Hirdetés
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- rootolt Galaxy készülék teljeskörű ROM mentése & visszaírása v. klónozása root-olatlan készülékre TWRP !nélkül!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- HMD Skyline - jó szerelés
- Apple iPhone 11 - népalma
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
- Google Pixel topik
Hirdetés
-
"A homoszexualitás természetellenes" 😠
lo Ehhez képest a természetben nem ritka és evolúciós előnyei is vannak. ...
-
Shadows of Doubt teszt
gp Vajon mennyire – és meddig – lehet szórakoztató egy véletlenszerűen generált detektíves játék? Végtelen mélységű összeesküvések várnak vagy csak felületes ügyek? Kinyomoztuk, mit is kínál ez az ambiciózus indie projekt!
-
A Xiaomi 14T-k már töltő nélkül érkezhetnek
ma Legalábbis erre utal egy, a vékony dobozról készült fénykép.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz HollyBoni #24707 üzenetére
Nekem 1,5-2 év kellett ahhoz, hogy nulla edzettségről 30 km síkon országútival tudjam a 30-as átlagot, illetve 200 km felett tudjak tekerni egy nap. Persze én nem versenyzek, csak hobbiból tekerek, ráadásul nem is minden nap.
Tesco-s "összteleszkópos" rettenettel jó ha 25-ös átlagot ki tudok hozni, de az nem is bicikli, inkább valami förmedvény. Arra jó, hogy az ember megutálja a bringázást egy életre.(#24706) Toomy
A két év alatt mennyit is tekertél? szerintem 30.000-40.000 km biztos megvolt.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz -=RelakS=- #24741 üzenetére
Szerintem csak simán el van görbülve a tengely A remegésről nekem is csak az jut eszembe, hogy a kerék hozzáér a vázhoz, nincs meghúzva rendesen.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
-
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz wolfman #24931 üzenetére
Nem fogja kiszedni teljesen a koszt belőle. Onnan tudom, hogy én használok ilyet. Utána még legalább kétszer ki kell mosni mosószeres forróvízben, hogy ne recsegjen benne a por. A Brigéciol helyett pedig petróleumot használok.
De bemutatóként csinálhatok egy láncmosást, hogy mire képes.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Tomi_Sci #25060 üzenetére
Mi a baj azzal az áttétellel? Én is ezzel kezdtem, és még mindig élek Mondjuk az első évben még gyakran kellett megállnom a hegyeken felfelé, de mára már hozzáerősödtem illetve találtam egy kis állóképességet is.
Szerk: Pontosítok, egy régi acélvázas 6 sebességes 26"-os országútival kezdtem, amin elöl 42-es tányér, hátul 26-14-es racsni volt. Mellé meg 150 mm-es hajtókar.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Tomi_Sci #25087 üzenetére
A kiállva tekerés nekem is sokkal fárasztóbb, mintha ülve de lassabban haladnék. Pilisszentiván - Pilisszentkereszt - Dobogókő távot már le tudom úgy tekerni, hogy nem kell kiállni a nyeregből, igaz néhol küzdeni kell a 10 km/h sebességért. Egyes helyeken 18 százalék az emelkedés. Tavaly ott még legalább 5 alkalommal kellett pihennem amíg felértem. De próbáltam már egy trekking 26-34-es áttételét 15 százalékos emelkedőn, nekem az nem jött be, túl pörgős volt.
Amit régebben kinéztem magamnak, az a 26-13-as hátsó sor, de mire elkopik a jelenlegi már hozzáerősödök a 23-as áttételhez.(#25097) fpeter07
Az én 60 kilómmal könnyebb felmenni bármilyen dombra, mint másnak a 80-90-100 kilóval.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Cathfaern #25152 üzenetére
A súlypontja is alacsonyabban van, és esni sem tudsz vele akkorát. Viszont az elindulás elég "imbolygós" és az alacsony felépítés miatt a kocsik is nehezebben vesznek észre. A hosszútávú teljesítménytúrákon (300 km felett) már elég sok rekumbenst lehet látni, mert ezekben a fotelokban könnyebb végigtekerni, mint a nyeregben ülve.
De a rekumbens+normál bicikli tandem értelmét én sem nagyon látom.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz concret_hp #25196 üzenetére
Naná! Parancsolj: [link]
Ezt nevezem én igazi szakbarbárkodásnakEz a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
A jóhoz könnyű hozzászokni. Utána lejjebb adni az igényekből már sokkal nehezebb.
Kocabringás vagyok aki megszokta a Sorát. Amikor kicsit használom a Neuzer Hurrikánt szétkopott Falcon váltókkal, utána mindig örömmel szállok át a saját országútimra. Nekem megfelel az a felszereltség is. De ha egy vakteszten kipróbálhatnék egy 105 - Ultegra - Dura Ace felszereltségű biciklit lehet hogy nem tudnám megmondani melyik milyen felszereltségű.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Túl nagy a váz vagy nagyon előre van tolva a nyereg. Tavaly nekem is ezért fájt állandóan a térdem, idén már ideális vázméretű országútit hajtok, nincs is semmi fájdalmam. Nézd meg, hogy vízszintes pedálállásnál a térded pont a pedáltengellyel azonos vonalban van-e.
Országúti kerékpár testre szabása[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz ludsimon #25438 üzenetére
Pedig ha tudnád hány ilyen és ehhez hasonló mentalitású ember van az utakon. Én néha csinálok ehhez hasonló állapotú bicikliket. Addig használják amíg működőképes. Nem érdekli őket hogy mi és miért működik amíg felülnek a biciklire és megy. Szerintem ha 10 emberből 5-6 olajozza a láncot akkor sokat mondtam. Már messziről hallani ha ilyen ember közeledik annyira nyikorog a lánc. Sokszor a legalapvetőbb karbantartásra sem hajlandóak, vagy nem értenek hozzá. Ha itthon nem foglalkoznék a családi bringákkal szerintem hasonló állapotban lennének mint ahogy a cikkben található.
Pár saját kép: [link][ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Zola007 #25616 üzenetére
Ezeket nem értem. Ennyire jól megy nekik, hogy egy defekt miatt kidobják az egész biciklit? Vagy lusták hazatolni? Vagy csak otthagyták, hogy később visszamennek érte és a vandálok addigra már tönkreteszik?
Idén két családtagnak is vettem már osztrákoktól hozott biciklit és szerintem sokkal jobb állapotban vannak, mint amit Magyarországon vásároltak és használnak. Mert ugye itt a karbantartásra nem gondolnak.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Zola007 #25621 üzenetére
Kettőt kihagytál a listából:
"Csak ráülsz és tekersz": Igen, csak előtte még ki kell cserélni a fél biciklit hogy használható legyen.
"Full Shimano": Nem baj hogy 20 évvel ezelőtt is csak belépő szintű volt, de akkor is Shimano.
Országuti - MTB (DH) témához: Mindkettőnek kereke van és gurul, részemről a téma lezárva.
Van aki a csokifagyit szereti, más a vaníliát.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz ludsimon #25902 üzenetére
Azért a vége felé már jópáran inkább tolták Milyen meredek ez a rész? 39-23-as áttétellel vajon feljutnék?
"Én fölfelé is fékeztem"
(#25904) rétisün: Az még talán belefér, bár a puding próbája az evés.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Hogyan készül a Neuzer kerékpár.
Érdemes megnézni 19:10-nél azt a tekercs láncot. 150 m hosszú. Egy darabig elég lenne otthonra
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz pockhome #26097 üzenetére
Az egy hajtómű ék, elvileg kell lennie egy lelapolásnak benne, és a tengelyen is megvan helye, hogy milyen szögben kell állnia. [link] Ettől függetlenül elképzelhető, hogy kicsit reszelni kell, mert nem pontos a mérete.
Én megfontolnám a hajtóműcserét, legalább egy négyszög tengelyes verzióra.
Ékes hajtómű szerelése.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Vasinger! #26107 üzenetére
Megnyugtatlak nem csak a kutyások, hanem sokszor a biciklisek sem törődnek a jobbra tartással. Még csak alig 70 éve tértünk át, úgy látszik nem volt elég idő a betanulásra, vagy genetikailag ezt örökölték.
Ma viszont nekem szóltak be, mert a kerékpárúton hárman sétálnak egymás mellet és rájuk szóltam hogy ez nem járda.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Gyufaaa #26120 üzenetére
Jaj ne is említsd azt az utat. Közlekedési kultúra egy nulla. Bár lehet hogy csak az anarchista biciklis felvonulásba csatlakoztam. Tatabányán is össze-vissza van a kerékpárút. Van egy olyan érzésem, hogy nem nagyon fogok arra tekerni.
Ha az idő engedi én megyek a TA-BU 200-as távra. "Sajnos" engem nem hívnak túlórázni, vagy dolgozni.
Másvalaki jön még innen?Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Because #26568 üzenetére
Nem tudom, van ezeknek így egyáltalán értelme? Pont a szerszám nélküli gyors kerékkivétel tulajdonsága veszik el. Mi van ha nincs nálad szerszám de a puszta közepén kapsz defektet? Ha meg el akarják lopni akkor 5 másodperccel fog tovább tartani, mintha hagyományos gyors zár lenne.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv
Jól sejtem hogy ezzel már ne induljak el hosszútávra?
A drótperemes és kevláros külsők között van valami különbség tapadás, kopás és defektállóságban? Ezt most egy kevláros CST Czar pro külső volt, 6000 km után adta meg magát. Ugyan ilyet néztem csak drótperemesben, használt valaki már ilyet?Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Nem tudom te merre laksz, de itt a környéken ha egy lány tudja a 15-20 km/h tempót az már soknak számít. Pedig sík terepről van szó. Délutánonként tele van a bringaút jobbnál jobb "eye candy-vel", de haladni már egyik sem tud. Bár egyszer találkoztam egy csajjal, aki MTB-vel tolta a 30-33-as tempót, de mire utolértem volna addigra lekanyarodott.
Egyébként a bolyozás sem való mindenkinek. Én kifejezetten utálok más szélárnyékában utazni, ezért inkább egyedül megyek, vagy ha nagy ritkán csatlakozok valakihez, akkor kb 5 méter követési távolságot hagyok az előttem menőtől.(#26612) HollyBoni Én már nem foglalkozom az átlagokkal. Tavaly még örültem minden egyes plusz tizednek, de idén már inkább csak élvezem a bringázást. Másfél év után síkon elértem országútival a 30-as átlagot, ott abba is hagytam a méricskélést.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz pengemetal #26771 üzenetére
Mentem volna, de elvagyok tiltva a biciklizéstől.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Zola007 #26835 üzenetére
Múltkor teszteltem én is, hogy mit bírok és a 10 százalékos emelkedőn 52-17-es áttétellel még fel tudtam tekerni. Mondjuk nekem könnyebb a 60 kilómat felcipelni a dombra, mint másnak a 80-90 kilót vagy többet.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz HollyBoni #26854 üzenetére
Ilyen melegben én kifejezetten örülök egy kis szélnek. Ha szélcsend vagy nagy ritkán hátszél van akkor megszűnik a hűtés és sokkal jobban izzadok. A másik megoldás, hegyekre - erdőkbe kell menni bicajozni. Zárt lombkorona között annyira nem érezni a légmozgást és hűvösebb is van.
(#26856) fpeter07
Én nem küszködök, csak próbálom úgy intézni, hogy egyszerre kopjon minden lánckerék.(#26857) imyourfriend: ilyen melegben a folyadékpótlásra fokozottak figyelni kell. Nekem sikerült kórházba jutnom kiszáradás miatt.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz imyourfriend #26860 üzenetére
Wikipedia:
Ha az elveszített mennyiség eléri a testsúly két százalékát, fáradtság lép fel, teljesítményünk romlik. Ha a folyadékveszteség több mint a testsúly öt százalékát jelenti, komoly fizikai rosszullét lép fel, szédülés, fejfájás, hányinger kerülgeti az embert, valamint bénító gyengeség és mentális zavartság.Én napközben megittam kb 3 liter folyadékot, meg a kórházban 3-at és másnap még mindig 2 kilóval könnyebb voltam. Az a 2 kiló nálam több mint 3 százalék súlyvesztést jelent.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz TayRol #26879 üzenetére
Az olcsót lehet hogy zavarni fogják külső jelek, mert nem kódolt átvitelt használ. Nekem a Tesco-s 17 funkciós például összeveszett a pulzusmérőmmel, vissza is került a 9 funkciós. Egyedül a pedálfordulat mérést hiányolom belőle.
Létezik olyan óra ami vezetékes sebesség és vezetékes CAD mérővel rendelkezik?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Köszi a tippet, ha ez tönkremegy akkor lehet hogy a következő egy ilyen óra lesz. Egyébként a sebességmérőből CAD szenzort én is próbáltam, csak a kerületi értéket nem volt kedvem kiszámolni De van itthon egy útszélen talált óra, lehet hogy beáldozom erre a célra.
Jól számoltál, mert ha 60-as pedálfordulattal és 1667 mm-es kerületet adsz meg, az pont 6,0 km/h sebességet ad.(#26893) TayRol Eleinte nekem is kéthavonta kellett elemet cserélni, de most az LR41 helyett LR44 van benne ez jobban bírja. Átmérője és a feszültsége ugyan az, de vastagabb és nagyobb a kapacitása.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz szentkuti11 #27028 üzenetére
Dura-Ace fékszett árából más komplett biciklit vesz
Egyébként úgy tudom a Sora alatt van a 2300-as széria.
Shimano honlapján ezt találtam:
2200 - 2300 - Claris - Sora - Tiagra - 105 Black - 105 - Ultegra Di2 - Ultegra - Dura Ace track - Dura Ace[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Csak kíváncsi lennék, hogy közületek szokott-e valaki biciklizésnél vagy hosszabb túráknál valami elsősegély felszerelést magával vinni? Géz, kötszer, ragtapasz, stb. Gondolkozok, hogy valami minimál cuccot összedobnék, mert bármikor jól jöhet.
Ma elesett előttem egy idősebb bácsi, csúnyán beverte a fejét (újabb érv a sisak mellett) mentőt is kellett hozzá hívni, mert 4-5 percig nem volt eszméleténél és erősen vérzett a feje. Páran jöttek segíteni , de a többség csak bámészkodott, senki sem mert hozzányúlni. 2 lánnyal szedtük le bicikliről, mert beszorult a lába a vázba. Nem értem, ennyire közönyösek az emberek a másik iránt, vagy félnek nehogy még nagyobb bajt okozzanak és inkább nem nyúlnak a sérülthöz?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
-
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz deicide #27909 üzenetére
Neked legalább több eszed van mint nekem és nem 9-kor indulsz el a 30 fokban 200 kilométeres túrára.
7:15-től 9-ig volt indulás, én 8:50-kor neveztem. Nem volt kocsi és biciklin plusz vonattal kellett felmennem Pestre.(#27910) kacsyx
Én írnék neki, hogy láttad a régi hirdetést és az eredeti ár plusz 10.000 Ft megveszed tőle.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz TayRol #27915 üzenetére
Vagy van még egy lehetőség. A tulaj aki eredetileg is árulta, látta hogy milyen sok embert érdekel a 130.000 forintos árral, ezért más néven megpróbálja eladni drágábban.
Egyébként a biciklinepper nem új dolog lenne.Gondolj csak bele hány használt nyugati bicikli kerül hozzánk? Ott megveszik fillérekért, vagy ingyen és itthon jó pénzért kiárulják.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Ahány kalkulátor, annyiféle vázméretet fogsz kapni. Én 170 cm magas vagyok, országútiból 54-es vázméretű biciklim van 175 mm-es hajtókarral és teljesen kényelmes. A te magasságodhoz országútiból inkább 56-os méretet keresnék, de majd jönnek a többiek is kijavítják ha tévedek.
Arra tudok válaszolni, hogy mi van akkor ha az ajánlottnál nagyobb vázat használsz: fájni fog a térded és a derekad.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv
Nem tudom közületek jár-e valaki a 10-es főúton, de azt vettem észre, hogy egyre több helyen van kitéve a "Merci tábla". Dorogon, Piliscsabán a Tinnyei elágazásnál és Pilisvörösvár előtt a Pilisszentiváni elágazásnál is. Alternatív útvonal egyedül Dorogon van, a többi helyen nem lehet semerre kerülni, csak Dobogókő felé. A szentendrei táblák nem tűntek el, csak átköltöztek?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Egy kis beárazásban szeretném a segítségeteket kérni. Mennyi lehet most a reális értéke egy alumínium országúti váznak alumínium villával és nyeregcsővel? Wenson R-way-ről van szó. A festés elég sok helyen lepattogzott, látszik rajta, hogy nem vitrinben tartottam. A hátsó láncvillán van egy nagyobb méretű felületi sérülés, gondolom beszorulhatott a lánc a váz és a lánckerék közé.
[link]Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz sestertius #28201 üzenetére
Nekem lakkozott vázam volt, de polírpasztával finoman dörzsölve szépen lejött róla a szennyeződés. Az olajos szennyeződéseket folttisztító benzinnel szoktam letörölni, lehet hogy a gumit is leszedné.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz ígyvanferi #28288 üzenetére
Nekem egyszer volt olyan, hogy sík, egyenes 2,5 méter széles kerékpárúton szemből ketten jöttek, persze egymás mellett és az utolsó pillanatban vett csak észre. Nem tudom, az ilyen miért ül egyáltalán biciklire? Úgy kellett rákiabálnom, hogy húzódjon le.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
A sportolókon kezdik a megszorítást
"A tizenhat kiemelt sportág szövetségének szánt 5,2 milliárdos plusz fejlesztési támogatásból is elvesz a kormány a múlt héten bejelentett költségvetési zárolás részeként. A kerékpárosoknál az eredeti 22 százalékára csökken a támogatás, a kajak-kenu szakág esetében a támogatás 69 százalékát veszik el. A stadionépítés továbbra sincs veszélyben. "Mert olyan jól szerepelnek mostanában a focistáink... Bezzek a kajak - kenu, vízilabda, kézilabda ahol folyamatosan sikereket érnek el a Magyarok, azt alig támogatják.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen