Hirdetés
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Két hét múlva startol a Dimensity 9400
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- iPhone topik
- Az éj sötét és tele van Xiaomi 14T-vel
- A Xiaomi 14T-k már töltő nélkül érkezhetnek
- Magisk
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ismét egy új Meizu modell érkezett
Hirdetés
-
Tömeges szinten gyártja legújabb HBM3E memóriáját az SK Hynix
ph A 12Hi kategóriás megoldás az AI gyorsítókhoz kínál kifejezetten kellemes alapot.
-
Sztori trailert kapott a Sonic X Shadow Generations
gp Az új változat a tervek szerint jövő hónap végén lesz elérhető.
-
Billentyűzettel autóznék újra, van még ilyen gém?
lo Régebben voltak billentyűzettel jól irányítható "árkád" autós játékok, most csak két ilyet ismerek:...
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #164953 üzenetére
Szerintem nehezebb volna!
Jester1...divat lett mindenért,mindenknek gyűjteni.
marel09...igen,talán hatos,én is kicserélném valami jóbbra,a minőségi csavarok nem nyíródnak könnyen.
STC speed...nem mindig beállítás kérdése,van aki egyenes derékkal is nyújtott könyökkel teker,Hajolj előbbre és görbíts hangyányit könyöködön,"lockolt" könyökkel nem szabad menni,terheli az ízületet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz SSJmeszes #164961 üzenetére
Láncnyúlás,vagy kis lánckerék kopás.Ez utóbbi a ritkább,nem sokan használják a végeket a legtöbbet.
cdl...szép idő ígérkezik. Ez mézes sütemény,mert látszólag a kedvenced.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #164965 üzenetére
Kicsi kerekeken fogódzik a lánc a legkevesebb fogban,így ott terhelve a kevésbé nyúlt lánc is ugor6.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #164975 üzenetére
Akkor ezek szerint kitrekingezni sem gond? ...és kioútizni? A kirollerezése azért már necces lenne.
BLACK... [link]
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz atees #165037 üzenetére
Meg.
(#165052) ggeleven...emléxem lányom sírt mikor először kényszerítettem sebességváltásra,mert az ott "jól be volt állítva". Ma már nem akar emlékezni rá.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #165067 üzenetére
Sok mindenen múlik,nem hiszem a diétája miatt lett volna erősebb. ...amúgy meg írnak arról az étrendről is jót meg rosszat,ami csak belefér.
jjeahh...ott volt egy lány is!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #165079 üzenetére
Hogy néz ki egy ilyen kör? (ne a stravan,mert azt nem látom. ) Bár ma még úgy tűnik újra nagy sár lesz,sok esőt mond addig.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Kempetlen #165090 üzenetére
Nem az az egyetlen hülyeség amit ír,ezt pl. értelmezni sem tudom "Én 185cm magassággal használtam (188 vagyok)" ...a heJesírásról meg ne is beszéljünk.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #165108 üzenetére
Nagy spanod Runner,megcsinálja neked. ...a gépéikszel meg majd kezdek valamit. ...na megnéztem. Mik azok a színek a vonalon?
Én többször Dömörkapu irányából mentem fel Dobogókőre,az Ikertölgy elágazástól a sárgán.(#165110) metrion...lehet igen,de az alap Race King nem olyan drága,hogy használtan kellene vásárolni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Landon #165157 üzenetére
Amit felsoroltál netről megtanul6ó állítgatás,karbantartás mely különös szerszámkészletet sem igényel és csak akkor nem megy ha egy műszaki analfabéta értelmiségi vagy.Van ilyen utóbbi is (ügyvéd,tanár,orvos,vagy akármi aki egy szeget sem ütött még be életében) ami amúgy nem is lenézendő,de akkor szervizbe kell vinni.
Djuree...Decathlon a te boltod...vagy a használt piac.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz INTELligent #165163 üzenetére
Csak semmi cicó! #ívninrájd
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ha nem ferde a váltófül (mert megütötted a váltót) akkor a beállítás nem atomfizika, csak próbálkozni kell
ha az alapoktól kezdenéd, akkor szükséged lesz egy PH1 csavarhúzóra, egy ötös imbuszkulcsra (régi kerékpárnál esetleg 8-as villáskulcsra) és sok türelemre
- leváltasz a legkisebb fogaskerékre a hátsó váltóval
- kilazítod a bowdent a váltóban
- ezzel a legkisebb lánckerékre esik a lánc, itt folyamatos hajtás mellett* nem szabad leesnie a váz felé. ha nem esik le, akkor a következő lépés kihagyható
- ha leesik, akkor a két határoló csavar (H és L felirat a váltón) közül az H lesz amit kiválasztasz (H mint High gear) és addig csavarod egynegyed-fél fordulatonként, amíg a láncvezető görgője a váltónak egy síkban nem lesz a legkisebb lánckerekeddel. ha a váltógörgő a legkisebb lánckerék síkjához képest inkább a váz irányába van, akkor a csavart befelé (óramutató járásával egyezően) ha inkább a következő lánckerékhez van közelebb, akkor kifelé tekered.
- most, hogy az alsó végállásunk helyesen van beállítva, jön a felső végállás: továbbra is folyamatosan hajtva a hajtókart a paralelogrammát addig tolod, amíg a váltó engedi. kicsit nehéz elmagyarázni, ezért újabb képet teszek be
a zöld nyíllal jelölt ponton megnyomod befelé (rugó ellenében) határozott erővel, de óvatosan. ha bedobja, vagy bedobná a láncot a küllők közé, vagy a váltó kanala a küllőkhöz ér, akkor az L jelű csavart befelé tekerve ellenőrzöd, hogy ne tudja ezt megcsinálni. csak addig tekered befelé az L jelű csavart, amíg a váltó felső vezető görgője egy síkban nem lesz a lánckeréksor legnagyobb (utolsó) lánckerekével.
- ha megvagy a végállások beállításával, akkor jön a java, be kell kötni a bowdent
- ehhez első körben a váltókaron lévő állító csavart betekered ütközésig, majd kitekered 1 teljes fordulatnyit
- a váltón lévő bowden feszesség állítót betekered ütközésig, és úgy hagyod. ha nincs a váltón bowden feszesség állító, akkor ez a lépés értelem szerűen kimarad
- behúzod a bowdent a váltóban a helyére, meghúzod a végét annyira feszesre, amennyire csak tudod, majd rögzíted a váltóban az imbusszal
- újra elkezded tekerni, és váltasz egyet felfelé. ha a lánc egyet ugrik, nyertél, de nagyobb az esélye, hogy kézzel nem tudtad a bowdent eléggé megfeszíteni, így egy váltásra nem történik semmi. nem esel pánikba, a váltón (és a váltókaron) lévő bowden feszesség állítót ezért hagytuk a legbelső állásban, hogy legyen helyünk kifelé tekerni. el is kezdjük szépen, fél fordulatonként. amikor egy váltásra megy a láncod egy lánckeréknyit felfelé, akkor a feszesség nagyjából jó. (megjegyzés: ha a váltón van feszesség állító, akkor azt tekergetjük, ha nincs, akkor megyünk a váltókarhoz)
- van egy nagyjábóli feszességünk, szóval elkezdünk oda-vissza váltogatni a lánckerekek között. ha van olyan pont, ahol nehezebben megy egyik vagy másik irányba, akkor az iránytól függően két dolgot lehet tenni: ha lefelé megy nehezebben, akkor lazítani kell a bowden feszességén, a váltón (vagy a váltókaron) a csavart befelé, óramutató járásával ellentétesen csavarod, egy negyed fordulatot. ha a másik irányba, tehát felfelé megy nehezebben, akkor értelem szerűen kifelé tekersz az állítón egy negyed fordulatot. ha kevés, újabb negyed fordulat jön, addig amíg nem lesz sima a váltás
- ha a hátsó váltóval meg vagyunk jöhet az első
- itt is lesznek limit csavarok, H és L betűvel jelölve, itt is "high gear" és "low gear" a jelentés, de itt pont fordítva van, a nagyobb lánckerék a high gear értelem szerűen.
- leváltasz legkisebb lánckerékre elöl, felváltasz a legnagyobbra hátul
- kilazítod a bowdent az első váltóból
- a váltókar feszesség állítóját betekered ütközésig, majd ki egy egész fordulatot
- meg kell kereseni az első váltó megfelelő pozícióját! ehhez a bilincset kilazítod, és addig mozgatod a vázon, amíg a következő 2 pozíciónak megfelel:
az első képen az C állás lesz a megfelelő, a második képen pedig a távolságra kell ügyelni (1-3mm) sokszor a váltókon még rajta a matrica, ha nincs, akkor keress egy 20 forintost és tedd a lánckerék teteje és a váltókanál alja közé, az is megteszi
- az elsőváltón megkeresed a határoló csavarokat (H és L) és elkezded csavarni az L jelű csavart kifelé (óramutató járásával ellentétesen) addig, amíg a külső terelő lemeze a váltónak beleér a láncba. ha elértél eddig (vagy már eleve így volt), akkor csavard visszafelé annyira, hogy 1mm legyen a hézag a váltó terelő lemeze és a lánc között. ha nehéz csavarni, akkor kézzel feszítsd kintebb a váltót és úgy csavard a csavart.
- most bekötheted az elsőváltóba a bowdent, ahogy a hátsónál is: megfeszíted kézzel a bowdent (egy kicsit húzhatsz kifelé az első váltón kézzel, pro tipp: egy kis darab fával vagy műanyaggal megtámaszthatod kintebb) és bekötöd
- megpróbálsz tekerés közben fentebb váltani, ha megy akkor nyertél, ha nem, akkor feszíteni kell a bowdenen. csavarod az állítót a karnál kifelé óramutató járásával ellentétesen addig, amíg nem vált stabilan felfelé.
- ha megvan, felváltasz a legnagyobb lánckerékre, figyelve, hogy túl ne dobja a láncot a váltó a pedálod felé, mert mindent összekarcol
- közben hátul leváltasz a legkisebb lánckerékre
- most fogod beállítani a H csavarral a végállást, addig kell tekerned (kifelé vagy befelé) amíg a külső terelőlemez 1mm-re nem lesz a lánctól.
Ha ezekkel megvagy, akkor elméletben nyertél, gatulálok!
*a váltó beállítása legegyszerűbb úgy, ha kézzel folyamatosan tudod hajtani a hajtókart, szóval állványban van a bringa, vagy valaki folyamatosan emeli neked a nyeregnél, de az állvány jobb. ha nincs állvány, akkor a nyerget próbáld meg felfüggeszteni az ajtófélfába tekert csavarra egy kötéllel, vagy hasonló megoldás. de a földön nem lehet beállítani, csak ha állandóan mész vele és próbálgatod...
By... f4lcon.
(csak így tudom )"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz boost #165237 üzenetére
Nagyon sok ajánlható márka van,csakúgy mint gépkocsi,vagy éppen tévé esetében,elsősorban nem márka alapján kell azt kiválasztani.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz cibus #165247 üzenetére
A 24 sebesség az parasztvakítás,3X8.nál jó esetben is ~17 sebesség a normálisan használható,a többi erősen keresztbeváltás,aról nem is beszélve,hogy több sebesség alig érezhetően különbözik egymástól.Ami a féket illeti az egyik legfontosabb alkatrésze minden gyorsan mozgó járműnek,mely az mellett,hogy életet menthet nagyban hozzájárul a kerékpározás élményéhez.Hacsak lehet tárcsa legyen.
itouchfan...meglehet nem vagyok a legilletékesebb lejtőzésben,de én simán beülök a nyereg mögé ha nagyon meredek...ha meg folyton olyan meredekeken csapatod,akkor nemcsak dropper kell,hanem valami más kerékpár is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #165268 üzenetére
Én nyergem is kábé 1-1,5cm-el lentebb van mint amit a pontos mérések ajánlanak,így érzem a legkényelmesebbnek és legbiztonságosabbnak.(lásd aláírásomban) Amúgy meg ugyanolyan magas,ugyanakkora átlépőmagasságú élsportolók is gyakran különböző nyeregmagassággal kerékpároznak.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz itouchfan #165274 üzenetére
Ha gyakorolsz,vagy elég hosszú a lejtő de te nem a KOM-ot kergeted,akkor szépen leengedheted előtte a nyerget,majd felfele,vagy hosszúban újra visszaemeled.A menet közben állítható nyeregcső egy extra amely változatos terepen átmenet nélkül,gyorsan használható,ugyanakkor drága és karbantartást igényel majd.
(#165276) jjeahh...ott pedig aztán van éppen elég lejtő ahhoz,hogy ne ugyanott ereszkedjen orrvérzésig.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz varsam #165278 üzenetére
+1 Inkább a változatos terepen jöhet ki az előnye,ahol a fel-le gyorsan és gyakran követik egymást.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #165286 üzenetére
Ismerem a helyet,egyszer megpróbáltam lejönni és az lett,hogy átestem a kormányon,lábra érkeztem (ilyen sem volt több sem előtte,sem utána) futottam-csúsztam lefele,majd utolért a bukdácsoló kerékpár és (szerencsére csak) a nyereggel hátba vágott. Azóta sem mentem oda,felfele esélytelen,lefele meg... Amúgy ott gyakrabban sétálnak is,korlát van 2 oldalt és már csak jönni kell valakinek felfele mikor te végre összegyűjtötted bátorságod és nekilendülsz lezúzni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #165300 üzenetére
Megmondom őszintén én is gondolkodtam picit rajta de egyrészt sok esőt mond holnapra,így szombatra meglehet dagonya lesz az erdőben,másrészt meg...lefele nyuggertempómmal otthagytok ebek harmadjára és végül még haza sem találok. Talán megyek egy "biztonságos" murvás NHH-t.
Amúgy milyen az erdő 6030D kolléga?(#165299) 6030D ...mondasz valamit,mikor ott lejöttem még én is félreugráltam magam elől.
(#165293) flash- ...ki lehet nőni a M8000 XT-t is ha nagyon csapatod,de kezdő trekingesnek nem rossz az alap simi sem.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #165306 üzenetére
Éppen ez a baj,ha sár van felfele is te kell várj. (Hátsó gumimat láttad mostanában? [kép] Várom a defektet,hogy lecseréljem,de most nem jön. )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sptkyle #165313 üzenetére
Bár itt csak a te verziódat hallottuk,ha ez pontosan így igaz amit leírtál akkor nem ez nem normális.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz maximilian4 #165341 üzenetére
Nem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #165344 üzenetére
Én aztán tudnék mesélni az XT agyakról (785)...semmi jót. Szerintem 2 nagy hátránya van a kónuszos rendszernek a zárt csapágyassal szemben.Első,hogy maga az agy a golyópálya,így ha az sérül akkor kvázi az egész kerék kidobós.A másik pedig az,hogy tulajdonképp egy szerelő emberke (vagy éppen a tulajdonos) szaktudására van bízva a tized,vagy éppen század milliméteres hézagolás beállítása ,ami óriási hibalehetőség.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #165357 üzenetére
Mire bringát cserélsz felmegy a gázsia is és talán egy elfogadottabb márka lesz.
(#165365) Somatom...recumbent vázra épített tré(jl) bringa.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ivana #165370 üzenetére
A szabdonfutó egy dolog,de nekem a kónusz sem volt az igazi,1-2 ezer után már rágott,majd aztán hiába végeztem nagyszervizt tengely,golyók és kónuszcserével,mert az agy is be volt rágódva.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Hínár929 #165388 üzenetére
Na ez a megfoghatatlan az egészben,a beállítás.Mennyire kotyogjon? Mennyire húzd a gyorsszárat,mert annak szorítása fogja végül beállítani a hézagolást? (ezt mindig utáltam és szakszerűtlennek is tartottam,sőt nem is értettem,hogyan rövidülhet annyit egy tengely,hogy a hézagolást teljesen elállítja,ami amúgy szintén azt bizonyítja,hogy tizedekről,ha nem kevesebbről lehet szó,hisz mennyit rövidülhet egy fém csőtengely egy gyorsszár szorítástól?! ) Hidd el sokat kínlódtam már ilyenekkel,noname,majd Shimano (Altus,Alivio,Deore,XT) agyakkal,majd VP, és Saint pedállal is. Nincs az az isten,hogy egyből összejöjjön rákontraanyázni úgy,hogy ne moccanjon a kónusz is,majd a helyén már vagy kotyog,vagy szoros. Pl. kiveszed a kereket egy defekt miatt,majd mikor visszateszed ha egy kicsit is másképp szorítod más lesz a hézagolás.Nem véletlenül van az,hogy egyetlen komolyabb terhelésnek kitett forgó alkatrészen sincs ilyen próba/szerencse módon hézagolandó rendszer,pedig mindenféle irányú terhelésekre használják a zárt csapágyakat.Azt összerakják a gyárban a hozzávaló kenőanyaggal és egyszer használatos por/vízvédelemmel és megy amíg megy tökéletesen,aztán cseréled. Tény,hogy lehet sz@r csapágyfészkeket is esztergálni,meg nem lehet már úgy karban tartani a zárt csapágyakat mint a kónuszos rendszereket,de...nem is kell.Szerintem...
(#165389) Hínár929 ...+1 ...van olyan érdekes ez is mint pl. letörésen ereszkedés közbeni súlyelhelyezés.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #165325 üzenetére
Viccelsz?! Hátul felnin is elmegyek csak elől legyen jó tapadás.
(#165391) Somatom...és azt a szerelő hézagolja érzésre?
(#165393) Hínár929...én sem értek hozzá és újabban tudtam meg azt is,hogy a zárt csapágyakat is hézagolják,utánaállítják.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #165394 üzenetére
Nem is értem miért nem menettel szerelnek a kerékpáron minden zárt csapágyat. ...talán mert akkor megfogható felületet kellene képezzenek valahol a csapágyházon kívül (mint a menetes középcsapágyaknál) ami helyhiánnyal és egymáshoz közelebb kerülő csapágyakkal,vagyis felfekvési felülettel járna a terhelt tengelyeken. Az agyra visszatérve,a kerékpárok kerekénél szerintem minimális az axiális terhelés,ott a radiális a számottevő,ezért is lehet a sima mély-hornyos csapágyakat alkalmazni.
Szerk. az jutott eszembe,hogy lehetne a csapágyak külső gyűrűjének szélső harmadán,vagy éppen külső élén olyan nútot képezni,melyet aztán az agyba hajtható menet követne,és melyet valami csőszerű szerszámmal megfoghatnál,hogy behajts az agyba. Ezt szabadalmaztatnom kellene![ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bringasisti #165397 üzenetére
Van a Bécsi úton is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Somatom #165405 üzenetére
...és azt hogyan állítják pontosra,hogy se ne kotyogjon,se ne rágjon? Úgy kézből érzésre?
(#165402) f4lcon...hát ez sajnos elég elterjedt és nem csak a csapágyakra érvényes,mármint a súlycsökkentés oltárán feláldozott tartósság. Korábban sokat írtam a repedt XT sorom bakjáról,azóta is SLX-et használok,mely kissé kevésbé van kikönnyítve.Aztán bár ezek nem biztos a könnyítés miatt,de itt vannak a reteszelő kalapácsok is letört fülekkel,melyek szintén nem a Shinmano agyak javára szólnak.
(#165417) xy.zsolt...azért ellenőrizd le azt az új mérőt,nehogy lerobbantsd a gumit a felniről valahol 9-10 bar körül.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Budabájk. [link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz haiiro_o #165459 üzenetére
Csak a leírás sántít,nem kicsit,ami sokat ront a hirdetett profizmuson. [link]
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz haiiro_o #165461 üzenetére
Azt írja egysebi,gravel felhasználás (enduro nevű/geójú gépre ),a Manitou is MachAte. Azt a possible-t egyes alkatrésznél nem értem,és a cikket sem olvastam végig,olyan reklámszagú volt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #165490 üzenetére
A duplavállasak miért nem kúpos nyakúak,hisz ott a legnagyobb a terhelés.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
ezrrl köszöni mindenkinek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Terapeuta #165540 üzenetére
...vagy veszel egy ilyent [link] hozzá,melyet először becsípsz a pumpába,majd a másik végét szelepre tekered.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz manager2220 #165556 üzenetére
Monti jobb lett volna ( ),de erdei ösvényen elgurul a treking is,zasszonnyal úgysem lehet vadulni. Ami a 25-ös átlagot illeti,az akkor ér ha legalább 50 km,oda-vissza,megállás nélkül és a mérő azt az átlagot mutatja.Ha azt megcsinálod akkor meglátod nem is olyan kevés az a 25. Gratulálok a kerékpárokhoz,jó belépőszintű darabok.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #165558 üzenetére
Kemény vagy mint a teszkós kifli! Sár az volt? Én felmentem az enháhára [link] ,de szerintem jobban odakozmáltam mint te. ...és dobogóra sem álltam. Az erdőt viszont kerültem mint ördög a szenteltvizet.Be-szá-mo-lót-be-szá-mo-lót-be-szá-mo-lót!
(#165563) Somatom...na arra sem megyek többet,nehogy megtépázza az a némber önbecsülésemet!
(#165567) manager2220...ha megtalálod a számodra szükséges sebességeket az 1x11-en akkor nem ver semmi köröket rá,sőt,kissé könnyebb és sokkal egyszerűbb lesz a bringa.Féknek meg adj időt,bekopnak a betétek,esetleg teljesen kilégteleníted aztán meglehet jó lesz,nem kell azonnal cserélni semmit.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #165590 üzenetére
Az sem kevés! ...kissé túlhajtottam magam egy seggel felmenni,mert alig tudtam hazavánszorogni...pedig pihentem fent vagy 20 percet is. Mentem 2000 körüli szintet is zasszonnyal (egész nap) ,de az olyan volt,hogy egykerekezni tudtam volna utána.Egyedül hajlamos vagyok túlzásba vinni. Trekkel összebarátkoztatok? Milyen a Specihez hasonlítva?
Ami érdekes kíváncsiságból pontosan méretkeztem előtte 10,45-kor,és utána 16,15-kor (lemostam a bringát is közben,mert rákerült...2 pötty sár. ) és a különbség -2,1 kg úgy,hogy elfogyasztottam 1,5l folyadékot és 150 gr aszalt gyümölcs+sós és nem sós magok keverékét.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #165600 üzenetére
Hát igen,a baba az első! A szél és nap hamar felszárítja a talajt,csak az árnyékban van sár...vagyis az egész erdőben.
Zsohi...csak nagy neked az az XL egy kicsit,de...egyelőre főzöl abból ami van,legalábbis a következő bringáig.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen