Hirdetés
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Promóanyagok és árak is vannak az őszi Galaxykhoz
- Két hét múlva startol a Dimensity 9400
- MIUI / HyperOS topik
- Még Snapdragon 8 Gen 4 sincs!
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- iPhone topik
- Sportfülhallgató futott be a Nothingtól
Hirdetés
-
Kaliforniában sem kell okostelefon az iskolákba
it Új törvény keretében korlátozzák vagy tiltják ki az iskolákból az okostelefonokat az amerikai államban.
-
Sztori trailert kapott a Sonic X Shadow Generations
gp Az új változat a tervek szerint jövő hónap végén lesz elérhető.
-
Android 14-re vált a Nokia X10 és az X20
ma 2021-es modellek telepíthetik a 2023-as főverziót.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
válasz MC Pite #4834 üzenetére
Azért az mft messze nem ilyen buta vakukezelésben, wireless vezérel a kisvaku több csoportot akár, a külső vakukon is ezer éve alap a HSS meg a segedfény.
Amúgy meg egy olcsó automata vaku kell oszt csók. Ott nincs manuális macera, csak az érzékenység-blende duót kell megannyi neki és szinte bolondbiztosan jó indirekt is.
-
madgie
titán
Most van pár perc nyugi talán, gagyogok egy kicsit a pár napos X-E1-ről.
Szóval, mi rossz benne? A kártyaírás, vagyis inkább a puffer ürítése. Kicsit G3 utánérzés, ott is arra kellett figyelni, ne lőjön az ember sorozatot, mert akkor elindul kávét főzni a gép. A szokásos lassú AF és keresőszaggatás természetesen létező probléma, az utóbbi engem annyira nem zavar, az előbbi néha igen, néha nem. Inkább azt mondanám, hogy követőre alkalmatlan, meg mondjuk a szaladó kutyát sem fogja meg. Ezek már szerintem X-T1-et kívánnak, úgyhogy amíg az nem csökken le a Kétparcis valutasávba, addig ez van, ezzel élek együtt.
Az LCD sajnos az én szememnek kicsit zöldes színű. A piros szép rajta, valóban piros és nem Pana/Oly/X-A1-esen liláspiros, összességében viszont lehetne szebb, nekem az X-A1 LCD-jét kellemesebb nézni, és ez nem a felbontás vagy a méret miatt ilyen.
Ellenben az EVF gyönyörű színeket ad. Ennél a résznél át is ugrom a mi tetszik részhez, az EVF például nagyon jó. A gombok csudajók, nagyok, határozott nyomáspontjuk van, a négyirányú gomb is nagyon jó. A bekapcsológomb ezzel szemben nagyon finoman jár, ami baromi jó, X-A1-nél azt utáltam a legjobban, hogy szinte körömmel kell berántani a gépet, annyira keményen jár. Itt mondjuk éjszaka csak elkezdi az ember becsavarni a vezetékes, menetes kioldót, csavarja, csavarja, majd mikor a menet végéhez ér, a megszorulás szépen be is kapcsolja a gépet. Finom, szép megoldás (X100-nál is így működött, ott szerettem meg).
Az is nagyon-nagyon szerethető, hogy félig lenyomott expógomb mellett is működik a rekeszelés, tehát a DoF preview is. Felrakom az 56/1.2-t, komponálok, félig lenyom, látom, hogy rekeszelni kéne, hogy XY rész is benne legyen az éles részben, el sem engedem a gombot, csak tekerem elől az ujjammal a blendegyűrűt, amíg kell. Gyors,f*sza megoldás, isteni. (X-A1-en ez sem megy...)
Ha már 56/1.2, végre itt öröm használni, kellő méretű kép van a jobb kezemnél is, meg lehet fogni, ellentartani, magyarul jó az 56 ezzel. X-A1-re nem való, ott a 35/1.4 a baba méret.
Ja igen, a színmódok. ULTIMATE. Egyszerűen jó az alap Provia, ellenfény, nagy kontraszt? DR Auto, Provia, belefér. X-A1 alapból is kontrasztosabb, erre még rájött, hogy Provia-n sokkal többet vág az árnyék felől, Astia-n is kicsivel, tehát mindig sakkozott az ember, marad-e elég részlet lent meg fent. Itt úgy érzem magam, mintha végtelen dinamikaátfogásom lenne (ami persze nem igaz, eleve kábé ugyanazt hozza a két gép RAW-ból, de más érzés, mikor ott van a visszanézésnél). Még jobb volna, ha félig lenyomott expógombra már rátenné a keresőképre a DR range-t, most csak a kész képen látom.
Színmódoknál eszméletlen jó a Pro Nega STD is, no nem feltétlenül magában, de Lightroomnál nagyon jó kiindulópont a visszafogottságával, a VSCO pluginjai ugyan Adobe Standard-ra vannak megírva, de Pro Nega Std-n nagyon-nagyon jól néznek ki. Sem túl kontrasztosak, sem túlszaturáltak, egyszerűen filmszerűek lesznek.
Szóval adott a Provia negatív jellege egy kis színkontraszttal (melegebb csúcsfények, hűvösebb árnyék), az Astia kicsit kontrasztosabb, mégis visszafogott eyecandy-je, meg a Pro Nega Std+VSCO kontrasztosabb filmjei. Baromi jó trió. Jut eszembe, a Velvia is érzésre finomabb, mint X-A1-en, ott szerette nagyon elvinni lilába az eget, itt kevésbé.
Mi van még? Visszajátszáskor jó volna, ha Q gombra egyből dobná a rawkonvertálást. Így sem bonyolult elérni, kemény egy gombbal több meló, de nincs funkciója olyankor a Q gombnak, pont elférne ott (ahogy az X-A1-en is működik).
AF érzésre egy szint az X-A1-gyel, sem gyorsabb, sem lassabb, vízszintes témára ugyanúgy túlérzékeny, átlósra, függőlegesre harap.
Ja, éjjel is világosabb képet ad az X-E1, gyanítható, hogy az X-A1 itt is butítva lett. Csillagoknál, újholdnál egyik sem remekel, de több fénynél bőven látható a különbség: az X-E1 erőlködik, boost-olja a keresőképet addig, míg bírja szuflával.
Hirtelen ennyi jutott eszembe kéremkapcsójjaki.
Ui: auto dinamikánál DR400-ba gyakrabban és nagyobb kedvvel szeret váltani az X-E1, az X-A1 szinte soha nem megy DR200 fölé.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #4849 üzenetére
Nem hiszem, szerintem marad mindkettő. 45 ezer körül árulják az aprón, akkor inkább marad pótgépnek, 12/2 mögé, stb.
-
madgie
titán
válasz SierraFox #4851 üzenetére
X-A1-hez képest macera ez a buffer, ott sokkal-sokkal fürgébben oldja ezt meg.
Visszanézésnél nem mindegy, hogy raw, vagy raw+jpg, az előbbinél tényleg korlátozott a nagyíthatóság, ha viszont large jpg-et mentesz mellé, akkor az LCD-n is jól látni szerintem a részleteket.
Studi: csak a fényerejét lehet, RGB csúszka tudtommal nincs. Az EVF-hez nem is kell, mert az színileg eszméletlen jó, de az LCD az ilyen. Mindegy, igazából a GF1 kivételével egyik gépem LCD-je sem volt százas eddig (annál is sz@r volt a piros, de legalább a fehér pont nagyjából a helyén volt).
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #4858 üzenetére
Majd a színváltós kályhaezüst edisön lenyomja a fekete árát
nem valószínű, csak kávé helyett rendbe teszem arn vérnyomását
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #4862 üzenetére
Vagy legalább Fn gombra programozható lenne.
-
madgie
titán
válasz MC Pite #4883 üzenetére
"During selection of an AF frame, you can press the command dial to
reset the AF frame to its default size. By turning the command dial,
you can change the size of the AF frame. Press the DISP/BACK button
to reset the position of the AF frame to the center"X-E1-en az OK gombbal visszaugrik középre. Elsőre fura volt, de amúgy tök jó, megszoktam. Elkolbászolsz a négyirányúval, amerre gondolod, aztán csak egy szimpla OK ott középen és egyből középre kerül.
-
madgie
titán
válasz Mr.Csizmás #4885 üzenetére
Ja, azt tudom, logikus is
Pite: ja, a négyirányú mehetne azonnali AF pont váltásra. Makró módot amúgy sem szoktam használni, nem is néztem, de pl X100-on úgy volt, hogy MF-nél AE-Lock-os autófókusz indításra elment akár a közelpontig is... tehát inkább átpöcköltem MF-be, ha közelre kellett lőni.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
-
madgie
titán
válasz silmatauki #4914 üzenetére
A többségben ellentétben nem review-t nézek, nekem az Irident meg az Aperture is elfut, mivel OS X-em van... meg ugye van X-Trans-os Fuji vázam is itthon, meg Bayer is.
A C1-et is próbáltam, de abszolút nem jött be a kőbaltás clarity-mániája.
Elsúgok egy titkot, ami szerintem nyilvánvalónak kellene lennie minden tudatosabb Fuji tulajnak: az egész rendszer a finomabb tónusokról, filmszerűbb jellegről szól. Az összes jobb fix jellege ezt erősíti, a színmódok ezt erősítik, a DR200/400 is ebben segít sokszor (ha megfigyeled, akkor a legritkább esetben lesz tőle Tone Mapping-osan kemény a kép).
És amíg egy-egy review azt vizsgálja, hogy mennyi a mikrokontraszt két fűszálon, addig csak a fejem vakarom és nem értem. Ugyanúgy nem értem már az olyan képfeldolgozást sem, ahol úgy indít a fotós, hogy toljuk ki csutkára mindkét oldalra a hisztogramot.
Végezetül: le lett írva hatvannégyezerszer, hogy az X-Trans ilyen. Van előnye is, hátránya is. Nem lehet meghúzni a határt, mikor jobb az egyik és mikor job ba másik, mert a demosaic nem egy konstans dolog. Az biztos, hogy távoli lombos részleteket hajlamosabb elkenni az X-Trans. az is biztos, hogy ezzel szemben kevésbé színzajozik (rawból is), bizonyos színeknél, ábráknál finomabb színátmeneteket képez (mittomén, itthoni beltéri képrészletnél az apró JBL logot a centeremen sokkal szebben oldotta meg az X-Trans, az árnyékok színátmenetét is).
De most őszintén: ha valaki természetfotózna, 99%-ban zöld lombok és fűszálak struktúráját nézné nagyítva, az vegyen Bayeres gépet. 45 ezer az aprón az X-A1, kategóriájának talán legjobb APS-C szenzorával...
-
madgie
titán
Hogyne lenne, a Lightroom alap színzajszűrése sok az X-Trans-nak, nagyjából olyan, mintha rátolna egy enyhe fátyolréteget. Magas érzékenységen persze kell valamennyi, de mindig sokkal kevesebb, mint a Bayer gépeknél.
Szerk: alacsonyabb érzékenységen lazán bírja a 0 értéket is.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Mercutio_ #4951 üzenetére
"ezért cserébe a képminőség terén hajlandó vagyok kompromisszumra (vagy ha úgy tetszik, az a szint is megfelel amit ez is tud.)"
Érdekes egyébként, hogy az Fujinál ez soha fel sem merül. Szaraződ, kész, period, kidühöngtük magunkat.
Néha még megjön Studi és akkor jön a szaraboké szöveg is
-
madgie
titán
válasz Aldaris #4978 üzenetére
Te most komolyan egy harmadik személy által, számodra ismeretlen metódussal feldolgozott képet hozol példának? Remélem van testvéred,
mert egyedül nem lehetsz ennyire hülye.Dolgozz fel pár rawot, utána lesz miről beszélni.
Hint: arn szálkásra kleritizi a képeit, ő így szereti. Én nem, meg lehet más sem.
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #4996 üzenetére
Szólni kéne neki is, hogy az X-Trans tájképekre zsákutca
-
madgie
titán
Azért csak előszedtem egy worst case scenario zöld helyzetet, kábé ennyi különbség van:
-
madgie
titán
válasz MC Pite #5071 üzenetére
"Mielőtt egyirányúan valami sugallva, talán még a képet is meghamisítva képet linkelnék"
Nyugodj meg, a dpreview zöld teszted sem ér semmit, mert maga a növény nagy méretű ahhoz, hogy az X-Trans-ot megakassza, a háttér "szőrei" meg túl szabályosak, könnyen megy ott a demosaic (ellentétben a random méretű és mintázatú apró rajzú növényzettel).
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #5074 üzenetére
Erről a témáról jut eszembe ez a videó. Négy éves már, mégis üt
-
madgie
titán
válasz silmatauki #5099 üzenetére
Fölé exponáljon DR400-zal, nyugodtan fölé (bizonyos határig persze).
-
madgie
titán
válasz silmatauki #5102 üzenetére
Ha picit túlengeded lőni ,akkor is sokkal több részletet lehet visszahozni a DR200/400-ból fent, ha viszont még jobban alátekered, gyönyörű mákos tájképed lesz összesen kb. 3 FÉ árnyékkompenzációval.
Ha nem csavarja el a DR-t százról, elsősorban akkor érdemes alálőni.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
Hogy feldobjak más témát is: az előbb döglök ebéd után, gondolkodom ezen az X-Trans CFA-n, egyszer csak felvillan a kis villanykörte a káposztalé közepén, hogy hellószia, sok a zöld "pixel", akkor kevesebb például a piros, mint Bayernél... na hol lehet ez jó? Infránál!
És tényleg, sokkal több hasznos infó "jön át" az X-E1-en, mint az X-A1-en. Nem túl elegáns megoldás, de ha sok a fény, f1.2-vel kézből is lehet próbálkozni
-
madgie
titán
válasz silmatauki #5105 üzenetére
Ezt én nagyon jól tudom.
De azt is, hogy ebben az esetben nem baj, ha kiég felül pici, illetve tovább is lehet engedni, mert szoftveresen korrekciózik, ergo a csúcsfények sem fognak olyan hamar kiégni. Lásd a példákat.
Ilyen esetben miért lőnék még alá? Vágjam nyakon még jobban az árnyékokban a zajt? A csúcsfények felől úgyis jön annyi plusz.
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #5120 üzenetére
Egyébként én tegnap este idóta módra ugrálatam sötétből a fénybe meg vica versa, de két másodperces késést csak egy esetben tudtam összehozni: ha felraktam az infraszűrőt.
Kezdem amúgy azt hinni, hogy az ex-topiktársaim kedvenc elfoglaltsága mostanság, hogy bolhából elefántot gyártsanak, csakmerfudzsi. Kicsit apple/android szagú már az egész.
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #5123 üzenetére
Az általam favorizált Panasonic MILC-ek évekig expószimulációt sem tudtak (azt nem tudom, most tudnak-e), mégis megoldotta az ember a dolgokat (live histogrammal mondjuk). Valakit zavar a Fujinál, hogy félig lenyomott gombra jön a pontos, korrekt expozíció-szimuláció, nekem ez így tetszik, főleg, hogy félog lenyomott gomb mellett lehet variálni a blendét, amit azonnal meg is jelenít.
Szerk: ha már bele akarok kötni valaminbe, az az, hogy X-E1-en bekapcsolás után hiába teszem a szemem az EVF-hez, alapból az LCD-t nyomja be, majd kell egy pici idő, míg átvált. De ez sem vészes, csak akkor érvényes, ha úgy kapcsolom be, hogy már a szememnél van a gép. Ha bent van a táskában és kivételkor elhúzom a bekapcs gombot, akkor nagyjából kész, mire a szememhez ér.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #5161 üzenetére
Sokkal borongósabb, komorabb színmód az eddigiek alapján az a Classic Chrome, úgyhogy igen, jöhet, néha túl vidám még a Provia is
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest