérhető számokban egy ilyen gyorsulás, de majd deicide beszámol hogy mi a helyzet.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Elektromos autók - motorok
- Gránit az asztalon: teszten az AMD új platformja
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Formula-1
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Ukrajnai háború
- Mobilinternet
- Külpolitika
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen