- Magisk
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Eleglide C1 - a középérték
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
Hirdetés
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#37935104
törölt tag
Sziasztok!
A következő problémával kapcsolatban szeretném a véleményeteket, ötleteteket kérni!
Az egyik online ételrendelő cégnél (továbbiakban: a cég) regisztráltam az 'A' e-mail címemmel majd egy bizonyos idő után (néhány hónap/év) ezt a címet megváltoztattam az új, 'B' e-mail címemre. Mivel az 'A' e-mail címem törlésre fog kerülni hamarosan, ezért folyamatosan nézem az esetleges bejövő üzeneteket, hiszen teljesen átköltöztem a 'B' címre. Arra lettem figyelmes, hogy a megváltoztatott (ami az én olvasatomban azt jelenti, hogy az adatbázisból kitörölt és az újjal helyettesített) 'A' címre kaptam a cégtől egy reklámot. Mivel ezt nagyon furcsállottam, megpróbáltam az 'A' címmel és az aktuális jelszavammal bejelentkezni és ez sikerült is. Tágra nyílt szemekkel loholtam a 'személyes adataim' menüpontra és nagy meglepetésemre csupán a 'B' cím szerepel az adatlapomon. Nincs egyéb e-mail cím szekció.
Ezt követően rögtön az ügyfélszolgálathoz fordultam, ahol rögtön tájékoztattak, hogy a beszélgetést rögzítik és elpanaszoltam a problémámat. Az ügyfélszolgálatos hölgy egyetértően bólogatott és közölte velem, hogy ez azért lehet, mert "az azonosítóm" még az 'A' e-mail cím, amit ő lát is a rendszerben, de "nem érti, hogyan lehetséges ez". Továbbá azt is közölte velem, hogy ők ezt tudják módosítani szinte azonnal. Nos nem ültem fel az üres ígérgetésnek, a beszélgetést szerettem volna kikérni - jobban mondva az erre szolgáló azonosítókódot -, amit sajnos nem tudott nekem biztosítani. Ekkor kértem a felettesét, aki szintén elmondta, hogy a problémát látják, ők sem értik, hogyan történhetett ez. Ekkor elmondtam, hogy mivel nem vagyok teljesen ismeretlen a backend kategóriában, ez lehet egy egyszerű bug, amire nem gondoltak, vagy amit nem vettek észre, de akár szándékos visszaélés az adataimmal, hiszen reklámot kaptam a régi címemre és ki tudja, hogy milyen harmadik félnek adták tovább az adataimat. Az adatvédelmi nyilatkozat nem tér ki arra, hogy mi történik az e-mail cím módosítása során/után. Nos a felettes hölgy megígérte nekem, hogy a kérelmemnek megfelelően törölni fogják az 'A' címet a rendszerükből és a következő munkanapon tájékoztatnak erről e-mailben. Ez volt múlt szombaton, azóta sem kaptam e-mail-t és a probléma azóta is fennáll.
Mivel a bizalmat teljesen elveszítettem feléjük és egyáltalán nem tüsténkednek a probléma megoldásában, feltételezem, hogy a személyes adataimat nem véletlenül kezelik hanyagul, sőt, visszaélnek velük. Milyen adatokat tartalmaz egy ételrendelő szolgáltatás? Jelenleg két darab e-mail címet, a bankkártyám számát (és a megrendeléseim történetét), a címemet, a telefonszámomat és természetesen a teljes nevemet. Ezeket nyilván én adtam meg, de arra nem hatalmaztam fel senkit, hogy a két e-mail címemhez társítsanak, ezzel beazonosítva esetleges egyéb online tevékenységeimet. Magyarán megmondva: én nem akarom azt, hogy bárki tudja, hogy az 'A' e-mail cím és a 'B' e-mail cím mögött ugyanaz a személy áll. Az 'A' cím szolgáltatójának voltak adatkezelési botrányai, éppen ezért tervezem a törlését és éppen ezért fizettem elő egy megbízhatónak mondható szolgáltatásra.
Amennyiben nem tesznek eleget a kérelmemnek, amit ha kell, postai úton benyújtok feléjük és kitűzök egy 14 napos határidőt benne, lehet-e jogi útra terelni ezt az esetet és van-e esélyem a bíróságon? Mint említettem, a probléma létezését elismerték a telefonbeszélgetés során, ami rögzítésre került és ki fogom kérni.
Ha ingyenes egy szolgáltatás, akkor a felhasználó a termék - én nem akarok a termék lenni.
Várom a válaszaitokat![ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
- D-Link DIR-842 kétsávos, Gigabites router - Foxpost az árban!
- H96 MAX RK3318 TV okosító - 2/16 GB - Új!
- MacBook Pro 13" 2016, i5 2.0GHz, 8GB Ram, 256GB SSD - rossz saját képernyővel, occón!
- Logitech G502 X vezetékes gaming egér, fehér, akár 25600 DPI
- Garett GRC Maxx okosóra, fekete, Android és iOs kompatibilis
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen