- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Fotók, videók mobillal
- Honor Magic6 Lite - bűvös hatos
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Térerő gondok, tapasztalatok
- Google Pixel topik
- Erősebb zajszűrést ad ismerős formában a Galaxy Buds 2 Pro
Hirdetés
-
Kihajtható támasszal és nyolc hangszóróval szerelt tablet a Lenovótól
ma Bemutatkozott a Lenovo Tab Plus, egy különleges szórakoztatórendszerrel ellátott táblagép.
-
Júniusban a hardverek is vakációra mennek
ph Az asztali gépek mellett monitorok, komponensek, notebook, okosprojektor és flash NAS váltott jegyet a hétvégi kirándulásra.
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Mobilarena
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
darvinya
titán
válasz HoTaZo #77345 üzenetére
Igaz, hogy nem 12/24V, de nagyon megszerettem egy Philips úti borotvát, ami 3V-tal működik.
Ez 2db AA elem biztosította pár évig, utána 1db Li AA-ra (3.2-3.8V) cseréltem.
Köszöni, meg van, lassan 4 éve azzal üzemeltetem.
Borotva 7 éves (most számoltam utána), azóta 1 szett pengét fogyasztott pluszba.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz #90088192 #77348 üzenetére
Mesterséges korlátozás inkább csak annyi, hogy gerinc hálózatot minimumra tervezték.
Ezt nem fejlesztik, miközben fogyasztó több.
Tesztelik, meddig terhelhetik, s ha eldurran, akkor javítják, de akkor sem többszörössel.Másik topikban teljesen kiakadtak, hogy eAutó akku töltését nem tudnák kiszolgálni, ha 2040-re egész autóparkot lecserélnék akkusra.
Jöttek azzal, mostani éves fogyasztást vették alapul, s hogy nem egyszerre töltenék.
Még, ha nem is egyszerre töltenék, akkor meg hálózatba pumpált v.energia pazarlás lenne.Ami nagyobb gond, az a kábelek amik mostanában kapható.
Mióta tapad fel a mágnes, nem fém páncélos réz kábelre.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz Reggie0 #77352 üzenetére
Igaz, hogy jobb túlméretezni, csak sosem ez diktál, hanem a klt.
Mostani lakást is áthúztam volna, ha lett volna időm, és klt nem szólt volna bele.
1.5mm² -es max. 30m -es.
Azt terveztem, hogy 4mm² lakás gerincet húzok ki, s abból jönne a meglévő 1.5mm²-es, így max. 4m-es marad.
De már ezt sem tudtam megtenni, mert be kellett költözni.
Család mellett meg csövezéssel építeni.
Viszont ma már g.hálózatból jó ha 210V jön, vagy 200V.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz Reggie0 #77355 üzenetére
Én tudom mit bír lakás hálózat, emiatt tiltottam le bojler 4-re kapcsolását.
Elhülnének mik vannak a falba.
Felújítás annyi volt, hogy leszálló ágakat újracsövezték, de hajlattal már kihívás volt.
Elindul régi ólomcsővel, valahol vált MÜ-re, de dobozoknál már MÜ van ismét, 10-20cm betoldással.
Meg lett régebben csinálva egy szakasz gerinc, azt kivágták, s megkerülve régit toldozgatták.
Konyha ⅔-nál 180cm magasan egy pipa kiállt.
Azt szóvá tettem, hogy az mi, s nem kell.
Válasz az volt levágjuk és legipszelik.
Lekötés 1 hét be tellett nekik.
Szóval vannak szakik hivatalosan.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz #90088192 #77362 üzenetére
Azt jól tudom, de leágazás biztosítóval oldottam volna meg.
Nem szép, de nem lenne gond, hogy kigyullad a vezeték a falba.
2-3-4 éve, volt villanyóra csere, akkor derült fény, hogy Alu vezetékem a táblába, nem a jéghegy csúcsa.
Hanem óra mögötti csoki toldott vezeték.
Erre felhívtam lakás tulaj figyelmét, tojt rá, s 2 hónapra rá kigyulladt a bizti tábla.(írtam erről topikban)
Azóta rendeződött, de teljes megoldás az egész lakás kibelezése.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
Kibelezni, utána újrakábelezni.
Mint írtam van minden amit nem így kellene.
Ha már eljutnék idáig, akkor vakolattal együtt repülne minden, s nyers téglát lekezelném/zárnám.
Utána jöhet a szigeteléses gipsz kartonozot ál fal, stb.
Ebbe jobb lenne a csövezés, lenne valódi lakás szigetelés, mert külső 15cm-s nem ér semmi, mikor 60cm-es tégla van.
Max. annyit értek el, hogy jobban.penészedik, mert kifelé nem tud szellőzni.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz kovaccss #77379 üzenetére
Ha labortápos pontos feszültség kell, akkor kell tudni mekkora árammal terheled.
Mert tól-ig A-s terhelés mindig lesz feszültség tartalék, különben már ig A-s terhelésnél névleges feszültség fele lesz csak.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz kovaccss #77382 üzenetére
Ez mind adott A felvételnél kiszámítható mekkora tekercselés, mekkora keresztmetszettel legyen, vasmag nagysága, stb.
Nekem van 9V-os trafóm, ami 11V névleges a feszültsége, de max. 120mA vehető ki.
Efelett exponenciálisan zuhan a feszültség.
Pl: 150mA -nél már csak 8.75V tud.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz Dr. Szilikát #77388 üzenetére
Toroid közepébe vaskalicka s kész az asszinkron motor. (nagy vonalakban)
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
Sziasztok
Már párszor felvetettem.más fórumon ötletem, ahol kaptam.kész megoldásokat.
Ami egyrészt jó, de még sem, mert durva módosítás.
Szóval, van egy '98-as Escort-om.
Ennek hátsó dobfékje 180mm-es, külső átmérő 200mm, a kerék 14"-os.
A kettő között közel 180mm hézag van.
Egyszerű a hátsó dobfék szerkezet rögzítés miatt, könnyen felszerelhető lenne az állórész.
Magára a fékdobra a kerék csavarcsonkok miatt ide is könnyen felszerelhető lenne a forgórész.
Röviden: Minden e.motor szerkezet könnyen felszerelhető és nem kell módosítani semmit a gyári szerkezeten.A kérdésem, hogy milyen vezérlő alkatrészet ajánlamátok, ami honban elérhető és nem horror áras.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz tordaitibi #77540 üzenetére
Állórész rögzítése magának a tengelycsonk-dobfék lemez rögzítő 4db csavar lesz.
Tehát lesz plusz egy lemez a dobfék lemez mögött.Nem írtam olyat, hogy önálló meghajtásként gondolok rá.
Ez mint rásegítés terepen való haladáskor.
Mert, ha már van egy kis hajtás a hátsó kerekeken, akkor nem csak első kerékek tapadáson múlik a haladás/kapaszkodás.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz PitLee #77543 üzenetére
1. Igen, hely van bőven felni és fékdob között
2. Nem ABS-es, de ez csak felszereltség miatt nincs, de hely ott van, tehát jeladót kell csak helyére felszerelni.
3. Gázpedál helyzetérzékelő van
4. Fékpedálnál van hely potméter féleségre, vagy egyszerűen féklámpa kapcsolóval generátor üzemre kapcsolni, így az is lassításban segít.300V/100A terv, de még hely sakkozással vagyok elfoglalva.
Asszony szereti teli pakolni, most is csak 1 kenyér fér el.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz PitLee #77561 üzenetére
Ez mind szép és jó, de ez nem dobfékre rakható.
Amúgy nem motor kell, hanem töltés-leadó vezérlő.
Nem kész kell, mert az csak adott alkatrészekkel hajlandó működni.
Ráadásul legtöbbnek bugyuta, vagy felesleges plusz szenzorral működik.
Motort már könnyen összerakható itthon is.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz tordaitibi #77568 üzenetére
Nem inkább primer oldali földet a fém házzal.
Csillagpontot lehet összekötni, de az szerintem / írásodból, az nincs.
Emiatt érhető is, hogy biztosíték leoldott, mert hálózati földdel zártad a kört páka heggyel.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz SchumiBácsi #77706 üzenetére
Kérdés, hogy ők hogyan darabolják.
Vagy már gép így tolja ki magából.
3P-nél egyszerűen 3-as csoportba kell lefűrészelni.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz SchumiBácsi #77709 üzenetére
Kupakot át kell rakni.
De, ha még erre is lusta volt…Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz runner 125 #77717 üzenetére
Nem akarok belevauzni, de szerintem egy roncs motorból előbb megkapsz mindent, mint kiépíted.
Persze azonos feszültségűből szedném ki mindent.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz runner 125 #77719 üzenetére
Én nem arra gondoltam, hogy egy az egyben átültednéd.
Hanem a kész vezetékezésre, amibe már könnyű bármilyen stab IC -t beiktatni és könnyű LED foglatokat rákötni.
Terhelés független reléhez is adott lenne vezeték.
Nem bonyolítanám nagyon generátor méregetéssel, mert bizonyos feszültség alatt LED nem működik.
Bizonyos feszültség felett stabIC leszabályoz.
De generátor sem működik akkora intervallumban.
De a kész LED index-ek vagy izzók, már tartalmaznak stabot.Nekem van LED sárga index izzóm, s csak azért nem használom, mert régi az autóm és terhelés függő a relé.
S lusta voltam kicserélni terhelés független relére.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz troll81 #77926 üzenetére
Legjobb, ha folyasztószerrel kezeled előtte a felületet, utána folyasztószeres cinnel forrasztasz.
Azaz előbb felületre raksz egy kis cint gyorsan, visszhűlés után a vezetőt forrasztod oda.
Nem kell különleges páka hozzá, inkább technika a lényeg és a jó páka fej.
Én kínai 60W-osnak mondott pákával simán megcsináltam károsodás nélkül.
Fejnek 5mm-es ferdére vágott hengert használtam, páka 320°C-on, és említet folyasztószerek.
Vezetőnek 7mm-es cines lap.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz Oryctolagus #78861 üzenetére
Nincs meg a lengő csatlakozódban a kivezetés, így annélkül nem lehet bekötni.
Ha jól emlékszem, ebbe IDC, molex érintkező kell.(nem ugrik be pontosan melyik)Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz #85619712 #78877 üzenetére
Elsősorban anyag különbség miatt, lesz egy frekvencia tördelés.
Másodsorban, zajt jobban átadja a forró ereknek.
Mivel telefonhoz lesz, amit biztosan tölteni fognak, akkor abba a pillanatban zúgni fog.
De ezt a fórumtárs írja.
Amúgy alapból autó csatlakozóban sincs árnyékolt kábel, antennán kívül, ami külön van.Otthonra viszont nagyon is jó, csak autóba nem.
Dr. Szilikát
IDX, vagy molex az érintkező, de utóbbit linkelted.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz #85619712 #78894 üzenetére
Ónozott rézharisnya.
Ha 5x ennyibe kerülne méter, akkor hihető is.
Talákoztam már ilyennel, ami nem volt más cinkezett rézszínű acél, aztán egy valag folyasztószer kellett rá, különbe dobálta le az ónt.Amúgy csak a meleg ér OFC réz, árnyékolás anyagról szó sincs.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz tordaitibi #78898 üzenetére
Árnyékolással semmi gondom, csak itt nem árnyékolásról van szó.
Analóg jelvételről van szó, aminek.kifelyezetten árt a felmágnesezett árnyékolás.
A mikrofon pedig teljesen más, mert különben több zaj lesz, mint hang.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz Dr. Szilikát #78902 üzenetére
Régi rendszernél van árnyékolás beleszólás a analóg jelben.
Újabban ezt leválasztják, s már ezt '98-as Escort eredeti rádiónából tudom.
Ha már itt kazettás rendszernél leválasztották, akkor újabbnál, ahol már komolyabb autó vezérlés folyik, ott komolyabb szétcálasztás van.
Felmágneseződés pont rossz ebben az esetben, mert az visszahathat az autó vezérlésre, aztán szép anomáliák lesznek.
Pl: Én most küzdök Mondeo fejegységemmel, mert autó elektronika kihat, emiatt szellem érintés/funkció gombot kapcsolgat.
Árnyékolt kábelnél még bekapcsolásig sem jutottam, mert azonnal tiltotta az autó rendszere.
Így maradtam az árnyékolatlan eres vetetékeknél.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
Van egy mennyezet venti (Obi-s), leglassabb fordulaton szépen zúg.
Leszedni nem akarom, csak ötletet szeretnék, mi mehetet tönkre?Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
Mo.-n van olyan cég ami gyárt tengely nélküli motort, konkrétan lassú forgású mennyezeti ventilátort?
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz Dr. Szilikát #79525 üzenetére
Maglev-et gondolom ismered.
Ugyanezen elven lebegő motor.
Nincs tengely.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
Nekem is van 2db, s leglassabb fokozatban tipikus motor zúgása van.
Na…ez baromira idegesítő.
Persze hozzá jön, hogy tengely zaj is kezd erősödni.Lebegőnél nincs ilyen, egyrészt nincs állandó teljesítmény alatt a motor.
Azaz legtöbbet a lendülettel forog.
S ezt szeretném mennyezetinek is.De, akkor feladom, max. ha nagyon felidegesít kivágom a kukába.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz tordaitibi #79720 üzenetére
Kapcsoló nincs, csak tekercsei.
Ezzel lehet teljesítményt is mérni, persze sönt ellenállás is kell hozzá.
Ennél még több elő számítás volt, mint direkt mérés.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz DonThomasino #79765 üzenetére
Régen tanultam trafóról.
Leválasztó trafót csak akkor lehet földelni, ha primer hálózat is földelt.
Csak beépítve használható, ez biztosan változott, így pontosan nem tudom.
Csillag vagy zegzug trafó, aminek van földelése.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
-
darvinya
titán
válasz Dr. Szilikát #79932 üzenetére
Jó az első link-en lévő leírás.
Tetszik, hogy kitér a fékre is, mert sokan csak felhasználás körére azonosítják a féket, miközben a terheletlen motort is előbb fékezni kell, utána lehet a forgás irányt váltani.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz #85619712 #80184 üzenetére
Minnél nagyobb.gáz párolgás, annál nagyobb nyomást kell kifejtenie a motornak, hogy ismét folyadék legyen.
Erre jön még az indulás, stb.
Nézd meg üres járatban mekkora a sima asszinkron motor áram felvételét.
Utána fogd meg.
Kettő között 10x min. lesz.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Motorolaj és szűrő topik
- Mazda topik
- Xbox tulajok OFF topicja
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Fával ékesíti magát a Jonsbo Mini-ITX gépháza
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...