- iPhone topik
- Fotók, videók mobillal
- Milyen GPS-t vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 8 Pro - Redmi, a profi
- Akciófigyelő: Már 70 ezer forint alatt a Xiaomi felmosni is képes porszívója
- T Phone 2 Pro - majdnem mindenben jobb
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók bizonyítják, tényleg szárat növeszt a Galaxy Buds 3
- Yettel topik
Hirdetés
-
Crash Bandicoot N-Sane Trilogy - Túl a 20 millión
gp A készítők a minap bejelentették, hogy egy fontos eladási mérföldkövet léptek át.
-
Mozgóképen a Razr 50 Ultra még nagyobb kijelzője
ma A hivatalos kedvcsináló megnyerő, csak nem hivatalos forrásból érkezett.
-
Megérkezett a Razer DeathAdder V3 Hyperspeed verziója
ph A Pro és a vezetékes változat után tehát itt a Razer saját rádiós megoldását használó változat, mely 8 grammal könnyebb is az előbbinél.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
bardi
aktív tag
Én ezzel a pumpával anno olyan 4 bar környékig tudtam fújni a kerekeimet, kurva sokáig tartott mondjuk, de ment vele, és akkor még volt benne tartalék. Attól függ mennyire tudod vele felfújni a kereket, hogy mekkora a pumpában a dugattyú átmérője, és milyen hosszú úton jár.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz
ZolkoW #184454 üzenetére
Akkor jól sejtettem. Én még a gumis pántot használom, rajta marad a sisakon, de azért rakok rá egy kis kötelet, biztos ami biztos. Annyi, hogy teljesen összehúzza a méret állítót, picit nehezebb így felvenni a sisakot. A 3D nyomtatóm lusta voltam beüzemelni, meg megtervezni a tartót
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz
ZolkoW #184457 üzenetére
Köszönöm, van egy nagyon pici rész, ahová majd illesztem a sajátom, de kép alapján a tiéd az széles oda. Most úgyse sürgős, amikor meg rámjön a nagyon kell, akkor ezeket elég gyorsan lezongorázom.
Sram fék légtelenítés téma:
Megjött a csudajó légtelenítő szett kínából, minden van benne, a bleeding edge adapteren kívül. Ez a cucc kell ahhoz, hogy a féknyeregnél rá lehessen csatlakozni. Bár a kérdéseknél a terméknél az volt, hogy van benne, de nincsen... Tud valamelyikőtök gyorsan beszerezhető forrásból ilyen adaptert? Kínából kb egy ezres, de mire ideér... 15-20 eurot meg nem fizetnék ki ezért...[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Kaptam még egy lamax x9.1 kamerát karácsonyra, gondoltam most a hóba kipróbálom, mellkaspánton sikerült úgy beállítani, hogy végig csak a kormány látszik
Ezt leszámítva amúgy nagyon jó volt újra tekerni, a maxxis dhr2 és dhf nagyon jól tapadt hóban, sokkal jobban, mint legutóbb sárban, nem mentem sokat felfele, nem mertem hosszabb útra menni, viszont ahol mentem egyedül jégen kapart el a hátulja. Jól esett ez közel 1 hónap kihagyás után.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz
parandroid #184838 üzenetére
Amikor a bringámat vettem, segített az előző tulaj berakni a kocsiba. Amikor kijött annyit mondott, hogy "megnyugodtam, nem csak az én biciklim drágább, mint az autóm"
Mondjuk vitatkozhattam volna vele, az én változatom még pont drágább, mint a bringa, de a többi motorral szerelt valóban egy árban van, vagy olcsóbb
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz
INTELligent #185169 üzenetére
Én a fékkaron az előfeszítőt, vagy bármi is legyen a neve, koppra betekerném, úgy állítanám a féktesten a bowdent, és utána az előfeszítővel állítanám.
A mozgatott fékpofát amúgy nem lehet állítani a féktesten? Esetleg még tehetsz a fékbetét meg féktest közé aludoboz távtartókat, azzal picit közelebb kerül majd a félbetét és tárcsa egymáshoz. Egy barátom még így oldotta meg a sajátját, neki azt hiszem egyik oldalt se lehetett állítani.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz
INTELligent #185171 üzenetére
Ennél látszik, ahova a bowdent befűzöd, lehet tekergetni, mint a váltókarnál, és valamennyit feszít a bowdenen.
[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #185193 üzenetére
Ha nagyobb az átmérője, azonos falvastagság mellett merevebb lesz, nagyobb a másodrendű nyomatéka. Ha van elég hely hozzá, egy nagy átmérőjű csővel ugyan olyan merevséget érhetsz el, mint egy tömör rúddal, csak könnyebb lesz. Pl nézd meg ezt az alkatrészt, tudom más kategória, de ez is egy üreges cucc, hogy könnyű legyen és erős.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #185205 üzenetére
Persze, egy idő után nem lehet ezt folytatni, de azért ez nem a 32 mm-ről 40 mm-re váltásnál lesz. Látnád milyen vastagságú lemezekből készülnek az autók, nem aggódnál
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz
STC Speed #185230 üzenetére
Új fékbetét berakásakor a dugattyúkat vissza kell nyomkodni alap helyzetbe. Ha használt betéttel volt légtelenítve a fék, lehet nem fog teljesen menni. Illetve ha ez megvan, a fékbetétnek és tárcsának is össze kell kopnia, erre egy pár km-es lejtő megfelelő, felgyorsítassz 30 környékére, majd nagyfék, egymás után, figyelve, hogy a kerék ne blokkoljon. Észre fogod venni, hogy egyre jobban fog a fék.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #185233 üzenetére
Oh, félreértettem, azt hittem csak a fékbetét új, sorry
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Az aldiban kapható ultrahangos tisztító. Valaki próbált már ilyet lánc tisztításra? Megérheti az árát? Meg akkor már más alkatrészek is belemennének valszeg.
Szintén lánctisztítás, wax-os láncot mivel takarítjátok? Úgyis szétkapom a bringát, belefér egy teljes, alapos láncmosás is.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
-
bardi
aktív tag
válasz
Nutra #185631 üzenetére
Igen, mtb.
Itt elég sok olyan rész van, ahol egyben nem bírtam felmenni, meredek emelkedőn viszont spd-vel nem tudok elindulni, nem tudtam sose rendesen belépni a második lábbal, szóval igazából csak a bénaságom. De abszolút nem bánom, hajtás oldalról nézve ezzel is tudok valamennyit húzni 6-9 óra között, és spd-vel se húztam többet, bunny hoppozni meg platformon tanultam, nem megy sokkal jobban becsatolva sem.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz
jjeahh #185635 üzenetére
Itt van egy két emelkedő, ahol legkisebb áttételen a 60-as fordulatot alig tudom tartani, nem tudom a pulzusom alacsonyan tartani közben. Van olyan hely, ahol szimplán nincs erőm mégegy fordulatot beletekerni.
Nutra: Amióta átálltam platformpedálra, egyszer volt, hogy leesett a lábam a pedálról, de akkor az spd is oldott volna. Nem tudom min mentem át, de egyszerre mindkét lábam leesett a pedálról, és az ülésem landoltam, a hátsókeréken ez nagyon fájt volna
xy.zsolt: hajtás oldalról nézve 6-9 óra közötti állásban lefeszített lábfejjel lehet valamennyit húzni a pedálon. Becsatolva biztosan nagyságrendekkel nagyobbat lehet, de én azzal sem igazán tudtam ráállni arra, hogy rendesen húzzam a lábam, hiába mentem néha direkt egy lábbal tekerve.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz
Nutra #185644 üzenetére
Én még a Trek-et vettem egy műanyag Specialized pedállal, pinek is műanyagok, és úgy voltam vele, hogy első körre elmegyek ezzel, úgyis ismerkedős. Olyan jó konkáv formája van, hogy száraz időben simán vállalható, majdnem 500 km-t mentem vele terepen
Saras, nedves cipővel viszont már kevés amit tud, szóval terepre csak jóidőben jó.
Azért a CB Stamp 1 lényegesen jobban tapad, de ha majd ráveszem magam, felrakom ezt a városira, tényleg meglepően jó.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
-
bardi
aktív tag
válasz
jjeahh #186339 üzenetére
Nekem 26-os montin volt ilyen, nagyon szerettem, tényleg jól gurult, és és ahhoz képest nagyon jó tapadása volt. Kár, hogy nincsen picit szélesebb verzió. Mondjuk a mostani DHR2/DHF-nél biztos nem tapad jobban
Nyárra szerintem hátra vissza fogom rakni az egyik Bontrager XR2-es gumit, elöl meg meghagyom a traktorgumit, had riszálja a seggét majd lefeléken, technikámon biztos fejleszt majd bőven.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Nem néztem meg a videót, de a gyorszár az csak szorít, viszont torziós merevséget semmit se fog adni a rendszernek, átütőtengelynél viszont van egy 15 mm átmérőjű csöved, ami egyik végén ~1-1,5 centi hosszon menetbe illeszkedik, a másik oldalon meg hasonló hosszon nagyon picit játékkal illeszkedik, önmagában, kerék nélkül merevíti a rendszert, ezt egy gyorszár nem tudja. Ráadásul a felfekvő felületek legnagyobb átmérője is nagyobb szerintem, nem tudom lemérni, ami többet számít, mint az, hogy azon a területen mekkora felületen fekszik fel.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz
ZolkoW #186629 üzenetére
Ez így hátul nem tapad jobban? Vagy oda direkt olyan mintájút raktál, hogy elöl maradjon a több tapadás?
Ma jött meg minden a sram fékkar javításhoz, a műanyag dugattyú úgy szorult, hogy a rugók nem tolták vissza a dugattyút. A fémmel úgy tűnik ilyen gond nem lesz. Meglett életem első sram légtelenítése is, kíváncsi vagyok, remélem a héten már tudok majd menni egy kört.
A dugattyút helyén tartó zéger visszarakásával szívtam meg káromkodtam egy sort, a boltban ahol vettem a zégerfogót csak egyféle volt, ami egyenes, ez viszont ilyen cserélhető fejes valami. Emiatt pont a tüskénél, ami a zégert fogja, elcsavarodik, és épp annyit nyílik a zéger, hogy ne tudd a helyére rakni... az oldotta meg, hogy a zégerből reszeltem le belül, hogy szorosabbra tudjam fogni, és nagy nehezen a helyére került.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Sikerült ma letesztelni, hogy mit műveltem a Sram Level TLM fékkel.
Fékkar dugattyú csere után ég és föld a különbség. Nem mondanám, hogy jobb érzetre, mint a Shimano (ahhoz vagyok szokva jópár éve), de már nem akarom lecserélni amint hozzányúlok. Viszont a hátsó féket is meg kell majd csinálnom, mert most az sokkal rosszabb, mint az első, érezhetően szorul az is, nem jár szabadon a kar.
Akinek hasonló féke van, mekkora a fékkarnak a szabad út, amin nem fog semmit még? Hiába pumpálom, látom, hogy a dugattyú rögtön mozog, nem akar kitolt állapotban maradni, ha azon sikerülne változtatni, jobb lenne. Érzésre nem mondanám levegősnek, aztán kitudja, több bubit már nem tudtam kipréselni belőle mikor újratöltöttem.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz
Ringman #186832 üzenetére
Ugyan ezt akartam írni, az acéllal ellentétben az alunak nincsen kifáradási határa, egy idő után törni fog, kérdés, hogy megéljük e.
Egy barátomnak nemrég a nyeregcsőnél tört el egy sok éves, nagyon sok km-es váz, mindig határra húzva használta a nyeregcsövet, elvileg bírnia kellett volna, ráadásul neki a technikájával sincsen gond.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz
jjeahh #186845 üzenetére
Szerintem inkább az a beletolatás indította ezt meg, érdemes rákeresni, hogy milyen teszteknek vetik alá a vázakat, nem gondolnám, hogy tervezési hiba.
#186811 sebgutkopf Köszönöm, kipróbálom, most amikor újratöltöttem, benne hagytam a fékbetétet, és a légtelenítőhöz kapott "villáskulcsot" toltam be a két betét közé. Az amúgy látszik, hogy mozog mindkét dugattyú, csak valamiért nem akarnak kipumpálódni. Nem igazán kopottak a betétek, lehet egy pici túltöltés se ártana még neki, bár azt azért kihagynám.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Szerintetek ez a groupset mennyire átbaszás?
Munkábajárós, városi rohangálósra kéne valami, jelenleg egy uniglide-os agy van rajta, szóval kereket is kell cserélnem, ha a fogaskoszorút cserélni akarom, és ennél olcsóbb groupset-et nem nagyon láttam még. Igazából tök mindegy, hány sebességes, de ezzel az első váltót is leszedhetném, a 11-46 elég lenne oda, ahova nekem kell.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz
ivana #186901 üzenetére
Uniglide cuccokat csak viszonylag arany árban találtam eddig, esetleg olyat, ami országúti, az viszont nem kompatibilis az MTB agyakkal. Nagyon rövid ideig használták ezt, nem nagyon maradt belőle már. Ráadásul csak 6 sebességes, és a legkisebb fogaskerék is viszonylag nagy, 13-as, ha ez a szett meg megjönne 17k-ból, ahhoz már csak valami olcsó, kazettás kerék kéne hátulra, azt szerintem helyi boltokban találok.
Jelenleg hátul van 3 sebességem, meg elöl kettő, ennyiből gazdálkodok'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #186908 üzenetére
Igen, ennyiért semmilyen szettet nem fogok találni, aztán ennél elég, ha működik, terepre nem igazán fogok ezzel a bringával menni.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz
6030D #186987 üzenetére
Egy barátom hasonlóan állítja be a saját bringáját, a váz már nem lehetne kisebb, mert így is maxon van a nyeregcső, a stucni alatt már semmi alátét sincsen, majdnem a váz síkjával van egy síkban, és egy kb 100 mm-es, lefelé néző stucni van rajta, és még így is lejjebb rakná a kormányt, ha tudná mivel.
Egy versenyzőnek, aki lefelé úgy megy merevvel, mint a mugli dh-s, ez ideális, a pozíció miatt kisebb a légellenállása, sokkal többet nyer vele, mint a grammozással.Egy előző brigájáról szóló cikkben benne volt, hogy a váz is valamennyire egyedi, mert gyári állapotban a 38-as tányér nem fér el, gondolom ez is az. Én a traktorgumival év vége felé már visszaraktam a 34-es helyett a 32-es tányért, mert sok volt
Ja és az is érdekes, hogy nem az új 54, meg nem tudom én hány fogas fogaskoszorúkat használja, hanem a 10-50-est.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz
parandroid #186995 üzenetére
Inkább adják a bringát a boltban széles kormánnyal, amiből levághatsz, ha soknak gondolod, mint keskennyel, amit cserélni kell, ha kevés.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz
parandroid #186997 üzenetére
Én mindig is utáltam kormányt lecsupaszítani, meg visszarakni, én inkább fűrészelnék
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz
werszomjas #187123 üzenetére
Én azért meglepődnék, ha annyira szar lenne az a hajtómű, hogy rögtön cserélni kelljen. Ha eljutsz vele odáig, hogy elkopik a lánctányér, akkor cseréled majd egy shimanora, ha minden más jó.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Ha már szemüveg, rendes, dioptriás szemüveg fölé mit ajánlanátok? Hűvösebb időben lejtőzve elég sokszor éreztem azt, hogy kifolyik a szemem a menetszéltől, inkább csak az emlékezetem irányított néha
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #187152 üzenetére
Köszi, bíztam benne, hogy valami olcsóbb opció lesz...
Hátha találok ilyet valami közelebbi boltban is, ahol felpróbálhatom.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #187158 üzenetére
Akár még jó is lehet, de azért fel kéne próbálnom, hogy a mostani szemüvegemmel mennyire kompatibilis.
INTELligent: Kontaktlencsétől kicsit tartok, sose tudtam megbarátkozni a gondolattal, hogy a szememről kell leszedni valamitMostani szemüvegem a bogarak ellen még véd, de a szél ellen már semmit. Amúgy a hármas pont miatt az lenne az ideális. Nyáron lehet ki kéne próbálni...
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Ez se tűnik rossznak, sőt, polarizált, az lehet jól jön az erdőben nyáron.
Napfénysüti: De, az is felmerült már bennem, ráadásul már elég idős vagyok ahhoz, hogy nagyon ne romoljon tovább a szemem, legutóbb kb 5 év után cseréltem, és csak fél dioptriát romlott. Annyi kis bökkenő van, hogy a szemem már abba a kategóriába esik, amit csak a drágább eljárással lehet megcsinálni, ahol körbevágják a szaruhártyát, majd alatta dolgozzák meg a felületet, és visszahajtják. Annak viszont utána akarok nézni, hogy utána mennyire sérülékeny, vagy hogy összeforr e, mert akkor már valami küzdősportra is tök jó lenne eljárni, az most félvakon tök esélytelen, régen se ment, amikor 1-1,5 dioptriával erősebb volt a szemem.
[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz
flash- #187223 üzenetére
Nem úgy van, hogy egy bizonyos idő után elkezd a zsírhoz is nyúlni a szervezet, ami ilyen 45 perc kb? Lehet hülyeség amit mondok, csak emlékszem rá, hogy keresztapám úgy fogyott le, hogy eljárt intenzíven gyalogolni 1-1,5 órákat (ha emlékeim nem csalnak).
Edit: Nem jelölök be mindenkit kontaktlencse meg szemműtét témában, mert lusta vagyok hozzá
, de köszönöm mindenkinek a biztatást, bár szemműtétet idén az ára miatt nem hiszem csináltatok, de a kontaktlencsének adok egy esélyt. Lehet a nyakfáradás is múlna vele, lévén, hogy a szemüveg keretén kívül is rendesen látok benne.
[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz
STC Speed #187234 üzenetére
Nekem mondjuk a hízás nem ment sose, vagyis egyszer, amikor kétpofára ettem a gumicukrot, meg csokit
De akkor is csak ilyen 75 kilóra mentem fel 69-ről, ami a 184 centihez még mindig karcsú. Azóta hiába sportolok, esetleg próbálok többet enni, szedek vitaminokat, meg eszem a fehérjeport, nem megy, azt látom, hogy valamennyire alakul a testem, de a súlyom nem változik. Valószínű nem eszek eleget, de így, hogy van elég energiám, meg semmi bajom, annyira nem aggódok.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz
Runner_fxr #187238 üzenetére
Jelenleg azt csinálom, igyekszem minden másnap, hogy legyen pihenő is. Egylábas guggolás az, amin különösen észrevettem a fejlődést, év vége felé, amikor még tekertem sokat, 1-1 ment, most legutóbb meg ment 5-5.
Én a csavaros nyeregcsőbilinccsel kicsit megszopattam magam, 9 Nm van ráírva, ezért kevésbé óvatosan húztam meg, mint amúgy tenném. Droppert kihúzva láttam, hogy azon 6 Nm a max, és hát meg is van, hogy miért nem engedi ki magát teljesen... Szétszedtem, pucoltam, zsíroztam, összeraktam, most sikerült úgy beállítanom, hogy kiengedi magát teljesen, de még így is megakad annál a résznél, ahol a becsúszó vége átmegy a bilincs mellett. Ez már sajnos ilyen marad... Legalább lesz indok beszerezni egy 150 mm-est
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Ha jól látom nekem a vázba BB-vel együtt megy, nem csak a csapágy csupaszon, de szerintem az egész kijönne, ha megpróbálnám kipréselni. Az elbaszottságával amúgy egyetértek, valamennyire én is utánanéztem. Hajtókar leszedését is utálom, hiába zsírozom be a csavart, mire azt lelazítom... 54 Nm...
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag