- Magyarított Android alkalmazások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Fotók, videók mobillal
- A Qualcomm lehet a Galaxy S25 kizárólagos chipszállítója
- Mobil flották
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Sony Xperia 5 V - kell-e nekünk zoom?
Hirdetés
-
T Phone 2 Pro - majdnem mindenben jobb
ma Az első körös magentás szolgáltatói telefonok ugyan nem voltak drágák, de sok kompromisszumot követeltek meg. A második generációs páros minden szempontból fejlődött, miközben az árazás maradt.
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Az NVIDIA lett a világ legértékesebb vállalata
ph A 135,58 dolláros záró árral a cég elérte a 3335 milliárd dolláros kapitalizációt, átvéve a vezetést a Microsofttól.
Új hozzászólás Aktív témák
-
opr
veterán
válasz
Tiédetis #2373 üzenetére
Kopasz féle 450 eur-ban ezek a költségek nincsenek benne? Azt hittem, a "csomagban" benne van a Magyarországi forgalombahelyezés is.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
tuzpenge #2375 üzenetére
450khuf is a bőven megéri kategória szerintem, már ilyen értékű kocsi esetén is. Legalábbis látva a két kínálat (hasznaltauto.hu, mobile.de) közötti orbitális különbséget, szerintem én azt választanám.
És igen, teljesen egyetértek a szimpi részével is."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
venom8888 #2377 üzenetére
Így már azért neccesebb a dolog, de még így is megérheti. Csak fejben matekozok, de úgy látom, hogy ez az 5 milla körüli ár pont a határon van, ahol necces, megérheti, de csak éppenhogy.
Ez alatt kb fix, hogy nem éri meg, e fölött meg szinte biztos, hogy de. Pláne, hogy azért Ő fost nem fog hozni, amit tőle kapsz, abban azért elég nyugodt lehetsz, hogy fasza a gép."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
venom8888 #2379 üzenetére
Oh, my bad, én hybrid aurist néztem, valamiért úgy emlékeztem, az a cél.
Abból találtam sok jót.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
venom8888 #2394 üzenetére
Ujabban (ertsd: utobbi ~5-10 evben) mar nagyitoval kell keresni azokat a kocsikat, amikhez jar potkerek.
Haver ugy oldotta meg, hogy vett egy meretben passzolo szuksegpotkerek-szettet, amit a csomagtarto oldalahoz applikalt. Valami 80km/h a max, amennyivel lehet vele menni, annyira eleg, hogy a legkozelebbi gumisig elmenj vele, ha nagy a gaz. Csomagtartobol persze ~15-20cm buko (nala) bal szelen, de szamara ennyit meger. Ha ugy alakul, hogy a kovetkezoben nekem se lesz semmilyen potkerek (es 99%, hogy ugy alakul, a fenti okok miatt), akkor En is valami hasonlo megoldasban gondolkodok. Nekem meger vesziteni par litert a csomagtartobol azert cserebe, hogy tudjam, hogy ha gaz van, tovabb tudok menni.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
venom8888 #2405 üzenetére
Ezt már tényleg, igazán csak Te tudhatod, hogy neked mi a fontos.
Itt egy cikk, [link] amiben van felszereltségről infó, aztán döntsd el. Ha ennél pontosabb infó kell, akkor meg keress egy hivatalos toyota katalógust a neten.A cikkben ezt írják:
"Az alap felett a tuti. Bár a Prius IV alapáron is nagyon felszerelt (Live felszereltség, egyebek mellett kétzónás automata klíma, városi koccanásgátló és távolságtartós tempomat, LED fényszóró, érintőképernyős audiorendszer és tolatókamera, stb), igazából a 9,7 millió forintos alapverzióhoz mérten mindössze 300 ezer forintos felárat jelentő Active szint tűnik a legjobb választásnak. Ha nem is feltétlenül az alap 15-ösnél mutatósabb 17 colos felnik, hanem a bőr kormányborítás, az elektrokromatikus (éjjel a hátulról jövő fényre sötétedő) belső tükör, a kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer, valamint a szélvédőre vetített kijelző (HUD) és a holttérfigyelő miatt. Nem rossz persze a további 1,2 millió forintért kapható Executive sem, ahol már navigációs rendszert, bőr kárpitozást, esőszenzoros ablaktörlőt, JBL hifit, a Qi szabványt támogató telefonokhoz vezeték nélküli töltőt és első-hátsó radarokon alapuló parkolásasszisztenst is kapunk.""Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
venom8888 #2408 üzenetére
Úgy mondjuk tényleg nehezebb lehet eldönteni, hogy mi is az, ami tényleg kell, és mi az, ami végülis jó, ha van, de nem annyira fontos.
Abszolút személyes dolog, de szerintem típustól függetlenül fontos a bőr kormány, a jó lámpa meg a kényelmes ülés.
Nem annyira nagyon fontos, de nagyon jó, ha van ülésfűtés, bőrkárpit (sokkal könnyebb tisztán tartani, mint a szövetet), állítható deréktámasz, tempomat, tolatókamera.
Jó, ha van: ülés hűtés, jó hifi, parkradar (kamerán felül), követős tempomat, elektromosan állítható ülések, automata lámpa, ablaktörlő, egyebek.Ami ezeken felül/kívül van, az számomra az a kategória, hogy ártani biztos nem fog, de kelleni se kell. De mondom, ez nagyon személyes es szubjektív.
Ez alapján én azt mondanám, hogy számomra, ha prius iv-ben gondolkodnék, az lenne a cél, hogy legyen executive, de ha active-ból találok szépet, azt is elfogadnám. Live-ot nem lennék hajlandó megvenni, ezen az árszinten olyan számomra alap dolgok hiányoznak belőle, hogy azt már nem nyelném le.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Letezik olyan tolto app/terkep/akarmi, amiben benne van egesz europa, tud utvonaltervezni meg stb?
Mint mondjuk a zap-map, csak az kizarolag UK, olyan kene, ami teljes Europa."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
Shadowbull #2948 üzenetére
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
stickrs #3023 üzenetére
Amugy maga az otlet nem lenne rossz, szamomra tokeletes tudna lenni egy olyan (akar plug-in hybrid, akar nagyobb tavot tudo teljesen elektromos), aminek a tetejen van akar csak 1m2 napelem. Ha csak napi 2km-t beletolt, akkor az ev 3/4-eben gyakorlatilag ingyen jarnek.
Mert nalunk ugy van hasznalva az auto, hogy ~szeptembertol majusig szerintem a havi 50km sincs meg atlagban, kb csak bevasarolni jarunk el meg focizni, kozeli haverokhoz, stb. Aztan jon a jo ido, akkor viszont megindulunk, sok hosszu ut van, ami viszont tenyleg hosszu, tobb oras, tehat ugyse az otthoni toltes szamitana.Gyors szamolas erre (aztan ha elrontom, majd javitsatok ki legyszi): Mondjuk feltetelezunk egy varosi 20kw/100km fogyasztast, meg az 1m2 napelemtol atlag 50W-os teljesitmenyt (veszteseggel egyutt, oszi-teli-kora tavaszi felhos fostalicska idojarasban) napi 10 oraban, akkor az azt jelenti, hogy napi 0.5kW megy bele a kocsiba, ami napi kb 2.5km-nek felel meg, mindenre IS eleg lenne szamomra.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
stickrs #3026 üzenetére
2500 eur-ert dugjak a seggukbe, annal olcsobb (ha van sajat beallod) ha epitesz egy kulon toltot, tetejen napelemmel, ami meg a kocsit is arnyekban tartja nyaron meg vedi a jegtol/esotol telen. Vagy akkor mar egyszerubb a haz tetejere rakni valami alap rendszert, vagy akkor mar elkolteni ra a duplajat, es kapsz egy olyan rendszert, ami kb nullazza a villanykoltseget.
Nagyon max 500eur-os felarral meg talan erdekelne is."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
-
opr
veterán
Azért 40% körüli hatásfok az már nagyon durva lenne, ha sikerülne csak addig eljutni, hogy költséghatékony módon gyártható és ez a hatékonyság tartósan annyi is marad, már az olyan változásokat hozna, hogy ihaj.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Nem értem, nem lehet ezt ui oldalon simán a userre bízni?
- Hé, paraszt, melyik kábel megyen itt Budára?
- A bal.
- Csurgatom a mannát!Vagy túlegyszerűsítem a dolgot?
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Jó, csak egy zoe-nál ezt elintézi az ember egy szomorkás kis félmosollyal meg egy legyintéssel, hogy hát igen, olcsó kis francia kocsi, nagyon jó ár - érték aránnyal, vannak ilyen dolgok, mindent nem lehet, na.
Viszont egy brutál drága BMW-nél nagyon mások az elvárások. Megint jött a hagyományos gyártó, aki majd jól megmutatja az ipari hulladék teslanak...Megmondom őszintén, ez a videó most nekem kicsit fájt, mert az i40 (az orrát leszámítva) nagyon tetszett. Az illesztési hézagok már faszák a teslakilleren, már csak az kéne, hogy mint autó legyen használható.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
tibcsi0407 #3498 üzenetére
Nagyon nem szeretem a suvokat, ettol fuggetlenul egyre inkabb ugy tunik, hogy a kovetkezo nekem is az lesz, mert nem igazan lesz valasztasom, ha igy folytatja az autoipar. Egyreszt nem szeretnek az egyetlen matchbox lenni a sok teherauto meretu fos kozott a forgalomban, masreszt lassan minden normalis kocsi suv, abszolut nem torodnek a gyartok a nem suv-okkal. Vagy max ilyen latszat szinten.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
tibcsi0407 #3500 üzenetére
En is igy gondoltam, de ott van pl a model3 meg az i40, ezek azert elegge auto formaju autok, szoval van remeny.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
Shadowbull #3502 üzenetére
Biztos voltam benne, hogy megjelensz, amikor a tokeletes bmw-rol kiderul, hogy megkapta a szokasos bmw-s minosegbiztositast.
Mondjuk a teslafan jelzot erosen visszautasitanam, de nalad ez semmit nem erne, mert a szemedben mindenki teslafan, aki szerint a tesla nem egy vodor csavar. Szerintem meg teljesen szelsoseges, elvakult, buta a nezopontod, aminek emiatt konkretan zero sulya van."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
tibcsi0407 #3505 üzenetére
"De nem kizárt, hogy az i40-nél pont ezért jön elő az akkuprobléma a videóban, mert a kevés hely miatt nem elégséges a hűtése."
Ah, kizartnak tartom, hogy ne tudnak megoldani. Kap majd egy rancfelvarrast, ahol a kerdest nem a penzugyon dontik el, hanem mashol, nem szexualizaljak meg az utolso fillert is, es kap valami erosebb klimat, es/vagy valami tesla-ehoz hasonlo rendszert, ami mindig ugy es oda vezeti a levegot, ahova kell, esetleg csavarnak egyet a szoftveren aztan jo lesz az."Nekem a Tesla tudása tetszik, de nem kellene. Alapvetően németautó-párti vagyok, jobban bejön külsőre a BMW design most, mint a Mercedes például, de a koreaiak brutálisan jönnek felfelé."
Nemreg vegre elesben is kiprobaltam a model3-at, egy 2021-es long range modellt. Elismerem, hogy jelenleg ugy mindent egybeveve ez a leginkabb hasznalhato elektromos auto, de oszinten szolva az van, hogy az aranak a felet se adnam erte. Egyszeruen olyan helyeken latok olyan sporolast, ami szamomra nem elfogadhato. A kormany "bore" pl konkretan olyan szinten silany, hogy rendesen rossz volt fogni. Valahol a regi daewoo matiz muanyagkormanya es az ujabb suzukik borkormanya kozott van az erzes. Nem lenne ezzel semmi gond, ha a felebe kerulne a kocsi. De igy, pont azon a ponton, ahol mindig fogod, ennyire gagyi anyagnak lenni. Blargh. Nem kene. Ezen felul idegesitenek a latvanyos sporolasok, mint pl a hatso ultraigenytelen kartamasz/pohartarto is, egyszeruen az ilyen dolgok ennyiert nekem mar nem fernek bele. Mindezek ellenere is ugy gondolom, hogy osszessegeben a legjobb elektromos auto, ha valaki mindenre IS akarja hasznalni, csak az a baj, hogy a legjobb elektromos auto meg mindig nem jelenti azt, hogy amugy, mint auto, plane ar-ertek aranyban, jo.i3-at meg nem probaltam, de az amugy pont erdekelne egy kor erejeig. Design nagyon nem jon be, emiatt magamnak nem is vennek, de akkor is kivancsi vagyok ra, nagyon megelozte a korat az a kis gyosz, ott nagyot alakitott a BMW.
ui.: Amugy alapvetoen japan parti vagyok, de ha most kene kocsit venni, szerintem az uj phev c merci lenne a szivem valasztottja. Nagyon tetszik, jelenleg az a terv, hogy kivarok par evet (nagyon uj konstrukcio), addig marad a benzinzabalo, aztan meglatjuk a tapasztalatokat, mennyire megbizhato, mennyire jo a valosagban, vannak-e a mercire ujabban sajnos jellemzo zorejek/nyikorgasok a belterben, stb, aztan meglatjuk. Papiron iszonyatosan tetszik a gep, formaja is bejon, par dolog van, ami zavar (sok zongoralakk, erintofelulet a kormanyon, stb), de ezeket kiveve egyelore minden szempontot figyelembe veve nagyon nyer. Drukkolok, hogy ne deruljon ki rola semmi durva tipushiba, es megvan a kovetkezo kocsim szerintem.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Jo, de ez az illiberalis gyorsnaszadnak is koszonheto, ami csak ugy tolja maga elott a forintot (a vizesesen lefele). Emiatt forintban nem is nezem mar az uj autok arait, gyakorlatilag nincs ertelme. Igy folytatjuk, lesz meg 20 millio is a Zoe 5 evesen hasznaltan is, ne felj.
Amugy ezen felul is, nevetsegesen megdragultak az autok, de ez teljesen ertheto, igy is eves varolistak vannak kb mindenre, miert adnak olcsobban? En se adnam."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Az ülés nekem is nagyon kényelmes volt, bár az ülésszellőztetés/hűtés nekem még ezen a ha rövid próbaúton is nagyon hiányzott belőle. Mióta van, azóta nem vagyok hajlandó elengedni, biztos, hogy a következő kocsimban is lesz (állítható deréktámasz szintén ilyen, de azt nem tudom, van-e a model3-ban).
De amúgy ezt kivéve tényleg nagyon kényelmes volt. Zajosnak se mondanám, szerintem az is teljesen rendben volt (bár tény, hogy ebben bőven le van maradva a hasonló árú prémiumoktól, de szerintem bőven elég jó), viszont az én ízlésemnek cefetül rázott még a vajsima svájci utakon is, futóműben bőven lenne még hova fejlődni. Dehát na, semmi sem tökéletes, mindent nem lehet. Plusz ebből sok ízlés és egyéni preferencia dolga.
Összességében egy nagyon fasza kids kocsi, na. Csak nem nekem.
Ui.: Amúgy ha a hülye lexus kiadná az es-t való normális hajtáslánccal, lehetőleg plugin verzióban, de olyanban, hogy minimum 60-80km-t valós körülmények között is el tudjon menni elektromosan, meg normális menetdinamikája legyen, ne ez a hülye harmatgyenge 300h, attól nedvesedne a bugyim rendesen. Pedig annak is vannak bajai, de nekem tökéletes lenne. Minden szempontból.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
Shadowbull #3528 üzenetére
Ha jól tudom, most rav4-ed van. Szerintem oda a 100kwh kevés lenne ehhez 140-es tempomat mellett. Inkább egy 120-as, és még akkor is úgy érkeznél meg, hogy utána már nem nagyon mész sehová, amíg fel nem töltöd.
Amúgy 6,5 óra az pl nekünk már sok. Ha más nem, 3-4 óránként egy 5-10 perces szünet nekünk kell, és ismerősei körön belül mi még jól is bírjuk, van bőven olyan is, akik minden óra után meg akarnak állni kb, de két óra a nagyon max, amit bírnak.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
Shadowbull #3534 üzenetére
Azt áruld már el, hogy szerinted miért teslafan rajtad kívül a világon mindenki?
Nevetséges amit művelsz, komolyan. Attól, hogy valaki nem szereti a BMW-t, még nem biztos, hogy teslafan.
Sőt, mondok egy durvábbat, ettől biztos le fogja dobni az agyad a láncot, mert nagyon durva: attól, hogy valaki szereti a tesla-t, még nem biztos, hogy teslafan!Durva mi?!
Ui.: Amúgy pláne idegesítő, hogy iszonyatosan alacsony, primitív, boszorkányüldözős szinten tolod ezt a teslafanozást, semmivel nem különb módon, mint a kilúgozott agyú, összeesküvéshívő szélsőjobbos "lipsi"-zők. Konkrétan tökéletesen ugyanaz a színvonal, amit művelsz, igazán megregulázhatnád a kilazult idegszálaidat, és megtanulhatnál kulturált módon társalogni a témában. Pláne, hogy ha jól tudom, már ezért figyelmeztetve is voltál, nem is egyszer.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
Shadowbull #3543 üzenetére
Nagyon meglepne, ha egy-két generációval a megfizethető szilárdtest akkun túl (tehát tippre kb 15-20 év múlva) ne lenne sima ügy egy 150kwh-s akkus utazóautó. Suv, nagyobb szedánok, stb.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
Shadowbull #3544 üzenetére
A teslakillerezés az konkrétan abszolút nem teslafan szokás, hanem a rendkívül idióta, kattintásvadász modern autós újságíráson élcelődés, ami lassan mindent kikiált teslakillernek, ha akku van benne, és még nem jelent meg. Szánalmas, és idegesítő, hogy folyamatosan ezt nyomják, és évek óta nem veszik észre magukat, nem meglepő, hogy ezen röhög a fél internet. Pláne, hogy lehet utálni a tesla-t, de a vége a mai napig mindig az, hogy összességében, mint közlekedési eszköz, az elektromos autók között az használható a legjobban. (Hatékonyság, töltés, akku hőháztartás, stb alap a->b dolgokról beszélek, szóval tényleg az alapokról, nem arról, hogy milyen extra funkciók vannak meg milyen a futómű.)
Vannak teslafanok, igen, és idegesítőek és agyatlanok, de nagyon, de mindenkit annak hívni az pontosan ugyanaz a legalja szint.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
Shadowbull #3546 üzenetére
Ezért a terv nekem is a következő kocsira: valami japán vagy német hybrid. Aztán azzal kihúzom addig, míg nem lesz elérhető (meg kitapasztalva) a szilárdtest akku.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
joghurt #3583 üzenetére
Ha szimultan szivrohamot akarsz okozni egy teljes fejlesztoi reszlegnek, csak menj be egy meetingre, es mondd azt, hogy "Ne gondoljatok tul, majd a lyuzer megoldja, nem hulye az!", aztan lehet figyelni a reakciokat. Mentoket azert minimum 10 perccel a kinyilatkoztatas elott hivd ki.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
joghurt #3590 üzenetére
A hp szoftver meg e között hatalmas különbség az, hogy ott a user feleslegesen volt szivatva, mert nem tudott kárt okozni úgy sem, itt meg de, tud. A mai, social media korszakban kerülni kell az ilyet bármi áron. Mert szerinted a kedvesvevő be fogja vallani, hogy azért van rottyon a fél éves, 20 milla feletti kocsija, mert 100%-ra erőltette folyamatosan és úgyhagyta? Fogja a francokat. Feltölt egy ragevideót a youtube-ra, és kész is az urban legend, amire lehet 20 év múlva is mutogatni, hogy a drága szarod fél év alatt tönkremegy. Aztán sok sikert ahhoz, hogy utána ezt a kárt valahogy kijavítsd, a lehetetlennel határos.
Kiváló példa erre ev témakörben az, hogy lassan ha egy parkolóban álló teslaba megy bele valaki, akkor is a cikkek felének az lesz a címe, hogy a tesla autopilot miatt volt. Lehetetlen konkrétan úgy igazából tudni, hogy mikor, mennyi és milyen baleset történt igazából úgy, hogy az fsd vezetett, de még azt is, hogy mennyit az autopilot/enhanced autopilot, mert összevissza beszél mindenki mindenhol mindent (ebbe beleértve azt is, hogy Musk is szeret "kavarni"). Szóval nem, ilyen nincs. Nem lehet olyan opció, ami utólag könnyen tagadható, vizuálisan nem látszik, bizonyítottan káros, és a userre van bízva. Pláne ennyire új technológia esetén. Mert ha egy e46 tulaj feltesz egy videót a yt-ra, hogy istenbizony csak 20-al ment szépen nyugodtan, eskübizti nem driftelte körbe a várost kétszer, mégis megette a gumikat az a fos 2000km alatt, mindenki kiröhögi, hogy ez vagy hülye, vagy minket néz annak. Mert mindenki ismeri a technológiát ami mögötte van, együtt nőttünk fel vele, van vele vagy 150 év tapasztalat.
Na, majd ha az elektromos autó is eljut idáig, lehet róla szó, hogy hagyjuk a usert hülyének és károsnak lenni. Addig meg mindenki védeni fogja a saját seggét amennyire csak tudja, és ez teljes mértékben érthető.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Ennek akkora urban legend szaga van, hogy kib@ssza a kapucsengot. Azert az i3 az egy bmw, nem valami dzsunka fos. Tegyuk hozza, egy ilyet meg a legdzsunkabb kinai fosnal se biztos, hogy elhinnek kapasbol, nemhogy egy normalis markanal.
Amugy szvsz: jozan paraszti esz, es nem lehet baj. Egyetlen auto se szereti, ha folyamatosan uvegelve van. Se az ekhos szeker, se a lada, se a 911 gt3. Bar mint villanyauto, azert valoszinuleg az i3-nal mondjuk pont kevesbe okoz gondot -legalabbis motorikusan- az egyatlan vezetes, mint egy belsoegesunel.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
joghurt #3781 üzenetére
6 éve lakok Londonban. Életemben nem láttam még ilyet, nem is hallottam róla. Ettől persze lehet, hogy mégis létezik, de meglepne. Kb mindenhol IS kamerás rendszer van, ahol fix ideig lehet parkolni, minek lenne rajzolgatós biodroid?
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
joghurt #3848 üzenetére
Ez nagyon jo! Tetszik! Mondjuk lehetne kevesbe analog megoldas is, de akkor is, legalabb egy valami, ami valaszol/megold egy problemat.
Koszi a linket!"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
Shadowbull #3904 üzenetére
Amugy van mar rola info, hogy ugy a valosagban mit is jelent pontosan ez az L3? Mert tudtommal az egy olyan izelybizgentyu, aminel meg mindig a sofor a felelos mindenert, csak elvileg a rendszer okosabb, mint egy sima savtartos-radaros tempomat.
Tehat jelenlegi ismereteim szerint az L3 az a rendszer, ami meg el-elbassza, tehat folyamatos felugyeletet igenyel, viszont mar igazabol onvezeto, elvarhato tole, hogy okosan valtogassa a savokat, lehajtohoz menjen magatol, sofor beavatkozas nelkul (kiveve ha elcseszi) stb.
Te jobban moge latsz ennek. Mennyire vagyok kozel a valosaghoz?
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
Shadowbull #3908 üzenetére
Na, az úgy már viszont nagyon más! Kíváncsi leszek, ki lesz az első, aki ezt általános jelleggel be meri vállalni - tehát nem egy pár km hosszú autópályán, hanem úgy, hogy ott van, lehet használni, ha a feltételek amúgy adottak.
Egy ilyen L3 rendszer, feltéve, hogy jól, megbízhatóan működik, nagyon jól tudott volna jönni az alvás nélkül (ok, 2*2 óra kocsiban alvás volt) 27 óra alatt, váltósofőr nélkül letolt London - Budapest távon.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
Shadowbull #3910 üzenetére
Rosszul fogalmaztam. Úgy értettem, hogy általános jelleggel, de azért még mindig kizárólag autópályán.
Igazából amúgy is az, meg a városban dugózás az, amit ki kéne váltani úgy igazán. Tehát az unalmas, monoton részeit a vezetésnek. A többi maradhat manuális tőlem még 40 évig is, leszarom (még örülök is neki, hogy vezethetek), de ha az unalmas, monoton részeket lepasszolhatnám a gépnek, annak tudnék örülni.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Öööö, rossz híreim vannak: Mg, Volvo, Lotus, Polestar mind kínai kézben van. Plusz ezeken felül még jönnek az eleve kínai márkák is, mint pl byd, nio, dongfeng... Nyakig leszünk öntve kínai... Autókkal. Csak azt remélem, hogy nem fogjuk megengedni, hogy ugyanolyan versenytorzító magatartással kinyírják a nyugati márkákat ebben az iparágban is, mint annyi minden másban (de ebbe itt nem megyek bele mélyebben, mert nagyon off, és kirakják a szűrömet).
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
cinemazealot #3951 üzenetére
Feltartasz 200 embert, kilométeres sorok mögötted, ami miatt a sok idegbeteg barom összevissza cikázik és veszélyeztet mindenkit haladási iránytól függetlenül, aztán leírsz egy ilyet:
"Jó ég, itt nem önhatalmú feltartásról van szó, hanem arról a tényről, hogy Rajtad kívül más is él ezen a bolygón."
Érzed az ellentmondást?
Amúgy ha elegánsan nem vesszük figyelembe a valóságot, akkor persze, igazad van, amíg nem szegsz szabályt, olyan lassan is mehetsz, hogy közben a gyerek a kocsi mellett sétálva pitypangot szed, és közben ízlelegetheted az erkölcsi fölényedbe vetett mély hitedet.
A valóság viszont az, hogy tele vannak az utak olyan emberekkel, akik alkalmatlanok a normális közlekedésre, idegbetek, rohannak, cikáznak, stb. Ezek az emberek általában annyit szeretnének, hogy ne legyenek feltartva, mert szeretne a lehetőségekhez mérten gyorsan odaérni, ahova megy. Persze van hülye vadállat is, aki akkor is cikázik meg nyomja, ha lehet amúgy rendesen haladni, de az más kérdés, azon nem lehet segíteni.
Szóval, igazad van?
Technikailag igen.
Ettől függetlenül bunkó dolog, mert konkrétan növeled az esélyét annak, hogy baleset lesz az úton, amibe jóeséllyel az ártatlan fog belehalni, annak a gyereke elárvulni?
Igen. Nem csak technikailag, hanem úgy teljes mértékben, konkrétan, igen.
Ez azért van, mert tele van az út olyan parasztokkal, akiknek amúgy semmi keresni valója nem lenne ott, és ahelyett, hogy ezekre vadásznának, inkább a pénzt gyűjti a sün?
Igen.
Változtat ez bármin?
Gyakorlatilag nem.Ui.: Amúgy én pl nagyon udvariasan, ráérősen, beengedősen, defenzíven vezetek. Az asszony szerint sokszor már idegesítően udvariasan. Viszont pont a fenti okok miatt arra mindig figyelek, hogy a szabály keretein belül ne tartsak fel senkit. Mondjuk az is igaz, hogy ha előttem megy valaki lassabban, engem az pont nem basz fel, le se szarom, a kocsi kényelmes, szól a zene, megy a légkondi, és legalább van időm a tájat bámulni. Persze ha hosszú távon megyünk, amikor biztonságos, meg fogom előzni, de azt se agresszív, lenyomom módon.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Igen, abszolut. Bar ez nekem nem volt nagy valtas, az esetek 90%-ban mar Magyarorszagon is igy vezettem, de nagyon tetszett, hogy itt sokkal tobben vezetnek ugyanigy, szoval abszolut nem logok ki a forgalombol ezzel.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz
cinemazealot #3959 üzenetére
"Ettől függetlenül van egy jól definiálható önvédelmi reakcióm is, amit az út minősége, beláthatósága, vadak átkelésének veszélye, kerékpárosok, útszéli gyalogosok (igen, a környékünkön külterületen ez is mindennapos) stb. indikál bennem"
Azt ugye erzed, hogy az, hogy az utviszonyoknak megfeleloen vezetsz, az nagyon nem ugyanazt jelenti, mint az, hogy lassan megyek, feltartok mindenkit, mert sporolni akarok? Utobbi azt jelenti, hogy tudnek menni 90-el, kenyelmes is lenne, nem is lenne veszelyes, de ugy dontok, hogy nem, mert csak. Semmi koze barminemu kozlekedesbiztonsaghoz.
Ne ertsd felre, mehetsz 70-el, csak akkor kozbe ne lobogtass semmilyen erkolcsi fenssobbrenduseg zaszlot, hanem fogadd el az igazsagot. Ami jelenleg ugy nez ki, hogy tudod jol, hogy amit csinalsz, abba elobb-utobb valaki meg fog halni, joesellyel valami szerencsetlen artatlan, csak nagyivben leszarod, es kimagyarazod a sajat lelkednek valami marhasaggal. Nem azt mondom, hogy ne sporolj, Te dolgod, amig a szabalyokat betartod, mindenkinek kuss a neve, csak kozben ne tegyunk mar ugy, mintha meg szentte is kene avatni az embert, aki feltart (es a sok idegbeteg vadbarom miatt indirekten veszelyeztet) mogotte (meg vele szembe) ki tudja hany embert, napi szinten, rendszeresen.
"Ahol meg lehet menni 90-nel is, ott kényelmesen előzni is van lehetőség."
Ez pedig viszont mar konkretan marhasag. Nagyon sok olyan ut van, ahol kenyelmesen, biztonsagosan lehet 90-el haladni, elozni viszont kilometereken at konkretan eletveszely. Na, ezeken a helyeken fogsz eletveszelyes helyzeteket indirekten indukalni. Ha konkret peldat akarsz, ilyen pl a 4-es fout. Olyannyira, hogy szemelyesen is volt "szerencsem" latni es tapasztalni, hogy mit okoznak azok az emberek, akik ugy kozlekednek, ahogy most Te is irod. Sot, tovabb megyek, nem egyszer konkretan majdnem mi voltunk az artatlan fel, aki altalaban belehal. Csaladostol, tele kocsival.Summa sumarum: Ha az autod nem alkalmas kozuti, fouti kozlekedesre, akkor ne hasznald ilyen celra. Varosi kisautonak kurvajo, gyakorlatilag tokeletes a kocsid, hasznald arra.
Vagy legyen kompromisszum, es vezess ugy, hogy ahol es/vagy amikor nem tartasz fel senkit vagy azert mert nincs kit, vagy azert mert olyan a forgalom es az utviszonyok, hogy masok veszelyeztetese nelkul, konnyen, gyorsan es hamar meg tudnak elozni, poroszkalj ahogy akarsz, amikor viszont de, akkor menj rendesen, normalisan.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
2x2 sav, vagy az, hogy 200m-en lassabban mesz, mert probalod dekodolni a navit vagy akarmi, az teljesen mas kerdeskor szvsz.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
De indirekten indukal. Te is tudod, hogy tele van az ut vezetesre alkalmatlan, turelmetlen, idegbeteg barmokkal. Biztos vagyok benne, hogy tudod, mert mar nem egyszer volt rola szo itt a topikban is, es sokszor panaszkodtak is miatta sokan.
Persze, lehet mosakodni, hogy azzal, hogy idegesitem ezeket az embereket, nincs semmi felelossegem, es jogilag, technikalilag igaz is. Csak a gyakorlatban nem."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Ja, csak abba, hogy a boltban idegbeteg lesz egy labilis marha, mert valaki sziv az aprokkal, nem hal bele senki. Ennek ellenere amugy nagyon jo a pelda, mert mindenki, akit egy kicsit is erdekel, hogy rajta kivul letezik mas is, pont, hogy sietni szokott a kasszaknal is, hogy ne tartson fel senkit. Pedig, ismet, ott nem hal bele senki abba, hogy megbizgeralod az instabilitast egy baromban. Az utakon meg de.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Tippre ugyanaz lesz, mint megannyi mas esetben. Talan azzal a kulonbseggel, hogy nem 1, hanem 3-4 evtized alatt fog lefutni, mert az autoknal hosszabbak a modellciklusok.
Ez a mostanra jol bejaratott forgatokonyv:
A kinai kormany fu alatt nyomja az irgalmatlan mennyisegu penzt ezekbe a cegekbe, ami miatt tudnak olcson jot adni. Mivel versenyezni nem kell, es gyakorlatilag akarmennyi veszteseget termelhetnek bo 1 (3-4?) evtizedig, ezert kinyirnak, vagy vegervenyesen elgyengitenek, es/vagy felvasarolnak sok nyugati markat, mert ugyan van kompromisszum, de annyival olcsobb, hogy belefer, sokian ezt valasztjak.
Aztan, mikor mar darabokra cincaltak a piacot (ugy konnyu, hogy a penz szo szerint nem szamit), akkor jon az, hogy elobb minimum nullszaldo a cel, aztan meg konkretan profit. Ez az utobbi idoszak az, amikor mar ugyan annyiert, illetve sokszor konkretan dragabban adjak a portekat, mint a meg eletben levo nyugati cegek (meg adna a sok masik, amit kinyirtak), de nem igazan szamit, mert addigra eleg penzt, idot es energiat oltek bele, hogy egyreszt legyenek lelkes rajongoik ezeknek a markaknak, masreszt... Mi mast fogsz venni? Nincs mas. Ki lett csinalva minden mas.Ha erre peldat akar az ember latni, nos... Szamtalan van, talan a leglatvanyosabb az okostelefonpiac, ott ugyanez tortent, nem is olyan regen, ez a folyamat mostanaban zarult le.
Politika ON: Igazan orulnek neki, ha kivetelesen nem lennenek vakok es korruptak az europai politikusok, es olyan buntetovamot raknanak a kinai kocsikra, hogy egyszeruen mar ne birjak penzzel, muszaj legyen konkretan piaci alapon arazniuk. De ez ugyse fog megtortenni, peidg ha hagyjuk, hogy bedaraljak az autoipart, az rohadtul fog fajni europanak. Politika OFF.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Magyarított Android alkalmazások
- F-Secure termékek
- Milyen légkondit a lakásba?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kiszivárgott információk az új AMD chipek érkezéséről
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kína miatt izzad a német robotipar
- Futás, futópályák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!