- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Mobilarena
Ez a fórum a Digi kábeltévével foglalkozik! Ha más, de hasonló nevű szolgáltatásról szeretnél kérdezni, kérjük használd a megfelelő fórumot:
Digi Internet
Digi Mobil
Műholdas (tányéros, DVB-S) digiTV
Digitális Földfelszíni televízió (Mindig TV, DVB-T)
Új hozzászólás Aktív témák
-
tomee987
tag
Még szerencse, hiszen a 2017. október 24-től életbe lépett az új Egységes Hírközlési Törvény, ami nem is enged mást. Már velem is úgy kötötte pl. a Vodafone is a mobil szerződést 3 hónapja, hogy ha lejár a hűség, akkor utána minden marad ugyanígy, ugyanennyiért, csak hűség nélküli lesz a szerződés.
Tapasztalatom szerint a UPC-n kívül betartja mindenki ezt a jogszabályt. -
tomee987
tag
Igen, ez az FTTB okos csomag, aminek a reklámja hónapokkal ezelőtt is ugyanígy futott a TV-kben (apró betűben írják is, hogy FTTB). Természetesen már ez sem igénybe vehető. Hogy miért megy a DOQ-n? Valószínűleg a reklámszerződés miatt még nem tudták leállítani és még kifut, addig megy. Bár olyasmit reklámozni ami nem létezik, nem igénybe vehető, az Fogyasztóvédelmi szempontból megtévesztő.
-
tomee987
tag
válasz mcfly82 #51249 üzenetére
Korábban is megírtam, hogy az új Hírközlési Törvény nem ad lehetőséget arra, hogy 2017. október 24-e után a szolgáltató árat emeljen a hűségidő lejártát követően. Ugyanazon feltételeket KÖTELES biztosítani mindent, mint a hűségidő alatt, annyi változással, hogy a szerződés határozatlan idejűvé válik.
-
tomee987
tag
válasz trec12 #51259 üzenetére
Nem kizárt, hogy van. Mivel az ÁSZF-ben meghirdetett új akcióban 1 év hűségvállalás esetén 3 hónapig kapod 2900 Ft-ért a TV+Net+Tel csomagot, a 4. hónaptól a mindenkor hatályos ÁSZF szerinti listaár az érvényes, ami azt jelenti, hogy akár a hűség alatt is emelhetnek ezentúl.
-
tomee987
tag
Még mielőtt nagyon kiakadnátok ezen a melyik szolgáltató száma hívható ingyenesen, üssétek fel a mobil vagy vezetékes telefonszolgáltatótok ÁSZF-ét és abban is a díjszabást, abból egyértelműen kiderül minden rövid hívószám díjazása.
Egyébként a szolgáltatók ÁSZF-e szerint díjmentesen hívható minden mobil és vezetékes hálózatból:
1203 - Vidanet ügyfélszolgálat
1220 - Telenor ügyfélszoglálat
1224 - PickUp ügyfélszolgálat
1230 - Magyar Telekom ügyfélszolgálat
1231 - PR-TELECOM ügyfélszolgálat
1270 - Vodafone ügyfélszolgálatBelföldi vezetékes percdíjakon hívhatóak az alábbi számok:
1211 - MinDig TV Extra ügyfélszolgálat
1221 - UPC Magyarország ügyfélszolgálat
1223 - Tarr Kft. ügyfélszolgálatA DIGI 1272-es ügyfélszolgálati száma Vodafone-os és DIGI hálózatból díjmentesen hívható, minden egyéb mobil és vezetékes szolgáltató hálózatából belföldi vezetékes percdíjért hívható.
-
tomee987
tag
válasz SirKero #56698 üzenetére
Kb. 4 éve nekem is kellett fizetni DIGI internet bekötésre. Ha alvállalkozó jön akkor rögtön KP-ba le kell csengetni (nekem így volt), persze számlát ad. Ha DIGI-s szerelő, akkor a következő havi számlához hozzácsapják.
Kb. 10 perces meló volt, behúzták a lépcsőházi switchből az UTP kábelt (kb. 15-20 m-t) és fizetnem kellett érte akkor közel 2000 Ft-ot.
Azóta már Vodafone-os (ex. UPC) lettem. Ők megcsinálták szépen kábelcsatornába a teljes belső hálózat kábelezését, kiépítését vadiúj kábelekkel ahogyan kértem. Egy forintot sem kértek el érte. -
tomee987
tag
válasz qqcqqc #56701 üzenetére
Nekem kellett, még valahol a számla is meg van róla. De erre a megrendeléskor fel is hívta a figyelmemet az ügyintéző, hogy a bekötés nem ingyenes (kábel, anyagköltséget ki kell fizetni, amit a munkalapon tüntet fel majd a szerelő)
Igaz hűség nélkül, határozatlan időre szóló szerződésem volt. -
tomee987
tag
Olvass, értelmezz:
http://digi.hu/informacio/kabeles-szerelesi-dijakA Szolgáltató új előfizetés esetén 2 vételi hely kiépítéséig a felhasznált anyagok díját számlázza Előfizető felé, minden további vételi hely kiépítése esetén a felhasznált anyagok díján kívül a mindenkori hatályos ÁSZF-ben meghatározott plusz vételi hely kiépítésének díja is fizetendő. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy amennyiben a kiépítést alvállalkozó végzi, a felhasznált anyagok díját, valamint a plusz vételi hely kiépítésének díját a helyszínen kell Előfizetőnek készpénzfizetési számla ellenében kifizetni.
Szóval ki is kamuzik?[ Szerkesztve ]
-
tomee987
tag
Olvasd tovább az ÁSZF-et. Itt Miskolcon minden ismerősömtől kért és kér a DIGI bekötéskor anyagköltséget amit a munkalapra vezetnek fel. Ha alvállalkozó KP-ban számla ellenében kell fizetni rögtön, ha nem, akkor kiszámlázzák a következő havi számlába, mint szerelési díj.
Az UTP kábel, elosztók, csatlakozók, koax kábel stb. díjait szintén megtalálod az ÁSZF-ben.2.4.2.
A Szolgáltató által megbízott, szerelést végző szakember az Előfizetőt terhelő fizetési kötelezettségről, valamint a szerelési anyagok díjairól a szerelés megkezdése előtt szóban is köteles tájékoztatni az Előfizetőt. Amennyiben Előfizető ezen díjak megfizetését nem vállalja, a Szolgáltató nem köteles a szerelés elvégzésére, valamint az Egyedi Előfizetői Szerződés megkötésére, illetve a már megkötött szerződéstől a helyszínen elállhat. A felhasznált szerelési anyagokat megnevezés és mennyiség szerint az Egyedi Előfizetői Szerződéshez tartozó ún. Beüzemelési jegyzőkönyvre vagy Munkalapra vezeti fel a Hivatalos szerelő, melyet Előfizető aláírásával ismer el és fogad el kötelezőnek, és amelyről másolatot kap a kitöltést követően. A Szolgáltató ezen Beüzemelési jegyzőkönyv vagy Munkalap alapján állít ki számlát, melyet az Előfizető a számlán megjelölt időpontig köteles megfizetni.[ Szerkesztve ]
-
tomee987
tag
válasz pinnacle #56734 üzenetére
Pedig annyira egyszerű a dolog. Csak meg kell nézni a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság legfrissebb gyorsjelentését 2019. októberében. A 7 legnagyobb vezetékes tévé szolgáltatónak (Telekom, Vodafone-UPC, DIGI csoport, Tarr, PR-Telecom, VidaNet, Parisat) összesen 660 000 analóg előfizetője volt akkor nyilvántartva.
Számoljunk kicsit.
A Telekomnak már nincs analóg szolgáltatása = 0 analóg előfizető
A Vodafone-UPC-nek 58000 körüli analóg előfizetője volt akkor.
A Tarr Kft-nél 2019. augusztustól már nincs analóg csomag = 0 analóg előfizető
A PR-Telecom, Vidanet, Parisatnak együtt összesen lehetett kb. 40000 körüli analóg előfizetése akkor.
Gyors számolással ez azt jelenti, hogy a 660 000 analóg ügyfélből több, mint fél millió a DIGI Csoportnál van hivatalosan az NMHH adatai szerint.
Ha Te hivatalosan analóg csomag előfizetőként vagy nyilvántartva, akkor Neked csak azért az 50 valahány analóg csatornáért kell fizetned. Kérdésedre ez a válasz, hogy miért is jó ez a DIGI-nek. -
tomee987
tag
válasz pinnacle #56738 üzenetére
Ha Te papíron, hivatalosan csak az analóg csatornákra fizetsz, akkor a szolgáltatód is csak analóg csatornákért fizet utánad.
A DIGI-nek az meg jó, ha utánad csak ~50 csatornáért fizet jogdíjat, műsordíjat nem pedig 106-ért, hisz tőled megkapja a teljes havidíjat. De ez már nagyon régi sztori, biztos ki lett tárgyalva itt is többször meg más fórumokon is.[ Szerkesztve ]
-
tomee987
tag
válasz 4Grider #56743 üzenetére
Akkor a hivatalos NMHH jelentésben miért jelent le több, mint 500 000 ügyfelet analóg előfizetőnek és a maradék 250 000-ret csak digitálisra (miközben ő is látja az analógot)?
A Tarr Kft. sem kódolja a digitális alapcsomagját, nem kötelező sem CA Modul sem set-top box, de mégis digitális előfizetőnek tartja számon az ügyfeleit és úgy is jelenti le az NMHH-hoz és hibabejelentés esetén akkor is ingyen javít, ha a saját TV-den akadozik a digitális szolgáltatás. -
tomee987
tag
válasz 4Grider #56748 üzenetére
Ebbe szerintem ne menjünk bele, mert úgy látom már a fogalmakkal is problémák vannak.
A hálózati (előfizetői) végpont definíciója: Az a fizikai és logikai csatlakozási pont vagy rádiós csatlakozási felület, amelyen keresztül a szolgáltató hozzáférést nyújt egy elektronikus hírközlő hálózathoz. Tehát konyhanyelvre fordítva pl. koax kábel esetén a koax dugó lesz a végpont (a fizikai és csatlakozási pont) és amiért a szolgáltató felelős (amire garanciát kell vállalnia), az a koax kábelben érkező fizikai jel.
Ha abban szerződés szerint van digitális jel akkor a digitális jelért, ha abban van analóg jel akkor az analóg jelért is felelős. Az, hogy milyen eszközhöz csatlakoztatja a fizikai végpontot az előfizető, a szolgáltatót csak annyiban érdekli, ha saját eszköze akkor arra is garanciát kell vállalnia, ha nem, akkor az az előfizető hatásköre.
Ahogy írtad Te is, ha a szolgáltató csak analóg végpontot biztosít hivatalosan szerződésben, akkor gondoskodnia kell arról, hogy a végpontban lévő digitális jelhez ne férhessen hozzá az az előfizető (pl. titkosítással vagy szűrővel) akinek nincs rá szerződése. Ha hozzáfér (mert titkosítatlan) akkor a szolgáltató köteles arra is garanciát vállalni függetlenül attól, hogy a végpontra saját vagy szolgáltatói eszköz van csatlakoztatva. Ha saját, akkor abban az esetben ha nem hálózati hanem pl. TV hiba okozza a problémát, a szolgáltató jogosult az előfizetőre áthárítani a kiszállás és javítás költségeit. -
tomee987
tag
válasz wwenigma #56762 üzenetére
Az a ciki, hogy te nem fogod fel. Nem az előfizető saját digitális eszközére kell garanciát vállalni, hanem a szolgáltatói végpontig menő jelre. Ha az rossz, akkor rossz lesz saját és szolgáltatói eszközön is.
Ilyen alapon az analógra se vállaljon garanciát mert azt mindenki saját eszközzel tudja csak nézni?
Ha szerződésben csak analógot vállal, csak azért a jelért vállal garanciát, akkor digitálist nem is adhat(na). Ennyi![ Szerkesztve ]
-
tomee987
tag
válasz 4Grider #56771 üzenetére
Miért lenne feltétlenül rossz az analóg adás is? A zajbetörés lehet, hogy csak egy bizonyos frekvenciatartományt érint, és lehet abban a tartományban nincs is digitális stream. Akkor az analóg jó lesz. A 130 MHz alatti digitális streameken pl. gyakoribb lehet a zajbetörés, míg felette minden patent.
Ha a belső (koax) hálózatot a szolgáltató építette ki, akkor annak garanciális javítására ugyanúgy köteles, díjmentesen az előfizetés teljes időtartama alatt. Függetlenül attól, hogy te mivel nézed rajta az analóg vagy digitális adást. Ha a belső hálózatot az ügyfél csinálta vagy mókolt valamit, akkor a szolgáltató természetesen nem köteles ingyen javítani. -
tomee987
tag
válasz Akosman #58512 üzenetére
Pont, hogy ahol kidobálta a DIGI a duplikált SD csatornákat, ott lett rosszabb a HD-k minősége.
A DVB-C frekik számát lecsökkentették mindössze 15-re. Nem egy olyan freki van amelyiken 5 HD csatornát adnak + 1-2 SD-t is.
Azokon a területeken ahol nincs duplikált SD-HD csatorna a HD csatornák átlagban max. 8-9 Mbit/s-ot kapnak, a közzé tett freki táblázat alapján.[ Szerkesztve ]
-
tomee987
tag
válasz trec12 #58570 üzenetére
Ahol átállnak az új streamkiosztásra (15 digitális frekvencia), ott mindent tömörítenek és MPEG4 kódolást használnak (SD-HD esetében is). Ahol már az új streamkiosztás megy ott olyan a minőség, amit CoF linkelt. Nálad még a hagyományos MPEG2-MPEG4 streamek vannak, ott nem tömörítik a HD-kat.
-
tomee987
tag
válasz qnadam #63279 üzenetére
A lineáris TV-t már 15 éve is temették. És még mindig szárnyal.
Ne felejtsük azt sem, hogy egy 4k vagy 8k foci VB vagy Olimpia közvetítés (amit sokan néznek) csak lineárison lesz megoldható még egy jó ideig normális minőségben (most itt nem a 16 Mbit/s T IPTV-s tömörített 4k-ra gondolok). Egy országnak sincs akkora internetes hálózata és szerverparkja ami elbírna egy ekkora terhelést egyszerre több millió embernél live streamingben. -
tomee987
tag
-
tomee987
tag
válasz zhagyma #64736 üzenetére
Azt is belevehetjük szerintem, hogy kevesebb a gerincterheltség, ugyanis ha van 45 HD csatornád átlag 12 Mbit/s/csatorna sávszéllel, akkor az bizony 540 Mbit/s-ot non-stop lefoglal a gerinchálózatból, hisz a TS IP jelcsomagot le kell juttatni a térségi fejállomásokra majd ott forgatják át DVB-C-re vagy IPTV-re.
Ha van 45 HD csatornád átlag 5.5 Mbit/s-al az már csak 250 Mbit/s-ot foglal le, tehát a felét.
Lehet voltak olyan területek ahol már koppon járt a gerinc. Így meglehet (egy ideig) spórolni egy esetleges fejlesztést, hisz tudtak felszabadítani sávszélességet a TV minőség rovására.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
1. Olvasd el a téma összefoglalót!
2. Ez a fórum a Digi kábeltévével foglalkozik. Nem a műholdassal és nem az internet szolgáltatással.
Társtopikok:
● DIGI internet
● DIGI Mobil
● DIGI műholdas TV
● DIGI vezetékes telefon
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- További aktív témák...