Hirdetés
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Még ki se jött az új Xeon, de máris a 2025-ös fejlesztésre koncentrál az Intel
ph A Granite Rapids egyelőre nem tűnik áttörésnek a partnereknél, de a Sierra Forest fogadtatása meglepően kedvező.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #116394 üzenetére
Zee/Saint megoldja a problémát. Egyáltalán nem ér bele a betét a tárcsába, kanyarokba se. Le kell légteleníteni rendesen, aztán elég egyszer beállítani. Még a kerék ki be rakás után sem kell hozzányúlnom.
1 újjal megfogja még a 22 kilós bicajt is, bárhol.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Én abszolút a bringások mellett vagyok, de azért nehéz szó nélkül elmenni amellett a tény mellett, hogy bizony rengeteg bringás is szabálytalan. Ezért parttalan vita ez, mert a gyökereket mindkét oldalon meg lehet találni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Lami66 #116991 üzenetére
Pontosan azért nem tette fel nagy lánckerékre mert elállítódott a felső végállás. Bovdent megnéztem rajta, ott problémát nem találtam. Ezzel kezdtem, nyilván. Váltó is egyenes. Váltókar mechanikai hibát kizárnám. Viszont amikor a sor elkezd kicsit kopni, az már okoz némi lassulást, bizonytalanságot a váltásban. Szemre ezek a kopások nem igazán látszanak. Amúgy meg kismillió esetet láttam, hogy a sorcsere oldotta meg azt, amikor már elfogytak az ötletek. Olyat is sokat láttam, hogy egy elvileg kompatibilis, zsír új sorral nem működött jól, majd egy másik sor és azzal jól működött. De ma még ránézek, mert a váltóval nem sok időm volt foglalkozni, csak gyorsan átfutottam. Alapvetően működik, de Sram-hoz mérten nem tökéletes.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Nekem inkább az a tapasztalatom, hogy a sorokkal lehet beszopni. Tényleg sok esetben tapasztaltam megmagyarázhatatlan dolgokat. Pl zsír új Sunrace sor adott rendszerben nem működik, pedig kéne, majd egy másikban igen. De Shimano-nál is szoktak lenni érdekes dolgok.
Sram-nál kevésbé tapasztalok ilyen jelenségeket, legalább is új alkatrészeknél.
Lami66: 2014-es a bringa, jó állapotú, de már egészen biztosan nem az első lánc fut a soron.
bringasisti: Tudod az a baj, hogy összekevered a felső kategóriás gépeket az alap, olcsó gépekkel, és ezen a szemüvegen keresztül vizsgálod. Top kategóriákban egészen más szükségletek vannak, sokkal több karbantartást igényelnek ezek a precíz műszerek, és előfordul, hogy egy sor vagy egy lánc kevesebb ideig bírja mint mondjuk egy alap 8-as rendszeren, vagy akár egy külső gumi hamarabb elkopik. Viszont a teljesítményük összehasonlíthatatlanul jobb! És a 11 fokozaton sem érdemes csodálkozni, egy 1 X-es hajtás mellett, ha nagy hegyekre mész, kell hátra egy nagy átfogású, lehetőleg finom átmenetekkel rendelkező sor. Ma már a 11-46, 10-50-es átfogás sem ritka ezekben a kategóriákban. 10-42, 11-42 átlagosnak mondható, meg a 11 sebesség is. Általános felhasználásra, egy városi igáslóra nekem sem kéne alap 8-as rendszernél komolyabb, mert szerintem is felesleges. De itt két külön világról, felhasználás területről beszélünk.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Lami66 #117249 üzenetére
Valami simli van benne, mert olyan nincs, hogy a Decathlon jóval olcsóbban ugyan azt a minőséget tudja. Még a nagy nevű webshop-os gyártóknál is olcsóbbak.
Az igaz, hogy az újabb gépeiket nem ismerem, egyáltalán nem követtem, nem foglalkoztam velük, de úgy 10 éve egy horror volt az amiket produkáltak, akár sok száz ezerért, vagy 1 millióért.
A bringás ruházatuk is olyan, hogy olcsó, de szar is. Lehet, hogy egy Endura gatya mondjuk kétszer annyi, de minőségben nem kétszer jobb, hanem vagy négyszer. -
Runner_fxr
Ármester
válasz papelado #117314 üzenetére
Nyilván az sokat nyom a latba, hogy bődületes mennyiséget adnak el. Lehet, hogy többször említettem, hogy 10 éve egy horror volt, de ezt nem alaptalanul mondom.
Akkor dolgoztam náluk és azokban az években a teljes modell palettájukat alaposan kiismertem.
10 éve sok minden más volt, ez igaz, de egy minőségi váz már akkor is jó volt! Nem tekeredett mint egy kolbász és jó geometriával rendelkezett. Most nem írom le megint ugyan azt huszadszor is, hogy milyen horror dolgokat tapasztaltam, de akkor is nehezen veszi be a gyomrom azt, hogy ha egy gyártó 2009 környékén kb vállalhatatlan kategóriát képviselt a minőségi kerékpár piacon, akkor az most 2018-ban már ugyan az mint bármelyik neves gyártó. Elhiszem, hogy fejlődtek, és azt is aláírom, hogy vannak olyan modelljeik amiket érdemes megvenni az olcsóbb kategóriákban, de a amikor valaki 3-5 száz ezret akar kiadni bringára és vesz egy btwin-t, azért mert egyel jobb váltó vagy hajtókar van rajta, mint egy tényleg neves gyártó, hasonló árú bringáján, azt vicc kategóriának tartom ma is, kövezettek meg érte, de ez a véleményem! Elnézve az árakat, a Canyon pl nincs túl messze a deka áraitól, és ők már letettek ezt azt az asztalra, a decathlon meg nem igazán. A kerékpár lelke a váz, alkatrészt mindig lehet fejleszteni, de ha a vázzal nem vagyunk megelégedve, akkor az komplett bringacserét jelent.A ruhákra visszatérve, itt is akad pár vállalható darab, de ami tényleg jó, az a dekában se olcsó. A bringás nadrágjukat azért hasonlítottam össze az Endurával, mert ott pl tényleg kirívó volt a minőségbeli eltérés. 10 ezerért adtak egy olyan montis gatyát, hogy azt hittem beszarok a röhögéstől, az Endura meg 20 volt és zongorázni lehet a különbségen, ezek nem az én extra igényeim, hanem egy logikus döntés, nem veszek meg 10 ezerért egy rakás szart, hanem inkább veszek 20-ért minőséget.
Télen sí cuccokkal foglalkozunk, na ott aztán tényleg kilóg a lóláb, az olcsó decathlonos síruhából csavarod a vizet, még a 40 ezer ft-ért árult síkabátjuk is vicc. Inkább adok egy síkabátért 80-at, de az tényleg jó, nem rohad rám, vízálló is, mint 40 ezerért egy olyat amiből kicsavarok 1 liter vizet a sípálya alján.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Lami66 #117316 üzenetére
Az, hogy ők adják el a legtöbbet nem meglepő, a gyerek bicajok és a legolcsóbb gépeik teszik ki az eladások jelentős hányadát, ebben kb biztos vagyok, elég körülnézni! 60 ezerért én is azt mondom, hogy meg lehet venni az RR520-at. Ennyiért más sem ad csodát, meg a gyerek is elvan a decathlonos gyerekbringával, de csodák nincsenek, én legalább is nem hiszek benne. A decathlon sem jótékonysági intézmény, kő kemény üzlet.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Mezga Aladár #117396 üzenetére
Nézd felőlem az vesz tőlük bringát aki akar, én láttam eleget ahhoz, hogy ne tartsam őket sokra.
Mellesleg több mint 10 éve szervizesként dolgozom.
Azt már megszoktam, hogy ebben az országban mindenki ért mindenhez is!dellfanboy: Egyébként tényleg egy rakás fos volt mint munkahely, nem csak a munkabér miatt, azokban az években mindenhol fos volt a fizu, hanem emberileg, ahogy a vezetőség kezelte a melóst. Undorító volt, de nem ezért kritizáltam a termékeiket. Tisztában vagyok vele, hogy a decathlon, btwin és társai kritizálásával darázsfészekbe nyúlok, mindig jönnek a vér fanok akik személyes sértésnek veszik ezt, de tudod mit, pont leszarom!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hitman77 #117410 üzenetére
Jók ezek a minőségi retró gépek! Ha karban van tartva ma is jó, a geometria nyilván már elavult mai szemmel, de használható. Ha a vázon nincs sérülés, miért ne bírná? Át kell nézetni egy szervizben, a szükséges javításokat el kell végezni, aztán tekerheted. Az első komolyabb gépem pont egy GT karakoram volt 94-ben, ezek minőségi cro-mo acél vázak, baromi erősek! És úgy az egész bicó egy igazi unikum ha szépen rendbe van téve. Ha 100 körül költenél egy használtra, én lehet inkább a GT-t pofoznám ki.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Mezga Aladár #117401 üzenetére
Az lehet, hogy 10 éve nem ott dolgozom, nem vagyok én megbolondulva,
de nyilván azért találkoztam a szervizben pár újabb géppel is, sokféle bringa megfordult a kezem alatt, a btwin-től soha nem dobtam hátast, elég igénytelenek a vázak. Napi szinten nyilván nem követem a fejlesztéseiket, mert nem érdekelnek, nálam egy bóvli gyártónak számít, de azért megnézegettem a termékeiket. Ráültem, beletapostam a pedálba, mennyire tekeredik, egy idő után, ha sok bringát látsz, már kb szagról megmondod, van e értelme ezzel foglalkozni. Szerintem nem éri meg drága gépet venni tőlük, csak olcsót!
És, hogy mondjak mást is, a Gepida is egy fos, véleményem szerint. Tudom ezért is kapni fogok majd, nem érdekel, de azok is olyan pontatlanok, hogy vicc. A 600 ezres pedelec gepidán pontatlanul volt felhegesztve a fékkonzol, sorolhatnám. És ez tényleg ultra gáz. A btwin meg olyan dolog, hogy csak a naív ember hiszi azt, hogy egy nagyáruház termékei a minőségről fognak szólni, itt csak a spórolás és csak a profit a szempont.Tomi_Sci: Azért ezzel vitatkoznék, van a Suntour-nak elég jó telója is: pl a Durolux és társai, viszont ezek nem is olcsók. És egyébként meg egy 20-30 ezer forintos teleszkóptól nem is lehet csodát várni, de ha rendeltetés szerűen van használva, évekig működnek ezek a gagyik is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Mezga Aladár #117421 üzenetére
És te ki vagy, egy sértett btwin tulaj? Komolyan mondom, ti egy jelenség vagytok!
Hidd el, pont leszarom, hogy mit veszel meg vagy mit nem, hiába próbálod rám húzni azt, hogy én egy sértett volt dolgozó vagyok és ezért szidok mindent ami decathlon, ez nem igaz. Az, hogy mi a véleményem a cégről mint munkaadó és mi a véleményem a termékeiről, két teljesen külön dolog!
Akkor legyen értékelhetetlen számodra amit írok, ezt is leszarom magasról és nagy ívben!
papelado: Na koma, részemről is annyi, hogy a jövőben hanyagolj itt légy szíves a fórumon. Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz skroy #117495 üzenetére
Ilyen árkategóriában nem kapsz jobbat, kb ennyi egy neuzer gyerek kerékpár is, aztán az sem jobb semmivel, sőt, még rondább mint ez a btwin, és abban a villa is merev acél.
Ami jobb lenne az drágább is, pl ez a kellys junior 24"-es nyilván jobb egy kicsivel, meg vannak Cube-nak, Meridának stb is minőségi gyerek kerékpárjai, de ezek 100-120 körül mennek. Nem kell a decathlonos bringáktól tartani az olcsóbb kategóriákban, csak a drágább kategóriákban nem ajánlott. Ennek annyi a magyarázata, hogy a vázak nem érik el azt a minőségi színvonalat amit egy minőségi gyártó ad. Ezen megy a btwin-es komment bírkózás mindig, hogy egyes emberek ezt nem akarják elfogadni. Túl rugalmasak a vázak és sok a pontatlanság. Ezért olcsóbb, de annyira meg nem olcsó, hogy megérje, és egy esetleges eladáskor is többet buksz rajta mint egy márkásabb kerékpáron, nem véletlenül, mert az emberek nagy része azért nem hülye.
Viszont ezek a negatívumok az olcsóbb bringákat nem érintik, mondjuk 100-120 ezerig bezárólag, idáig ajánlott a decathlonos bringa is, ezen árszinten sehol nem kapsz csodát.FIREBLADE78: Az, hogy mennyire lesz élvezetes a merev XC, egyénfüggő. Van akinek teljesen az, de van akinek nem, ez azon múlik, hogy te milyen stílusban bringázol. Ha XC/Maraton versenyekre szeretnél járni, ahol minden másodperc számít neked, vagy olyan bringás vagy akinek tényleg a másodpercek a legfontosabbak fölfelé is, akkor biztos jó társad lesz egy minőségi, könnyű, merev XC. Akkor is meg leszel vele elégedve, ha egy nyugodtabb vérmérsékletű bringás vagy, túrázós stílusban bringázol, és azért egy könnyű kis bringát szeretnél. Viszont ha csak úgy hobbi jelleggel, de azért csapatósabban is, igazán élvezetesen akarsz tényleg árkon bokron menni, (most ez nem feltétlen jelent durva DH terepet) és sehol sem akarod, hogy a bringa legyen alattad a szűk keresztmetszet, gyakorlatilag mindenhol le akarsz vele menni normális kereteken belül, akkor mindenképpen fully. Rugóút tartományban meg 120-140 között. A legtöbb hobbi montisnak szerintem ez a kategória a legélvezetesebb, mert kb mindenhol biztonságban érzed magad a bringán, és ehhez nem kell eszeveszett tempó. Egy merev XC hamar elérheti a korlátait lefelé, pláne ha nem egy tapasztalt, technikás bringás ül rajta, nagyon jól meg kell választani a nyomot, amin lefelé gurulsz, nagyobb tempóban. Egy jó fully jobban tolerálja a hibáidat is, jobban megeresztheted neki, a nyomot sem kell annyira pontosan megválasztani, sok mindenen átvágtathatsz vele, olyan helyeken is ahol az XC már ledobna magáról, ezek a tulajdonságok a legtöbb embernek élvezetesebb bringázást nyújtanak. Nekem ez a tapasztalatom. Enduro kategóriát nem feltétlen ajánlanék, mert azért a 160mm körüli útra tényleg kevesebb embernek van szüksége, meg ha nem egy top gép, akkor ezek azért nem könnyűek, 15 kiló körül simán vannak, a lock sem jelent teljes lezárást és a geometria is nehezíti a hegyre feltekerést. Ilyen kategóriát max akkor éri megvenni egy átlag, hobbi montisnak, ha van lehetőséged egy olyan gépet megvenni, mint ami Toobee-nek is van, és az egész gép 12 kiló. Egy középkategóriás Trail, AM gép 120-140mm közti rugóút tartományban 13 kiló körül van, és ezekkel még egész élvezetesen mászol is, ha nem is annyira hatékonyan mint egy 10-11 kiló körüli merev XC-vel, kicsit lassabban, de lefelé meg ég és föld. Érdemes lenne kipróbálnod pár bringát vásárlás előtt, hogy magad is megtapasztald ezeket a tulajdonságokat amiket említettem, akkor már tudsz hozni jó döntést.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #117519 üzenetére
Igen, az alpinbike egy jó lehetőség erre. Hát az biztos, hogy 500K-ért egy jobban felszerelt merevet kapsz mint fully-t, amennyiben újban gondolkodunk, de ha a te bringázási stílusodhoz inkább a Trail bicó passzol, akkor sokra nem mész a jobb felszereltséggel a mereven, hiányérzeted lesz.
Sajnos az új bringa nagy bukó, az első 1-2 évben könnyen elbukhatod akár a felét is, de egy 30-40% biztosan. Utána már azért tartja az árát, állapottól függően.Cube Stereo 120 ez pl 500k, új is, és azért nem olyan szörnyű ez a felszereltség, teljesen jól bringázható, esetleg a fékcserén érdemes elgondolkodni, meg egy dropper is jó lenne, de ezt ráér utólag.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsohi #117525 üzenetére
Igen, ez jobban megéri, de ha kicsi a váz, akkor hiába. Én ezt venném, ha legolcsóbban keresnék valami AM gépet:
Canyon Spectral AL 5.0
Vagy ezt:
YT Jeffsy 29 AL[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #117552 üzenetére
Az elektromos autós videói szerintem nem olyan rosszak, de a bringákhoz semmit nem ért. Így ezek a pedelec “tesztek” elég kínosak. Mondott akkora hülyeségeket, hogy a hajam kihullott! Pedig lenne igény minöségi bringás videótesztekre. A pedelec-el szembeni hazai előítéletek is csökkenhetnének, de az ilyen balfácán tesztek csak rontanak a helyzeten.
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #117696 üzenetére
Meg tudod adni, hogy pontosan milyen típusú kerékpárral mentél, abból is egyértelmű, hogy ha pedelec-ről van szó. A lefelé elért eredmények, gondolok itt a DH-s szegmensekre, az megy ugye ugyan olyan értékű, ott mindegy, hogy rásegítéses, ott már a kerékpár kezelési technika és a bátorság számít. De annyira nem érdekel, pedelec-el szerintem ezeket annyira nem fogod figyelni, ez sokkal inkább az élményről szól, meg persze a sportról is.
sanzi89: És milyen motorral engednek be az erdőbe? Meg egyáltalán mi köze van a két dolognak egymáshoz?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz customer114 #118004 üzenetére
Haibike Sduro FullSeven 10.0, 120mm rugóút elöl-hátul, 27,5" kerékméret, Yamaha PW-X pedelec rendszer.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #118025 üzenetére
A drágább verzió se makulátlan, a sram fékek fosok. Azzal nagyon be lehet szívni. Ellenben a 12-es sram váltás jobb. A Fox performance-nak elvileg jobb egy kicsit a csillapítása meg kb könnyebb 100g-al, amúgy lényegi különbség nem hinném, hogy van, a Rhythm is egy elég jó villa. A Spectral annyiból más karakter, hogy az egy igazi vadállat lefelé, a Neuron inkább hajlik a túrázósabb vonal felé, a 120mm úttal és 29"-es kerekekkel, de azért az sem egy rossz gép lefelé. Ilyen minőségű vázzal és telókkal nem rossz a 120mm. És egy kicsit könnyebb fölfelé hajtani, mert kedvezőbb a geometria. Persze ezt így nehéz szóban átadni, ha egyiket sem próbáltad.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Toobee #118059 üzenetére
Nem véletlenül gyártanak 120mm úttal is gépeket. Annak is megvan a maga előnye. A tiéd más tészta, mert egy csúcs karbon gép, 12kg súllyal, ugyan az egyszerűbb felszereltséggel és aluvázzal egy kínszenvedés lenne fölfelé. 120mm-el elég jól lehet lefelé jönni, ez a legtöbb embernek általában elég, nem mindenki akar száguldozni annyira, hogy kelljen a 140-160-as út. 160 és 180mm között már nincs érdemi különbség, ami van, azt csak profi bringások tudnák kihasználni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz tau_ba #118245 üzenetére
Az olajozással vigyázz, ha a betét kap egy kis olajat akkor dobhatod a kukába. Shimano bleed-re rákeresel, az alapján meg lehet csinálni. Ha sram féked lenne, akkor nem tanácsolnám, hogy te csináld, de shimano-t nem vészes. A fékbetéteket lehetőleg vedd ki és jó messze tedd a fékolajtól. Légtelenítés után töröld át alaposan a féktestet mielőtt újra visszakerülnek a betétek. Ha nem vagy egy műszaki analfabéta, akkor nem lesz gond, de persze láttam már érdekes dolgokat, otthoni légtelenítés során.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz cozmo #118391 üzenetére
Az biztos, hogy az a legjobb ha le van frissen szervizelve, de nagy szervizt azért nem csinálnék egy 0km-es villán. Nem felesleges a kis szerviz az új villán, szebben fog mozogni.
És legalább nyugodt lesz a lelkiismereted.Inkább a fellevegősödés jelenthet problémát, főleg fékeknél, de az olaj minőségével nem lesz probléma 2 év állás miatt.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dr. Gonzο #118445 üzenetére
Ezek a nagyon alap villák sajnos ilyenek, van bennük egy műanyag persely, és ennek bizony van kotyogása. A minőség is ingadozó, van amelyik nem kotyog van amelyik kicsit igen, de előbb utóbb mindegyik fog ebben a kategóriában. Van ennek a kotyogásnak egy úgymond “egészséges mértéke” és amikor eltörik benne a műanyag persely, akkor válik veszélyessé. Ezektől a villáktól hiába is várod a kotyogás mentes működést, cserélhetnek neked akármennyit, mindegyik ilyen lesz.
Ha erdőbe is mész bicajozni, akkor a cross-t felejtsd el. Vegyél egy montit. Stabilabb, és még a viszonylag olcsó monti villák is merevebbek, nagyobb rugóúttal rendelkeznek mint a cross villa. De lehetőleg ne a decathlonban. Nem csak a kerékpárjaik kérdéses minősége miatt, a szervizes háttér elég hiányos, már ami a szakértelmet illeti. Ha el szetetnéd adni, nagyon nagy a bukó, sokkal nagyobb az ilyen nagyáruházi bringák értékvesztése mint egyéb minőségi gépeknek. Az én véleményem meg pont az, hogy 100 ezerig bezárólag ennek ellenére is ajánlott lehet egy decathlonos bringa, mert ezen árszinten vagy nem kapsz semmit egy minőségi gyártótól, vagy kb ugyan azt. De amikor több pénzt szándékozunk elkölteni, akkor már érdemes átgondolni, hogy kitől.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz tau_ba #118448 üzenetére
Nem szerencsés ugyan azzal a fecskendővel és csővel DOT és ásványi olajat is fecskendezni. Az olaj színén látszik ha nagyon rossz, szélsőséges esetben akár fekete is lehet vagy csak kicsit sötétebb. De vannak színben is eltérések, pl a magura ásványi olaj kék, míg a shimano rózsaszínű. De van sárga színű ásványi olaj is.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MZsoltee #118461 üzenetére
Lehet javítani a kotyogását, kapható hozzá műanyag persely. De az is ugyan úgy lógni fog. Viszonylag nagyot tudnak ezek kottyanni. Egy minimális kotyogása még sajnos egy Fox-nak vagy csúcs RS-nek is lehet, de nyilván más a tűréshatár. Egy rugós Suntour-nál még ami bőven belefér, az egy komolyabb villánál már rég kuka állapot lenne.
Nem rossz villa szerintem a swing, de ez nem is igazán teló, hanem ilyen rezonancia csökkentő. Olyan vele menni mintha merev villa lenne a bringában, de kevésbé jön át a rezonancia a kormányra. De ha tényleg jó trekking villát szeretnél, akkor RS paragon.
-
Runner_fxr
Ármester
Ha van pénz rá, szerintem is megéri a karbon váz. Persze csak abban az esetben ha nem valami aliexpress szintű, vagy egyéb gagyi karbonról van szó. A rezgéscsillapítása valóban szembetűnő egy aluhoz képest. Még egy össztelós mtb kerékpárban is érezni, hogy a karbon váz kényelmesebb, és persze merevebb ott ahol kell, ezáltal hajtás hatékonyabb is.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Lami66 #118564 üzenetére
Pontosan azt jelenti, hogy zsákbamacska. Én is ismerek olyan embert aki használ aliexpress-es karbon alkatrészeket, pl kormányt, villát, vázat, stb, és még egyben van, de láttam már törött alis karbon kormányt meg villát is. Én dolgoztam karbon gyártó üzemben, és beleláttam ebbe a technológiába. Ezek az alkatrészek nagyon szigorú körülmények között készülnek, nagyon sok a munkafolyamat és a legkisebb pontatlanság is selejt alkatrészt eredményez. Azért drága a minőségi karbon alkatrész mert sok a munkafolyamat, kell hozzá az ember, nem lehet teljesen robotokra bízni és persze a minőségi alapanyag sem olcsó. Ráadásul a nyers, gyantával átitatott karbonszövetet (prepreg) szigorúan, fagyasztott körülmények között kell tárolni, és még így is kb 1 hónapig eltartható, utána romlik a minősége. Az olcsó karbon alkatrész nem véletlenül olcsó, spórolnak a gyártáson, esetleg már lejárt szavatosságú szövettel dolgoznak, amit fillérekért vagy ingyen beszereznek. Illetve előszeretettel használnak üvegszálas szöveteket is a spórolás érdekében. Csak a fedő réteg karbon, ami által szépen néz ki, de a súlya, merevsége köszönő viszonyban nincs egy minőségi karbon alkatrésszel. Aztán ott a munkaerő kérdése, karbon szövetet laminálni, vákumfóliázni nem könnyű dolog, erre nem minden ember alkalmas, csak akinek az átlagnál nagyobb precizitása és kézügyessége van. Plusz a karbon gyártása az egészségre elég ártalmas munkakörülményeket teremt, ami mind mind növelik a költségeket, mert többet kell fizetni a dolgozónak, különben nem vállalja a munkát. Akárhogy is nézzük, a karbon alkatrészek gyártása nem egy olyan terület, ahol belefér a spórolás. Én nem állítom, hogy az összes alis karbon cucc szar, de nem bíznám az életem rá, az egészen biztos. Csak olyan gyártótól szabad karbon cuccot venni, akinek a neve garancia a minőségre. Ha erre nincs keret, akkor elégedjünk meg az aluval, azt sokkal egyszerűbb gyártani, még a noname cuccok is viszonylag megbízhatóak.
Ha már ismét idekevertük a decathlont, akkor mesélek egy érdekes sztorit, bár már szerintem egyszer leírtam, amikor ott dolgoztam, 2db full karbon btwin országútit adtak el, campagnolo super record szettel, tehát nem 2 filléres bringáról beszélünk hanem milliós tételekről. Egyiknek a villája eltört a másiknak meg úgy emlékszem, hogy a váza, de lehet annak is a villájával volt a gond, erre már pontosan nem emlékszem, és nem baleset következtében, hanem normál felhasználás mellett, ott lógtak a műhelyben bringák leselejtezve. Ilyet én azóta se láttam. És ne érts félre, én soha nem állítottam azt, hogy a decathlonban minden szar, vannak ott értelmes cuccok, de azok nem is olcsók. Ami meg olcsó, az azért olcsó, mert spórolnak ahol tudnak. A technikai ruházat esetében az anyagon, a bringák esetében meg a vázon stb. Csodák nincsenek. 100 ezer alatti gépek esetében persze, hogy lehetnek problémák, mivel minden alkatrésze a legalja, de ha rendeltetés szerűen használod, akkor azért el lehet velük lenni alap szinten. A drágább gépeken nyilván minőségibb cuccok vannak, amik jóval kevesebb bosszúságot okoznak. Viszont a lényeg mindig a váz, és egy szar váz ma már nem azért szar mert törik, hanem mert nem olyan jó a geo, merevség, hajtáshatékonyság, irányíthatóság. Ahhoz, hogy ezen szempontok alapján jelesre vizsgázzon egy váz, sok munkát és pénzt kell belefeccölni. De ez meg előrevetíti a magas árat. Ha meg olcsóbb akkor spórolás van. Persze most nekem lehet esni megint, hogy nem mérvadó amit mondok, mert nem ismerem, nem teszteltem az összes decathlonos kerékpárt. Igaz, nyilván nem ismerem az összes kerékpárjukat, de láttam épp eleget ahhoz, hogy legyen egy véleményem. Minőséginek mondott márkáknál soha nem találkoztam olyan fos vázakkal mint a decában, ezt nem tudom szépíteni, bárhogy is szeretném. A 4-5 száz ezres fullynak úgy tekeredett a közepe mint a kolbász és sorolhatnám. Tudom, hogy ez komoly hitvitákat vált ki, de annyit tudok mondani, hogy tessék elmenni a kamaraerdei tesztnapra, tudtommal már lesznek ott dekás gépek is, meg persze egy halom neves márka. Tessék kipróbálgatni a bringákat, aztán lesz miről érdemben beszélgetni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz cozmo #118594 üzenetére
5ml helyett 2,5? Nem feltétlenül volt kevesebb. Egy részét beszívta szivacsgyűrű, a többi felkenődött a villa lábára. 5ml olaj az olyan kis mennyiség, hogy ha tényleg 2,5ml lett volna a villában akkor kb semmi nem folyik ki alul, maximum pár csepp.
Ja és igen, villát mindig úgy szervizelünk, hogy előtte kiszereljük a kerékpárból, a nyaknál befogjuk az állványba, így könnyű forgatni az ideális pozícióba.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz cozmo #118603 üzenetére
Egyáltalán nem mindegy, hogy a szimmeringre milyen zsírt kensz, erre szilikonos teleszkópzsír kell. A legáltalánosabban használt zsír a Motorex Prep M.
Remélem tisztítás alatt csak azt érted, hogy kívülről, mert a villa lábba semmilyen tisztító szert nem szabad fújni, azt csak áttörölni szabad.
Kívülről is elég ha áttörlöd, amennyiben nincs alkoholod. -
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #118627 üzenetére
Hogy a féktisztító teljesen elpárologna, abban nem vagyok biztos, nem véletlen nem ajánlott bringás tárcsafékhez sem. Az alkohol az elpárolog. De brigéciol, meg utána vízzel elmosni a teló lábat belülről, az azért durva. Jó persze nem mindegy milyen villáról van szó. Egy Fox 36 kashima villát biztos nem mosogatnék brigéciolban, de egy acél becsúszós RS Tora-nal mondjuk majdnem mindegy, az igaz. Komolyabb villánál egy esetben tudom elképzelni azt, hogy rendesen átmossam a villalábat, pl brigéciolban. Ha mondjuk leszarták a szerviz intervallumokat évekig és bele van rohadva 1 kg sár, meg olajmaradvány. Ez esetben édeskevés lesz al alkoholos törölgetés, de ilyen villáknál már általában mindegy, mert a becsúszók kopottak, perselyek kopottak stb. Rontani nem tudsz rajta, csak javítani.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #118781 üzenetére
Anno, még a 90-es évekbe, meg még a 2000-es évek elején itt a Pilisben és a környéken is sok kóbor kutya volt. Engem is kergettek meg sokszor, volt olyan, hogy centiken múlt, hogy elkapja a lábam. Én szerencsésen megúsztam minden szitut, de volt ismerősöm akit csúnyán harapott meg kuvasz. És valóban, sok olyan eset is volt, hogy nem kóbor kutyákról volt szó, hanem csak a gazda volt trehány és kiszökött a kutya. Egy ismerősöm gáz pisztollyal járt bringázni akkoriban, gumilövedéket is tudott kilőni, használta is párszor, hatásos volt. Előtte kipróbált gázsprayt, mindenféle kutyariasztót, de haszontalannak bizonyult. Én nem akartam ilyen vad módszerekhez folyamodni, de meg tudom érteni azt, aki igen. És ilyenkor meg a gazda van felháborodva, ha rálősz a kutyára. Mostanában elég nyugis a környékünk, nem igazán látok kóbor dögöket, valószínűleg a sok gazdag, befolyásos ember, aki erre felé lakik, szólt, hogy rendet kéne tenni, mert baj lesz. Szóval nyugodtan lehet bringázgatni.
Kicsit más téma: Lecseréltem a Bryton 310-et egy 330-ra, mert erre már tudok útvonalakat is tölteni. Ezzel nincs is gondom, de az istenért sem találom azt a menüpontot, ahol az össz megtett km-t át tudom írni. Illetve az órát sem tudom rajta beállítani. Valószínűleg csak én vagyok segg hülye ezekhez a kütyükhöz, nem sokat foglalkoztam ezekkel.
Illetve van olyan oldal, ahonnan lehet letölteni túra útvonalakat? .fit fájlokra gondolok. Köszi![ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz chubby2o6 #118814 üzenetére
6030D: Köszi! Megnézem este.
A navigációt még nem volt időm nagyon próbálgatni, kíváncsiságból rátöltöttem egy régebbi túrámat, működött, felismerte, mutatta. Hétvégén letesztelem.trialboj: Én sem szívesen bringáznék egy gázpisztollyal, de láttam hogy működik, vannak belőle komolyak, össze sem lehet hasonlítani egy gázspray-el, ha azzal rálősz egy kutyára, biztosan meghátrál, pláne ha vegyesen töltöd, gáz és gumi lövedék. Bármilyen kutya visszavonulót fúj ha pár lövéssel megkínálod, de az tény, hogy ez bringázás közben elég macerás. A gázspray-el, meg mindenféle kutya riasztóval viszont simán lehet, hogy csak felhergeled.
flash-: Ezek közül az Ultra snc és Quatro ami tényleg jó, kényelmesebb, de ezeket érdemes felpróbálni, mert fazonra nem egyformák és a fejformák meg különbözőek. Sokszor van olyan, hogy valaki bejön az üzletbe, mutatja a telón a kinézett modellt, odaadom neki, felpróbálja, de aztán végül egy teljesen másikat választ. A Boss egyébként országútis sisak, a Quatro meg montis.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz pittlaren #118845 üzenetére
Ez igaz, de 2010-ben hoztak egy új rendeletet, ami által ma már jóval könnyebb a viselési engedély megszerzése, amennyiben nem vagy büntetett előéletű, vagy nem állsz valamilyen büntetőjogi eljárás alatt.
2-3 hét alatt meg lehet szerezni, ami nyilván csak az adott fegyverre szól. Onnantól kezdve viselheted is.(#118846) ivana: igen, én is emlékszem valami ilyesmire.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Csináltam egy túra útvonalat holnapra, a merretekerjek.hu oldal segítségével. 87,2km, viszont a Brytonra rátöltve a gpx fájlt, már csak 85,69-et mutat, ennek mi lehet az oka?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #119094 üzenetére
Nyugi nem csak miattad megyek, én szeretek egyedül is tekerni. És persze kíváncsi vagyok erre az alap navigációra.
Az egyedül bringázásnak is megvan az előnye, nem kell alkalmazkodni senkihez se.
Egyébként meg ez az útvonal amerre megyek, elég népszerű útvonalak, itt sok bringással találkozhatsz, pláne hétvégén, nem érzed azt, hogy teljesen egyedül vagy, bár vannak részek ahol igen, de az sem feltétlen baj. Mondjuk most direkt olyat terveztem, amerre már elég rég voltam, követnem kell navit, különben eltévedhetek. Meglátjuk mennyire működik jól, ha nem jó, akkor ez is eladásra kerül és veszek egy rendes navigációt, valami Garmin-t. Telóra is gondoltam, a Zefalnak van egész jó tartója, de túl nagy nekem a teló a kormányon, meg nyilván nem erre tervezték az eszközt.
Majd este írok, hogy sikerült.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Jester01 #119120 üzenetére
A legérdekesebb nem is ez, hanem amikor meg konkrétan elindítottam a megszerkesztett útvonalat a kezdőponttól, akkor meg valami 93 km körül írt, a tervezőben meg ugye 87 volt.
Na mindegy, ilyen apróságokon nem akadok fenn.jjeahh: Megvolt a tegnapi kis Bryton tesztelős túra. Hát, vegyesek az érzelmek.
Először még egész jó volt, majd Normafán jött az első "eltévedés", amikor is egyszer csak azt írta, hogy off route, azaz letértem az útról. Nagy nehezen visszataláltam az óra szerinti helyes útra, aztán Hűvösvölgyig még egész jó volt. Utána jöttek a problémák, szinte minden út elágazásnál rossz felé mentem, aztán mehettem vissza. Nagyon nehéz követni ezt a kis vonalat úgy, hogy nincsenek támpontok, mert ugye alternatív útvonalakat nem mutat. Végül is eljutottam Dobogókőre, de voltak olyan részek, ahol szó szerint teljesen eltévedtem, aztán már leszartam, hogy mit ír az óra csak mentem egy általam jónak vélt útvonalon, és egyszer csak visszataláltam az óra által is helyesnek vélt útra. Olyan is volt, hogy a jó úton mentem, de még is azt írta letértem az útról, aztán megint jó lett. Tehát a GPS-es helymeghatározása hagy némi kívánnivalót.
Sokkal több idő is lett az egész mint terveztem, későn értem fel Dobogókőre, itt kicsit pihentem és töltődtem, én is meg a bringa is.
[kép]
[kép]
[kép]Gondolkodtam, hogy merre menjek tovább, kb 1 órát elidőztem fent, este 6 óra tájt volt, közeledett a sötétedés és nem szerettem volna este az erdőben bóklászni, eltévedni. Pedig a túra meg volt tervezve, még lett volna egy 400-500m szint és vagy 20km terepezés, de őszintén szólva ezt nem mertem bevállalni, mert ismerve az előzményeket, nem mertem rábízni magam a Brytonra. Ha nem lett volna ilyen késő, akkor biztos megyek arra, de így tuti az lett volna, hogy elveszítem az útvonalat és full sötétben bóklászom az erdőbe. Így ezt elvetettem és inkább mentem egy általam már ismert, kellemes kis csapatós ösvényen, utána meg kénytelen voltam betonon ereszkedni egy nagyobbat, sajnáltam is, de majd legközelebb korábban elindulok. Viszont kíváncsiságból legurultam a sípályán. Tanakodott fent két enduro motoros is, hogy lemenjenek, meg pár bringás, de végül elvetették, és egy egész kis nézősereg gyűlt össze, hogy megnézzék, ki ez a barom aki lement rajta bringával.
[kép]
[kép]
Már nézegettem párszor régebben is, a kép nem adja vissza a meredekséget, de elég meredek, végig fékeztem és még így is elég gyorsan mentem, a 203mm-es első féktárcsám konkrétan lilára égett. Várnom is kellett kicsit míg lehűl a tárcsa, teljesen elment az első fékem ereje, ez az SLX féktárcsa kicsit alulméretezett ehhez a Zee fékhez, kéne az Ice tech tárcsa, most megtapasztaltam. Utána itt még visszatoltam a bringát, és mentem az általam ismert ösvényre csapatni. Majd komótosan haza, aszfaltos utakon.
Pár kép a túráról:
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]Az útvonal pedig ez lett: Strava
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #119199 üzenetére
Ja, menőztem egyet a csajnak.
Az ereje meglenne hozzá, bár keményen kéne taposni is, megkíséreltem feltekerni, el is indultam az alsó szakaszon, majd a probléma az volt, hogy olyan meredek lett, hogy lehetetlen volt az első kereket a földön tartani, nyilván ennek a geometria se kedvezett, mert nem egy XC geoja van a bringának. Próbáltam teljesen ráhasalni, de akkor is emelkedett a kerék, durva. Pedig Eplényben a sípályán simán felmentem.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #119202 üzenetére
Hát de nem, b@ssza meg a tárcsa, de legalább én voltam a menő!
Hát a fene tudja, itt nem a nyomvonal volt a rossz, olyan meredek, hogy beszarás. Talán halszálkázva, ja, majd legközelebb megpróbálom úgy.
jjeahh: Igen, nagyon nyugis volt az út, találkoztam kutyákkal azért, de szerencsére mindnek volt gazdája. Én nem is tudom mit csinálnék arrafelé amerre te bringázol, a táj gyönyörű, hívogat a természet, de egy csomó veszély leselkedik. A kutyás része még talán kivédhető lenne egy gáz pisztollyal, na de a medvék? Oda már éles fegyver kéne, az meg nem egy járható út. Nálatok a túlélés törvényei uralkodnak.
Hát nem igazán vállt be a Bryton 330, mondjuk az hozzátartozik az igazsághoz, hogy a merretekerjek.hu oldalon a kritériumoknál a forgalomelkerülés erősre volt állítva, a technikai szint vaddisznó és a pálya meredekség is max-ra volt állítva. Így nyilván olyan útvonalat tervezett, ahol lehetnek nem gyakran járt, akár begazosodott ösvények is. És így valóban nem nehéz eltévedni, volt olyan, hogy 2 felé ment az út, egyik sem volt jó és egy kukorica tábla mellett, egy gazos úton kellett volna átvágnom. Ilyeneket inkább kihagytam és mentem egy másik úton mellette. Valószínűleg jobb lett volna ha nem húzok mindent maxra, akkor azért járhatóbb ösvényekre vezet a útvonal és talán nem is tévedek el annyiszor. De mindettől függetlenül, ez a csiganyál azért inkább bohóckodásra jó, kellenek a támpontok, útelágazások jelölése ahhoz, hogy rendesen lehessen navigálni. Így egy kicsit Bear Grylls-es lett a túra. Kihívásokkal teli, de azért én inkább maradnék egy rendes gps mellett, szóval úgy néz ki a 330-nak is mennie kell. Garmin lesz a következő. Persze száz ezreket sem költenék rá, de a Bryton esetében tökéletesen igaz a mondás, hogy olcsó húsnak híg a leve.
6030D: Meglepődtem volna ha ott bárki fel tudott volna tekerni. Majd legközelebb elnézek arra, most sajnos későre járt már, így le kellett mondanom pár igazán remek terepezős részről.
Kövezzenek! Szerepel a leírásban a bringa is, ha valaki nem tud olvasni, az nem az én problémám.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Füleske #119210 üzenetére
Ha a nyak megfelelő, akkor belemegy, a probléma azzal lesz, hogy a MTB villák rugóútja, beépítési magassága nagyobb mint a trekking villáké, ezáltal choppert fog csinálni a trekkingből a MTB villa.
Redneck: Teljesen jó az Infini. Nekem a 300-as van, az se rossz.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #119252 üzenetére
Attól függ mihez hasonlítod? De amúgy igen, nehéz egy normál montihoz képest.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #119291 üzenetére
Inkább Dr.Levin mágneses térdpánt!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #119297 üzenetére
Az akkupunktúra még nem is feltétlen hülyeség.
Bár nyilván itt is akadnak kuruzslók.
A kedvencem a témában szintén egy tvshop-os csodaszer, a nevére már "sajnos" nem emlékszem, de valami méh pempő alapú volt. A lényeg, hogy egy 60 év körüli ember sajnálkozott, hogy már bottal sem tud menni, annyira fáj a térde, és egy ismerőse ajánlotta ezt a csodaszert, majd 1 hónap múlva, futott, bringázott és egy öltönyben vigyorgott, hogy az üzleti életben is aktív. Csoda történt![ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Lami66 #119361 üzenetére
Még ha azt is feltételezzük, hogy egy drágább decás bringa váza ugyan azt tudja mint egy neves gyártóé, akkor is ott van a decathlon csapnivaló "szerviz" háttere. És ha el akarod adni, ezek a bringák sokkal nagyobbat veszítenek az értékükből mint a nevesebb márkák. Már ezért megfontolandó, hogy érdemes e náluk sok pénzt költeni.
smkb: Van 10 ezer euróért e nélküli bringa is, szóval az egész összehasonlításnak semmi értelme. Motorhoz hasonlítani szerintem hülyeség. És amúgy meg vannak elég komoly össztelós pedelec gépek is akár 4000 euro körül. Az is teljesen jó. Egy Speci mindig drága, pláne a csúcs modellek.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- LEGO klub
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- DJI Air 2s drón - 5,4k video, 1" SONY CMOS +DJI RC +Garancia +Care Refresh biztosítás
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- DJI Air 3 FMC RC2 drón +Garancia +Care Refresh +ND Filterek +USB töltő
- DJI Air 3 Fly More Combo RC2 drón +Garancia +Care Refresh +ND Filterek
- DJI FPV Racer Combo drón +Fly more Combo FMC +Motion Controller