Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Deliver Us the Moon - Jövő hónapban jön Switch-re
gp Bár korábban elkaszálták a Nintendo gépére szánt változatot, júliusban mégis megkapjuk az új kiadást.
-
Megérkezett a Razer DeathAdder V3 Hyperspeed verziója
ph A Pro és a vezetékes változat után tehát itt a Razer saját rádiós megoldását használó változat, mely 8 grammal könnyebb is az előbbinél.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
chubby2o6
senior tag
válasz
Speedy007 #246505 üzenetére
Ha nem találsz Lidl-öst, akkor már inkább ezt [link] . K-lábú, sokan pont ezért nem szeretik. Nekem azért jó, mert nincs túl sok helyem szerelni, ez meg az egy irányba álló lábai miatt helytakarékosabb, mint a soklábú tesói. Ennyiért meg ajándék, asszem valami 25-ért vettem 5 évvel ezelőtt.
-
ZolkoW
őstag
válasz
Speedy007 #246515 üzenetére
én értettem
A három közül szerintem valamelyik K-lábút venném.
Lidl-ös van, jó, ha kapsz, veheted. Legszívesebben 3 lábút használnék, ha ezek K lábúak, akkor azt hívjuk L-nek.. de azok 3x-os árban voltak, mikor a lidl-ös 4 lábút vettem.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
chubby2o6
senior tag
válasz
Speedy007 #246515 üzenetére
Nem haragszom
Írtad, hogy a Lidl-ösre vadászol, annak asszem négy lába van. Ha van elég hely, az is tök jó, de nekem jobb a K-lábú, erről a Vorelről meg tudom, hogy jó, és ennyiért szerintem nagyon megéri. Közben találtam másfajtát is jó áron [link] , de ezt nem ismerem. -
-
Ringman
nagyúr
válasz
Speedy007 #246540 üzenetére
menetes racsnis és kazettásat szeretnék rátenni hogy könnyebben lehessen hajtani neki a kerékpárt
átlagembernek nem ettől függ a hatékonyság, de ez gyak. teljes kerékcserét jelent (persze a felni megtartható, de ahhoz szerencse kell, hogy a küllőhossz is stimmeljen).ezen felül kell egy új hajtókar, vagy ha azon cserélhető a lánctányér, akkor elegendő egy narrow-wide tányér, egy másik váltókar (7-8 sebességhez akár a régi váltó is maradhat, ha ugyanaz a váltó húzása és az új áttétet is elbírja a váltó).
mi a jelenlegi kiosztás?
új alkatrészekből könnyen gazdaságtalan lehet az egész.
-
válasz
Speedy007 #246540 üzenetére
Hát az akkor egy új kazettás kerék hátra... és a váltás, én akkor már lehet legalább 9 sebességeset csinálnék, ha újban gondolkodsz...
egy hátsó váltó [link] , egy 9-s sor [link] , egy 9-s lánc [link] , és egy váltókar [link] + bovden, bovdenház- ez így kb 25 ezer+ a kerék...+ a hajtókar...de van 7 tól 9 sebességfokozatik menetes hátsó sor is és akkor kereket nem kellene cserélned...
úgy tudnád a legolcsóbban könnyíteni a hajtást, hogy hátra nagyobb átfogású hátsó sort vennél, a mostaninál... akár 7-s be is, de ahhoz tudni kéne most milyen van fenn
abból én 14/34-st látok legnagyobbnak.. [link]nekem olyan van a bohóckodós montin, hogy egy régi 8-s váltó, 11-34-s 8-s fogaskoszorú, és elől egy 32 fogas narrow wide négyszögtengelyes hajtás.... így szinte bárhová felmegy...
[ Szerkesztve ]
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
-
Friczy
senior tag
válasz
Speedy007 #246505 üzenetére
Ez a Timeless tools nekem nagyon hasonlónak tűnik a kép alapján, mint az Aldis (és ha jól tudom, a Lidl is ugyanilyen). Aldist használok, nekem megfelel. Kép alapján a Menabo kevésbé tűnik jónak (érdekes a felfogatása, és ez alapján nem látom, hogy a szerelés magassága állítható lenne rajta).
-
Fall-N
veterán
válasz
Speedy007 #246532 üzenetére
Nekem is 3x7 volt, most 1x7. A váltóm 7/8 sebességes (Altus RD-M310), így bármikor lehet belőle 1x8 is. De Deore a terv, ismerős boltjában van sajnos (
) Deore 9s váltókar (hiánycikk), így elvileg megint pénzköltés szagát érzem.
Na szóval, kell egy új hajtómű + monoblokk, ha a régi négyszögletes tengelyt is száműzni akarod. Integrált hajtásból van SunRace (FCMX0), Funn (Ridge Solo Comp), Shimano Deore (M5100-1). Shimanón kívül a SunRace és a Funn ad monoblokkot is, így azt nem kell venni, a Deore mellé kell egy monoblokk is, de árban kábé ugyanannyiba jön ki mind (30-35ezer Ft.)
Ha olcsóbb kell, akkor van egy lánctányéros SunRace négyszögletes hajtóművel, de én nem vacakolnék már velük.
Nekem a Funn Ridge van, tökéletesen működik első váltó nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
-
válasz
Speedy007 #246727 üzenetére
Ez meg a másik..
1. Van az ostoba. Az az a vezető, akinek fogalma sincs, hogy milyen méretekkel rendelkezik az autója, parkolni se nagyon tud-mer, nagyon rosszul ismeri fel a távolságokat és a mélységeket. Nem is értem, hogy kap az ilyen jogosítványt. Ezek többsége elnézést szokott kérni..
2. Van a mobiltelefonozó, figyelmetlen, navigációt néző vagy utitárssal szimplán beszélgető fajta. Ezek is ártalmatlannak tűnnek, de ugyanúgy meg tudnak ölni. Jó esetben ezek is elnézést tudnak kérni.
3. Nagyon sokan csak sietnek. Ebből van a legtöbb. Látja hogy ott vagy, látja, hogy alig fér el, de Ő siet. Neki menni kell. Nehogy már le kelljen lassítani, vagy megállni 3 másodpercre. Áhh, minek azt. Jön szembe is egy autó, Ó beférek én még, nyomjuk meg...
Sok TAXI-s ebbe a kategóriába esik és sokan a negyedikbe. Lepukkadt suzukival a foodpanda futár, "takarodj már előlem az útból, én pizzá viszek ezt várják, és amúgy is miért nem a kerékpárúton biciklizel?"4. A negyedik a legrosszabb és legveszélyesebb. A látom hogy ott megy, jól leckéztessük meg, hogy elmenjen a kedve a biciklizéstől. Az út az enyém, menj már takarodj már előlem! És leszorít, nem érdekli, ha bajod esik, ha összetöri az autót, ha összetöri a bicajodat. Neki darab-darab. Ezeknek a fejében hatalmas nagy baj van, ezeket ki kellene venni a közlekedésből mert közveszélyesek. Amikor Dózsa György úton, 120-130-al elmegy melletted 5 centire, a pirosnál pedig megmondja hogy ne biciklizzek az úton és takarodjak előle.
A vezetőjük ilyen gy..kér, a kontrá-ban régen elmesélte, hogy Ő azért tartja biztonságosnak a sisak nélküli közlekedést, mert Őt még tizen x éve soha nem ütötték el. Vicc..
[ Szerkesztve ]
⏺︎ Bankot váltanál? Segítek! Küldök meghívót! ⏺︎ Gránit Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz: 10+40e ⏺︎ K&H Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz 10+40e ⏺︎ Részletekért keress priviben! ⏺︎
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Speedy007 #246988 üzenetére
Mi ez az "öntisztítós"" parasztvakítás?
...én azt vallom oda a sajátja a legjobb.
#246989padzso...enyém 2 éves és mindjárt 5 hónapos mely alatt ment összesen 15e+ km-t jórészt terepen...még nem "klikkel".
#246990Speedy007...ha a betét ugyanaz akkor csak a felni lehet a ludas, valami rá van sülve, ragadva, stb. Finom dörzspapírral adhatsz neki egy kicsit, hátha.
#246992chubby2o6...ez a Sram piros zsír ez a Sram Butter színe? Csak mert bár van, még nem néztem bele.
#246993andrisbandi...na azért, én is csodálkoznék ha a reteszeléshez valami vastagat ajánlanának. 🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Speedy007
őstag
válasz
Speedy007 #247236 üzenetére
Ha jól látom az itthon elérhető "márkás" kínálatot akkor csak egyet találtam ami kialakításban jó lenne az meg de az nem pöccintős hanem pengetős Cateye PB1000 Wind-Bell 87.0dB, kialakításban nem jó de viszont nagyon hangosak Cateye PB800 90.0dB, BBB BBB-18 E 88.0dB,BBB Noisy brass BBB-17 83.0dB, BBB BBB-14 Easyfit Deluxe 81.0dB, Cateye OH-2400 83.5dB.
Ezek közül BBB BBB-14 Easyfit Deluxe ez a legszínpatikusabb mert sárgadinnye (volánbusz féle) szeretném festeni a kerékpár és ez hasonlít legjobban a narancs színével rá. Kérdés 81.0dB mire elég -
zsola32
őstag
válasz
Speedy007 #247871 üzenetére
néha jól jön.
ma szereltem fel az új Shimano cipellőmre az SPD stoplikat, 5-6 Nm-t írt a cipő használatija... jó hogy kéznél volt egy nyomatékkulcs.
egyébként a tesómmal mi is így csináltuk, megvettük az "alapvető" szerszámokat, illetve állványt, 6-7 bringát tartunk karban párhuzamosan, múlt évben kezdett tele lenni a hócipőm a sok szervízes rohangálás miatt.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz
Speedy007 #247926 üzenetére
így: [link]
betekered a hajtókarba a menetes részt teljesen (ügyelve arra, hogy ne ferdén tekerd bele), majd ráfogsz egy villáskulccsal a szerszámra, másik kézzel ellent tartasz és ahogy hajtod befelé (!) a szerszámot, úgy húzza le a hajtókart a négyszögtengelyről, mivel nekinyomod a szerszám talpát a tengelynek.
a hajtókar kuka szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz
Speedy007 #247930 üzenetére
nekem is volt olyan hajtókar, amihez ketten kellettünk, szerencsére ott a menet egyben maradt, te nem voltál olyan szerencsés.
ha le tudod szedni a hajtókart valahogy, akkor menthető még a tengely, kicsavarni másképp úgy sem tudod a vázból.
---
múltkor hajtókart cserélt bicikliszerviz, a pedálokat rátépték, azt is alig bírtam szétszedni -
válasz
Speedy007 #247936 üzenetére
Nekem úgy tűnik, mintha a hajtókar belső felén feltámaszkodott volna a szerszám belső része és csináltál egy nagyobb lyukat rá.
Azt a kúpos részt kivetted a végéből? Mert a csomagoláson lévő ábra szerint a négyszögtengelyhez az nem kell...[ Szerkesztve ]
Путин, иди нахуй!
-
ZolkoW
őstag
válasz
Speedy007 #247926 üzenetére
nem biztos, hogy jól látom, de nem az lehetett, hogy a belső rész felfeküdt a hajtókar négyszöges kivágásának peremén, és az kente oda az alumíniumot a tengely végére 4 ponton? mert akkor eleinte csak a menetet gyilkoltad vele, nem a lehúzás történt, persze ettől még lehet az úgy berohadva, hogy semmi nem szedi le a flexen kívül.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Speedy007 #247926 üzenetére
Ennek annyi, nem volt zsír alatta mikor feltették, vagy/és ezer éve ott van, esetleg nyirkos helyen tároltad.
Az ilyent óvatosan kell lehúzni, koppra betekerve a lehúzó szerszámot, minél több menet fogjon aztán ha érezhetően nem jön esetleg melegíteni kicsit...ugyanakkor lehet semmivel nem jön már le csak roncsolással.
#247940itouchfan...nem tudom agresszívebb-e, ahogy én kenem-vágom azért nem a gumi a szűk keresztmetszet sem felfelé, sem lefelé, ugyanakkor meglehetősen ballonos gumi elég komoly oldalra-álló recékkel (amiket hallani is aszfalton döntögetés közben) így meglehet, hogy akár agresszívebb is mint ahogy kinéz annak, aki ugye erre érzékeny és vágyik.
Az eddig próbált gumik közül talán csak a Racing Ralph tűnt ki hátul, kitűnő tapadásával és a Race King gyorsaságával és csendességével.🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Speedy007 #248035 üzenetére
Minap volt itt is téma és megoszlanak a vélemények...szerintem ha alacsony vagy és választanod kell a kisebb felé húzz, ha magas meg a nagyobb felé, bár a választék nem valami széles. 160-180 között mozog, ahol a legkisebbet,160mm, és legnagyobbat, 180mm alig lehet kapni... leginkább 170, 172,5 és 175mm-el találkozol a piacon.
Azt is vitatnám, hogy a hosszabbal könnyebben gyorsítasz mert bár valóban nagyobb az erőkar ergo nagyobb nyomatékod tudsz leadni azonos erőbevitellel, nagyobb a kör, vagyis az út is amit lábaidnak tenni kell egy-egy forgásnál, vagyis nagyobb mozgást kell végezniük azonos csapásszámon...mind1, ez már matek.
Itt látszik, hogy bár a vélemények különbözőek, abban mindenki egyetért, hogy hosszabb lábhoz hosszabb hajtókar dukál...csak abban nem, hogy mennyivel is hosszabb.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz
Speedy007 #248035 üzenetére
Ez is emberfüggő kinek melyik méretű hajtókar való. Nekem 170-es volt sokáig, majd most 175-öst vettem a Funnra és semmi negatív tapasztalat nem lett belőle, elsőre semmi nagy változást nem fedeztem fel. Elvileg nagyobb erőt ki lehet fejteni a nagyobb erőkar miatt. Pörgetés mellett nem tudom mennyit számít. Lassú trekkinges hajtásnál tényleg könnyebb hajtani.
-
flash-
veterán
válasz
Speedy007 #248035 üzenetére
azt is esetleg nézheted hogy amikor a 170essel tekersz akkor ott mi az átlag pedálfordulatod síkon.Kozepes intenzitasnal mi az a forsdulat ami kenyelmes.
ha inkább 80 alatti akkor a kisebb hajtókarral magasabb lesz valamivel a pedálfordulat ami kedvezőbb egy bizonyos fokig, én ezzel igy voltam, trekkingen alacsonyabb volt a pedalfordulat mert 175os volt a hajtokar, országútiin 170, ott pedig 85-88 ami legtöbb esetben jobb mert nem farasztod le az izmokat annyira, hanem a keringest is igenybe veszed, persze tulso vegletre se szabad esni ha pattogsz a nyeregbe ,mert olyan gyorsan porgetsz az se jo.
de általában a kisebb hajtokar a jobb,viszont ezt a magassag illetve labhossz is meghatarozza nekem 82cm,ha neked hosszabb tobb centivel akkor elképzelhető hogy eleve idealisabb a 175[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Fall-N
veterán
válasz
Speedy007 #248048 üzenetére
Nem az alu váz hibája. Kevés kenőanyag + túl erős nyomatékkal húzták rá. Pár szervizesnek mániája túl erősen túlhúzni a nagyobb alkatrészeket, pedig nem lazul le semmi, ha a nyomaték kb. 40 Nm. A kevés zsír miatt persze, hogy berohad, főleg ha ezer éve bent van a monoblokk. Egy-két évente érdemes kiszedni a monoblokkot kitakarítani a vázat, majd újra zsírozva visszatenni, ha a csapágyak jók. Attól még, hogy a monoblokk "gondozásmentes", érdemes az éves szerviznél ezt is megcsinálni, csak senki sem szokta.
[ Szerkesztve ]
-
-
Fall-N
veterán
válasz
Speedy007 #248055 üzenetére
A váz szerintem nem sérült, elég sokat kibír. Persze szemrevételezés nem árt. Az a hajtómű ha passzol láncvonalban, akkor jó lesz.
szinpláncsak: Tud róla, testbike.hu-n is írt. Írta, hogy nem akar integrált hajtóművet, de Octalink jobban passzol korhűségben.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Speedy007 #248088 üzenetére
Elbírja, rövidebb ne legyen az első váltó miatt.
#248089
MPowerPH...nálam olyan is van, hogy ugyanazt a nyomást rázósnak, máskor meg jónak találom, kedvemtől függ...vagy külső hőmérséklet?
#248090
Ixion77...a zsoké súlyához való állíthatóság miatt levegő továbbra is kelleni fog, és ha levegő van akkor az el is szállhat, vagyis azt megakadályozandó kell a tej is...végül pedig: - belső = + betét + tej a képlet vége.#248092
MPowerPH...versenyen más, ott semmi sem drága annak érdekében, hogy pontot szerezz.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Speedy007 #248095 üzenetére
Jó lesz az...csak jól fel kell tenni mert az octalink (legalábbis az én Aliviom) nem szorul úgy fel mint a négyszögtengelyes és leeshet.
#248094
Dark Archon...UST ide, vagy oda, a szúrás miatti lyukat valaminek el kell tömíteni, így a tej nélkülözhetetlen.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Speedy007
őstag
válasz
Speedy007 #248050 üzenetére
Most beszéltem a helyi szervízel azt mondták erre így telefonon látatlanban hogy "megcsorbult" menetek ellenére használható "komoly gép és eszköz" kell hogy ez "esztétikussá" tudják tenni. Napi szinten találkoznak ilyennel és ők is így teszik vissza az új monoblokkot csak arra kell figyelni hogy tiszták legyenek a menetek és egyenesen kapjon bele. Így marad az amit mondtam korábban az az írtam hogy a régi monoblokk ép darabját vissza hajtom és azzal fésülöm újra a mentek és tisztítom ki
[ Szerkesztve ]