- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Netfone
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- 700 dolláron kezdhet a Galaxy Watch Ultra
- Macrodroid
- Sony Xperia 5 V - kell-e nekünk zoom?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Egy hét múlva mutatkozik be a Moto Razr 50 széria
Hirdetés
-
Elden Ring - Shadow of the Erdtree teszt
gp Több, mint két évet kellett várni az Elden Ring első, és valószínűleg egyetlen kiegészítőjére. Megérte vajon a várakozást?
-
Mini-ITX méretű RTX 4070 Kínából
ph A Zephyr egyedi tervezésű VGA-ja szokatlanul rövid hűtést kapott, mely állítólag nagyon hatékony.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
haveromnak ilyen van, azt mondta a boltban ezt ajánlották neki a 300 e-s bicajához
Haverod sürgősen szerezzen be másik lakatot, és keressen másik bringaboltot is egyúttal.Budapesten kint a folyosón tárolnám.
Ezt határozottan nem ajánlom, maximum akkor, ha a folyosót külön vasajtó védi. Saját tapasztalat: zárt lépcsőház, kétfajta zárral védett saját tároló, bringa benne szintén lezárva egy Abus Bordo 6500-zal, mégis elvitték.Az ajánlott belépőszint az említett Citadel, árban az alatt csak vicc van, nem lakat. Érdemes a két lakat mellé egy sodronyt is beszerezni a kerekekre, hogy többféle vágószerszámmal lehessen csak a bringádat elvinni. Szerintem egy jobb Abus/Kryptonite U-lakat és egy biztonsági lánc+lakat párossal jársz a legjobban. Az előbbivel városban is tudsz lakatolni, az utóbbit bedobod az előszobába, ha elmész a bringával.
Most lehet, hogy hülyeségnek tűnik, de ha gyorszáras a nyeregcső, akkor én azt bevinném magammal a lakásba.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
hoffman_ #9611 üzenetére
Nos, igen, sajnos ez van. Ráadásul az egyetemek környéke a bringalopással leginkább fertőzött helyek, szóval nincsen mit tenni. Én két zárral operálok. Az ismert helyekre, ahol alapvetően biztonságban van a bringa, vagy maximum 1-2 percre hagyom ott, a 150 mm-es (tehát kicsi) és 726 grammos (tehát nagyon könnyű) Abus Granit Futura 64-et viszem magammal, ez simán befér a hátizsákom palacktároló oldalzsebében. A kevésbé biztonságos helyekre egy Abus Bordo Granit X-Plus is utazik. Ez utóbbival, bár a kialakítása miatt jobbnak tűnik, általában nehezebben tudom lezárni a bringát, mint a mini lakattal. Most nem adom össze a két lakat árát (egyik sem magyarországi beszerzés), tudom ennyiből már bringaszerűséget is lehet venni. Korábban egy Abus Granit X-Plus 54-et használtam a Bordo mellett, de ez túl nagy volt cipelni (a tartójával együtt nem fért el az első háromszögben), ezt elajándékoztam, és ehelyett szereztem be a Futurát.
(#9596) Misály: Kezdjuk ott hogy fixist nem engedunk forgalomba
Nem akartam ennyire direkten fogalmazni, de egyetértek veled.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
N.GÁBOR #9643 üzenetére
Lehet, hogy rosszul gondolom, de ha a tetőn van, akkor az összes légáramlás és minden egyéb éri a bringát, míg ha hátul, akkor némileg védettek a bringák.
Addig igaz ez, amíg valaki hátulról beléd nem koccan ...Ha aktuális lenne, tetőre szerelhetőt választanék (abból is a sokat ajánlgatott és bevált Thulét). Igaz, hogy megdobja a fogyasztást, de a bringa nem lóg ki oldalra semennyit (hátul sanszos tud lenni), akár négyet is fel lehet pakolni megfelelő mennyiségű sínnel, nincsen probléma a rendszámtáblával/világítással, hozzá lehet férni a csomagtartóhoz.
Ha ötajtós autód van és a hátsó ülések teljesen ledönthetőek, akkor budget megoldásként némi műanyagfólia és gumipók segítségével két bringát simán be lehet pakolni hátulra.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
venember83 #9679 üzenetére
Tegnap hozzájutottam az automata fényképezőgépek előtti korszakban használt fénymérőhöz. Nagyon szép, sohasem használt finommechanikai műremek. Többek között szépen be lehet állítani, milyen érzékenységű filmet használsz, és kidobja az optimális időzítési beállításokat. Ha rájövök, hogyan lehetne ezt lámpák fényerejének összehasonlítására használni, akkor majd rendezhetünk kinek nagyobb versenyt
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #9738 üzenetére
Szerintem arra gondolt, hogy a Deore szintűnek tűnő felszereltségbe becsúszott pár kellemetlen meglepetés fontosabb helyeken: Altus/Acera szintű kerékagyak, Alivio hajtómű és Alivio tárcsafékek (a 445/446 típust konkrétan még csak szidni hallottam).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
Vasinger! #9807 üzenetére
Nekem olyan csengőm van, ami általában akkor sem cseng, ha én akarom. Egyszer akartam használni, nem jött össze
A kérdésedre a válasz: DT Swiss 240-es aggyal szerelt hátsó kerék kell neked. Igaz, hogy drága, nem is kicsit, cserébe eszméletlenül jó, és a DT speciális kalapácsmechanikája miatt a racsni olyan hangos, hogy azonnal ugranak szét előttem az emberek. Néha még akkor is, amikor nem akarok előre menni
Ma volt oldalszembeszél, szembeszél, oldalszembeszél, oldalszél, kevés szélcsend, majd végül szembeszél, hátszél egy másodpercnyi sem
8zabi: na, külsőre pont ilyen a csengőm, csak nincsen rajta BBB logó. Tényleg nem szólal meg magától macskakövön sem, ezt tudom igazolni
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
Vasinger! #9812 üzenetére
Ha már ciki kérdésnél tartunk Fullyra ciki km órát rakni?
Igen, az. Ha már olyan burzsuj vagy, hogy fullyra futja, az a minimum, hogy GPS-t raksz rá, nem holmi kilométerórátKicsit komolyabban: rendes, minőségi vezeték nélkülit vegyél rá, ne analóg, hanem digitális átvitelűt, így egyszer kell rá pénzt kiadnod. Ez Sigma esetén a 9-es végű sorozatot jelenti, Cateye, Ciclosport és VDO ajánlott még. A funkciókat neked kell kitalálnod, szerintem a barometrikus magasságmérő hasznos, a pedálfordulatszám-mérőre nem igazán van szükséged, a pulzusmérő szintén jó dolog.
Nekem hardtail bringán van a csengő, teljesen ráhúzva és enyhén befordítva a váltókar fölé. Így nem foglal extra helyet, és nem is annyira feltűnő.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
rétisün #9816 üzenetére
Most nincsen fent új 105-ös fékváltókarszett, csak egy komplett 105-ös szett 122e-ért. Még így extrém akciósan sem olcsó. Nem mintha a rangsorban neki megfelelő SLX szettet kevesebbért vesztegetnék.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Az alkatrésznek váltótartó fül a pontos neve. Hívd fel a Bikefunt, hol tudsz szerezni, melyik típus jó rá.
A tavalyi eszméletlenül sáros 24 óráson törtek sorban a váltótartó fülek, azóta tudom a nevét. Egyébként az alkatrész elvégezte a feladatát: nem a vázad és nem a váltód ment tönkre, bár ez most túlságosan nem dob fel.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
[link] ez a link még jól jöhet a váltótartó fül témakörben
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
DemonDani #9874 üzenetére
Az agyak Altus/Acera szintűek, szóval még rosszabb. Az átlagvevő azt látja, hogy hú, Shimano váltó, király a bringa. A kicsit műveltebb azt, hogy hú, XT váltó, király a bringa, közben pedig ezer sebből vérzik. Mostanában nem igazán láttam XT felszereltségen alatt olyan bringát, amire egy szettből került fel az összes alkatrész. Általában mindenki parasztvakításként rárak 2 kategóriával nagyobb hátsó váltót, drága külsőt, a hajtóművön és az agyakon pedig elspórolja ezeknek a felesleges felárát. Kivételt képez néhány ésszel összerakott SLX-XT mix, csak azok már a 300 ezres kategóriában vannak. Próbálj meg full Deore vagy full Alivio bringát venni, nem fog sikerülni sajnos.
(#9876) Vasinger!: dehogy akarok én bringát venni, főleg a mostaninál gyengébbre cserélni
Tippem szerint Meme érdeme az, hogy egységes lett a bringád felszereltsége, nem a Haibike műve.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
Manitou #9911 üzenetére
16,5" jó neked 183 cm-hez? A 178 cm-emhez használt 17"-es is a nagykönyv szerint elvileg már kicsi, gyakorlatilag pont jó.
20"-as méretben már 29er kell, úgy ismét szépek lesznek az arányok.
hoffman_: 18" szinte biztosan kicsi neked, sanszos a 20", 19" talán belefér, bár jó lenne a pontos geometriát látni (nem képet, hanem a számadatot).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
hoffman_ #9913 üzenetére
Ez a bringa az arányok alapján 90%, hogy kicsi neked. Ha hosszabb lenne, akkor a határeset kategóriában elmenne, de így nem lesz jó.
Ha levelezel az eladóval, akkor kérd meg, hogy mérje le az ezen az ábrán B' szimbólummal jelölt távolságot (azaz a felsőcső effektív hosszát, a fejcső és a nyeregcső középpontja közötti vízszintes szakaszt). Ha már itt sok cm a hiány, akkor nem érdemes továbbnézni, ha jó, akkor a következő kérdés, hogy be tudod-e állítani magadnak a megfelelő nyeregmagasságot (és lehetőleg úgy, hogy nem a hátsó kerék felett ülsz teljesen).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.06.04. 21:17:27
ki vesz 80 ezerér' bringát?
ti megőrültetektesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.06.09. 21:59:34
@Csajbringa: hadd válaszoljak, 80 ezerért már motort veszek.
20 ezerért most majdnem vettem egy monte carlót, de lekéstem róla, max 30-at költenék bringára, de 30-ért vidéken már motort lehet venni.amargo:
a Decathlon saját márkás termékeit is nézd megmegnéztem, nincsen normális méretű lendkerékkel szerelt darab kedvező áron[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Nekem pár éve nulla nézelődéssel sikerült a Decathlonban egy jót és olcsót választani
A két legmagasabb fokozaton megfelelő volt az ellenállása, működött a pulzusmérés, csak annyi helyet foglalt a szobában, hogy elajándékoztam.
Körülbelül 5 éve vettem 20 ezer környékén.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Az M540-es pedál beállítása közben széttört az egyik oldala, miközben lazítottam a rugóerőn, anyaghibagyanús a dolog
Szerencsére egy oldalasként még működik.
Zebu: A második körben jött mögöttem egy bringás arc országúti bicóval. 30-33 között hajtottam, de végig ott volt a hátsómban. Meg nem előzött. Az egyik lehajtónál lehúzódtam és elengedtem.
Az én olvasatomban így néz ki a történt: pihent egyet mögötted a szélárnyékban, aztán amikor jelezted, hogy nem akarod őt tovább húzni (az egyértelműen látványos félreállást egy rutinos outis így értelmezi), akkor bunkó módon nem viszonozta a szívességet, hanem inkább otthagyott ...[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
Manitou #10111 üzenetére
Ez van, most már mindegy. Nem ez fog rontani az időeredményemen, de erre fogom fogni
Szerencsére egy laza lábmozdulattal 180 fokos pörgetés, és megy a dokkolás, ami a maradék 2 + 1 oldalon vajpuha lett végre.
Kashim: a váz 2009-es Kona Cinder Cone, élőben nagyon szép, volt ilyenem. A bringa felszerelése nem gyári, egyedileg összerakottnak tűnik, az Avid fék Hayes tárcsával eléggé érthetetlen. Ha jó állapotúak az alkatrészek, de a teló kuka, akkor egy új Torára cserélve is belefér 100k-ba.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
Jancsi #10116 üzenetére
Jogos, a széles kormány és az alacsony nyereg nem tűnt fel. Inkább maradékokból összeállítottnak tűnik a bringa, mert a rugós nyeregcső nem tipikusan dirtös felszerelés. A széles kormány preferencia kérdése, az enyém is emelt és 10 cm-rel szélesebb a szokásos XC daraboknál.
Kashim: ha nem mész terepre, vagy csak nagyon lightosra, akkor Jancsi ajánlatai sokkal jobban megfelelnek a célnak. Ha a szemedben az MTB geometria számít szépnek, akkor persze erről nehéz lesz meggyőzni
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
Ariadne #10138 üzenetére
Tegnap a termálfürdőben áztam inkább irkálás helyett
Mivel nem tudtam, milyen állapotban vagyok, ezért az óvatos (=lassú) megközelítést választottam, nehogy korai KO legyen a vége. A laposabb részen elment mellettem a rövidtáv majdnem teljes mezőnye, aztán a murvás emelkedőnél azt vettem észre, hogy sorban előzöm vissza őket. Itt végig középtányéron mentem, úgy éreztem, menne gyorsabban is, de nem mertem meghajtani jobban. Az első, kisebb hegyet utólag vettem észre, amikor gyanús lett, hogy milyen régóta lejt a pálya
A második hegyen a sáros szakasz elején váltottam vissza kistányérra, egy ideig mókuskerekeztem felfelé, miközben körülöttem már bringatolás volt a program. Egy sétáló bringást kikerülve majdnem eldőltem, mert megcsúszott a hátsó kerék, de ekkor még visszaültem a nyeregbe. Pár száz méter múlva a műveletet senkitől sem zavartatva majdnem megismételtem, ezért én is beálltam a tolók táborába. Tekerve 6-7 km/h, gyalogolva 4 km/h volt a tempó itt. Vagy kevésbé meredek, vagy kevésbé tapadós sár kellett volna, ehhez a kombinációhoz gyenge vagyok. A száguldozást élveztem, igazából nekem fel sem tűntek a veszélyes szakaszra utaló táblák
A harmadik hegynek egyedül futottam neki, beálltam egy kényelmesnek tűnő tempóra, így utólag nézve túl kényelmes lett, mehettem volna gyorsabban is. Ez a hegy már nem volt kihívás, a meredeksége köszönőviszonyban nem volt az előzővel, a széles száraz dózerúton jól lehetett haladni. A csúcsra érve már csak 8 km-nyi 30+ km/h-s száguldozás jött a célig aszfalton, murván és "valaha aszfalt volt" úton, és egy kegyetlenül rázós befutórész (a pálya legrosszabb része).
Az SPD jóvoltából megúsztam egy nem kicsi bukást lefelé száguldozva: a hátsó kerék kicsúszott jobbra, már éreztem a bringán, hogy túlment az egyensúlyi ponton, fejben felkészültem az esésre, és reflexből a bal lábamat felemeltem a pedálról, hogy egyensúlyozok vele. Ez nem jött össze, mert dokkolva volt, de a mozdulattal a bringát ismét egyenesbe hoztam. Szóval belülről nem volt benne semmi tudatos, de kívülről nagyon profinak nézhetett ki a mozdulat
És persze sikerült az első SPD-s borulást is összehozni. A harmadik hegyre mászáskor eldöntöttem, hogy a hegy tetején iszok a kulacsból, hogy ne fogyjon el az ivótartályból a víz. Felértem (csak azt hittem, mert a kanyar után folytatódott), fékeztem, megálltam, majd ekkor leesett, hogy dokkolva vagyok. Szépen eldőltem balra, de tanú nincsen rá. Kicsit megzavarodtam, mert megnéztem, megsérültem-e, nem, megnéztem, hogy a bringának lett-e valami baja, nem, szépen letörölgettem a kulacsot, ittam, elindultam volna, de jöttek fel, elengedtem őket, majd nagy nehezen elindultam, szóval itt sikerült röpke 2 percet eldobni egy felesleges ivással
Ariadne ezért mondja, hogy gyorsabb mászásban, mert kihasználva a helyzetet, ekkor elment mellettem, és a hegy tetejéig már nem értem utol
Az időm jobb lett, mint gondoltam, a 39.7 km/h maximális tempó is tetszik terepen, jó volt. Mivel még az eső előtt értem be, ezért az én bringámon a por áll vastagon. Technikailag nem nehéz pálya sem felfelé, sem lefelé, csak erősnek kell lenni hozzá. A sáros részt és az egyetlen ivás miatti megállástól eltekintve végig nyeregben voltam, szóval a felfelé nem volt nehéz. Az egész távon kizárólag az első féket használtam, párszor majdnem kisodródtam, de még ekkor sem kellett a hátsóhoz nyúlni, szóval ez alapján a lefeléket sem nevezném nehéznek.
Még a verseny előtt találkoztam Ariadnéval és venember83-mal, verseny után Dirtyzzel is, sajnos Manitouval nem sikerült összefutni (az SMS után egy ideig ott voltunk, aztán megnéztük a hosszútáv rajtját, majd hárman lementünk egy rövid körre a faluba).
Mivel én nyaralással egybekötve voltam a Bükkben, ezért még 13 km várt hazafelé a szállásra két keréken, így hamarabb elindultam. Megyek Felsőtárkányban az úton, megáll előttem a kocsisor. Bambán elnézek a sor mellett jobbra, megállapítom, hogy nem tudok felcsorogni. Hasonlóan bambán elnézek balra, jé bringaút. Gyorsan rátérek, megyek, egyszer csak sárga szalag zárja le keresztben. Még ekkor sem esik le, letolom a bringát a sárga szalag mellett, majd sétálok tovább, amikor a távolból egy rendőr rám kiabál, hogy tűnjek el onnan, mert a pálya közepén vagyok. Gyorsan kisiettem, szerencsére nem jött nekem senki sem, remélem, én sem tartottam fel senkit, mert nagy ügyesen sikerült a közép- és hosszútáv pályáját kereszteznem
Hazafelé 32-33 km/h környékén haladtam, majd a szobába lépve kezdődött el az a felhőszakadás, ami Manitou-t a pályán érte. Az időzítésem így tökéletesre sikeredett
Manitou: én végül az ivótartályban 1,5 liternyi vízzel és üres kulaccsal vágtam neki a távnak. A frissítőponton megittam 2 pohár vizet, és a kulacsomba töltöttek izót. A célig az izó elfogyott, és a vízből is csak három korty maradt, pedig érzésre nem is ittam olyan sokat. Az erdőben nagyon fülledt, párás volt a levegő, egyébként meg szimplán tűzött a nap, úgyhogy tényleg rémálom lehetett a folyadék nélküli szakaszod. Enni eléggé keveset ettem: rajt előtt negyed órával ettem egy müzliszeletet, majd 5 cm-es banándarabot a frissítőponton, és egy fél füstölt pisztrángot a szálláson, de ennek már nincsen köze a maratonhoz
.
Ariadne: Ja és jut eszembe, mikor mentem a bringámat lecsapatni kicsit, sorbanállás közben szembesültem azzal, hogy többen is fullos fürdést csaptak a "tusolónál". Abszolút nincs ellenemre a meztelen férfiak látványa, de azért mégiscsak kicsit meghökkentő volt. Mondjuk ha ez rendszeres szokás, lehet legközelebb többször is lemosom a bicót alaposan szép tisztára.
Hosszú volt a sor, így én inkább itthonra halasztottam a takarítást. De ha a lányok is hasonló programot szerveznek, akkor legközelebb kivárom a sort én isGratulálok mindenkinek!
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
raczger #10154 üzenetére
Gödön még nem sikerült kétszer ugyanúgy végigmenni, valahol biztosan túl hamar/későn fordulok be
Fáraó: elnézést, de nem tudom jobban azonosítani a helyet
Mivel az az út ott a nagy semmi közepén van Budapest határában, ezért tényleg nehéz másképpen azonosítani, de ezzel tökéletesen körülírtad[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
raczger #10167 üzenetére
Nos, erre sajnos csak olyan tracket tudok linkelni, amiben van egy kerítésmászás
Előtte közterület, után közterület, középen érthetetlen módon kerítés. Egy bringás homályosított fel a mikéntről, mert összevissza keveregtem az utat keresve (Dunakeszi, Pálya utca felől érkeztem volna a hídhoz).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
fpeter07 #10174 üzenetére
Állítólag túraként teljesítik, de megnézném azt, mennyire lehet egy fully 29er-rel túratempóban közlekedni.
Sose higgyél annak, aki azt mondja, most nem siet, kényelmesen, lassan szeretné teljesíteni a távotJól tudom, hogy a racsnit nem szabad oldalról, csak a forgásirányában leveretni?
Igen. Ha kónuszos agyad van, nem túl szerencsés a zsírt kimosni belőle.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #10191 üzenetére
Ha megvan a régi nyerged/telód, és még használható állapotban vannak, akkor rakd vissza meghirdetés előtt, mert a rájuk fordított pénzből körülbelül 0 forintot fogsz visszakapni.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
venember83 #10194 üzenetére
Elképzelhető, hogy külön többért el tudja adni a telót. Egy jól bevált nyereghez ragaszkodni kell, ebben azt hiszem, egyetértünk.
Vasinger! gyorsabb volt.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
-
dqdb
nagyúr
Underworld Kupára nem jön még valaki a föld alá száguldozni? Most szombaton lesz a rendezvény, a nevezési listát végignézve többen ott leszünk a topikból, és a tavalyi évvel ellentétben még van pár szabad hely a későn kapcsolóknak
Ez egy buliverseny, a tényleg profik külön futamban indulnak, a szórakozásról szól az egész.
szki: Nem a (fő)városban élvezet tekerni aszfalton, hanem a szabadban közúton vagy erdei aszfaltos utakon.
Persze, ez így van, csak a főváros eléggé nagy hozzá, hogy már a kijutás se legyen rövid. Nekem a legrövidebb irányban 10 km a városhatár, és ezután azonnal beesek Dunakeszire ... Szentendre felé 15 km, a keletre-nyugatra 20 km, valamerre dél felé 25-30 km. Szóval az élvezetes outizáshoz megfelelő helyen kell lakni, nekem elsőre forgalom és zaj jut csak belőle.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #10248 üzenetére
Tudomásom szerint többen is, jó véleményeket hallottam róla, és az enyém is az. Én szemüveget rendeltem tőlük, rövid időn belül jött a levél, hogy megérkezett, elmentem átvettem, ennyi. Shimano terén az egyik legolcsóbb beszerzési hely.
Cathfaern: a hegy se sokkal jobb, nekem 33 km az oda-vissza út a János-hegy lábáig, és az még vastagon a városban van (de legalább van, tényleg csendes és kellemes környék). A Pilis megközelítése és elhagyása összesen 55 km környékén van. A Börzsöny már vonatozást igényel, mert a Budapest-Verőce-Budapest útvonal önmagában 120 km felett van.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Kell egy kis sík edzés is, és épp jó bemelegíteni a szervezetet.
Arra a 16,5 km-es odaútra jut - ha nem számoltam el - 24 darab jelzőlámpa, egy turistákkal teli Duna part és egy híd. Az első 4-5 km-en még lehet tempót menni, de utána csak rossz választás van. Vagy keresztülmászol a Váron, vagy a hírhedt Duna parti bringagyalogon kell menni. A Lánchíd helyett most már elérhető a Margit-híd is, de arra sem lehet látványosan jobban haladni.Így aztán ezen a távon mindent lehet, csak bemelegíteni nem ...
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Még a múlt héten a rugó lazításakor véleményem szerint anyaghiba miatt lerobbant egy darab az M540-es pedálomból, azóta azon csak egyik oldalon lehet dokkolni. A pirossal bekarikázott fémalkatrészről lenne szó (a túloldalon még folytatódik, úgy néz ki, mint a kékkel bejelölt rész):
Ez a rész cserélhető (a Shimano oldalán a robbantott ábrán egyben szerepel), vagy kuka az egész pedál? Ha kuka, akkor csak párban lehet pedált beszerezni, vagy van esélye annak, hogy egy darabhoz hozzájussak? A helyzetemet javítandó nem az általánosan elterjedt szürke, hanem a bronzszínű változatot szereztem be belőle.
Németországi rendelés, valószínűleg drágább lenne a postázással a garanciális kör, mint venni egy másikat. Ha jól sejtem, akkor csak országon belüli garancia él, szóval a PLH messzire elhajtana vele
Ariadne: jut eszembe, még szombaton írtam, hogy erre fogom fogni, szóval ezért voltam lassú hegynek felfelé
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
2 biciklizés között máskor meg szoktam várni (1-2 nap) amíg tudok rendesen ülni a nyergen, de most nem vártam meg.
Én a helyedben sürgősen nekiállnék keresni másik nyerget és/vagy betétes nadrágot, mert az, hogy bringázás után rendszeresen ülési problémáid vannak, finoman szólva nem normális. Az idénynyitó bringázást követő fenékfájás rendben van, de utána már nem szabad előjönnie.Nyeregből az ergonomikus kínálatban nézelődjél, mint a Specialized Body Geometry sorozata, vagy a Selle SMP olcsóbb nyergei, amelyek középen süllyesztettek vagy kivágottak.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Vízszintes az a nyereg, és megfelelő magasságú?
Ez jó felvetés, bár a nem teljesen vízszintes nyereg már tekerés közben észreveteti magát (sajnos tapasztalat, nevesítem is a márkát, mert még nem szidtam eleget a Ritchey Comp nyeregcsövet) Bár, mivel hátrafelé dőlő nyereg esetén inkább az ülőgumóid fájdulnak meg, mert azokra a kelleténél több súly jut, szerintem nem itt lesz a probléma.
Def26: A vízszintes ellenőrzésére ne szemmértéket alkalmazzál, az semmit sem ér, hanem vízmértéket. Ha állítani kell a nyereg szögén, akkor ellenőrizd le tekerés után, nem mozdult-e el (rúgjunk még egyet a Ritchey Comp nyeregcsőbe: azt 40-50 km-enként utána kellett állítani, míg a mostani Syntace-hez nem nyúltam hozzá 600 km óta, mert jól megtervezett konstrukció, a nyereg még mindig tökéletesen vízszintes).
Próbáld megtalálni a nyergen a megfelelő üléspozíciót, csúszkálj rajta előre-hátra, hol a kényelmesebb, hátha úgy bejön.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
rétisün #10313 üzenetére
Ritchey Comp, Pro, WCS vagy SuperLogic? Mert nagyon nem mindegy sajnos ... Két csavaros mechanizmusa volt, de így sem lehetett rendesen rögzíteni rendesen. Oldalanként egy-egy csavarral a takarólemeznek feszített bordázott ívnek kellett volna elvileg a nyerget vízszintesben tartania, de nem bírtam annyira meghúzni, hogy az elmélet a gyakorlatban is működjön
Látom, nagyon a "gyógyulás" útjára léptél, ha egy 93 grammos szkandium kormányszártól megszabadulnál. Vagy az kellett a gyógyuláshoz, hogy ne lássad állandóan a kormányszár súlyát a bringára nézve?
Bár a nyeregből nem lehet igazi gramm-mániára következtetni, 210 gramm, nehéz az
Def26: Nekem azt javasolták a boltban, hogy nem is szabad vízszintesnek lennie.
Az a lényeg, hogy a terhelés egyenletesen oszoljon el az ülőgumóid és a combod között. Ha túl hátradől a nyereg, akkor a feneked fog megfájdulni (ezen nehéz terep és egy hátizsák sokat tud rontani, amikor minden döccenő után még ráüt a nyeregre, tapasztalat sajnos). Ha túl előredől a nyereg, akkor combból tartod meg magad, ilyenkor hamarabb fáradsz, és a térdednek sem tesz jót. Először lődd be vízszintesre, aztán teszteljél, módosítsál, hátha vásárlás nélkül megúszod. Játszadozz a magassággal is, bár azt könnyű elsőre jónak belőni. Kényelmetlen a folyamat, drága is tud lenni, ha vásárlásra kerül a sor, és elsőre nem találod meg az ideális összeállítást. Nekem két nyereg és egy nyeregcső van a szekrényemben mire összejött a mostani nyerő páros ...
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
venember83 #10328 üzenetére
Nedves, sáros kövön van olyan külső, ami nem csúszik
Mármint az extrém puha, gyorsan kopó sárgumikon kívül?
belaazallat: biztosan a nyeregcsőbilincs az, és nem a nyeregpálca? Az is tud szépen nyikorogni a rögzítésnél.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Ezzel csak az a baj, hogy pár hét múlva elmúlik a miniszoknyás időszak
Meg különben is, miért előznéd le, van hátul neked szemed?
Ba cy lus: ismerős szituáció, amikor sokadszorra érek utol valakit, gyorsabb vagyok nála, de szabályosabb is ... Valami http://kerekagy.blog.hu/2011/08/11/egymillio_forint_a_buntetes_becsben_az_ittas_bicikliseknek itthon is üdvözölnék
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
#56474624 #10371 üzenetére
Nem kell versenyszellem ehhez, elég egy 15 km/h környékén kacsázó amatőr, aki feltart a haladásban. A forgalomban nagy nehezen leelőzöd, a következő lámpánál pedig elhúz melletted, és kezdődik az egész elölről.
fpeter07: lefelé meg a folyamatos fékezés miatt
Nem kell fékezniDe most komolyan, nem folyamatosan kell fékezni, hanem szakaszosan erőset és keveset. Másrészről hatékonyabb mind időben, mind fékpofában fékezés helyett megfelelő helyezkedéssel megoldani a kanyarok egy részét. Persze van, amit nem lehet, de meglepően sok abszolválható így (nem mintha nekem menne
).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
A másik, hogy a markolatot is lecseréltem, de kb 2 liter vizet vesztettem mire az egyik oldalra félig felhúztam. Mi a trükk? Bezsíroztam, de ha megszakadok, akkor is csak alig megy felfelé....
Szappanos vizet vagy más gyorsan megszáradó síkosítót nyomassál alá fecskendőből.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
Manitou #10467 üzenetére
Vagy bilincses rögzítésű kell, azokat könnyű felhúzni
Legalábbis nekem eddig kétféle Ergonnal jó tapasztalatom volt felfelé. A régi markolatok leszedése már más kérdés, az egyik pár nagyon könnyen lejött, a másik pár után órákig nem tudtam fogni, mert nem sok bőr maradt a tenyeremen (igaz az egyik oldalon esés miatt nem kevés föld szorult a markolat és a kormány közé, ami akkorra már cementként funkcionált).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Microsoft Excel topic
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- TCL LCD és LED TV-k
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Apple notebookok
- További aktív témák...