- Mobil flották
- BYD Atto 3 menetpróba
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Xperia Pro-C néven új csúcs Sony kompaktot pletykálnak
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Google Pixel topik
Hirdetés
-
Folytatódik a híres sorozat, érkezik a Farming Simulator 25
gp Idén ősszel visszatérhetünk a virtuális gazdálkodáshoz, novemberben debütál a legújabb epizód.
-
Három hónap hajlíthatóval (de most macskák helyett Mazdák)
ma Negyedév eltelt, mióta letettem az iPhone-t. Jól bírom, csak egyszer viszketett a bőröm alatt.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
Aktív témák
-
wildrain
addikt
válasz
Fortissimus #44565 üzenetére
Bajnai
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #44582 üzenetére
Én nem hinném, hogy olyan nagy balfaszkodás volt az. Schumacher durván védekezett, és csak egy száraz ív volt, de la Rosa meg nem akart forrófejűsködni, mert minek... sok idő volt még, az első helyre meg amúgy is esélytelen volt már. Heidfeld hamar letudta a dolgot, de meg is lehet nézni, hogy hogyan, ütközés nélkül nem is ment neki sem.
Nem akarom felmagasztalni de la Rosát, mert szerintem inkább középszerű versenyző, de azért bele kell venni azt is, hogy azon a futamon nem sok értelme volt vagánykodni, mert nem nyert volna vele semmit, ha 1 kör alatt letudja Schumachert, csak kockáztatott volna.Amúgy meg ha jól emlékszem, azon a futamon Kimi mögött autózott, tehát a sebességére sem lehet panasz. Más versenyeken mondjuk néhány hellyel hátrébb autózgatott, de nem volt olyan nagyon hulladék a teljesítménye. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy valószínűleg a csapat inkább Kimire koncentrált, nem a beugrósokra.
De la Rosa egy új csapatnak főnyeremény lenne, lévén, hogy diplomás gépészmérnök a végzettsége, és nem kevés évig volt egy élcsapat tesztpilótája. Wurzhoz hasonlóan mindent tud arról, hogy egy autót hogyan kell fejleszteni, tesztelni, tökéletesíteni. Az igazi teljesítményt meg úgysem éri meg, mert mire az autó jó lesz (ha az lesz valamikor), már úgyis aggastyán lesz.
[ Szerkesztve ]
-
wildrain
addikt
válasz
proof88 #44585 üzenetére
Barcelonában legfeljebb az előző verzión, a gyorsabb első kanyarral lehetett ez igaz, de amióta ott a sikán, már lassabb a célegyenes is, és szerintem is inkább a hajtű előtt fékeznek legnagyobbat.
Silverstone-ban viszont közel egyforma sebességgel mehetnek a kettes és a hetes kanyar előtt, mert a célegyenes majdnem padlógázas (nehéz autóval, kopott gumival nem az, de időmérőn igen), így az azt követő kis egyenes is nagyobb sebességről indul. Az ötös kanyar viszont lényegesen lassabb, mint az első, viszont hosszabb az egyenes és egy kissé lejt is. Nagyjából egyforma lehet a végsebesség, de szerintem is inkább a hetesnél gyorsabbak a hosszabb egyenes miatt.
-
wildrain
addikt
válasz
!Overdose! #44587 üzenetére
Én úgy érzem, hogy valóban a célegyenes végén van nagyobb lassulás.
A célegyenesből elég gyorsan el lehet fordulni, de a 10-es kanyar F1-es szemmel nézve szinte megállítja az autót.
Szerintem kb. így lehet:
1-es kanyar: 300-ról 130-ra (lassulás: 170)
10-es kanyar: 270-ről 90-re (lassulás: 180)hunnylander: Ez nem aktuális, nézd meg a pályarajzot.
[ Szerkesztve ]
-
wildrain
addikt
Ha ennek hihetünk, akkor a célegyenesben 15-tel többet mennek, de ránézésre a kanyarívek között nem 15km/h különbség van.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #44593 üzenetére
A végseb számít mivel a karbonfékeket ilyen nagy egyenes után az első pillanatban nyomják a legerősebben és fokozatosan engedik fel.
Az szerintem nem a karbonféktől, hanem a leszorítóerőtől függ. Amúgy meg értelmezési kérdés lesz ebből, mert ugye itt arról volt szó, hogy hol fékeznek a legnagyobbat. Mit jelent a legnagyobb? A g-erőket nézve, vagy a legnagyobb sebességbeli különbséget (előtte-utána) nézve?Azt sem értem, hogy miért ne lehetne leszimulálni a karbon és a fémfék közötti különbséget. Miben mások? Melegedésben, optimális hőmérsékletben, adott hőmérséglethez tartozó tapadásban, stb. Ezek mind legalább annyira számolhatók, mint az autó egyéb viselkedése. Nem azt mondom, hogy tutira olyan lesz, mint az életben, de ha az egyéb viselkedési jellemzők nagyjából jól szimulálhatók, akkor ez is.
[ Szerkesztve ]
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #44598 üzenetére
Te olvastad, amit írtam?
Nem azt írtam, hogy teljesen jól szimulálható, hanem legalább annyira jól, mint az egyéb jellemzők.
A fékpedál persze sosem lesz olyan, mint az igaziban, de ahogy nem lesznek valós g-erők a monitor előtt, így ezen sem kell meglepődni. De magának a karbon anyagú féknek a mechanikai viselkedését lehet számolni (alacsony hőmérsékleten gyenge lassulás, stb.), csak az a kérdés, milyen részletességgel. Ugyanígy a gumik viselkedése is csak nagyjából egyezik meg a valósággal, és még sorolhatnám. -
wildrain
addikt
válasz
madstunt #44596 üzenetére
Nem biztos. Egyrészt a légellenállás (és így az ebből fakadó leszorítóerő) nem lineárisan növekszik a sebesség növekedésével, tehát ha 100-ról fékeznek 50-re, akkor az nagyobb g-erővel lehetséges, mint 50-ről megállni, mert 50 körül alig van már leszorítóerő.
Másrészt ugye az sem mindegy, hogy milyen a pálya, mert ha kanyarban fékeznek, akkor elnyújtott féktáv van, valamivel alacsonyabb g-erővel, mintha egyenesben fékeznek, habár az erők összege (oldalra+előre ható) nagyjából ugyanannyi, mert a gumikat így is tapadáshatáron kell tartani. -
wildrain
addikt
válasz
Nowhereman #44613 üzenetére
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #44615 üzenetére
Ez kb. ugyanaz a probléma, mint mondjuk a kanyarban sodródás esete. Nem érzed a testeden, hogy az autó sodródik, hogy alul vagy túllkormányozott, de látod a monitoron a pálya, a tereptárgyak elmozdulásából, hogy hogyan mozog az autó.
Ugyanígy működik ez a fékezésnél. Elkezdesz fékezni, felszökik a hő, elveszik a hatékonysága a féknek, és látod, hogy nem jó a féktáv. Telemetrián meg lehet nézni, hogy mi volt, látod, hogy magas/alacsony a hő, és állítasz, vagy másképp fékezel.
Az gáz, hogy a pedálon nincs visszajelzés, nem puhul fel, vagy ilyesmi, de így van ez az autó pattogásával, vagy egy hátsó gumidefektnél is, azokat sem érzed semmin, csak a képernyőn mutatott viselkedésből (tegyük fel, hogy nem nézed a HUD-on a gumit).
Még mindig nem értem, hogy miért lenne kevésbé jól szimulálható, mint bármi más.[ Szerkesztve ]
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #44617 üzenetére
Tök más kérdés, hogy mit tudok lereagálni, vagy mit tud a program szimulálni. De ezek szerint nagyjából egyről beszélünk. A program kiszámolja valamilyen részletességgel az autó fizikáját, beleértve a fékek viselkedését is, és én ezt értem szimuláció alatt. A részletesség mértéke a programozón múlik, ő dönti el, hogy mennyire érdemes ebbe belemászni (erőforrás/hasznosság).
Te már azt is beleveszed a szimulációba, hogy mit tud az ember reagálni. Itt volt köztünk a nézeteltérés. -
wildrain
addikt
válasz
Nowhereman #44629 üzenetére
Én 8 éves vagyok, nekem még jogsim sincs.
-
wildrain
addikt
válasz
Nunder #45263 üzenetére
De ha egy kicsit is látnám rajta, hogy törekszik a cél felé... De nem sajnos
Hát ez van, Kimi már befásult.Sőt, már annyira befásult, hogy vele együtt fásult Button is. Jensont szintén annyira nem érdekli már a Forma1, hogy a verseny nagy részében csak autózgat-vonatozgat, aztán az utolsó körökben feltámad, de akkor meg már minek...
-
wildrain
addikt
A McLaren morgott Hamilton gumiégetése miatt
Nevetséges a McLaren is, mert nem értem, miért tesz úgy, mintha olyan lényeges lenne az idei év. Meg gondolom, letekert fordulatszámmal csinálta.
Meg ez a 43.3-as szabályzat is hülyeség, ilyen alapon az integető, gumiösszegyűjtő versenyzők is kaphatnák a büntetést, mert nem 95%-on haladnak a box felé.
Meg Whiting kivételezése is nevetséges, mert ugye akkor feltehetjük a kérdést, hogy ha látta, hogy szabálytalan, és nem jelentette, akkor miért is van ott? Vagy vannak kevésbé fontos szabályok is? (Vannak hát.) És Whiting csak úgy részrehajolgat?Szóval hülyeség az egész, Hamilton meg jópofa volt, rég láttunk ilyet (igaz, most is kb. 2mp-et mutattak belőle.)
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #45384 üzenetére
Nemtom, mennyire lehet köze a valósághoz, de nekem azok a magas kerítések nem tetszenek, olyan szűk és nyomasztó lett tőle az amúgy tágas pálya. Így egy kicsit olyan lett, mint az Albert Park, vagy a Gilles Villeneuve. Persze szükséges volt, mert a hely kevés, nagyon sok helyen közel van a pályavonal egy másik része, és nem lenne jó, ha szembejönne egy vezetőszárny vagy egy kerék.
-
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #45412 üzenetére
Ja, úgy ok.
-
wildrain
addikt
válasz
Csabee. #45473 üzenetére
Gondoltam, hogy nem ismered az idei szabályokat, ugyanis ezt megváltoztatták már.
Idén ki lehet állni büntetés nélkül, de az SC tábla megjelenésétől a boxutca bejáratáig, vagy a célvonalig (ha az autó nem megy be a pitbe), nem lehet egy adott sebességnél gyorsabban haladni. Így nincs előzési pont, és nincs büntetés sem, mindenki jól jár. -
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #45745 üzenetére
honnan?
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #45766 üzenetére
privi?
-
wildrain
addikt
válasz
Nowhereman #45777 üzenetére
Hol volt ilyen, hogy Suminak volt kevesebb pontja, és Barinak előre kellett engednie? Alig volt olyan, hogy el kellett engednie, ráadásul néhány verseny után mindig Suminak volt több pontja, mert valahogy Barinak nem voltak erős évkezdetei.
-
wildrain
addikt
válasz
Csabee. #45897 üzenetére
gondolom azokat az elektronikákat, amivel a verseny közbe beletudnak nyúlni a boxból
Ez már valamikor a kilencvenes években be lett tiltva. Pontosan ezért tekergetnek annyit a kormányon, mert már minden ilyen paraméter állítás a versenyző dolga.
És ahogy hunny írja, Vili azokra az elektronikákra gondolt, amiket tavalyra már betiltottak.[ Szerkesztve ]
-
wildrain
addikt
Ezt megnéztem volna élőben.
-
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #46015 üzenetére
Szerintem így is az lesz, mert a megsértett zsidó közösség valamiért nem gondolkodik. Csak azt látják benne, amin meg lehet sértődni, ahogy Bernie nyilatkozatát sem akarták úgy érteni, ahogy azt ő értette.
De azt azért szeretném tudni, hogy a srácok kinek szánták ezt a karlendítést. Bernienek, vagy a sértődötteknek? -
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #46018 üzenetére
Nagyon meg leszek lepve, ha tényleg nem jelenik meg egy kép sem erről a mozdulatról. Azért ez a sajtóban nem úgy működik, hogy "nem merik publikálni", mert hiszen pont a botrány, meg az érdekes téma hoz nagy példányszámot.
Ettől függetlenül persze előfordulhat, hogy nem jelenik meg egy kép sem, de annak szerintem inkább az lesz az oka, hogy letiltják azokat a képeket. -
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #46022 üzenetére
Ezzel senki nem foglalkozik. Azok az újságírók, fotósok azért vannak ott, hogy megírják a dolgokat. Ha készült az esetről egy fotó vagy videó, akkor azzal nem fognak foglalkozni, hogy azt félreérthetik-e egyesek, mert nem az ő felelősségük. Semmi közük hozzá, hogy ki hogyan érti.
-
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #46025 üzenetére
a fotóügynökségek igenis adnak a rangjukra és nem szándékuk hazudni a képekkel.
Hogy lehet képekkel hazudni??? Nyilván azok a sajtóelemek, amik felhasználják a fotóügynökségek képeit a cikkeikhez, azt írják le, ami történt, és nem azt, hogy a német versenyzők náci mozgalmat indítottak. Ilyen alapon nem csak ebben a témában, hanem bármely más fénykép mellé írt cikk lehet hazugság. Ez egyáltalán nem a fotóügynökség felelőssége.
Más kérdés, hogy nem fog megjelenni kép erről, mert a FOM vagy a versenyzők, vagy a menedzsereik, vagy a csapatuk letiltja.És igen, tényleg sajnálom, hogy nem látok róla képet vagy videót.
-
wildrain
addikt
válasz
proof88 #46521 üzenetére
Egyből nem is fog menni, az teljesen egyértelmű, hogy nem működik. Alig van formula autós tapasztalata, sőt: egyáltalán pályaversenyes tapasztalata, és akkor az F1 a királykategória, vagy mi. Meglepő lenne, ha egy ilyen váltás csak úgy megvalósulhatna...
Még azt sem igazán értem, hogy Abu Dhabiban hogyan ülhetne autóba, hiszen ahhoz, hogy versenyre beüljön, előtte jópár napot kéne neki tesztelnie. Csak végig kell gondolni: egy versenyhétvégén végig kell csinálni egy időmérőt, rajtprocedúrát, kerékcseréket... ez egy olyan újoncnak is nehéz eleinte, aki már formulaautós kategóriából jött, nemhogy egy olyannak, aki eddig ilyesmit csak távolról látott. És akkor ugye ott van még a legnehezebb: magának az autónak a gyors vezetése. Azért ehhez kéne pár tesztnap. -
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #46580 üzenetére
Szerintem ez egy gyönyörű trófea, tényleg nem értem, mi a bajod vele.
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #46607 üzenetére
De hiszen most is az.
-
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #46612 üzenetére
A te képeiden tényleg szép, szerintem szebb, mint Danica Patrick, akit inkább átlagosnak mondanék. De puttputt képén nem lehet eldönteni, hogy egyáltalán nő van a képen, vagy egy hosszú hajú férfi.
-
wildrain
addikt
válasz
D@ni88 #46615 üzenetére
Még átlagosnak se mondanád?
Szerintem az arca átlagos, a teste meg olyan sportolós, se segge, se melle. Persze ez tökmindegy, amikor az autóban ül, és engem a kinézete nem is érdekel különösebben, csak azokat nem értem, akik térdre borulnak a szépsége előtt, amikor kb. az utcákon sétáló huszonéves csajok fele megüti ezt a szintet. -
wildrain
addikt
Schumacher a Ring Raceren, német RTL.
Laudát is megnézném, hogy fossa össze magát.[ Szerkesztve ]
-
wildrain
addikt
válasz
proof88 #46777 üzenetére
Én még nem láttam olyat, hogy egy autó ne állna meg előbb-utóbb. Még ha megállva a gáz ki is akadna, és a kerék tovább pörög, vagy a versenyző nyomja neki valami miatt, ahogy tegnap, akkor sem kell emelőzni, meg hasonlók, mert van áramtalanító kapcsoló, amit minden pályamunkás ismer, és azzal simán leállítják a motort kívülről. Annyi, hogy oda kell menni, de a daruval emeléskor is oda kellene menni. Egyébként bár a közvetítés pont nem mutatta, de valószínűleg tegnap is a pályamunkás állította le a motort, mert amikor odaérkezett, már nyúlt az áramtalanító felé.
-
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #46781 üzenetére
Így van.
Annyit azért hozzátennék, hogy lehet, hogy az 50-60-70-es években is ezt mondogatták egyesek, aztán mégis lehetett tenni a biztonságért, el lehetett jutni oda, hogy ne legyen mindennapos a sérüléssel járó baleset. A biztonsági fejlesztésekkel sosem szabad leállni, habár a statisztikák nem hazudnak: minimális a sérülések száma (főleg a 20 évvel ezelőttiekhez képest), de még mindig előfordul.
Mondjuk nem tudom, mit lehet még tenni a formula sorozatokban a fej védelme érdekében, mert már lassan csak a kerettel való beburkolás hiányzik, azzal meg teljesen megváltozna az autók egyik lényeges eleme.
Aktív témák
- iPhone 13 Mini Midnight 128 GB eladó (eredeti akku 84%)
- iPhone 13 128GB midnight kártyafüggetlen 7 hónapos, Akku 98%! 2024 novemberig Apple garancia!
- GAMER PC i5-10500 2x8 GB DDR4 RTX 2060 Super 8GB 512GB Nvme
- Eladó bontatlan AMD Ryzen 7 7800X3D processzor
- Új bontatlan Sandisk Ultra 3d SSD 4TB és Samsung 2.5 870 Evo 500GB SATA3 (MZ-77E500B)