- Kínai androidos okosórák
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Fotók, videók mobillal
- Új akkumulátortechnológiát hoz a OnePlus
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- Redmi Note 8 Pro - Redmi, a profi
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Premier előzetesen az Elden Ring: Shadow of The Erdtree
gp A minap befutottak az első tesztek is, amik szinte csak pozitívakat írnak a DLC-ről.
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
balintbaba
tag
válasz Hasaggymeg #276281 üzenetére
Én a te módszered alapján nehezebben mondom meg.
ReFleXx: szerintem a legtöbb szevizben van hozzá szerszám. Ilyen drágább felkapottabb helyeken, mint a mesterbike vagy a Bringaland pedig biztos.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz ReFleXx #276291 üzenetére
Próbálj tőlük kérni egy új váltótartó fület. Szépen le kell nekik írni, hogy még nem is használtad a kerékpárt és már láttad, hogy ferdén áll a váltód a kerékpáron. Ameddig még megjön az új fél, pedig elvinném szervizbe, ha megint elferdülne vagy eltörne, akkor lesz tartalékban egy váltótartód.
-
balintbaba
tag
válasz Ringman #276292 üzenetére
Tiagra BB-vel is szorul, nem tudod kézzel berakni a hajtókart? Akkor biztos, hogy a csapágyfészekkel lesz valami. Amúgy is fura lenne egy hibás Shimano középcsapágy.
Simán lehet, hogy átlósan vagy párhuzamosan eltér a csapágyfészek két oldala, mivel legtöbbször külön-külön szokták a menetet belevágni a vázba. De lehet, hogy a fészek külső oldalai nincsenek síkban, ahogy már korábban említették.
Mindegyik javításához kellenek drága szerszámok, a váz visszapostázása gondolom nem opció Kínába, így maradna a szerviz. Utóbbival meg szerintem az a baj, hogy olyat kéne találni, ahol tényleg tudják mit csinálnak és van is hozzá szerszámuk. Egyébként szerintem nem a világ vége, ha így használnád, lenne egy kis hajtásveszteség és gyorsabban kopnának a csapágyak és a hajtókar tengely.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz Ringman #276311 üzenetére
Gondolom azért, mert monoblokkon van a hajtás, nem pedig integrált.
Kínai GUB BB386-os csapágyban is hasonlóan forgott a 105-ös hajtómű, még akkor is, mikor a nem hajtás oldali kerámia csapágy már úgy ropogott, mint Orbán Viktor szájában a mangalica pörc. És egy alis karbon szar vázról beszélünk.
-
balintbaba
tag
válasz Dark Archon #276411 üzenetére
Jó, de ha keresztben fut a lánc az hajtásveszteség és jobban is kopik a hajtás - aztán majd lehet 200 km-enként cserélgetni a felhalmozott 5 waxolt láncot.
Én most ezt a ZTTO kazettát nézegetem 11-28-as méretben. Főleg síkon megyek, picit felesleges a kompakt hajtáshoz a mostani 11-34, főleg, hogy elvileg a Force AXS hátsó váltó csak 33-as max fogaskereket fogad.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz dom1n0 #276415 üzenetére
Nekem pl. jobban bejön a Shimano, csak olcsóbb volt az AXS és könnyebb is volt felrakni.
Alapból jobb szerintem a japánok dizájnja, de ez megosztó. Van Synchro Shifting, fékváltókarokról tudod irányítani a kerékpár computert, első váltó sokkal gyorsabb és automatikusan trimmel, jobb üzemidő. Az egész hajtás a HyperGlide-dal jobban működik szerintem (nem is értem a Sram Flattopos bohóckodását). Kár, hogy kb. mindenre, amit írtam a Shimanonak van szabadalma.
Sram mellett szerintem sokkal kevebb érv szól.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz Hasaggymeg #276419 üzenetére
Most nézem, van könnyebb is. Ezzel az a baj, hogy acél+alu, amit még nem nagyon tudnak jól megoldani a kínai barátaink. Berendeltem egy arany színűt, kíváncsi vagyok.
-
balintbaba
tag
válasz Fall-N #276516 üzenetére
Talán Runnernek lett fóliázva a Meridája, megírhatná milyen költségvonzattal járt. Kétlem, hogy olcsón megcsinálnák egy műhelyben, ahol autófóliázással foglalkoznak. Bár valamennyivel olcsóbb a fóliázás, mint az újrafestés, de a kettő között nincs olyan hatalmas különbség.
Szerintem egy komplett váz lefóliázása nem áll meg 100 eFt alatt, ami nálam egyenlő az anyagi csőddel.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz K1nG HuNp #276590 üzenetére
Szerintem a taposó pedál sem gáz.
Shimano cipők emlékeim szerint keskenyebbek, picit kisebbek, mint az utcai cipők. Szerintem a cipőt, pont ugyanúgy, mint a sisakot, fel kell próbálni vásárlás előtt. Nem muszáj utána a boltban megvenni, ha internetről olcsóbb megrendelni.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
Annyira én nem értem, mi ezeknek a cipőknek a célja felhasználói oldalon. Gyártóknál megértem, hogy jó, ha egy cipőt több piacra is tudnak értékesíteni, de az nem életszerű, hogy a kerékpáros pár naponta cserélgesse a stoplit. Főleg, hogy tanácsos menetrögzítővel felrakni a stoplikat, mert meglazulhatnak a csavarok. Vagy ez azért jó, mert a rider még nem döntötte el, milyen pedál kell neki, és később ha változtat, nem kell új cipőt vennie?
Szerintem, ha valaki két kerékpárt szeretne használni (mondjuk egy montit és egy orszúgútit), két különböző rendszerrel, akkor két cipő kell. Amelyiket többet használja, ott lehet drágább a pedál és a cipő, amelyiket kevesebbett, ott pedig értelemszerűen olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
Valaki nem akar sisakot Aliról rendelni? Van HJC, POC, Giro és mind 10 eFt alatt. Mi baj lehet egy olcsó, hamisított, kínai sisakkal? Rendeltünk már mindent Kínából, csak sisakot nem - lehetne valaki úttörő a topikban.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz szimpláncsak #276666 üzenetére
Nekem jobban tetszik a Deore, a korábbi elég retrós. Mehet rá Aliról a kerámia csapágyas oversized pulley tuning!
-
-
balintbaba
tag
válasz -=RelakS=- #276720 üzenetére
+Ringman,
köszi, most már itt is kiderült mindenki számára, hogy nem Rothschild családból jövök.[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz chubby2o6 #276745 üzenetére
Ilyet lehet? Jó lenne nekem is valami hasonló megoldás. Nyáron elhagytam az aero nyeregcsőhöz való adaptert, mikor leesett a Variám - vagy 20 percet kerestem 50 méter sugarú körben. Amúgy sem illeszkedett teljesen jól. Létezik ilyen, de Európában nem kapható sehol, kínai barátaink meg ahogy látom még nem másolták le. A nyeregpálcás verzió jó lenne, de akkor meg nyeregtáskát nem tudnék feltenni, ami nélkül én nem indulok el (ugye, jjeahh? ).
-
balintbaba
tag
válasz MC Pite #276786 üzenetére
Ez azért nem jó, mert szerintem útban lenne neki a nyeregtáska. Esetleg van ilyen GoPro hosszabítós megoldás, de ez eléggé tákolósnak néz ki:
parandroid: Én csak vázon tudom elképzelni a pumpát, különben biztos lenne olyan, hogy otthon hagynám. Másrészt úgyis a hajtás másik oldalán van, akkor meg igazából nem számít.
-
balintbaba
tag
válasz Ringman #276945 üzenetére
Elvileleg nem nehéz felrakni, jól felrakni nehéz. Bognár Tamás szerint (Bikemag, Kontra podcast) az országban pár olyan szerelő van, akire nyugodt szívvel rá lehetne bízni a szingó felragasztását. Mondjuk vele sok mindenben nem értek egyet, de ebben pont igen. 2024-ben szerintem már nagyon no-no a szingós kerék.
#276931MPowerPH: Az eTap AXS megeszi reggelire az összes bovdenes váltást. Ha olyan pontatlan lenne, nem használná a
Jumbo-Visma sem ProTour szinten - még akkor sem, hogy a Srammal jött egy csomó szponzori pénz. Egyedül az első átdobója lassabb, mint a Shimanonak, de ezen is javítottak az új szettek esetében. A hajtás többi részét bármire lehet cserélni, nem muszáj Sram alkatrészekkel használni. Én Shimano lánccal, hajtókarral, kazettával használom az AXS váltókat.Egyébként szerintem a mechanikus váltókkal sem lenne semmi baj, de a mai integrált vázakkal már nem működnek a legjobban.
-
balintbaba
tag
válasz Mezga Aladár #276985 üzenetére
Ganna és Bigham az egy órás rekordoknál clinchereket használtak. Földi halandóknak jó lesz mindenhova a belsős rencer.
mauimagic: Köszi a vietkongos linket.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz Hasaggymeg #277014 üzenetére
Szerintem meg egy kerékpárt nagyon nehéz kinyírni. Ha csak körbenézek, milyen állapotú városi cirkálókkal nyomják általában az emberek - a karbantartás maximum annyi, hogy néha fújnak az abroncsokba. Mégis működnek.
Ez a topik egy nagy buborék, olyan sportársakkal, akik eléggé technikai szempontból közelítik meg a sportágat. A legtöbb hobbi kerékpáros fele annyit se törődik a technikájával, mint itt a leghanyagabb fórumozó. Ha van kenés, hajtáson rendszeresen vannak cserélve a kopó alkatrészek és nincs nagynyomásúval mosva a bringa, akkor a világból ki lehet tekerni.
-
balintbaba
tag
válasz dom1n0 #277085 üzenetére
Vagy a lánc kopott, és emiatt ugrál a legkisebb fogaskereken. Nekem pl. még gyári lánc van a görgős Tribanomon, 8500 km van benne, soha nem kentem semmivel - legalsó kettő fogaskereken már eléggé ropogva fut, a többin még jól működik.
#277089MPowerPH: jó ez a bicó, ha tényleg ennyire szempont, hogy könnyű legyen. Nincs itt ivana, aki nagy Campa hívő és megerősíthetné, de nagyon jó ez a Super Record . Egyedül a szervizelése problémásabb. Campához való szerszámok, alkatrészek kellenek, ami nem biztos, hogy minden szervizben lesz.
-
balintbaba
tag
válasz lsebestyen #277110 üzenetére
Én sárgával kezdenék, utána váltanék kisebb floatra, ha nem jönne be.
#277109fulton: Azért nálad is ment bőven a lamentálás, hogy melyik legyen, még képeket is tettél be, hogy esetleg hátha tudunk segíteni, szóval szerintem nem olyan egyszerű, ha valaki élete első országútiját készül megvenni. Jó, neked elég extrém testfelépítésed van.
Ennek a Wiliernek integrált kormánya van, ha esetleg rövid/hosszú lenne, cserélni kellene az egész cockpitet, és ezzel együtt az összes bovdent a belső elvezetés miatt. Ennek az árából kijönne egy előzetes bikefit, ami alapján ki lehetne választani az optimális méretű kerékpárt.
-
balintbaba
tag
válasz fulton #277117 üzenetére
Én erre reagáltam: "az a legtutibb ha felülsz rá, és nem kell agyalni hogy jó vagy sem"
Picit vicces volt ezt pont tőled olvasni az előzmények fényében.
Mondjuk én az első országútimat, egy Whirlwind 1.0-át édesapámtól kaptam még 16 évesen. 58-as váz a 181 centimnhez, 120-as negatív stucni. Azt mondták a boltban (Vitál), az én magasságomhoz ez kell. Nem volt kényelmes, de annyira fiatalon mindent elbír a szervezet.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
Akkor hangozzon el ellenvélemény is! Korábban 28-as GP5000 Contikkal jártam, most 25-ösökkel gurulok, nagy különbséget nem nagyon vélek felfedezni. Ha néha kell, murván, földes talajon is kihajtom. Szerintem ezek a gumiméretek már jó kompromisszumot jelentenek.
Az, hogy a tárcsafék jobban adagolható lenne, egyéni preferencia. Szerintem a felnifékes jobban adagolható, mivel a bovden többet nyúlik, mint egy hidrós rendszerben a folyadék. Egy jól beállított felnifékkel is simán állóra lehet fékezni a kerekeket, és megint leírom, többet számít a kerékpáros tudása, minthogy milyen fékrendszert használ. Alkatrész meg még 10 év múlva is könnyen elérhető lesz felnifékekhez, ebben bárkivel fogadok.
Nem vagyok a tárcsafék ellenes, csak picit árnyalni szeretném a képet. Én biztos nem tárcsa-nem tárcsa szerint válogatnék, ha országúti vásárlása előtt állnék.
-
balintbaba
tag
válasz -=RelakS=- #277159 üzenetére
Jó, most nem írtam oda, hogy száraz időre vonatkozott. De miért emeljük ki a felhasználás azt a 2%-át, amiben alapból sem szívesen teker az ember. De persze, ha valaki esőre vesz kerékpárt, akkor nem szóltam.
Nem is olyan rég tekertem törött küllővel, egy 35 éves Csepellel, probléma nélkül elfutott a felni villában. A mostani Campa kerékszettemben lehetetlen eltörni a küllőt, de a fék gyorsállítójával simán lehet annyit engedni a féken, hogy elfusson a ráf.
-
balintbaba
tag
válasz Friczy #277191 üzenetére
Nem tudom, mit akarsz most ezzel mondani. Itt most az egész kérdéskört egy teljesítményorintált, könnyű országúti szemszögéből vizsgáltam, a te felhasználásodra nem is lenne túl célszerű egy ilyen kerékpárt venni, de MPowerPH ilyen gépeket nézeget.
Aki télen-nyáron, hóban-fagyban teker, vegyen tárcsafékkel kerékpárt, de hozzátenném, hogy ilyen körülmények között meg lehet állni felnifékkel is, csak picit több odafigyelést, technikát és óvatosságot igényel.
-
balintbaba
tag
válasz parandroid #277194 üzenetére
Azt felnifékkel le kell csalni a (71-es?) főúton és nincs ilyen probléma.
-
balintbaba
tag
válasz szimpláncsak #277234 üzenetére
#akció
-
balintbaba
tag
válasz szimpláncsak #277402 üzenetére
Mai szemmel szerintem ez inkább egy endurance kerékpár. Ahogy nézem a Cube is oda sorolja aero vonásokkal.
-
balintbaba
tag
válasz parandroid #277489 üzenetére
Szerintem semmi értelme a drága kerékszetteknek.
Vagyis van, menőn néznek ki a karbon felnik, de ha valaki nem ProTourban teker, akkor a gyakorlati előnye eléggé elhanyagolható. Drága kerekekkel nem éri meg új bicót venni, mert túl nagy a felár, amit a gyártó elkér értük. Sokkal jobb, ha valaki Kínából rendel valamilyen márkás szettet.
Szerintem, ha valaki újonnan vesz kerékpárt, akkor jobban megéri a groupsetet nézni, mert az a legdrágábban fejleszthető az OEM piac sajátosságai miatt.
-
balintbaba
tag
válasz Ixion77 #277496 üzenetére
Próbáltam. Nekem is van 60mm peremmagasságú karbon szettem.
Milyen tanulmányokat linkeljek? 200 wattot itt a többség nem tud tartani hosszabb távon, nemhogy többet, aminél esetleg jobban látszana a drága kerékszettből adódó marginális különbség. Merev, alu kerekek vannak nagyon jó áron, nem csak 1000 euró felett. Könnyebb egy drágább kerékszett? Igen! De jelentkezzen az, aki ne tudna fél kilót fogyni zsírból, és amúgy itt is érvényesül, hogy alig nyer az ember pár száz gramm spórolással 1-2 percet 100 km-en, forgómozgás ide vagy oda.
Persze sokkal egyszerűbb a technikára fogni bármit vagy pénzért sebességet venni. A konzumidiotizmus leple alatt sok pénzt el lehet költeni, de szerintem ez zsákutca. A kerékpározás az új golf.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz Hasaggymeg #277506 üzenetére
+Tin
Én alapvetően parandroid felvetésére reagáltam, ott az 500-2000 eurós kerekeken volt a fókusz, nem az olcsó OEM-eken. Azt megértem, ha valaki jobban szervizelhető, megbízhatóbb kerékszettet akar, de az bőven van 500 euróért és alatta is.
SteveAd: egyetértünk. Nagy ugrás az groupseteknél csak akkor van, ha valaki elektronyost vesz bovdenes helyett. Di2-val vagy AXS-sel szerelt bringához nem nagyon jár jó kerékszett, vagy akkor már a 2 milliós kategóriában nézelődünk. Kivéve persze a jó öreg Decathlont.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz mauimagic #277541 üzenetére
Szerintem ebben most éppen változás van. Los Angelesben már lassan cikibb Zipp-pel menni, mint Winspace Hyperrel, egyszerűen azért, mert a kínaiak kezdik lehagyni a nyugati gyártókat. Ha a van rá hajlandóság kínai részről, és be akarnak törni erre a piacra is, akkor előbb-utóbb el fogunk jutni Csokicsibesz felvetéséig a valóságban is.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz Fall-N #277604 üzenetére
Fehérváron (Csavar-Akku) ha csak bár csavarért vagy alátétért megy be az ember, azt ingyen odaadják.
fulton: Nincs Di2-m, de ezt pont tudom. Nem fokozatonként indexelsz, pont ugyanúgy működik, mint a bovdenes rendszer esetében - az egész fogaskeréksorra kihatással lesz, ha állítasz valamit. A fogaskerekenkénti indexelést egyedül az LTWOO tudja, ami nem mellesleg kínai.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz lsebestyen #277671 üzenetére
Harry Sweeny videójában
Inkább Sidney Sweeny videókat kéne nézni. -
balintbaba
tag
válasz Mezga Aladár #277928 üzenetére
Ugyanilyen SKS pumpám van, 10+ év alatt nem sikerült eltörnöm, pedig én nagyon nem vigyázom a cuccaimra. Szerintem simán vissza lehet ragasztani a letört részt, de ha letöröd a másik felét is, valahogy biztos lehet rá kendácsolni valamit egy partfis nyélből is.
fulton: Nincs más választás, erre a bringára meg az alföldre kell valamilyen nagy peremmagasságú kínai, DT hubos kerékszett!
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
Mielőtt elkezdődne a tavasz és a jó idő, én is lecsekkoltam a legfontosabb dolgokat a biciklimen. Kérlek fogadjátok szeretettel ezt a kis videós anyagot.
Picit zavarban voltam még a kamera mögött.
-
balintbaba
tag
válasz -=RelakS=- #278069 üzenetére
Szólj pici, mi ezekkel a szavakkal a probléma?
A racsninak időközben változott a jelentéstartalma, a hátul lévő kazetta meg tulajdonképpen fogaskerekekből áll. Persze vitatkozhatunk szemantikán, de az elég unalmas lenne.
-
balintbaba
tag
válasz Hasaggymeg #278173 üzenetére
Akkor még jó, hogy berendeltem a 11-28-at (lesz rajta 16-os is ) országútira. Montin marad az 50-es fűrészlap hátul, még erősödni kell.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
Sajnos nem MPowerPH mérete, de ez sokáig biztos nem lesz fenn.
Ha nem lenne már amúgy is túl sok kerékpárom, holnap indulnék érte. Szerintem az összes eddig linkelt olasz csodánál jobb, de nekem jobban tetszik a már mutatott Trekeknél vagy Speciknél is.[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz ZavaBalazs #278340 üzenetére
Ne már, tényleg volt?
Az alu váznál életbe lép Főnink 10. törvénye:
"A karbon kényes, alut kell venni, sőt, az acél a legjobb...."
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kínai androidos okosórák
- Vác és környéke adok-veszek beszélgetek
- Videós, mozgóképes topik
- Sakk topic
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen notebookot vegyek?
- További aktív témák...