Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MC Pite

    veterán

    válasz jjeahh #272747 üzenetére

    Ez egy menőn kinéző minibringa. Vagány, de nem ez tűnik optimálisnak gyereknek, legalábbis sok isiminél néztem körbe, sok bringát kipróbáltunk, és 16"ból is már többet vettem mire az lett, ami.
    Mellesleg tessék megszámolni itt mennyi Woom van, milyen az arány :B [link]

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz Khelben #272760 üzenetére

    Az fura ha így is fáztál.
    Milyen átlagpulzussal tekersz kb?
    Én -10°ban is elvagyok, csak 5 percnél többre ne álljunk meg :)

    mauimagic: Softshell nem szellőzikneléggé, hidd el! Van olyan ss kabim aminek a hátán szövet van, az igen.
    Én rétegesen nyomom, kabit felfelé nyakamba kötöm (hiába szellőzik a háta, az síkon/aszfaltos mászásnál elég, montis mászásnál nem). Lefelé mindent fel, mínuszokban ekkor veszem elő a vastagabbik kesztyűt (felfelé 'nyári' hosszúujjasba vagy aldis szélálló vékony kesztyűben megyek).
    Van egy nagyon vékony dzsekim, kb szélálló, ha felértem ott felveszem (ha 2-3 percnél.többet állunk és szél van) vagy legkésőbb lefelé. Ha még jön mászás, leveszem.

    Nem gondoltam, de sokat izzadunk ilyenkor is, és száraz kabi/fejvédelem/kesztyű kötelező lefelé, ehhez 2 csősál, 2 kesztyű, 2 réteg kabát kell, és néha felfelé az elsőt is leveszem.
    Terepen. Átlagban 14x a pulzusom, mégis terepen jobban megizzadok, intenzívebb a mászás meg a lejtő is.

    Jah, meg aldis aláöltözet, nem termo, csak a vékony, ami még jól szellőzik. Van termo, de sose veszem fel sehova :DDD (Gyalogtúrára jó lehet, de gyerekkel nem megyünk nagyot hidegben, és én nem attól tartok hogy fázni fogok, hanem hogy megizzadok -mert akkor fogokmigazánn(meg)fázni!
    A többiekhez képest mindig alul vagyok öltözve, de nem igazán izzadok meg, míg ők van hogy 20 perc után átizzadják felfelé a kabátot, és innentől nyilván nem veszik le. A szakállas csősálas vagyok.

    [ Szerkesztve ]

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz mauimagic #272774 üzenetére

    Polár szerű bringás kabi, én aldiban vettem, egész jó. Eleje softshell szerű, hátulja... Nem tudom mire hasonlít, vékony polárra talán, de szellőzik. Ha kihúzom, aszfalton elég is felfelé.

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz peugeotmate #272793 üzenetére

    Én aldis télin adrággal tekertem melóba, szél nélkül kb -2°ig kellemes. Ettől hidegebb esetén még egy aláöltözet nacit vettem fel hozzá, így nem is izzadtam bele és nem is fáztam. Ehhez kellett 130 körüli pulzus is (haveromat kísérve 95-100as pulzussal szétfagyok 15°ban is ).

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz peugeotmate #272797 üzenetére

    Rendeb bringás nadrág, elől szélálló, de nem kantáros.

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    13C felni vs 37-622 külső.

    Röviden: Okés.

    Hosszabban: Nem méri meg.
    A 32es külső 30mm, ez meg 32 rajta.
    A belső amit vettem (Conti Tourn28 Slim), a szelep tövénél vastagabb, nem ül be teljesen, vagy nem megy be a gumi pereme. Bár ha csak ennyire dagad, lehet visszateszem a 25-32essel.

    A felnin teljesen normálisan néz ki, de nem csoda.

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    Skacok, megkaptam szülinapomra a félhosszú (térdalatti) bringásnacit, de egyszer szűk, másodszor varrás van a lábszárnál, és térdhajlatnál az egyik zavaró.

    Van még valahol akció félhosszú bringásnaciból? :R
    Nem árt ha bringáslábakra készült, nem ropikábúakra.

    [ Szerkesztve ]

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz Ringman #273224 üzenetére

    Egy fizikoterapeuta és csontkovács is lásson feltétlen!
    Ha mindenki egy véleményen van, uccu. De nem az a jellemző, és jellemzően nem a sebészetnek van igaza. Mármint sokndologért vágnak, hogy oénzt kapjanak, amire nem az a (hosszú távú) megoldás.
    :R

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz mauimagic #273253 üzenetére

    Köszi, bár tapadósra, betétesre gondoltam. Én innen kaptam.

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz jjeahh #273283 üzenetére

    +1

    Jóféle bőrbakancsom egy van, egy korrekt munkavédelmi, az relatív jó, főkeg a talpa miatt, de a felső rész is olyan, hogy nem rohad bele egyből a lábam. Meg egy olcsóbb bőr bakancsom van, azt meg csak nagyobb hidegben veszem fel, so so.

    Túrára próbáltam régebben, de magasabb pulzussal hamar beleizzadtam, inkább a szintetikusokat szeretem. Idéntől van egy terepfutó cipő nyári /15° feletti túrákhoz, meg a SALOMON CAMPSIDE MID 4 GTX ami szerintem egy közepes cucc - sokéve bírja, nem nehéz, nem ázik be, szellőzik, jól tapad, nem túl széles a talpa vezetéshez (44es méretnél már néhantúl trampli egyes autókhoz a talp).

    Sőt, utcára télinek bőrt szoktam választani félcipőből, mert elég zárt - a legtöbb béléses cipőbe belerohad a lábam instant. (Előző most itthoni lett, velúr nike, a talpa sajna hidegben csúszik nagyon, de nem izzadt és nem fázott benne a lábam amíg nem állok meg vele.)
    Most egy Nike DEFYALLDAY-t sikerült lőni rengeteg (20+) cipő felpróbálása után. Végre elég széles, nagyon jó a talp és a betét is (puha), és föként felül a nyelvnél vastagabban bélelt, ami nálam már elég télre, és elég szélálló(és víz) a bőr ha bringával megyek valahova benne (nem edzeni, vásárolni, ügyet intézni).

    De még 10°ban simán mentem reggel (ha nem fújt a szél nagyon) a Kalenji Run Activeba, onnantól kezdett karcos lenni (vagy bringán 15-16° tól). Kell a szellőzés a lábamnak, na :)

    [ Szerkesztve ]

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz Ringman #273316 üzenetére

    12kg-os merevgép RS Judyval, kisfékkel (nem tudom ez elég e, a 6xx asomnál kellett a bordás betét).
    Szal a váz karbon, lehet az ár jó, de elsőre nem is adnék érte többet. Jó, semmit, mert merev, de ettől eltekintve. Legalábbis a vázon azt a kis súlytöbbletet leszarom, a rugózás, kerék, fék legyen jó, váltás korrekt, a többi szempont ezután jöhet.
    Olyan érzérsem van mint régebben a neves hátsóváltót felpattintották, meg azzal hirdették az alsópolcos bringát, mert, hú, ez XT, jelen esetben karbon.

    Rebával alakulgat.

    [ Szerkesztve ]

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz 6030D #273334 üzenetére

    Nem, 27,5, mert a legtöbb 29esen (egy női kivételével - 24 óráson mindem csapattag bringájával mentem pályabejárást :DDD ) utasnak érzem magam. És 2007 óta hintalovagolok, jaja. Részben a szar gerincem miatt, részben mert mekkora fasság hogy a jó első teló mellett a hátulja fix legyen? ;]
    [Spark]

    Hasaggymeg: Új Judyval nincs tapasztalatom, de nincs jó szájízem azzal amire a RS ezt a nevet akasztja megint. Még a merev Trekben 2006ban ez volt, de azt hagyjuk, macskadobálós volt.
    Fék és gumi nálam mindig mindenen korrekt, abszolútban. Felnifékes fitness bringát (Sprint Whisper) cseréltem emiatt, mert nem tudtam rá jó féket csinálni (meg sok volt az 53 nagytányér is).
    De normális haladásra átlag súllylal, nirmálmtechnikai tudással természetesen simán jó a fenti 400as is, de én nem mimdig olyan normálisan haladok :D . (26os mereveken egyébként a BB5 Roundabout-al is elég volt, húgom HFS-én mai napig az van).
    Off:
    Bizsereg a kezem, mikor épülök fel, és mikor lesz jó/szilárd a talaj, mert Gerecse50 egyik szakaszán a környéken van egy dobogós lefelém amin kicsit igazítottak azóta azbúton ;] , meg pár hasonló lejtőn top10es helyezésem straván (nyilván, gerecsei viszonylat). Meg nemrég az első KOM-ot is egy fele mászós fele dh-s szakaszom csíptem meg.
    Nem feltétlen nagyobb terhelés ez a féknek, mert ritkán, de akkor nagyobbat / kanyarvan határon sok kicsit fékezek, és utána visszahülhet. Nem is szokott csak 200m+ szintkülönbség esetén melegedni a Freeza-as tárcsa (cincog egy percig) ahol csikicsukik miatt azért használom a féket - de abszolútban ez sem sok! Ha erről az RT64/gyantás kisbetét nem is tudtak.

    De Börzsöny, Cserhát, akár Pilis, Salz, stb bőven nagyobb terhelés. És az óvatosabbak (akiknek nem jutott hintaló ;]) ilyen helyeken előfirdul, hogy húznak egy kis ferodol szagot. Pilisben nemrég mentünk cimbikkel, István dobogókon sem(volt) ritka és neki hazai pálya, nem kérdés hogy 29 merev nejlonbringával sem szagosított. Mögöttem idén edzetlenebb barátom (kb 90kg 197cm) hintalóval adott egy kis színt az RT76oknak ami a végére kb eltűnt; nálam sem volt semmi szín vagy szag.
    Szal szerintem fékterhelésben én középen vagyok.

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz Mezga Aladár #273337 üzenetére

    Élnék a gyanuperrel, hogy ilyenem van aliról, de legalábbis megszólalásig hasonló.
    Mivel szinte sehol nem nagyon gyors a váltás élőben, nekem leköveti. Ahogy jön sűrűbb erdő, alagút (Medvés kör, Ewige wandnál) ott már szinte víztiszta. Van két másik, azok is így működnek, relatív gyorsan váltanak - nagyon nem venni észre, csak ha direkt leveszem és megnézem. De ezt én imádom benne :)

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz Hasaggymeg #273351 üzenetére

    Néztem hogy talán inkább a Reconhoz hasonlít a Gold, az teljesen jó volt. De fenti példánál a jobbik bringa felárat lazán megéri.
    A réginkrómos 28mm-esnrugós *** az a RS legalja volt, kőkemény rugóval. Recont, Revelation U-Turn, Rebát szerettem nagyon. Most a rókát... Szeretni nem szeretem, de működik ahogy kell. Főleg a fox tagjait nem csípem, a Twinloc miatt használható normálisan vele a bringa.
    Ha rámszakad a bank, akkor pár évesen az utódját újra RS rugózással (plusz twinlock) szeretném. :)

    Régen szinte gyors voltam lefelé(avagy túl hülye sokszor); apukaként, illetve inkább jól gördülő gumikkal már ésszel megyek (NN sokkal több tarcsival rendelkezik, de a RR jobban gördül, ez már fontosabb :B ). Meg akiket megálltammlefelé 2-4* fotózni, majd vissza bringára, előre menni; azok is feljöttek normálisabb szintre, jobb kb egybe menni :)
    Régen lefelé árkon bokron át előztem, manapság majd ha szép tiszta lesz a terep, meg akikkel együtt kerülgetjük egymást maratonon, engednek is.
    Nem zárom ki, hogybméf ügyesebben lehetne beosztani a féket, de egy avidot semmsütöttem meg sosem, csak a 615ösöm, és főleg ezeket szinezik ismerősök is.

    [ Szerkesztve ]

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz Ka999 #273349 üzenetére

    Shimanonál ezt már beszoptam, Nortwave esetén tudtam azonos típust próbálni a környéken, úgy rendeltem utána.

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz MC Pite #273354 üzenetére

    Juteszembe, a topiklakóknál kb milyenek az arányok bringák/műfaj terén?

    Outi, fintnesz, urban/cross, merev mtb, xc-trail fully, durvább fully, egyéb?

    Én elsősorban montis vagyok, xc/am fullykkal jellemzően, meg van egy aszfaltos Fastroad is mikor az erdő meg sáros.

    Szerelmeim Spark és a 96, imádom őket. Sajna utóbbiból mentem 10kg akatti setuppal, ahh. Ciklokrossz/gravel után volt kicsivel mászásban, a többi részen meg egyértelmű.
    És mivel RS rugózás volt benne, nem kellett kapcsoló sem ;] .
    Sajna TrillHill sose volt olyan helyen hogy tekerhettem volna, de fenntartom neki a 3. helyet :D

    Fall-N: Akár ugyanaz a termék sokszor elfér több matricával, mert minden kategóriában vannrá igény. Sok területen jelen van, gyerek bringáknál volt hogy kiraktam a sort 18tól 64 ezerig 3 féle logóval ugyanazt.
    Szemüvegkre nem költök 5k-nál többet, mert eltörhetem, elhagyhatom (bár ilyen még sosem volt, kopp kopp)
    Vannak nyilván különbségek is, pl gumikból montira ha próbáltam olcsóbb keverékes változatot, pár hét múlva cseréltem, mert sokkal jobban csúszott bizonyos körülmények között. Aszfaltra elég an középkategória is (alsó középpel már fasírtba vagyok a courieren, arra áttéve is soso). Bár a GP5000 16 ért nagyon megérte, tekintve hogy főként télen megyek vele, ott megint nem remeleknek az olcsóbb keverékek hűvös nedves (fehér) aszfaltnál.
    De nem mindenütt érzem a különbséget, itt spórolok inkább (szemüveg pl).

    [ Szerkesztve ]

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz Mezga Aladár #273365 üzenetére

    Azt már kb minden megugorja (alis reviewokban is akadnak akik csekkolják).
    Sőt, fotokromatikusnál szerintem eleve 'alap'.

    Sokan vakon hisznek brandnek. Erre nagyon kevés márka szolgál rá.
    (De pl egyik kedvenc kínai márkám a Fenix az biza megugorja sok eu-s neves márka minőségét. Ha ők valamit máshogy csinálnak mint az átlag (lásd BC25R), kiderül hogy igazuk van. Szal bennük pl 'vakon' bízok.)

    Szintén volt valami márkás sárga üveges szemcsim áz elején, olyat torzított, hogy párszor fának, korlátnak mentem vállal.
    Úgyhogy az alaposabb reviewoknak hiszek valamennyire, aztán rendelek próbára.
    De így is van lukrafutás, jó branddel, jó termékkel is akár.

    Lásd Garmin Epix.
    Dcrainmaker, Defzit, számos írott és yt tesztet olvastam, néztem róla. Egy fenix7 amoleddel, mi baj lehet. Mindenütt mutatták, tessék, látszik a napon is!
    Igen, tűrhetően. HA felemeled a karod. AOD-el semmi ha süt a nap, kormányra így értelme sincs rakni, de nem is kapcsolja be a kijelzőt. Gokartozásnál, evezésnél és persze főként bringázásnál (főleg mtbnél, és/vagy nagy sebességnél, rossz úton) nem opció legröbbször a karlendítés, hogy lássam. Megértem hogy túrázónak vagy futónak ez így is tök jó, nekem használhatatlan.
    Fenix 7 meg azért nem lett utána, mert ezek nekem nehezek, színekért cserébe kevésbé jól látszik mint a monokróm. Plusz a jobb súly mellett jobb védelemmel, kopásállósággal, jobb gombokkal is az Instinct maradt a kedvenc.

    [ Szerkesztve ]

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz Oktaan #273368 üzenetére

    Nekem alis van, de vagy fekete szigszalaggal, vagy kábelkötegelővel azért biztosítsd. Nekem utóbbi volt logikus, de a szigszalag is jól véd, nem eszi a nap a gyári gumit, és a kosztolnis véd. Ha nem fekete a hajtókar, akkor kötegelő.

    Fall-N: Drágább egy fully, de egy rendes montinál nem nagy a difi. Tizenpár éve mentünk környékbeli arcokkal tekerni egyet a Gerecsében (azóta sem sikerült a környéklről ennyi embert összeszedni), akkor pl 6/7 fully volt az arány. És pár időnként dobogón álló ember kivételével jellemzőbb felénk (akikkel tényleg az erdőben futok össze) a fully szvsz.

    HEAHEA: :R
    Nálam Trek 3500(?) volt az első mtb 2006ban, túl sok pénzt locsoltam rá upgradekre, majd 2007ben építettem inkább félig használtból egy Scott G Zero összelóst (120 Recon Air 110mm Manitou Swinger Air 4 Way SPV hátul).
    2011től egy Kross Crime 3 lett fokozatosan könnyítve, majd 19ben vettem a '14es Spark 740et.

    Aszfalton Landrover fullmerev crossbringa, majd Sprint Whisper újonnan (kb 2012ben 67 ezerért), de az outi fék, 53as tányér miatt kész lett nejem Courierja, lecseréltem én is egy DT-re az enyémet. És tavaly ezt egy Giant Fastroad 2 váltotta, fél évesen, harmadik tulajként, javítottam sokáig a korábbi balfaszkodásokat (nulla fék, rossz váltás, állandóan becaúszó D shape nyeregcső). Ez utóbbit már szeretem is az aszfaltosok közül :)

    Érdekes, van egy cimbi, akikkel hasonló erősek vagyunk, ő aszfalton van jobban elemében és mintha ő lenne erősebb, és meg terepen. Bringákban nincs sok különbség, inkább csak a sw :D

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz Tin #273378 üzenetére

    Lassan egy éve használom a szigszalagot pedálszenzorra, többiektől kaptam a tippet. Semmi baja nálam, elemcserénél szépen letekerem. Előtte hagytam rajta kötegelőt is, de már csak szigszalagot kapott visszarakás után (giantnél pl jól jött saját kapkodásom miatr; indultam tekerni cimbivel nagyobbat, látom elemcsere után nem mutat. Megigazítom, sebességmódban van. Elem újra be, visszatekerem a szigszalagot, és kész).

    Amúgy ha ragacsos lenne, féktisztító remekül levinné.
    1 évnél tovább nem marad fenn, mert elemet kell cserélni.

    parandroid: User error a mi? :F
    Elhinni a teszteknek hogy látszik? Addig ténylegnlátszott amíg videózták.
    Tizenéve nincs az aszfaltosaimon kerékpárcomputer (telónnsportstraxker + pulzuspántot használok régóta, mióta vannak Garmin óráim, azt).

    Montin van egy ezeréves vezetéknélküli (idő és távolsággon van mindig) de én nem fogom töltögetni, meg a kamrából behozni liion akku miatt. Ha többre vagyok kíváncsi (pulzus, pfsz) a karomra pillantok, látszik lapos szögben is.
    Az edge ára a karomon van az Instinct formájában.
    De van alis kormányadapterem (garmin klón) amivel kormányra is feltehetem. Próbáltam hasonló ortodox tippek miatt, de jobban szeretem ha rezeg a kezemen. Plusz balesetészlelést bukom vele, aszfalton biztosan (keltettem a családot ilyen riasztással :U ).

    [ Szerkesztve ]

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    Amiknek 2 monti vagy 2 outi van, az játszós meg versenyzős? Vagy egyik melóbajárós?

    6030D: 21mm? :D

    Fall-N: Mindent lehet, csak akarni kell :D [link] Itt egy volt a falon, egy alatta, egy mögötte.

    parandroid: Nekem nem jött be kormányon az óra.
    Évente oárszor navigálok vele, ezbugye vaktérképet, eredendően elég. Van egy eTtex20asom, de már 5-6 éve nem raktam fel a kormányra (se). 98%ban elég a vaktérkép.

    mauigaic: Jó az üzemideje is, de sajnos egy Ultra Trail Mont Blanc-ra azért kevés,
    Nem vágom ez milyen tevékenység, de mióta ebből van X, szerintem visszakerült a korona. Plusz extrémebb meleget, hideget jobban bírja. Hja, a térkép miatt vettem Epixet, hogy felbontás is legyen hozzá (Fenix ebben nem acélos). Nem rossz, de maradok a vaktérkép, meg párévente az eTrexnél.

    Nyomatékkulcs: Autószereléshez van 28-120(?)asom, de kicsi nincs (korábbi melóban a 8Nm +/- 1Nm-el megvolt mindig kézzel). Van olyan ami nem is drága és nem is vacak? :)

    [ Szerkesztve ]

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz Fall-N #273444 üzenetére

    Tyű, első pár találat kettessel kezdődik, körbenézek, köszi. :R
    És jobb lenne mondjuk a 3/8os, hogy gyújtógyertyához is mehessen akár. Most a 28as sem az igazi erre, meg mondjuk ez se lenne, de szódával megteszi. (Inkább a 60, 80, 120Nm amiket nehéz eltalálnom, 10 alatt elvagyok, de nyilván jobb lenne rá szerszám.)

    Spirgripjeim a Gianten is azt hisszem 2 vagy 3 Nm-osak (pasztám nincs hozz) egy éve van fent, szerintem jól (váltó és fékkart is ekörül húzom meg, esésnél forduljon inkább, ne törjön).

    [ Szerkesztve ]

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz mauimagic #273448 üzenetére

    Igényfüggő.

    Görbéket nem lesem menetközben, csak az altuális pulzust (illetve szól ha nem vagyok a tartományban) meg pedálfordulatot.
    Nyilván fasza nagy kijelzőn a térkép, cimbi 1030asát is ezért vette. Balatonkörre jó lett volna (1030 nem ette meg az útvonalat valamiért) de nem vittem az eTrexet. 98%ban elég a vaktérkép és a rezgés (aszfalton nem mindig hallani az csipogásokat). Igen, 2%ban felcsapom a telefont, de ez évi 1-3 alkalom, nekem nem ér annyit hogy még ezt is töltsem, behozzam, átrakjam, figyeljek rá szállításkor. Ha nem lenne a fiókban az eTrex, sztem akkor sem - hisz ezt se nagyon használom. Reptettem meg szegényt patakátkeléskor (olyat lassultam majd elestem), eséskor, indokolt esetben rakok bármit a kormányra.
    Régen cacheleshez, hosszabb gyalogos meg montitúrákhoz használtam, mostanság nincs rá szükségem; de megértem akinek van :R

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz Maximum1 #273479 üzenetére

    Nem mertem megkérdezni.
    A 8 évet használt bringámon se cseréltem, bár évi max 3000et mentem vele, ezidő alatt sztem kb 10000et, az igaz.
    Na, ugye hogy nem vagyok fékgyilkos :D

    Nekem tökömtudja milyen a tárcsám, asszem CL, mert az van a kerékszetten, amúgy nem a kedvencem (kisebb választék, célszerszám igény).

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz .mf #273501 üzenetére

    Meglesném, de nem tudom (van messengeres regem, elvileg az már full, marketplace, csoportok, minden mén; de így nem nyitja meg.

    Aláírásod alapján látom.

    Maxiriszpekt :R

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz velizare #273588 üzenetére

    Kerékszett. Vagy még jobb világítás felsőpolcos külsőkkel. Amíg nincs hiányérzet, addig ok. De pl egy Fenix BC25R + BC05 kombó egy nagyon nagyon jó szett.

    szuszinho: Mavic és Fulcrum van több helyen is hasonló, felnifékes. Szemezek vele, de Courierre (3. bringára) úgy érzem overkill.
    A fehér géphez ez jó is lehetne, de tartok tőle hogy csapágy, fékfelületnmár megette a kenyere javát.

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz 6030D #273814 üzenetére

    Te tompítottra gondolsz, de ez refiként mindehova is világít.

    Havas bringázás: Csillió éve mikor volt külön sárgumim (Maxxis Medusa talán) akkor az relatív jó volt havon (1,8", kis nyomás, ritka, közepes büzykök).
    Azóta ami van, azzal megyek oszt kész. Mennék, ha nem lennék lassan egy hónapja kehes, bő 1000ről lement az edzésterhelésem nullára a Garmin szerint (is).

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz jjeahh #273845 üzenetére

    Nekem sokat bírt a PD-M520, de kb 10év (6-8000km) után már nem volt érdemes megmenteni.
    Kínai Zeray ZP-108S pedált vettem rá másfél éve (kb 1200km), ez korrektnek tűnik. Könnyű, korrekt csapágyazás, és 11k volt stoplival.

    A kónuszos agyakat meg gyűlölöm, a fentiek miatt :K

    [ Szerkesztve ]

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    Skacok, biztos volt róla szó, de ha megtörök, és mégis kecóban tekernék; mi az ajánlott vonal ami nem túl drága/helyigényes, és relatív szórakoztató? (Telefonon nézni merre tekerek)
    Tíz éve filléres szobabiciklin yt-al nyomtam, és aszerint változtattam a terhelést.
    Mi lenne a következő használható szint (amiből használt kínálat is van)? :R
    Ha túl nagy anyagi/hely vonzata van, akkor futópadozok(az van), de azt is rühellem :D

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    dom1n0: Ha jól látszom 600€ újonnan a zwift?

    lsebestyen: Nem lelem, ezek között van? [link]

    Tin: Grat a vashoz!
    Tuti nem sok az 50/34? Nekem a Fastroad2-őn a 46/30-al helyre a világ (csak tányérokat cseréltem), így tudok normális 80-90 közötti átlaggal menni. A Spirgrip (klón?) mellett ez volt a legjobb befektetés rá.

    Kerékcsere nekem is jó lenne, de rohadjon meg ahol van, mert sima qr elől hátul, és abból nincs értelmes szett értelmes áron (fulcrum és dt szokott főként fókuszban lenni).

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    Havi 18€ nem is olyan kevés (3-4 hónapig nem a világvége).

    Tin: Ok, de milyen pedálfordulattal mész egy átlagos edzést?
    Nekem 30km/h körül kényelmes síkon, ami most a 3. fogaskerék. 40 felett nem nagyon megyek tartósan síkon, lefelé meg a 46/11 sem kevés.
    Nem tudom most mekkora külsővel mész, de a nuroadon az átmérő is számít még egy kicsit (én 30mm GP5000eseken gurulok).

    ZolkoW: Köszi, majd így is futok egy kört, montiban volt olyan Fulcrumom, ami 20as átütös volt, és adaptere válogatta milyen tengellyel használom.

    Szóval Van Rysel, abból is ha valahol látom D100?
    Eredendően a fogaskereket használós (nem tudom hogy hívják, direct drive?) görgőket néztem, gondolom csak kerék be ki azt csók (9es sor).
    Amit nézek meg vezérli; simán elég hozzá a telefonom (vagy laptop)?
    Ha van erről valami szösszenet, utánalesek, sose görgőztem, csak most a betegség meg szar idővel úgy leépülök hogy ihajj.

    [ Szerkesztve ]

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    Köszi srácok!
    A teszt karcos lesz (vidék, + egy isminek sincs).
    B terv egy olcsó dörzsis mágnesfékes görgő tényleg vész esetére, mert rühellek bent futni/tekerni. Amíg szemereg, inkább kimegyek, szél meg sötét nem izgat.

    Igen, a 6%ot néztem hogy karcsúnak tűnik, ennek minimum duplája a legtöbb körömben benne, de ez ár függvénye is mennyire akarom reálisan.
    Illetve a plussz pakolás/cucc/rákészülés igénye a másik szempont, nincsenek óráim erre, kislányom fél órás futás alatt is kijön néha 6-8x hozzám :DDD .
    Futópadhoz elpakolni, rákészülni 8-9p, még nem tudom a görgőnél hogy tudom kivitelezni (bringa fészerben, bevinni a garázsba, kerék ki, helyet csinálni, telót meg ventit felapplikálni valahova - asszony szerint tekerjek a teraszon, lesz hűtés, szél, több a hely :DDD ).

    Szal A verzió egy DD meg egy előfizu (használtan lenne főként jó találni valamit 50-60 körül) és ezek szerint a görgő rákakad a Garmint Instinctemre, meglesznek a virtuális szintek, stb. Ehhez keresek típust/típusokat amit már megéri megvenni, de nem is akarom szórni feleslegesen a kesst.

    B meg egy sima görgő+yt, aztán kézzel húzom mint anno a szobabringán.

    Tin: Igen, azért is gondoltam először hogy a 30/32 jobban esne, nekem jól jött a 30/34 a 34/34 helyett (most megnézve 15-16% grade van a meredekebb részeken). De ha így is megy, patent.

    Szezonra nem az AS-t venném hanem a simát (kivéve ha 35mm miatt más nem jöhet szóba).
    Pont azért is szeretem a GP5000et, mert télen, hideg, nyirkos körülmények között is egész jó - nyilván még jobb lehet az AS - nyárin meg a legjobb amit próbáltam.

    [ Szerkesztve ]

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    Szerk: sebesség meg távolság adat legalább azért jól jönne (vagy az egyik pfsz át kéne raknom sebességre, nem tudom távit tudna e kettőből...)
    Szal a dörzsis (megint nem tudom hogy hívják) fajtából is inkább szenzoros lenne jó, pl Tacx Boost Bundle, meg nem árt ha halk, hogy akár reggel is csinálhassam hétvégén.

    Szerk2: Baszki, bele se gondoltam, hogy a DD görgőhöz kell vennem sort is, és szerencsére mind3 bringa más rendszerű, úgyhogy csak egy lesz vele használható. Logikus a monti lenne (esős évszakban/tél az erdő elesett), de azért kellene a plusz sor, mert ha van fagy, lehetőség, azonnal suhanok ki 1-2 órát (hétvégén, alatatásidőben főként).

    Szerk3v D100ra azt írják nem megy telefonnal, meg a kerékpárcomputerek/órák sem.ismerik. Nem értem, utóbbi jellemzően ANT+, előbbi jellemzően BT, akkor mi a fenével kapcsolódik mihez?

    [ Szerkesztve ]

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz Hasaggymeg #274817 üzenetére

    Abban is van ráció, de bent egy szál rövidgatyában ülsz mikor bemelegedtél, venti konstans léghozamú.
    A házunk viharsarokban a domb szélén (esőt, havar néha 3-5 métert behordja). Arra fel kell átmenetibe öltözni, vagy arra vetkőzni, plusz amikor valamiért zavarnak közben, addig izzadtan kint nem annyira pálya. Ja, ha esik, bukó az előzőek miatt, bejön néha a vízpermet.
    Szóval nincs kizárva, de melósabb.

    Viszont most olvasgattam még, lehet hogy ha a karórám úgyis tudja a virtuál futást, a meglévő durópadozást teszem csak előfizu árával izgisebbé. Ha hazamegyünk, kilróbálom.
    Ami jobban tetszene, rouvy/zwift DD tekerés, elsőre úgy tűnik lenne vagy 200k, újonnan közelebb a 3hoz.

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz tknof1871 #274854 üzenetére

    Váz: nem lesz baja

    Lámpatartó: a bilincses megoldás lesz a jó, ahigy írták, gopro adapter kellene.
    Elvileg lemkéne tudnod húzni a bilincses tartóról a lámpát.

    Nyugtass meg hogy nem bő 15 ezret fizettél érte.
    Körbe benne vannak a villogások is(ha lejtő után visszaváltanék a normál fényerőre)? :R

    Tin:
    Nyeregcső tisztítás, monoblokknál is ha van szerszámod. Nekem ezek szokták okozni.

    [ Szerkesztve ]

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    Egyszer a sor lazult fel, az adott nagyon rura, ropigó hangot, de az csak terhelésre.

    A monoblokk menethez bejutó kosz is hasonló, korábbi montin évente 2x kellett emiatt takarítanom.

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz Tin #274917 üzenetére

    Én nem kenném a nyeregcsövet!
    Napokba telt mire a Fastroad D shape nyeregcsövét gatyábabráztam, hogy ne ropogjon, és ne csússzon be centiket egy tekerésen (így vettem).
    Karbonpasztám nincs, erős vékony kétoldalúm van (aljára 2 cm, a váznaknfeszülés irányába). Cserébe nehézkes mozgatni, de legalább nem csúszkál.
    Az olajmaradványokat rohadt nehéz volt a csőből kitalarítanom.

    Kiszed, rendesen megtakarít a cső is, helye is.

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz tknof1871 #274889 üzenetére

    Részben az ilyenek miatt nem szeretem az egyszerűbb kicsi lámpákat. Rohadt béna és zavaró UI-t raknak bele, érthetetlen módon.
    Egy Wuben, Lumintop, Sofirn, de ebben az árban már Fenix is más liga. Kezelésben, védelmekben, esetleg színhűségben, tartósságban, akksi élettartamban.
    A rendes bringalámpáknál látni a gombot, hosszú nyomás a bekapcs, röviddel váltok fényerőt lentről felfelé, dupla nyomás a villogó (jobbak nem on off, hanem low high villogást tudnak), és persze a normális hűtés és rögzítés is kötelező elem nálam.

    A 'refis' lámpák közül múltkor találtam egy ígéretes kínai gyártót, majd a 3-4 revízió körül kipróbálom. [link] A manuál és eladó szerint a kezelés is majdnem jó, maga a fél vagy egész emitter világít design remek, kíváncsi vagyok mi lesz belőle.
    A 'rendesek' alatt az aldis, lidlis akkus szettek amikkel elvagyok, azok mugliknak, nem bringásoknak készültek, de annyiért korrektek és ingázásra jók, szódával edzeni is.

    Amit leírtál az akár járható, de a különböző színhőmérséklet zavar (meg az alacsony színhűség is engem), illetve terepen nem kell tompított(ga az ember nem akarja hogy pofánverje egy ág), aszfalton nem igazán kell refi (BC25R nem vakítós, kvázi tompított, de messzire visz(és persze ami fontosabb, úgy és oda világít ahiva kell); nagysebességű lejtőnél is megteszi. És ha nem ingázok hanem edzek, akkor fejlámpa is van rajtam, ha valahova kéne extra fény).

    Több ismi vett hasolót, az elmélet szerint praktikusak, gyakorlatilag meg úgy látom a kivitelezés nem tart itt ahol kellene.

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz fulton #274930 üzenetére

    Jaja, ez is alu, többen szenvedtek D-Fuse nyeregcsövekkel, és ott olvastam a tippet. De mivel az nem volt, Tesa meg igen, kipróbáltam, már másfél éve frankó így - nélke picikét csúszik, nyiszorog, és a max 6Nm diót se illik jobban meghúzni.

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    Hány bringás kerékpárján látsz kitámasztót?
    Ritka ;)

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz Hasaggymeg #274934 üzenetére

    Fura, hogy pl a bikeradar spec alapján Judy alá sorolja a Recont (kisebb kerékméret, becsúszó, rugóút tartomány).
    Ok, az oem Recon TK-vel megkeverik a sort, ill higy a Gokd is csak oemként fordul elő. Nem is értem miért sütötték ek (ok, pénzért).

    Mondjuk 27,5 ketékkel a 30as becsúszóval nem tudom lenne e elég merev 130mm-el alattam. Tudom tudom, Reba felé terelnek (meg előzőleg is azt vettem a Revelation Air U-Turn helyére; bár azelőtt meg rendes Recont - meg a merevre én hülye vettem Dartot a Judy helyére :DDD ).

    [ Szerkesztve ]

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz Fall-N #274939 üzenetére

    Pici zsír, vagy szerelőpaszta mell, kenőolaj nem kell oda.
    Linkeltem ha nem ismered a D Fusion nyeregcsövet, nézd meg, ott nem lesz ilyen csere.

    Féktisztítóból negyed flakont elfújtam, de 25 cm mélyen nem könnyű (mivel centiket csúszott be), és a középcsapágyból sem szabad kimosni vele a kenőanyagot (oldalt ill fejjel lefele is korlátozottan megy a takarítás és olyan messzire juttatás).

    Kitámasztó: 20 éve nincs egy bringánkon sem. Kivéve kisasszonyét.
    Nem hiányzik, megtanultunk élni nélküle. Egy bringás ismerősnek sincs.
    Értem hogy praktikus is tud lenni (egy rendes furat a való főleg, nem a bilincses), de egyáltalán nem fura ha bringásnak nincs.

    mdavid136: Endurance outi vagy fitness is jó lehet, 32es gumi szinte alap hogy elfér/azzal szerelik. Figyelembe venném, hogy 50es nagytányér nagy lesz - rohadt lassan, izületeket szétcseszve teker vele egy kezdő, vagy ha figyel a fordulat/nyomatékra, síkon is elől nagytányér hátul kb középen lehet. Ez a gravel vagy az 1x felé billenti a mérleg nyelvét, de akadnak olykor 46/30-as kompakt hajtóművek, az a legjobb.

    Nekem az 50/34 picit sok volt (átlag 80+ pfsz), korábbi gépen a 3 tányérnál az 53 nagyon sok volt, síkon az ötödik fog volt kényelmes.

    Haverom 185-190cm/100+kg, GRVL120at vett, teljesen jó a hajtás, kb nekem is jó lenne. Ne a szorzat eredményét nézd, hanem az áttételtartományt! (Excel segít, amúgy is hasznos ha bringákat vadászol.

    Amit ne becsülcsj alá: Fék. Ezen a GRVL-en még épp okés, de előfordulnak olyan fékek amik erre a súlyra (rendes gumival) nem elég hatékonyak. 160/160 kellhet ha szintet is mész (pici betét szokott bennük lenni, ebben a BB5 kompatibilis betét közepes, van belőle sokféle utángyártott).

    Elsőnek nem adnék +150et érte, teljesen korrekt a 120 is. 1-2 év után meglátod akarsz e másfelé menni.
    38/42 az 0,905 a 120on, 32/34 az 520ason 0,941, azaz könnyebb a 120ast emelkedőn tekerni.

    [ Szerkesztve ]

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz mdavid136 #274944 üzenetére

    "- A kerékpár megvásárlását mindenképp üzletben szeretném, bízva abba, hogy az üzletben segítenek a megfelelő kiegészítőket megvenni /beállítani. Gondolok itt pedálra, cipőre stb…"
    Ez elvileg így van. Gyakorlatilag ne bízd rájuk magad vakon!
    90%ban olyan hozzáértők sajna, mint egy e***os eladó!
    Azért ami kérdésed van keress rá, kérdezz itt is.
    Érdekes módon mindig azt javasolják, ami nekik van készleten. Független attól, kell-e az neked, vagy olyan kell-e.

    És ne legyenek a beállításról se naív elképzeléseid, hogy a boltban/szerviz hogy beállítja, meg segítenek neked megtalálni a helyes nyereg magasság/hosszanti pozi/dőlést, kormány magasságot, stucni irányt, kormányszöget koskormánynál. :(
    Kiindulásnak lehet hogy jó, néha tényleg figyelnek és bő felét jól belővik, de ismeretleneknek 8-10 ponton jóazúgy beállítással adják át. Nagyjából vált, majdnem ugyanott fognak a fékek, de alig, mert nem jó szögben állnak a féktestek a tárcsához (főleg a bowdeneseknél), fékváltókarok túl magasan vagy alacsonyan vannak, van amit gyengén, sok dolgot meg túlhúznak, bowden végek a világba lógnak, bowdenházak össze...ák a vázat, lancvilla védő vagy van vagy nincs, stb.
    Ismerősök pár hét után mindig nálam kötnek ki a szerviz által szuperül beállított bringával, mindegy hogy nagy sport franchise vagy kisebb bolt után. De amihez nincs szerszámom és boltba szervizelték, azt is így kaptam én is vissza, aki minimum finnyás az ilyenekre, otthon állíthatom magamnak be.

    Még annyi, ha pedált veszel, javaslom a fél spd pedált, akár itthonról ha anélkül van a bringa, akár aliról, ha alap taposóval kapod.
    Diszkért csengőt ne feledd, és világításból vsak kis gombelemes villogót vegyél; ha mész rendesen sötétben, járj (itt) utána az olyan lámpának, ami tizenévig megbízható társad lesz (15-25k egy minőségi, tényleg jól világító lámpa, 10-15ért egy csomó hulladék van a boltokban, ami kevesebb mint fele alin).
    Ja, és ha túl bütykös gumi van rajta, ha tudod, már a boltban cseréltesd/számíttasd be. 120asé még oké főként aszfaltra, 520as már terepesebb beállítottságú.

    Nyerget nézd meg, jó eséllyel (99,99%) kelleni fog neked egy szélesebb (papíron 150mm környéki sportosabb), szintén azzal hozd ki, csak esetleges különbözetet fizess, ez a decathlonba is megoldható általában!

    Bukó és ruha is kell, ha nem akarsz izzadt lenni/megfázni, rengeteget számít egy elől szélállóbb, hátul szellőző felső/kabi, nadrág.
    Kezdésnek jó a decathlon, aldi/lidl akció esetén meg már nyitásra érdemes ott lenni, higy fél áron megvehesd a cuccokat :)

    [ Szerkesztve ]

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz vallas #274949 üzenetére

    Az M-es is karcos neki, L-es kellene neki. A Contessa (női változatl egyetlen előnye a szélesebb nyereg, ha súlyban is max 120as nem kb max 90es kategória (de valószínűleg utóbbi).

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz parandroid #274956 üzenetére

    +1, 174-175cm vagyok mérés függvényében, 53as méret a jó nekem egyeneskormányosból, de mikornvéreltem outit, az is ez a méret volt és jó volt.
    A mostani Fastroad SL2-esemnél M es méret, gyártó szerint 170-180 között jó (D Fuse miatt rövid a cső). Ma kép lent: [link]
    Kb középen a nyeregcső.
    A Sprint Whisper is 54es volt. [link]

    [ Szerkesztve ]

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    Van felnifékesem, meg tárcsásom is, 2006ban még volt e tárcsa h felnifék kombóm is. Kezdjük a montival: Nem kérdés, főleg sárban.

    Aszfalt: Felenouti/fitnesz bringán egy fos a felnifék, illetve a vékony gumival kombinálva főleg.
    Ééértem énnhigybáramvonalas, de a Sprint másik baja isnez volt. Legfaszább betét, új bowden+ház, de akkor is azbilcsó outi fék 28as gumival alig ért valami lejtőkön, normás gurulásnál habautó megállt hogy bekanyaridjon, majd eltéptem a féket.
    Haverom felsőpolcos Campa fékkek karboun outival többször volt, ha későn vettünk észre valami, suhant el mellettem fékezés közben, horvátoknál 25ről lett volna éles jobbos utca némi lejtőn, és bevettem simán(Couirer DT-nnVvfék normális pofa+biwden+ház)), ő átment a kereszteződésen.
    Van ahol elég, de sokkal többszor van hangja mint a tárcsának, eszi a felnit (ok, nem mindenkinek szempont, meg a normálisabbat nem annyira), nedves időben alig fog (ingázásnál ez eléggé idegesített).
    Karbantartása, legalábbis tisztítás, esetleges korrekciós igénye magasabb mint a hidrós fékeimnek. Jut eszembe, a decás betétet át kéne raknom előre, mert a 3 felületű régebbi merida egyszerűen nem fog már rendesen, hiába bő 50%os, és igyekszem hogy egyenletesen kopjon.

    Tárcsa hátránya hogy vigyázni kell rá jobban szállításnál, tárolásnál, meg kicsit drágább.
    Meg több a hulladék belőle az olcsóbb bringákon (~250 alatt); bár használt 2-4 éves olcsóbb bringákon pont nincs már semmi sokszor a kopásjelzőből azbelső felnin, mert a gyári bakelit keménységű betét megzabálta.

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz velizare #274995 üzenetére

    3000-soktízezerig. Agyak, felni határozza meg főként (használaton túl). Mondjuk az összerohadó niplik se sokat segítenek.

    nemeth989: 25ös passz, a 30as GP5000 azt hiszem 6bar ajánlott, magyar utakon az 5/5,5 fitnessen ami a 15%hoz tartozó nyomás nálam. Eleve a súly és súlyeloszlás nélkül nem isnlehet tudni, meg kéne mérni; de juzerek nagyja kőkeményre, maxra, vagy max mínusz fél bárra fújja aszfalton.
    Az ügyetlenebb terepen is.

    [ Szerkesztve ]

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz Hasaggymeg #274999 üzenetére

    Bocs, a szar fogalmazás mellé sokszor nem veszem észre mobilon a félreütéseket/autokorrekciót, és előbb elküldöm, utána szerkesztem, mert csomószor ha közbe valami egyebet is csinálok (elég sokszor egy ötévessel :) ) a telefonban lévő ram mennyiségétől függetlenül (épp 8Gb) bezárja a fórumot, azaz megnyitáskor újratölti, elveszik a szöveg.
    És a szerkidőből néha kilógok, vagy közben másra is válaszolok :DDD
    Igyekszem jobban figyelni :R

    Outi felni/tárcsafék: Ja igen, ami még engem zavarna a patkóféknél ha outit vennék, hogy a gumiméretet is erősen korlátozza. Kb 30-32mm nekem az ideális aszfaltra.
    Ettől megvehető egy felnifékes is, olcsón; mert ezekre a kereslet/az áruk csökkeni fog.

    velizare: Igen.
    Sok mindentől függ. Az újonnan 100-200-as bringáknak pár évesen sokszor már elkopott. Drágább kerékszett, minőségi betéttel, gondosabb tulajjal meg sok tízezret elmegy vele.

    Szerk3: most épp a marble (legószerű) torony többszöri dőlése, amortizációja volt a vészhelyzet ami miatt sokadjára folytatom a hsz-t. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz peetie1 #275005 üzenetére

    Aszfalt függvénye főként, nagyon jó úton az ajánlott nyomás, rosszabbon a kalkulátorok által ajánlott tűnik jónak. Több helyen állítható a felület minősége is amúgy.

    Teszetelni akartam egy pumpával relatív sík úton kigurulással a gördülési ellenállást, de sose jutok el addig (a mi utcánk olyan, hogy outiban is 2-3 bar kellene hogyb ól guruljon, több évtizedes betonféleség maradványa, kriminális).

    Papíron 15% beülés az ajánlás, 12-13% a sportosabb. Előbbit használom télen, utóbbit jó utakon/nyáron.

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz Sleek #275010 üzenetére

    Hol mész montival, aszfalt vagy terep? Mekkora gumi, belsős?

    Földúton a kemény gumi belenyomódik a talajba, a puha körte alakban pedig alig. Plusz jobban ráidomul kövekre, gyökerekre, nagyobb a felület is.
    27,5 2,25" tubeless, 1,7-1,9b az átlag nálam, néha tovább engedném szívem szerint (volt is rá példa, meg arra is hogy így a kő elérte a felnit).
    Kövesen csak elpattog és nem tapad a kemény gumi.
    A kalkulátorok ajánlását érdemes megpróbálni.

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

  • MC Pite

    veterán

    válasz totron #275013 üzenetére

    Nekem kifúrták az autónál, aztán csavarhúzóval kitekerték; vagy célszerszám, ami gondolom nincs kéznél. Flex, dremel ha odafér, akkor csinálhatsz belőle laposcsvarhúzós csavart.

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés