Hirdetés
- Mobil flották
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Windows CE fórum
- Yettel topik
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
Hirdetés
-
Érkezik a Redmi Watch 5 Lite
ma Szeptember 25-én Indiában lesz az aktivitáskövető premierje, és lehet, hogy marad is azon a piacon.
-
Kidobja a Slacket a Disney
it Miután több mint 1 TB céges adatot szivárogtattak ki egy hackertámadás után, a Disney úgy döntött, hogy beszünteti a Slack használatát.
-
Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
ph A GMMK 3 többféle méretben, házanyaggal, hagyományos és mágneses switch-ekkel, vezetékkel, illetőleg anélkül egyaránt választható.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz Szakbarbár #109326 üzenetére
Az jó az javítható és nem is nehéz. Igaz nem én csináltam anno amikor kellett. Mindent kapni hozzá.
-
ivana
Ármester
válasz eladogeppc #109488 üzenetére
A tourney biztosan felejtős váltóból. A deore kezdető cuccok jók, a legjobb az XTR, de egy LX már bőven elég. Hajtás mindenképpen cserélhető tányéros legyen, a tanyérokat csavarral rögzítve.
-
ivana
Ármester
válasz eladogeppc #109496 üzenetére
[link] A HG, UG dolog is fontos, de UG only monti elég kevés van szerencsére.
-
ivana
Ármester
válasz Mariann294 #109501 üzenetére
A kerékpárút vége tábla és az átvezetés nem egyeztethető össze, az átvezetés az utat keresztező kerékpár utat jelöli ami nem érhet véget ott, mert akkor átvezetés se kéne legyen. A mellékutcából jövőnek is keresztező kerékpár út van jelölve, szóval neki elsőbbséget kell adnia, ilyenkor a főútról lekanyaradónak is. Az egy jó kérdés mi van akkor ha mindketten kanyarodtok, de ha nem keresztezed a főutat tippre neked van, de ez szerintem bőven nem definiált pontosan.
A kerékpárút vége tábla viszont egyértelműen hibás tábla kihelyezés mert nincs vége, meg még át is van vezetve. Be kéne jelenteni a jarokelok.hu-n akkor szoktak vele foglalkozni. -
ivana
Ármester
válasz 6030D #109500 üzenetére
Most már 15-nél tartunk? Abból tényleg nehéz az igaz. Eredetileg még 50-ről volt szó esetleg 30-ról.
Tibal: mivel elsősorban a nyomás számít nem lesz gyorsabb egy gagyibb trekking gumi feltolva mint egy rendes montis. Pl. egy conti x king simán bír 4.5 bart...
Szerintem montira nagyon keskenyet nem érdemes rakni, nagyon fura lesz az egész gép.Montin fura a fékváltó, én csere esetén legalább egy deore szintet céloznék meg.
-
ivana
Ármester
válasz Runner_fxr #109611 üzenetére
Hátra egy könnyebb, kevésbé bütykös, előre meg az agresszívebb. +1
ZolkoW Túl sok köze nincs a kevlárnak a defekt védelemhez. Három szempontból jobb a kevlár:
- Könnyebb (ez a fő)
- Összehajtható ezért befér a táskába
- Sokkal könnyebb leszedni -
ivana
Ármester
válasz Véreshurka #109661 üzenetére
(OFF)Nincs az a pénz amiért én bachot adnék el Az kb. ilyen nagyapám vízpumpa fogója szint (fekete szerszám acél).(/OFF)
Bachot vegyél nyugodtan drága de bőven ér annyit még az unokáid is azt fogják használni
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz eladogeppc #109737 üzenetére
Ez újonnan nem volt 55. Kb. egy 10-est érhet.
-
ivana
Ármester
válasz flash- #109768 üzenetére
Urak amikor az Ősmontis csopiban 30-ért full XT-LX cuccok vannak akkor hanyagoljuk már ezeket a tourney szarokat 60-ért. Még akkor is olcsóbban jössz ki ha szervizben cserélteted a lánc, sor, tányérok (ezekből a kicsi szinte tuti jó), monoblokk kombót. És XT és a tourney az olyan mint a porsche, meg a régi swift.
Egy 3x7-es vagy 8-as kazettás monti rendszert bármelyik szerviznek csukott szemmel rendbe kell tudnia hozni, akinek nem megy az inkább zárjon be.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Vanir #109771 üzenetére
Én ilyen fejleüvöltőset eddig kétszer játszottam, mindkétszer azt gondolta a delikvens, hogy ő majd gyorsan még megelőz mielőtt jobbra kanyarodik, csak elszámította magát ez nem sikerült (nem én gyorsítottam) aztán mivel már a hátsó ajtaja került egy vonalba az első kerekemmel azt gondolta már megelőzött és rámhúzta.
Mutogatni napi szinten szoktam, kontráson a bal kéz arra van dedikálva -
ivana
Ármester
válasz gabro0 #109805 üzenetére
Bőven megéri, mondjuk a felni féket hanyagolnám (előre jöhet szóba, hátra csak kontra vagy dobfék jó)
Komplett új hátsó kereket nehogy vegyél mert az szar, kínai kontra max. gyereknek jó. 26-os vagy 28-as a gép? Kell ilyen alufelni (szimplafalú de jó féle, olyasmi mint az araya monti felnik) [link] DT vagy sapim küllő ezzel érdemes újrafűzni a kerekeket. 28-hoz előre 298 hátra 302mm-es küllő kell szerk.: fordítva hátra kell a rövidebb... A kontrát vétek lenne kidobni, de az első agy is jobb mint egy joytech szintű fos.
A leggyengébb része ezeknek a hajtás, de kb. egy prowheel solid ami tényleg jobb, az olcsók gagyibbak.
Külsőt csak CST-t az van minden méretben, a többi vagy irreálisan drága csepelre vagy szar.
A legjobb előre a dobfék, de ha az nincs a rudas beállítva egész normális tud lenni. Van egy tervezési hibája, 5-ös csavar tartja a villa fejénél lévő részét, én felül szoktam vágni 6-osra a menetet és 45mm hosszú rendes imbuszos csavart rakok bele.
A beretta felnivel használhatsz felniféket is [link] ilyesmit. A fékkar nehéz kérdés, kétujjast érdemes csak (a kormány maradjon, ez a geo ilyen kormányhoz jó).
Nyereg ha már rossz akkor selle monte grappa, olcsó és tökéletes csepelre (csak rugós, ilyenen nem rugóssal megdöglesz)[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz eladogeppc #109830 üzenetére
[link] ez pesti elvileg, és elég jónak tűnik, kell rá két gumi. Ez a szint újban 100 fölött van...
-
ivana
Ármester
válasz gabro0 #109863 üzenetére
Kontrához van alkatrész, ha nem kopott a háza a bele darabonként cserélhető. A velosteel rosszabb mint a magyar kontra, szóval én megtartanám és csak azt cserélném ami kell.
varsam: ebből max. a merida ér annyit, de ilyen régi össztelós géppel sok gond lehet, nem ajánlanám kezdőnek. A mali ér még pénzt de nem 50-et. A másik kettő menetes aggyal szerelt értéktelen hulladék.
-
ivana
Ármester
válasz eladogeppc #109878 üzenetére
Komolyan nem értelek linkeltem egy nyálcsorgatós szintű montit (Gary Fisher) ami ha 170cm vagy még a méreted is, ha most kéne monti ülnék a kocsiba, hogy megvegyem. Erre ilyen gyász szintűeket nézgetsz. Ha megunod a Gary Fisher bármikor elmegy 30-40 körül, ezeknek a tourney-s menetes cuccokat meg el se lehet adni.
-
ivana
Ármester
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #110027 üzenetére
+1 az ilyen kék alkatrészek se szoktak a minőség csúcsai lenni.
-
ivana
Ármester
válasz trialboj #110039 üzenetére
Akkor rakod be a pótbelsőt, ha már a második defekt akkor szívás van.
Vanir: +1 a bringák kb. a mai deore szintjén kezdődnek ami az alatt van az szemét.
lsebestyen: nekem is volt, kolbászból volt (és itt a szint a túra csepel), kopott mint a fene és rohadtul nem váltott pontosan, havi szinten kellett állítgatni.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz eladogeppc #110061 üzenetére
Elég vékonyka vázasok ezek, árban jók egyébként. Azok mivel ezek még acél vázas gépek, de pont ezért sokkal strapabíróbbak mint a legtöbb alu. Általában vastagabb csövekből vannak mint az outik. Elég filigrán egy mai aluhoz képest még egy 100 éves WM-váz is, pedig azok aztán bírják a strapát.
Runner_fxr Nem magával a szettel van baj, hanem azzal amit a gyártók ráraknak egy ilyen váltó szett mellé. Mert igen ritkán kerül fel shimano hajtás, helyette van valami filléres borzalom, vagy olcsóbb shimano. Az agyak szinte mindig joytech szemetek. Telókról nem is beszélve, raknának inkább merev villát amíg nem jön ki a normális teló.
c4bB A canti fékkel önmagában nincs baj, csak borzasztó sokáig tart beállítani, de fog az rendesen ha kell. Nyilván jobb egy jó vfék, de annyira nem problémás a canti se, erősebb mint a legjobb országúti patkók pedig azok is elég fejlettek már. A lényeg, hogy kb. a közepére kell belőni a shimano cantit mert akkor már fog rendesen és nem is kell tépni mint az állat. Illetve mivel gondolom senki sem akar a kormány felett repkedni egy esetleges bowden szakadásnál, mindenképpen a shimano féle csöves áthidalót érdemes használni.
Redneck Nem véletlen linkeltem 30 körül gépeket...
-
ivana
Ármester
válasz eladogeppc #110092 üzenetére
Ez jó, a rugós nyereg mondjuk furán néz ki rajta, de az cserélhető (komolyabb használt gépeket általában pedál és nyereg nélkül szokás adni). A sor, meg a hajtás nem tűnik kopottnak.
Egy váltókar csere lehet hasznos sunrace-re [link] Mondjuk ez nem tudom milyen nekem régebbi van 3x7-es sunraceből az elég jó.
-
ivana
Ármester
válasz ShiTmano #110159 üzenetére
Igen a kétforgáspontos sokkal jobb. Belőni is könnyebb, fékezni is jobban fékez. Pl. én most az első kétforgáspontost hátra raktam az outin, előre meg ment egy RX100. Még betáncol néha a hátulja, nem tudtam megszokni egyelőre Nyilván hosszú benyúlású patkó sose lesz jó, de jobb lesz mint az egyforgáspontos szemét.
IMIIKE1998 Ha túl hosszú a váz akkor is erre felé fog fájni, ha az teljesen kizárható akkor az amit a többiek mondanak.
-
ivana
Ármester
válasz eladogeppc #110212 üzenetére
A camping jó bringa, nekem is van. Nem szabad elfelejteni, hogy egy épkézláb camping ma használtan 30 körül van, a maga korában meg a legdrágább csepel volt. Nagyon nem egy szint ilyen 50 ezres vackokkal.
-
ivana
Ármester
válasz eladogeppc #110453 üzenetére
[link] Én náluk szoktam venni, van minden. Ha a kónusz hibás illik cserélni a golyókat is. Kónuszt ha csak egyik oldalon rossz akkor elég ott, nem kell mindkettőt.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #110484 üzenetére
Az endurance geo az lassan végképp nem tudom mi, az outi az outi nem kell itten szórakozni. Amúgy ez így ránézésre elég agresszívra van belőve.
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #110560 üzenetére
Az M520 max. nehéz értelmesebb kifogást még nem hallottam amiért érdemes drágábbat venni
-
ivana
Ármester
Kicsit zavaros a nekem mit akarsz. Ha arra gondolsz, hogy most egy 3 sebi hajtóműved van amin 1 tányér van fenn a középső, akkor amennyiben annak lyukköre megegyezik a nagytányérral (általában ez igaz) akkor minden további nélkül felteheted helyette, de csak annak a helyére érdemes. A nagytányér helyén egy tányéros rendszer nem működhet.
A láncleesés veszélye a tányér növelésével csökken.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Redneck #110780 üzenetére
Alapvetően jó a technikád. Elöl lassú váltani ezért én tányért nem szoktam dobni, csak feljebb tolom a hátsó megállásnál.
Annak, hogy fordítva működik nagyon egyszerű oka van: hátul a nagyobb cog rövidebb áttételt jelent, az elsőknél pont fordítva. Mivel mindkettő húzásra megy nagyobbra, ezért fordítva működik.
-
ivana
Ármester
válasz #00784640 #110897 üzenetére
20 fölött? Ha a 20 helyett mondjuk 35-t írsz akkor ok, de hússzal még kempóval se nagy kunszt menni.
Ilyen sebességnél max. a gumi számít, az üléspozíció ha nem kemény szembe szélben mész nem annyira. De egy 37mm-es és egy 2 colos monti gumi között sincs olyan túl nagy különbség.
-
ivana
Ármester
válasz G@ben #110921 üzenetére
benne lévő csapágytartók Na jó most nem tudom miről van szó. A csészékről? Milyen csapágy ez colos menetes? Ahead? Sima golyós vagy valami iparis cucc? Képet rakj fel, akkor többet tudunk segíteni.
G@ben A nyakban a fészek helye nem marva van, legalábbis normál esetbe, a nyak egy cső. Vagy ez tapered?
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz ShiTmano #110929 üzenetére
Igazából a csak Imike fogalmai zavaróak a kényelmességről, meg a montiról, meg koskormányról. Nekem elég sok féle gépem volt, van. (Mondjuk rendes modern montim még sose volt, egy olyat azért adnék, de itt Pest szélén nem nagyon lenne lehetőség használni...).
Ha fotelt akarsz hajts tanyabikeot, ezek ellentétben a sztereotípiákkal nem lassúak, viszonylag sportosra is be lehet lőni és baromi kényelmesek.
Egy rendes monti vagy outi hasonló kormány pozícióval rendelkezik, egy outi lehet agresszívebb, de egy montit is be lehet lőni fekvősre.
Minden a kormány távolságtól és magasságtól függ és a stucni hosszától, nagyon bonyolult a kerékpárok geometriája, nehéz jó vázat csinálni, 1-2cm bárhol teljesen más viselkedést eredményez.
Pl.: egy nagyon érdekes példa a csepel camping, ami műfajában borzasztó jó, nem véletlen megy fel az ára. Nem egy könnyű és nem egy jó minőségű anyagokból készült váz, viszont 20 colosban a többit borzasztó hajtani. Aki ült már más összecsukható bringán, meg csepelen, az érti. A picike camping majdnem egy 28-as túra kezességével rendelkezik ami nagyon nagy szó.G@ben Ki kell ütni a csészét és megnézni. Ez sima AHEAD. Annak is jár korbács a nemiszervére aki feketére eloxálta, vagy rosszabb esetben festette a csésze belsejét. Általában azt mondanám, hogy egy lapos csavarhúzóval, meg kalapáccsal ki lehet venni, de ha ferde akkor azért óvatosan. Ez a csésze biztos kuka, szóval egy kormánycsapágy kelleni fog, kérdés a váz rendben van-e.
-
ivana
Ármester
válasz linuxuser666 #110987 üzenetére
Tegyük fel, hogy 26-os montid van, ha nagyobb akkor még hosszabb ez az áttét. Még egy viszonylag alacsonynak számító 80-as csapásszámmal is 38-al mennél, amit kezdőként kizártnak tartok hosszabb távon. De 70-essel is 33-al.
Én 42-15-el érem el síkon az utazó sebességemet montin ami kb. 32-33. Outin is most 46-os tányérom a nagy, mert felesleges nagyobb ez meg olcsó volt
Célszerű jobban pörgetni, mert hosszú távon az erőltetés nem tesz jót az izületeknek és még lassú is.pc360 akkor már inkább conti race king, az is tűrhető aszfalton, de elmegy terepen is. Ilyen schwalbe szerintem pillanatok alatt elássa magát.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Monyos #111114 üzenetére
Persze, de érdemes lenne azért szétszedni, de az se nehéz:
- Első kerék ki
- Stucni kivesz kormányostul (ha nem outi akkor valószínűleg nem kell bowdent kiszedni)
- záróanyát kitekered (általában 32-es)
- leveszed a körmös alátétet
- felső kónuszt letekered kézzel
- kiveszed a villát
- ellenőrzöd a kónuszokat golyókat, ha hibás csere, ha nem tisztítás és zsír
- minden vissza, felső kónusz pont ne rágjon
- felső kónuszra körmös alátét
- záróanyát rendesen rá kell húzni
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DJI FPV Combo Racer drón szett megkímélt állapotban
- LeBron 21 "Optimism" EUR 44,5
- DJI RC RM-330 drón távirányító bőr nyakpánttal
- DJI Convertible hátizsákká alakítható drón hordtáska (Mavic 3, Mavic 3 Pro, Mavic 3 Classic)
- DJI Mini 4 pro Fly More Combo - RC-N2 drón szett - nagykapacitású akkumulátorokkal
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen