Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Ariadne

    őstag

    válasz Vasinger! #4384 üzenetére

    A 8-asok a hátsó kerékben is sokkal könnyebben is elkerülhetőek egy fullyval.

    Egy normális felniben nem lesz nyolcas túl sűrűn merevvázasban sem, ez alapvetően nem a váztól függ...

    Meg egy merevvázassal nem merek olyan gyorsan sem menni a terepen, félek, hogy kárt tennék benne.

    Tartósságban még inkább a fullyk a nyűgösebbek, több alkatrész - több dolog, amivel gond lehet (forgáspontokon csapágyak, rugóstag...), és egyik sem filléres alkatrész.

    Szerintem nem érdemes olcsóbb fullyval próbálkozni, ha 150k körül szeretnél rászánni, abból egy tartós jó kis merevvázasat tudsz venni, ez a legjobb megoldás. Fullyból az ami jó, arra azért többet kell költeni sajnos, mondjuk a kétszeresét...

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Xantomas

    őstag

    válasz Vasinger! #4384 üzenetére

    A saját magam által fűzött kerekekbe jó (van már belőle egy pár) 1x sikerült 8-ast pakolni. Nagyon sok múlik a küllő anyagán, a felni minőségén, és a gumitól is.
    Eleve, minél nagyobb nyomáson használod a gumit, annak annál nagyobb stabilizáló hatása van.

    Pedig nem vagyok pehelysúlyú, és szeretek igen gyorsan lefele menni, a technikás részeken meg mindenen átmenni, de se a treking, se a 29er, se az outim kerekébe még nem került 8-as. Egyedül, a trekking régi, szimpla falú felnijébe, amit anyagi okokból noname küllőkkel fűztem újra, Annak mondjuk a felnije is szétnyilt, és három küllő elszakadt.

    Évente ellenőrizgetni kell, hogy kb azonos feszességűek legyenek a küllők, és tárcsás használatnál az első év után egy idő után a tárcsa oldali küllőket egy fél fordulattal meghúzni, mert a nagyobb erők miatt jobban nyúlnak.

    "Hát, ha azt veszed, hogy lepatkázol egy kereket egy merev és egy fullyval szerintem nagyon nem mindegy."
    Hát, ha valaki azért vesz fully-t, mert technikailag kinőtte a merevfarút, annak legyen már meg az a képessége, hogy meg tudja emelni a gép hátulját, hogy ne padkázzon... Szerintem. (mellesleg múlt héten én is padkáztam egyet figyelmetlenségből, be is kaptam egy felütéses defektet, azt is csak azért, mert a min 2,5bar helyett kb 1,5 baron használtam, hogy a homokos részen lefele jobban terüljön)

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

Aktív témák