Hirdetés
Hirdetés
-
Amazon Fire TV Stick 4K Max
lo A Müncheni Országos Bíróság helybenhagyta a Nokia keresetét. A panasz szerint jogsértést követett el az Amazon. mert...
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
Vigor - Végre PC-re is elérhető lett a teljes kiadás
gp Alig négy hónappal az early access változat startja után máris befutott az 1.0 verzió.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
bardi
aktív tag
válasz Hínár929 #165381 üzenetére
Ahogy én látom a dolgot mérnöki végzettséggel (ami mondjuk kb szart sem ér), a kónuszos rendszernél is igazából egy csapágyad van, csak a külső gyűrűje maga az agy. Ha az sérül, hiába állítod utána, sose lesz jó, hacsak nem lehet a futófelületet cserélni, azt viszont hirtelen nem találtam. Ez nekem egy elég szar díl, hogy egy komplett agyat kukázhatok, ha sérül. Nem tudom ezek hány km-t bírnak ki, nekem a bike+ agyaimban ipari csapágy van, soha nem nyúltam hozzájuk, azért pár ezer km belement mindbe, és semmi bajuk, finoman forognak.
Korábban felmerült az oldalirányú erő, hacsak nem úgy kanyarodik az ember, hogy a bringa végig függőlegesen áll, elég kicsi a mértéke. Ma már nem, de ha van rá igény, hogy miért mondom ezt, szívesen lerajzolom holnap.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #165395 üzenetére
Amellett hogy drágább lenne, még szarabb is a menetek tűrése miatt. [link] Ezt érdemes megnézni, van egy stílusa a srácnak, de elég jól elmagyarázza miért jobb a pressfit műszaki szempontokból.
'92 Honda VFR 750
-
-
bardi
aktív tag
válasz bringasisti #165467 üzenetére
https://www.bikecalc.com/speed_at_cadence
Itt lehet számolgatni, annyira azért nem szakadsz meg benne.
Edit: Mármint a pörgetésbe, síkon negyvennel kéne mennem masszív hátszél nélkül, meghalnék[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Terapeuta #165540 üzenetére
Szerintem a legegyszerűbb az lenne, ha olyan belsőt vennél, ami a szelepnél menetes, ilyenek pl a continental belsői, meg cst is van ilyen. Az nem tud becsúszni a felnibe, ha az anya már rajta van.
Nyeregcsővel kapcsolatban kérdés:
Ma sikerült decathlonba ráülni egy rockriderre, L-es méretben. Koppra kihúzott 400 mm-es nyeregcsővel azon a 3 méteren jónak tűnt a nyereg magassága, de egy magasabb pedállal, vagy spd-vel lehet kicsi lenne. Hosszútávon mennyire lenne kockázatos, ha hosszabb nyeregcsövet véve, picit mégjobban kihúzva használnám?
A bringa hossza amúgy nagyjából jó, ezért nem is feltétlen gondolkoznék XL-esben, szerintem még kicsit hosszabb is, mint a mostani XL-es 26-os vázam. Golyók alatt meg annyi hely van, hogy meg is szülhetnék, szóval ez a 29-esből egyel kisebb kell, mert szétvered a tökeidet állítással annyira nem értek egyet, inkább a hossza, ami miatt kisebb kellhet az én esetemben.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz 6030D #165639 üzenetére
Köszi!
A nyeregcsövet nem félteném amúgy annyira, inkább a vázat. Szerencsére felszereléssel se vagyok nagyon 75 kiló fölött, meg 31,6 mm-es lenne abba a nyeregcső.
Viszont lehet, hogy droppert nem tudnék belerakni, mert ha jól látom, azoknak mintha nagyobb lenne a minimálisan vázba lévő rész.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz marel09 #165677 üzenetére
A hang az nem zavarna engem, most is búg. Gondolom a tapadása is elég jó.
Én az XC50-et venném, ha ráveszem magam, az is elég best buy szerintem annyiért, használtak rosszabb felszereltséggel vannak néha, néhány gyártó meg annyiért még suntour villát rak a bringára gyorszárral. 100-asért meg árulnak külön kerékszettet, gumival, sorral és tárcsával, azért az nem olyan vészes, sőt. Bár biztos nem a legkönnyebb a piacon, de annyira nem érdekel.
A droppernek van vázon belül elvezetésre lehetőség? Ezt elfelejtettem megnézni sajnos.#165685 Somatom :
Budapesten volt, ahol több száz métert tudtam levágni, mert csak legurultam a lépcsősoron, ahelyett, hogy kerültem volna. És abba még mászás is lett volna[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz manager2220 #165748 üzenetére
Vagy veszel a Decathlonban, ott kapsz 300 alatt levegős villát 20-es kerékkel.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Runner_fxr #165799 üzenetére
Ebből a 8.0-nak gyönyörű színe van. Egy ideig volt fent egy belőle testbike aprón, csak fél napot kellett volna utazni ha jól emlékszem, hogy egyáltalán megnézzem.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz marel09 #165924 üzenetére
Csavarboltban olyan fejjel kéred, ami jólesik. Én a helyedben mindenképp rozsdamentest kérnék, amúgy megfelelő szerszámmal szerintem nem nagyon kéne elnyalódnia egy biciklin egy torx-nak sem. Fához én már csak torx fejjel fogok csavart venni...
#165919 Hasaggymeg Kettlebellhez követsz valami edzéstervet, vagy csak ami jólesik?
[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #165935 üzenetére
Pedig már azt hittem valaki tud egy jó kis edzéstervet
Barátnőmnek kellett egy, de csak 4 kilós volt decathlonban, nem vagyok ez izmos gyerek, de nem szakadok meg tőle Viszont azokon a napokon amikor nem tudok biciklizni, teljesen jó lenne kicsit erőt fejleszteni, szóval beszerzek majd egy nagyobbat.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz INTELligent #165996 üzenetére
Ilyenbe én még Angliában futottam bele, ez lehet kint ilyen elfogadott dolog lenne? Kérdés nélkül küldték úgy, hogy kihagyták belőle amit igazából rendelni akartam.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Elmentem ma kicsit tekerni, hát a sarat alulbecsültem picit, stravára raktam képeket. Életemben először mentem az autómosóba, ha ezt áthozom a lakáson, az erkélyen alszok éjszaka
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #166155 üzenetére
Itt volt pár rész, ahol látszott a pára, kár, hogy nem tudtam lefotózni. Amúgy nem volt rossz, de eszméletlen mennyit nőttek a növények egy hét alatt mindenhol.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Tegnapi takarítás után elkövettem azt a hibát, hogy nem olajoztam a láncot, és már lett egy kis felületi rozsda rajta. Féktisztító meglepő módon egy ronggyal alkalmazva nem hozta le
Olajozás után ha ígyhagyom, lekopik szerintetek pár tekerés alatt? Vagy essek neki picit erőteljesebben?'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz bringasisti #166228 üzenetére
Végül csak nem bírtam ki, és nekiálltam drótkefével, lejött. Érdekes, mert legutóbb órákat áztattam brigéciolba, amikor meg kivettem, féktisztítóval végigfújtam, hogy az se maradjon rajta, aztán másnapig állt, és semmi rozsda nem volt rajta. Mondjuk nem volt ennyire párás a levegő, mint most.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz bringasisti #166236 üzenetére
Viszonylag gyakran kenem a láncot gyors pucolás után. Ilyen nagyobb után kenem, átforgatom, és hagyom állni hosszabb ideig, hogy legyen ideje ezekre a helyekre is bejutni. Ma már nem is lesz használva, ezért is.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Legközelebb nem csak esztergomi, hanem dobogókői előrejelzést is meg kéne néznem, mindenem Is vizes lett Dobogókőről Pilisszentlélekig többnyire sikerült terepen lejönni, egy kis szakasz volt, ahol aszfalton mentem. Valamiért a motorosok és outisok mind bebújtak valami alá az eső ellen. Lehet azok a gépek vízfestékkel vannak festve?
Nade amiért igazából írok, a Rocket Ron nálam megkapta a csillagos ötöst, még a takonyban is nagyon jól tapadt, egy két rész volt, ahol az egész bicikli ment a saját útján, nem arra, amerre akartam, de ott számítottam is erre. Sarat is szépen kiszórja magából, szóval eddig abszolút bejött.
Pilisszentlélek után viszont inkább aszfaltoztam, természetesen nem vittem esőruhát semmit, bíztam benne, hogy így kevésbé fázok meg. Esztergom határában már napsütés és szárazság fogadott, szóval végülis nem néztem be az időjárást, csak rossz helyen néztemViszont az erdő esőben nagyon fun, eddig soha se indultam el direkt, de lehet mostantól nem fogok annyira az időjáráson stresszelni, csak elviszem az esőkabátom.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #166316 üzenetére
Még a kör legelején volt egy kisebb zápor, azt kivártam egy fa alatt, de ezt igazából ki se tudtam volna, mire be tudtam állni egy fa alá, már úgyis eláztam. Csak annyira álltam meg, hogy nézzek térképet merre, aztán usgyi.
Érdekes volt amúgy, annyira meleg volt, hogy hiába voltam teljesen elázva, a mellkasomon a vizes mez langyosnak érződött. Korábban ilyenkor mindig azt éreztem, hogy lefagyok a bringáról a menetszéltől.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #166404 üzenetére
Pontosan, picit rádobsz, akkor megvan ennek az újabb verziója. Kétszer egymás után meg csak nem fut bele az ember egy ilyenbe.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz ivana #166518 üzenetére
Anno városba akartam teljesen slick-et, hogy ne a terepgumit járjam le, akkoriban WTB Motoraptor volt elöl hátul, azért az annyira nem fasza ilyen célra. Azt azért nem mondanám, hogy nem való bele, csak azért, mert szarul néz ki, csak aszfaltra semmi értelme a mintának.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Szerintetek lenne értelme egy 26-os giant anthemet lecserélni egy 27.5-ös kona process 134-re? Van egy eladó egész jó áron, mondjuk itt is vagy 30 centi lógna ki a nyeregcsőből, ha nem több, nem biztos, hogy elég nagy az L-es nekem. Dropper, nagyobb rugóút, annyi, hogy nem 29-es.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #166572 üzenetére
Ez kb triálozás az erdőben
Szombaton jött velem szemben egy lejtőn egy fiatal srác, szerintem 18 alatti lehetett, és volt egy kidőlt fa. Bennem azt látva abszolút fel se merült, hogy átgurulok rajta, még emelni is viszonylag magasra kell. Kölök meg jön szembe, felrakja rá az első kerekét, majd nyom egy bunnyhoppot és átmegy rajta, felháborító volt
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Ha már nyereg téma, Budapest-Esztergom között melyik boltot ajánlanátok, ahol nagy választék van nyergekből, és tudnak segíteni kiválasztani a megfelelőt, lemérik az ülőcsont távolságot, illetve nem tudom még mit csinálnak ilyenkor. Mostanit se érzem az igazinak, állítgatással se jutottam sokra.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #167037 üzenetére
Hú, ez egy integrált deore hajtóműhöz képest tragikus Kb beszórom a vázba, és kész, itt meg még hézagoljak, ráadásul a nagyobb átmérőjű tengely miatt a csapágy valószínű még kevésbé lesz tartós.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz metrion #167043 üzenetére
Minden DUB hajtómű ilyen gondolom.
Tényleg az XTR is ilyesmi, nem értem, alatta lévő szinteken ott van a tök jól működő rendszer, legalábbis nekem még nem volt gondom vele.
A pressfit csapággyal nekem nincsen bajon, szerintem teljesen jó, mínusz 1 lépés a gyártásban, ebből adódóan a tűrése is jobb lehet. Mostani vázamban is az van, és simán működik a klasszik shimano megoldással, semmi kotyogása nincsen.
Még ha a preload beállításhoz lenne valami nyomaték, meg mód, hogy meg tudd húzni, de semmi, pedig nem lenne bonyolult baloldalon, kéne egymással szemben egy 1/4"-os kivágás, amibe közvetlen bele mehet a nyomatékkulcs.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Zsohi #167064 üzenetére
Egy ilyen hétvége kb mennyiből jön ki?
Én erősen gondolkozom rajta, hogy el kéne menni egy bikeparkba, ahol van kezdőknek való pálya is. Bár aprókat szoktam ugratgatni, de ilyen sok méteres repülésekre nem tudnám rávenni magam.
Itt Esztergomban is van egy dirt pálya, gondoltam kimegyek megnézni, ha van kisebb része, azon lehetne gyakorolni, de egy vicc ilyen szempontból, ezen senki semmit nem fog megtanulni semmit, csak mentőt hívni törött kézzel, az indító része olyan, hogy majdnem összedől, és az eleje tele van ember nagyságú ugratókkal, nem lep meg, hogy nem találtam ott senkit.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz beleriand72 #167112 üzenetére
A fehér robogó biztos nem tud elvinni egy nagy darab embert, told odébb
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz sebgutkopf #167138 üzenetére
Ebbe az egy emberes építésben van valami.
Én speciel nem állnék neki, szimplán azért, mert nem akarok semmilyen erdészettel összetűzésbe keveredni. Legutóbb amikor kérdeztem kiderült, hogy még az is illegális tevékenységnek számítana, ha az ösvényre hullott fákat odébb raknám, esetleg picit darabolnám.Pont ezért is mennék el egyszer egy rendes, épített bike parkba, mert ott többféle nehézségi fokú pálya között lehet válogatni, aztán elkezdhetném a családi verzión, és menni az egyre nehezebbre, amennyiben úgy érzem, hogy megvan hozzá a tudás. Sőt, van ahol még biciklit bérelni is lehetne, ha valamiért nem tudnék olyan autót szerezni, amibe befér a mostani, bár ez most nem áll fönt.
Nagykovácsiban ezek a nyomok jelölve vannak valahol térképen? A Yoko-t megtaláltam straván.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Napfénysüti #167217 üzenetére
Én ezt csinálgatom, de van benne olyan, ami nem megy teljes testsúllyal, mert annyira fáj
Sajnos a váll körüli részre nem túl jó, legalábbis én nem tudtam még arra használni, nekem oda lenne jó valami trükk. Labdával se megy nagyon azon a részen.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
-
bardi
aktív tag
Pont valami túrázó nőbe futottam bele, a 3 méter széles erdészeti út szélén végezte a dolgát, hihetetlen milyen igénytelen emberek vannak, legalább egy bokor mögé mászott volna be. Egy másik úton még gyanúsan emberi végtermékbe mentem bele, szintén az úton, sehol se tértem le egyik ösvényről sem.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz maximilian4 #167333 üzenetére
Meg fog nőni a rugóút tőle.
(Új tag mozgása/régi tag mozgása)*rugóút=új rugóút.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz maximilian4 #167341 üzenetére
~146,6 mm. Rájöttem, hogy nem feltétlenül lineárisan változik, de becslésnek jó szerintem.
De lehet, hogy azon az utolsó ~16 mm-en eléggé máshogy viselkedik, felkeményedik pl, azt már nem tudnám megmondani.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Khelben #167452 üzenetére
Szerintem pár utca újraaszfaltozásának költsége össze se hasonlítható egy ilyen bringapálya építésének költségével, szóval semmi negatív hatása sincsen. Ha meg olyan újraaszfaltozásról beszélünk, aminek a vége olyan, mint Ürömön volt, hogy lefolyik egy egész utca a 10-es útra, akkor arra kár pénzt költeni.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Ugyan az enyém pressfit, de nekem montiban van ultegra középcsapágy, a középen lévő porvédőt a régiből használtam fel, annak más a mérete, de a többi része kompatibilis.
'92 Honda VFR 750
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Autós topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Sorozatok
- Programozás topic
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Külpolitika
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Elden Ring
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen