- Derült égből villámcsapásként itt a Galaxy S24 FE
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Elite szett, óriás telep és szuperfényes kijelző
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Fotók, videók mobillal
- Honor 200 Pro - mobilportré
-
Mobilarena
Az eBay használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz Fred23 #84700 üzenetére
Bárhol elveszhet, szóval nem árt, de melyik DHL-ről van szó A német DHL Posta vagy futáros DHL EXpress? Mert vannak alap biztosítások a feladási díjában, csak más összegre és az attól nagyobb értékre is változó a díjazás.
Alapból a feladó felé van kártérítés, szóval lényegében neked mindegy, ha vásárló vagy és elveszne akkor a pénzed visszajár és az eladó úgy rendezi ahogy akarja. Ha eladó vagy akkor muszáj biztosítottan elküldeni..[ Szerkesztve ]
-
mexel
veterán
Folytatódik az idióta értetlenkedés most a paypalnál. Megírtam az elején hogy nem tudom és nem is akarom a terméket visszaküldeni, hanem részleges visszatérítést kérek. Mindent igazoltam fotókkal, videókkal stb. Ennek ellenére most kaptam egy választ, hogy küldjem vissza és visszatérítik a felét! ha ugyanolyan állapotban küldöm vissza. Nyilván hogy az eladó közölné hogy már nem olyan az állapot, így ezt nem fogom megtenni. A válaszadás gombnál viszont csak az lehetséges, hogy csatoljam a címkét amivel visszaküldöm. Hogyan jelezzem hogy ezt nem fogadom el? Nem nagyon találok más lehetőséget. Én nem értem hogy minek kérnek adatokat, fotókat, bármit, ha nem foglalkoznak vele egyáltalán?
Hol jelezzem hogy ez nekem így nem jó?
Egyszerűen a vérnyomásom már az egekben, olyan mintha idiótákkal leveleznék.[ Szerkesztve ]
-
mexel
veterán
Már végigment a dolog, az eladó válasza is megvolt, én közben benyújtottam már mindent. Most ott tart az idóvonal hogy válaszoljak: adjam meg a címkét amivel visszaküldtem. Más lehetőségem nincs. Csatoljam a fotót és hogy malyik szállítóval küldtem. A megjegyzés rovatot csak akkor tudom kitölteni ha ezek megvannak. Azaz úgy tűnik döntöttek: küldjem vissza. A második képen a kék vonalon csak a "küldés" szerepel de az lemaradt.
Hogyan tudnám itt jelezni hogy én nem akarom visszaküldeni? Ha nem töltöm ki a követési számot, stb nem enged válaszolni.[ Szerkesztve ]
-
mexel
veterán
Eleve az ügy indításakor ki kellett tölteni sok rubrikát és ott volt egy olyan hogy tétel visszaküldés: ott azt választott hogy nem vagyok hajlandó visszaküldeni. Kért indokot, oda beírtam hogy drága és nem éri meg nekem mert sok lenne a veszteség, vagy valami hasonlót. Visszatérítést kértem, kb az 50%-át írtam be a vásárlási árnak. ( tudom annyit nem ítélnek meg de ha a 25%-át visszaadják akkor elengeden a témát és kb 20-30 ezer buktával akkor hibásként el tudom adni a cuccot)
[ Szerkesztve ]
-
mexel
veterán
Nem tudom melyik részregondolsz a végén. Arra hogy várjam megazárást és fellebbezzek? Mert e fentebbi részeket mnem találom a pp oldalán. Arra gondoltam beírok valami kamu számot és a megjegyzésbe beírom hogy nem akarom visszaküldeni. Mondjuk ez lehet hogy nem jő megoldás.
-
mexel
veterán
Azt hiszem elengedem a témát. Akárhová klikkelek csak az jön be hogy a javamra döntöttek és küldjem vissza 10 napon belül. Sehol egy megjegyzés vagy válaszlehetőség, csak a szállítási címkét kérik. Nem tudom jelezni hogy én ezt nem akarom.
A Case update részen is annyi van hogy 10 napom van, innen csak az előző linkelt oldalakhoz tudok visszamenni.
[ Szerkesztve ]
-
ggabor02
aktív tag
válasz Fred23 #84700 üzenetére
Kettő vásárlásom volt, mikor DHL-el adta fel a német. Nem a futáros, hanem amelyiket a Magyar Posta szállít ki.
Az egyiket visszavitték, nem kaptam értesítőt, a másik itt valahol elveszett. Mindkettőt újra elküldte a német Hermes Paket-el, azt itt az EO hozta. Ezzel a verzióval mindkettő ideért pillanatok alatt. Inkább kérdezz rá, hogy esetleg nem lenne hajlandó inkább Hermes-el küldeni. -
mokus1
addikt
Soha nem volt még ilyen problémán általában pozítiv de most nagyon nem az.
Magyar postával küldtem Franciaországba csomagot. Ma visszakaptam, de bontva. Abban külön buborékos csomagolásban volt egy kis csomag ami szintén ki volt nyitva, nyilván üresen.
A levél végén lett felvágva a levél látszik is belülről aztán vissza lett ragasztva de a ragasztószalag ráment a címzésre is.
Nyilván írok a postának, sose igényeltem még kártérítést ez az első eset.
Mit érdemes tudni erről? -
jippa
aktív tag
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Veterán ebay-es vagyok, de most nem értem a helyzetet. Az eladóm az UK-ben van. Megbeszéltük, hogy OK, elpostázza hozzám a terméket, de csak a global shippingen belül. OK, persze, hadd szóljon. Állítja, hogy a settingsében az vagyon írva, hogy ő enrolled in the global shipping program. De nekem nem jön fel a global shipping a hirdetésben. Találkoztatok már esetleg ilyennel? Én csak vásárolok, nem adok el, ezért nincs tapasztalatom abban, hogy milyen beállítással tudná úgy átállítani a hirdetést, hogy én is lássam HU-ból a global shipping opciót. Adnék neki tanácsot a helyes beállításról, ha előtte kaphatok tőletek tanácsot ebben a kérdésben.
Köszi
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
2021 július 1-től nem egészen úgy működik már a GSP sem mint előtte. 150 € kb 128,6 £-ig az eBay szedi az áfát és IOSS vámolás történik, a GSP belül semmit nem fog történni, ha ennél több az értéke akkor működik úgy mint régebben, azzal a különséggel hogy 27%-os áfát kellene az eBay-nek felszámolni.
Az eladó bejelentkezett a GSP-be annyi a dolga hogy adjon meg Magyarországra is szállítási opciót.
Valójában neked mindegy, ha van szállítás ide akár GSP, akár nem akkor válaszd azt. Adsz egy linket erre a hirdetésre?[ Szerkesztve ]
-
őstag
Sziasztok! Ha ebayon vásárlok és banki utalással fizetek, akkor van-e vásárlói védelem, vagy csak Paypalos fizetésnél van? Köszönöm
Nem az érdekel,hogy hova postázod,hanem hol van a termék!!!!!
-
luk88
tag
Üdv, szeretnék egy kis segítséget, vacakolok egy német eladóval.
Nem állított be nemzetközi szállítást, viszont beszéltem vele, vállalja.
Kértem tőle számlát, amiben benne van a szállítási költség, de arra hivatkozott hogy vegyem meg a termeket, majd küldjem el külön a csomagdíjat.
Ez igy annyira nem hivatalos.
Mit kezdhetek vele esetleg, hogy megvalosuljon ez az adas vetel, a hírdető 21eve arusít dolgokat, maganszemely, sok ertekelessel. -
Topikgazda
Ha nincs beállítva magyar szállítás nem tudod kifizetni. Az eBay az eladói jutalék alapba beszámolja a szállítási költséget és a vevő által fizetett áfát is, gondolom ezen akar csökkenteni, viszont ha nincs Mo-ra szállítás nem tudod kifizetni, ez patt helyzet.
Egy megoldásod van, én is ezt használom hogy a Mailbox.de-en regisztráltam ekkor lett egy német címem és a cég onnan az általam választott és kifizetett módon elküldi. Ők is kének ezért pénzt, de van amikor ez kevesebb mint amit az eladó adna meg még a német szállítással is.
Itt a Magyarországi szállítási árlista és ez meg költséglistájuk, a postage az előző linken választott szállítási díj.
Egy apró de jó következménye van mivel Németországon belüli a vásárlás ha kell áfát fizetni az akkor a német 19 %-os nem pedig a magyar 27% ez ugye - 8%.[ Szerkesztve ]
-
francois8
tag
Sziasztok! Érdeklődni szeretnék, hogy csak nálam nem lehet belépni az ebay-re vagy esetleg valamiféle rendszer karbantartás van? Egyik pillanatról a másikra ki lettem dobva, de nem kaptam rendszerüzenetet.
-
-
C64
őstag
Hello. Ha csalás áldozata lettem, hol kell jelentenmi? Nincs ilyen fül sehol.
Yᵒᵘ Oᶰˡʸ Lᶤᵛᵉ Oᶰᶜᵉ
-
Topikgazda
-
ugri77
tag
Sziasztok . A magyar posta 2szer ÁFA-zta az Ebay vásárlásomat. Mint javasolt az Ebaytól kértem vissza az Áfát. Ebay az Ebayos vásárlás során felszámolt Áfát utalta vissza 0,67dollár. Magyar posta 812áfát szedtt be.
Ez így „korrekt” (megfelelő ) ? -
Topikgazda
válasz ugri77 #84728 üzenetére
Kezelési díj mindig van a postánál, azt vond le vagy azon felül volt 812 Ft?
De mennyi volt az eBay által beszedett áfa összege mert csak azt adják vissza, nem az számít hogy a posta felé mennyit fizettél, a posta forintra számolja át havi vámolási árfolyammal és a forint elég gyenge mostanában és a posta a szállítási díjat is beleszámolja az áfa alapba.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz ugri77 #84730 üzenetére
A Posta elszámolásán ott az az érték amivel számoltak, a 812 Ft alapján az úgy 3000 Ft és az 8,8 USD-nek megfelelő.
Ez ahogy írtam náluk a termék küldő által postai adatok közt megadott értéke és a szállítási költség összege. Azt nem tudom hogy miként jött ki nekik, de volt olyan akinél mivel Hong Kong-ból jött az ottani HK $ szállítási költséget US $-al számolták, ami nem egészen jó, mert a vámárfolyamban az USD 342,33 Ft, míg a HKD 43,65 Ft.
Sajnos nem igazán tudsz mit tenni ha náluk reklamálsz akkor 120-150 nap múlva válaszolnak hogy nem kapták meg az IOSS adatokat a kereskedőtől és ezért lett áfás elszámolás így jogos. De valójában hazudnak, mert az eBay mindig elküldi a vám-árúnyilatkozaton, nem a kereskedő dolga, viszont adott esetben a Posta enélkül (jogtalan) is levámolja, ha nincs vám-árúnyilatkozat nem lehet vámolni, a címzettől kellene bekérni a törvény alapján, de ezt mindig elsunnyogják mert hogy programot használnak a feldolgozáshoz.
Ezzel meg az gond hogy a vám szabályozást ez nem érdekli, nem írták elő program használatát, hanem hogy mi alapján lehet vámolni, ami nincs kéznél azt nem lehet használni. Ez már nem fér bele a postás logikába.[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
Hibás olcsó terméknél, ahol nincs visszaküldésre lehetőség, mit érdemes tenni? Írjak az eladónak még a leave feedback előtt, hogy tud -e adni egy teljes vagy részleges pénzvisszatérítést? Nem tudom, ez hogy működik, sosem volt még ilyen esetem, ez az első hibás termék, amivel találkoztam eBay-en. PayPal-em sincs. A postaköltség több volt, mint a termék. Már arra is gondoltam, leokézom az egészet, adok egy pozitívot az eladómnak, aztán így legalább kaphatok egyet én is. Vagy van ennél vmi jobb opció is? Szerintem az eladóm nem tudta, hogy a terméke hibás, de ha figyelmesebb lett volna, és szán rá pár percet, kiderült volna hamar a bibi.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Sziasztok! Ebay-on vásároltam egy tételt még hónapokkal ezelőtt Kanadából, paypalos fizetéskor felszámításra került a VAT (ÁFA) is és az IOSS szám is feltüntetésre került fizetéskor is és a kapott visszaigazoláson is. Egyszerűsített vámkezelés volt a Postán keresztül, majd a vámkezelési díj kifizetése és a csomag átvétele után másnap tudtam a számlát kinyomtatni és akkor láttam, hogy ÁFÁ-t is felszámoltak. Felülvizsgálati kérelmet nyújtottam be (csatolva az ebay képernyő nyomtatásokat, amelyeken látszódott VAT kifizetés ténye és az IOSS szám is), amire az eltelt 3,5 hónap alatt nem kaptam választ (ugyanakkor 120 napjuk van a válaszadásra), ezért felhívtam a Posta vámügyekkel foglalkozó ügyfélszolgálatát. Azt a választ kaptam telefonon, hogy nem kapták meg az eladótól az IOSS számot, ezért nem fogják módosítani a számlát, forduljak az eladóhoz és tőle kérjem vissza a duplán felszámított ÁFA összeget.
A kérdésem az lenne, hogy hogyan működik ez az IOSS szám küldés, kinek kellene hova küldeni, az eladó küldi, az EBAY küldi, vagy az egész automatikus lenne? Hova kellene küldeniük, a szállító cégnek? Köszönöm szépen!Nem az érdekel,hogy hova postázod,hanem hol van a termék!!!!!
-
Topikgazda
Az Összefoglalóban leírva minden a 17. Vámügyintézésről néhány gondolat résznél
De röviden. A Posta hazudik és csúsztat.
Az eBay mindig elküldi, hiszen az eBay igazoláson is rajta van és a küldeményhez tartozó vám-árúnyilatkozat is tartalmazza. A küldemény feladáskor az eladó is megadhatja a szállítói okmányon.
Az gond, hogy a Posta nem tartja be a vámjogszabályokat és akkor is vámol amikor a vámos alap okmány a vám-árúnyilatkozat nem érkezett meg hozzájuk, csak a küldemény.
Ez történt nálad is. Hivatalosan, ha nincs vám-árúnyilatkozat akkor tőled kellene bekérni, mert az alapján lehet vámolni, de az automata feldolgozásukban nincs kézi beavatkozási lehetőség, mert ők ezt megtehetik.Pont ezért írtam be a 17.A.1. ponthoz, hogy ha a Posta újból kérné az áfát, akkor mivel az eBay rugalmasabb, tőlük kell az általuk beszedett áfát visszakérni és nem foglalkozni a Postával, csak az igazolásokat, nyugtát számlát a kifizetésről begyűjteni és elküldeni az eBay-nek.
Nálad ez már nem megy mert az eBay csak 60 napon belül fogadja be ezeket a kérelmeket. -
Fred23
nagyúr
válasz Fred23 #84734 üzenetére
Rendes volt, de meg kellett adnom egy halom adatom a pénz visszautalásához. Mélcím, IBAN, bank BIC kód -meglepődtem.
Termék meg maradhat nálam, szóval durva. Akinek nagyon sok pozitívja van, azt egy ilyen módszerrel akár gonoszabb emberek le is húzhatják: termék marad, pénzt adod vissza, vagy kapsz egy negatívot.
-
mexel
veterán
Talán figyelmetlenül olvastam, de nem találtam hirtelen és nem emlékszem: hány napig lehet feedbacket adni? A vásárlás napja számít vagy a megérkezés?
-
rukka
tag
Sziasztok, milyen lehetőségek vannak arra, hogy a dollárban vagy euróban meghirdetett termékeim vételárát ténylegesen dollárban vagy euróban kapjam meg? Paypalra nem lehet fizetést kérni, a lakossági folyószámlámra utalandó pénz meg át lesz konvertálva forintra.
-
Topikgazda
Az eladási pénzt tavalytól az eBay csak bankszámlára utalja ki. Ez számla mivel mi az EU-s PayPalhoz tartozunk célszerű ha EUR számla, mivel abban utalnak ki, minden más deviza arra lesz átváltva. Nem az eBay forintosít hanem a bankod.
Nekem a Wise EUR számla van hozzáadva.[ Szerkesztve ]
-
sisi22
aktív tag
Elado altal kitett postakoltseget mennyire lehet vitatni?
Van olyan elado, amelyik olcsobban adja a termeket, de irrealisan magas postakoltseget ir be, amirol ordit, hogy atveres.Ma kell megtenni a tegnap eltervezetteket.
-
Topikgazda
válasz sisi22 #84744 üzenetére
Sehogy. Egyrészt van az eBay által maximált ár (ez sajnos nekünk magyaroknak szívás szokott lenni) ha azt írja be, akkor az annyi, ha használ postázási rendszert az meg azt írja ki ami a küldeményhez jár. Nem igazán vannak túlárazva egyébként.
De nem mindegy hogy most fix árasra gondolsz vagy licitálósra.[ Szerkesztve ]
-
-
rukka
tag
válasz sisi22 #84744 üzenetére
Nem csak átverés. Nincs sok értelme, mert ár+postaköltség szerint is rendezhető a találati lista, de mondjuk ok néhány gyakorlatlan embert megfoghat vele. De a fő értelme az, hogy ha valaki meg akarja gondolni magát hogy nem kell a cucc és visszaküldi akkor a postaköltséget nem kapja vissza.
-
Topikgazda
Visszakap mindent amit kifizetett eredetileg, de a visszaküldés az az ő költsége, bár ha PayPal-al fizetett akkor 9300 Ft-ig visszatérítik neki a postázási díjat, az eladó nem kapja vissza a jutalék egy részét, annak ellenére hogy lényegében a vásárlás nem történt meg a visszarendeződéssel.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az eBay szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Derült égből villámcsapásként itt a Galaxy S24 FE
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Milyen mosógépet vegyek?
- Azonnali fotós kérdések órája
- World of Tanks - MMO
- Politika
- Elite szett, óriás telep és szuperfényes kijelző
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- DELL LATITUDE 7390 8th generációs I7-es processzor
- Beszámítás! Acer Predator Z35 UW-QHD 4ms 120Hz monitor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG Ally X (2024) 1TB kézikonzol garanciával hibátlan állapotban
- BESZÁMÍTÁS! Apple Watch Series 10 GPS + Cellular 46mm okosóra garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! MSI P65 Creator 9SD notebook - i7 9750H 16GB RAM 512GB SSD GTX 1660TI MAX Q 6GB WIN11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest