Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tonermagus

    aktív tag

    Sziasztok!

    Pénteken megkezdem a vállalkozói tevékenységem. KATA AAM-es vállalkozási formát választottam. Egy terméket fogok készíteni, aminek a bekerülési költsége minimális, így nagyon nem is lenne mit elszámolnom.

    Legszívesebben már ma elkezdeném, de erre a 2 napra nem akarnék 25.000Ft-ot befizetni. Így kivárom az elsejét. Viszont pár kérdés megfogalmazódott bennem:

    1. - Online végzem az egész folyamatot. Már a regisztráció napján megkapom az adószámom és már aznap számlázhatok?

    2. - Szeretnék minél több tevékenységi kört felvenni... Mi van akkor, ha valamelyik végzettséghez kötött és nincs meg a szükséges papírom róla? Attól a regisztrációs folyamat végigmegy, számlázhatok, csak később kell beküldeni és csak később ellenőrzik a szükséges papírok meglétét?

    3. - Péntektől megkezdődik a termék forgalmazása, és gyakorlatilag el is adom az első terméket. Postán fogom elküldeni. Az mennyire járható, hogy Péntek reggel elindul a KATA, írok gyors egy díjbekérőt, a vevő elutalja a teljes vételárat, majd én postára adom a terméket és pár napon belül kiállítok neki egy 0 Ft-os számlát?

    4. - Utánvételes feladásnál hogyan járjak el? Feladom a csomagot, aznap kiállítok egy utánvételes számlát 5 napos teljesítéssel?

  • tonermagus

    aktív tag

    tevekenysegi kor ugy mukodik hogy a bejelentes utan az onkormanyzat be fogja kerni hogy azokra a korokre megvannak e a felteteleid

    Ez akkor ha jól értem azt jelenti, hogy ha egy tevékenységi kör nem engedély és bejelentés köteles akkor az végzettséget sem követel meg?

  • tonermagus

    aktív tag

    válasz inf3rno #387 üzenetére

    Jaj, hogy az E-tus már hetek óta nem megy?
    Én meg nyomogatom óránként a frissítést, hogy mikor tudom már megnézni, hogy a
    2612 - Elektronikai áramköri kártya gyártása-hoz kell-e végzettség?

    Nem tudjátok véletlenül?

  • tonermagus

    aktív tag

    Sziasztok!

    Készítek egy elektronikai eszközt. Gyakorlatilag az alapoktól én építem fel kisebb elektronikai alkatrészekből (ellenállás, IC, nyáklap) stb.. Ezután teszek bele egy mikrovezérlőt amit szépen felprogramozok és beállítom az ügyfél kérésére. A problémám az, hogy én nem akarom hogy ez átcsapjon kereskedelembe.

    Az mennyire járható út szerintetek, hogy én igazából papíron csak felprogramozom, testre szabom az eszközt, a többi meg csak úgy adom hozzá, a számlán pedig mint egyedi programozás szerepel... Ebben az esetben saját szellemi tulajdont adok el amit egy eszközre feltöltök. Így már nem magával az eszközzel kereskedek, ugye?

    Ha minden igaz így csinálják a redőnyösök is... Ők redőn beszereléséről adnak számlát nem pedig redőnyről...
    Vagy pl. a vásári karikatúra festő... Ő sem a vásznat, papírt számlázza ki hanem a magát a rajzolást mint szolgáltatást...

    [ Szerkesztve ]

  • tonermagus

    aktív tag

    Sajnos ez bonyolultabb mint gondoltam...

    Nyilván nem az adócsalás, stb. a célom, csak ha lehet nem szeretnék kereskedelmi tevékenységet végezni mert nincs meg a végzettségem.

    Egyáltalán mi minősül kereskedelemnek? Mert én ugye nem azért veszem az eszközöket hogy haszonnal tovább adjam, tehát nem viszonteladó lennék, hanem építek belőlük valamit és egy egyedi szoftverfejlesztést adok el az eszközzel. Tehát a szolgáltatáshoz jár az épített eszköz...

    Találtam is egy ilyen kérdést a neten: Alkatrész kereskedelem
    Kitől lenne érdemes rákérdezni? Kormányhivatal, iparkamara? A NAV-ot inkább még nem zargatnám :D


    UPDATE: 4791 - Csomagküldő, internetes kiskereskedelem
    Ehhez elvileg nem kell kereskedelmi végzettség. És még igaz is lenne, hiszen többnyire telefonon megrendelve utánvéttel kézbesíteném. Ebben az esetben leszámlázhatnám az alkatrészeket tételesen, illetve mellé csaphatnék egy programozási szolgáltatást is. Persze tudom hogy itt valószínűleg tele leszek adminisztrációval (csomagolóanyag, leltár, stb...) de azt honnan tudom meg pontosan hogy mik ezek a kötelező adminisztrációs feladatok?

    [ Szerkesztve ]

  • tonermagus

    aktív tag

    válasz rlaci10 #409 üzenetére

    Igazad van, azért is hagyom meg a "261201 Elektronikai áramköri kártya gyártása"-t. Elméletileg ehhez se végzettség, se engedély, be bejelentés nem kell.
    Ezzel lefedem az összeszerelést, majd a "4791 - Csomagküldő, internetes kiskereskedelem" tevékenységgel eladom... Mert ha jól sejtem a gyártás még nem elég ahhoz hogy eladjam...

    Ez szerintetek is járható út lehet? Az iparkamara nemigen tud konkrétat mondani, csak helyesel :D

    [ Szerkesztve ]

  • tonermagus

    aktív tag

    válasz rlaci10 #411 üzenetére

    Ez így van! Aggódom is, hogy pl. az elektronikai kártya gyártásánál van-e valami extra követelmény... Mert hát ugye "elektronikai hulladék" keletkezik, azt nekem hol kell gyűjtenem, hol kell leadnom. Egyáltalán végezhetem-e a saját ingatlanomban, stb...

    És ugyan ez van a webes kereskedelemmel is... Adatvédelmi tájékoztató, impresszum, garancia, szállítás, stb...

    Ezeket vajon ki tudja megmondani? Ez is az Iparkamara?

  • tonermagus

    aktív tag

    válasz djgeg #414 üzenetére

    Köszönöm hogy felhívtad rá a figyelmem. Elméletileg nem szükséges rá a CE jelölés/bevizsgálás. Alapjában véve törpefeszültséggel működő eszközről van szó, úgyhogy még a Low Voltage Directive sem terjed ki rá.

    MÁS: indulás óta felvettem plusz tevékenységi köröket. Ezeket be kell jelentenem valahol? ÉS most itt nem arra gondolok, hogy engedélyköteles/bejelentés köteles, hanem magát a tényt, hogy bővült a tevékenységi köröm... NAV felé?

  • tonermagus

    aktív tag

    Sziasztok!

    479102 - Csomagküldő, internetes kiskereskedelem esetén

    1. Ha jól tudom nincs szükség pénztárgépre, mert mindent a Billingoval könyvelek, és a fiókom össze van kapcsolva a NAV-al. EZ így elég?

    2. Valami olvastam róla, hogy aki készpénzes számlát állít ki annak vezetni kell a PTGSZLAB nyomtatványon és megküldeni a nav felé. Ez ha jól tudom már nem játszik, régi esetleg a cikk? Készpénzes esetén is rögzítek egy számlát a billingoban és azt már látja is a NAV. Ez így ok? Ezt le kell-e külön jelentenem a NAV felé, hogy készpénzt fogok elfogadni?

    3. Csomagküldő, internetes kiskereskedelem esetén személyre szabott eszközt adok el, ami személyes átadással műszaki segítségnyújtással történik. Ebben az esetben én elfogadhatok készpénzt a helyszínen ha arról e-számlát bocsájtok ki utána? Vagy Csomagküldő, internetes kiskereskedelem esetén nem történthet a kifizetés a helyszínen készpénzzel?

    4. Alapjában véve én saját, készített dolgokat szeretnék árulni. De egyes termékekhez egyéb eszközök is szükségesek lehetnek, amelyeket én külföldről szerzek be. Erről számlám nekem nincs és nem is lesz... Használhatok-e így vásárolt eszközt készletként, és eladhatom-e a vevőnek haszonkulccsal számlázva?

    [ Szerkesztve ]

  • tonermagus

    aktív tag

    Eszembe jutott még egy kérdés:

    Ha Aliexpressen keresztül vásárolok elektronikai eszközöket jellemzően darabonkénti 20K-ért akkor én azt legálisan árulhatom-e egyéni vállalkozóként a webshopomban?

    Továbbá én elektronikai alapalkatrészekből (nyáklap, arduino, kondik, ellenállás) építek egy teljesen új eszközt, amit felprogramozok, és a webshopomban árulom. Ebben az esetben nekem kell tudni igazolni számlákkal az összes felhasznált alkatrész eredetét?

    Pl. JLCPCB-től szoktam nyáklapokat rendeleni, amit felhasználok a gyártás során. Erről kapok számlát de nem tudom hogy ezt nekem vámoltatni kell-e, kell-e fizetnem utána áfát, stb...

    [ Szerkesztve ]

  • tonermagus

    aktív tag

    Sziasztok!

    Nagyon piti kérdés lesz, de könyvelő híjján nem tudom hogy járjak el. Eddig csak és kizárólag utalásos számláim voltak, most viszont szükségem lenne utánvételesre. Ennek mi a menete? Csak e- számlát tudok kibocsájtani (nincs nyomtatóm).

    1. Első körben kiállítok egy utánvételes számlát, elküldöm a vevőnek e-mailben, majd feladom a csomagot utánvétellel, és amikor megjön a pénz a számlára akkor fizetettre állítom? Ennyi lenne?

    2. Mi történik ha nem veszi át? Akkor stornózom a számlát?

  • tonermagus

    aktív tag

    Sziasztok!

    Van arra valami szabály, hogy egy évben hányszor lehet szüneteltetni a vállalkozást?
    Az ideális számomra az lenne, ha január-február, és október-novemberben szüneteltetne. Ez így lehetséges?

    Más: egyszerűen nem fér a fejembe, hogy egy egyéni vállalkozó, aki nagy tételben árul külföldről berendelt műszaki cuccot jófogáson/facebookon hogy mer számla/blokk, bármi nélkül továbbadni cuccot?!?!

    Én egy saját készítésű műszaki dolgot árulok gyakorlatilag magánszemélyeknek, havonta jellemzően csak 5-10 darabot, darabonként ~50K-ért. De van hogy egy hónapban össz-vissz csak egy megrendelésem van. De soha nem mernék számla nélkül elküldeni senkinek... Most vagy én vagyok hülye hogy ilyenért kiváltottam a vállalkozóit, vagy ő tud valamit, vagy csak egyszerűen vakmerő?

  • tonermagus

    aktív tag

    Én is a költséghányad besorolással vagyok gondban. A könyvelő sem tud csak találgatni. Ugyebár külföldről rendelek alkatrészeket, amiket egy saját tervezésű nyáklapra ültetek rá, összeszerelem, a mikrovezérlőt felprogramozom, majd bedobozolom, és internetes megrendelésre feladom. Bízom benne hogy erre ráhúzható az internetes csomagküldő kereskedelem, mert eddig ezt ilyen címszó alatt futtattam. Ha ez maradhat internetes kereskedelem, akkor a 90%-ba kerülök ami nagyon jó. Szerintetek?

    Persze ettől függően van Programozói és nyáklap gyártási tevékenységi köröm is... Nem tudom azok milyen hányaddal számolnak...


    [ Szerkesztve ]

  • tonermagus

    aktív tag

    Sziasztok!

    Webes ügysegédben hogyan tudom lecserélni a főtevékenységemet?
    Illetve megcserélni szeretném, az egyik hatályos másodlagos tevékenységemet szeretném főtevékenységgé avanzsálni, míg a mostani főtevékenységemet melléktevékenységgé... De nem engedi kiválasztani a főtevékenységnél.

    Elképzelhető hogy előtte törölni kell, majd újra felvenni mint főtevékenység?

  • tonermagus

    aktív tag

    válasz Lex Icon #758 üzenetére

    Így van, emiatt érdekelne csak. De akkor nem lényeg hogy mi a főtevékenység?

    A fő tevékenységem kereskedelem. Melléktevékenységként pedig felvettem pár dolgot. Viszont árulok olyan dolgot amit én gyártok, a gyártás szintén benne van a tevékenységi körömben. De az általam kibocsájtott számlákon csak eszköz eladás szerepel. Azt az infót kaptam, hogy bár az előállítás során más tevékenységet is végzem (ami miatt 40%-ba esnék) de mivel a számlán csak eladás van így a bevételem tisztán kereskeledelemből származik, ami 90%-os. Mondjuk amint kiállítanék egy számlát amin pl. programozás van akkor szépen visszaesnék 40%-ba.

    Ez szerintetek is legit?

    [ Szerkesztve ]

  • tonermagus

    aktív tag

    válasz Lex Icon #760 üzenetére

    Pont hogy nem szabálytalanul szeretnék működni, azért is tettem fel a kérdésem, hogy Ti hogy látjátok. És ezt a dolgot amit leírtam pont a NAV infovonalán mondták nekem. Iparkamarának fingja sincs az egészről, nem is értem miért léteznek, segítséget tőlük még soha nem kaptam, leveleimre nem válaszolnak, vicc. Navos meg ezt az infót mondta. Elmondtam neki a teljes sztorit: többnyire veszek valamit, változatlan formában továbbadom, de van hogy veszek alkatrészeket, átalakítom, újat építek belőle és azt adom el, erre is csak azt mondta, hogy ha csak arról állítok ki számlát hogy eladom akkor ez a 90%-os csoport mert csak kereskedelmi tevékenységről származik jövedelmem. Te pedig mást mondasz... Simán lehet hogy neked van igazad, de halandó ember hogy a francba tud eligazodni ezen?

  • tonermagus

    aktív tag

    válasz Lex Icon #763 üzenetére

    Hát pedig sajna Ő szó szerint ezt mondta :(

    "A 90%-os költséghányadot az alkalmazhatja, aki az adóév egészében kizárólag kiskereskedelmi tevékenységből szerez bevételt és a mezőgazdasági őstermelő. "

    Én ebből azt veszem ki, hogy mivel én NEM állítok ki számlát összeszerelésről, beüzemelésről, programozásról, hanem webshopként eladom a terméket, a számlán csak a termék neve van így csak kereskedelemből szerzek bevételt.

    Ne érts félre, nem veled akarok vitatkozni, köszönöm hogy segíteni próbálsz, de egyszerűen képtelenség ezen kiigazodni. Azt már nem is merem mondani, hogy a könyvelőim (2 db is van akit kérdeztem már a témáról) össze-vissza beszélnek.:D

  • tonermagus

    aktív tag

    válasz Lex Icon #763 üzenetére

    Illetve itt van ez, pont a fentebb belinklet füzetből:

    Tehát nem az számít hogy milyen tevékenységeket végzek, hanem hogy melyikből származik bevételem..

    [ Szerkesztve ]

  • tonermagus

    aktív tag

    Azért Zuzu még kérdezne párat:

    "90%-os költséghányadot akkor lehet alkalmazni az átalanyadóban, ha KIZÁRÓLAG kiskereskedelmi tevékenységből szerez bevételt az egyéni vallalkozó. Ha más tevékenység is van, akkor csak a 80%-os költséghányadot lehet és a bevételi korlát is kevesebb ebben az esetben.
    Azaz érdemes törölni a más tevékenységet és máshonnan megoldani a számlázást a másik tevékenységre."

    Ez egy friss cikk a vállalkozz okosan weboldalról.

    Itt meg már szóba kerül olyan, hogy "Ha más tevékenység is van, akkor csak a 80%-os költséghányadot lehet"
    Természetesen kell ezt még bonyolítani :DMost akkor 80%-asba mehetek, vagy mi van? :D

    " Azaz érdemes törölni a más tevékenységet és máshonnan megoldani a számlázást a másik tevékenységre."
    Ez is azt sugallja, hogy itt olyan tevékenységről beszél amiről számlát állítok ki, tehát bevételem lesz a tevékenységem végézéstől. Ez én esetemben ha én kiállítanék programozásról számlát egy másik ügy miatt akkor persze buknám a 90%-ot azonnal.

    De ha már itt tartok eskü megkérdezek egy általányadós péket (ha van ilyen), hogy akkor ő most melyik általány kategóriába tartozik, mert érdekel :D

    [ Szerkesztve ]

  • tonermagus

    aktív tag

    válasz julius666 #839 üzenetére

    Örülök hogy ismét előkerült az esetem :D

    Időközben annyi fejlemény van, hogy hivatalos állásfoglalást kértem a NAV-tól, ezzel felvállalva hogy így "radarra" kerülök, hiszen nekik írni csak úgy lehet ha miden adatomat megadom. Azóta eltelt 24 (!!!) nap. Ezúton is köszönöm nekik a nagy semmit.

    Összegezve:

    - Írtam levelet a helyi Iparkamarának = semmi válasz
    - Írtam levelet a központi Iparkamarának = semmi válasz
    - Hívtam telefonon a kamarát = hívjam fel a NAV-ot, mert ebben ők segítenek
    - Felhívtam a NAV-ot= hívjam fel az iparkamarát... Itt telt be a pohár, megkértem az ügyintézőt hogy kicsit boncolgassuk már a témát. Elmondtam mindent tövéről-hegyire, minden lépést és arra jutottunk hogy ebben az esetben a 90% OK.
    - Írtam hivatalos megkeresést E-Papíron a NAV-nak, ahol állásfoglalást kértem = válasz semmi

    Viszont én még mindig azon az allásponton vagyok, hogy mivel csak Internetes kiskereskedelemből származik bevételem, hiszen csak arról állítok ki számlát így a 90%-ba esem. És nem hagyom meggyőzni magam Lex Icon kolléga által. Ő sem szakértő, én sem. Ő úgy értelmezi a jogszabályt én pedig így. Az ő értelmezése kb. egy szinten van az enyémmel. Ezért is mentem utána a dolognak. Az már más kérdés hogy a NAV rá se sz*rik...

    Most mit csináljak, írjak még egy levelet???

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák