Hirdetés
Hirdetés
-
Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
ph A GMMK 3 többféle méretben, házanyaggal, hagyományos és mágneses switch-ekkel, vezetékkel, illetőleg anélkül egyaránt választható.
-
Amazon Fire TV Stick 4K Max
lo A Müncheni Országos Bíróság helybenhagyta a Nokia keresetét. A panasz szerint jogsértést követett el az Amazon. mert...
-
Minden információt felhasználnak rólunk a közösségi cégek
it Az amerikai hatóságok szerint a közösségi média felhasználói nem igazán rendelkeznek irányítással azon adatok fölött, amit az AI-rendszerekkel megetetnek a nagy cégek.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #48525824 #19954 üzenetére
Melyik volt előbb? A tyúk vagy a tojás? Ki utálta előbb a másikat? Kinek van joga jobban utálni a másikat?
Szerintem a kerékpáros, autós és a gyalogos azért utálja a másikat, mert azt hiszi magáról, hogy csak neki van előjoga szabálytalankodni.
Nem tudom van-e jogosítványod, vezetsz-e a városban, de akkor látnád a másik szemszögből is, hogy egyes bringások (sokszor nem is szándékosan, hanem ostobaságból) mekkora gyökérségekre képesek.
A legtöbb bringás nem ismeri a KRESZ-t elég jól (vagy leginkább semennyire), egy részük ezzel tisztában van és óvatosan közlekedik, keresi a kerékpárutakat. De van aki meg vakmerően hülye. Mint tavaly a barom aki felfeküdt a haverom autójára, aztán még neki állt feljebb, pedig a tábla nélküli kereszteződésben neki kellett volna megállnia. Mivel megsérült az autó, ezért rendőrt akartunk hívni, erre elszelelt. Sosem lett meg az illető, így a haverom saját költségen kellett, hogy javítson. De ugyan ez a haverom volt, akibe oldalról belement egy kerékpáros.
De megemlíthetném a párom apját, aki egyébként fuvarozó, nagyon jól vezet és a cége is megköveteli, hogy szabályosan közlekedjen. Két éve elütött egy ostoba kerékpárost aki nem adta meg az elsőbbséget. A fickó szanaszéjjel csavarodva feküdt a furgon alatt, később a kórházban meghalt. Szerinted egy vétlen (vagy hibás) autóvezető vágyik arra a látványra? Fél évig tartott a bírósági hercehurca, addig a munkájából felfüggesztették. Végül megállapította a bíróság, hogy a kerékpáros volt a hibás.
Szerintem meg utálat és a másikra mutogatás helyett lehetnénk egy kicsit toleránsabbak. Ez igaz mindenkire aki a forgalomban részt vesz. Sokszor az emberek nem tudják a másiknak a helyébe képzelni magukat.
-
Teasüti
nagyúr
válasz #48525824 #19964 üzenetére
Tök8 milyen sebességgel haladok, a lámpa időzítésének semmi köze hozzá, h mekkora tempót diktálok. Ha akkor vált sárgára, amikor a lámpa alatt vagyok, igen valószínű, hogy nem fogok satufékezni. Ennyi.
Az, hogy utánam még átjön 3 másik autó, az had ne legyen az én problémám.[ Szerkesztve ]
-
stracker06
aktív tag
válasz #48525824 #19964 üzenetére
Nem tudom van-e jogosítványod, de nekem úgy tűnik, hogy nincsen. Ha épp akkor vált sárgára a lámpa, amikor Te csak néhány méterrel vagy előtte, akkor esélyed nincsen arra, hogy 50 km/h-ról biztonságosan lefékezzél 0-ra. Persze, vannak gyökerek, akik csikorgó kerekekkel megcsinálják, de szerintem ők vagy vették a jogsijukat, vagy simán hülyék... (Ez nem csak az én véleményem, ezt így tanítják! )
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
-=RelakS=-
veterán
válasz #48525824 #19964 üzenetére
Nem igaz.
A sárga azt jelenti, hogy piros következik. Ha biztonságosan már nem tudsz megállni, tovább haladhatsz.
Mit jelent, hogy biztonságosan nem tudsz megállni? Vészfékezni ok nélkül nem szabad. A sárga nem elegendő ok rá. Tehát ha normál fékezéssel valószínűsíthető, hogy nem tudsz megállni a vonal előtt, akkor tovább kell hajtanod. Ha normál fékezéssel meg tudsz állni a lámpa előtt, akkor meg kell állnod. Az nem számít, hogy még sárga a lámpa, mikor megállsz, vagy addigra elpirul, a lényeg, hogy hirtelen lassítást nem csinálhatsz, mert az balesetveszélyes.Amúgy ha már biztonság: a fixiden van fék?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
válasz #48525824 #19983 üzenetére
Mert vannak hülye vadbarmok, akik még akkor is átmennek utánam, mikor én a szemem sarkából még látom, hogy pirosra vált a lámpa.
Én a szabályt írtam, nem a sajnálatos gyakorlatotAz meg, hogy mennyi ideig van sárga? Változó. Valahol alig tudsz megállni a pirosig, máshol meg egy regiment is áthaladhat a sárga alatt.
Tüzi, orosz dash cam videókat szoktál nézni? Nna, ott aztán még a pirosat is sokan alternatív zöldnek nézik, a sebességhatárt jelző táblákat meg sordísznek
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Teasüti
nagyúr
válasz #48525824 #20004 üzenetére
Két járművel közlekedem, lassan meglesz a jogsim a harmadikra is.
Sosem flame-elek autó vs bicikli témában, én úgy látom mindkét oldalon csak vezetők vannak és járműtől függetlenül hülyék.
Gyalogos? Ez a kérdés fel sem merülhetne, tekintve, hogy az általános műveltség része kellene hogy legyen.
Na most szerinted kinek lenne a dolga megtanítani a következő generációt egyáltalán arra, hogy kitegye a lábát a házából a nagyváros közepén?
Nekem? Neked? Az államnak? Az iskolának? Vagy a szülőknek...? Azoknak a szülőknek, akik maguk is ott lábatlankodnak, ahol csak tudnak? Annak a nagymamának, aki a banyatankot cibálja át a főút közepén?
Nem, ez nem ironikus. Ez siralmas.
A biciklisek viszont járművezetők. Felelősséget kell vállaljanak a forgalomban tanúsított magatartásukért.
Bár a gyalogos is a ptk szerint, de a Kresz oktatásban azt tanítják, hogy a gyalogos egy tudatlan pöcs, így a járművezetőnek maximálisan előzékenynek kell lennie a gyalogossal szemben.Jah amúgy meg ha szerinted nem kell jogosítvány a bicikliseknek, akkor feltennék két kérdést:
1. Melyik az a jármű, aminek vezetői a legkiszámíthatatlanabbul közlekednek és így a legtöbb fejfájást okozzák?
2. Mire eredeztethető vissza ez a jelenség?[ Szerkesztve ]
-
razzorr
őstag
válasz #48525824 #21335 üzenetére
Egy szalonos S Mercit is úgy meg lehet hajtani pár nap alatt, hogy megpusztul rögtön
(#21336) Because Én is nézegettem ezt a típust, de csak netről tudtam volna rendelni. Ezt meg (helyi kereskedőt is támogatva) megnézegettem, nyomogattam és már a kövi szállítmánnyal nekem is jutott belőle.
-
-
imyourfriend
őstag
válasz #48525824 #22343 üzenetére
Ha egy elpattant lánc miatt ütköznék egy fixissel, és netán nincs fék a bringáján az jobb ha kereket old mielőtt komolyabb bántódása nem esik. Nem vagyok egy erőtől duzzadó ember, de inkább ne próbálja meg senki sem ezt a manővert.
(#22348) ludsimon: De ezeken az embereken meglátni, hogy edzettek. Akikkel én bringáztam azok lehettek volna akár vasárnapi bringások is az alakról meg az öltözetről gondolva. De mégsem voltak azok, mert recsegett ropogott a gép de tartották a lépést.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz #48525824 #22362 üzenetére
Értem Én, csak a gond azzal van hogy ugyanazok a szabályok vonatkoznak ránk. Az addig oké hogy úgy érzed ura vagy a helyzetnek és a gépednek is, de a szabály ettől még szabály marad. Miért nem szabad főúton kerékpározni amikor ura vagyok a helyzetnek és tudok a padkán menni? Azért mert a szabály tiltja, az már kit érdekel hogy biztonságosan közlekedik ott az ember. Ugyanez van a fékkel is. Miért kell a fék? Nem azért kell a fék hogy dísznek ott legyen, hanem hogy megtudj állni vele bármilyen körülmények között. Én is leszedhetném olykor, mert minek a plusz súly meg valamikor nem is használom. De mivel a szabályzat azt írja elő hogy kell a fék a kerékpárra így rajta van.
Az egy más kérdés hogy magadra milyen veszéllyel vagy, de az egy elég komoly kérdés hogy a veled együtt forgalomban közlekedőkre milyen veszély leselkedik amikor fék nélkül közlekedsz,na ez a nem mind1.
[ Szerkesztve ]
-
hNp88
aktív tag
-
sssent
senior tag
válasz #48525824 #22365 üzenetére
A felelősségbiztosítás jó dolog, viszont korántsem jelent teljes fedezetet a hibákra/hülyeségre. Ha volt már dolgod ilyen kárrendezéssel, akkor tudod, hogy:
1. A biztosítók mindent avult értéken számolnak, így a károsult vagy "okosba" csináltatja, vagy szinte biztos, hogy rá kell fizetnie.
2. Az ügyintézéshez, javításhoz idő kell, nem is kevés, amit senki nem fog megtéríteni.
3. Ha megsérülsz, akkor kötelező rendőrt hívni - helyszínelés, rendőri eljárás ld. 2. pont. Ha az illetőnek épp dolga lenne valahol, akkor azt bizony máris b****.Ami neked csak egy letört tükör, amit úgyis fizet a biztosító, az valakinek több elb*** óra az életéből, esetleg egy üvöltő főnök, egy üvöltő gyerek az óvodában, egy kihagyott fontos találkozó, vagy ki tudja még mi.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #48525824 #22464 üzenetére
Hogy jönnek ide a piroson áthajtók? Már megfigyeltem, hogy kedvenc érvelési módod, hogy megpróbálsz elbeszélni a lényeg mellett.
Szóval hogyan tanulja a kezdő fék nélküli fixis a skid stoppot? Bérel magának Kresz tanpályát? Vagy a forgalomban tapasztalja ki?
Mondjuk azt is most fejtetted ki, hogy téged már négyszer is ütöttek el. Szóval nincs több kérdésem.
-
madmike
őstag
válasz #48525824 #22495 üzenetére
Esztergom irányából (az emelkedő aljától) olyan 5-5,5% átlagos meredekségű (innen kb. 10 km, 540m körüli szintemelkedéssel). Az első 4-5 km 3-4%, aztán van benne 2-3 km 8-9% körüli rész, néhol egy kis 10%-al fűszerezve. Budapest irányából szerintem 4%-nál nem több az átlag.
[ Szerkesztve ]
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz #48525824 #23437 üzenetére
Nekem ugyan ezen a távon, 1500 méter szintkülönbség és 25 km/h átlag mellett elfogyott 2 banán meg egy kókuszrúd. Még ettem 2 gombóc fagyit is közben. Nem vagyok túl nagy fogyasztású, cserébe gyors sem.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
imyourfriend
őstag
válasz #48525824 #23467 üzenetére
Én 52-17-el járok, ~30km/h-s átlagom lehet érzésre meg amilyen időket megyek (km óra most nincs fent). De azon gondolkozom hogy inkább kihézagolom a hátulját amikor alföldre megyek bringázni. Kamionok után már úgysem hajtok, egy mtz vagy ehhez hasonló traktor meg nem tud lehagyni ha van pici hátszél.
-
Zola007
veterán
válasz #48525824 #23597 üzenetére
Nem. Akkor leszel menő, ha a szövegértés is menni fog
A példa arról szólt, hogy képzetlen kerékpárosnak egysebit és nem fordítva, képzelten kerékpárost az egysebinek.
Egysebit arra hoztam példának, ha valaki lusta váltogatni vagy nem igényli a terep
A lusta nem fog versenyen indulni, vegyes terepre meg a fixi szívás
Sík terepen versenyt meg időfutam kerékpárral nyomják, azon eddig se volt 600 fokozat[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
válasz #48525824 #23601 üzenetére
A manapsag legjellemzőbb 24 -27 sebesség egyszerűen túl sok egy àtlag vàrosi közlekedőnek. 5-8 bőven elég lenne. Emiatt sokan berakjàk egy adotg kombóra ès azzal tekernek èvekig. Elektronikus vàltàs ehhez totàl felesleges. Automata terhelèsèrzèlő vàltòrendszer optimális lenne, de azzsl meg az lenne a gond, hogy be kellene hangolni az illetőhöz
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
ludsimon
veterán
válasz #48525824 #23630 üzenetére
Attól függ mit szeretnél.
Okostelefont vehetsz utána fél évre rá, vagy később, egy ilyen garmint évtizedekre vesz általában az ember, mert tudásra nem változnak ezek, csak kényelmi funkciók bővülnek.
Ha van pénzed 810-re akkor vedd azt, ha nincs akkor 800-ast kiegészítőkkel.
810-hez később is tudsz venni kiegészítőket és nélkülük is működik.Nézd, ha neked megéri az érintőképernyő azt a plusz összeget meg az élő közvetítés garmin connecten akkor vedd a 810-et.
Ha viszont fölösleges funkcióknak érzed akkor nyugodtan vedd a 800-at. Nagy kijelző, térkép stb.
Ha viszont nem kell térkép akkor 500 is bőven megfelel, mellesleg abba is be lehet tölteni navigációt.
TCX fájl rajzolására ezt szoktam használni: bikehike
Tökéletesen navigál az 500 és ha letértem akkor jelez.[ Szerkesztve ]
undefined
-
dqdb
nagyúr
válasz #48525824 #23630 üzenetére
Az Edge x00 és x10 közötti különbségekről fogalmam sincsen, csak az előző sorozatot ismerem. Az 500 és 800 közül én az elmúlt 3 év tapasztalatai alapján most inkább előbbit venném meg, és mellé Locus Pro-t offline turistautak.hu térképpel az okostelefonomra.
Az Edge 800 szerintem nagy hibája, hogy nincsen benne digitális iránytű, így csak a GPS pozíció változása alapján tudja kitalálni, merre van észak, és ehhez ugyebár mozgás kell. Ha lassítasz vagy megállsz, hogy megnézd alaposabban a térképet, akkor a GPS általában elveszti a tájolását: jobb esetben a kép megállás előtti hibás pozícióban rögzül, rosszabb esetben némi mozgást érzékelve forgatja közben a képet. Az Edge 500-ban sincsen digitális iránytű, de ott térkép híján nem futsz bele ebbe az anomáliába.
Maga a navigálás az egy csipogásban és egy feliratban merül ki, az előbbit városban nem hallod meg, az utóbbi lekapcsolt háttérvilágítás mellett nem túl jól látható. Pár alkalommal próbáltam vele navigálni, aztán feladtam. Ha térképet kell valamiért böngészni, akkor inkább előkapom a telefont, sokkal gyorsabban és kényelmesen látom át a helyzetet nagyobb kijelzőn.
Az Edge 800 előnye lehet a nagyobb kijelző, ahová egyszerre több adatot tudsz megjeleníteni lapozás nélkül a kijelzőn.
A tökéletes eszköz nálam úgy nézne ki, hogy Edge 800 + digitális iránytű + BT LE vevő benne, így képes lenne jelezni a hátizsákban utazó telefonra érkező hívásokat.
Cyberpunk: ha sokat mész erdőben, akkor piros vagy narancssárga, sokkal jobban kiemeli a kontrasztot, mint a citromsárga. Ha országúton mész sokat napsütésben, akkor füstszínű.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
anorche1
őstag
válasz #48525824 #23728 üzenetére
Én megvagyok vele elégedve, gondom csak a gyári üléssel, illetve most már a hülye 29.8 -as átmérőjű nyeregcsővel van. Meg a gyári lánc is elég fos, hogy 1000km után megnyúlt.
Szerk.
Ja, és az egyik kulacstartó csavar félúton beleragadt, tönkre tette a menetet, így a kulacstartóm alul gyorskötözővel van rögzítve[ Szerkesztve ]
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
Laurh
aktív tag
válasz #48525824 #23728 üzenetére
Én tavaly ruháztam be triban3-ra. Első o.utim. Beletettem 1 év alatt durván 4000kmt. 183cm magas vagyok és 57 helyett 60ast vettem meg, mert az 57es gépen úgy éreztem magam, mint egy gyerekbicajon.
Amúgy kellemesen csalódtam a gépben 1 év alatt.
[ Szerkesztve ]
I ain't as good as I once was, but I am good once as I ever was.. http://bit.ly/1pxNjZA
-
evo87
őstag
válasz #48525824 #23935 üzenetére
Még 7-8 éve én is csináltam hasonló csacskaságot, azaz piroson át és a rendőrök elől eltekerni... életem legnagyobb kreténsége volt, főleg utólag belegondolva (akkoriban 15 ropiból megúsztam, de elsőévesként ez az összeg is fájt). Viszont remek lecke volt, hogy többet ne provokáljak és ne csináljak f@szságot.
Sokkal jobb úgy közlekedni, hogy tudom, nem köthetnek bele semmibe, amit csináltam.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
razzorr
őstag
válasz #48525824 #23943 üzenetére
Anno csináltam és is ilyen csibészségeket robogóval, biciklivel is. Elkapni soha nem tudtak. Egy egynyomvonalú mindig fürgébb és bárhol el tud suhanni,ahol egy yard már nem fér el. De már nem csinálok ilyet, megöregedtem
Érdekes módon amikor meg csekket kaptam, mindig normálisan közlekedtem, csak éppen kötözködős kedvükben voltak a fakabátok. Ha akarnak, bármibe belekötnek. Ez Magyaro.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- iPhone topik
- Szerinted mennyi az ára...? (Közösségi beárazás)
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Építő/felújító topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Apple iPhone XS - kerül, amibe kerül
- Ukrajnai háború
- LEGO klub
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen