- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Honor Magic V2 - origami
- Akciófigyelő: OneSport OT05 bringát lehet nyerni
- Mobilhasználat külföldön
- OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Új akkumulátortechnológiát hoz a OnePlus
ma A OnePlus Ace3 Pro lesz az első készülék a megnövelt kapacitású, de vékonyabb profilú teleppel.
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
imyourfriend
őstag
válasz tatabike #29856 üzenetére
Nem írom le, viszont az acél vázas bringámban is már integrált 105-ös hajtómű van és ha a vázat nem tekintjük a legöregebb cucc rajta ~6 ég körüli lehet szerintem (sunrace str 90-es fékváltót ennyi idősnek tippelem) és igyekszem haladni a korral. Ezért nem látom értelmét a 90-es évekből származó ultegra meg dura-ace szettek tapsolásának, persze bizonyos szintig megfelelőek meg túrázó és hobbi gépekre is jók. De aki már komolyabban veszi a bringázást annak azért nem ajánlanám őket. Tény és való hogy masszívak és sokkalta többet bírnak mint a 2010 utáni társaik, de ha vigyáz rá az ember és nem állat módjára használja a gépet akkor sokáig elélnek ezek az újkori darabok is, és fejlettebbek valamelyest. Lehet hogy csak súlyban, de akkor is. Ezért találták ki most példának okán a beépített integrált hajtóművet.. ha nem lenne jó dolog akkor még mindenki négyszög vagy ékes tengelyű bringát hajtana de a technika halad és tartani kell vele a lépést nincs mese.
Persze ez a saját véleményem amit az elmúlt 2,5 év tapasztalatai alapján alkottam meg. Nem kötekedésként írtam, csak napról napra úgy érzem az újabb technikával újabb korlátokat lépek át pedig nem leszek napról napra 5-10%-al erősebb..[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz tatabike #29889 üzenetére
Integrált 105-ösről tudok nyilatkozni így 10ezer felett, nem nagyon vettem észre semmi komolyabbat. Igaz acél vázba van szerelve és csak edződtem rajta de nem mondanám sebezhetőnek. Lehet hogy már csapágyat kell benne cserélnem, [link] rábökve egy google linkre ez 5-6ezer forint körül kerül (fogalmam sincs milyen verzióm van, de biztos kompatibilis a cucc). De nem feltétlen a csapágy, úgy maga összességében a szett az ami hosszabb távon kényelmet nyújt és megvan a maga precizitása. De ezt igazán 100km környéki túrán veszem észre amikor nem kell odafigyeljek hogy jól vált e a sor, vagy hogy a nagytányéron kell e feljebb kattintani hogy ne érjen hozzá a terelőhöz a lánc lejtőn lefelé és a társaik. Ezek így beidegződtek hamar és nem terelik el a figyelmet. Carbon maga meg azt adja amit semmi más: bizonyos sebesség felett ami szerintem 30km/h kevesebb erő befektetésével lehet többet elérni. Személy szerint nem hittem el, de most megtapasztaltam hogy milyen 1km-t letekerni úgy hogy 40 felett tekersz végig, ez acél vázzal képtelenség volt számomra pl.. nameg felfelé is más tészta. De rá kellett ülni majd megvenni. Bár drága volt, de megadja azt az élvezetet amire hivatott. Nameg mégsem maradhatok örökké az acél váz megtestesült híveként, pedig még most is jobban szeretem azt a gépet mint az újat.
-
imyourfriend
őstag
válasz TayRol #29910 üzenetére
[link] Én ezen darabot használtam 2 év ~11ezer km-en át betét nélkül. Azt kell mondjam miután megszoktam akkor vettem meg a betétet a nadrágba és utána már kényelmes lett a nyereg még időfutam pozícióban is. Most selle italia X1 nyergem van, de még betétes nadrágban sem kellemes 3-4 óránál többet kerekezni vele egy nap.
(#29890) Rottweiler89: Rá kell ülni a gépre, de előbb nézz meg egy mérettáblázatot hogy a gyárilag 52 vagy 54-nek említett hossz milyen hossz valójában (első villa közepe és nyeregcső közepe a mérendő hossz) aztán innen kalibrálj, neked lehet jó lenne egy 56-os váz is talán.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz HollyBoni #29915 üzenetére
Az acél vázas gépet nevezem időfutam bringának, 55-ös váz a ~185 centimhez eléggé "törpe" méret. Így utóbbi időben a stucni befogatója mellé felkönyököltem az egyenesekben mintegy időfutam pozíciót felvéve, pedig csak koskormány van a gépen. Azért a 3-4 km/h-ért megérte gubbasztani, az új váz már megfelelő méretű így ezt combból kell megoldjam mostantól.
-
imyourfriend
őstag
válasz yodamester10 #29949 üzenetére
Kitámasztót nem, de sztendert gondolom minden pénzért: [link]
-
imyourfriend
őstag
45-50ezer forint környékén keresek olyan órát kerékpárra amelyhez van pulzusmérő (esetleg pedálfordulat mérő) és lehet használni a pulzusmérőjét telefonnal bluetooth-on keresztül. Milyent érdemes venni? 3-4-5 év garancia jól jönne.
-
imyourfriend
őstag
[link] Így akarod megoldani, mint ahogyan az állványon található gép van? Az egyenes kormányos és úgy van rajta a váltó meg a fék is megoldva. Nem nehéz, csak kell venni hozzá 2 fékkart és olyan váltó berendezést ami tudja kezelni a váltórendszeredet. pl 2x9-est vagy 2x10-est. De nem túl esztétikus, nekem nem tetszenek az ilyen gépek.
-
imyourfriend
őstag
válasz Csapi007 #30007 üzenetére
Köszönöm, akkor valószínű marad az a verzió hogy pulzusmérés kerekezés közben és futásra meg majd kitalálok valamit. Igazából kerekezni jobban szeretek. Nézegettem amúgy polar órákat, legalábbis azt tudnak olcsóbban hozni az illetékesek. Nézegettem polar cs500-at, igaz ez picit messze áll a pénztárcától. De ha tudnak olcsóbban hozni akkor miért ne alapon lehet hogy rendelek egyet. A cs500-as tudtommal már tartalmazza a pántot. Amúgy azért szeretném, mert mostanában igaz hogy jó tempóban kerekezek de kordában akarom tartani a pulzust és fejlődni mellette, ez az a rész ahol szerintem sokat hozhatok most.
-
imyourfriend
őstag
válasz anorche1 #30061 üzenetére
"Ajánlott alkalmi országúti kerékpározáshoz 30-60 km-es kirándulásokra," Szóval felülök az országútira és kevesebb mint 2 óra múlva le is kell száljak mert eltelt a 60km? Mondjuk megnézve a képeket egy BTWIN fékes (gondolom tektro) gépre még kipróbálás céljából se nagyon ülnék rá, na meg ez a 3 tányéros verzió kb nyugdíjasoknak való. No offense, csupán picit mosolygósra vettem a dolgot.
-
imyourfriend
őstag
válasz rétisün #30097 üzenetére
Nem értem hogy minek és hova kell ilyen bringa, ha már országúton akarunk tekerni akkor vegyünk országútit.. Mind geometria mind más téren pl carbon váz, előrébb van az a technológia. Oké hogy 105-ös szettel kapod, de könnyebbet és merevebbet kapsz. Most 483ezer a listaára a strada 3500-asnak és nettó 7,8kg. Én majdnem 150-el olcsóbban vettem az enyémet használtan szóval lehet jó darabokat kifogni. Viszont a strada 3500-ba egy egyenes kormány (amitől a falnak megyek) aztán már ott is van a 430-450-es ár.
-
imyourfriend
őstag
válasz tatabike #30141 üzenetére
Én kénytelen voltam, mondjuk a Shimano-ra való áttérés nehéz volt mert mindig fel akartam nyúlni hogy a kis kart nyomogassam ami a Sunrace-nél van, itt meg egy nagy kart kell nyomogatni meg a fékváltókart hogy felfelé váltson. Van amúgy olyan fék ami csak ráhúz a bowdenre és belül kell fogni, kb úgy mint egy fixi kormányt és ott van a fék. De van rajta külön országúti fékváltó is. Ma nagyon kellemes volt, bebújtam a kormány mögé pedig már csak 1 cm-re van a felső csapágytól az eredeti 3 helyett és 33-34-es átlaggal tudtam jönni szembe oldal szélnél. Amíg fent fogtam a fékváltónál addig 30-31-el tudtam jönni. Tudom nem minden a sebesség, de ha már 24-es széles gumi van a gépen akkor igyekszem vele. Nekem is fáj a hátam, főleg most hogy teszem lejjebb a kormányt hétről hétre igaz csak fél centinként de akkor is. Ilyen sport ez, keményen kell taposni de már kezdem látni az alagút végét.
-
imyourfriend
őstag
De akkor nem értem miért ilyen drága bringát vettél, ezt nem értem. Oké ott volt, jó áron volt de ez mellé kell egy másik gép amivel elintézed a mindennapi dolgaidat, mert személy szerint 3-4 zárral se merném lezárni sehol sem budapest területén. Lehet hogy vasárnapi bringás vagyok (amúgy minden nap tekerek), de mióta elloptak egy ~30ezret érő bringámat az egyetem tárolójából azóta inkább gyalogosan intézem a dolgaimat. Egy hely van a decathlon ahova bringával megyek mert oda betolhatom magam mellett.
-
imyourfriend
őstag
válasz lsebestyen #30207 üzenetére
Én már elvből nem olvasom el gyulank értelmetlen kérdéseit, de biztos vagyok benne hogy ilyen mértékű és ennyi böszmeséget ritkán hallhat az ember mint amennyit Ő kérdez vagy mond idefent.
-
imyourfriend
őstag
válasz vendingo #30306 üzenetére
Az a helyzet, hogy én olcsóbban 85k környékén szeretném majd meghirdetni a gépet. Amin 2x9 van fékváltókar integrált csapágy és duplafalú felnivel szerelt, tovább is van mondjam még? Egyszóval felejtős gépek, ahogy tatabike mondja. Ezen 3 kotláért ennyit elkérni több mint pofátlanság. Egy erősebb lábú ember alatt 100km múlva kifeküdnének mind kb.
-
imyourfriend
őstag
válasz vendingo #30310 üzenetére
3 tányéros darab, hát.. nehogy azt hidd hogy egy Sora 9-es szettel szerelt gép megváltás lenne vagy valami hasonló. Ez a belépő szint, kipróbálni meg 50-60-80km-t bohóckodni jó dolog de ha már komolyabban odalépsz a gépnek azt véleményem szerint megérzi. Persze mtb-ről átülve kell egy kis idő míg megtanul pörgetni az ember és elsajátítja az országútis dolgokat, arra jó lehet. Aztán utána egy 105-össel szerelt darabot beszerezni pl.
-
imyourfriend
őstag
A kelleténél nehezebb húzni a hátsó fékemet, ezért szétszedtem a bowdenezést és látom hogy levált a bowdenház vége cseppet, kezdi fodrozni a fékbowdent. Lehet még vele közlekedni, vagy esélytelen és azonnal csere? Ausztriába indulok ma 100km-re, ahogy nézem szálat még nem vágott el a bowdenház és hátsó fékről van szó amit amúgy is kevésbé használok.
-
imyourfriend
őstag
Olvastam nemrég, hogy valaki kapott defektet felfújáskor felniszalag miatt. Nos miután beszereztem múlt héten az első kereket régi bringába és felakartam fújni megnéztem hogy milyen felniszalag van benne. Valami ragasztószalag volt, de már megvoltak a küllőanyák helyei. Még mielőtt úgy jártam volna, beletettem erre a ragasztott cuccra egy felniszalagot a biztonság kedvéért.
-
imyourfriend
őstag
[link] országúti majmolása tourney váltóval és quando agyakkal. no meg látszik hogy karban volt tartva, a rozsda ebédeli a hátsó sort.
-
imyourfriend
őstag
[link] 85k környékén szeretném meghirdetni, szerintetek megér annyit ezen gép? Első felnit egy enyhébb perecelés során tönkrevágtam (egyszer volt esve vele), de az agyat és a küllőket a géppel együtt adom vagy pótlás vagy új felni esetén jól jönnek. Ha nagyon irreális az ár akkor meg sem hirdetem, inkább megtartom. Ipari kormánycsapágy és ultegra sor nomeg 105-ös első váltó, a fék br450-es. Azt hiszem a többi alkatrészt látni.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz lsebestyen #30448 üzenetére
Köszönöm, teszek akkor egy próbát.
-
imyourfriend
őstag
válasz zoli03 #30507 üzenetére
Ez ilyen "apakezdődik". Nekem a vendéglátó helységben mindig elmondják hogy nálam kellene lennie, mit kerékpározok főúton.. ezért járok Ausztriába ahol használják az eszüket az illetékesek és ha rossz helyen kerekezek is csak annyit mondanak hogy ejnyebejnye legközelebb itt ne kerekezzen, további szép napot. De még ki sem szállnak az autóból hozzá, menet közben.
-
imyourfriend
őstag
válasz hszilard666 #30544 üzenetére
Üdv!
Ne vedd sértésnek se kötözködésnek, de ilyen súlyhoz 40ezer forintig bezárólag (de még felette se hiszem) egyszerűen nem lehet országútit találni véleményem szerint. Kezdjed el előbb kordában tartani a súlyodat (90-95kg környékére menj le) aztán térj vissza a témára. Azért mondom ezt, mert nem tartom valószínűnek hogy bármely konstrukció kibírná ilyen súly alatt pár hónapnál tovább. Érzem néha hogy a gépem mit kap, pedig 80 se vagyok és a gépem elég masszív alkatrészekből van de még így is féltem. Még egyszer megemlítem hogy puszta jóindulatból mondom hogy fogyj le, aztán térj vissza a témára.
-
imyourfriend
őstag
válasz hszilard666 #30547 üzenetére
Ez a jó eset, hogy valaki nem túlsúlyos. Van rá megoldás, hisz járnak 120-130kg-os emberek is kerékpárral, csak oda már masszív darab kell ami nem feltétlen országútiban nyilvánul meg. (ne kérdezd milyen típusú gép, lehet hogy MTB lesz a nyerő aszfalt gumikkal) Országútit azért nem javallom mert 100ezer fölött kell költeni, duplafalú felnivel szerelt gép kell hogy legyen és nem az alap kategória mert az megfekszik alattad hamarjában (több mint valószínű egy carbon országúti el is törne ilyen súly alatt). De az is előfordulhat hogy egy túragép vagy egy trekking is megteszi, viszont ehhez nem értek így nem mondok róla véleményt.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
Pedig saját tapasztalat alapján mondtam el, tudtommal 80-90kg-ra méreteznek manapság (régebben lehet hogy volt az 100kg is), de miért ajánljam az országútit mikor ismerős alatt megrepedt egy merida alu váz még tavaly ősszel és Ő 100kg környékén volt. Mindenesetre nem veszem annak, ezért is van ott a véleményem szerint. Mondjuk erre a carbon gépre 85kg felett fel sem ülnék, lehet hogy kibírná de mi van ha ezzel jelentősen megrövidítem az élettartamát pl.
-
imyourfriend
őstag
válasz sanzi89 #30608 üzenetére
Érdekes szabály, mikor 30-al szoktam venni a közel derékszögű kanyart főútról.. ennél azért veszélyesebbnek tartom hogy szálljak le és nézzek körül el nem üt valaki majd toljam át. De ez a legkevesebb szerintem, ezért nem nagyon büntetnek meg mivel ritkán fordul elő. Szerencse engem békén hagynak a rend őrei, közlekedek 30-35-el a főút szélén aztán mindenki békességben halad.
[ Szerkesztve ]
-
-
imyourfriend
őstag
válasz vendingo #30694 üzenetére
Angolul mondja, de ez a legkevesebb. Tessék megtanulni a számokat angolul és rendben leszel. Így mondja: one kilometer in two minutes one second. lap pace two minutes one second. Persze néha téveszt, mert erdőben nem nagyon tudja venni rendesen a jelet, akkor többet mond de a következő km-nél kiegyenlíti a dolgot. Érdemes hozzá beszerezni valami langauge pack-ot amit felajánl első indításkor hogy töltsd le wifin keresztül (85mb körül van), megfelelő az alap is de az nem túl jó minőségű meg néhol recseg amikor beszél. Ezért ajánlom a beszerzését a nyelvi csomagnak.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Teasüti #30738 üzenetére
Egy jó minőségű fűrész remélhetőleg levágja a tolvaj kezét is, pont azt amelyikkel akarta fűrészelni a lakatot.
(#30754) Solad: Én átfűzettem a kerékpárboltba a bowdenházakat fehérre, ismerős rendes volt 1,5 óra alatt elvégzett és engedett az anyagárból is. Sohasem árt a jó kapcsolat. Szoktam vinni nekik néha ezt azt, van hogy ételt gyümölcsöt meg van hogy sört aztán meghálálják azért.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz freelanced #30776 üzenetére
Vanni van, de ennyit nem költesz rá: [link]
-
imyourfriend
őstag
válasz freelanced #30780 üzenetére
Nekem 59-es vázam van ami ~57cm ktm-nél középtől középig vízszintesen. Meg 120-as stucni amit ki tudok cserélni 130-asra, de egyenlőre még nem kell. Én is 185 körül vagyok magasságban.
-
imyourfriend
őstag
válasz freelanced #30794 üzenetére
Vehetsz nagyobb, 62-64-es vázat is és kisebb stucnival szereled fel a gépet. Az SS gépek szerintem úgy jobban néznek ki, mint 57-es váz és pl 130-as stucni. Az olyan idétlen singlespeednek tűnik.
-
imyourfriend
őstag
válasz zoli03 #30877 üzenetére
Nekem most egy madzagos van amúgy fent (elrontja az országútit rendesen), de ilyenről nem hallottam hogy magában is mért volna egy óra. Ezek szerint a vdo mc 1.0+ még jól csinálta a dolgát, csak nagyfeszültségű madzag alatt mért 105-110km/h-s maximum sebességet, máshol rendesen tette a dolgát (onnan jöttem rá, ha nem haladtam magasfeszültség alatt akkor nem mért mindenféle maximumot ). Sajnálom azt az órát, de nincs mit tenni. Majd reménykedek hogy a node jobb lesz (amennyibe kerül annyi pénzért muszáj neki).
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Cathfaern #30911 üzenetére
Keríts róla pár képet, a kíváncsiság kedvéért.
(#30913) deicide: Az valami ember ellenes művelet lehet 52/11-et használni 32-es tempónál. Tudom neked máshogy van a testi felépítésed, meg sokkal több dolgot elviselsz. De ma jöttem haza és 35-ös tempónál 50/17-el hajtottam, de volt hogy 50/19-el.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz deicide #30917 üzenetére
Nekem annyira nincs szükségem rá, elég hogy országútival SPD-vel 15-20km-en tudom szembeszélben a 31-32-t, szélcsendben meg kb simán már. Örülök is neki, ezért országútival járok trx-re majd visszafelé is. Megvan a napi edzés. Most már átestem a másik oldalra, hogy szeretek szembeszélben is kerekezni így 2,5 év után. Nameg ma megcibáltam a gép bajszát, kár hogy nem kapcsoltam endo-t. De nem akarok a rabjául esni meg magamnak tekerek, abba is hagynám ha nem a kikapcsolódás és a hobbi lenne a fő szempont a bringázás közben. Viszont pörgetni fogok mindig, most megjön az óra meg a pulzusmérő aztán gyerünk. Van hogy én is kiállok a nyeregből és felmegyek 30 felett pl egy jáki dombon, de ez mostanában kezdődött hogy megéreztem a lábaim nem szeretnek pihenni.. kell nekik is némi izgalom.
-
imyourfriend
őstag
Kinéztem, lehet hogy egy polar cs500 lesz a kiszemelt óra. Mit érdemes nézni ilyenkor? Viszek bringát és felpróbálom rá, vagy már egyből rá is teszem. Csak érdekelnének a hibalehetőségek, pedálfordulat mérőt majd később vennék hozzá, egyenlőre megteszi a pulzusmérő is. Lehet valami komolyabb baja egy ilyen órának?
-
imyourfriend
őstag