- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Befutottak az első Xperia 1 VII pletykák
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Yettel topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ulefone Armor 26 Ultra - sokat akar a szarka
- One UI 6.1.1 hamarosan, One UI 7 még idén
- Jelentősen drágulhatnak a Samsung hajlíthatók
Hirdetés
-
2026-ban jön a következő Lords of the Fallen játék
gp Részleteket nem kaptunk, a készítők csak elárulták, hogy már készül az új epizód.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
RISC-V alaplap a Framework Laptop 13 notebookhoz
ph A szabadon szerelhető, bővíthető noteszgépbe a DeepComputing jóvoltából kerülhet a nyílt platform.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
venember83
nagyúr
válasz superecneB #46937 üzenetére
SD7 jó, de nem hiszem, hogy felvenné a versenyt az XTR-rel, mondjuk az más kérdés, hogy minek XTR felár, ha az olcsóbb SD7 is megteszi. Bovdenből nem tudom, melyik a jó, de bovdenházból vannak különböző típusú Shimano termékek, azokból válogatnék pénztárca szerint.
-
venember83
nagyúr
válasz superecneB #46961 üzenetére
Igen, belépőszint mindkettő, de az Avid hajlamos néha balfaszkodásra tervezés terén, így én inkább a Shimano mellett tenném le a voksom.
-
venember83
nagyúr
válasz superecneB #46965 üzenetére
Ha BB7 is játszik, akkor a könnyű szerelhetőség és egyszerűség miatt inkább az.
TripleB: Szép gép, használd sokat egészséggel! Meg is van a varázsa az országútizásnak, bár átszokni montizásról nem tudnék.
D.Orion: Sok kézen átmennek a bringák, sok állam ráteszi a saját kis adóját, szerintem nem kicsit nyílna tágra a szemünk, ha tudnánk, mennyiért jönnek el a bringák Tajvanról.
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz superecneB #46985 üzenetére
A hidraulikus jó, szó se róla. De néha légteleníteni kell, pl. ha véletlenül behúzod a féket kiszedett keréknél és kijönnek a dugattyúk, esetleg új fékpofa betevésénél, meg 1-2 évente sem árt lecserélni a hidraulikafolyadékot. Ezzel szemben milyen a bovdenes? Egyszerű, saját magad is elvégezheted a karbantartását, beállítását mindenféle célszerszám beszerzése nélkül, és normál használat mellett (nem downhill, freeride) a bovdenes tárcsafék is bőven elég mindenre.
-
venember83
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #47000 üzenetére
Az új elemeket esetleg mérd le, hogy milyen feszültséget adnak le, mert lehet, hogy sokáig voltak a polcon és már korántsem újak.
-
venember83
nagyúr
válasz superecneB #47027 üzenetére
Nem árt, bár én még bovdenszakadást soha nem tapasztaltam. Viszont a bovdencsere egyszerű, olcsó, te is el tudod pár perc alatt végezni, a fékfolyadék cseréje/légtelenítése viszont lényegesen több figyelmet és időt igényel, illetve légtelenítő szettet, ha nem akarsz mindent innen-onnan (gyógyszertár, kisállat-kereskedés, autósbolt) beszerezni, plusz meg kell tanulni, hogyan légteleníted az illető tárcsaféket. Vagy a másik opció, hogy beviszed szervizbe és pár ezerért légtelenítik és lecserélik benne a fékfolyadékot.
-
venember83
nagyúr
válasz mickemoto #47029 üzenetére
Két fecskendő, x méter (olyan kevés, amennyit nem szégyellsz kérni) levegőztető cső, ami jó a fecskendő hegyére, valamint Avidokhoz kell egy menetes és átfúrt mineknevezzem csavar, aminek egyik oldalára rácsatlakoztatod a csövet, a másik oldalát meg rögzíted a féknyergen.
madmike: breeding kit? Tenyész-szett.
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
-
-
venember83
nagyúr
válasz anaqer #47537 üzenetére
Nem tudom, érdemes-e annyiért eladni, amennyit kérni lehet érte. Városi bringának két slick külsővel tökéletes lenne, az acél váz is sokat bír, még ha nem is a legszebb vagy legfinomabb kidolgozású vagy legjobb minőségű. Húsz-harmincnál többet szerintem nem ad érte senki.
Szakbarbár: Magnézium és kalcium szedése folyamatosan ajánlott, fáradtság ellen meg C-vitamin.
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz Xantomas #47582 üzenetére
de ha megint lesz olyan hülye letörés, mint tavaly, akkor esélytelen - pedig csak le kell gurulni rajta egyenesen fék nélkül és ennyi. Jó, éjszaka fáradtan tud érdekes lenni, de nappal nem probléma, csak elsőre. A tavaly előtti fás rész, ahol kanyarodni kellett balra, miközben a terep dobott ki jobbra, az lényegesen érdekesebb volt.
Én már október óta bőven kétezer kilométer fölött járok edzős bringán, plusz melóba minden hétköznap tíz-tizenkét kilométer, de nem érzem magam ki tudja, milyen formában, leginkább fáradt vagyok.
-
venember83
nagyúr
válasz galaktikus #47599 üzenetére
Előbb próbáld ki, mit tud az SLX fék, aztán ha nem elég (amit eléggé kétlek száznyolcvanas tárcsával), akkor lehet gondolkodni, mit fejlesszél és vásároljál. Ha nem muszáj, inkább ne bringafejlesztésre költs, hanem kirándulásra, versenyekre, szóval inkább élményekre.
-
venember83
nagyúr
válasz Gyufaaa #47637 üzenetére
Egyszerűen elöl bedugod a stoplit, aztán szépen ráengeded az egész talpad és becsatol. Kicsatoláshoz meg bokádat fordítsd jobbra és akkor felfele ugrik ki a stopli a pedálból. Esetleg még érdemes a stopli pozíciójával játszani a cipő talpán, hogy kényelmes legyen tekerés közben, jó helyen nyomjad a talpaddal a pedált.
-
venember83
nagyúr
válasz belaazallat #47673 üzenetére
Nem.
-
venember83
nagyúr
válasz belaazallat #47687 üzenetére
Ha mindkét fékpillangón állítható a rugóerő, próbálkozz azokat beállítani úgy, hogy szimmetrikusan mozogjanak a fékpillangók, ha ez nem működik, akkor bizony jobb ötletem nincs, marad az új fék beszerzése.
madmike: igen, pontosan így kell. Persze lehet, hogy így se lesz pontos és kell finomhangolni (bringa állványra fel, pörgeted a kereket és nézed, hol ér a pofa a tárcsába, majd minimálisan elmozdítod a féknyerget és újrakezded). Esetleg megteheted, hogy teszel egy papírdarabot a nyeregbe a két fékpofa közé, hogy a papírlap a fékpofák és féktárcsa közé essen, így talán egyenlő távolságra lesz a két fékpofa a tárcsától.
-
venember83
nagyúr
válasz belaazallat #47692 üzenetére
Megpróbálhatod úgy is, hogy eltérő lyukakba teszed bele a rugót és majd a rugóerő-szabályozó csavarral kompenzálsz. Ezek közül SD5-öm van a melós bringán, nekem városba bőven megfelel.
-
venember83
nagyúr
válasz madmike #47704 üzenetére
Franciakulccsal is lehet próbálkozni.
-
venember83
nagyúr
válasz superecneB #47938 üzenetére
A legolcsóbbat. Ez természetesen minőségi küllőkre vonatkozik csak. A küllőn minimális tömeget nyersz.
-
venember83
nagyúr
Az össztelósok mind kőkor előtti darabok, felejtősek. Amit én megnéznék, az a Simplon vázas gép, a Stevens és a Trek. Utóbbi esetben nagyon alaposan megnézném, ne legyen semmiféleképpen sérült a váz, sehol ne legyen semmi repedés.
Update: oké, Trek ugrott, villa és fék szervizelésre szorul, így már bőven túl drága korához képest.
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
Ennyi pénzért ne nézz össztelós gépeket, mert leharcoltak és/vagy ősrégiek, aztán csak szívni fogsz alkatrészek beszerzésével, ha egyáltalán javítható lesz a korral járó meghibásodásuk.
Giantek felejtősek, ahogy a méret miatt a Cannondale is, 17-18 col méretű bringát nézz, ne 19-20 körülit.
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
Milyen segítséget vársz? Megmondjuk, mi lehet jó opció szerintünk. Attól, hogy képen jól néz ki, még lehet rossz, pl. kopott féktárcsa, fékbetét, elkopott kerékagy, zsírral teletömött de amúgy cserélendő középcsapágy, felsőcső és nyeregvázcső találkozásánál lehet hajszálrepedés, soroljam még? Te megírod, mik tetszenek, mi véleményezünk. Engedelmeddel nem fogom végigfutni az aprókat, ezzel eltölteni 20-30 percet a szabad-/munkaidőmből, hogy bringát találjak neked, ami aztán vagy tetszik vagy nem. Szívesen mondok véleményt, válaszolok kérdésekre, ha felteszel kérdéseket és az időm engedi, de a végső döntést te kell meghozzad, mivel tied a pénz és neked is kell vállalni a felelősséget ezért a döntésért. Ár ügyében nem kívánok beleszólni, én nem vagyok a pofátlan alkudozós típus.
-
venember83
nagyúr
válasz Kephamos #48018 üzenetére
A Suntour mostanság megemberelte magát és nem rosszak a telóik, a Raidon levegős, ha nem tévedek és egész baráti áron van. Lánc és fogaskoszorú kapcsán 950-es vagy 970-es Sramot szoktam venni, valamivel olcsóbb, mint a Shimano és gyárilag patentszemes, egy szezont kibírnak nálam, eddig soha nem szakadtak, szóval nekem bőven megfelelnek. Olcsóbb opció még a BBB lánc és fogaskoszorú, ezek nehezebbek, de viszonylag tartósabbak is. Ismerősnek volt BBB fogaskoszorú, elég sokáig nyúzta, jó pár (3-4) láncot kibírt úgy, hogy nem cserélgette őket, hanem feltette, majd levette a láncot, amikor "megnyúlt" és tette a következő láncot.
-
venember83
nagyúr
válasz Packersbay #48041 üzenetére
255 mm a standard méret, a 300 mm nem tudom, honnan jött, 255 mm is elég hosszú, általában le is szokás vágni húsz centi körülire bringaváztól függően. Villanyakat max közdarabbal együtt hegesztünk, mivel elég fontos és terhelt részegységről van szó.
-
venember83
nagyúr
válasz _seth_ #48387 üzenetére
54-est hajtok 12 centis stucnival és hátrahajló nyeregcsővel, mindezt 178 centiméteres magassággal, és hosszúnak érzem. Ha alám ad valaki egy 56-57-es országútit, azt kb. Superman pózban tudnám csak megülni, értsd: fekve. Nem tudom, honnan veszed ezt az 56-57-et, de tévedsz.
-
venember83
nagyúr
-
venember83
nagyúr
válasz superecneB #48779 üzenetére
Pár saját tapasztalat retro, acélvázas országúti ügyben, nem kifejezetten neked, csak úgy általánosságban, tavaszi tapasztalatok:
-aki azt mondja, kényelmetlen az országúti, az még nem ment vele eleget. Nekem jelenleg túlzottan kényelmesnek tűnik a fully hegyi gépem az országúti után, annyira, hogy komolyan gondolkodok azon, visszaépítem a merev Pyxis Team vázra a cuccokat a szilvásváradi versenyre.
-a 36 küllős kerekek az outin nem könnyűek, cserébe még nem kellett nyolcast kiszedni belőlük másfél év használat után, pedig itt Romániában is csomó rossz út van, ahol nem lehet úgy menni, hogy ne kapjon el az ember nagyobb gödröket harminc-negyvenes sebességgel.[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz Stauffenberg #48861 üzenetére
Pedig egyébként az ember szeme is képes az éjszakai viszonyokhoz alkalmazkodni és ha a magunk előtt hatalmas fényáradatot vetítünk a tájra, akkor azzal rontjuk a perifériás látásunkat, ami azért nem elhanyagolható fontosságú.
Menj terepen lefelé huszonöt-harminc km/h-val, és akkor meglátod, mennyire is lát a szem elégtelen fényviszonyok (miniatűr lámpák) mellett.
-
venember83
nagyúr
válasz Stauffenberg #48864 üzenetére
Terepre városon és/vagy országúton keresztül vezet az út, meg aztán ha van normális lámpája az embernek, azt használja mindenhol. Normál esetben lehúzva a teljesítményt.
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Politika
- Bestbuy játékok
- Telekom mobilszolgáltatások
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Halasztja a Recall funkció aktiválását a Microsoft
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Autós kamerák
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- További aktív témák...