- Szárba szökken a Galaxy Buds 3 Pro
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- MIUI / HyperOS topik
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
Hirdetés
-
Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
it Az 1,7 billió dollárt kezelő norvég állami vagyonalap jelezte: nem szavazzák meg Elon Musk 56 milliárd dolláros juttatási csomagját a Teslánál.
-
KuKirin G4 - a sebesség ára
ma Meglehetősen erős gép ez, amivel óriásit lehet taknyolni, de néhány módosítással egy igen kedvező árú rollerré alakítható.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz totya694 #22744 üzenetére
15, K, 54-es jelzésű pólusok vannak rajta.
15-ösön kapja a + tápot asszem, K megy a kontroll lámpához és az 54-es megy az index kapcsolón keresztül az index lámpákhoz.
Igen, elméletben én is tudnék rá valami 555-ös villogtató kapcsolást, csak hírtelen azt nem tudom, hogyan oldanám meg, hogy a telheléstől függően változzon a villogtatás tempója, vagyis ezzel jelezze, hogy kiégett, vagy nem érintkezik 1 ízzó !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Totya694, Lompos48 köszi az infókat és tanácsot !
...Hogy mire nem gyártanak már cél IC-t...
Kiváncsiságból megkérdeztem ez egyik boltban a trabicsek index reléjét, 1600Ft-ért adják, míg a Skoda eredeti, bimetálos reléjét pedig 3720Ft-ért.
A bontó tényleg jó ötlet,
ha hamarabb lett volna erre szükségem, lett volna egy donor trabantból ingyen, csak akkor még nem kellett.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Ricsmex #22903 üzenetére
Kell egy egyszerű kis, egy tranyós (NPN) tápot készíteni, ahol a tranyót a poti vezérli, és a potival párhuzamosan be kell kötni egy kondit is a + tápfesz. és a tranyó bázisa közé.
Ezzel induláskor kap a venti egy áramlökést, tehát biztos, hogy elindul, majd ahogy a kondi feltöltött, beáll a venti fordulata a poti által beállított értékre.
Kikapcsolva pedig a poti kisüti a kondit, vagyis a táp és a rendszer újra indításakor megint kap a venti egy kezdeti lökést.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz proradeon #22954 üzenetére
Az ellenállás az áramerősséget csökkenti, nem a feszültséget !!!
A feszültséged úgy fog csökkenni, ha a tápra terhelést teszel, ami áramot vesz fel.
A terhelés ugyenbár lehet maga a lámpa, vagy lehet egy műterhelés is, pl. egy ellenállás.Ha magasabb a feszültséged, mint ami a power LEDnek kell, akkor e LED elé betett előtét ellenállással a LEDre jutoó áramot és ezáltal a feszültséget is, de ezt csak akkor fogod tapasztalni, ha komplett az áramkör, tehát a fogyasztó, a LED is benne van az áramkörben !!!
Alapjában véve én úgy kezdenék neki a dolgonak, hogy megnézném a power LEDadatlapján, hogy mekkora áramerőt igényel, és ha ennél jóval többet tud a táp szolgáltatni, akkor a táp üreasjárási és a LED üzemi feszültsége közötti külömbség, illetve a LED által igényelt áramrőből kiszámolnám, hogy mekkora előtét ellenállásra van szükségem, hogy a LED pont akkora áramot kapjon, mint amekkra kell neki,
ekkor a LED kapcsain mérhető feszültség is pont akkora lesz, mint ami kell neki !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz proradeon #22959 üzenetére
Igazából az a nagy kérdés ebben az esetben, hogy hogyan szervezték a lámpban a LEDeket, attól függenek a paraméterei !!
Mivel oldalanként 6 darab LED van, az 4 oldallal számolva 24
és kettő van még a tetején, így összesen 26db LED van rajta.
A tápfesz ugye 12V.
12V-ra max. 3 db fehér LEDet lehetne rendesen sorosan kötni,
de a 26 az 3-mal nem osztható maradék nélkül !!Szóval akkor vagy 2-essével vannak szervezve a LEDek, vagy pedig alternatívan, vegyesen.
Vegyük a 2-es szervezést, ekkor 13db kettes csoprtunk van és mivel ezek minden bizonnyal a 3528-as SMD LEDek (a fazonuk alapján), amik egyenként max. 20mA-es LEDek, így ebben a kötésben max. 260mA-t vesznek fel.
Nyilván ebben az esetben a lámpa már tartalmaz valamilyen előtét ellenállást, mivel kettő soros LED üzemi feszültsége még csak kb. 6,4V.Tehtá ezzel kalkulálva viszont 23ohmos ellenállásra van szükséged, akkor fog max. fényerővel világítani !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz proradeon #22967 üzenetére
No,
egy dolgot tisztázzunk már !Mekkora is a a tápod, trafód, amiról hajtani akarod ezt a LEDet ?
Addig rendben van, hogy terheletlenül, puffer kondival 18V egyneráramot mérsz, de vajon mit tud áramerőben ??
Mert ha áramerőben alig tud többet, mint ami a LED lámpának szükséges, akkor nem csoda, hogy alig emelkedik a feszültség az ellenállás csökkentésével !
Másrészt az a 18V terheletlenül jelentkezik, ha viszont teszünk egy kis terhelést a tápra, akkor máris esik a fesz.
Azt mérdd meg, hogy mennyit esik a feszültség a táp az egyeirányító kapcsain, ha terheled a tápot ??Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Fényforrások (fehér) színeinek összehasonlítása:
(fix. napfényre állított fényképezővel fotózva)1. Normál, nappali fehér fénycső:
4. LED lámpa (saját, 2700-3000K):
7. LED lámpa (gyári, természetes fehér LED):
8. LED lámpa (gyári, fehér, kínai szolár):
A hagyományos fénycsönél jól látható a zöldes árnyalat (elég műfény), a 2700K-es kompakt fénycső pedig inkább 3000K-nek megfelelő fényt ad.
Az izzónak, ami kb. 2700K-es fényt produkál, leginkább a saját gyártású, 3.-as számú lámpa felel meg, ahol tényleg azt produkálják a LEDek, amit írnak róluk. Egészen izzó szerű fényt produkál még a 6. számú, gyári versenyző is.
A nappali fénynek pedig leginkább a 7.-es számú, gyári LEDes zseblámpa felel meg és kissé kissé túllőve a célon, lilás-fehér fényt produkálva közelíti a 8-as, bóvli, Kínai LED-es szolár lámpa.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz FireKeeper #23143 üzenetére
Vegyél csupalik próbapanelt, éz szereld össze azon, akkor nem kell fúrni !
Van belőle forrasztó szemes és vezető sávos lap is:
[link]
[link]Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Pl. LM2678 (-5.0)
De van -3.3, illetve -ADJ, kb. 1,5 és 37V között változtatható fesz. változata is.
Nem a legolcsóbb, de egyszerű felépítésű, internál FETes és elvileg 5A a max. áramleadása, bár azt nekem sohasem sikerül kiszednem belőle, csak max. 3,5A körül.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Igen, jól látod, ez csak step down konverter.
Attól függ, hogy mi az alkalmazás, mer ha 5V-otot szeretnél kimenetnek, és rendelkezésedre áll, legalább 8V, akkor ez is jó.
Ha viszont 4-6V-os telepes, vagy netán napelemes táplálásról szeretnél valamit stabil 5V-tal ellátni, akkor már valóban a buck/boost konverter kell, ami képes oda-vissza konvertálni.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz DonThomasino #23255 üzenetére
Határozottan igen !
Alapjáraton is már a generátornak kell vinnie a fogysztókat, csak akkor még keveset tölt az akkun.
De alapjáraton is 13,4-13,8V között kell lennie a feszültségnek (terhelve, illetve üresen), fordulatra pedig hamar 14V fölé kell mennie, terhelve is 13,8 körülre.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz sirály12 #23257 üzenetére
Az a buborék képződési határfeszültség, vagyis a töltési csúcs feszültség, azt nem szabad meghaladni.
Viszont ő nem ezt kérdezte.
A 14,4V-tot is csak akkor éri el a rendszer, ha közepesen pörgetjük a motort, az akku közel van a feltöltött állapothoz, és gyak. semmilyen fogyasztó nincsen a rendszerben.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Egy LM 2678-as kapcs üzemű tápegység IC-hez készítenék nyákot !
Megfelelő e ennek a nyáknak a rajzolata, gondolok itt elsősorban a föld sávra ?
Az én ICm 3,3V-os ennyi a különbség.
A bemeneti részen a vékony szakaszon cinnel, vagy drót darabbal növelném a vezető sáv keresztmettszetét.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz kjani18 #23469 üzenetére
3,6 - 4,5 mikró, polarizálatlan, váltóáramú (250V~), fólia kondi kell a 160V, 120-150mA áramhoz 230V-50Hz-es hálózatról, és 600-800mikró puffer kondi ajánlott a Skori féle excel számoló alapján !
Meg persze a szükséges sallangok sem ártanak.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #23477 üzenetére
Node valóban elvileg a leválasztott, normális kapcs üzemi hálózati tápoknál trafón, keresztül megy az áram és optocsatolón a visszacsatoló, szabályozó fesz. jel, tehét teljesen el kellene szigetelődnie a kisfesz résznek a a hálózat fázisától !
Akkor hogy-hogy mégis világít a fázisceruza ??Azt mondod, hogy trafós, valódi galvanikus leválasztás helyett, előtét kondin keresztül csatlakozik a hálózat a kisfesz részhez ?
Hagyományos trafónál valóban sohasem tapasztaltam fázist a kisfesz oldalon.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #23484 üzenetére
Csak nem jó valami ennél az LM2678-askapcs üzemű tápnál !
Átszereltem arra a fóliára, amit Te is megnéztél és megcseréltem a visszacsatolás és a ki/be kapcsoló lábat is, hogy több fólia rész maradhasson a bemenetnek.
Akárhogy próbálom, 2,2A-nél nem jön belőle ki több, pedig elvileg 5A-es az IC !
Hiába teszek rá több kondit, meg sem mozdul az áramerő, stabilan 2,20A, ha a tekercset cserélem le, akkor is ez a csúcs, legfeljebb csak lefelé megy. Ugyanennyit ad 120mikrohenri 6-7A-es, nagy tekerccsel és 4-5A-es 15mikrohenris, SMD tekerccsel is.
Kisebb teljestíményű, nagyobb vagy kisebb induktivitású tekerccsel csak kevesebbet ad.Mondjuk kezdettől fogva ez volt a bajom ezzel az IC-vel, hogy nem sikerült belőle 2,2-2,3A-nél többet kiszedni. Aztán addig csereberéltem a kondit, tekercset, vastagítottam a fólia csíkot, hogy kijött belőle 3,3A az ideálisnak egyáltalán nem mondható korábbi nyáklapomon !
Mi lehet vajon a baj, mikor itt vastagabbak a vezetősávok, relative kicsik a távok és mégis keveset ad. Netán a visszacsatoló vezeték kialakítása nem jó ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #23490 üzenetére
Igen, pontosan, csökkenni kezd a feszültség, már nem tudja stabilan tartani !
Ellenállással tesztelem, azzal szimulálom a fogyasztót, és sajnos 2,2-2,4A-es terhelés esetén már 2,0V-ra esik le a feszültség.
A bemeneten egy 12V-os zselés akku van. Mikor leadja a 2,xA-t, akkor a zselés akku 12,4V nyugalmi feszültésége leseik 11,4V-ra, tehát még mindíg van bőven szufla.Én a túláram védelmére gyanakszom, hogy túl hamar szólal meg !
Valami olyan rémlik a dokumentációból, hogy ha a kimeneti kondi nem eléggé puffereli a kimenetet (nincs elég kapacitás, vagy túl magas az ESR), akkor nagyobb terhelésnél túl nagyra ugorhat csúcsban az átfolyt áram és beindul a védelem.
Ez lehet ?Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #23493 üzenetére
No igen, 7A, de nem feltétlen kell hogy folyamatosan elérje a 7A-t, lehet elég, ha már rendszeresen impulzusokban eléri (bár kell legyen némi késleltése a megszólalásának).
Volt a kimeneten 3x470mikró-16V, előtte 1x4700mikró-6,3V (korábban ezzel volt a legjobb), aztán elkezdtem próbálgatni pár garantált low ESR kondit: 2700mikró-6,3V, 2200mikró-10V.
A bemenetet 3x220mikró-16V-ossal kezdtem, aztán rátettem még egy 220mikrósat, de század ampert sem vátozott az áramerő.Én azt olavstam valahol lejjeb a doksiban (Application hints), hogy elég plasztikus az IC, sokféle kondival és induktorral működik.
A visszacsatolásra írja még, hogy érzékeny a zavarokra, távol kell tartani az induktivitás fluxusától, éppen ezért is vezettem az ellenkező oldalán a nyáklapnak, de így meg lehet túl hosszú, vagy még így is felveszi a zavarokat, de az ellen nem tudom mit lehet tenni.
Érdemes kipróbálnod, ha ki tudsz belőle szedni 5A-t megközelítő áramot, akkor nagy ember vagy !
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz kjani18 #23505 üzenetére
Ez valahogy elég furcsa !
Mivel a 230V váltóáram effektív értéke az 324V, aminél a 3,3 ohmos ellenállás 98A-rig korlátozza az áramot mindössze !!Ezzel azonnal tönkretehetted volna akár a LEDeket, de valszeg azért nem mentek mégsem tönkre, mert éppen a LEDek nyitófeszültsége körül van a feszültség.
320V esetében 2,7Kohm-os ellenállás kellene a 120mA-es korláthoz !!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #23509 üzenetére
Átszerkesztettem a viszacsatoló vonalat, egy vezetékkel a másik oldalon, az induktivitás alatt vittem el, de így is ugyanúgy viselkedik, ugyanannyi áramot enged csak.
Hiába gondolkodtam, nem jutott eszembe semmi, hogy mi krolátozhatja az áramot !Azon gondolkodtam még, hogy ugyebár az áram érzékelés ebben az esetben az ICben van, integrált formában, esetleg ez bezavarhat az érzékelésben, ha nem kellően vastagok a vezetékek.
De csak arra jutottam, hogy így legfeljebb kevesebbet érzékel, mint amennyi folyik valójában, tehát inkább később kellene megszólaljon a védelem, mint sem hogy hamarabb.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz kjani18 #23512 üzenetére
Igen, ez nem meglepő, hogy csak ennyit mérsz, mivel írtam, hogy valszeg a nyitófesz határán lehet a tápfeszültség, amit ilyen módon ráadtál a ledsorra.
Azt szerettem volna érzékeltetni, hogy ez csak mázli, mert a betett ellenállás gyak. semmit sem krolátozott volna és úgy robban szét az egész LEDsorod darabjaira, hogy meg sem leled őket, ha csak egy picit is alacsonyabb lett volna a nyitófeszültségük !!
Szóval veszélyes játékot űzől, hatalmas mákod van !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz kjani18 #23516 üzenetére
Ez első,előtét kondit alkalmazó kötést preferálom, ez azért egész jól kontrollált áramkör, szemben a másikkal, ahol egy pici fesz növekedés és hatalmas áramerő nőkevedés, ami egy pillanat alatt szétrobbanthatja az egész LED sort !
Az előtét kondi alkalmazása mellett én még betennék egy 33 vagy 39 ohmos soros
ellenállást is a LEDekkel, a plusz védelem érdekében és feltétlen alkalmazz 10-22ohm, legalább 2W-os ellenállást ez előtét kondival sorosan is, hogy korlátozza a bekapcsolási áram impulzust, mert ha nem használnál puffer kondit, akkor az szerintem szétpukkantaná a LEDeket azonnal !
Így viszont nagyon terheled a puffer és a szűrő kondit is, ami meghibásodása, átütése esetén a teljes hálózatot ráadja a LEDekre, míg ha van előtte egy ellenállás, akkor a meghibásodásra kisebb az esély,ha pedig bekövetkezik, akkor az ellenállás a krolátozás mellett biztosítékként viselkedik és azonnal megszakad !A LEDek melegedése 50-60 fokig természetes, hiszen ezek is messze nem 100%-os hatásfokkal üzemelnek.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ennek a 'nagytestvérével' próbálkoztam többek között, és más, hasnoló, nagy teljesítményűekkel, amik 0,8-1mm-es drótból vannak tekerve és 5-8A az IDC értékük !
Az ilyen, kisebbekkel még kevesebbet, csak olyan 1,4-1,8A-t produkált.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Annyi újra sikerült jutnom, hogy lecseréltem a kimeneti kondit egy darab 3300mikrós, 6,3V-os vadi új, garantált low ESR kondira. Ettől 2,3A-ről 2,5A-ra növekedett az áram.
Majd lecseréltem a tekercset egy saját készítésűre, ami egy régi rádió, vagy 15cm hosszú, hengeres ferrit rúdjára készült, kb. 8-9 menet, 1mm-es drótból. Ezzel 2,7A-re módosult a kimenet, majd megpróbáltam változtatni a tekercset.
Megnőveltem a hosszát a duplájára, erre lecsökkent az áram 1,8A-re, majd lecsökkentettem a kiindulási méretet a felére, ettől viszont felment 3A-ra !
Ez viszont már ténylge nagyon kicsi tekercs, vagy 10cm, 1mm-es drótból, összesen 4 menet.
Megpróbáltam még ezt is csökkenteni 3/4edére, de azzal már csökkent az áram.
Azt is megfigyeltem, hogyha a ferrit rúd legvégére teszem ezt a 4menetes tekercset, akkor még csak 2A-t ad, ha vagy egy centivel beljebb, akkor már 2,6A, ha pedig 2,5-3 cm-re a végétől, akkor adja a 3A-t.Érdekes, hogy légmagosként használva a tekercset is működik az áramkör, a 8 menet légmaggal leadott 800mA-t, igaz, azért valami csak nem stimmelt, mert erre picit megemelkedett a kimeteni fesz. tehát nem tudott az IC rendesen szabályozni.
Nemt udom, innen hová lehet még tovább menni, talán még vastagabb dróttal kellene próbálkoznom, viszont akkor valamivel nagyobb hosszal, hogy hasonló maradjon az induktivitás értéke, csak nagyobb teljesítményen.
Macerás ez az IC nagyon !
Van egy TPS5450-es SMD ICvel készített kapcsolásom is, arra is egy maszek tekercset tettem, mindössze 7-8 menet 0,8-as körüli drótból egy fazékmagon és rendesen viszi 5A-ig !!
A belső áramkorlát is nagyon szépen működik, 4,8A körül, ízzóval terhelve még működik rendesen, de ha meghaladom az 5A-t (az ízzót hidegen kötöm rá, nem izítom elő), szépen leszabályoz.
Sőt, egyszer véletlen sikerült rövidre zárnom, semmi baja nem lett, nyilván azonnal leszablyozott !Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz kjani18 #23539 üzenetére
A PC tápok egyes feszültségeire megadott tűrés határokat is vedd figyelembe, amik elég nagyok !!
A 12V helyett 11,7-11,6V az szerintem teljesen jó, benne van a tűrésben !
Az 5V is rendesen eltréhet, asszem kb. 5,2 és 4,8 között teljesen normális,
a 3,3 is 3,2-3,4 között normális.
Ehhez mérten mondd, hogy rossz e vagy sem.Lehet, csak ventit kell cserélned és kész.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #23534 üzenetére
Igen, elképzelhető, hogy ezt a rédió antenna ferritet nagyobb frekvenciákra tervezték, bár a régi rádiók nem csak MHz-eken mentek, hanem KHz-eken is, és ez az ferrit antenna asszem pont a kisebb frekvenciákra volt, tehát a KHz-es tartományra.
Ez az IC pedig 260KHz-en kapcsolgat, ami szerintem nem áll messze a közép és rövid hullám 500KHz körüli ferkevnciájától.De mondjál jobb, hozzá valóbb, nagy méretű ferritet ?
A PC tápokból kiszedett ferrites tekercsekkel, toroidokkal és a direkt rendelt, nagy áramúakkal is csak kevesebb áramot hozott az IC, mint ezzel az antenna ferriten készített tekerccsel.
Közben megszemléltem a másik, tápomat, amit TPS5450-es SMD ICvel készítettem egy kisebb nyákon. A bemeneten mindössze 2x10mikró van, a kimeneten pedig 1x470mikró és nem is biztos, hogy low ESR-ek, a tekercs pedig a már említett fazék magon készített kb. 8 menet, 0,8-as drótból.
A táp pedig 19V-ra van csavarva, amit 24V-ból állít elő és egy elég "éhes" laptop táplálására használtam, amit zokszó nélkül ellátott, sőt, 2db 12V-os ízzóval terhelve még vagy 4-4,5A leadására is képes ugyanezen a feszültségen, ami bizony nem kis teljesítmény !!!Ehhez képest ez a másik IC mindent többszörösen megkap, "ki vany nyalva a hátsója is", mágis messze nem teljesíti az előirányzottat !!
Azért bosszant az egész, mert most step-up tápra van szükségem, amit gondoltam, hogy ugyanebből a száriából, tehát ebből az integrált, 5A leadására is képes, Simple Switcher családból veszek, de ha ezzel nem boldogulok, akkor könnyen lehet, hogy azzal sem.
Persze lehet bőven nagyobb áramú tápot készíteni, ha csak külső fetes tápot készítek, csak az sokkal bonylultab, gondolom, hogy több a buktatója, bár ez után az IC után, már nem merem ilyen határozottan állítani !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Wind-Storm #23543 üzenetére
Az egyes fesz. ágakon eltérőek a tűrések, nézz utána jobban !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Wind-Storm #23549 üzenetére
...de a -12-t is, azt sem sokminden használja.
Igen, ilyesmikre emlékszem én is.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #23552 üzenetére
Az egyik terekcs amivel próbálkoztam az a 1110-121K-RC jelzésű, Bourns induktivitás.
Viszont meglelően látom most, hogy újra megnéztem az adatlapját, hogy csak 2A-esnek írja, pedig én direkt nagy áramúakat néztem és ez is egy méretes darab egyébként, 0,8-as körüli drótból tekerve.
A másik, amit próbáltam, azt nem tudom, hogy mekkora értékű,mert nincsen ráírva semmi, de az is méretes darab, csak másfajta fazonú, viszont szintén Bourns.Mondjuk az igaz, hogy a másik táp IC az asszem 500KHz körül működik, így érthető, hogy az kisebb méretű induktivitással is beári, mint ez, ami csak 260KHz-en megy.
Megpróbálom még vastagabb drótból megtekerni a tekercset, hátha.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Igen, lehet hogy a ferrit rúd limitál, mert hiába készítettem rá 1,5mm-es drótból tekercset, azzal sem adott többet 3A-né, sőt, 3 darab 0,5mm-es dróttal párhuzamosan készített tekercs sem, pedig olvastam valamit, hogy más, jobb az áram folyás több vékonyabb vezetéken, mint egy vastagon.
Megpróbálok inkább szerezni valami gyári nagyáramú, megfelelő induktivitású tekercset, aztán azzal hátha csodát művel majd az IC !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Nézegettem az induktivitásokat és pár kérdés felmerült bennem !
1.Melyik a jobba induktivitás, amelyik azonos indukciós értéknél alacsonyabb enyenáramú ellenállást mutat ?
A kisebb ellenállású tekercs nem terheli jobban a FET-et ?2. a többségnél csak áramerőre csak annyi van megadva, hogy "I dc",
viszont van ahol van külön "I sat" és "I rated" (telítési és névleges ?) !
Ha nekem az ICm 5A-es és ki is szeretném venni belőle az 5A-t, akkor az a szaturációs, vagy a másik értékkel kell azonos, vagy kicsit nagyobb legyen ?Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #23569 üzenetére
No, de most akkor nekem melyiket kell figyelembe vennem esetmben ?
Nekem korábbi búvárkodásaimból úgy rémlik, hogy kb. a duplája körül kell legyen a tekercsre jelzett áramerő érték, amint amit a tápból ki szeretnék venni, tehát nekem 8-10A körül kell nézegetnem !
Ez igaz ?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen