Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • fxt-14

    újonc

    Sziasztok,

    Tudna valaki segíteni zárt port ügyben?
    Alap Diginet100 PPPoE hálózatom van, egy régi TP-LINK routerrel, egy NAS-on futó Transmission klienssel.
    Nem vagyok egy hálózat guru, ezért előre is bocs, ha esetleg nem jól használok valami kifejezést.
    Régebben sikerült beállítanom a Transmission-t aktív módba, azóta volt, hogy egy ideig nem is használtam, majd újra elindítottam, de nem is figyeltem, hogy csak passzív módban megy.
    Most figyeltem fel rá, hogy a transmissionban a beállított portra azt írja, zárva. A routerben ez a portszám továbbítva van a NAS IP-jére, de hiába, a port csak zárt. Próbáltam más port számmal (49152-65534 tartományban), az eredmény ua. UPnP engedélyezett üzemmódban a router kezelőfelületén látom, hogy a NAS IP-jéhez a transmission bejegyzésre került a beállított porttal, azonban a transmission kezelőfelületén továbbra is csak a zárt port felirat látható, ennek eredményével együtt, csak aktív kliensekkel tudok adatot cserélni. Minden port állítás után újraindítottam a Transmission klienst, ez sem segített.
    Régebben pedig működött.
    Ugye az nem valószínű, hogy a DIGI a teljes privát port tartományt szűri?

    Köszönettel veszek bármilyen ötletet, javaslatot.

    Üdv.:
    fxt-14

  • fxt-14

    újonc

    válasz #29810560 #40621 üzenetére

    Jó a kérdés... itt lehet valami probléma, mert a ZyXEL NSA310 kezelőfelületén a hálózatnál van egy UPnP port map beállítás fül, ahol nincs beállítva semmi, és ha beírom a kívánt port számot, azt a hibaüzenetet adja, hogy: "http get service port fail!".

    Most gyorsan kipróbáltam egy számítógéppel is a dolgot, WIN7-re letöltöttem hirtelen a Transmission Qt-t (csak mert a VUZE-ben hirtelen nehezebben ismerném ki magam), routerben beállítottam hozzá a portot, WIN7 tűzfalán a Tr.Qt-nek teljes hozzáférést engedtem, a beállított port mégis zárt.

  • fxt-14

    újonc

    válasz fxt-14 #40623 üzenetére

    Még mindig nem oldódott meg a port nyitás problémám...
    Kikapcsoltam a tűzfalakat, be van állítva a portforward, mégsem nyílik az a port...
    Állítólag diginél nem tiltják a portokat...
    Pedig most már csak ez lehet... (vagy nem?)

    A routerem WAN IP címe,

    és a kívülről látszó IP különböző,

    tehát ott van a diginek valami címfordító cucca, ami szerintem szűri a portokat.
    Csak azt nem értem, ha megszakítom a PPPoE kapcsolatot, majd újra kapcsolódok, akkor kapok új WAN IP címet,

    de a kívülről látszó IP címem

    is megváltozik. Ezzel így nem tudnak IP címet spórolni, akkor meg mi értelme?

  • fxt-14

    újonc

    válasz Multibit #40680 üzenetére

    Köszönöm a segítséget, írtam a DIGI ügyfélszolgálatának tegnap este, ma 14:00-tól kaptam is publikus IP címet, rögtön minden úgy működik, mint a karikacsapás...

  • fxt-14

    újonc

    válasz Nkboy #40682 üzenetére

    A digi.hu honlapján alul jobbra van egy "írjon nekünk", ami egy online bejelentőt nyit meg, ide pötyögtem be a problémámat, a válasz a "Digikábel - Hibabejelentő"<hibabejelento@digikabel.hu> címről érkezett, tehát gondolom az is segít ha oda küldesz e-mailt.

    Én azt jeleztem, hogy az otthoni hálózathoz kapcsolt egyik eszköz megfelelő működéséhez szükséges portot nyitnom. Ezt nem tudom megtenni, mert a tőlük PPPoE hálózaton kapott IPv4 cím (ami a routerem WAN IP címe, nem azonos a kívülről felderíthető (pl. a "http://www.whatsmyip.org" által jelzett) IP címmel.
    Tehát a két cím közt van egy a DIGI tulajdonában lévő címfordító eszköz, amit nem tudok konfigurálni, így az akadályozza az adatforgalom szabad áramlását.
    Kértem, írják meg, hogy mit kell tennem annak érdekében, hogy a saját belső hálózatomat a saját beállításaimnak megfelelően kívülről is elérhessem.

    Erre röviden azt válaszolták, hogy ma 14-től már publikus ip címet kapok a hálózatuktól, amit ellenőrizzek le.
    Leellenőriztem, tényleg publikus, működik.

Új hozzászólás Aktív témák