Hirdetés
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Felújított okostelefonokat kínál a Rejoy
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Buds3 - vissza a kályhaezüsthöz
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
ph A GMMK 3 többféle méretben, házanyaggal, hagyományos és mágneses switch-ekkel, vezetékkel, illetőleg anélkül egyaránt választható.
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
Érkezik a Redmi Watch 5 Lite
ma Szeptember 25-én Indiában lesz az aktivitáskövető premierje, és lehet, hogy marad is azon a piacon.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
válasz GeneraL_XTX #24466 üzenetére
Az éves teleszkópszervizt nem említettem meg az előbb, mert eddig is volt teleszkópod A tárcsafék jó dolog, bitang jól fog bármilyen időben és nagyon jól adagolható (egy jó V-fék is hozza közel ugyanazt a fékhatást, de annál esőben a fékerő nagyon leesik, és az adagolhatósága közel sem olyan jó), de egyáltalán nem olcsó mulatság fenntartani egy jó teleszkóphoz hasonlóan.
szki: Én meg egy gyomorrontásos, kiszáradós nap után nem erőltettem ma a hosszú távot.
Ez akár a másnap eufemisztikus megfogalmazása is lehettAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz GeneraL_XTX #24470 üzenetére
Gondolom a magasabb súlyom miatt (120kg) érdemesebb lenne a duplafalút választanom, az erősebb. Nem?
De. 60 kg esetén is azt mondanám, hogy dupla falú. Kis túlzással egy szimpla falú felniben már attól nyolcas keletkezik, ha csúnyán nézel rá. Bár ha profi centrírozó szeretnél lenni, akkor itt az alkalom élesben megtanulni a szakma fortélyait[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Bati0501 #24519 üzenetére
Ha megfelelően illeszkedik a fejedre, valamint megfelelő számú és méretű számodra a szellőzőnyílás, akkor igen. A bogárháló örvendetes extra ilyen áron.
Ariadne: még ezután is komolyan gondolod azt a hülyeséget, hogy Szilvásváradon csak néző leszel?
Na meg hogy mávval nem elérhető, ez azért csökkenti a résztvevők számát biztosan.
Elérhető az, csak úgy a 23 km + 540 méter szintből 48 km + 1000 méter szint lesz[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz lorcsi #24525 üzenetére
Nem új típus ez, legalább 2 éves modell már, de most nagyon jó az ára (50000 forint felett szokott lenni, lehet, hogy kifutó modell lett belőle). Túrázásra a turistautak.hu térképpel ennyiért egy nagyon jó ár-érték arányú GPS, de bringázásra több okból nem az ideális:
1. nincsen benne barometrikus magasságmérő (a Dakota 20-ban van, de az értelmetlenül drágább annyival)
2. mert nem képes ANT+ perifériákat kezelni (az Edge, GPSMAP, Montana és Oregon sorozatok sajátja ez, egyik Dakota, eTrex modell sem képes rá), így nem tudsz hozzá a későbbiekben sem pulzusmérőt, sem pedálfordulatszám-mérőt csatlakoztatni (ez utóbbi jól jön még a pontosabb és finomabb sebesség- és távolságméréshez is, mert egyben hagyományos mágneses sebességmérőként is üzemel)
3. mivel ez és az imént említett többi modell nem autós navigációra készült, hanem túrázásra-bringázásra-térképészetre, ezért bár megfelelő térképen tudsz vele útvonalat terveztetni, a gyakorlatban eléggé kényelmetlen használni, mert nem beszél, csak tennivaló esetén csipog. Így autóban ülve két emberes feladat, az egyik nézi a kijelzőt és Moha bát játszik, a másik vezet (de legalább működik), bringán ellenben szinte használhatatlan (és terepen/város közepén egyben kissé veszélyes is).Ha csak az útvonal rögzítésére használnád, és a pontos szint elég neked utólag a Garmin Connect-re történő feltöltés után, akkor
1. üzemidőben (papír szerint 20 óra nappal, éjszaka a háttérvilágítás miatt kevesebb, nekem az Edge sokkal tovább bírja a gyárilag megadott értéknél),
2. a rögzített track pontosságában, és
3. rögzítési megbízhatóságban bármelyik telefont oda-vissza ver (a kijelzője kisebb, rosszabb felbontású és halványabb, azaz elsőre ránézésre borzalmasnak tűnik egy okostelefonhoz képest, cserébe az időjárástól függetlenül bármikor - és tényleg bármikor - le tudod olvasni).venember83: én nem láttam olyan montis TT kiírást (maratont főleg nem), ahol ne az első mondatok egyikében szerepelt volna a csak sisakban szöveg. És tegyük hozzá, jogosan.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz eddie1978 #24536 üzenetére
Dakota 10-zel próbáltam meg a pulzusmérőmet összekapcsolni, de ott egyszerűen nem volt rá opció. GPSMAP 62 volt a másik kísérleti alany, az csont nélkül vette a feladatot (bár az adatrögzítést nem próbáltam vele, de a kijelzés simán ment).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
salieri. és Fej1973: olyan eladót nem tudtok véletlenül, aki alacsony szállítási költség mellett freeride stílusú nadrágokat is árul? A tapadós cicanaciktól hülyét kapok, valami lazább, de megfelelő anyagú ruhadarab jó lenne.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz lorcsi #24566 üzenetére
Ezt találtam hirtelenjében, még keresgélek azért.
salieri.: köszi, jut eszembe, a DX-et is megnézem.
szki: Városi bóklászáshoz, bevásárláshoz, terepezéshez már tényleg nem feltétlen szükséges passzentos ruha
A legkeskenyebb külsőm 1,75"-ös, de a mostani kerekek nem láttak még 2,10" alattit[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Vasinger! #24577 üzenetére
1"-es villanyaknál van ez és a semmi, nincsen értelmes választék.
area_51: Vasinger!-nek annyiban igaza lehet, hogy bár a semminél határozottan több, de sokat ne várjál tőle, némi minimális csuklókímélő csillapítás mellett főleg optikai tuning lesz csak (hidegben főleg).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #24638 üzenetére
Én csak az Időképnek hiszek, a Köpönyegnek nem akarok Aztán elképzelhető, hogy ez fordítva lesz, és az is, hogy egyiknek sem akarok majd
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Stauffenberg #24644 üzenetére
Ennyiért új bringát nem fogsz kapni, ahogyan N.GÁBOR is írta, csak bringának tűnő tárgyat, ami rengeteg bosszúság mellett még veszélyes is lehet.
Az olcsóbb crossok és a régi országútiak között nézelődjél a megfelelő helyeken. Acélvázas országúti bringákat még Maxi-Bike-nál is érdemes megnézni.
rétisün: 36 küllővel van fűzve a kerék
Legyünk ennél precízebbek: legfeljebb 36 küllővel lehet fűzve a kerék, és egyben ajánlott az, hogy legalább ennyivel legyen fűzveBici: szerintem hanyagság a részükről és sajnos IJ
van valami halál biztos módja a kisebb nyolcasok kiegyenesítésének? Ilyen pontosan még sosem centíroztam, pláne nem olyan kereket, ami vadi új volt és még sokáig akarnék használni.
Vidd el szervizbe, ahol jól tudnak centrírozni (az, hogy szerviz és az, hogy jól tudnak centrírozni, két külön dolog sajnos).[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #24730 üzenetére
Na ezt nevezem én minőségi online közvetítésnek
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
24"-as kerékkel gyerekbringákat szoktak szerelni, neked 16,5-17" környéki vázméretű MTB kellene, ami már nem gyerekméret. Azonban mivel munkába járás a cél, ezért inkább a városi/trekking/cross bringák között nézelődjél 28"-as kerékkel és sárvédő rögzítési lehetőséggel.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #24796 üzenetére
A laza küllő adhat kattogó hangot?
IgentAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #24812 üzenetére
A létező legnagyobb hiba vizsgára vagy fontos eseményre olyan eszközt vinni, amihez nem vagy hozzászokva. Azonkívül, hogy nem tudod eléggé hatékonyan használni (ami csak időveszteség), simán előfordulhat, hogy hibásan használod (mint te). Egy számológép megszokásához kell pár óra-pár nap, ki kell ismerned a logikáját, a kezelését. Ha eddig egy egyszerűbb számológépet használtál, ami nem kezelte az operátorok precedenciáját, és egy olyat kapsz, ami kezeli, akkor sorra hibás eredményeket fogsz kapni. Ha eddig Sharp számológépet használtál, és egy TI-t kapsz, akkor teljesen meg leszel lőve, mert abszolút más logika és szimbólumkészlet jellemzi más gyártók modelljeit.
Amúgy a legtöbb számításhoz általában nincsen szükség számológépre, az csak egy kényelmi segédeszköz, ami azt teszi, amit te mondasz neki. Egy segédeszköz, aminek az eredményére lehet adni, de mindig vissza kell ellenőrizni. Nem volt gyanús, hogy három egynél kisebb szám szorzata egynél nagyobb lett
Amúgy fenti példádat fejben is lazán kiszámolom. Persze, sokkal lassabban, mint a gombokat nyomkodva, de legalább helyesen
fpeter07: lassan írtam, és tökéletesen igazad van.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Napfénysüti #24976 üzenetére
Letekersz az egyikkel, busszal hazamész, letekersz a másikkal, probléma megoldva
venember83: egyetértek, az ilyen típusú "büntetéseknek" semmi értelme, neked nem lesz jobb tőle, a másikban növeli a frusztrációt, és ha az egy arra hajlamosban túlcsordul, akkor adott esetben ezt egy ártatlan harmadik szívja meg
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz DonThomasino #25035 üzenetére
Sisak nélkül nem megyünk terepre, ennyi, a videót már meg sem kell nézni.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz raczger #25051 üzenetére
Ha jól sejtem, akkor te is gyári Kona nyeregcsőbilincset kaptál, az az én tapasztalatom szerint tökéletesen tart.
fpeter07: a tempót nem igazán lehet megítélni a lejátszási sebesség folyamatos gyorsítása-lassítása miatt, de maximum az indokolja a full face sisakot. Az útvonal nem tűnik túl technikás terepnek (mondjuk az én technikai tudásomat is hasonlóan lehetne jellemezni: nem túl technikás ), és ezt a nagyszámú turista is jelzi: ők sem hülyék, hogy nagyon nehéz helyre másszanak fel sétálni
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz GeneraL_XTX #25110 üzenetére
Inkább úgy kérdezem hogy egy ilyen lánc szerintetek mennyire biztonságos?
Semennyire, bár vastagabbnak tűnik, de védelemre rosszabb, mint a sodronyzárak.Egy Citadel U-lakat a minimum, ha nem kívánsz Abusra, Kryptonite-ra többet kiadni (a legjobb megoldás ilyen helyekre 2 gyártó 2 terméke egyszerre, és persze nem a gyorszáras első keréknél kikötve ). Másik fontos védelmi tényező, hogy a bringa lepusztultnak nézzen ki, koszold össze hamar, és kerüld el a külső a takarítását (persze a hajtást tartsd tisztán, de a váz-felni-külső bírja a koszt).
Az Árkádnál két tároló van, a Fehér út oldalit nem ajánlom, nagyon kieső helyen van.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz GeneraL_XTX #25121 üzenetére
Kezdők hibája szerintem a túl nagy U-lakat A felső- és alsócső lehet széles egy hidroformingon átesett vázon (az enyémen is az), de a támvilla-láncvilla páros egyiken sem egy vastag valami. Nem kell hatalmas lakat a városi lezáráshoz, sőt, egy éppen megfelelő méretű előnyösebb is tud lenni, mert nem férnek hozzá fűrésszel. Én egy Kryptonite Evolution Mini-t (méretek itt) és egy Abus minilakatot (méretek itt) használok főleg, a 6500-as Bordót csak nagyon ritkán veszem elő (méretek itt), és azzal megy a legnehezebben a lezárás. Hiába hajtogatható, a mozgása csak kétdimenziós, és olyan helyeken, ahol például 45 fokban átfordulva kell átfűzni a lakatot valamin, eléggé nehézkes és hosszadalmas tud lenni a folyamat.
Ha Bordóban gondolkozol, akkor szerintem a 6500 alá ne menjél (a magyar árát meg ne nézd, kész sokk), de inkább kisebb Bordót vegyél, mint egy kétes minőségű másolatot. Egy U-lakatnál az alapanyag és a zár számít, egy hajtogatható zárnál az alapanyag, a zár és a csapágyak minősége. Ha az utóbbit nem sikerül jól lemásolni, akkor jön az, amit bubi92 emlegetett (sajnos a videót eltávolították azóta).
Amúgy a legjobb zár az, amikor nincsen zárad, így nem hagyod ott sehol sem a bringádat.
bubi92: a lánc baja az, hogy nehéz, és megfelelő textilborítás nélkül hajlamos összekarcolni a vázat. Amúgy egy jó lakat és egy jó lánc párosa sem jön ki olcsóbbra, sőt, inkább drágábbra, mint egy hasonló biztonsági szintet nyújtó U-lakaté.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz GeneraL_XTX #25127 üzenetére
A vázra való tartója szerintem katasztrofálisan rossz az Abusokhoz adotthoz képest (konkrétan én nem tudtam belerakni, csak kíváncsiságból akartam megnézni, a felszerelése meg sem fordult a fejemben). Amúgy ez már olyan kisméretű lakat, hogy a hátizsák palacktartó oldalzsebébe simán befér (mármint ha hátizsákot használsz és van olyan rajta palacktartó zseb ), és ekkor még zörögni sem zörög, ami a vázra rögzítve előfordul.
ludsimon: így könnyű Ugyanezt mutassa be egy sötétebb előszobában egyetlen vödörrel és állvány nélkül Az azért jól látható, hogy nem óvatoskodnak az alkatrészekkel, hanem hatékonyan és gyorsan takarítanak.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #25129 üzenetére
Két ötletem van:
1. nem köt bele/rá a kosz, frissen könnyebb lemosni
2. a szponzor nem nézné jó szemmel, ha koszos bringán nyomulnának, az ő logója a csillogó-villogó patikatisztaságún sokkal jobban mutat, mert ő a professzionalizmusra adta a pénzét, nem igénytelenségrelsebestyen: 150ért, szeretnék bringát venni, mit érdemes?
Szerintem jó állapotú alig használtat (4-1-2-3 sorrendben nézném végig az oldalakat), de ha ragaszkodsz az újhoz, akkor a Magellan Polaris verhetetlen ár-érték arányban (ez ügyben GeneraL_XTX hozzászólásait és a rá adott válaszokat nézd meg)[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz SOAD19 #25136 üzenetére
A masszívabbnak tűnő nem mindig masszívabb, azt azért hozzátenném, hogy ismeretlen helyre mindig viszem magammal a Bordót. Nincsen tökéletes megoldás, több zárat érdemes használni, de ez nem olcsó mulatság sajnos.
kisebb átmérőjű fákhoz
Erről szerintem inkább szokjál le, például a BME-nél már esett áldozatul ennek fa és egyben bringa ...tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz TripleB #25259 üzenetére
Váz - 6061 T6 dupla vastag alu, racing kialakítás, 1,9 kg L-es méretben. Ellenálló és könnyű.
Valahogyan a smiley-ból a végén azt érzem a link megnézése nélkül, hogy nem össztelós bringáról van szóBati0501: a lábfejem kb. első harmada ér le a földre,ennyit tudok letenni.Ez így jó?
Igen. Még arra ügyeljél tekerés közben, hogy ott nyomd a pedált, ahol ezen a képen a stopli helye van. Nehéz rászokni, furcsának tűnik, de hidd el, nem viccből van ott (én is tudom, mennyire nehéz rászokni, de megéri).tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Cathfaern #25285 üzenetére
Ha a lábletételt úgy érti, hogy a bringát nem dönti meg eközben kissé a letett láb irányába, akkor tökéletesen igazad van, alacsonyan van a nyereg (és benéztem). Ha úgy, hogy van egy enyhe döntés is, hogy leérjen a láb, akkor jó lehet (én ezt valamiért magától értetődő lépésnek vettem).
SPD-vel megállásnál kissé nagyobb a játéktér, nálam a jobb láb dokkolva marad, a kormányt jobbra fordítom 30 fokkal, a vázat balra döntöm, bal lábbal a teljes talpfelületen stabilan állok, és a jobb combommal a kormányt kitámasztom, így szabad mindkét kezem a piros lámpa alatt. Leírva bonyolult, bringán ülve ösztönös
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Bandi18 #25330 üzenetére
Ha az első vonat érkezése és a második indulása között van 25 perced, akkor eleve esélytelen, már a pályaudvarokon gyaloglással több percet kell eltöltened. Amúgy kevés ennél veszélyesebb útvonalat tudtál volna választani (csak sajnos ez a leggyorsabb), végig a 2×3 sávos városi autópályán a buszsáv és az autók között lavírozhatsz (ilyenkor 2-3 percenként garantáltan jön a 7-es buszcsalád egyik tagja), aztán a Hegyalja úton még egy kellemes mászás, és a B ponttól is még messze van a Déli bejárata (az Attila út-Krisztina körút útvonalon kell menni).
Én kevésbé veszélyes és némileg hosszabb útvonalon 26-32 perc alatt érnék át (a lámpákon múlik minden), de ekkor ömlene rólam a víz a Déliben. Tudom, próbáltam
belaazallat: az ötlet jó, és körülbelül ez az egyetlen, amivel garantáltan átér (bár nem biztos, hogy átjut a biztonsági őrökön egy félig szétszedett bringával, mert az valószínűleg meghaladja a megengedett kiterjedésű csomagméretet).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Bandi18 #25342 üzenetére
Nagyváros, rengeteg jelzőlámpa, Duna és Budai Vár nevű terepakadályokkal, és számodra teljesen ismeretlen tereppel. Keleti pályaudvaron a külső vágányoktól 5 perc séta, amíg kijutsz, Déliben egy emeletnyi lépcsőzés és 1-2 perc séta.
Nem igazán tudok az általam linkelttel részben megegyező útvonalon átlagban 20 km/h fölé menni, akármilyen gyorsan tekerek és akármennyire ismerem már a jelzőlámpák programját. 11 lámpa rengeteg, és elég egyetlen apró zavaró tényező, hogy a hosszú idő alatt már km/h pontosságúra belőtt szakaszokon boruljon az optimális menetrend. A Rákóczi úton tudnék egyedül gyorsabb lenni, de köszönöm, azt inkább nem: a buszsáv és külső sáv határán szabályosan tekerni ott szerintem veszélyes, a buszsávban pedig szimplán bunkóság feltartva Budapest legforgalmasabb és legsűrűbben közlekedő buszjáratait.
Ariadne: na ne
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz D.Orion #25392 üzenetére
Egyébként meg azt sem tudom, hogy ez micsoda amit mondtál
Rém egyszerű a megnevezése: láncvillavédő Nekem is ilyen színváltós van, takarítás után piros, egyébként feketeTeasüti: Lakkozni nem szoktátok a vázat?
Ez szerintem a gyártó dolga, ahol rendesen festenek-lakkoznak, ott sokáig bírja a gyári festés. Sajnos ezen lehet spórolni, ezért aztán egyesek spórolnak is rossz minőségű festésselsalieri.: vettem alsócsőre való vastag BBB védőfóliát, felraktam, de annyira ronda volt, hogy fél órán belül leszedtem, és visszaraktam helyette a sárvédőt, mert az is szebben mutat.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz salieri. #25403 üzenetére
Ez a színtelen volt, de hiába próbált meg alkalmazkodni, annyira elütött a fehér alsócsőtől, hogy az messziről is látszódott. Ha valami határozott színű, akkor oké, de így nem tetszett. Persze a bovden/fékcső és a váz találkozásánál mindenhová ragasztottam foltot, hogy ne dörzsöljék le a festést.
Sárvédő alatt ilyet értettem.
Teasüti: Igen tudom, de mit lehet tenni, ha egyszer nincs rajta minőségi fényezés?
Mérgelődni és lakkozni, más megoldás nincsen.Zebu: Meridánál biztosan, valószínűleg a Kellysnél is országszerte mindenki ugyanazt az előző évi raktárkészletet akciózza (és adott esetben az ország egyik végében lévő boltból szállítják át a másikba az általad megvásárolt bringát). Ha lassan frissítik a még elérhető bringák listáját, akkor jön az, mint a te esetedben: a vevő szív.
belaazallat: szerencsére ritkán utazom már BKV-val, de amikor naponta tettem, unalmamban volt időm párszor elolvasni az utazási feltételeket, és emlékeim szerint ott megadták a maximális csomagméreteket (többfélét is, a pontos adatokra nem emlékszem, keresgélni most lusta vagyok), de abba egy bringa tutira nem fér bele. Ha igen, akkor abba köthetnek bele, hogy nincsen becsomagolva, és koszolhat. Szóval ha akarják, akkor a biztonsági őrök keresztbe tehetnek neked
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #25424 üzenetére
A vonatkozó rész így néz ki a KRESZ-ben:
54. § (2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.(7) Tilos
a) főútvonalon 12. életévét be nem töltött személynek kerékpározniEzt én úgy értelmezném, hogy szabad ilyenkor a járdán tekerni, mert nálam a tiltótábla azt jelenti, hogy alkalmatlan. Azt, hogy mikor alkalmatlan egy út közlekedésre, nem definiálja a KRESZ, de az elterjedt téveszmével szemben a nagy forgalom garantáltan nem nevezhető oknak (emlékeim szerint a 12. kerületben szerettek egy időben az Alkotás utcában büntetni járdán bringázásért).
Személyes véleményem az, hogy lehetőleg ne járdázz, mert szinte mindig van párhuzamos út, ahol szabályosan és veszélymentesen tudsz közlekedni. Azonban abban az esetben, ha valahogyan el kell jutnod egy szabályos helyig (megérkezéskor, elinduláskor, vagy alternatív úton kikerülhetetlen útszakasz esetén), akkor tényleg 10 km/h-val rollerezzél, kezeddel a fékkaron, lehetőleg a kapualjaktól messze és a gyalogosokra maximálisan figyelve.
Zebu: általában minél jobb egy alkatrész, annál karbantartásigényesebb, és annál drágább a karbantartása Évi egy szétszedéses-olajcserés teleszkópszervizt a Reconnal is be kell vállalnod, egy Foxnak sem kell több (a gyártó ajánlásával ellentétben).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #25431 üzenetére
Csak azért nem hagytam ki, mert beszóltál, és emiatt muszáj volt
Bati0501: ami a kresz szerint egy baseball sapka vagy akár egy vödör is lehet
Ez a rész nem igaz:26. § (1) da) lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot visel és utast nem szállít
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Bati0501 #25439 üzenetére
lehet spd pedált sima(utcai) cipőben használni?
Nem igazán. Maga a pedál túl kicsi, lecsúszik róla a lábad. Elgurulni lassan még csak-csak, de normál sebességgel haladni veszélyes vele.Némelyik pedálhoz adnak valami borzalmas csúszós műanyag keretet, amivel elvileg tudsz normál cipőben is tekerni, de inkább csak arra, jó, hogy bringavásárlás után a boltból hazajussál vele, aztán onnantól ne használd.
Ha munkába vagy iskolába járáshoz használnád a bringát, akkor túracipő kinézetű SPD cipőt vegyél, például én egész nap* egy Specialized Taho cipőben vagyok.
*rétisün: igen, a pár hónappal ezelőtti kényelmetlen benne sétálni szöveg már a múlté, aszfalton is tökéletes pár száz méterekre.
Bati0501: Mert fejvédő sisaknak minősül a baseball sapka,vagy akár még a vödör is-a KRESZ-nek/szerint.
"lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot visel és utast nem szállít"
Az én értelmezésemben a kerékpáros szó ott nem alany, az hiányzik, hanem a kerékpáros fejvédő sisak kifejezés része. De ezen felesleges aggódnunk, akinek esze van, az úgyis rendes bringás sisakban megy ekkora (vagy feleekkora) tempót.
salieri.: Lehet vele járkálni ,semmi baja nem lesz,kicsit kopog, ennyi.
Pontosan Még annyit hozzátennék, hogy lépcsőn kell kicsit vigyázni vele, ott lefelé tud valamennyire csúszni.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Tipp: a mostaninál rosszabb forintárfolyam a 2011-es készletek berendelésekor?
#25453: ez sajnos általában úgy megy komplett bringáknál (és bizonyos alkatrészeknél is), hogy az importőr berendeli év végén a teljes következő éves magyarországi készletet, aztán abból gazdálkodik minden viszonteladó. Ami megmarad belőle, az megy akcióba szeptembertől addig, amíg el nem fogy csökkentett áron. Ha idő előtt elfogy egy modell, akkor szívás, de nem lesz belőle újabb, akármennyire szeretnéd te, és akármennyire szeretné a bolt, akinél vásárolnál.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Bandi18 #25517 üzenetére
Az alkatrész-összeállítás az utóbbi évek "rokokó" Kellysei után egészen jól sikerült, az abszolút pozitív összképet teleszkóp és a kerékagy húzza némileg lefelé, valamint a fék talányos kissé (nem tudom, kinek a gyártmányát címkézik KLS Helix 3 néven).
Szerintem ezzel jobban jársz egyben, mint a darabonkénti építgetéssel. Hasonló szintet 1-2 éves használtban 150e-ért lehet összeszedni, csak ugyebár azt ki is kell fogni, hogy megvehesd.
DonThomasino: korábban Deore LX néven egy alkatrészcsalád szolgálta ki a trekking és az MTB bringákat is. Pár éve szétszedték, az MTB alkatrészek SLX néven futnak azóta, a trekking alkatrészek továbbra is Deore LX néven.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Packersbay #25528 üzenetére
Szerintem pedig azok a bringások, akiknek a fülére van gyógyulva a mobil tekerés közben és mindezt a járdán teszik
Közhelyeket könnyű puffogtatni, inkább ésszel, a környezetre állandóan figyelve kell közlekedni. Bringásként rám a városban a legnagyobb veszélyt a tipikus városi bringás jelenti, akinek csak öntudata van, KRESZ ismerete nincsen, és még a szemét-fülét sem használja.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Nyugdíjas #25530 üzenetére
Azt a szakaszt igyekszem mindig elkerülni egy belsőbb utcában, szerencsére menni szokott, a Honvéd, a Szemere, a Hold, a Nagymező és a Kálmán Imre utcákkal a nekem általában szükséges észak-dél és délkelet-északnyugat irányok is lefedhetőek.
Amikor legutoljára ott jártam, akkor egy barátnőjével a bringaúton tébláboló lány észrevett egy szemből közeledő bringást, és hangos sikítással átugrott előle a másik sávba. Közvetlenül elém Az volt a szerencséje, hogy 14-15 km/h környékén gurultam (ha ismered a DT hátsóagyak racsnihangját, akkor tudod, hogy mennyire vagyok észlelhetetlen ilyenkor, a csengőm halkabb), a fékkaron volt a kezem és kegyetlenül jól fog a tárcsafék
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Velem ilyet játszott már el autós úgy, hogy 30 másodperccel azelőtt lassítva és intve én engedtem ki a mellékutcából elém Ha ettől boldogabb lesz *, ám legyen, eléggé sajnálatra méltó, ha ilyesmi kell neki a boldogsághoz.
Szerencsére ritka az ilyen, ellenben rendszeresen találkozok olyanokkal, akik a tükröt nézve inkább arrébb húzódva helyet adnak nekem Hogy ezt most szívességből vagy a fényezést féltve teszik, az már nekem mindegy**
* nem lett, mert szimplán az akkor már álló kocsiját kissé szabálytalanul balról megkerültem, és előre gurultam a lámpánál. Ha valaki az egyenes úton a haladási iránnyal jobbra 30 fokos szöget bezárva áll, akkor a mögüle még könnyebb is kerülés
** azért remélem, hogy az első a helyes megfejtés[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz salieri. #25667 üzenetére
A techdocs.shimano.com oldalon megkeresed a fékkarhoz tartozó kézikönyvet, abban megtalálod az alkatrészhez tartozó pontos cikkszámot. Ezzel az információval besétálsz a bringaboltba, ők megrendelik, aztán jó esetben 1-2, rosszabb esetben 3-4 hét múlva mehetsz érte.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz salieri. #25677 üzenetére
Nem lesz sár a Bükkben nyugi
Úgy legyen A hátsó sárvédőt azért valószínűleg feldobom, hogy legalább alulról a nyereg kivágásán keresztül ne ázzak szét.Izgulok a számjegytől kicsit...
Ha 975-ös féked van, akkor a komplett fedél ennyi.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Dirtyz #25680 üzenetére
Tudom, csak sajnos hátsó nélkül egyenesen felveri a vizet a hátsó kerék a SMP nyereg eléggé nagy kivágásán keresztül alulról fenekemre. Ha hátulról kapná, az nem zavarna, de így megfázásesélyes a szituáció sajnos (ez a kényelem ára).
Első sárvédő is van, csak még a villanyakba fel kell szerelnem a konzolját. Mindenesetre elviszem magammal, aztán majd eldöntöm, kell-e. Szombaton megyek, majd írok helyzetjelentést arról, hogy mit látok.
salieri.:csak a tömítésnek már barátságosabb az ára.
venember83: nyuszifül nincsen, már régóta halogatom az elkészítését GRAND D.A.D. van helyette, az előd Shockblade-et kinyírta az R7 hátsó merevítőhídja.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz salieri. #25687 üzenetére
megnyugodtam
Korán Én úgy véltem látatlanban, hogy 975-ös fékkar van a bringádon, ahhoz linkeltem alkatrészeket. Ha 965-ös vagy 966-os fékváltókarod van, akkor rossz hír: ott a teljes fedél egy cikkszám, nem lehet csak a tömítést külön megvenni. Az is jó kérdés, hogy ilyen régi alkatrészt mennyire lesz könnyű találni, nem vagyok benne biztos, hogy a Shimanótól még rendelhető.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Aktív témák
Hirdetés
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen