- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple Watch
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
it Az Arm arra készül, hogy a windowsos piac átalakulása közben 5 éven belül megszerzi a PC-s piac 50 százalékát.
-
Ősszel jön a Metal Slug Tactics teljes kiadása
gp Kezdetben PC-re és Switch-er szánták a játékot, végül kiderült hogy PlayStationre és Xbox-ra is megkapjuk.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #19733 üzenetére
Már azt hidtem, kezdem érteni, de aztán megnéztem megint az adatlapon levő dupla tápos hídkapcsolást és ismét nem értem !
A dupla táplálás ellenére alkalmaz bemeneti csatoló kondit, pedig akkor nem lenne fontos ebben az esetben, ha jól értettem a dolgokat !
Szimpla táp esetében természetes, hogy használok bemeneti és kimeneti csatoló kondit is, ez nem kérdés !
Már én is alig látom a képernyőt, feladom mára a tanulást !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #19733 üzenetére
Bemeneti kondis csatolásra elkót, vagy polarizálatlan fólia kondit jobb használni, melyikkel lesz jobb a hangminőség ??
Az elkó előnye, hogy kisebb méretű, könnyen beszerezhető és fillérekért 2 mikró felett is,
míg a fólia kondi hatalmas és 2 mikró fölött már ritkább, jóval drágább (bár igaz, hogy erősítő esetében nem kell nagy feszültségű legyen) !Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz totya694 #19755 üzenetére
Jó, egy-egy erősítő esetében még belefér 1 db. 800-1000Ft-os csatoló kondi, bár ha ezt sztereóban gondoljuk, akkor már mindjárt a kétszerese, már annyiba kerül mint maga a teljesítmény erősítő IC pl. !
Nekem a drága az már 500Ft fölött van.
Most nézelődtem, a TME-nél be lehet szerezni 30-100V között standard poliészter fólia kondikat, 4,7mikrósban már olyan 200-400Ft körül, 10 mikrósat pedig olyan 300-600Ft körül, ez még belefér, csak ugye 1600 náluk a postaköltség.
A helyi boltokban még nem kérdeztem, ha 500Ft alatt be tudok szerezni egy legalább 4,7mikrósat, akkor lecserélem kiváncsiságból az erősítőmben !
(1 mikrósból van pár darabom, csak az kevés)
A hangátvitelben számít valamit, hogy 400V-os, vagy csak 30V-os kondit használok csatolónak ?
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Phvhun #19878 üzenetére
Úgynevezett kondenzátor mikrofon.
Szerintem nem érdemes egymással sorban, vagy párhuzamosan kötözgetni,
előerősítő pedig már magában a mikrofonban integrálva van, ezért is kell neki +m tápfeszültség is, különben használhatatlanul kicsi jele lenne, ami azonnal minden zajt összeszedne, ha vezetékkel lenne egy erősítőhöz kötve.Ha nem elég a kimenő jel nagysága, akkor mgé tehetsz hozzá egy 1 tranyós egyszerű feszültség erősítőt, csak ne hajtsd nagyon magas erősítésre, mert akkor a kettő együtt már sok lesz, és minél rövidebb vezetéken keresztül csatlakoztatsd a mikrofont az erősítőhöz !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz dudika10 #19897 üzenetére
Védőföldet mindenképpen illik fém házzal rendelkező, hálózati motorok esetében bekötni, pláne ha az nedves környezetben működik és föképp, ha az egy szivattyúmotor !!!
Attól, mert mondjuk 200ohmos mérés tartományban nem mérsz ellenállást, vagyis nem találsz vezetést látszólag a ház és a két tápszál között, az nem jelenti azt, hogy 230V esetében sem lesz vezetés, egy kis átcsapás, indukció, kóbor áram formájában, 230V-os hálózati váltófesz esetében már 100Kohmos ellenállás esetében jelentős vezetés van, ha nem is csap agyon, de kellemetlenül csípős lehet a fogása !!
A védőföld szépen elvezeti ezeket a kóbor áramokat !
Nekünk is van a kertünkben egy orosz, álló tekercses, segédfázisos szivattyú, és emlékeim szerint nem földelt a csatlakozója, a vezeték is csak kéteres asszem, viszont a szivattyú maga fixen van telepítve az aknában, hozzárögzítve a földből feljövő vas szívószárhoz, ami olyan 6m körül van, tehát megvan a földelésen, csak nem a konnektoron, hanem a szívószáron keresztül !
Ha viszont a szivattyú gumi, vagy műanyag csővel érintkezik a talajjal, vízzel, pl. egy kútból szívja fel a vizet, egy gumicsövön, vagy KPE csövön keresztül, ebben az esetben nincsen meg a "természetes" földelése és mindenképpen tanácsos hozzá védőföld használata, még akkor is, ha elvileg teljesen elszigetelt a burok a belső résztől !
A burkon keress egy helyedt, ahová csavarral fixen tudsz rögzíteni vezetéket és a tápvezetél 3 eresre való cseréjével kapcsold rá a szivattyút a védőföld hálózati csatlakozásra !
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Vajon miért van az, hogy a LED lámpáim egyenáramú vezetéke egyiksem ráz ??
A kettőt együtt persze nem próbáltam !Gondoltam volna, hogy a fázis egyenirányítás után is megjelenik, de úgy tűnik, hogy mégsem, nyugodtan megfoghatom egyik, vagy másik vezetéket.
Van még benne ugye puffer kondi, meg kisütő ellenállás, ezek legfeljebb csak akkor számítanak, ha mindkét pólusa csatlakozik a hálózathoz a lámpának, de mikor becsavarom, akkor egy darabig biztosan csak az egyik érintkezik, tehát nem teljes az áramkör, mégsem rázott még akkor sem, egyszer sem eddig.
Direktben a fázist nem merem magam tesztelni, de az bizonyára rázna, ahogy az meg van írva.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz johniee #19909 üzenetére
Neem, a saját maszek 230-as hálózati lámpám !
A LED panel 80-121V között működik, fazontól függően, hogy mennyi LEDet kötöttem rajta éppen sorba, tehát nem pár volt megy a tápvezetékeken, és nincsenek galvanikusan leválasztva a hálózatról, de egyenként megfogva mégsem ráznak egyáltalán.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #19911 üzenetére
No igen, csak azért érdekes a dolog, mert azt elfelejtettem hozzá tenni, hogy a mezei ívheggesztő trafóm, aminek egyenirányítatlan, 48-52V-os kimenete van, bizony enyhén ráz, ha az elektródás véget, vagy magát az elektródát fogom meg !!
És a másik (föld) pólus pedig az autó vázára volt kapcsolva, ami ugye gumikerekekkel állt a földön, én meg a földön ültem !Szóval ez jóval kisebb feszültség, galvanikusan elválasztott a hálózattól, mivel transzformátor van benne és mégis ráz, ugyan még kibírhatóan, de határozottan remegteti az ízmokat !!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #19911 üzenetére
Szóval azt mondod, hogy természetesen ott is ott van a fázis ugyanúgy, mint a hálózatból jövő felén, csak eddig mázlim volt, jó volt a szigetelésem és ezért nem rázott meg sosem ?
Viszont akkor ugyanilyen körülmények között miért tud mégis világítani a fázisceruza a kezem által földelve, vagy annak annyira kicsi energia kell ??
Igaz, nem érezni semmit, mikor a fázis ceruzát földeljük le, közvetlen a fázisból táplálva sem, mégis világít.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz atesss #19974 üzenetére
"4 ilyet sorba kötsz, és indíthatod róla az autót is !
Ahhoz képest nem is drága érte a 4000 ft."No ezért ez kicsit elhamarkodott, sarkos kijelentés !
Mert, ugyan a pillanatnyi áramleadása lehet éppen elég lenne egy indítómotornak, csakhogy a kapacitása mindössze 2,3Ah , ami egy indítómotor több másodperces meghajtására már igen csak kevés lenne !!
Számításaim szerint max. 36 másodperc lenne a 230A-es terhelés kiszolgálása, de egyrészt figyelembe kell venni, hogy a sok C-s kisütés esetén sokkal kisebb kapacitást lehet kivenni az akkukból, mint a 100, vagy a 20 órás kisütéssel meghatározott névleges kapacitása, másrészt minél nagyobb a terhelés, annál nagyobb a telep feszültségesése is, tehát igencsak vérszegényesen forgatná az indítómotort, amíg egyáltalán bírná !Egy nagyon könnyen induló benzines járgányt talán még épp becsiholna, ami mondjuk 2-3 másodperces indítózással indul, pláne melegen, de dízelt alighahiszem, ahol még hideg izzítani is kell, ahhoz kell a nagy kapacitás is a nagy indítóáramon kívül !!
De indítási segédtelepnek, mint a manapság már kapható több száz farádos kondik használható lenne !De mindenképpen nagyon sokat tud !!!
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz atesss #19991 üzenetére
Pontosan ilyen rövid ideig tartó nagy áramok leadására szántak vagy önállóan, vagy akkumlátor mellé segédként, ekkor védik az akkumlátort a hírtelen nagy áramleadások okozta károsodások ellen !
Sokkal hosszabb életűek lehetnek így az indító üzemmódban használt ólom akkumlátorok is !!
4-5 év helyett akár 8-10 év !Pl.:
BMOD0058E016B02 Kondenzátor: elektrolit, szuperkondenzátor; 58F; 16V; ESR:22mΩ |Gyartó: MAXWELL TECHNOLOGIES Eredeti szimbólum: BMOD0058 E016 B02 P
Mennyiség: [db] 1+, 3+
Nettó árak [HUF]: 45423.215Ft, 41976.84FtDe innen válogathatsz: [link]
Egy ilyen erősítőhöz beteszel puffer kondinak, nincs az a basszus, az a nagy impulzus, amit ez át ne hidalna !
Csak mikor rákapcsolod az áramot, akkor össze ne hegesze a drótokat !!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A védőgázas heggesztőknek milyen elektronikájuk van ??
Mert számomra úgy tűnik, amikor működni látom őket, hogy impulzus szerűen működnek, apró impulzusokkal heggesztenek, nem folyamatos árammal, mint egy hagyományos ívheggesztő !
Vajon ha tennék egy hagyományos ívheggesztő trafó elé egy négyszögjel generátort, és impulzusokkal üzemeltetném, akkor hasonlóan viselkedne, mint a védőgázas ??
Mondjuk ennyire lehet nem egyszerű az elektronikája, mivel az impulzusok frekvenciája és lehet a hossza is számomra úgy tűnik, hogy változik működés közben, gondolom attól függően, hogy éppen mekkora a szikraköz, milyen közel van a tárgy és az elektród !
Azért izgat a dolog, mert védőgázassal gyönyörűen lehet varrni, folyamatosan, nem csak egy egy pontot, bunkót olvasztani, mint a hagyományossal, az persze más tészta, hogy az nem képez salakot, mert védőgázas, de számomra most nem ez a lényeg, hanem a szép, folyamatos varrás, a sok kis apró, egymásba folyó heggesztési pöttyök sorozata !
Ha ezt meg lehetne csinálni normál ívheggesztővel is az nagyon jó lenne !!Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz DonThomasino #19995 üzenetére
A kiváncsiság mellett fűtőszál is !
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz moha21 #19997 üzenetére
Szóval magyrul akkor ne próbálkozzak, nem lehet (egyszerűen) jobbá tenni egy mezei bevonatos elektródához készült, váltóáramú heggesztő trafót.
Ha esetleg tennék bele egy enyenirányító fokozatot az javítana valamit a vele létrehozható varrat minőségén ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Akkor érdemes lenne valami nagyteljesítményű nagyáramú dióda felhasználásával egyenirányítani a heggesztő trafó áramát és szebb, jobb heggesztést tudnék vele csinálni ?
A trafó max. árama 150A és 48-52V a feszültsége.
Hídból találtam 100V-50A-eset, fémházzal, de teljesítményt adatot nem találtam, de igenycsak kicsi, szóval vagy kis áramerő 100V, vagy kis feszültség 50A, de nem 100V-50A a terhelhetősége. Amúgy pedig edbből elég lenne 3 db.
Csavaros kivitelű diódákból már láttam 100V-40A-eset, ami sokszorosa volt árban a hídnak, de teljesítmény adatot ott sem találtam, csak annyi különbséget a kettő között, hogy míf előbbinél 2,2fok/W volt a hőladási képesség, ezen utóbbinál 0,05-0,1 ugyanez az érték, ebből feltételezném, hogy ez sokkal nagyobb teljesítménnyel is megbírkózik.
Tudtok valami jót, de mégis általános, nem túl drágát ajánlani ?
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Vagy próbálkozzak több darab kettős Schottky diódával, amit a PC tápokból ki lehet termelni ??
Igazából azok gondolom, hogy valamivel kisebb hőt is termelnek, mivel kisebb a fesz esés rajtuk, mint a normál diódákon !Hol lehet vajon bontott teljesítmény diódákhoz hozzájutni, régebbi nagy áramú készülékekből ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #20114 üzenetére
Szevasz
szóval vagy kis áramerő 100V, vagy kis feszültség 50A
Nem írtam el, csak nincsen benne az és szócska !
Szóval úgy értettem, hogy hiába 100V-50A az egyik és másik jellemzője, a kettő együtt viszont gondolom messze sok neki, szóval vagy alacsony feszültségen bír nagy áramerőt,. vagy nagyobb feszültségen kisebb áramerőt, mint a megengedett max., hogy a teljesítmény max.-ot ne haladjam túl, amit persze sehol sem találtam meg a katalógusában.
Netán mindössze 25W lenne ??Az elnevezésében van valami 25W részlet.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #20114 üzenetére
Szevasz
Ez speciel 3570A-t ír impulzusban, 150A-t folyamatos, átlag áramnak és 235A-t ismétlődő csúcs áramnak, ami már csak elvisel egy rövidebb idejű zárlatot, feltételezem, mivel a trafó 150A-nél bizonyára nem ad többet, manapság nem arról híresek a készülékek, hogy túlméreteznék őket !
Egyébként felhasználási példának éppen hozza is a heggesztőt !De ha több darab kisebb áramú diódát kötök párhuzamosan akkor is elvileg bírhatja.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #20114 üzenetére
De ez is szimpatikusnak tűnik, az egyik heggesztő inverter kapcsolásban láttam alkalmazni, ez 60A-t bír folyamatosan, és 600A az egyszeri impulzus, de 120A az ismétlődő impulzus is, ebből 2x 2-3-at felhasználva elvileg már kellene bírja, persze ide egyébként fölösleges az ultra-fast recovery képessége, mivel itt csak 50Hz van, de a kicsi ellenállása gondolom, jól jönne a hőtermelés szempontjából !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #20127 üzenetére
Szevasz
Még mindíg nem érted, nem cseréltem fel !!
100V max feszültségen csak akkor lehet üzelemtetni, ha csak legfeljebb 1-2A az áramerő, vagy még kevesebb és 50A max. árammal pedig csak úgy lehet hajtani, ha csak pár volt a feszültség, mondjuk 1-2V, ezt szerettem volna kifejezni, még ha másképp is értelmezhető !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #20127 üzenetére
A több dióda párhuzamos kapcsolását innen gondoltam: [link]
Itt a trafó után a kimeő áramra 2x3db dióda van rátéve, 3 darab duál-Schottky formájában, mitn a PC tápokban levől, csak ezek nagyobb áramot bírnak !
De ha ez graetz kapcsolásnál nem jó, akkor nem teszem.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz DonThomasino #20134 üzenetére
Lehet azért, mert vezetés vizsgálatnál csak nagyon kicsi ellenállásra mondja azt a műszer, hogy vezet (pár ohm), egy pici teljesítményű 24V-os izzónak pedig már tetemes ellenállása lehet, akár 80ohm is !
Az pedig már iegncsak kívül esik a műszer vezetés/szakadás vizsgáló tartományán.Nézdd meg 200, vagy még inkább 2000ohmos méréstartományban !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz moha21 #20144 üzenetére
A heggszetőm max. 150A-es és 48-52V-os, a szekunderre nézve, amúgy 230-ról megy, még nem 380-as.
Rutilossal szoktam dolgozni, általában vékonyabb lemezeket heggesztem, pl. mikor az autómon javítom a rohadásokat, de van mikor betonacélokat heggesztek, mert rácsot készítek, múltkorában pedig L vasakat heggesztettem vele, 2 és 4mm-es anyag vastagsággal.
A 4mmes vastagságú és 4cm átmérőjű L vasat már nehezen vittte, alaposan fel kellett előbb forrósodjon a vas, mire valóban olvadt és heggedni kezdett a vékonyabbal, ami már persze helyenként megfolyt. Olyan 130-140A-ral hajtottam és 3,2-es pálcával.
Amúgy átalában csak 2,5-össel szoktam dolgozni, de lemezes munkánál 2-es, esetleg 1,6-ossal.
Eddig csak rutilosat próbáltam, nem is tudtam, hogy milyen van még.
Szóval akkor azt mondod, hogy rutiloshoz nem érdemes vacakolni az egyenirányítással,m mert nem lesz sok a különbség ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #20150 üzenetére
Igen, a láb (kivezetés) valóban egy érdekes dolog ezeknél a teljesítmény alkatrészeknél !!
Pl. az IRFZ44N-es FET-re is valami 44A körül ír az adatlapja, de annak is elképesztően vékony lába van ahhoz képest !!
20A-t már hajtottam át rajta, igaz, kettő darab FET kapcsolta azt is (biztos, ami biztos), nem egy.Szóval valóban én sem tuzdom, hogyan számolnak, hogyan is mérik az áramerőt a kivezetés vastagságokkal össze !!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz DonThomasino #20162 üzenetére
Nem esteleg egy mezei nagyítós fejű izzó ??
Ilyesmi paraméterekkel voltak régebben.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz DonThomasino #20187 üzenetére
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Vajon hogy nézhet ki, mekkora lehet egy V43-as, vagy pláne egy V63-as mozdony egyenirányítója ??
A V43-as asszem 2000KW körül van max., tehát Kb. 667A folyhat át a diódákon, ha 3000V a rendszer feszültsége a mozdonynak, illetve 1333A, ha 1500V !
Az biztosd, hogy a vontatómotorok 1500V-osak benne, de arra nem emlékszem biztosra, hogy párhuzamos, vagy soros kötésben vannak.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Találtam egy jó ki sadatlapot a V43-asról ! [link]
Nem sokat tévedtem az adatokban, szép teljesítmények.
Akkor most hogyan is vannak ezek a nagy feszültségű egyenirányítók ??
Több darab dióda sorbakötésével ?
Mert azt több mint 100V feszültség különbséget ír a be és a kimenet között, viszont elemenként csak 1,15V a fesz. esése.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Egy labda szonda jelének a kierősítéséhez milyen bemenet szükséges ?
Gondolok itt arra, hogy feltételezem igen kicsi a jele, mind feszültségben, mind áramerőben, tahát valami FET-es nagy impedanciás bemenetű előerősítőre gondolnék ?
Viszont asszem a szondában már integrálva van egy előerősítő, akkor pedig már nem biztos, hogy muszály a nagy impedanciás bement a további jelerősítéshez, jelfeldolgozáshoz !
741-es műveleti erősítő megbírkózik vele ?Egy motor vezérlést akarnék rákötni, vagyis ha a szonda egy bizonyos szint feletti jelet produkál, akkor az áramkör bekapcsolt egy motort, míg a jelszint a beállítottnak alá nem megy.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Aki nagy méretű és teljesítményű LED lámpára vágyik, annak itt van ez (27W-150W): [link]
Szép nagy mordáj !!Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz totya694 #20552 üzenetére
Presze, egyiknek a fénye sem teljesen olyan, mint egy hagyományos, wolframszálas izzóé, de azért vannak egész elviselhető fénycsöves és LEDes megoldások is !
Az általam beszerzett és lámpába épített LEDek is egész kellemes, meleg fehér fényt produkálnak, mégha picit rózsaszínesebbek is, mint egy szálas izzó, de hosszú távon sem zavarnak !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz xKacsax #20673 üzenetére
Használj tönkerement fénycsövet, vagy bimetálos gyújtó párost !
Egy jól elfeketedett glimm gyújtón annyi áram szivárog már át, hogy mindíg vezet kicsit, így nem tud a fénycső nomrálisan működni, hanem folyamatosan felgyullad, aztán megint fűt.
Viccet félre téve, ezt csak úgy tudom elképzelni, ha a fénycsövet nem a hagyományos elektród előfűtéssel gyújtjuk, hanem kellően nagy feszültséget ráadva, egy fesz impulzussal gyújtjuk be, akkor hidegen is begyullad, mégpedig azonnal, így tényleg lehet villogtatni, ha a táp áram csak impulzusokban van jelen.
Mondjuk akár egy kellően nagyfesz. kondit is ki lehet sütögetni a csövön, akkor megvan a gyújtáshoz szükséges magas fesz impulzus, majd az ivet rövid ideig tartó, közben folyamatosan csökkenő áram.Az már más kérdés hogy mit szól ehhez a cső, szerintem hamar feketedni fog és tönkremegy, mert ilyen üzelmeltetési körülmények között erőteljesen párolog az elektród.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz xKacsax #20691 üzenetére
De ha a fénycsőhöz a megadottnál nagyobb teljesítményű előtét trafót használsz, esetleg akkor is lesz villogás, legalábbis a glimm olyankor már olyan feszültséget kap, hogy folyamatsoan világít, vezet, az meg előbb-utóbb a benne levő bimetál felmelegedését és kapcsolását fogja okozni.
Ez még az éppen alkalmazott csőtől is függ, mivel mindegyiknek más az égési feszültsége, általában a kisebbeknek kisebb, a nagyobbaknak nagyobb, tehát inkább egy 36-40W-os csővel érdemes próbálkozni, ott már 90-100V körül van az üzemi fesz., az említett sárgás-rózsaszín fényű glimm pedig olyan 110-120V körül kapcsol, tehát kicsit túlhajtva a csövet máris akkora lesz az üzemi fesz. hogy a glimm kapcsolni fog.A glimmek között is vannak ám különbségek, az alul beforrasztott üvegbúrás, lila fényt produkáló fajták nagyobb feszültségen üzemelnek, azokat nehezebb ilyenre rávenni, de a felül forrasztott, csepp alakban végződő, vékony kapszula formájúak, melyek sárgás rózsaszín fényt produkálnak, sokkal kisebb feszültségen már kapcsolnak, így könnyebb őket túlhajtani !
Persze hozzá kell tennem, hogy ez nem üzemszerű használati módjuk tehát ebből kifolyólag igen hamar feketednek és tönkremennek !
Valamit, valamiért.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- HP ProBook 4530S, 15,6" HD Kijelző, I3-2350M, 8GB DDR3, 320GB HDD, WIN 10, Számla, garancia
- HP ProBook 6560b, 15,6" HD Kijelző, I5-2410M, 8GB DDR3, 320GB HDD, WIN 10, Számla, garancia Az Ára
- Fujitsu Lifebook E736, 13,3" HD Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Dell Latitude E6510, 15,6" HD Kijelző, I5-520M, 8GB DDR3, 320GB HDD, WIN 10, Számla, garancia
- Dell Latitude E5520, 15,6 HD Kijelző, I5-2520M, 8GB DDR3, 250GB HDD, WIN 10, Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen