Hirdetés

Aktív témák

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz dqdb #12830 üzenetére

    DOT 3, 4, 5.1 glikol alapúak azért marnak, amúgy csak forráspontban van közöttük különbség. Ezek felcserélhetőek, sőt keverhetőek is. Vízzel elegyednek, és kikezdik idővel a gumi és műanyag alkatrészeket.
    A DOT 5 szilikon alapú, nem kezdi ki a műanyag és gumi alkatrészeket. Ellenben nem jól elegyedik vízzel, ami így a fékrendszer aljában megáll és korróziót okozhat. Kis mértékben összenyomható és legalább kétszer annyiba kerül mint a DOT 5.1.
    Reményeim szerint pár héten belül tudok infóval szolgálni, hogy teljesít a DOT 5-ös olaj DOT 4 helyett. Mivel olcsón hozzájutottam egy pár Formula B4-es fékhez, csak egy pár tömítése nem az igazi és nem tudom találok-e helyettük olyat ami bírja a DOT 4-et. Ha nem akkor ki lesz takarítva teljesen a fékből a DOT4, a DOT 5 mellé pedig mehet már bármilyen gumi tömítés.

    Valaki próbálta már a Rubena V95 - CHARYBDIS TD [link] külsőket? Tavaszra le kellene dobni a gépről még egy bő fél kilót, egy pár ilyen gumival spórolnék 100g-t kerekenként. Maxxis Ultralight belsőkkel pedig -80-90g/kerékék.

Aktív témák