Hirdetés
- iPhone topik
- Mobil flották
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Honor Magic V2 - origami
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Honor 8 - tisztelet a kivitelnek
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Hirdetés
-
GreedFall 2: The Dying World - Elindult a PC-s korai kiadás
gp A premierrel együtt kaptunk egy új rövid előzetest a játékhoz, valamint a készítők megosztották velünk a roadmapet.
-
Ilyen specifikációkkal érkezhet a 2025-ös ThinkPhone
ma A Motorola és a Lenovo üzleti célú készüléke kompaktabb méretben, középkategóriás processzorral újíthat.
-
Titan Army P27GR monitor: hogy tud ilyen olcsó lenni?
ph Meglepően kedvező áron rendelhető meg a kínai netes áruházakból ez a 180 Hz-es gamer monitor – megnéztük, érdemes-e lecsapni rá!
Új hozzászólás Aktív témák
-
noPublicFG
senior tag
Sajnos ez ellent mond annak, amit szeretnél! Ugyan is a klasszikus autógyártók számára az autó élettartama egyenlő a garancia idejével, ami a prémium szegmensben három (3) , toyota, Suzuki esetén öt (5), Kia/Hyundai esetén hét (7) avagy öt plusz kettő (5+2) évet takar.
Amikor lejárt a garancia (és szakszervíz látogatási kötelezettség) az autó lekerül a gyártói radarról. A szakszervíznek persze érdeke lenne, hogy évezredeken át odahordja a kliens, de az már nem a gyártó...plus ça change, plus c'est la même chose
-
dabadab
titán
-
yanna
addikt
Tanuljatok kínaiul, hamarosan megéri a befektetést.
-
noPublicFG
senior tag
Onnan, hogy ő maga írta:
Ebben - akárki akármit is állít - jelentős előnye van és lesz is a klasszik autógyáraknak, a kiépített szervizekkel, raktárakkal, elosztó központokkal, szakember képzési rendszerükkel, stb. Nyilván mindezt a vásárlás pillanatában fizeted meg, de valamit valamiért.
Ez nem előny, hanem hátrány.plus ça change, plus c'est la même chose
-
dabadab
titán
válasz noPublicFG #56 üzenetére
Ja, akkor jól gondoltam, hogy csak hasraütéssel generált marhaságokat írsz
DRM is theft
-
tag
Szép!
-
Sinesol
veterán
Szép lett, remélem idővel erre is jönnek majd.
-
Nyugodt.
újonc
Több mint hasonlít a Panamera -ra . Yes, Kína ismét alkot.
-
doooo
veterán
Nem lett csalódás a forma. Vagyis pontosan az az inkonzisztens, összeollózott katyvasz, amit ezektől a gyártóktól várni lehet.
A BAIC különösen "híres" az ilyen, máshonnan merített, összeollózott ötleteiről; elég megnézni a Wiki-oldalt, amely róluk szól ( [link] ). -
mjani1172
addikt
És leírnád az okát is.? Vagy az nem számít? Korrekt.....
Nagyon röviden, hogy ne csak ilyen rózsaszín- zöld szemüvegen lásd a világot. Nem azért mert ennyire okosak, hanem mert a természeti adottságaik miatt hülyére keresték és keresik magukat az olajon,ezért gazdagok, megtehetik a pazarlást és a hülye zöld képmutatást...... . Lásd bizonyos arab országok,ott sem az ész miatt élnek jól,bár ott Ferrari jár, ha valakinek serken a bajsza.
Akkor sosem jön elő a bezzeg Norvégia amikor az ottani árakról van szo, az ottani szar időjárásról, stb....
Kiragadni egy dolgot majd azzal kábítani, ahhh.Gáspárék is jól élnek,mert nagyon okosak és korrektek.....Az 1980-as évek óta a kőolajipar volt a legjövedelmezőbb ipar a norvég állam számára. A kitermelt kőolaj szinte egészét exportálják, ezáltal óriási jövedelemre tesznek szert. A készletek gyors fogyatkozása miatt azonban hamarosan elveszítheti az ország e legjelentősebb jövedelemforrását. A gazdasági visszaesés megakadályozása érdekében létrehozták a Nemzeti Kőolaj Alapot, amelyre évek óta félretesznek az állami költségvetésből. 2017-re Norvégia állami vagyonalapja elérte az egybillió, avagy ezer milliárd dollárt.[26]
[ Szerkesztve ]
-
janeszgol
félisten
Ez több piacra igaz. Tévé, mobil, tablet, háztartási eszközök (bár itt a mosógép pl. nem ide tartozik, ahogy a hűtő sem). Az autó is ilyen lesz valószínűleg.
Itt most márkákra gondoltam, nem arra, hogy egy európai cég Kínában szereltet össze.2025 eleje: iPhone 16 kék (vagy zöld)
-
#42431471
törölt tag
-
veterán
válasz noPublicFG #52 üzenetére
Nem erre gondoltam, hanem arra, hogy az Eu gyártókat kötelezik arra, hogy a termék gyártásának befejezését követő X évig még biztosítson alkatrészt az eladott járművekre. Hasonló területen dolgozok, napi szinten van olyan vevői igény, hogy kell egy sárvédő, egy ablak, vagy bármi hasonló bizbasz a járműre, és nincs olyan, hogy bocs, ez már nem megy, mert nem gyártjuk. Le kell gyártani, pont. Azt hiszem, 10 év, vagy 15, pontosan nem tudom. Na, most próbáld meg ugyanezt lenyomni egy kínai gyártó torkán. Plusz, emberünknek volt hova bemenni, mert a forgalmazónak volt képviselete, aki az igényt végül eljuttatta hozzánk, az OEM gyártóhoz.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz #42431471 #65 üzenetére
Hát igen, ez benne van a pakliban, de ahogy írtam is, azért egy home assistant vagy domoticz beröffentése nem öt perc meg level 1 skill, pláne ha firmware-t is kell cserélni hozzá az eszközökön. Nyilván a kényelem visszaüthet, a Google is tudja kavarni a fekaliát, nem kell bemutatni, van vele tapasztalatom épp elég
-
őstag
válasz #42431471 #65 üzenetére
Ugyanmár, hiszen már belenevelték a népbe: "a gugli a barátod"... Tessék úgy viselkedni, hogy a gugli elégedett legyen veled és nem fogja törölni az accountodat. Aztán a kínaiaktól kell félni, mert a robotporszívó minden adatunkat elküldi a csúnyakínának.
[ Szerkesztve ]
-
mad823
őstag
Igen, és ez az EU gyártók esetén is csak annyit jelent, hogy legyáratanak kb. párezer vagy párszáz alkatrészt pluszban (az alkatrész típusától függően) az autó gyártási periódusának végéig, aztán csillagászati összegekért eladják neked, ha kéne, de az árazással gondoskodnak arról, hogy mégse kelljen - ergo kitart a készlet. Na így biztosítják a 10-15 éves alkatrészellátást.
[ Szerkesztve ]
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Barthezz2 #64 üzenetére
Legnagyobb vevőnk per pillanat koreai OEM. Egy baj nem áll meg a határnál, szóval van mit félni eu-n kívül is.
Ettől függetlenül tény az eu 14 millió foglalkoztatott, ebből mennyi lenne a munkanélküli, ha a legerősebb ágazatunk beleáll a földbe?
Ha az a rengeteg ember nem vesz lópikulát sem, mert nem lesz pénz, mekkora hatást válthat ki a teljes hazdaságunkra?
Szerintem mindenki érdeke egy jól prosperáló autóipar (egyébként nem annyira szeretem őket, rohadtul lenyomnak mindent mindenki torkán, ha tetszik ha nem, mert megtehetik. Na meg a hülye szabványaik… De kétségem nincs, a kínai cégek sem lesznek jobbak, pláne ha majd ők is nagyra nőnek)[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
őstag
Novemberben küldtünk olyan Suzuki pótalaktrészt (szóval mégcsak nem is Audi) ami már 8 éve kifutott.
Pedálkonzolt pedálokkal 10 éve nem gyártunk, de minden évben van pár kiküldés belőle. Jó nagy szívás mert van belőle egy halom típus, de a dokumentációk eltüntek az évek alatt, nemcsak a papíros, hanem a digitális is... Még szerencse, hogy van olyan régi szaki, aki fejből tudja azokat, és meg tudja csinálni. És néha mi is kénytelenek vagyunk rendelni hozzá alkatrészeket, mert a csekélyke régi raktárkészletet évek alatt megkezdte az idő vasfoga. -
-
janeszgol
félisten
-
veterán
Ne tedd már fel a demagóg lemezt, légy szíves. Nyilván a Google se szent, senki nem mondta, én pláne nem. Annyit mondtam, hogy ha egyszerű felhasználó számára egyszerű megoldás kell, akkor valamelyik nagyobb ökoszisztémáját kell igénybe venni. És ha már így van, akkor lehetőség szerint ez olyan szervezet legyen, ami több más gyártó termékét is tudja központosítva kezelni. Ennyi a lényeg.
Egyébként meg igen, én személy szerint inkább bízom az adataimat egy nyugati cégre, mint egy kommunista állampárt által finanszírozott vállalatra, de mindenki arra húz, amerre akar. Nekem androidos telefonom van már ezeréve, amit a Google akar rólam tudni, már rég tudja.
-
veterán
Nem feltétlenül, a mi cégünk sem tart alkatrészt minden egyes járműhöz, amire korábban gyártottunk valamit. Jön egy vevői rendelés, és azt legyártják az árát nyilván megkérik. Na, ilyenkor szokott jönni az, hogy az IT-n indíthatjuk el a kettővel ezelőtti vállalatirányítási endszert megint, hogy a kereskedő kiszedje belőle a számára kellő infót az árkalkulációhoz, meg néha vehetjük elő az archív backupot is, mert kell egy levél vagy CAD doksi az üggyel foglalkozó mérnöknek. Valahol mindez jelentkezik az árban is, de cserébe az ügyfél végül kap egy tökéletes pótalkatrészt, amit esetleg már semmilyen más forrásból nem lehet beszerezni.
-
Sza_Sa
senior tag
-
-
janeszgol
félisten
Eddig sem. Nem személynek szól. Csak nem étem mi értelme van annak, amit leír.
A covid óta leépítések zajlanak itt. Ha csak Európára bíznánk magunkat, már éhen haltunk volna. Úgy nem lehet gazdaságot fellendíteni, hogy keveset gyártunk és marha drágán adjuk. Ez csak túlélés. Egy ideig megy, utána már nem.
Persze, hogy letarolják a kínaiak a piacot, mivel tátong egy nagy rés. Idejön a BYD, nem véletlenül jön ide. (Eddig is jöhetett volna, de nem jött. Meg másik sem.)2025 eleje: iPhone 16 kék (vagy zöld)
-
-
ALgore2
tag
Jó lesz ez, meg az összes többi kínai is! Alkatrész is lesz, sok úgyse kell bele, mint egy normál kocsiba!
Mi vesszük majd a kínai olcsót, a MÉG tehetős nyugati pedig veszi majd a túlárazott prémiumot! Persze, az a kevés, aki nem a Daciát veszi most is már .
Kereslet - kínálat, na meg a túlárazott átlag autók... -
arelim
tag
én osztom thatcher mami véleményét: előbb-utóbb kifutunk a mások költeni való pénzéből.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
-
Bog, ez az alcim egyensen zsenialis, jar a keksz, imadom a szandekos tukorforditos humort.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
marxmobile
újonc
A telefonjaikból kiindulva,minden inditas elott fel perces reklamokat kell majd nezni?
-
-
pusszycat
nagyúr
Aki azt állítja, h nem lehet egyedi autót építeni az nézze meg a cybertruck-ot. Na ugye, h lehet.
Xiaomi Poco F6 12 GB/512 GB Titanium :-p , Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/108kg.]
-
Johnny70
tag
A forma alapján azt hittem, ők is egy VW csoportos tervezőt csábítottak el, mint a BYD, erre kiderült, hogy a fő tervező kínai srác a BMW senior designere volt, lehúzott náluk vagy 10 évet, a külső tanácsadójuk pedig Chris Bangle volt...
-
Felesbandi
senior tag
Jol nez ki, de a sajat penzemet biztos nem mernem egy elso generacios Xiaomi autora kolteni. Persze ez nagyban fugg az aratol is.
-
doooo
veterán
válasz Felesbandi #96 üzenetére
Ez csak névben Xiaomi.
A Huawei is pont ezzel a gyártóval "csinál" hasonló autókat...
És biztosan lesznek megegyező dolgok bennük. Itt a BAIC a lényeg, nem ezek a mobilgyártók. -
GreatL
őstag
Egy redmi lábbal hajtható rollert nem tudnék kifizetni, nemhogy elektromos autót...
Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro | Canon R8
-
"És akkor télen ebben lehet füteni , ugy hogy ne csak 180km -t tudjak max menni egyszerre "
Ez már luxus kategóriás autó.
Vélhetően a motor hulladékhőjét hasznosítják hőszivattyúval támogatva,
Már BYD drágább modelljeiben is alapfelszereltség ez a fajta fűtés.(#25) Sza_Sa: "Az autó nem csak ebből áll, majd amikor a garis vagy ne adj’ isten a gariidő utáni problémákra lesz legalább 50 km-es körzetben 3 szervized..."
Ezekben az autókban leginkább a fékek szoktak szétrohadni a használat hiánya miatt. Nincs olajcsere, általában, mert az olajhűtésű meghajtás esetében van.
Amúgy szerződéses rendszert szoktak kialakítani az adott országban, ahol éppen indulnak. Ez nem lesz gond.(#52) noPublicFG: "Ugyan is a klasszikus autógyártók számára az autó élettartama egyenlő a garancia idejével, ami a prémium szegmensben három (3) , toyota, Suzuki esetén öt (5), Kia/Hyundai esetén hét (7) avagy öt plusz kettő (5+2) évet takar. ..."
Már a Dacia esetében is 5 év vagy 100 ezer km a garancia hossza.
Amúgy. az EU-ban forgalmazó autómárkának komoly előírásokat kell teljesíteniük. Pontosan azért, amit írtál.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Hieronymus #100 üzenetére
Tudom mi mennyi, elektromos autóm is van.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
pistokkotsip
csendes tag
Járt márkaszervíz környékén és látta az árakat?
Egy normál olajcsere majdnem 1/3-a költséggel jár - mint a márkaszervíz (Hyundai 117000 Ft-s BS árajánlata után "felüdülés" a saját szerelő (igen, kapok számlát) picit több mint 47000 Ft-os számlája.). Épeszű ember - azonnal vált a bevált, megbízható (jó esetben ) autószerelőjére, amint kifut a kötelező körből. -
dabadab
titán
válasz pistokkotsip #102 üzenetére
Továbbra is: ebből egyáltalán nem lehet levezetni azt, amit noPublicFG állított.
DRM is theft
-
válasz pistokkotsip #102 üzenetére
A márkaszerviz nem csak olajat és olajszűrőt cserél.
Az autógyári előírás alapján km/évek alapján vezérműszíjat, gyertyákat, légszűrőket, fékolajat... cserélik. Illetve általános ellenőrzést végeznek. Gyári előírás, melyik évben miket kell ellenőrizni.
Nyilván drágább a márkaszerviz. A legtöbb járműtulajdonosnak fogalma sincs mi a vezérműszíj. Arról még kevesebbeknek, hogy mikor kell cserélni. Ha időben nem cserélik, vastag lesz a javítási számla.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
pusszycat
nagyúr
válasz Hieronymus #104 üzenetére
"Ha időben nem cserélik, vastag lesz a javítási számla." - csak ha elszakad...
Xiaomi Poco F6 12 GB/512 GB Titanium :-p , Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/108kg.]
-
worxland
addikt
válasz Hieronymus #104 üzenetére
Éljen a vezérműlánc! 240 ezerig nem volt vele gond. Akkor meg eladtam a gépet.
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
-
User64476
őstag
-
válasz User64476 #108 üzenetére
Mi értelme van valótlanságot tovább adni.
Kezdem az elektromos VW autók akkumulátor garanciájával.
A jármű futásteljesítménye legfeljebb 60 000 km, vagy az első átadást követő 3 év, 78% alatti kapacitás vesztés garanciális esemény.
100 000 km-es futásteljesítményéig vagy 5 év , a kezdeti érték 74%;
160 000 km-es futásteljesítményéig, vagy 8 év, a kezdeti érték 70%.Lakkozás és rozsdásodás.
A lakkozás hibákra 2 év. Ez a gyártási hibákra vonatkozik. A kavics felverődés nem lakkozási hiba.
Átrozsdásodásra 12 év. (Ez általános EU követelmény.Gyakorlatilag minden eladott új autóra vonatkozik.)
Az alapgarancia kettő év. További 3 év garancia kiterjesztés választható. Ehhez évenkénti 10, 20 vagy 30 ezer kilométer futásteljesítmény közül lehet társítani.Általános EU minőségi követelmény, hogy 10 éven belül motorbontásos javítást ne kelljen elvégezni az autókon.
Az ADAC (Németország legnagyobb autóklubja). kiadta a tavalyi év TÜF (műszakivizsga) és segélyhívási statisztikáit.
A statisztika értelmezéséhez érdemes tudni, hogy a németeknél, a jármű tulajdonosa közvetlenül vizsgáztathatja az autóját. Nem kell előtte felkészíteni szerviznek a járművet.
[link]A legrosszabb 2-3 éves autók királya a Tesla Model 3. Még a Dacia Logant is veri 3%.-al.
A rekuperáció okán a fékek alig vannak használva. Három év alatt a rozsda megeszik a féktárcsákat. Fékezéskor a fékbetétek is kapnak a rozsda károsító hatásáéból. A vizsgán a nem lesz meg a szükséges fékerő.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
pusszycat
nagyúr
Ez de jó... [link]
Xiaomi Poco F6 12 GB/512 GB Titanium :-p , Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/108kg.]
-
pusszycat
nagyúr
válasz noPublicFG #118 üzenetére
Ablaktisztitás?
Xiaomi Poco F6 12 GB/512 GB Titanium :-p , Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/108kg.]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- LG OLED55B97LA
- Dell Latitude 7490 i5 8350U, 8-16GB RAM, fém fedlap, jó akku 27% ÁFÁS
- Eladó 2024 júliusában vásárolt új / iPad (10th gen) Blue 64Gb / Toll, Tok / GARANCIA
- T14s Gen2i 27% ÁFA 14" FHD IPS i7-1185G7 32GB 512GB NVMe ujjolv IR kam gar
- IPhone 13 Pro max 128GB gyári független 2025.06.11. Alza garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen