Hirdetés
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Stílussal és friss szenzorokkal futott be a Huawei Watch GT 5
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- A Xiaomi 14T-k már töltő nélkül érkezhetnek
- Magisk
- iPhone topik
- HMD Skyline - jó szerelés
- Még egy Tecno hétindítónak
- Túl szigorú a véletlen érintések elleni védelem az iPhone 16 Próban
Hirdetés
-
Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
it Elmondta Elon Musk, hogy mennyi Startshipet indítanak a Marsra – ha nem lesz gond, utána mehetnek az emberek. 4 éven belül.
-
Amazon Fire TV Stick 4K Max 2nd
lo Végre megérkezett, 24 hónap garanciával!Mindenben erősebb, mint a korábbi favorit a Google Chromecast + Google TV 4K....
-
2,2 kilowattos, platinás tápbestia jött a Seasonic zászlaja alatt
ph Az ATX 3.1-es monstrumot mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztőkörnyezetek meghajtásához szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bigdigit
addikt
Az a különbség EV -30% a többi meg jó ha 10% de ez is autó függő. Enyém pl új árában elvinnék most is.
Ilyen áresés mellet EV esetén nem jön ki a matek. Ugyanannyit bukik rajta az ember mint amennyit spórol az otthon töltéssel ha nincs napelem. Csak ezt havonta azt meg majd egyben. Ez még csak az áresés és hol van a rohadt magas casco meg ha már nincs gari vagy import miatt eleve gáz a gari és behal az aksi. Mondom ezt úgy vonz az EV főleg a sok technikai bizbasz miatt de 2 hónapja követem az árakat és össze raktam nem éri meg csak akkor ha van kidobni való feles lóvé. -
biga
őstag
A mentségére legyen mondva, hogy ez egy rossz példa a PureTech motor konstrukcios hibajara, nem altalanos példa azért a belsöégésüre Tervezési, konstrukcios hibak mindig is voltak és lesznek is, a mérnök is ember (valahol) :P
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Tiédetis
senior tag
Hát egy igazi "szakmai" teszt... Kb ugyanaz lenne a helyzet, ha az általuk favorizált igazi terepjárót bevinnénk egy tőzeglápos területre és elakadna ott, ahol egy öreg, fos szovjet érában gyárott DT75-ös vígan közlekedne, akár több tonna súllyal a háta mögött. Szánalmas, más nem jutott eszembe annak ellenére, hogy nem vagyok odáig a kínai márkákért.
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
bigdigit
addikt
Már volt olyan estém aludni sem tudtam ez miatt úgy pörgetett a stressz,hogy életem legrosszabb döntése lehet.
Majd esetleg újra gondolom ha lesznek nem Spring szintű 10 milla alatt elérhető új EV-ék és esetleg lesz még állami támogatás is. Az legalább benyeli az első 1-2 év értékvesztését és van teljes 8 év garanciám. Bár lehet ez se marad sokáig. Le is írták mások ez a 8 év is csak azért van meg merjék venni az emberek.
Sőt a támogatás is arról szól valamilyen szinten kompenzálja a brutális értékvesztésüket az első vásárló esetén. Fejlődő technikának ez a hátránya. Valakinek meg kell fizetni. Na én nem szeretnék köztük lenni meg nincs is miből.[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
nem hinném, hogy a fedélzeti töltő élettartamát csökkentené a nagyon kis áramú, vagy 0 áramú bekapcsolt időtartam... Solar inverterekben mennyi is az üzemóra? Vagy a szünetmentesekben 7/24-ben?
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
-
Vesa
veterán
"a PHeV, mert az triggereli a népet"
A magyart bármi triggereli ami neki nincs, a "szomszédnak" meg van. Ilyen irigy nép nincs mégegy a Földön (erre kiválóan lehet politikát építeni, meg is teszik, oldaltól függetlenül). Emlékszünk még a 90-es években a kulcsokkal végig karistolt autókra, az állandó név nélküli feljelentgetésekre és egyebekre. Nem a parkolás itt a lényeg. Sajnos. Szomszéd tehene mentalitás. Világ életemben behánytam tőle.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Andras6800
senior tag
Ezt a témát évente min 2x bedobják... megint működig a Rogán művek. Megy a szondáztatás. Ha a nagy közönség mellette van, meglépik.. ha a tulajok kiborulnak, a többieket meg nem érdekli, jövőre újra lesz pár újságcikk, meg minisztériumi szellőztetés.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Vesa
veterán
Jó lenne, de 27-ért szerintem sok, és sajnos a külső design nagyon avétos lett, nem tudom miért nem mernek kicsit modernebb formákkal próbálkozni?? Mondjuk a VW soha nem a formatervezési forradalmáról volt híres, nagyon unalmas autókat csinálnak.
Viszont van benne egy rendes HUD!
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Andras6800
senior tag
Itt a fő gond. Sokan tovább nyújtóznak, mint ameddig a takaró ér. Aztán nincs pénz rendesen karban tartani. Amit nagyon muszáj, az megcsinálják, de csak hogy menjen az autó. Nem cél az állag megóvása.
Ez persze olyan piacokon csapódik ki nagyon, ahol használtan vesznek sokan autót. Emiatt szarok a prémiumok jobbára. Alig karbantartott tekert szarokat veszünk, aztán csodálkozunk, hogy többet van szervizben mint használatban. Amelyik meg rendben van, az drága használt piacon is.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Andras6800
senior tag
Jó ez a cikk, csak mégsem. Ez amcsi piac, ami azért más kávéház. Több modell ami itthon megy, pl ott nincs is reprezentálva és fordítva.
Szóval iránymutatásnak jó lehet, de EU-ban messze nem mész vele. Még EU-n belül országok között is elég markéns különbségek tudnak lenni 1-1 autó amortizációját illetően. Nemhogy kontinensek között.[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Vesa
veterán
Kicsit félreérthető a cikk, mert úgy tűnik, mintha az értékvesztés az autók minőségével vagy képességeivel lenne összefüggésben. Pedig egyáltalán nem! A prémiumok 1 éves értékvesztése a legtöbb szegmensben jelentős (különösen a luxus kategóriában), mindig is az volt, nincs ebben semmi extra és sajátos okai vannak. Akit érdekel, utána tud nézni, csak keressen rá a "JahresWagen" kifejezésre. Valójában, a legjobban a magán vásárlók járnak ezzel, mert 1 évesen, pár ezer km. futással, gyári garanciával 20-40%-os áron jutnak hozzá egészen top kategóriás kocsikhoz.
Az EV-k egy darabig még kiemelkednek, mert folyamatosan avulnak el, nagyon pörög az innováció a területen, és az új modellek érkezésével a régebbiekre a normálisnál is jobban csökken az érdeklődés.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ilyen tesztekre lenne szükség! Kevés hasonló van, itthon szinte nem létezik ez a műfaj. Mindenki csak kimegy a bemutatóra, kétszer ránéz a kocsira, általában nem tudnak róla semmit az unalmas teljesítmény/méret és egyéb, bárhol megnézhető adatokon kívül, aztán 15 percben ledarálják az általános pozitívumokat, vagy a sokszor nem releváns negatívumokat. Ezeknek egy konkrét vásárlási szándék esetén, semmi haszna nincs (Speedzone, H.András, Sámán és egyebek). Általános tájékozódásra jók csak, de ezek alapján nem szabad autót venni.
Több mint 4 hónapja keresem az autómat, tesztvezettem rengeteg típust, de még abból sem derült ki sokszor minden. Leginkább az olyan tesztekből lehet tájékozódni mint ez, vagy "amatőr" (értem ezalatt, hogy nem hivatásos tesztelő) magán tulajdonosok gyakorlati tapasztalatairól készült videókból ismerhető meg legjobban egy autó. Abból sem egyet kell megnézni, hanem sokat és átlagolni a látottakat, hallottakat. A Volvo XC60-at majdnem megvettem, és ha nem nézek meg számos ilyen mélyebb tesztvideót közben, akkor csak vásárlás után szembesültem volna a rettenetes inforendszerével, mert még élőben sem tűnt fel nagyon sok negatívuma (nyilván ehhez idő kellene, amire egy tesztvezetéskor nincs is lehetőség).
A tudomány a valóság költészete!
-
mghltm
őstag
azert az priceless, amikor a q7 + trailer kombo allva hagyja ot 130 tempomatnal. felenk a roman / moldav soforok toljak igy, csak meg autot is visznek kozben a traileren.
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
biker
nagyúr
cimborám küldte, kínai cella egy kínai (alis) elemteszterrel. Mondtam neki, egyik érték sem létezik csak a kvantumvilágban. 18650 cella. Így lehet a Jimmi féle akkupakk is 40kWh
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Vesa
veterán
MInimum érdekelne, hogy van-e bármilyen szakirányú végzettsége, mivel itt nem szimpla faliórákban utaznak. Mondjuk egyáltalán nem zavarna ha a kóklerkedés miatt börtönben végezné, de az már igen, hogy valakit adott esetben az életével fizetett a kókányolása miatt (mondjuk alágyulladt a kocsi, vagy egyéb kedvesség).
A tudomány a valóság költészete!
-
biker
nagyúr
nem tudom, a diplomás mérnök haverjaid mire gondoltak, lehet hogy a frunkokra, amikkel semmi bajuk nincs.
De én be nem ülnék olyan autóba, utasként sem, amiben ilyen akku fejlesztés van!
Rétegelt fa dobozban, forrasztott busbarokkal akár...
csak gondolj bele, ha egy 50kmh-s ütközést túlélnél karcolásokkal a légzsák miatt, majd 0.1mp múlva megérkezik a 200kilós akku hátulról.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Tiédetis
senior tag
Amikor kérdeztem tőle Soul bővítését hogyan oldja meg: betesz +10kwh-s kapacitást és összeköti a meglévővel. "Ezáltal a meglévők is feljavulnak" Hogyan? kérdeztem. "prizmatikus cellákat teszünk bele, ezáltal" De mi köze a plusz celláknak a meglévők kémiájához? Nincs válasz. Szerintem az van, hogy látja a problémákat ( kevés kapacitás, szar töltés a zoe esetében stb) megkeres olyanokat, akik érthetnek hozzá és eladja magát mint szakember, a kuncsaft meg fizet. Szerencséje ha csak egyszer, és másodjára nem RÁ.
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Vesa
veterán
Volt a Totalcaron egy PHEV V60 teszt, ott is azt mondta a szaki, hogy még nem vettek ki belőlük akkupakkot degradációs probléma miatt (azok is 10év körül járnak). Pedig abban fele akkora csomag van mint az enyémben. Én nem gondolom, hogy ebből különösebb probléma lenne. 8év gari van rá, az autó pedig 8 hónapos és van benne kemény 8600km. Gond esetén gari, egyébként pedig max. 3 éves koráig tartom meg.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Andras6800
senior tag
Monjda ezt annak a cégnek a vezére, ahol kiderült, hogy hozzáférnek az autók kamerájához távolról (Jó, ezt tudtuk alapból, ebben nincs titok) és a dolgozók a felhasználók videóin röhögcsélnek amit az autó a felhasználó tudta nélkül vett fel és továbbított a központba... Illetve küldözgették egymásnak belső Tesla hálózaton a viccesebb videókat. Nem betartva az anonimitás ígéretüket.
Pl bénázás a garázsban az autó előtt.. szóval nem csak közúti baleseti felvételek.https://telex.hu/techtud/2023/04/07/tesla-kamera-felvetelek-dolgozok-megosztas-megfigyeles
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Shadowbull
addikt
Handras ebben a videóban abban téved, hogy kinek is az érdeke ez az egész, ki akarja.
A németek egyáltalán nem akarják. Sem a gyártók, sem a német kormány. A franciák meg a spanyolok akarják.Abban teljesen igaza van az EUnak, hogy a kínai viszonyoknak semmi köze a piacgazdasághoz és versenyhez. A kínai gyártók nagy része nem piaci alapon működik.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Andras6800
senior tag
Szerintem itt alapvető félreértés van rendszer szinten a szándékot illetően. Nem azért van a vám, hogy az EU polgárok drágán kapjanak villanyautókat és ne az olcsó kínait vegyék, hanem arra, hogy biztosítsa a tisztességes piaci versenyt.
Kínában olyan mélyre ható állami támogatás van az autóiparra, amivel egyszerűen nem lehet felvenni a versenyt EU-ból. Pár példa:- ingyen irodaépület 0 pénzért
- 8 óraán felüli munkát az állam fizeti a mérnöknek (Így alacson órabérért dolgoznak napi 16 órákat)
- Az egész alapanyag értéklánc kínai tulajdon, így elejétől a végéig végiggördül a támogatás. Olcsón veszik a bányából az ércet, amit olcsón tud feldolgozni és továbbadni, amiből olcsón lesz kaszni... stb.Az EU setuppal egyszerűen nem tudsz ezekkel versenyre kelni. Megnézném mit szólna sok elégedetlenkedő, ha heti 6 nap 14-20 órákat kéne dolgozni. Mert Kinaiak akikkel együtt dolgozom mérnökségen ezt csinálják.
És akkor erre jön rá a kínai bóvli megoldások. Erre majd pár év múlva visszatérhetünk. Lehet, hogy minőséginek hat a kínai autó, de megesik, hogy nem automotive engedélyezett elektronikai komponenseket építenek be ami olcsóbb ugyan, csak gyengébb a minősége. Valamit valamiért... Nagyon ügyesek a cherry pickingben. Jó a spec, jól néz ki, de ami a burkolat mögött van... na ott lehetne vicces dolgokat találni.Visszatérve a vámra.
A fentiek miatt gyakorlatilag behozhatatléan árelőnye van a kínai autógyártóknak. Mivel nem hülyék, nem dömpingáron jönnek ide, hanem csak 1 hajszállal az EU piaci árak alá. Pont annyival, hogy ár/értékben átbillenjen a vásárló. Így szépen tudnak jó kis pénzeket nyerni EU piacon, miközben EU gyártók, meg úgy mindenki már a pár %-os EBIT-en billeg.
Ha benyelik a vámot, nem lapátolnak haza annyi nyereséget. Ha nem, akkor kevesebbet adnak el.Azt kell szerintem észrevenni, hogy ez egy lefele tartó spirál, ha nem lépünk semmit. Gyakorlatilag egy brutális méretű nemzetgazdaságnál egy központosított vezetés elhatározta, hogy bérmi áron kvázi monopol helyzetet teremt magának. Lásd napelem kb.
Hasonló lufit fújnak, mint ezelőtt az építőiparukban.
Szóval lehet, hogy nem lesz így olcsó villanyautó.. vagy lehet, hogy lesz és csak pár %-os emelés lesz árakban (Tesla M3). Vagy benyelik az egészet. Vagy ki tudja. De ha így marad, majd hiába lesz olcsó kinai villanyautó, ha nem lesz aki megvegye meg kilő a munkanélküliség az EU autóipar zsugorodása miatt.
Persze, majd lehet jön ide a BYD és megveszi a VW gyárakat és akkor jó lesz.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
-
biker
nagyúr
szerintem ha egy 14-16 éves autóban szeretnél GYÁRI ÚJ belsőégésű motort venni, az is hasonló lenne. de ne legyen igazam
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Jogos kérdés, csak nehéz megfelelően megválaszolni. A helyzet az hogy nekem mindenem olyan vétel ami pénzt ér még használtan is. Ezzel mintegy bebiztosítva magam nehezebb időkre. Az értékvesztés természetes de jó lenne minimumon tartani. Pl mint az ice modellek esetében (teszem hozzá, hogy számomra teljesen érthetetlen és indokolatlan módon) a toyoták/suzukik esetében. Le akarom cseréli a mostani hibridet. Olcsóbban akarok autózni ha már muszáj. Persze pénzem és szándékom sokat költeni nincs
Aztán ha nem találkozik az igény a valósággal akkor lesz ami lesz.Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Vesa
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Programozás topic
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- C# programozás
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Bestbuy játékok
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen