Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Micsurin

    nagyúr

    válasz gbela #59085 üzenetére

    Sok autó és motor esetén a 6. lényegében egy Overdrive fokozat.
    Nem igazán fog már ott komolyabbat lépni tovább a sebességed nem is arra van, hanem, hogy levegye a fordulatot gyakorlatilag így nem forgatja halálba magát a blokk.

    The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

  • Dudee

    senior tag

    válasz gbela #59085 üzenetére

    6-osban gondolom a nyomatékgörbe olyan szakaszára esne a fordulat, ahol már nincs annyira elemében, ezért 5ösben érhető el a valódi (limitált) végsebesség.
    De nem mindegy? Vagy 230cal akarsz repeszteni? :)

    Az összeset UKban gyártják. A motorokat tudtommal Thaiföldön. Viszont a US motor kicsit más mint az EU. Előbbi picit gyenbgébb is.

    Nem tudok róla, hoyg itthon bármi fixet csináltak volna. Amit kint csináltak az mind ahhoz kellett, hogy hamarabb meleg legyen a motor. Emiatt pl még az automata klímát is korlátozzák induláskor, illetve az automata váltó SW-be is belenyúltak. De valóban, én is olvastam hogy ez nem mindenkinek oldotta meg a problémát.

    Én sem merem kijelenteni, hogy nálam tuti nem fog előjönni. Fogalmam sincs. Abban bízom, hogy még nem találtam embert, aki ne csak hallott volna róla. Aztán lehet én fogok anyázni itt nemsokára...nem tudom kizárni. Ahogy azt sem, hogy teljesen más autóval nem járhatsz rosszul.
    Angol fórumon több embert kérdeztem, 60-80.000kmnél járnak, semmmi bajuk (leginkább csak a belső elemek zörögnek itt-ott).
    De én most még nem óvatosabban hajtom (1300km), és csak döbbenek, hogy 5.6-5.7 a benzinkút szerinti fogyasztás (kevés város)

    Alku? Én sem értek hozzá. Kint van a katalógusban a listaár. Telefonban a kereskedő alapból nem azt mondta, hanem kb 700-zal kevesebbet. Én még ebből alkudtam telefonban 100-at ("-mit szólna hozzá ha ennyi lenne...?" - "jöjjön be, megbeszéljük"). Ezek után még élőben tudtam 50-et. plusz felszereltséget nem tudtam hozzá szerezni (najó, 30 ezres lábtörlőt 10ért)

    [ Szerkesztve ]

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz gbela #59085 üzenetére

    Alkudozásról olvasd át a már korábban felmerült gondolatokat: [link]

    Azért mérik mondjuk 5.-ben a végsebességet, mert jellemzően a mai 5-6 sebességes autóknál 5.-ben van meg az a fordulatszám, ahol a motor egyensúlyt tud tartani az ellenállásokkal: (légellenállás négyzetesen, gördülési ellenállás, motor belső ellenállása, emelkedő*, stb)
    6.-ban már "túl alacsony" a fordulatszám, így olyan tartományba esik, ahol a teljesítmény-nyomaték arány már nem tud egyensúlyt tartani. Negyedikben is majdnem ugyanez a helyzet, ott meg a nyomatékmaximumtól a teljesítménymaximum felé megy el a "túl magas" fordulat, és a lekonyuló görbék, esetleg a leszabályzás is beleszól a végsebesség elérésébe.

    *emelkedő szemlélteti jól a dolgot: Kis hengerűrtartalmú szívó benzines motorral mész autópályán, és jön egy erős emelkedő: az ellenállás megnő, a motor fordulatszám elkezd esni, és muszáj vagy visszaváltani, hogy a fordulatszám magasabb tartományba kerüljön. Ugyan a sebesség akár kisebb lehet, de az emelkedő által támasztott ellenállást le tudja győzni a motor. (visszaváltás nélkül annyira lelassul, hogy azon a fordulaton már nem lesz se nyomaték, se teljesítmény) A végsebesség nagyjából ugyanígy van: igaz, hogy a motorfordulat alacsonyabb lenne, mint 5-ben, de a végsebességhez közelítő légellenállás annyira megnő (hiszen négyzetesen nő) mintha egy egyre meredekebb emelkedőre menne fel az autó.
    Természetesen ha egy szélcsatornában mérnék vagy ellenállás nélküli mérőpadon, akkor légellenállás nélkül a legmagasabb fokozatban lenne a legmagasabb a végsebesség, de a valóságos körülmények között értelemszerűen nem lehet figyelmen kívül hagyni a légellenállást. Mondjuk nehezen megvalósítható kísérletet lehetne tenni, hogy állandó stabil pl. 100 km/h-s hátszélben mi az eredmény, akkor lehetne 6-ban próbálkozni.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák