Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Andras6800

    senior tag

    válasz Shadowbull #10895 üzenetére

    Azt mondod egy PHEV töltés nélkül is jobb, mint 1 ICE.
    Oké. Akkor kíváncsi lennék ennek a fizikájára. Merthogy a nagyobb akkumulátor és plusz villanymotor miatt az autó össztömege jelentősen nagyobb, mint ICE esetén.
    Ha összehasonlítasz egy BMW X3 xDrive e30 PHEV-et egy BMW X3 xDrive 30i-vel, majd 200 kg a különbség. 2065 vs 1885 kg.

    Ez eddig önmagában szinte semmit nem jelent persze.

    Egy Hybrid előnyét az adja, hogyha töltöd konnektorról az akkumulátorát, akkor be tud segíteni a hajtásba. Ne adj isten full elektromosan elmegy. Többfélre Hybrid megoldás van, amennyire én tudom a legelterjedtebb az, hogy a váltóban fut össze a 2 hajtás. Igaziból mind1 is. Amit ki akarok hozni belőle, hogy amikor nincs feltöltve az akku, akkor ICE üzemmódban egy plusz ellenállás van a hajtásláncon, amivel meg kell küzdenie a motornak, hogy mint generátorként töltse az akkumulátort is. Azaz ha nincs feltöltve az aksi és nem segít rá a hajtásra, az autó több üzemanyagot fogyaszt. És nem csak azért mert nehezebb, hanem a hajtásban van egy bazi nagy generátor ami áramot termel. Van némi nyereség fékenergiavisszanyerésen, de azért avval nem mész messze.
    Amikor az akkumulátor nagy nehezen feltöltött, természetesen visszasegít a hajtásba. Ilyenkor csökken a fogyasztás.
    Ha ebből a 2 üzemmódból mérleget vonunk, akkor az állításod csak akkor állná meg a helyét, ha az enegia betárolásával több energiát tudunk betárolni mondjuk 100km alatt, mint amit 100 km-en kiautózunk rásegítéssel azonos környezeti viszonyok mellett. Evvel kompenzálva a plusz tömeg okozta fogyasztásnövekedést.

    Van egy harmadik üzem, amikor tisztán elektromosan megy. Itt a kulcs a hatótávban van. Azaz hány liter plusz benzin elfogyasztása X km-en elegendő arra, hogy tisztán elektromosan elmenj 40 km-t? Ugyan ezt a 40 km-t egy ICE hány literből teszi meg?

    Ez nagyon max akkor jönne ki, ha autópályán töltöd az akkumulátort, és városban EV-zel. De akkor is elhanyagoltuk a rendszer veszteségeit. Sajnos generátor üzem és meghajtás üzem közt van hatásfok beli eltérés.

    Így összességében, számomra az állításod nagyjából egyen értékű az örökmozgó feltalálásával. És nem úgy értem, hogy 1 L benzinből végtelen km... hanem, hogy energiamérleg szerint pluszt realizálsz a hajtáson egyéb energiaforrás bevonása nélkül.. pl konnektor.

    Abba meg bele sem menjünk, hogy egy ~3x % hatásfokú benzines motorral aksit tölteni nem túl gazdaságos.

    A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!

Új hozzászólás Aktív témák