Hirdetés
- Apple iPhone SE (3. generáció) - szélsebes múltidézés
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Bluetooth-headsetekről általában
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Google Pixel topik
- Huawei Watch Fit - hajtás, kartárs!
- Samsung Experience: Így lett az AI az életünk része
Hirdetés
-
Előrendelői előzetesen a LEGO Horizon Adventures
gp Korábban már kiszivárgott a megjelenési dátum, a Sony az éjszaka folyamán ezt megerősítette.
-
Legújabb retró beszerzésem - 3Dfx Voodoo4 4500 32Mb
lo Kezdenek fogyi ezek a kártyák, pontosabban a 4 és 5 széria kártyái már lassacskán igen ritkának számítanak. A korábbi...
-
Felárat fizet az atomenergiáért a Microsoft
it A Jefferies szerint a Microsoft prémium árat fizet a Constellation számára, hogy indítsák be a Three Mile Island-i atomerőművet.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
FEDman
addikt
Lehet kicsit félreérthető volt a hirtelen váltásom, eredetileg természetesen X-Pro1-hez hasonlítottam az X-T1-et, a kis javulást ahhoz képest értettem. Viszont mivel az X-Trans szenzor leggyengébb pontja az alap isos részletvisszaadás így gondoltam felülről hozzá nézem még egy sima szenzoros géphez is, ez volt a NEX-6.
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #1966 üzenetére
Ennyiért nem is szabad!
-
FEDman
addikt
válasz eddie1978 #1979 üzenetére
Ehhez az is kell, hogy az X-A1 alapbeállításon nagyon erősen zajszűr. Ez elsőre csak azért nem annyira feltűnő, mert a Fuji ezt is nagyon ügyesen csinálja. Ettől függetlenül nekem ez már túl sok, így ha lenne X-A1-em akkor első dolgom lenne visszavenni rajta minimumra a zajszűrést.
Úgy már nem kiemelkedő, csak simán élvonalbeli az APS-C lapkás gépek között. -
FEDman
addikt
Úgy néz ki az X100 kap ekv. 50mm-es tele előtétet is.
-
FEDman
addikt
Hát ha X100 tulaj lennék biztos nem ez lenne az a kiegészítő amiért elsőnek rohannék a boltba!
Az XF 35/1,4 mellett meg pláne.
Ettől függetlenül, ha olyan minőségű lesz, mint a nagylátó előtét, akkor nem teljesen értelmetlen. Ekv. 50mm-rel már simán lehet pl. nagyon szép nem túl szűk portrékat lőni. Kérdés inkább az, hogy az elegáns és kompakt X100-ra hányan raknak majd szívesen ekkora tányért?
-
FEDman
addikt
válasz Gondwana #1988 üzenetére
Nem is egészen értem mire gondoltál eredetileg, pedig szerintem elég egyértelmű az a felirat. A nagylátó előtéten is pont így van feltüntetve.
Természetesen ennek megfelelően az új előtéttel ekv. 50mm lesz az X100-ból.
Hogy a fényerővel miket számoltál azt megint nem értem. Konverterrel van olyan fényveszteség, mint amit számoltál, de ilyen előtét esetében nagyságrendileg marad az eredeti fényerő. Vagy ezt rosszul tudom?[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Te egy ekv. 100mm-es "X200"-on használnád úgy az optikai átnézeti keresőt, hogy a távmérős gépekkel szemben itt csak azt látod, hogy becsippant az AF, de azt már nem tudod ellenőrizni, hogy a tárgyra, vagy épp mondjuk mögé a hátérre?
Egy ilyen obival ugye már ez nagyon nem mindegy. Emiatt én tuti nem használnám az átnézeti keresőt. Ha meg nem, akkor meg a hybrid móka helyett rakjanak bele minél jobb minőségű EVF-et.
Vagy legalábbis én ezzel így vagyok.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Hehe, nekünk is lesz ilyenünk?
Nekem amúgy tetszik a vázsapka obi ötlete. Majd meglátjuk milyen lesz, de én el tudom képzelni magam egy ilyennel.Persze valószínű csak egy normál obihoz képest lesz olcsó, de ahhoz így is pont elég drága lesz, hogy csak a móka kedvéért mégse fáradjak majd ezért a kasszához.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Új fejlemények az X-T1 Raw + ACR barátságról.
Véletlenül ránéztem megint a dpreview stúdió képeire és meglepődve tapasztaltam, hogy teljesen lecserélték azokat! Hogy újra fotózták e az egészet, vagy csak újra konvertálták, azt nem tudom, de már nincsenek úgy lecsapva a feketék, sokkal natúrabb, nyersebb az egész.
Ez pozitív, viszont most így összevetve az X-Pro1-gyel már semmi érdemi változást nem látok.Azaz valószínű az játszatott be az első eresztésnél, hogy ott véletlen nem nyers konverziókat toltak, hanem már rá volt húzva az adobe által beígért filmszimulációk közül valamelyik.
Szóval egyik szemem sír, a másik nevet. Úgy néz ki nyers teljesítmény szempontból nem igazán lépett előre az adobe konvertere, viszont ha a tényleg ügyesen hozni fogja a filmszimulációkat akkor meg..
Szerencsére lementettem pár Raw konverziót az eredeti eresztésből, érdekes összevetni azokkal amik jelenleg fent vannak.
Napfény mellett alap érzékenységen:
X-T1 iso200 jelenlegi ACR konverzió
X-T1 iso200 korábbi ACR konverzió
Ennél talán még látványosabb a helyzet magas ison műfény mellett.
X-T1 iso6400 jelenlegi ACR konverzió
X-T1 iso6400 korábbi ACR konverzió
Csak arra tudok gondolni, hogy az első eresztésen film szimuláció volt. És ha igen akkor úgy tűnik egész ügyesen csinálja. Tónusokban, színekben egész más és főleg műfényben látványosan jobb pl a bőrszín is.
Fenébe, ha ez menni fog a régebbi vázakkal is akkor még a végén visszaszokok Raw-ra.
-
FEDman
addikt
Amíg úgy tekintetek ezekre, mint egy normális obi addig nem is fogjátok megérteni mire is jó egy ilyen.
Nyilván nem az abszolút képminőség miatt jó ez, mint ahogy lyukkamerázni, meg Holgázni se azért szeretnek sokan, mert jó minőségű praktikus cuccok.
És gondolom te se azért fotózol c-mount obival is, mert hű de jó minőségű. Sőt, épp ellenkezőleg, gondolom pont a rossz minőségből adódó vignettálás és körkörös bokeh okozta karakteres képe miatt szereted.
Na nálam ezek a vázsapka obik is kb ebbe a kategóriába tartoznak. Persze a mélységélesség közel végtelen akárcsak egy lukkameránál, viszont az f8 egy lukkamerához képest sokkal jobb fényerő így utcán nyugodtan lehet vele kézből garázdálkodni. Beállítod, hogy 1 métertől végtelenig nagyjából minden éles legyen aztán had szóljon!
-
FEDman
addikt
Ha jól értelmezem akkor ezen a képen az X-T1 EVF-ében található üvegek láthatók.
Az új X100-hoz való tele előtét viszont tényleg egy szörnyeteg lesz. El nem tudom képzelni, hogy ezt rácsavarjam arra szép kis gépre.
-
FEDman
addikt
Így kell ezt, mire bejelentik talán meglesz a 3,5-4,5 is!
Azért majd jó lenne látni egy olyan képet ahol az obin is ez az érték van feltüntetve. Eddig az összes ilyen 5,6-tal végződött. Persze az 56-os is 1,4-nek indult..Ami a méretét illeti, most bukkantam erre a szimpla Canon 18-135/3,5-5,6-os képre.
Vékony mirrorless vázon ez is ijesztően nagynak hat.
Szóval ez a Fuji obi hozzá az átlag méretet, amit ebben a kategóriában hozni szoktak. Az eddigi tapasztalataim alapján hiába a rövidebb bázistávolság a bonyolultabb zoom obik ritkán lesznek kisebb méretűek. Hacsaknem összecsukhatóra tervezik, de ezt a Fuji az X rendszerben egyelőre nem erőlteti. Gondolom egy időjárás álló kivitelű obinál meg aztán pláne nem is lenne egyszerű.
Ez van, a kicsi ügyes összecsukható obik Fuji vonalon egyelőre a kompaktok kiváltsága marad.
-
FEDman
addikt
Amúgy biztos jó obi lesz, ez a Fuji 18-135. Ugyanakkor én is úgy vagyok vele, hogy ha már akkora lesz amekkora, akkor lehetett volna mindjárt 16-135/3,5-4,5. Na az úgy már nem csak jó, de kívánatos is lett volna.
Akár úgy is, hogy cserébe egy leheletnyit ennél is nagyobb lesz. Itt már semmit nem számít 1-2 centi ide vagy oda, így is úgy is nagy a végeredmény. -
FEDman
addikt
Miért ne? Volt régen FF-et kirajzoló Tokina 24-200/3,5-5,6 obi és ráadásul méretre se volt egy szörnyeteg.
Persze ez egy elég gyenge obi volt. De gyanítom ezek az obik azért voltak akkoriban annyira gyengék, mert nagyon összetett torzítással kellett megbirkózniuk. Szerintem ma ezt az átfogást a Fuji bevetve a szoftveres torzításkorrekciót is meg tudná oldani kellően jó minőségben és még emberi méretben.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2036 üzenetére
Ez még csak egy mock-up. Simán elő szokott fordulni, hogy a végleges gyártás érett termék ettől kicsit eltér. A Fuji XF 56-os is 1,4 fényerővel került fel először a roadmapra és az első mock-up verziókon is még ez a fényerő szerepelt.
Aztán mire megérkezett a kész termék már 1,2 volt a fényereje.
De jó hogy írtál, sokat volt itt téma, hogy miért lesz ilyen hatalmas ez a Fuji 18-135. Eszembe juttattad, hogy a Sonynak van már hasonló mirrorlessre fejlesztett obija! Igaz kicsit kisebb 18-105-ös átfogással, de azért a méretek miatt így is érdemes vetni rá egy pillantást.
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2039 üzenetére
Pont azért linkeltem ezt a G Sony obit, hogy alátámasszam, hogy ezt az átfogást APS-C szenzor és normál építés mellett nemigen lehet megúszni kis méretben még mirrorlessre se.
Amúgy nem lepődnék meg ha ez a Fuji 18-135 is részben az időjárás állósága miatt is belső zoomos kialakítást kapna. -
FEDman
addikt
Nem tudom ez milyen lesz, de egy ekv. 18mm-es manuális extranagylátó 600$-ért nem hangzik rosszul.
Szerk.
Kicsit jobban belegondolva, a 700$-os XF 14/2,8 mellett annyira nem is jó az a 600$ egy manuális 12-esért, de azért kíváncsi leszek, hogy milyen lesz.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Látom volt korábban téma, hogy hogyan változott a második generációs X-Trans gépek Jpeg motorja. Nekem már az X100s-nél is feltűnt, hogy a korábbiakhoz képest mennyire drasztikusan lecsapja a feketéket.
A dpreview tesztekben ez egyébként elég jól dokumentálva lett. A Jpeg dinamika összehasonlító tesztjük egész ügyes. Nem csak az átfogás látszik jól, de a tónus eloszlás is.
Itt az X100s kontra X-E1 DR100-on Jpeg-ben
Akit érdekel itt összenézheti a különböző gépek Jpeg dinamikáját. Lehet a táblázatba más gépeket is beválasztani, valamint ki lehet próbálni, hogy kiterjesztett dinamika mellett hogyan alakul a történet Jpeg-ben.
Már akkor se tetszett ez mikor először megláttam. Nem mondom, hogy néha nem szoktam lecsapni én is a feketéket, de ha épp nem akarom akkor az új gépekkel az ember Jpeg-ben eléggé megvan lőve. Mert ha valamiben nem jó a Jpeg akkor az a lecsapott részek visszahozása.
Ezen felül azt se lehet nem észre venni, hogy a magas iso-s zajszűrés jellege is változott Jpeg-ben az új hullámos X-Trans gépeken. Egyrészt mintha a színeket úgy általában jobban egyben tartanák az új vázak még nagyon magas iso-n is. Ez pozitív, viszont más részről meg kicsit mintha túlzó lenne a zajszűrés mértéke az új vázakon. Különösen a bőrtónusok mosottak.
És látom korábban írtátok, hogy lehet ez a különbség a szenzorba integrált PD AF pontok miatt lehet. Nos, ezt az elméletet én egyértelműen elvetném. Egyrészt mert Raw-ben Adobe progikkal már nyoma sincs a fenti különbségeknek, Raw-ban az első és a második generációs X-Trans gépek szinte teljesen azonos képet mutatnak.
Másrészről meg a PD AF mentes X-M1 is pont olyan Jpeg-ben, mint mondjuk egy X-E2, a feketék pont ugyanúgy le vannak csapva.
Azaz szerintem nyugodtan kijelenthetjük, hogy a PD AF szenzoroknak ehhez semmi köze.Egyszerűen változott a Fuji Jpeg motorja. És bármilyen meglepő, de én is azt mondom, hogy mindent összevetve nem feltétlen jó irányba. Eddig ezzel próbáltam nem is foglalkozni, mondván, egyelőre az árak miatt úgyse veszek második generációs Fuji vázat, aztán majd később csak helyre teszik ezt.
De sajnos úgy néz ki egyelőre marad ez a vonal. Ennek nem feltétlen örülök, kicsit olyan érzésem van, mintha ezekkel szándékosan tolna vissza a Fuji a Raw használatára.De ha már itt tartunk, meg kell azt is jegyeznem, hogy az adobe viszont pont jó ütemben hangolta hozzá jobban a Raw konverterét a Fuji vázakhoz.
Maga az algoritmus most semmit nem változott, nem kapunk pixel szinten több részletet, mint korábban, viszont bekerültek a Fuji film szimulációs profiljai, amik sokkal jobban utánozzák a Fuji gépek színeit tónusait, mint amire előzetesen számítottam.
Nekem még nincs ilyen terű személyes tapasztalatom, de ebből nekem nagyon úgy tűnik, hogy meglepően jól működik a dolog.
Érdemes végignézni azt a pár képet, az első a gyári Astia Jpeg, a második meg adobe Raw konverzió az új Astia profillal. Szinte azonos a kettő.És itt egy másik nagyon hasznos összevetés. Egy X100s portré iso6400-on. Jól látszik, hogy Jpeg-ben a bőrtónusokat a zajszűrés eléggé kivasalja még minimumra lehúzott szűrés mellett is.
X100s iso6400 Jpeg Astia Nr -2
X100s iso6400 Raw ACR Astia Profil
Ezzel szemben adobe Raw konverzió ilyen téren sokkal jobb, szűretlenebb eredményt ad és mindezt úgy, hogy közben az új film szimulációnak hála a színek a Jpeg-gel azonosak maradnak.
Azaz mindent összevetve az egyik szemem sír, a másik pedig nevet.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #2131 üzenetére
Kár, reménykedtem, hogy sikerült rendelned egy 27-es palacsintát. Kíváncsi lettem volna mennyire válik be gyakorlatban.
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #2133 üzenetére
Azért is lett volna jó ha összejön a 27-es, mert akkor gyakorlatban rájöttél volna hogy valójában mennyire jó is tud lenni az az ekv. 40mm!
-
FEDman
addikt
Letöltöttem az új ACR 8.4 RC-t, mert kíváncsi voltam milyenek az új Fujihoz igazított profilok, film szimulációk, mint a Provia, Astia, Velvia, meg a többiek. Előzetesen nagy csodát nem vártam tőle, de meg kell mondanom, hogy baromi jól sikerültek!
Maga az algoritmus semmit sem változott, pixel szinten nem lettek részletgazdagabbak a képek a korábbiakhoz képest, ellenben meglepően ügyesen hozza az általam szeretett Fujis színeket, tónusokat, képi világot.
Ez azért is lehet, mert korábban mintha egy interjúban olvastam volna, hogy ezen profilok kialakításában az adobenak besegítettek a Fujis mérnökök is.
Ennek megfelelően számomra így már bizonyos szempontból fél gyári konverternek minősül az adobe.No de a duma helyett mutatok pár példát. Leszedtem netes tesztekből pér Fujis Raw-ot és kipróbáltam milyenek az új profilok. Hogy látványosabb legyen az összevetés az Astia/Soft profilt választottam, mert itt kicsit mélyebb telítettebbek a színek, de talán azért még mégse olyan túlzók, mint Velvián.
Érdekes, hogy a jól megszokott adobe standardröl Astiára váltva egyszerre lesznek a kékek tisztábbak, mélyebbek és hűvösebbek és közben meg ezzel egy időben meg a sárgák, zöldek meg melegebbek.
Lehet pont emiatt a színkontraszt miatt is élnek annyira a Fujis színek.Jó hír, hogy mindez a régi Fuji vázak esetében is működik, ez első körben pár kompakt Fuji X10-es Raw konverziót mutatok.
-
-
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #2140 üzenetére
Akkor ezt nem csak én szeretem.
És marhára tudom értékelni, hogy mostantól ez már Raw-ban adobe progikkal is elérhető lesz!Itt van még egy példa, ez már X-E2 Raw.
Itt is Astia profillal egyszerre lesznek a kékek még hűvősebbek és mindeközben meg a bőrszín meg mégis melegebb.
-
FEDman
addikt
Még csak ACR-hez jött ki, arra is egyelőre csak RC kivitelben. De ez a két program eléggé össze van kötve, szóval szinte biztos, hogy a következő LR frissítésben már benne lesz ez is.
Ezt amúgy már várom én is.X-E1 Raw kék ég.
-
FEDman
addikt
Igen, ilyen téren is pont ugyanúgy dolgoznak az új profilok, mint az új Fujik Jpeg-ben, a feketéket elég lecsapják.
Viszont nagy különbség, hogy Jpeggel ellentétben ACR-ben Raw-ból ez könnyedén visszahozható. Szóval ez Rawban nem probléma. Csak itt most most a profilokat akartam bemutatni és nem azt, hogy hogyan tudok laborálni.
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #2148 üzenetére
Igen, pont az a lényeg, hogy Raw-ban nem vagy megkötve, utólag is szabadon választhatsz a film szimulációk között, jelen esetben pl a natúrabb Proviát ha az jobban tetszik. Plusz szabadabban vissza lehet húzni Rawban a lecsapott feketéket, nem rondít be a Jpeg tömörítése, vesztesége.
-
FEDman
addikt
Itt van még egy karakteres példa, bár gondolom sokaknak az Astia itt is túl sok lesz. Szerintem viszont annyira jók a színek, hogy még így is nagyon bejön, nekem..
Elsőre úgy tűnhet, mintha az elsőhöz képest csak a kontraszt, meg a szaturáció nagyobb és kicsit a WB lett eltolva melegebb irányba.
De valójában sokkal komplikáltabb a helyzet ennél. A WB pl teljesen azonos a kettőn. Ezt egyrészt abból tudom, hogy én konvertáltam őket, másrészt meg látszik a háttérben lévő fehér ajtón.
És ennek ellenére a bőr mégis melegebb, a bácsi kék szeme meg ugyanakkor mégis hidegebb, mindezt egyszerre.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Fuji X-T1 + XF 56/1,2 ami egyszerűen kell!
Annyira ütős ez a felállás, hogy szinte már-már a PBlogos emberkékből is kihozta a fotóst. Vagy legalábbis most sikerült nem elrontaniuk az összes képet..[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #2206 üzenetére
Ami engem illet, én az X-E1-gyel is boldogan elleszek még sokáig. Első körben az XF 14 és az XF 56-os van célkeresztben. Ha azok megvannak, akkor kezdek majd csak egy esetleges vázcserén agyalni. Ami úgy néz ki azért nem mostanában lesz.
De visszatérve az új üvegre, ez az új 56-os még annál is jobb lett, mint amire előzetesen számítottam. Egyszerűen nem lehet belekötni. A nyers teljesítményen túl a kifinomult képalkotása az ami döbbenet. Ilyen szempontból szerintem sokkal igényesebb, mint a Canon 85mm-es obijai, legyen az az 1,8-as, vagy akár az 1,2 L-es verzió.
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #2208 üzenetére
Tényleg jó obi a Samyang 85/1,4 de sok szempontból nem egy ligában focizik az XF 56-ossal.
-
FEDman
addikt
Akkor ennek nekifutok még egyszer. A Canon 85-ös obijait én is nagyon nagyra tartom, volt szerencsém mind a kétféléhez, nyers teljesítményre nagyon ott vannak!
Ahol az XF 56-ost jobbnak érzem az az olyan apróságok, mint pl a bokeh karaktere. A Canon 85/1,2 bokehját idegesnek semmiképp nem nevezném, de azért ilyen körülmények között azért van egy enyhe éle a dolognak. Plusz az obi seggének a kialakítása miatt sokszor, mint ahogy ezeken a képeken is a bokeh kerek formája a szélek fel egyszerűen le van csapva.
Ehhez képest az XF 56/1,2 egy ilyen szívatós témán nagy tárgytávon nyitott rekeszen is elképesztően finom puha bokeh-t tol. Még a kilépő bokeh is olyan lágy, hogy azt nem sok minden csinálja utána szerintem.
Ezen felül a Canon 85-ösök kényes témákon nyitott rekeszen elég durva CA-t tudnak ám termelni. Ez persze a legtöbb nagy fényerejű obira jellemző, és van a Fuji 56-osnál is, de itt az átlagnál ez szerintem sokkal inkább kontrollálva van és még kényes témáknál is elhanyagolható szinten marad.Szóval nem lesz köztönk abban vita, hogy a Canon 85-ösök remek darabok, én csak annyit akartam mondani az előbb, hogy ez a Fuji obi ezen felül is nyújt egy kis pluszt. Amitől persze nem kell hasra esni, de nálam pl pont ezek az apróságok eredményezik azt, hogy a Canont többnyire csak tiszteltem a teljesítményéért, a Fujiba meg szimplán szerelmes vagyok.
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #2211 üzenetére
Biztos ám, hogy az XF 56/1,2 is többet vignettál nyitott rekeszen annál, mint amennyit itt ezeken a képeken látsz, csak hát a Fuji Jpegben ezt automatikusan korrigálja. És teszi mindezt sajnos kikapcsolhatatlan módon. Ha kérhetnék a Fujitól firmware frissítés az tuti az lenne, hogy a vignettálás korrekciót menüből adott esetben ki lehessen kapcsolni, mert néha nekem is kell ez a feeling miatt.
Addig meg marad a Raw ha szeretnénk viszontlátni az obi természetes vigenttáját. -
FEDman
addikt
Igen a CA, a torzítás és a vignetta indulás óta alapból kikapcsolhatatlanul korrigálva van Jpegben. Az LMO meg egyfajta speciális élesítés, ami figyelembe veszi az adott obi karakterisztikáját és annak megfelelően dolgozik. Például ha kell akkor a széleken erősebb élesítést alkalmaz. Vagy szintén az LMO része, hogy szűkebb rekesz mellett a diffrakció hatását az alaphoz képest erősebb élesítéssel próbálja kompenzálni.
Ahogy olvasom sokan nem szeretik, főleg ha valaki nem szereti a túlélesített képeket. Nagyon szűk f22 rekesz mellett már én is láttam olyan képet ahol az LMO kifejezetten csúnya volt.
Szerencsére ez viszont adott esetben gond nélkül kikapcsolható. -
FEDman
addikt
Túl mélyen van? Akkor itt most nem is az iso, zár és expo korrekciós tárcsákra gondolsz, hanem a két vezérlő tárcsára? Az X-E1-en én semmit nem érzek nyúlósnak, de X-T1 még nem volt a kezemben. Lehet pont az időjárás állóság miatt lett ilyen az új vason?
Olympus E-M5-ön is állítólag emiatt lett pár gomb fura nyomáspontú. -
FEDman
addikt
válasz levy1983 #2253 üzenetére
A por és cseppállóság szerintem eleve zárt ajtók mellett valósul meg.
Szóval ez nem feltétlen befolyásolja ezt.Meg a Sony és a Fuji fénybeszivárgása között van egy olyan apró különbség, hogy a Sony esetében minden esetben jelentkezik, hisz a bajonettnél van szivárgás, addig a Fujinál ehhez ki kell nyitni a csatlakozó ajtót és ott a csatlakozókon keresztül bevilágítani egy spot lámpával. Azért ez nem túl életszerű helyzet.
Ezzel persze nem mentegetni akarom a Fujit, szerintem ennyinek se kéne beleférnie, egy fényképezőgépen ne legyen fényszivárgás sehol se.
-
FEDman
addikt
válasz MC Pite #2300 üzenetére
A választott látószög leginkább szűken szabott portréknál jelentkezik igen érzékenyen. Rabi Miklós lőtt a kisfiáról elég szemléletes összehasonlító képeket a témában.
Ebből jól látszik, hogy szűk portré esetében ekv. 100mm az ahol már kellően nyugodt és torzításmentes képet kapunk, az ekv. 50mmen pedig már igencsak jól érzékelhetően torzul a tér. Hogy a kettő között ki hol húzza meg a határt ha torzításmentes szűk portrét szeretne az erősen egyéni ízlés kérdése is. Sokaknak az ekv. 75mm még pont nem elég és jobban szeretnének egy kicsit hosszabb obit ha lehet. Szerintem nem olyan nehéz ezt megérteni elfogadni, nem?
Ami engem illet nálam egy minimális torzulás sok esetben belefér még és nagyon szűk portrét is nagyon-nagyon ritkán lövök. Ilyen szempontból akár örülhetnék is egy ekv. 75mm-es obinak, de mégse teszem, mert az se mindegy számomra ha fix obikból építek fel egy sort, akkor azok hogy épülnek egymásra és adott üvegek között mekkorák a távolságok.
Na ilyen szempontból számomra az ekv. nincs elég messze a mindenes alap obiktól, de ahhoz viszont már bőven elég szűk, hogy mindenesnek már ne tudjam használni. Azaz nehezen tudnám kompromisszumok nélkül beleilleszteni a soromba.
Ebből is látszik hogy számtalan oka van, hogy miért is alakultak ki pont azok a klasszikus gyújtótávolságok, amik."Azok a gyártók, akik frissen építenek obiparkot, más kérdés természetesen, lásd milcek (népszerűbb ff ekv gyutávokra gyúrnak)."
Ez megint egy nagyon magabiztos kijelentés a részedről csak sajnos ez se fedi a valóságot. Nem véletlenül céloztak arra többiek, hogy ez másutt nem feltétlenül van ám így. A Sony DSLR vonalon is képes volt direkt APS-C szenzorra fejlesztett 50/1,8-at kiadni, aztán a mirrorless NEX vonalon megismételte ugyanezt és oda is kiadott egy direkt APS-C-re tervezett 50/1,8-at.
Ezt azóta csak a Samsung tudta felülmúlni egy direkt APS-C-re fejlesztett ekv. 67mm-es NX 45/1,8-cal. -
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #2306 üzenetére
Szerintem ez csak a korábban beharangozott X70-es lehet. Ami a pletykák szerint egy APS-C szenzoros X100 obis kompakt lenne. Mindez kereső nélkül a jelenlegi X100-nál érdemben kisebb méretben.
Ami persze szigorúan nem tekinthető rendszergépnek, de nem nagyon tudok elképzelni mást. Az X-Pro1 utóda biztosan csak később érkezik. Más nagyon a sorozatban meg nincs, amit most frissíteni kéne.Szóval én az X70-esre tippelnék. Ami egyébként izgatja is a fantáziámat. Ha elég kicsi lesz és bár kereső nem is, de dönthető kijelző az lesz rajta akkor bizony lehet csábító lesz a számomra.
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #2308 üzenetére
Valóban, repül az idő.
Bár azért még mindig van 3 hónap mire 1 éves lesz az X-M1.
No nem mintha tudnám milyen termékciklust lőttek be neki. -
FEDman
addikt
Gyerekek, ez így nagyon parttalan. Főleg, hogy az igazság valahol félúton van.
A régi manuál obik nem tesznek csodát. Az hogy valaki szép és jó képeket lő egy Helios-szal is az nem azt jelenti, hogy adott esetben ha kezébe nyomnának csak akár egy XF 60/2,4 akkor azzal is ne lőne automatikusan jobb minőségű képeket. Azaz nem kell a legenda gyártás se.
Másrészről meg ez az XF 18-55 minden régi manuális fix obit kivált szöveg is messze túl van azért a normalitáson. Nem minden az elérhető abszolút legjobb képminőség. Egy jó 50-es ha mást nem, hangulat szempontból tud varázsolni egy XF18-55-höz képest is. Az már önmagában nem mindegy, hogy f2 vagy f4.
Másrészt meg a manuál obik finom építése és az azokkal való fókuszálás ad egy olyan élményt a fotózáshoz, amit más nehezen.Szóval szerintem kicsit lazítsatok mind a ketten, dobjunk be közösen egy Snickerst és inkább koncentráljunk arra, hogy az új Fuji XF 35/2 R milyen dögös kis cucc lesz!
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz Elektrosokk #6707 üzenetére
Elmarit 90/2,8 na az alá én is tuti vennék egy adaptert!
-
FEDman
addikt
Arról még nem, de nem is csoda, a roadmap-en az az obi csak 2016 második felére van feltüntetve.
Ez a kompakt XF 35/2 viszont megint arra emlékeztet, hogy milyen jó lenne egy ilyen az XF 60/2,4-ből is.
Már régóta mondom, hogy abba az obiba annyira mélyen ülnek az apró pici lencséi, hogy makró nélkül ilyen csini kompakt építéssel akár az optika, a fényerő változtatása nélkül is ki lehetne hozni egy olyan XF 60/2,4-et, ami nem makrós, de méretben nagyjából pont akkora, mint az Oly mZuiko 45/1,8.Ezzel meg is lenne egy egész ügyes kompakt fix obi sor is Fujira.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
A táblázatban megtalálod a várható érkezést is.
Idén "csak" egy
XF 16-55/2,8
XF 16/1,4
XF 90/2
XF 35/2
1,4x konverteraz ami várható.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen