- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- iOS alkalmazások
- Z Fold6 imitátor árulkodik a fogyókúrázó igaziról
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Íme az új Android Auto!
- Hetedik generációs Gorilla Glass készült a középkategóriának
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Honor 200 Lite - nem százas a kétszázas
- Yettel topik
- Mobilhasználat külföldön
Hirdetés
-
Elindult a Valorant konzolos zárt tesztelése
gp Bár a készítők bétáról beszélnek, a játékban aktívak a trófea és achievement rendszerek, lényegében a teljes kiadást kaptuk meg.
-
Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
ph Az Odyssey OLED G8 32 hüvelyes, sík OLED panellel dolgozik.
-
Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
it A Microsoft úgy döntött, hogy biztonsági aggályok miatt elhalasztja a Recall AI funkciót, így azt csak szűkebb körben tesztelik egyelőre.
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
Hamarosan (hetek kérdése) elérhető lesz nálunk a NIO tartós bérlet (Magyarországon először), egyelőre kis készlettel (10 autó, de bővítjük), gyártói támogatással. Bérelt akku, bérelt autó, csere jogosultság. Jönnek a csereállomások is. jelige: "bátraké a szerencse"
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #8605 üzenetére
Ezért mondtam, hogy bátraké a szerencse
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Ide tartozik:
"Luxury electric vehicle maker Lucid Group said Tuesday that it delivered 1,457 of its Air sedans to customers in the third quarter"
"The company previously told investors that it expects to produce "over 10,000" vehicles in 2023, guidance it first provided in May and reiterated in August. Through the end of September, Lucid produced 6,037 EVs in 2023"
Élnek, amíg az arab pénz még kitart, aztán ellovagolnak a naplementébe.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A lucid gyártani nem tud. Minden darabon effektíve veszít. Nem a fejlesztési költséget nem hozza vissza, hanem a termelés nettó veszteséges. Nem kicsit, hanem nagyon. 4x áron adná, még akkor is veszteséges volna a gyártás. A mostani áron nem az értékesítés, hanem a gyártás a problémájuk, egyszerűen nem tudják felfuttatni. Ennyi a pénzért vennék az emberek, ha lenne mit. Te vársz 3 évig, hogy legyen egy olcsó Lucidod (ha még lesz Lucid akkor), vagy veszel egy Teslát 2 hónap múlva? Ha viszont 5x áron kínálnák, hogy legalább a gyártás ne legyen veszteséges, akkor kutyának se kéne. Szóval nem az emberekkel van baj...
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
21 szeptember végén így nyilatkozott a ceo:
"the company was on track to achieve its production target of 20,000 vehicles in 2022 and 50,000 in 2023."Ha 50e darabot tudnának gyártani, akkor sokkal kisebb volna a veszteség egy egy autón. 50e darabot viszont már eladni is nehéz.
Számolni? Igen, azt tudni kéne. De szerinted mennyire tud számolni az, aki augusztusban a közgyűlésen azt nyilatkozta, hogy idén több mint 10e autót fognak gyártani, aztán egy hónap múlva, q3 végén is még csak 6000-nél járnak? Se számolni, se igazat mondani.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #8621 üzenetére
30000 dbos backlogjuk van. Az 3+ év.
De csökken, mert ezrével mondják vissza a lassú szállítás miatt. 2 év alatt 15000 darabot se gyártottak. Akik 3-4 éve rendelték, és még két év múlva kaphatják meg, azok nem fognak kitartani, bármennyire kedvelték is.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #8623 üzenetére
Igen, komoly eltérés van a gyártás és az értékesítés számai között. Nem teljesen világos az ok a backlog ismeretében.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #8632 üzenetére
Tessék venni, és akkor végre lesz valami relevanciája is, hogy itt szívod a levegőt
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
Múltkor szóba került a 600km 1 óra töltéssel téma. Akkoriban nem értem rá reagálni. Most eszembe jutott.
Budapest - München 671 km 36 perc töltéssel 140-es tempóval (4 felnőtt, tele csomagtartó, mentünk tovább Spanyolországba)
49 perc töltéssel 887 km, már a Svájci határon voltunk.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #8657 üzenetére
Egyébként erre az útra abszolút igaz, amit írsz. Bruttóban az első töltés kb 25 perc volt, a második pedig 32 perc. (képek lejjebb) Összesen 57. Ezekből lejön összesen kb 3-4 perc, amíg a két megállásnál a lányomra kellett várni a töltés befejezése és az indulás között. Tehát lett volna ~54 perc. Neked szintén van egy megállásod kb 10 perc (kihajtás-tankolás-fizetés-vissza). Tehát Budapest - München útvonalon 45 perc a többlet. (Eközben összességében 100%-ról 15%-ra csökkent a töltöttség.)
Néztem még néhány másik 600+-os utamat. Kapott bruttó adatok (töltés előtti és utáni családi tökölések levonva): 57 perc (02. 100%->21% 678 km) , 64 perc (03. 91%->18% 692 km), 50 perc (04. 94%->14% 785 km), 58 perc (05. 95%->17% 597 km, 2 perces eltévedést levonva).
Ha valakit érdekel, a teljes anyag összes screenshotja (út globálisan és a bruttó számítás alapja kiemelve) becsomagolva letölthető itt: [link] A legjobbat azért beteszem direktben.
Szóval bruttóban tényleg közelíti az 1 órát egy 700km körüli út. Átlag idő 56,6 perc, átlag távolság 685 km
A 785km-es 50 percest azért beteszem ide is.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Új mai hír: Model 3 új akku: 600 V rendszer a korábbi 400 V helyett.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
titán
Azt is hozzá lehet számolni, egy tankolás kb 15-20 perc a cipőhúzástól a kabátlevételig. Azt figyelembe véve 700 km-es utanként 30-35 perc a villanyos hátránya. Egy TM3 LR esetén egy kiállással számolva csak 10 perc körül.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #8683 üzenetére
Ez teljesen valós fogyasztási érték, nem az autó saját, belső mérése, hanem a százalékok fogyásból visszaszámolt, és az útra visszaosztott valós fogyasztási adat. Te is tudod ellenőrizni egyszerűen. Itt van minden adat. Százalék, út, stb.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A csúcs felszereltésgű id.3 és a közepes felszereltségű ioniq vannak majdnem egy árban [link] Az emberek képtelenek megérteni, hogy az ioniq csak az (alapvetően olcsó alap)árához képest jó autó, nem általánosságban. Elhitték az zinternet bugyrainak, hogy AZT KELL VENNI
A két szoftver meg egy másik kávéház. Az id.3-é nem az ioniq ősi vacak szarjához képest problémás, hanem ahhoz képest, hogy Tesla jellegű szoftvert akartak. Az nem jött teljesen össze, de a IQ és a id3 szoftvere nem is említhető egy lapon.
AZ ID.3 minden egyes porcikája sokkal jobb autó, mint az ioniq.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
What do you do to mitigate range anxiety? "I charge when I have to."
My final comments: "I drive electric cars for 5 years. I had 4 different models, and 5 different cars. EV range anxiety is a common feeling of ICE drivers."
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz FIREBLADE78 #8811 üzenetére
Csak város, kis kihasználtságra e208-at vagy eGolfot vennék.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Tudtommal néhány felmondás történt, és mindenhol voltak problémák. De nem tudom pontosan minden ügyletet. Nem is tudhatok, ez üzleti és banki titok. Nem véletlenül nincs kommunikáció Facebookon, nem oda való. A panaszosok is hibáztak itt, ugyebár.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
loptam, de akkor is:
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz abrtom87 #8931 üzenetére
Mennyire akarsz spórolni? Nálam 3x20 van 2db 3 fázisú autó mellett és simán elég. Pedig évente 80ekm-t megy a két autó. Úgyis elég ez a betáp, hogy a házban van 8kW-os szauna, nagy részben hőszivattyús a fűtés és tűzhely is villanyos. Egy pici odafigyelés mellett sima liba. Tudni érdemes, hogy 20A kb 23-24-ig folyamatosan túlterhelhető, és negyed óráig a 28A sem gond. Évek óta így használom. Nem az abszolút pillanatnyi csúcsra érdemes tervezni, hanem kicsivel alá.
A 3x16-ot kicsit kevésnek érzem, mert akkor egyetlen fázison sem marad más tartalék, mint ami a kismegszakítóban van, de mivel nálad most a ház egy fázison lóg, így a 32+16+16 tűnik a legjobbnak. Ha eddig jó volt az egy fázisú terhelés, akkor most is maradnék annál, mert azon a fázison azonos % miatt nagyobb túlterhelés érhető el problémamentesen. A fő fázison elmegy 36-37A tartósan, amiből 16A megy az autóba, tehát legalább 20-21A marad a háznak az eddigi 18 helyett.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Nálam rövid ideig elbírja a 3x16 töltést, mellette 1x13 töltést és még mellette a házat. Összesen legalább 35A-t a terhelt fázison. 10-15 percig simán. Onnan tudom, hogy az évek alatt volt párszor, hogy elfelejtettem levenni a 3 fázisú töltést.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Kukipapa_rr #9291 üzenetére
Abrp hülye. Akkor működik csak viszonylag jól, ha kézzel beállítod a fogyasztást az autó valós fogyasztáshoz. Pedig még fogyasztás automatikus beállítás is van (autóból használat során kiolvassa), de még úgy is rossz. Van abrp prémiumom, de nem jól használható. A legjobb a Tesla saját (már telefonon, távolról is tervez), második a saját rutin, tapasztalat, messze harmadik az abrp.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Kukipapa_rr #9305 üzenetére
Ha hazaérek, küldök teslafi adatokat
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
Én egy 13A-es Tesla töltőt használok 3 éve (előtte 2 évig Chevy Volt és Nissan Leaf töltőket ugyanúgy táplálva) egy kertbe leszúrt kültéri hosszabbító dupla Schuko aljzatából. A hosszabbítót pedig 5 éve folyamatosan ugyanabban az aljzatban tartom bedugva a garázsban. Minden gond nélkül.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Jól látod, minél hosszabb az út, annál kevésbé van előnye a nagyobb akkumulátorkapacitásnak. De valójában rövidebb úton sincs jelentősége, hiszen az akkuméretnek megfelelő különbséget 5-10 perc alatt töltöd be. Tehát ha a típus nagyobb akkumulátorosával épp kijön töltés nélkül, akkor egy kisebb akkussal 5-10 percet kell tölteni max ugyanazon az úton.
Villanyosnál mindig a fogyasztás a használhatóság kulcsa. Kisebb részben a töltési sebesség és szinte semmilyen mértékben az akkuméret.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Új hozzászólás Aktív témák
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő