Hirdetés
Hirdetés
-
Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
ph A GMMK 3 többféle méretben, házanyaggal, hagyományos és mágneses switch-ekkel, vezetékkel, illetőleg anélkül egyaránt választható.
-
Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
ma Az 1000X szériás fül- és fejhallgató kapott egy nőiesebb opciót.
-
E61 blog 2. rész
lo [Előző rész]Folytatnám a történetét a E61-nek. A sztereotípiákkal ellentétben még nem kerültem anyagi csődbe, és nem...
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #13911 üzenetére
Becsúszójára ne kenj zsírt, csak gyűjti a koszt, többet árt mint használ. Arra max szilikon spray-t lehet fújni, vagy teleszkóp deo sprayt, de azt is le kell törölni.
A teleszkóp láb belsejébe kell tenni a zsírt ha zsír kenésű a teleszkóp, perselyekhez, szimering hez, ha pedig olaj kenésű, akkor csak a szimeringet kell vékonyan meg a perselyeket megzsírozni, O gyűrűket egyéb kapcsolatokat. Ha pedig nyílt olajfürdős, akkor pedig csak nagyon vékonyan mert bele fog ázni a csillapításba.
Szilikon zsírt csak műanyag perselyes teleszkópoknál ajánlom. Pl suntour telók középkategória alatt, vagy olcsó rock shox, tora 302 pl, ezek jól mozognak tőle.
Teflon perselyes komolyabb telókhoz vegyél teleszkóp zsírt, manitou prem p, vagy rsp slick, amik kaphatók itthon.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Egy tegnap előtti kép. (rákattintva nagyÚL)
Nyomtunk egy 40 est, 4 en barátokkal, jó volt. Egész meleg volt, én túl is öltöztem, folyt rólam a víz.
Talaj viszonyok azok elképesztőek voltak, a portól (!) a dagonyáig volt minden. A képen már levakartam a bicikliről fél kiló sarat, kapta az áldást. Később a fox fékhídja teljesen megtelt sárral, az első váltó meg eltűnt a sár alatt.
Ránk is sötétedett, de rajtam kívül még az egyik srácnak volt power ledes lámpája, így ketten bevilágítottuk négyünknek a terepet és az útviszonyokhoz képest tudtunk jó tempót menni.
Tegnap is kimentünk 3-an, de este, egy kis tűz rakásra, sütögetésre. 6-7 fok az már olyan meleg volt nekünk a pár héttel ezelőtti -2-0 fokos biciklizésekhez képest, hogy már lehúzott cipzárral mentem ki az erdőig.. aztán sapka nélkül kerestem a tüzelni valót, vittem váltó cipőt meg ami kell.Volt egy kis fail sztori megint.. régi shimano szemüvegemet a találka helynél, a másik haverom műhelyénél olyan hülye helyre tettem le (magam se tudom miért oda.. meg aztán el is felejtettük hogy ott van..), hogy végül odacsuktuk a műhely ajtóval.. úgyhogy kellett rendeltem átlátszó lencsét a Rudy-ba hogy legyen átlátszó szemüvegem.. Basszus 11900 ft.. elképesztő..
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #13968 üzenetére
Múltkor esőzés miatt kihagytam pár hetet, meg egyik bringázáskor kicsit megfáztam, mikor próbálgattam egy fulcrum kereket, aztán bevettem pár ibuprofen tablettát, aztán ezektől le is ment a gyulladás. (ez régebben is jellemző volt, hogy estre éreztem hogy meleg, gyenge, be van gyulladva, egy tabletta, és reggelre lement.. de nem szeretek gyógyszert szedni, főleg nem állandó betegségre, szóval 4 év alatt ha egy dobozzal beszedtem, lehet sokat mondtam) Utána meg jobban felöltöztem már, mikor olyan hidegbe mentünk, és akkor nem durrant be egyből a térdem. De hát attól függetlenül nem vagyok ebből felépülve.. csak épp nincs begyulladva és tudok bringázni.
Dehogynem gáz. Épphogy beleérsz vele a sárba, és a mintázat kb teljesen eltömődik, de ezt a sarat nem göngyölítette magára legalább, viszont tele volt mindenféle avar, fa rohadvánnyal, úgyhogy azt meg szerintem hasonlóan felkapja a sárgumi. Régen mentem keskenyebb, de magas mintázatú gumival, azzal se tudtam jobban biciklizni, mondjuk tény hogy a sárban azért az nem úszott meg ennyire, de mindenhol máshol rosszabb volt ezerszer, úgyhogy én nem akarok nagy bütykös gumival menni. Egyik srác az egyik legújabb 29 es schwalbe gumival jött, aminek kétszer magasabb a mintázata, elég jó guminak néz ki XC -re, de az is hasonlóan csúszkált. Az a jó hogy azért 2.2 es és nagyon ballonos, plusz nem megyek nagy nyomással, és így azért felfekszik, csak kicsit meg a segge jobbra balra, kicsit elforog, elől meg olyan kormányozni mint mély murvában.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #13990 üzenetére
Az XCM az műanyag perselyes, abba tökéletes lesz a szilikon.
Rozsdát nagyon finom dörzspapírral szedd le, aztán polírozd meg durva karceltávolítóval, aztán lakkozd le vékonyan, egy darabig bírni fogja, nem sokáig, de legalább az eladáskor nem lesz rozsdás.Az első képen az szerintem LZS zsír, az lítiumos, az telóba annyira nem jó, mert az alu és acél alkatrészek közt kémia folyamatokat indíthat meg és csúnyán berohad. Ez csapágyakba való. (maximum a rugóra kenhetsz belőle ha acél becsúszós a szerkezet)
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz sanzi89 #13993 üzenetére
"mivel lehetne ezt az egyik oldalra "húzást" pontosan beállítani?"
Centrírozó állvány a neve. Csinálj egyet ha akarsz foglalkozni ezzel a fűzögetéssel otthon. Egyébként a hátsó kereket a vázhoz kell nézni hogy középütt van-e, el lehet vele szórakozni mire tökéletesen középen lesz (főleg ha nem pontosan voltak sablonozva a hegesztéskor a csövek..), a legtöbb gyárilag összeszerelt bicikliben nem szokott tökéletesen középen lenni a felni, valamint sok műhely se igényes erre sajnos.
Ki kell számolni hogy mekkora küllő kell bele és azzal kell befűzni. Ha olyan az agy mint a sematikus ábrán, hogy a bal küllőperem sokkal nagyobb, akkor lehet hogy jó lesz azonos méretű küllővel.Az baj ha jön belőle a rozsdás trutyi, akkor annyira beázott, hogy a rugó rohad benne.. jó lenne azt is kiszedni, de ahhoz alulról nem nagyon lehet hozzáférni ezekhez, úgyhogy kell hozzá egy suntour műanyag kulcs, hogy felülről megbontsd, mással ne állj neki mert csak szétcseszed. Az lenne a precíz ha le tudnád zárni a rozsdát a rugón, de az is jó ha valami csapágy zsírral átkened a letisztított rugót.
Szerintem tuti hogy műanyag perselyes, szóval mehet a szilikon.
Napi 30km az nagyon sok egy teleszkópnak, ennyi km-t használva rendszeres karbantartás szükséges, főleg ha nem csak száraz időben mész.
Ezeket a teleszkópokat is érdemes szervizelni, mert egyszerűen szétszedhetők, és az ő élettartamuk is megsokszorozható ezzel. Az én suntour ncx trekking telóm 9600 at ment el úgy, hogy nem kopott ki a persely és a fekete becsúszó sem kopott meg, és egész szépen mozgott.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #13998 üzenetére
Én egy RST villát próbáltam meg életre kelteni egyszer ismerősöknek, hosszú sztori, a lényeg hogy szarból kellett várat építeni. Ott dremellel kb max fordulatszámmal csiszolókoronggal mentem neki védőszemüvegben, olyan vastag volt a rozsda hogy köhögtem a felhőtől amit felvert a gép.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #14000 üzenetére
Nem az egy nagyon régi villa. Ez meg egy launch féleség volt. Sikerült viszonylag.. meg lehetett mozdítani utána már. De azóta szerintem már újra olyan lett.
Egyébként voltak nálunk érdekességek.. volt egy SID 3 éve vagyhogy, ami meg se mozdult, kitekerted alul a csavarokat, visszaütötted a nyomórudakat, akkor sem történt semmi.. Végül tettünk egy fát a fékhídra, és nagy kalapáccsal leütöttük a lábat, mm-enként indult meg lefele. A becsúszója hasonlóan fel volt rohadva mint annak az RST nek. A lábból pedig nagyon fimon szemcséjű olajtól össze áll, beton kemény sarat vertünk ki, de azt képzeld el, hogy egy 2 decis pohárnyi mennyiségben!! A másik lábból meg kifolyt kb 40ml olyan sűrű saras olaj, mint valami szirup.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #14003 üzenetére
Pesze hogy szépen mozgott, szépen belemozgattuk a femhulladekos hordòba..
Na jò csak a làbat dobtuk ki, a felső részből még lehet esztergalni valamit.. Csillapitàsàból egy rugót meg mar hasznaltam is valami masik teloba.. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz sanzi89 #14011 üzenetére
Igazából ezek a rozsdás, meg felkopott, sérült becsúszó csiszolások, fel "glettelés", polírozás, csak olyan szintű tűzoltásoknak felelnek meg, hogy ne kelljen kidobni a villa felső részét, ami kb egy új teleszkóp árával ér fel, és még lehessen valahogy használni a villát. Ezek az idő előtti kopások mindig (kivéve a hitvány minőségű holmiknál ahol kb magától felrohad a krómozás, vagy nem felület kezelve van a becsúszó csak le van festve..) karbantartás hiány miatt keletkeznek (bele rakódott por az olajjal együtt olyan hatással van mint egy erős polír pasztának..), vagy mert nem cserélnek időben perselyt a teflon bevonatú típusoknál, és az alu perselyház hozzáér a becsúszóhoz.
Tehát ami ennyire tönkrement, ahhoz nem éri meg már alkatrészt vásárolni.
Egyébként igen mindegyik gyártó általában saját szimeringet gyártat vagy gyárt, a márka épp aktuális forgalmazótól lehet beszerezni, már ha van neki épp itthon és nem ment csődbe.. vagy nem adták át a márkát másnak és épp senki nem tudja kitől lehetne beszerezni mert mostanában ezek könnyen előfordulnak. Az is előfordulhat hogy 5 évnél régebbi villához nem kapsz, vagy hogy sokáig nem lesz raktáron, esetleg nem adják ki, csak dealer minősítésű szerviznek, tehát csak a nagyker szervizében lehet beszereltetni.
Létezik olyan szimering márka, akik gyártanak többféle márkához, pl az enduroforkseals.
A legolcsóbb teleszkópoknak pedig olyan hitvány a szimeringje, hogy újonnan se nagyon zárják ki a koszt, vizet. Egyébként ha ennyi víz belefolyik egy teleszkópban, az többnyire nem is a szimering tömítetlensége miatt történik, hanem mert egy csomó helyen beázik. Pl felül a beállító tekerőknél szeret befolyni a víz. Suntour nál az is előfordul hogy a lábon vannak különböző lukak, dinamó kábel vezetőnek, sárhányónak stb, ezekbe érdemes menetet fúrni és behajtani egy csavart.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #14003 üzenetére
Egy teleszkópnál sok mindenre lehet ügyelni, hogy az élettartamát kitold a lehető legjobban.
A FOX pl 100 üzem óra után nagyszervizt ajánl. Mondjuk ez 20 as átlaggal 2000km -t jelent. Ha sokat mész terepen, porba, sárba, vízben, akkor ezt érdemes betartani, mert a szimeringnél folyamat kúszik be a szennyeződés, és az koptatja ki a perselyt, koptatja el a becsúszót, szimeringet.
Valamint a rock shox telók ahogy sajnos már lassan az összes többi is, nem nyílt olajfürdősek, tehát csak egy 20-30ml olaj van a lábakban, ami nagyon kevés ahhoz hogy állandóan aktívan kenje a becsúszót és a perselyeket. Felső perselynél a kenés tehát csak akkor kitűnő, ha összerakáskor a szimering alatti szivacsgyűrű tocsog az olajba, és zsírral szépen át van kenve a persely, szimering. Pár ezer km alatt felülről az olaj teljesen lemászik szinte kiszárad a szivacsgyűrű, a kosz bemegy, és elkezd a élettartam drasztikusan csökkenni.
Ezért pl ajánlott a teleszkópot felfordítani! Hogy a lábban levő kis olaj felfolyjon a perselyekhez, meg is lehet ilyenkor kicsit mozgatni, segíteni a folyamatot.
A becsúszószárat és a szimeringet mindig tisztán kell tartani, minden használat után érdekes egy törölközőt befűzni és körbe rángatni. Érdemes esetleg átfújni a szimeringet és a becsúszót szilkonspray el, vagy kimondottan teleszkópokhoz tervezett brunox fork deo-val, majd újra át törölni törölközővel. Ez megvédi a szimering anyagát a kiszáradástól, és ad egy plusz láthatatlan kenést a teleszkópnak, ami mellesleg a kosz sem tapad annyira rá.
Visszatérve a szerviz periódusra, a 100 óra kevésnek tűnhet, de szutykosan használva, ami egy mtb-nél normális felhasználás, bizony szükséges. Viszont ha a becsúszóra kevés piszok jut a bringázásaid alkalmával, akkor lehet szükségtelen is. Ezt igazából nehéz megmondani. Tehát kitolható valamennyivel a szerviz periódus.
Még azt említeném meg, hogy a rock shox csillapítása a becsúszó belsejében történik, ez egy zárt rendszer. Valamint a csillapításában a súrlódó alkatrészek gumik és műanyagok, tehát olajsár nem keletkezik. Így mondjuk azt meg lehet csinálni spórolás szempontjából, hogy a csillapításban csak évente cserélsz olajat, mert ott az olaj igazából nem szennyeződik, csak elfárad, de mivelhogy óriási nyomásnak nincs kitéve ezét az sem történik meg olyan hamar.Ezen kívül alapvető dolgokat lehet csak megemlíteni.
Pl hogy ne hagyd napon, tárold értelmes hőmérsékleten. Első fékkel ne fékezz drasztikusakat, ne áll első kerékre, ne lépcsőzz stb.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz zoo8800 #14023 üzenetére
Szia!
Neked is boldog új évet.
A RUX ban úgy tudom hogy teflonos persely van, nem a szokványos műanyag cső szerű dolog. Szóval csak persely cserélő szerszámmal lehet megoldani a cserét. A csövet azt ki lehetne szedni különlegesebb szerszám nélkül is..
Persely szerszámja pedig csak a teleszkópokra specializálódott szervizeknek van.
Vidd el a doktor bike ba, jobb ötletem nincs, ott a Pista bácsi vagy a Sala biztos ki tudja cserélni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #14024 üzenetére
Zéger gyűrű fogó, 10 es villás kulcs, a top cap-ek kitekeréséhez megfelelő méretű dugó kulcs, olyan ami lehetőleg köszörült és 6 lap nem csillag nyílású..
Olajat meg kell nézni a service manualban mennyi kell belőle, milyen viszkozitású és hova. Telo olajat kell hozzá venni pl motorexet, minden bizonnyal 5W-s kell bele, szivacs gyűrűbe meg a légkamrába sűrűbb szükséges, 15W-s. Ezeknek a ml pontosságú kiméréséhez beadagolásához fecskendők, kis edények.
Meg kell hozzá teló zsír is.
Szimeringet akarsz cserélni ahhoz meg kell rendelni a hozzá való szimering készletet. Kiszedéshez mondjuk 15 ös villás kulcs, Az új beépítéséhez meg kéne benyomó szerszám, amivel szépen be lehet nyomni a helyére, de azt kreatívan tudsz csinálni is megfelelő dugókulcs fejből..
Kell még pár olyan speciális szerszám aminek nincs neve.. pl valami kurkászó kitisztítani a lábat, ehhez rongyok, oldószer, pl alkohol, féktisztító spray is jó. Valamint valami kis lapos hegyes bigyó, O gyűrűhez, ehhez ahhoz..
Gumi kalapács is kell, szétszedéshez, szimering berakáshoz. Feltámasztani a lábat puha deszka... stb..
Ha nem érzed a nyomatékokat, akkor nyomaték kulcs, mert könnyű megtépni a meneteket, viszont ha nem húzod meg eléggé akkor meg nem lenne mókás ha elhagynád a teló lábat egy ugratásnál, vagy eleresztené a levegőt.
Hirtelen más most nem jut eszembe.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz fireproof #14111 üzenetére
Felnifékről van szó ugye?
Azok a felniből kiszakadt darabkák. Ha nagyon mélyen benne vannak, akkor kuka. Ha nem, akkor ki kell piszkálni őket, valami hegyessel, csak kreatívan bármivel.. kicsit meg is csiszolhatod a felületét smirglivel, vagy valami fenő kővel amit nem sajnálsz.
Az a negatív hatása hogy még jobban tönkre teszi a felnit, és a fékhatás is egyre rosszabb lesz. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz szjoci #14123 üzenetére
Beszéld meg a bolttal ahol vetted, hogy küldjenek 9 est, amit te rendeltél, mert ezek nem fognak normálisan működni. Marhára fognak neki örülni hogy már össze szerelted.
A hátsó váltóról amit írsz az érdekes.. így látatlanba nem lehet segíteni.. talán ha fotóznál videóznál. Kanál tengelyénél nem értem hogy löttyenhet 1 centit, az nagyon sok.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz szjoci #14131 üzenetére
Értem, a tányér csere 9 es tányérokra nem biztos hogy jó ötlet! Mert a tányért tartó csáp vastagsága is más a különböző sebességes láncokhoz való hajtóművek esetében, amire mondjuk lennének ötleteim hogy lehetne megesztergálni, de én nem szórakoznék vele.
1 centi kottyanást kicsit túlzásnak érzem, a szétkönnyített XTR karbon kanalas váltók kanalát is meg lehet mozgatni oldal irányba fél centit vadi újonnan, de ez nem igazán kottyanás. Ha direktben kottyanást érzel akkor az lehet baj. Ha csak rugalmas, az nem baj.
De kotyoghat ezer helyen, a felső forgáspontnál, vagy maga a paralel is. Mind rontják a váltás teljesítményt és a pontos fokozat tartást.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #14142 üzenetére
Nagyon jó kis darab. Rugó nyomja oda a görgő részt a gumihoz, így nagyon szépen tartja a kontaktot a kerékkel, az állványa pedig bitang erős. Nekem is ilyen van, csak egy ősrégi darab, annyi a bajom vele hogy zajos, és nehézkesen működik az erősség állítója, ami ennek már lehet hogy jobb.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz csabi94 #14132 üzenetére
Jajj ez egy olyan szar egy fékváltókar.. ez miatt ingott meg a hitem véglegesen a shimanoban.. nem mondom mit kéne csinálni azzal aki ezt megtervezte.. egy szakmunkásbrigádnak kiadták volna ezt tervezésbe szerintem az működőképesebb konstrukció lett volna...
Jobbos volt nálam ilyen javításon, vagy inkább javítási kísérleten. Javíthatatlan szemét. Itt van róla egy videó, bocs a szar autofókuszért.
Látható hogy az egész mechanika kotyog, egy holtjáték az egész (videó végét érdemes figyelni ahol a csavarhúzóval befeszítek a fogak és a kalapács közé), semmit nem tart, a megkopott kalapácsot valaki előttem próbálta már megköszörülni. Valamint alapvető nonszensz hibái vannak, pl ha megnézed a vektorok támadáspontját, hol van megtámasztva a kalapács pl, meg egyáltalán miért olyan alakú? Miért szélesedik ki a feje, és miért a széle veszi fel a legnagyobb erőt, miért nem a közepe és miért nem esik egy síkba a felfüggesztésével? A fogaslécezet is milyen vékonyka.. 10 en éve öntött acélból voltak ezek, bő 3mm vastagsággal..
A balos az egy rémálom.. most először használnak ilyen mechanikát váltókarban a történelembe, de könyörgöm miért.. van benne két rugó, kb a szent lélek tartja őket meg, irányt meg semmi nem ad nekik, épphogy működik, neked az egyik kiakadhatott, elferdülhetett, vagy kipattanhatott a helyéről, és most kézzel kell azt a bigyót vissza nyomni, amit amúgy a rugó tenne.
Ha leveszem róla a do not dissasemble ablakot, amin keresztül "lehet" szerelni, óvatlan érintés következtében szétakad az egész, másfél óra volt mire rájöttem hogy lehet újra működésbe hozni, de a gyenge rugó erővel nem tudtam mit kezdeni.. Ez ennyit tud..
Gondolod elküldheted, megnézem a rugót benne, hátha csak elmozdult vagy kipattant a helyéről. De ha nem tudom megcsinálni akkor csak fölöslegesen költjük a postára a pénzt.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz csabi94 #14150 üzenetére
Ki cserélem, ha kerítünk valahonnan bele való rugót. Az ilyenek beszerezhetősége a legjobb..
(#14151) lsebestyen
Az bírja a legjobban.(#14149) imyourfriend
Igen ezek baromira idegesítő dolgok. Árakról sokat lehetne beszélni, hogy mi miért kerül ennyibe. De a mostani áremelések tényleg rettenetesek. 280 ezerért olyan MTB ket árulnak, amiken nincs egy értékelhető precíz alkatrész. De ha visszanézel a múltba, pl a múltkor akadt a kezembe egy baromi régi xfaktoros KONA katalógus, bele volt írva pár nagyker ár, meg ajánlott kisker ár. Na azokhoz képest meg szinte még mindig jó áron lehet kapni bicikliket. Akkor a shimano-sugino-weinmann felszereltségű biciklikért kértek 300 ezer felett, és akkor még többet ért a forint!
Viszont nézegettem egy pár velotrades katalógust is. Ugye ők forgalmazták a shimano -t, most meg már paul lange a neve. És sok sok évig nem emeletek árat, 10 éve is ugyan úgy 40 ezer volt egy XT hajtómű, aztán 2007 körül meg még olcsóbb is lett, 2007 be lehetett kapni full XT -s meridát skarebbel 300 körül nagyon komoly ma is legjobb alu vázakat utolérő hfs vázzal, az iszonyú jó vételnek számítana ma, még nagyker áron is. Ma egy ilyen kerékpár 600 körül kezdődik.
Szóval ez évekig nem mentek fel az árak, majd most az utóbbi 2 évbe rettenetesen, plusz jött az árvíz, stb, ami miatt a shimano még rátett egy lapáttal.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Értem én amit mondasz, de ettől még ez nem segít rajtunk, azokon akik itthon vagyunk. Nekünk ugyan úgy ég a fejünk az áremelésektől. Jönnek be az ügyfelek a műhelybe és mikor meghallják hogy a lenyúlott 9 es rendszerre kell venniük új láncot meg sort, és összeadom hogy az 17 ezer ft, akkor hívhatom a roham mentőt. Míg ugyan ezt 2 éve megkapták 10 ezer alatt.
Ma is hogy el tudjunk menni biciklizni 4 en, valakinek kellett adnom ajándékba egy félig meddig lenyúlott 10 es láncot, mert mikor megvette a srác a biciklit volt munka, most nincs, 10 es szett meg nem megy el a végtelenségig.. ha ilyen állapotok közt él az ember, nehezen fogja fel hogy a világpiacot nézve nem drágák a dolgok, ha átlátja a dolgokat ha nem.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz szjoci #14179 üzenetére
Jók ezek, fog működni szépen. Jó teljesen ez az új alivio váltókar is, jobb mint a 8 as alivio volt szerintem.
A sramos összeállítás is jó az X9 es hátsó váltóval.
Shimano - Sram váltók és váltókarok pedig egymással nem kompatibilisek, de a különböző láncok, sorok megtűrik egymást. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz gameroboy #14194 üzenetére
Az hagyján hogy kigyengíted vele a vázat, bár ha eléggé a hegesztés felett fúrod meg onnantól már csak támasztó szerepe van a támvillának, bár ezen ott van a tárcsafék ami azért csavarja előre fele! De nincs ezeknél olyan falvastagság, hogy a bele vágott menet megtartson komolyabb súlyokat. Ki fog fordulni belőle egy idő után a csavar.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #14202 üzenetére
Nem! Ahol a vázba van fúrva a menet csomagtartónak vagy sárhányónak, az a papucsba van, ami alu váznál minimum fél centi vastag! Ha a csövekben van menet, ahogy a képen be rajzolta, akkor oda senki nem vág menetet, mert 1-2mm vastag a cső. Metrikus menetből lesz benne kb 2-3 sor maximum.
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz stracker06 #14247 üzenetére
Egyszer hoztunk olyat mert nem volt méret CST -ből.
Elég rettenetes dolog. Olcsó kínai gumi osztva még kettővel... de ez az árából is látszik.. hogy sokat nem kell várni tőle. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #14252 üzenetére
Váznak nem árt, az agyat tépi össze, ezért ha kónuszos én meg szoktam lazítani. Meg kell húzni rendesen mert különben kifordul belőle a bicikli, és óriásit esel, plusz akkor garantáltan szarrá megy a kerék meg minden ha nincs szerencséd!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #14287 üzenetére
Akkor kell a sort cserélni a lánccal együtt ha nem cseréled nyúlás szerint a láncot, hanem elmész vele addig míg el nem szakad.. kinyúlik a világba, és kihegyezi a fogsort, és az szalajt majd az új lánccal.
Ha nyúláshatár szerint cseréled, akkor minek kéne fogsort cserélni? Pont azért cseréled a láncot a határ szerint hogy ne kelljen cserélni semmit, csak a láncot. Ennek a sornak szerintem semmi baja, ha időbe fogod a második láncot is cserélni, akkor el vihet ez nem csak 1-2 láncot, hanem 5 öt is.
Ha időbe van cserélve akkor nem hegyezi ki a fogakat a lánc, hanem csak kiszélesíti a közöket, amitől csak annyi történik, hogy előre hátra lehet mozgatni a lánckeréken a láncot, de nem fut ki terhelésre a rádiuszokból, szóval hozzá se kell kopnia az új láncnak.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Zola007 #14316 üzenetére
Nem lenne meg a 70+% os haszon.
Ezt az orsót nézd, azt mondja 1 csapágyas MŰVELET jah és 7 ezerről kétezeöccázra! Ez bolt olyan mint a józsika piac[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Én sem tudom elképzelni hogy ez merevebb vagy erősebb lenne, vagy egyáltalán bármibe is jobb. Ez szerintem csak érdekességnek jó, semmi másnak. Nem véletlenül nem használja egy kerekeiről elhíresült nagy márka sem..
A terhelés pontjától a felfüggesztés felé vezető egyenesen mutató vektor szerintem a legmerevebb és legerősebb. Tehát egyenesen futó kalapács kalapács fejű küllő, ahogy a legtöbb gyári keréknél látod.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #14566 üzenetére
Ez nem új?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #14571 üzenetére
Meg kell nézni a specifikációba hogy mekkora a lyukkör. Egyébként a lyukkör annak a körnek az átmérője, ami a csavarok közepét metszi. Maximum rajzolsz körzővel egy karikát aztán hozzá méred.
Az a legjobb ha rá tudod próbálni, mert ritkán de előfordul hogy nem is illeszkedik a csáp rádiuszához a tányér, és akkor lehet reszelni. -
---Lasali---
Közösségépítő
Teljesen jó választás szerintem. Egy két dolgot tudok csak hozzá tenni:
XT agyakat be kell jól állítani mert gyárilag nem lesz, meg nem szabad beáztatni, szervizelni kell sűrűn, és akkor kiszolgál sok sok évig.
MT2 es féket meg rettenetes lelégteleníteni úgy hogy ne legyen nyúlós és kilométer hosszú a karnak az útja, én is ilyesmi féket használok (MT custom) én megszerettem de nyugodt szívvel nem ajánlanám, kár hogy nem SLX van rajta ebből is.
Csak nem tudom hogy ilyet hogy fogsz találni 170 ért. 29 es biciklik túl vannak árazva használtba is, szerintem inkább nézz 26 ost, azoknak csak megy le az ára.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #14599 üzenetére
Nem okoz gondot a másik négyszöges monoblokk, egy eset van amit fel tudok idézni, régi campagnolo négyszöges monoblokkok nem voltak kompatibilisek a shimanoval, de erre még akkor is minimális esélyt látok ha campa monoblokkod van.
Elvileg be tudod állítani 2 tányérhoz a fékváltókart. Maximum a köztes fokozatok nem lesznek a helyükön. -
---Lasali---
Közösségépítő
Teleszkóp nem reba hanem recon. Ez a recon acél becsúszós, nem alu, ez a legnagyobb különbség, azért ez jelentősen egyszerűbb holmi mint az alu becsúszós reba.
Az agyak XT helyett SLX, az SLX sajnos jóval gyengébb konstrukció mint az XT agy, nem egy kategória ugrás mint amit a nevéből sejtenénk.
A hajtóműve nem integrált cső tengelyes, hanem monoblokkos. Mondjuk ennél nem ilyen egyszerű a helyzet, mert a másikban az integrált csőtengelyesnek U profilú hajtókarja van, míg ennek Hollowtech üreges. Tehát a monoblokk miatt rosszabb (de az miatt sem annyira, mert octalinkes cső tengelyes monoblokk van benne, ami azért elég merev), a hollowtech kar miatt jobb. Nehéz eldönteni melyik hajtás a jobb.
Jah és egy eléggé alsó kategóriás shimano fék van rajta. Amivel mondjuk meg lehet állni, de nem egy könnyű darab. Azért a magura fék elég könnyű a másikon, kevésbé akarja az ember később lecserélni szerintem mint ezt a shimano féket.
Ezek azok amik jelentős változások az előbbi biciklihez képest. Szerintem túl sok a potenciálisan fejlesztést kívánó alkatrész, és annyival nem olcsóbb mint a másik.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #14619 üzenetére
Nekem meg pont a Rockrider tetszik ezek közül. Csak az a kérdés hogy ez mit kapott, meg mennyi km van benne, mert ezekből a homályos szar képekből semmi nem derül ki. Mi alapján döntötted el hogy ez szar? Mert rockrider a váz? A legtöbb váz taiwani szutyok, középkategóriáig minimális különbségekkel.
Felszereltsége viszont ennyi pénzért vicc, XT hajtás, SID villa, új iparis kerekek, és teljes x7 es váltás, 150 ezerért ez vicc kategória. Még az is belefér ha azt a csúnya decathlonos vázat eladja 5 ezerért és vesz egy másik vázat alá, ha nincs lenyúlva a hajtás. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #14674 üzenetére
Ebbe nem kell szalag, mehet bele a sima belső rá a sima külső.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tomi_Sci #14727 üzenetére
Én még normális tartót nem láttam, az abusé is egy zsák szar, ezeket hátizsákban kell hordani. Vagy tépőzárral több helyen még meg kell fogatni.
Az a lényeg igazából hogy minél vastagabb legyen, hogy nehéz legyen befogni erővágóba, meg több időbe teljen átfűrészelni. A keeper a legolcsóbb kriptonit. Eleve a kriptonál a nevet is megfizeted, szóval egy 5 ezres legolcsóbb darabtól nem kell várni semmit, egy jó erővágóval el lehet vágni ha a földön meg tudod támasztani. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #14879 üzenetére
Nem, lehet picit kisebb a peremnél a külső gumi. Ez ugyan olyan véletlenszerű dolog, mint a sima peremes felniknél.. Valamint ha egyszer felküldöd max nyomásra és azon áll sokáig, meg szokott nyúlnia kicsit és akkor legközelebb könnyebben felmegy.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen