Hirdetés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- HMD Skyline - jó szerelés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A Xiaomi 14T-k már töltő nélkül érkezhetnek
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A33 5G - a három az majdnem öt
- Mobil flották
Hirdetés
-
Gigantikus chipgyárat vihet az Egyesült Arab Emírségekbe a TSMC és a Samsung
it Több mint 100 milliárd dollár értékben húzhat fel gyárakat az Egyesült Arab Emírségekben a TSMC és a Samsung, miközben a helyi elnök most a Fehér Házba látogat.
-
"A homoszexualitás természetellenes" 😠
lo Ehhez képest a természetben nem ritka és evolúciós előnyei is vannak. ...
-
Sony PlayStation - Holnap éjszaka jön a következő State of Play
gp A Sony nagyjából húsz darab játékról oszt meg velünk részleteket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #10895 üzenetére
Azt mondod egy PHEV töltés nélkül is jobb, mint 1 ICE.
Oké. Akkor kíváncsi lennék ennek a fizikájára. Merthogy a nagyobb akkumulátor és plusz villanymotor miatt az autó össztömege jelentősen nagyobb, mint ICE esetén.
Ha összehasonlítasz egy BMW X3 xDrive e30 PHEV-et egy BMW X3 xDrive 30i-vel, majd 200 kg a különbség. 2065 vs 1885 kg.Ez eddig önmagában szinte semmit nem jelent persze.
Egy Hybrid előnyét az adja, hogyha töltöd konnektorról az akkumulátorát, akkor be tud segíteni a hajtásba. Ne adj isten full elektromosan elmegy. Többfélre Hybrid megoldás van, amennyire én tudom a legelterjedtebb az, hogy a váltóban fut össze a 2 hajtás. Igaziból mind1 is. Amit ki akarok hozni belőle, hogy amikor nincs feltöltve az akku, akkor ICE üzemmódban egy plusz ellenállás van a hajtásláncon, amivel meg kell küzdenie a motornak, hogy mint generátorként töltse az akkumulátort is. Azaz ha nincs feltöltve az aksi és nem segít rá a hajtásra, az autó több üzemanyagot fogyaszt. És nem csak azért mert nehezebb, hanem a hajtásban van egy bazi nagy generátor ami áramot termel. Van némi nyereség fékenergiavisszanyerésen, de azért avval nem mész messze.
Amikor az akkumulátor nagy nehezen feltöltött, természetesen visszasegít a hajtásba. Ilyenkor csökken a fogyasztás.
Ha ebből a 2 üzemmódból mérleget vonunk, akkor az állításod csak akkor állná meg a helyét, ha az enegia betárolásával több energiát tudunk betárolni mondjuk 100km alatt, mint amit 100 km-en kiautózunk rásegítéssel azonos környezeti viszonyok mellett. Evvel kompenzálva a plusz tömeg okozta fogyasztásnövekedést.Van egy harmadik üzem, amikor tisztán elektromosan megy. Itt a kulcs a hatótávban van. Azaz hány liter plusz benzin elfogyasztása X km-en elegendő arra, hogy tisztán elektromosan elmenj 40 km-t? Ugyan ezt a 40 km-t egy ICE hány literből teszi meg?
Ez nagyon max akkor jönne ki, ha autópályán töltöd az akkumulátort, és városban EV-zel. De akkor is elhanyagoltuk a rendszer veszteségeit. Sajnos generátor üzem és meghajtás üzem közt van hatásfok beli eltérés.
Így összességében, számomra az állításod nagyjából egyen értékű az örökmozgó feltalálásával. És nem úgy értem, hogy 1 L benzinből végtelen km... hanem, hogy energiamérleg szerint pluszt realizálsz a hajtáson egyéb energiaforrás bevonása nélkül.. pl konnektor.
Abba meg bele sem menjünk, hogy egy ~3x % hatásfokú benzines motorral aksit tölteni nem túl gazdaságos.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen