Hirdetés
Hirdetés
-
Mozgásban a Dynasty Warriors Origins
gp A franchise legújabb része a tervek szerint januárban érkezik.
-
Felárat fizet az atomenergiáért a Microsoft
it A Jefferies szerint a Microsoft prémium árat fizet a Constellation számára, hogy indítsák be a Three Mile Island-i atomerőművet.
-
Még Snapdragon 8 Gen 4 sincs!
ma Máris a Snapdragon 8 Gen 5-ről pletykálnak, ami minden eddigi szettnél komolyabb teljesítményt hozhat.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
RP1980
tag
válasz Peti78 #40351 üzenetére
Na ez így is van. Ezért szoktam a kezdőknek alap dolgokat ajánlani az autó tisztításhoz. Az is igaz, hogy kerámiát is szoktam javasolni, de azt elsősorban új autókra. Úgy gondolom, hogy ha kifizettek sok milliót egy friss vedára, akkor megéri az a pár tízezer a megfelelő védelmet.
A sznob/presztizs termékekkel kapcsolatban is ezt szoktam mondani, hogy ott javarészt csak az ár magasabb.
Előmosókat snow foamokat például meg csak karcmentes autókra érdemes, mert olyan nincs, hogy kontaktmentes mosás úgy, hogy nem marad rajta film. HA meg már vannak mosókarcok a kocsin, tök felesleges mert így is-úgy is végig fogod a mosókesztyűvel simogatni.
Én is csak azért használok foamot mert
1, megvettem és hozzá a lándzsát is
2 napokig políroztam/kerámiáztam
3 mert azért ez a leglátványosabb és élvezetesebb része az autó ápolásnak mikor televágod habbal a gépetA mikroszálas kendőkben pedig talán a leginkább egyet értünk!!! Semmi különbség nincs a hasonló (ezen a hangsúly) márkás és noname-k között.
-
RP1980
tag
válasz Formaster #40355 üzenetére
Természetesen, "szvsz" hisz én nyilatkoztattam ki
Nyilván normális keretek között értem és nem kavicsos szivaccsal súrolva. Én sem szoktam a tetejére tojni, viszont a nyest igen!
Azért meglátásom szerint a magasnyomású az ami leviszi a legnagyobb mértékben azokat a szennyeződéseket amik karcolhatnak. Egy jó lándzsás mosás után nem maradnak apró kövek, sár stb. előmosó nélkül sem, Ami marad az a ragacsos fátyol. Ezek a szerek pont a trafic film eltávolításában lennének hivatottak segíteni, azt meg csak esetleg csökkenteni tudják, nem megszűntetni. Legalábbis én még olyannal nem találkoztam ami 100%ig levitte volna. Így a nagyon apró szemcsék amik ebbe bele tudnak ragadni, így is úgy is a kocsin maradnak és karistolni fogják a lakkot mikor nekiállsz kesztyűvel. Ezért nem hiszek bennük. A kátrány, szálló rozsda, gyanta eltávolítók már mások. Azokban maximálisan hiszek, de azok ugye nem a klasszikus értelemben vett előmosók/snowfoamok.Mint írtam azért én is használom őket, csak épp nem hiszek bennük.
-
RP1980
tag
válasz Formaster #40361 üzenetére
Magam is szoktam ilyen jellegű mosásokat csinálni, ahogy a német mondaná (Katzenwäsche-t) Van amikor az általam nagyra tartott ECH2O-t fújom rá előmosónak, van amikor zárásként 1:15ben higítva még át is törlöm. Na ennél még nem tapasztaltam karcokat ,de inkább afelé tendálok, hogy marad az autó tovább koszos, és várok amíg vödrös mosáshoz jutok és nem kísértem a karcok mumusát
Bogároldót egyáltalán nem használok idéntől, mert azt tapasztaltam az eddig próbáltakról, hogy semmit sem érnek a bogarak ellen.
Szálló rozsda és kátrány oldót csak évszak váltásokkor szoktam és persze polír előtt. Minden mosáshoz sokba lenne. Felni tisztítót is csak indokolt esetben. -
RP1980
tag
válasz SeatZola #40380 üzenetére
Szia!
Amire van tapasztalatom arra reagálnék csak:
A szivacsot ne használd, a mikroszálas mosókesztyű viszont jó. Sampon maradhat, az is jó. Törlésre valami nagy méret kéne. Legalább 50x90. Ilyeneket Polirtech.hu oldaláról tudsz. pl.: LE orenge babys, vagy ebayről a cleany korea néven, de itt figyelj a méretre, létezik kisebb is.
A ragacsra a Koch Chemie Eulex nevű szert tudom ajánlani. Szintén Polirtechnél láttam -
RP1980
tag
válasz GManitou76 #40383 üzenetére
Szia!
Akkor az én álláspontom is ismered Ez a Cquartz van most fenn nekem is. Eddig nagyon jól szerepel, igaz csak 1,5hónapja van fenn. Gyártó szerint 1-1,5évig bírja. Reálisan nézve legyen ez 1 év. Ezzel számolnod kell. A 30ml elég kell legyen, ha jól dolgozól még a felnikre is marad.
Mivel szalon autó lesz, akkor a mosás alap dolgai mellé szükséges egy szállórozsda eltávolító (D-TOX remek) és IPA vagy valami gyárilag bekevert helyettesítője. A kerámiához pedig egy 5ös csomag TESCOsmikroszálas. Ez így cakk-pakk kb. 30ezer ft kerámiával, mindennel. -
RP1980
tag
válasz GManitou76 #40389 üzenetére
A bele fektetett munka kb egyenlő a kerámiával
Amiben jobb a kerámia: Áron kívül kb. minden. Jóval tartósabb. Ad egy minimális védelmet karcok ellen is. Ez tényleg csak a mosás során keletkező karcokra igaz, és ezt is inkább úgy kell venni, hogy van egy (mondjuk így) áldozati réteged ami maga a kerámia.
Mivel egy kemény réteget képez így nincs meg a waxokra jellemző kosz ragasztó tulajdonsága.
Nem tudod vele összekenni a fényezetlen műanyagokat sőt, oda is mehet. Egy PH semlegestől eltérő mosás során inkább csak vissza kapja a pozitív tulajdonságait, nem pedig veszíti mint a waxok, mert rezisztens a kemikáliák nagy részére. Ezáltal normál keretek között használhatsz előmosókat , reprozsda és rovar eltávolítókat stb.Amiben elvérzik: Az egyedül az ár.
Tudom ez a kérdésed megfordítása, de így lehet, hogy érthetőbb. Ha nem egy hétvégi autó, vagy ha nem pár ezer km-t mész csak egy évben, akkor szerintem a kerámiát érdemesebb.
Szerintem!!!
[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
válasz GManitou76 #40391 üzenetére
Azért nem kell mindíg a határokat feszegetni a PH értékekkel, de profik szerint is jót tesz a kerámiáknak ha néha "erősebb" szerekkel lesznek letakarítva. Újra a frissen aplikáláskori állapot felé tendál a vízlepergető képességük. A PH semlegesség és hátrány közé azért nem tennék egyenlőség jelet
[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
válasz Formaster #40404 üzenetére
HA ebbe is bele ugathatok : Így bizony!
Ráadásul fényező polírozná és az esetek nagy százalékában a fényezőknek más elképzeléseik vannak a polírról mint egy kozmetikusnak/detailernek.
Ha csak egy alkalmonban gondolkodsz a políron, akkor meg sem éri, mert mire megveszel hozzá minden szükséges valamire való anyagot sokkal többe leszel.Két dologban eltér a véleményünk:
Azzal, hogy feketével ne kezdjen már vitáznék. Excenterrel nem nagyon tud mit elrontani, igaz különösebb korrekciót sem fog elérni a kemény audi lakkon.
A kerámia sem annyival drágább mint egy wax. Főleg ha egy fiatal autó árához arányosítjuk. Egy Fusso kb. 9000Ft egy valamire való kerámia pedig "csak" a duplája. Kicsivel többért pedig igen jók is vannak pl. Ultima amit ha jól emlékszem pont veled érintettünk egy hsz során.
-
RP1980
tag
válasz Formaster #40415 üzenetére
Pont azt érzem, hogy ez a kerámia túl misztifikálását itthon a kozmetikák viszik túlzásba. Aminek az okát értem, hisz hatalmas összegeket kérnek el az aplikálásért. Sokszor egy polír olcsóbb, ami normál esetben messze menően sokkal több meló, ha jól akarod csinálni.
Abban egyetértünk, hogy ami rosszul sülhet el az aplikálás során az az, hogy kevésbé lesz tartós. De ezzel hatalmas kárt nem okozunk. Szerintem azért itt senki nem olyan butus, hogy ne törölje mondjuk vissza, vagy ne tartsa be a használati útmutatót.Én annak a híve vagyok, hogy amit magad megtehetsz azt próbáld is ki ha a hobbidról van szó, hisz azért választottad hobbiként, mert szereted csinálni, kipróbálni a folyamatokat. Szerintem abban is megegyezhetünkm hogy azért az autóápolás nem egy atomfizika. Asszonykáink is hasonlót cselekednek nap mint nap a lakásban.
Persze azt meg kell hagyjam, hogy senki zsebében nem akarok turkálni és rábeszélni olynara amiről nem vagyok meggyőződve. Abból indulok ki, hogy az alapokkal mindenki tisztában van és a kerámia aplikálásának feltételeivel is, vagy legalább felhozza magát arra aszintre mielőtt nekiáll.
Egyszer Larry Kosilla is volt kezdő
-
RP1980
tag
válasz gyeniko #40426 üzenetére
Persze, hogy a marketingesek lövik be, hogy mi a prémium. Viszont a prémiumságot valanivel ki kell érdemelni. Autós viszonylatban a mai prémium gyártók nem az elmúlt pár évben gyártott autókkal érték el ezt a besoroást. (sokszor azokkal inkább a szemét lenne reális) Most már viszont a 80as korai 90es évek "vetéseinek" aratják a gyümölcsét. A prémium ma már inkább a márka értékkel és presztizsével azonosítható, nem a minőséggel, tudással, műszaki színvonallal stb-stb.
Azért mindent a maga kategóriában kell bézzünk. Almát ne a körtévek... Ne hasonlítsuk a felső/luxus kategóriát (esetünkben s500l) egy közép, - de lehet bele lóg még az alsó közép kategóriába is- (3as BMW) hez. A három német gyártó modelljei a piac szerint a maguk kategóriájában prémiumnak szamítanak. Aztán vannak a luxus presztizs stb. dolgok, de az más fogalom.
Amúgy német országban lehet, hogy a 80as években nem volt divat ennyire prémiumozni, de az insta világ és a kultúrák keveredése nagyon is bevitte oda is a "rongy rázást" Az autoposerek egy komoly problémát jelentenek. Egyre több az olyan fiatal mint nálunk volt pár éve, aki hitelre, lízingre vesz audit, gti-t stb. Mert csak az a menő. Szerintem Magyarország ebből pont kezd kilábalni. Lehet csak időszakosan, de remélem véglegesen is. -
RP1980
tag
válasz Formaster #40434 üzenetére
Ha így nézzük valóban igazad van, hogy az autó a kerámia miatt ott áll és foglalja a helyet. Időben ez tényleg annyi mint a polír, infra nélkül meg hajjajj. Viszont a tényleges fizikai munka a polírral - és itt egy rendes 90-95%os korrekcióra gondolok- az én tapasztalatom szerint lényegesen több.
Maximális egyetértés abban, hogy túl van rajongva. Abban pláne, amiket állítanak a képességeiről. Annak aki nem tud és/vagy nem akar a karcmentesen mosással minimum egy órát elpepecselni, annak jó alternatíva lehet. Mert azért minimális mosókarc elleni védelmet nyújt a waxokkal ellentétben. Ahogy szemléletni szoktam egy "áldozati réteg" szerepében.
Még nem tettél fel?! Pedig ha jól rémlik azt mondtad hozzá férsz SF Ultimához. Hát ha nekem ilyen lehetőségem lenne.... Már zúgna is a polírgép és kenném az ultimát 😉
Igaz személyesen nincs vele tapasztalatom, de ahány helyről már elismerést láttam róla, annyi embert nem hiszem, hogy le tudott kenyerezni a SF. 😊 -
RP1980
tag
válasz gyeniko #40457 üzenetére
A gyantát először próbáld meg baba, vagy étolajjal. Ha az nem megy, akkor eulexnek kéne utána nézni, hogy az haragszik-e a kerámiára, ha nem és az olaj nem segített akkor az. Az olajokkal dörzsölheted normális módon. Az eulexel viszont már megint kérdéses a durva súrolás.
Ha minden kötél szakad és nagyon zavar, akkor carpro essence plus.
Ha nem gyanta, hanem esetleg vízkő és nem régi, akkor egy detailer is megfelelő lehet. Én pont tegnap csináltam ugyanezt,hogy a szárazolás maradványait tűntettem el saját keverésű elixirrel (relaod/ech2o /desztvíz) de van már a gyártótól is spéci elixir. Nagyon frankó lett az eredmény. Egy igen selymes tapintású és fényes felület maradt.[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
válasz zsolti1 #40500 üzenetére
Azért a meguiars koronggal ne ess neki a piros 1k lakknak, azt tartogasd 2k festékre. Sajnos pont pénteken néztem a polirtech oldalán, hogy 1db korong kerül 4 vagy, 5 ezerbe. Vagy én néztem el valamit múltkor vagy ők válzoztattak de így azért emberes az ár. Külföldi oldalakon a 2 db os van 6 körül.
[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
válasz proof88 #40513 üzenetére
Jól tudod, sajnos bele tudnak égni/maródni a lakkba. Egy jó detailer is segíthet rajtad, ha nem lett koszos az autó nem muszály elmenni megint lemosni.
Én speciel Carpro ech2o-t használok erre a célra (is). 1:15ös higításban. Nagyon jól lehozza a bogár maradványokat max 2x kell befújjam vele. (mióta kerámia van fenn elég 1x is) Azért is jó még az ech2o mert eleve víz nélkükli mosásra is tervezték. Ezért elméletileg a benne lévő polimerek egy film réteget képeznek a lakk és a kosz között mikor törlöd. -
RP1980
tag
válasz JHONNY 79 #40527 üzenetére
Erre a gyurmás dologra nem tudok 100% biztos választ adni. Én jó alaposan átmosnám green staros oldattal (1:2 max 1:5) aztán políroznám. Nem hiszem, hogy az a vékony réteg ami ezután marad gondot okozna.
A nitro higító biztosan levinné, hisz még a kreámiát is lekapja, de azért már ne nitrozzuk a lakkot ha nem vészmegoldásnak kell
[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
Páramentesítős üveg tisztítót vett fater. Valamennyire tényleg páramentesít, mert ahová nem kent , ( belső visszapillantó mögé pl) ott jobban párásodott a szélvédője.
Illata sem rossz, nem úgy mint a sokkal drágább Angelwax Visionnek aminek tömény hugy (na jó amónia) szaga van.[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
válasz Peti78 #40547 üzenetére
Én akkor kezdeném ha már gyengélkedik a fusso. Nem kenném be az autót BSD vel amíg nem indokolt, mert a fusso fényesebb és selymesebb/simább felületet ad. Persze próbáld ki egy elemen, ha viszket az újjad, baj nem lesz belőle.
Kb. semennyit a visszatörléssel! Viszont az aktuális időjárásra való tekintettel napon és forró kasztnin ne állj neki, mert maszatos marad.[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
válasz Peti78 #40563 üzenetére
A perl a gumik oldalfalán nekem sem működött igazán jól. 1:3 ban szinte semmi volt, pedig tsizta nem kiszáradt abroncsokra kentem. 1:1 ben már valami, de úgy hogy 2x kentem át és csak a második aplikálás során töröltem nagyon gyengéden vissza, úgy hagyott moderátan csillogó, inkább szatén fényű felületet. Külső műanyagokra viszont nagyon meg vagyok vele elégedve. Motortérben pedig kiválló.
-
RP1980
tag
válasz zsolti1 #40577 üzenetére
Legközelebb egy próbát megérne hab nélküli kezdéssel. Esetleg egy teszt szerűt úgy, hogy egyik felén habbal a masikon csak a vízzel leveretni. Mert itt nem tudni mennyit tesz a dologért a hab és mennyit a bogár stop. Amennyiben ez a bogár stop eredménye, akkor egész meggyőző.
[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
Amit mindenkinek szoktam az a gtechniq crystal serum light kb. 26000re jön ki Angliából slimsről rendelve. Ez kb 3-4 évig bírja. Lehet topingolni az exoval de magában is elég jó.
A másik a carpro cquartz uk 3.0. Ez itthonról kb 22000 postával. Ehez jár egy kis flaska reload is ami annyit tesz, hogy aplikálás után pár órával már mehetsz a kocsival.
Nanolex si3d sem rossz, de macerasabb aplikálni és 1 évet bír. Ebayről a németektől kb 13-15000 de ez csak az üveg aplikátor stb nélkül.
Én ezeket ismerem jobban.
Jó lehet még a srev faces cuccai, de ott pl. a nagyágyút az ultimát csak partner veheti meg.
Többiek biztosan tudnak még mást is. -
RP1980
tag
Apropó Bilt Hamber autofom, van már valakinek tapasztalata vele? Tényleg 1:100hoz kell csak higítani mérsékelten koszos autónál?
-
RP1980
tag
válasz DJ. Ru$y #40634 üzenetére
Sajnos ilyen termékről nem tudok az említett helyeken. Ha más nincs tegyél bele autósampont. Kipróbálni, habot fújni az is megteszi. Viszont, ha 2000 ft-od van rá, akkor már tudsz Alzáról rendelni posta pontra Koch Chemie Green Start, amivel egy jó előmosóhoz jutsz. Egyre kell figyelni ez nem lesz waxbarát oldat.
Ha jól rémlik 1080Ft a GS és 800 a postapontos átvétel
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- PlayStation 5
- Eredeti játékok OFF topik
- Futás, futópályák
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- 2,2 kilowattos, platinás tápbestia jött a Seasonic zászlaja alatt
- LEGO klub
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Drágul az EU-ban a GeForce RTX 4090
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen