Hirdetés
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S9 és S9+ duplateszt
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Az éj sötét és tele van Xiaomi 14T-vel
- iOS alkalmazások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Derült égből villámcsapásként itt a Galaxy S24 FE
Hirdetés
-
Elstartolt az Ulefone 5G-s, hőkamerás strapatabletje
ma Mindent egyszerre kínál egy készülékben, hagyományos Armor 4 Ultra is akad.
-
Szivárvány
lo ...
-
Hordozható NAS-sal készül novemberre a UnifyDrive
ph A két M.2-es meghajtót fogadó, kártyaolvasókkal és kétféle videokimenettel ellátott konstrukció működhet routerként, de a virtualizáció sem áll tőle távol.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
Ezektől én is rosszul vagyok, a fixi pályakerékpár és nem közlekedési eszköz, akárcsak a fék nélküli bmx-ek és dirt gépek, még is sokan ezt baromi menőnek érzik és mindenhol használják. Az ilyeneket valóban úgy meg kéne büntetni, hogy elmenjen a kedve ettől a hóbortól. Ha kinyíratja magát az ő dolga, de mások épségével ne szórakozzon.
Na meg itt sportról szó nincs, cigarettával együtt nem lehet kerékpározni, már rengetegszer láttam akár tekerés közben is szívta a hülye gyerek, vagy a kis csaj.
Meg ezek a levágott 2 maroknyi széles kormányok, ráadásul olyan emberek kezében, akiknek a kerékpár kezelési technikájuk egy csimpánz szintjén van, még tapasztalt bicósnak is veszélyes.Egyébként a másik dolog ami zavar, az a kerékpár utak hiánya és a folyamatosan mutogató, beszólogató gyalogosok.
Ez azért kezdett egyre zavaróbb lenni nekem, mert mostanában elég sokat megyek városba is, előtte nálam a bringázás kizárólag a hegyi kerékpározást jelentette.
Oké, hogy vannak hülye gyerekek aki a járdán fék nélkül szlalomoznak a gyalogosok közt, borzolva kedélyeket, de szerintem lehet ott kulturáltan is közlekedni, ha elegendő szélességű.
Bevallom őszintén, nem vagyok odáig a csúcsforgalomban autók közt tekeréstől amikor nincs kerékpárút.
Ha nagyon veszélyesnek ítélem az útszakaszt, megyek a járdán. Persze ezt mindig normálisan teszem, nem száguldozok, türelmesen, de hiába, a járókelők úgy néznek mintha valami bűnöző lennék, sokan beszólogatnak, tele már a ceruzám a sok fölöslegesen pattogó emberrel. Komolyan az az érzésem, hogy keresik a konfliktusokat az emberek. 2,5 méter széles járdán ne legyen már gond ha elmegyek mellette egy kerékpárral, húzódjon egyik oldalra én meg megyek a másikon. Ha van kerékpárút én szívesen megyek rajta, de ha nincs?
Ha olyan országban élnénk ahol az emberek figyelnek egymásra és tudnak közlekedni is, ott megbíznék az autósokban annyira, hogy közéjük merészkedek, na de Magyarországon, ahol még a zebrán is úgy kell átrohanni ha nem akarod hogy kivasaljanak. Ha nem vagy elég gyors, csikorgó gumikkal satufékkel áll meg a zebránál, hányszor volt ilyen. Meg a kétsávos úton zebra, megáll az egyik sávban egy autó, elindulok a zebrán, a mögötte haladó kikerüli és elhúz előttem a zebrán mintha ott se lennék. Ilyen vadbarmok között kockáztassam az életem? De itt még gyalogosan sem tudnak közlekedni az emberek. Néha persze muszáj menni az autó úton, mert ha keskeny a járda akkor ahhoz végképp nincs türelmem, de ha tehetem nem megyek autók közé.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hoffman_ #12134 üzenetére
A fixinek normál használat mellett nem sok értelmét látom, persze lehet ezt jól kezelni, de attól még veszélyes marad városi használat mellett, pláne Magyarországon ahol tényleg az életükkel játszanak még a normál kerékpározók is, a barom autósok miatt (tisztelet a kivételnek).
40 centi kormány még határeset, de nekem mondjuk a széles tetszik, azzal lehet stabilan kerékpárt irányítani.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Persze, de ettől még az engem nem fog vigasztalni, hogy ugyanennyi barom biciklis is van ha mondjuk elüt egy barom autós és megnyomorodok, mert épp a telefonján sms-t ír vezetés közben, vagy könyvet olvas (ilyen is van, láttam már).
Tehát ezért sok helyen kénytelen vagyok járdán biciklizni.
Sajnos be kell látni nem csak gazdaságilag sz@r ez az ország, hanem a lakosság jelentős része is primitív.
Ez ellen meg nem igazán lehet mit tenni, ez nem azon múlik, hogy 100 ezer a netto fizetés vagy 400 ezer vagy 500 ezer, a bunkók havi 2-3 ezer eurós fizetéssel is azok lesznek.
Dolgoztam Ausztriában, érdekes módon ott senki nem siet sehova, se gyalog, se biciklivel se autóval. Legalább is nekem ez jött le nagy általánosságban. -
Runner_fxr
Ármester
Alapvető gondok vannak, most belemehetnénk abba is, hogy miért tartunk ott ahol, bár hosszú lenne, a bankok is megérték a pénzüket, de szerintem az emberek vállalták túl magukat. Akinek suzukira volt pénze az wolksvagent vett, akinek garzonra az nagyobb lakást vett, akinek nagy lakásra volt az inkább házat vett és így tovább. Ezért is adósodtak el az emberek.
Az sem ártana ha kicsit kerékpár barátabbá tennének pár nagyvárost, főként Budapestet. A belvárosban olyan szinten rossz a levegő, hogy az hihetetlen. Én szerencsére nem a belvárosban lakom, hanem egy zöldebb kerületben, a Széchényi hegy lábánál, de amikor bekerekezem a városba, akkora a különbség mint a friss levegő és a pöcegödör levegője között. Rengeteg olyan jármű van, főként buszok amiket azonnal el kéne vontatni egy telephelyre és a közút közelébe se szabadna engedni. Lenne itt igény azért nagyobb kerékpáros közlekedésre, csak nem kéne mindent az autók alárendelni. Egyből jobb levegő lenne.
Ausztriában is vannak nagyobb városok ahol sok autó is van, de valahogy még sem éreztem ezt a pöcegödör szagot mint amit Budapest belvárosában lehet érezni.Pho3bus: Szerintem 56 vagy 58-as méret lesz a jó, de ehhez ki kell próbálni, pontosan csak akkor tudod megállapítani, hogy jó e.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz planbmokus #12213 üzenetére
Én 26-os mtb-ot már nem vennék, vagy 27,5 vagy 29.
A 29-annyira nem szimpatikus, bár vannak jó geometriával rendelkező 29-es gépek, csak azok többnyire a felső kategóriában vannak. Viszont a 27,5 nagyon bejött nekem, jól gyorsítható, kellően fürge és még is érzeni a nagyobb kerék előnyeit.Annyit helyesbítenék, hogy természetesen vennék 26-ost, de csak a Downhill kategóriában.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz D@ni88 #12237 üzenetére
Amit előzőleg mondtam a témával kapcsolatban azt kiegészíteném még annyival, hogy pl a műanyag alkatrészeknek se fog jót tenni. Pl a váltókarok. A nagy hidegben, párától, nedvességtől a műanyag lemattul, ami egyrészt esztétikailag is undorító, másrészt rideggé válik és könnyen fog eltörni. Már egy téli szezon is maradandó nyomokat hagy egy kerékpáron ha azt a szabadban tölti. Persze nem azt mondom, hogy ez alatt minden tönkremegy rajta, de elindul az amortizációs folyamat.
Azt te tudod, hogy mennyit ér a bicajod, nyugodtan vidd ki az erkélyre nem dől össze a világ, csak azzal legyél tisztában, hogy egy kerékpárnak az nem optimális tárolási körülmény. Amikor tavasszal előveszed rosszabb állapotban lesz mintha egy fűtött helyen lett volna tárolva.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fungeld #12261 üzenetére
Jó persze nyilván akinek van egy magellan hydrája nem ilyen táskában gondolkodik, meg nem is magyar pénztárcához van mérve az ára, de egy 3-4 ezer eurós bringa mellé, annak aki sokat utazik és viszi is a bicót, szerintem kötelező darab. Ez azért még az időjárásnak is ellenáll bizonyos mértékig. De akár lakásban is ebbe összecsomagolva és elrakva.
A főnököm volt kint az eurobike-on, beszélgetett osztrák bicajos bolt tulajokkal. Mesélte, hogy egy kis osztrák faluban üzemelő bringaboltossal dumált először, átlagban évente 1500 db kerékpárt értékesít a kisker üzletében, a vásárlói kosár, tehát az egy főre eső vásárlás összege 2500-3000 euró! Ebben nyilván nem csak a bicaj van benne hanem egyéb kiegészítők is. Akkor a nagyobb városokban lévő bringa boltokról ne is beszéljünk..Aki olcsón akar jó montit: [link]
Szerintem gyönyörű ez a bicaj, ha a hajtása nincs széthasználva, jó vétel lehet. Precízebb műszer ez mint sok mai 100 ezer ft körüli gép. leszámítva a cantiféket persze. -
Runner_fxr
Ármester
válasz D.Orion #12272 üzenetére
Mentél már 27,5-ös bringával, vagy csak úgy gondolod, hogy szerinted életképtelen?
Nekem volt szerencsém egy 2014-es évjáratú 27,5-es géphez. Konkrétan ő: [link] Nálam volt egy rövid ideig. Kipróbáltam aszfalton, hegyre fel, hegyről le és alig akartam visszaadni.
Ez mondjuk nem merev volt hanem egy 140-es all mountain össztelós.
A 26-os kerékméretet használtam 92 óta, így van összehasonlítási alapom.
A 29-es nekem sosem volt szimpatikus, már ránézésre sem tetszett, azt is kipróbáltam és lomha volt, egyszerűen nem tetszett. Aztán amikor kipróbáltam olyan 29-et is ami már nem a belépő kategória hanem a verseny, konkrétan ezt.
Akkor kezdtem átértékelni a 29-et is, mert ez a gép bizony baromi jól fordult, nagyon kezes és biztonságos. Persze nekem a 29 továbbra sem a szívem csücske, de el kell ismerni életképes konstrukció az is, csak a többségnek nem olyan jó a váz geometriája. Viszont vannak nagyon jó 29-es gépek is.
Én a mountain bike-ban mindig is a kerékpározás igazi élményét szerettem, a gondtalan kerékpározást, és ez akkor az igazi, ha olyan gép van alattad amivel hegyre fel tudsz menni a lehetőségekhez képest könnyen és élmény a lefelé jövet, mert jól rugózó stabilan irányítható és fürge a bicaj alattad. Ezt tulajdonképpen egy jó minőségű all mountain 26-os is vissza tudja adni, de amikor kipróbáltam a 27,5-öt akkor úgy éreztem, hogy ez az a gép ami az igazi élmény mtb érzését adja. Az igazi mindenes. Érzed, hogy jobban halad mint a 26, lefelé is kicsit stabilabb, megmarad a fürgesége mint a 26-nak, egyszerűen élmény volt vele tekerni, őszintén szólva tudott pluszt nyújtani a 26-hoz képest, úgy, hogy nem éreztem negatívumot. Persze azt nem állítom, hogy ez a kerékméret minden kategóriában meg fogja állni a helyét, de a legtöbben szerintem igen. DH/FR kivételével, talán még akár oda is elmenne, de verseny szinten már inkább a 26-os. De lehet idővel lesz 27,5-ös DH is, ki tudja.
Azért az sem véletlen, hogy ilyen gyártók mint a Lapierre egyszerre csak száműzte kínálatából a 26-os bringák nagy részét akárcsak a Mondraker. Én mindenkinek azt javaslom próbálja ki mielőtt ítéletet mond, lehetőleg több modellt is és ne csak az alsóbb kategóriákat. Utána lehet megváltozik a beton stabil véleménye. -
Runner_fxr
Ármester
válasz planbmokus #12281 üzenetére
A 26-ost én semmiképp sem állítanám szemben a 29-el. Azt csak azért említettem, mert először az sem tetszett, de aztán rájöttem, hogy vannak jó 29-ek is. Nyilván egy 26-os kerék jobban gyorsítható mint a 29, de van a 29-nek is előnye, ha megindítod sokkal jobban tartja a tempót mint a 26, ami xc/marathon versenyen nem kis előny. persze technikásabb pályákon elvérzik egy 26-al szemben, de van létjogosultsága el kell ismerni. Én a 26-ot inkább a 27,5-el állítanám szembe. Itt a gyorsíthatóság különbség elenyésző, de a 27,5 nagyobb stabilitást is ad. Persze biztos megmaradnak a 26 mellett elkötelezettek, de ez a 27,5 véleményem szerint nem csak marketing, hanem tényleg van benne potenciál. 2014-től biztos vagyok benne sok cég kínálatában megjelennek a 27,5-ös modellek, így lesz lehetőség próbára is.
Még valami, pl ha valaki 1 bringát akar, de városban is használná meg terepen is mondjuk 50-50%, lefelé menetben nem az a fajta aki nagyon technikás terepen akar száguldozni, szóval az az átlag felhasználó, szerintem egy 29-es montival sokkal jobban jár mint egy 26-al.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HollyBoni #12317 üzenetére
Nekem volt fitnesz bicajom, amolyan kis városi rohangálósnak, melóba járósnak vettem a monti mellé.
Na most 2 dolgot érdemes szem előtt tartani ha fitneszben gondolkozol, hiába van benne országúti kerék, attól még baromira nem lesz országúti és hiába egyenes a kormány, meg treking a váz, ez bizony ugyan olyan érzékeny a kátyúkra mint az országúti. Tehát nagyjából egyesíti magában az országúti negatívumait és a treking negatívumait. Ha igazán suhanni akarsz aszfalton, akkor rendes országútit kell venni, ha meg neked az kényelmetlen, meg szeretnéd, hogy ne legyen olyan érzékeny a kátyúkra, akkor meg sima treking vagy cross treking. Szerintem egy értelmetlen kategória a fitnesz. Én úgy eladtam mint a huzat és az életben többet nem szeretnék olyat, persze ha gondolod vegyél...
És a 70-80 valóban nagyon alacsony összeg olyan bringáért amin sram x9 van, ezt azért gondold át.Manitou: Én mostanában akarok venni AM gépet, de csak is 27,5-ös kerékkel. Számomra a 26-os már csak a múlt. Legalább is ebben a kategóriában.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Daniel Alves #12337 üzenetére
Szerintem a kellys és a merida is nagyon unalmas bringàkat gyárt. Nekem a kross szimpatikusabb. Bár ezek alap montik, ahol leginkább csak az ár a mérvadó, de én inkább a kross háza táján nézelődnék.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Daniel Alves #12339 üzenetére
A garancia változó, általában 2 év a vázra és 1 év az alkatrészekre (kivéve kopó).
De a vázgarancia ettől eltérő is lehet.
Amit én ár értékben kiválónak tartok most, az a következő: Bergamont Vitox 7.3Bergamont Vitox 9.3 itt a 219 ezres ár ne tévesszen meg, a weboldalon hibás az ár, ez is akciós modell 159-ért van jelenleg.
2 év garancia a vázra és 1 év az alkatrészekre.A használt is jó lehet, viszont ott azért nem árt ha jól értesz hozzá, különben könnyen rosszabbul is járhatsz mintha újat vetél volna.
Vagy esetleg ez.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz D.Orion #12364 üzenetére
A KTM még okés, ha épkézláb áron van, na de X-fact. Ez ugyan olyan gagyi mint az intersportos genesis vagy a decathlonos rockrider, szerintem ezeket a bicajokat el kell felejteni, a váz egy fos, sajnos ez az igazság. Én melóztam decathlonba is és intersportba is, ismerem ezeket a bicajokat. A decathlonban pl a 300 ezerért kínált all mountain össztelósnak olyan szinten csavarodott a váza, hogy ha a nyeregben ülve behúzott fékkel rátapostál a pedálra izomból, akkor láthattad fentről ahogy tekeredeik a középrésznél az egész, rémisztő volt.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Daniel Alves #12365 üzenetére
Hát ha rákeresel neten tesztekre, regényeket fogsz róla olvasni, de talán a lényegi különbség az, hogy 26: jól gyorsítható, fürge, könnyen fordul, lefelé haladva technikás pályán könnyebb az irányíthatósága.
29: nehezebben gyorsítható viszont a tempót jobban tartja ha már megindítottad, kicsit lomhábban fordul, kevésbé sportos mint a 26, viszont az út egyenetlenségein könnyebben átgördül mint a 26, kezdőnek biztonságosabb érzés lehet mint egy 26-os. Testmagasság is számít, nagyon magas emberek is sokszor jobban kedvelik a 29-et, bár ez egyénfüggő, alacsony embereknek a 29 annyira nem ajánlott.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #12383 üzenetére
Azért én úgy gondolom, hogy aki valóban ért a kerékpárokhoz, azt azért nagy meglepetés nem érheti ha használtat vesz. Ez kezdőknek, nem hozzáértőknek lehet csak veszélyes.
Egy valóban hozzáértő, már szinte képről kiszúrja mi lehet jó vétel, persze élőben dől el, de aki ért hozzá azt nem könnyű átverni.
A hajtás kopottságát ránézésre meg lehet mondani, egy láncnyúlás mérő kb 700 ft. A csapágyak lötyögését is simán érezni ha az ember tudja hogy ellenőrizze, ha valami szorul azt is érezni, ha a váz nem gyári fényezésű, már is lehet gyanakodni javításra, illetve az értéke is jelentősen csökken ezáltal. Egy teleszkóp, rugós,levegős tag is ereszti az olajat ha gond van vele, a teleszkóp is lötyög ha már kikoptak a perselyek.
Ha össztelósról van szó, enyhén megemelve a nyeregnél, érzed ha lóg a hátulja, csapágycserés.
Az internet mai korában szinte lehetetlen egy évjáratot eltitkolni, bárki rákereshet és megtudod kb mennyi idős a gép amit árulnak, nyilván nem ismerhet még egy hozzáértő se minden típust és évjáratot. Szóval aki valóban ért hozzá azt igen nehéz átverni. Aki nem ért hozzá az vagy vigye szakszervizbe átnézetni vásárlás előtt, de lehetőleg olyan helyre ahol értenek is hozzá, vagy új.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #12386 üzenetére
Tudod hány olyan taknyos, gazdag gyerek van a XII. kerület környékén, aki kitalálja ő most Downhill bicózni akar, összerak egy gépet egy valag pénzből, majd kb 5 ször felmegy vele a hegyre és eladja mert utána kitalálja inkább motort vesz stb. Kb új bringát veszel meg tőle, akár féláron, ki lehet jó vételeket fogni, sok olyan bicót árulnak használtan amit tényleg összesen párszor használtak még akkor is ha az mondjuk 4-5 éves. Én pár éve vettem egy kb 10 éves cannondale-t amiben szerintem 1000 km nem volt a 10 év alatt, potom összegért. Jelentős haszonnal adtam el kicsit később. Persze a mérleg másik nyelvén ott vannak azok a gépek is amik akár 1-2-3 év alatt rengeteg verseny kilométert megéltek és drágán próbálják rásózni a gyanútlan vásárlóra aki simán bedőlhet.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Daniel Alves #12354 üzenetére
Általában nehéz megmagyarázni egy embernek, aki még életében nem próbált ki minőségi össztelós bringát, hogy mondjuk mit nyújt az 500-600 ezer ft-ért szemben egy 100 ezressel, ilyenekre gondolnak, hogy az sokkal erősebb, de neki arra úgy sem lenne szüksége, ő azt nem érezné, nem használná ki. Azt érdemes tisztázni, hogy az All Mountain bringák elsősorban élmény bringák, nem a versenyzők a fő célcsoport.
Itt arról van szó, hogy egy olyan gép van alattad amivel tekerhetsz könnyen hegyre fel, de nem sz@rod össze magad amikor lefelé jössz mert a gép nem pattog el amikor kicsit megereszted, "odaragad" az úthoz, szemben egy 100-120 ezer ft körüli merev vázas mtb-al. Általában a 120-140mm-es rugóúttartományba sorolhatók ezek a bringák. És az értelmes használható darabok olyan 300 ezer ft-tól indulnak kb.
A különbséget egy abszolút amatőr, kezdő bringás is érezné. És nagyon hamar rájönne mi a különbség.
Az élmény a különbség, hogy nagyobb biztonságban érzed magad, a hibáidat jobban korrigálja.
Ehhez nem kell hatalmasakat ugratni, elég ha tempósabban nekiereszted egy nem túl durva, de nem is teljesen sima felületű erdei ösvényen lefelé. Csak azt érzed, gondtalanul bringázol és eszedbe se jut az, hogy te ezt nem használod ki, de amikor visszaülnél, az amúgy szintén nem rossz ám kategóriáját tekintve az olcsóbb merevre amit mondjuk 150-ért vettél, egyből éreznéd, hogy ja, na igen, hát az azért más volt és mindjárt mérsékelnéd a tempót lefelé.
Egy jó AM monti hatalmas buli, élmény, az igazi mtb feeling. Persze tény, hogy árban más kategória.
Mostanában egyre inkább elterjedt az, hogy kereskedők lehetőséget nyújtanak kerékpár tesztelésre, aki még soha nem ment komolyabb össztelóssal, próbálja ki. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Szakbarbár #12533 üzenetére
Nekem is volt szerencsém már pár ékes hajtóművel szerelt őskövülethez. Szerencsére idáig még ennyire drasztikus módszerekhez nem kellet folyamodnom, a kalapács még mindig elegendő volt és persze minden esetben új ék kellett mert amit kiütöttem természetesen szarrá ment, de ez mindig így van. Fadarabot én nem használtam. Elég primitív egy szerkezet, pláne mai viszonylatban, de akadnak még ilyen kerékpárok sajnos.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Szakbarbár #12542 üzenetére
Ja persze, még sok mindent kapni hozzá. A múltkor egy olyan bicót hoztak, aminek kiütőcsészés volt a középcsapágya. Ez már szerencsére négyszögtengelyes volt, de a két csészét úgy kellett kiütni a monoblok házból mint a kormánycsapágy csészéjét. Még ehhez is találtunk középcsapágyat, de sajnos csak ékes tengellyel, aztán a szar csapágyból meg az újból vegyesen valahogy összeraktam, hogy jó legyen. Maradt a régi tengely, de az új csészék és golyós kosarak.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz _seth_ #12550 üzenetére
Új 8-as lánc és fogaskeréksor mindenképpen kelleni fog, láncot mindig fogaskeréksorral együtt szokás cserélni. Ha a hajtómű tányérjai is kopottak akkor új hajtómű is kell. Egyébként pont ezért érdemes láncnyúlásmérővel megnézni használt vásárlás előtt, mert ez nem kis költség ha cseréled a komplett hajtást.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz D.Orion #12559 üzenetére
Jaj bocsánat, racsni. Ezzel csak az a baj, ha az átlag embernek ezt mondom kb. fingja nem lesz arról, hogy miről beszélek tudod. Ezért szoktam a fogaskeréksor nevet használni, mert így nagyjából még a nagymama is tudja, kb. miről beszélhetek. Ezért ez így megmaradt bennem.
Mivel a Magyarországon (lehet máshol is) kerékpározó emberek kb 90%-a nem, hogy nem fog 2 láncot cserélgetni, még olajat sem ad neki, illetve sokan állandóan keresztbe váltva használják a kerékpárt, így szarrá nyúlt láncnál már nem igazán érdemes csak lánccserével próbálkozni. Párban cserélve a tuti, ne magadból indulj ki, meg olyanokból akik állandóan karbantartják a kerékpárjukat, meg akár pár száz km-ként cserélgetik a láncokat. De most is azt mondom, láncot és fogaskeréksort bizony együtt szokás cserélni, hacsak nem cserélgetsz pár száz km-ként láncot. Vagy megteheted azt is, hogy sűrűbben cserélsz láncot, nem várod meg amíg teljesen megnyúlik és akkor van esélyed rá, hogy az új lánc nem fog ugrani a legtöbbet használt fokozatokban. -
Runner_fxr
Ármester
Komolyak ezek a Mondraker bicók, egyre jobban tetszenek.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fpeter07 #12607 üzenetére
Fene tudja nekem tetszik. Viszont pont a kellys amit nagyon nem kedvelek, így vagyok még a meridával is. Ez a két gyártó szerintem baromi unalmas bringákat csinál. A mondraker koszos lába nyomába nem ér az biztos. Persze ez egyéni vélemény. Azért érdemes megnézni a teljes kínálatot a mondraker weboldalon.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Vladek83 #12619 üzenetére
Szia, a saphix már nem rendelhető, a coach 110-ért normál ár/érték arányú.
Arra a felhasználási területre amit írtál elegendő lesz. Viszont ez a kategória még nem a "komoly" kategória.
Ez egy teljesen átlagos, normál minőségű hobbi/túra kerékpár. Ha karbantartod és nem mész vele durva terepre, akkor megbízható társad lehet.
Amit még meggondolnék a helyedben az a tárcsafék, az olyan kb 30-40 ezerrel drágább kategória, de jelentősen nagyobb fékerővel rendelkezik mint a v-fék és az időjárási körülményeknek sokkal jobban ellenáll.
Pl: Bergamont Helix 5.3
Vagy ha maradnál a Kellys-nél, akkor én inkább ezt venném: [link]Ha esetleg most v-fékeset vennél, de később szeretnéd majd tárcsafékesre fejleszteni, akkor azzal számolj, hogy az többe lesz mintha most vennél inkább egy tárcsafékest.
TripleB: Nekem is volt már sokféle bringám, a Konából több típus is, imádtam a Konákat, nagyon jó geometriával rendelkeztek, volt Cannondale, GT, most Specialized. Nekem mindig azok a bringák tetszettek amik valami egyedit tudtak felmutatni, amiről az jött le, hogy olyanok tervezték akik valóban szeretik a kerékpárokat, nem csak lemásolták a többit és kizárólag a nyereség volt a lényeg. Azokat szeretem akik szeretnének jobbak is lenni a nagy átlagnál. Ezért kedvelem pl a Mondrakert is, de annak idején a Kona úgy kb 96-97 környékén megalkotta azt a hátsó rugózási rendszert amit tulajdonképpen kisebb-nagyobb módosításokkal mind a mai napig használnak és rengetegen másolnak le több kevesebb sikerrel. Pl a merida umf freddy egy az egyben egy stinky koppintás volt csak éppen nem sikerült olyan jó, se a mozgása se a hátsó rész merevsége nem volt olyan, törtek is rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ezeket a régi katalógusokat érdemes átnézni: [link]
Gyönyörű szép bringák vannak benne. -
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Manitou #12634 üzenetére
Egyből a Lapierre gondoltam amikor láttam a vázon a France feliratot. Lapierre az egyik kedvencem.
Igazán nem lehúzni akarom a portékát, szép bicaj, új is, de ezen az ársávon nem lesz könnyű eladni, nem azért mert rossz a gép, hanem mert Magyarországon az emberek általában a mennyit engedsz a feléből típusú üzleteket preferálják, ami részben érthető, de baromi idegesítő is egyben. Meg majd jönnek a mindenféle cserékkel, beszámításokkal.
Mi ezt áruljuk hasonló tudással 450-ért: [link]
Leginkább az ilyen 100-150 közötti cross trekingek mennek, nyáron egy db contrail limited-et vittek el, mondjuk rendes áron 550-ért.
Egyetlen kritika talán annyi, hogy esetleg egy tapered fejcső nem ártott volna, másba nem tudok belekötni.
Jó gép, de eladni nem lesz könnyű, legalább is jó áron.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
Csak vázat nem árulunk sajnos, Bergamont csak kompletten van. Amit linkeltél a Contrail 6.3 nincs a boltban, de már nem biztos, hogy rendelhető egyébként, meg kell nézni a Németországi készletet. 2014-től a 27,5"-es méretre állnak rá, meg a 29"-re. A Contrail már 29"-es lesz. Egyáltalán nem is lesz 120mm-t rugózó 26"-os Bergamont kerékpár. 120mm-ben 29"-es lesz. 140mm-ben 27,5"-es, és egyetlen 26"-os enduro marad 155mm rugóúttal, ez: [link]
Illetve a FR/DH vonalon marad a 26"-os.Most készleten Contrail-ből csak ez van: [link]
Nyáron rendelésre hoztunk egy ilyet: [link]És még kb fél éve volt ebből a 2012-es típusból, nagyon kedvező áron, 240 körül: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Azt már tudom, hogy jövőre veszek valami all mountain vagy enduro gépet, de még a pontos típus nem biztos.
Nagyon esélyes lehet ez: [link] 2600 euro-s ára nem kevés, de nem is annyira sok, figyelembe véve a teljesítményét. -
Runner_fxr
Ármester
Szerintem megfelelő öltözékkel nem fáznak meg az ízületek télen sem. Pedig én aztán féltem a térdeim, sok évvel ez előtt volt egy igen komoly síbalesetem, mindkét lábszáram eltört és nyúltak a hátsó keresztszalagok.
Nagyjából rendbe jött, de a térdeim azért viselik a következményeit.
Nekem akkor szar a térdem ha nem tekerek, egy teljes téli kihagyás többet árt nekik mint ha egész télen tekernék. Mondjuk túl nagy távokat nem járok, nincs messze a munkahely.
Ilyen időben mint ami most van, egy jó minőségű motoros térdmelegítő bőven elég, nem is kell aláöltöző.
Majd ha hidegebb lesz, akkor sí aláöltöző, kerékpáros nadrág, térdmelegítő, esetleg rá egy eső álló nadrág. Felülre szintén sí aláöltöző, kerékpáros mez, rá egy softshell kabát, kesztyű, sapka, ennyi. A jó ruházat nem olcsó, de nem is fognak megfázni az ízületek. A téli motorozás az pl. sokkal rosszabb, mozdulatlanul ülni miközben jelentős a menetszél, arra nyilván nincs elég jó öltözet.Ja meg persze aki sportol, pláne egy bizonyos életkor után, porcerősítő készítmények szedése igencsak javasolt. Én szinte folyamatosan szedem a hyaluron sav - glükozamin - kondroitin - msm kombinációt.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fpeter07 #12717 üzenetére
Én szerencsére elég sok mindent kapok a cégtől ahol melózok, egyébként valóban komoly anyagi terhet jelentene. Nem rég kaptam téli Bergamont mezt, alsó felső együtt 40 ezer lett volna. Régebben mindig nevettem ezeken a kerékpáros ruhákon, hogy mi kerül ezen ennyibe, meg hogy ez hogy lehet meleg, de azt kell mondjam, hogy tényleg nagyon jó, az ízületeim folyamatosan üzemi hőmérsékleten vannak.
Zola007: Télen én sem viszem túlzásba, csak ha száraz az idő, persze ezt nehéz kiszámítani télen, de azért hófúvásban én sem indulok el kerékpárral, amúgy ha tehetem igen. De emellett ott az edzőtermi edzés is. Télen többnyire többet járok edzőterembe mint kerékpáros szezonba.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #12798 üzenetére
Ja persze. És szerinted az mennyibe kerülne ha egy sisak 400 euró? Azonkívül meg nem sok értelme lenne, én már többször estem el a hegyen, horzsolásokkal megúsztam. Minden ilyen esésnél fújódna rajtam egy légzsák, mi a fenének? DH-ra meg vannak komoly védőfelszerelések.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ati012 #12799 üzenetére
Gépzsír és napraforgó olaj? Erről az jut eszembe, amikor egy ismerősöm büszkén meséli, hogy elvégzett egy kerékpárszerelői szakmunkást. Akkortájt volt, hogy 7-en 8-an is összejöttünk közös bringázásra, egyik alkalommal jött az említett újdonsült kerékpárszerelő barátunk és a láncolajozáshoz előkapta a napraforgó olajat, azt hittem megfulladok a röhögéstől, még meg is sértődött. Hugyozott mindenki a röhögéstől, mondjuk ő komolyan gondolta, hogy az jó lesz.
A gépzsír szerintem rosszabb mintha nem kennéd.
Miért szerinted egy 15 ezres sisak nem védi meg a fejed?
Zola007: Ha beakad valahova a lábad és a súlyodnál fogva tovább visz a lendület akkor törik a csont mint a ropi ha fújódik a naci ha nem.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ati012 #12801 üzenetére
Szerintem az utóbbi évek legnagyobb kerékpáros találmánya az a kormányról állítható nyeregcső. A vicc az, hogy épp a megjelenése előtt agyaltunk rajta egy ismerősömmel. Akkor építettünk enduro-t, én egy stinky vázra, ő meg egy coiler vázra. Nyilván előbb kitalálták mint mi, de érdekes volt, hogy nem sokkal megjelenés előtt ezen agyaltunk. A másik hasonló eset a sisakba építhető index volt, amit nem rég olvastam, hogy valaki kitalálta és valami díjat nyert vele. Kb 10 éve beszélgettünk erről egy gépészmérnök ismerősömmel.
Zola007: nem gondolnám, hogy ezek a hétköznapi kerékpározásba betörnének, persze ki tudja, minden esetre itt még nagyon sokat kell rajta fejleszteni és az árat drasztikusan mérsékelni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- iPhone topik
- Asszociációs játék. :)
- HAWKEN
- Okos Otthon / Smart Home
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- Samsung Galaxy S9 és S9+ duplateszt
- Hardcore café
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen