- Mobil flották
- Magisk
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Eleglide C1 - a középérték
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gerner1
veterán
Huhh.. Most, akkor nekem is lekéne csinálni a bokámat ? ... -Velem is előfordult már, hogy nem voltam körültekintő. Megkövettem azokat én is. Nincs ebben semmi különös, ez a normál meder. Én pedig nem lobogtatok meg semmiféle listámat, mert nem lennék vele előrébb. Ahogy hátrébb sem leszek azzal, hogy én nem teszek ilyet mások irányába...
Peace .[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
Én úgy tudom, hogy a kutakon forgalmazott motorbenzin, és diesel üzemanyagok több mint 80% -a, a MOL százhalombattai, illetve a tulajdonukban lévő Slovnaft pozsonyi finomítójából származik. Eltérés az egyes brand -ek által meghatározott adalékolásban van. Import a Shell -nél a V-Power, és az ÖMW -nél forgalmazott csúcs-üzemanyagok, amelyek a Schwechat -i finomítóból származnak.
[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
válasz Winner_hun #48306 üzenetére
Elég szűkös az itteni tárhely (~20MB). Simán lehet, hogy kellett neki a hely, másik topikba posztolt képhez, és valamit likvidálnia kellett ...
-
gerner1
veterán
Általában a japán kéziváltókra (nem csak Honda) jellemző, hogy alapesetben nehezebben kapcsolható a hátramenet. Viszont 2-esből áthúzva, könnyebben veszi mind.
-
gerner1
veterán
válasz tboldi #50583 üzenetére
Szubjektív, de ezek a rövidtávon (is!) legnagyobb értékvesztéssel járó dolgok. Persze, ha az ember úgy áll anyagilag, és vastagon hoz a konyhára a munkája is (főleg hoszútávon), akkor hajrá. Én sem állok éppen "rosszúl", de inkább befektetném azt az összeget. De mindenképpen spórolnék, mert sosem tudni mi is lesz pontosan x év múlva (?)...
Az 1,1 Bar szerintem magas érték. Főleg benzines motornál. Biztosan alacsonyra van véve a kompresszió, hogy ezzel a töltőnyomással ne "csörrenjen be" az égés. Az ilyen motorokra jellemző, hogy rengeteg kokszot termelnek, ami nem éppen a hosszú motor-életciklus segítője. A Suzuki erőforrásokat én is úgy ismerem, hogy azok megbízható, átgondolt konstrukciók. Ezért remélem, hogy ezek a feltöltős új block -jaik is olyan tartósak lesznek, mint az atmoszférikus motorjaik, de erre érdemi véleményt mondani, majd csak akkor lehet, amikor már ezek is futottak legalább ~150e km -t.
[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
válasz Alex0124 #51023 üzenetére
Ez talán segítség lehet: HONDA SD AV-Navi System Update Procedures Manual .
-
gerner1
veterán
válasz BlacKSouL #51834 üzenetére
Nekem a mostani CRV előtt, volt FN2 -es 1.8 (2009), és az az FD hybrid is (2011-es). Jazzből van egy 2007 -es 1.4 CVT -énk.
Számomra picit különös az a 6L -es fogyi az 1.8 -cal. Én annyit csak akkor tudtam realizálni, ha szigorúan országút, és max 90-100 -as tempó. Városban (itt BP -en) inkább 7,7-8,5 között, de inkább 8L körül, és ezekben semmi "jaszkari" nem volt, csak a forgalom ritmusához igazodás.
A hybrid ilyen szempontból sokkal jobb volt városban. 6L körül volt stabilan az éves átlagom. Nagyon jó benne a stop-start rendszer (is), és érzésre pont úgy megy mint az ezzel azonos sedan 1.6 -os verziója. A max forgatónyomaték pedig alapjárattól rendelkezésre áll. Országúton is tartható a 6L simán, és ezért az eredményért itt sem kell "tojás lábbal" küzdeni. Ugyanakkor, aki szeret rendszeresen 110, vagy az fölött haladni (tehát ezzel a habitusall sokat is kell előznie) annak többet fog enni. Nem "szereti" a pályát sem, mert 110 felett ennek is láthatóan megemelkedik a fogyasztása. Nálam 130-ra állva 6,8-7,3 között kért, de érdemes inkább a 7 körüli értékekkel kalkulálni. Szóval, pályán, ha 130 -nál rendszeresen oda-oda lép neki az ember, hogy ne ragadjon be a külső sávbsn előtte haladó lassabb mögé, akkor valóban összejön a 8L is.
Szóval érezhető, hogy nem erre találták ki .A Jazz nálunk van 1éves kora óta. 16e Km -rel vettük, és most van benne ~118e. Városban az éves átlag 6,7L. Ennél sajnos, egyrészt nincsen stop-start (csak a legújabb generációban, és a hybridekben), másrészt városban használva (átlag napi ~40km) többnyire be sem tud melegedni, nyáron pedig klíma (mert nem díszenek van). Országúton 90-100 -zal (2 felnőtt + némi csomag) 5,8 - 6,4 között, de inkább 6L, amit többnyire szintén a dimbes-dombos dunántúlon realizálunk, tehát nem -javarészt- sík terepen. Pályát ez sem szereti (bár tudja). 110 -től, láthatóan változik a fogyasztás felfelé.
Értelemszerűen alacsonyabb városi értékek is reálisak lehetnek, egy lényegesen kisebb városban, vagy olyan településen, ahol többnyire nem ~2-3nanomásodpercenként áll az ember a dugóban (mert az -ott- nincs). Országúton pedig fontos megemlítendő körülménynek tartom, hogy az sík terepen történik, vagy például hegyvidéken, mert nagyon eltérő eredmények jönnek ki mindkét körülménnyel akkor is, ha a vezetési szokás egyébként mindenben azonos. A pályával kapcsolatban pedig az a véleményem, hogy ezek a HONDA -k az észak-amerikai sebességlimitekhez vannak igazítva, mert azt a 70-75Mph -det tartva jó a fogyasztás, felette viszont nem (ezt tapasztalom a mostani CRV -vel is (2015), pedig ez diesel).
[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
👍 Nekem is inkább ~8L körül volt az éves átlagom az 1.8 -cal. Városban 8,5-9,1 között (BP), de télen többször is volt 11-12L közötti is. Országút 90-100 -zal voltak 6L körüli eredmények, de semmi képp sem alatta, és az átlagom ~7L körülire jött ki.
Az összesnél az volt a tapasztalatom, hogy a komputer lefelé csal. A valós mindig több volt. A mostani járgány komputere is, rendre kevesebbet mutat a valósnál. -
gerner1
veterán
válasz JoolsNOS #52445 üzenetére
Ahogy én láttam (sk nem csináltam még) nem bonyolult. A szerelő -akihez hordjuk- olyan ~fél óra alatt végez ezzel a művelettel. Mondjuk, néhány éve az ő tanácsára használunk spuri adalékot, és a legutolsó tisztításkor már nem volt annyira kokszos, mint azt megelőzően, korábban.
-
gerner1
veterán
válasz Bandi18 #52510 üzenetére
Az az igazság, hogy már sosem viselkedett úgy az autó, mint a gyárival, amikor az még jó volt. Pedig mind a 4 -et, egyszerre cseréltettem. Egy ideig gondolkodtam is rajta, hogy a régi gyáriakat beadom Dömsödre, Katonáékhoz, felújíttatni, de -ez aztán elmaradt ...
[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
-
gerner1
veterán
válasz Peethy #53322 üzenetére
Nekem volt 8.gen Civic Hybridem. Én elégedett voltam vele (majdnem ~70e km -t raktam bele). Nálam különbség volt fogyasztásban is az 1.8 FN -emhez képest, főleg városban. Nem pálya autó, mert ~115 felett -vagy ha sokat előz az ember főúton- akkor elveszti az előnyt. Egyébként jól megy (kb azanosan egy 1.6 -ossal). Az akku-csomaggal sem volt gondom, de ha hybrid, akkor inkább Prius -t néznék (ebből is olyan generációt, amelynél már nem problémás a power-mód kapcsoló reléje), mert annak a javításárára/felújítására (akku-csomag) már régebb óta van kiépülve lehetőség + szakértelem, szóval használtan/hosszútávra biztosabbnak gondolnám a háttér miatt.
-
gerner1
veterán
válasz #47599104 #53922 üzenetére
Itthon inkább a Toyota akukkhoz van hozzáértő háttér. A Honda akkucsomagjában is lehet cserélni a cellákat (amely elrendezésében más, és ez miatt drágább is), de sajnos itthon -szerintem- nem túl sok az alkatrész, ebay -ről (csak példa volt, hogy létezhet más évjárathoz is ilyesmi..) pedig, drága +vámoltatni kell. Persze nem kizárt, hogy valamelyik régebb óta Toyota akkuk felújításával foglalkozó cég, a Hondásat is elvállalja ...
[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
válasz kacsaesokos #54641 üzenetére
Hybrid Jazz ugyan azt a rizikót rejti, mint a Hybrid Civic. Nincs hozzá értő, az akkucsomag felújítását emberi áron (a gyári újhoz képest) vállaló, hozzáértő műhely. A 2-esben egyébként már más a "kuplung", kevésbé tud az a CVT -s kuplunghiba előfordulni, mint az 1 -esnél. 2011 után, a Honda ismét CVT -vel szerelte őket (a "bólogatós" robotizált mechanikus váltó helyett), így ezekből érdemes választani, ha fontos az automata, ami CVT. Persze, árban megint máshol vannak...
-
gerner1
veterán
válasz kacsaesokos #54643 üzenetére
Tudom, hogy hybrid csak CVT -vel van. Azért jeleztem, hogy ha a CVT a fontos, és a 2 -es Jazz, akkor 2011 utániakból már találni olyat, ami nem hybrid, de CVT...
-
gerner1
veterán
Cserélhető az, csak itthon, és az EU -ban sincs nagyon donor. A "nagypocsolyán" túlról pedig, jelentősen drágul. Toyota hybrid -ekhez viszont van alkatrész, és hozzáértő műhely is.
-
gerner1
veterán
válasz Tom1939 #56731 üzenetére
Abban nincsen valódi nyomásmérő a szelepeknél, mint például a defektűrő abronnccsal szerelt típusoknál.. Annak a TPMS rendszere, az ABS jeladóból vett adatokból számolja ki az eltérést [amit az eltérő nyomású abroncs okoz(hat)]. Sajnos elég sok a "panasz" a rendszerre, mert nagyon csekély mértékű a program ászerinti tűrés érték. Gyakran, ha például az autó egyik felét süti a nap parkoláskor, a másik oldalát pedig nem, akkor az így eltérően felemelegedett (és ez által megváltozott) gumikban, azt a csekély abroncsnyomás változást is már "hibának" érzékeli.
Az S-Cross rendszerét nem ismerem...[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
Sziasztok,
Remélem nem OFF, de a segítségeteket szeretném kérni.
Tud valaki itt a fővárosban olyan megbízható helyet, ahol úgy kevernek színt (fényezéshez, javításhoz..), hogy az autóhoz nézik (a színkódon felül) a fakulás mértékét, és annak figyelembe vételével keverik a végleges színt (és esetleg töltenek spray flakonba is ..) ?Köszönöm előre is . 👍
[ Szerkesztve ]
-
gerner1
veterán
válasz szabonagyur #66084 üzenetére
Az nem lehet esetleg, hogy a CVT -sekhez nem lehet felrakni (a váltó terhelhetősége miatt... - illetve lehet, de nem észszerű..)? Mert, 2006+ -os City -hez (is) árulnak ilyesmit.
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen