- Milyen okostelefont vegyek?
- Sok mindenben fejlődött a friss Nord CE4 Lite
- Google Pixel topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Xiaomi Mi 11 Lite - 4G-vel vagy 5G-vel kéred?
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Android szakmai topik
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- BYD Atto 3 menetpróba
Hirdetés
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az okosórák meghódítására készül a Galaxy AI
ma Azért az amazonos listázásnak vannak furcsaságai.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Moric
aktív tag
válasz Winner_hun #5315 üzenetére
Miért ne tudnák mérni? Nekem is van műszerem rá.
Kénytelen voltam beszerezni, mert egyre több karosszéria elemet gyártanak műanyagból, karbonból. -
Moric
aktív tag
válasz Winner_hun #5321 üzenetére
Az átlag amivel találkozhatsz, az csak a mágnesezhető fémekre jó.
Ami műanyagra és nem fémekre is jó, annak más a működési elve. Használatukban nincs különbség. -
Moric
aktív tag
válasz Winner_hun #5325 üzenetére
Dehogy is!
Szép is lenne, ha minden polírozás előtt fúrnék elemenként 5-15 lyukat. -
Moric
aktív tag
Milyen színű az autód?
Én szoktam használni a Sonax Xtreme waxát, szerintem megéri az árát. Szép fényt hagy maga után, a vízlepergető hatása is rendben, egy baj van vele, nem tartós.
Minden viaszolásnak a megfelelően előkészített alap a titka. Veheted a legdrágább viaszt is egy koszos, karcos felületen nem fog mutatni semmit.
-
Moric
aktív tag
Több fajta viaszt használok.
Saját autón jobban szerettem a természetes karnaubát tartalmazó viaszokat.
Ennek ellenére most télen kap nanot a karcállóság miatt.VSAMSUNG
Még nem használtam Zymol Glasurt. Az 56% karnauba miatt figyelmet igényel a használata.
Én most alulra Collit kenek, fölé meg természetes karnaubát. Ez nekem most bevált.
Gyorsan kell plusz fény, akkor lefújom még gyorsfénnyel mosás után. -
Moric
aktív tag
Ma valaki, aki koordinációs nehézségekkel küzd sikeresen nekiment a jobb tükrömnek.
Mikor megláttam majd infarktust kaptam, nagyon csúnyán lehorzsolta. Egy ujjnyi hosszú és vastagságú horzsolás keresztben a házon.
Itthon nekiestem, először a tisztítómmal, ami lehozza még a legerősebb viaszt is. Ahogy kezdett hatni a lemosó, szépen tűnt el a horzsolás is. Kétszer áttöröltem és már csak egy nagyon halvány folt árulkodott a karc helyéről. Azt 1 perc alatt felpolíroztam.
Most örülök, hogy a tükrön 3-4 réteg viasz volt, amiből kettő nagy tisztaságú karnauba. Megkímélt egy tükör fényezéstől.
Egy jó viaszt nem csak a fényéért teszek fel, hanem ilyen sérülések kivédésére is, -
Moric
aktív tag
Nem tudom melyik a legjobb nanao bevonat, sok van.
Én a sajátomra Aquartz-ot vagy az utódját Cquartz (ha lesz róla több visszajelzés), szándékozom tenni most télre.
A tényleges nano bevonat azt wax helyett kell. Nanora már nem kell semmi plusz védelem. Alá meg minek? A nano jobban kötődik a felületre, mint a viasz. Viasszal együtt leválna a nano védelem. -
Moric
aktív tag
El kell dönteni mit szeretnél.
A nano bevonatok egyenlőre nem a fényességükről híresek. Egy jó felsőközép szintet azért hoznak. Viszont kibírnak 1 évet is, ilyet semelyik másik viasz nem tud, se szintetikus, se természetes.Amennyiben szereted a mély vizes hatást akkor Zaino 50 rétegben, azt tud, olyat még nem láttam semmi mástól. 10 réteg alatt azért vannak kihívói.
-
Moric
aktív tag
A 2 réteg Collinite 915 utána Zaino Z2 kevés, nem ad elég vizes hatást?
Egy bizonyos színt felett már sokkal inkább a fényezés minősége számít. A gyárban eleve narancsosra fújják a kocsikat, hogy a hibákat elfedjék. Először ezt a rücskösséget kell eltüntetni.
Mint írtam már többször én személy szerint jobban kedvelem a természetes karnubát, mert az sárga. Mikor rákened a kocsira ad neki egy meleg árnyalatot.
Aki kimondottan a csillogó hatásra megy rá, annak jobb a szintetikus wax. Azok optikailag tisztábbak. -
Moric
aktív tag
Nem nagyon tudok olyan szert ami egy menetben übereli a 3 Réteg 915 + 2 réteg Z2-t.
Te tudsz? Hallottál, láttál valamit, érdekel engem is.Ezt írja a hivatalos oldal a 915 476s különbségéről:
"In terms of durability, the 476s lasts an average of one month longer than the 915.
The 915 has more carnauba wax in the formula, and its finishing result is a warmer shine, and it is slightly easier to work with.The 476s is the most durable product offered by Collinite, which is why it requires a little more rubbing and elbow grease."
-
Moric
aktív tag
Amiket felsoroltál azok nagyjából mind ugyan azt tudják. Nincs nagy különbség köztük. Mind jó minőségű termék, nem hiszem, hogy csalódnál bármelyiket választod.
Szerintem vedd meg a Concorso, ha arra vágysz legjobban. Másikat veszel mindig ott fog motoszkálni a fejedben, hogy Concorsoval szebb eredményt kapnál. Lehet soknak tűnik egyszerre kiadni 60e-t, de nagyon sokáig elég.
Nekem az a véleményem, hogy nem nagyon fogod látni a különbséget a Colli és Conc között. Egyedül Te fogod tudni, milyen wax van rajta.
Világos színű autó soha nem lesz annyira látványos mint egy sötét, kenhetsz rá bármit.Próbálj ki egy másik quick detailert, létezik gazdaságosabb is mint a Z2.
-
Moric
aktív tag
Én először Meguiars NXt-t használtam, utána a Dodo hard waxhoz vettem Red Mistet is.
Jobb a Dodo gyorsfénye, de nem annyival mint amennyivel többe kerül. Használok még Sonaxot és 3M-et. Nálam a Sonax fogy a leggyorsabban, az én autómra azért Red Mist szokott kerülni.A két viasz rétegek felvitele között váltózó mennyi idő telik el, 1-24 óráig bármennyi, attól függően menyi időm van rá.
-
Moric
aktív tag
válasz RKing03 #5415 üzenetére
Polírozás kellene neki a tökéletes eredményhez.
Nekem az a tapasztalatom, ha már látod a mosókarcokat azon nem segít a kézi polírozás, finom polírral, oda gépi kell. A finompolír inkább az oxidréteget szedi le, így visszaállítja az eredeti fényét.
Nem árt figyelni, mert a merci többféle lakkot is használ, az egyik kemény, alig viszi a hagyományos pilír, míg a másik puha, ott meg könnyen eltűnik a lakk, ha nem figyel az ember. -
Moric
aktív tag
válasz Cyberslider #5420 üzenetére
Lakkbenzin lehozza.
Van kimondottan fagyanta eltávolító szere a Sonaxnak és az Einszettnek is, mindkettő kapható nagyobb áruházakban.Matt a fényezés annál inkább ajánlott a polírozás, újra szép fényes lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Moric
aktív tag
válasz Varlaisaran #5460 üzenetére
Szerintem tavaszig bírd ki a látványát, ha úgy is fényezve lesz. Bal lent, már ha jól látom, úgy is kikezdte a rozsda.
Nagyon szeretnél vele csinálni valamit, akkor polírozd fel (géppel) az egész motorháztetőt. Nem lesz tökéletes, de kisebb lesz a színkülönbség. -
Moric
aktív tag
Látom felpörgött a fórum.
A fekete hálás szín, kicsit foglalkozol vele, olyan lesz mint a tükör.
Mosokarcokat kicsit nehéz kézzel kipolírozni, kellő ellszántsággal és türelemmel kivitelezhető. Amit ajánlottak Sonax Xtreme 3 polírt az jó, mert tömit is, így a mélyebb karcokat feltölti.
Üveget otthon nem fogsz tudni polírozni, főleg nem kézzel. Profi cuccal is csak pici hajszálkarcok tüntethetők el nyomtalanul.
Én mikroszálas rongyokat használok. Szárításhoz jó nedvszívó képességűt, ezek álltalában hosszabb szálakkal rendelkeznek. Polírozáshoz rovidebb szálast. Üvegre meg olyat aminek nem is látszanak a szálai.
Polírozás elótt én javasolnék egy alapos tisztítást, Az évek alatt rengeteg szennyeződés kerül a fényezésre. Plirozásnál nem előnyös ha ezeket visszadögölöd.
-
Moric
aktív tag
Érdemes eltávolítani a régi védelmet. Tiszta alapra jobban megtapadnak a rétegek.
A legerősebb réteget illik legelőször felvinni. A Zaino, mivel szintetikus, elég ragaszkodó fajta, nem érdemes régi viaszra felvinni, mert a régi viaszréteggel együtt fog leválni, idő elött.A viszok úgy működnek, hogy van bennük oldószer, így mikor egy réteget felviszel meg kell várni míg megszárad, mert különben a következő réteg felvitelénél letörlöd az elözőt.
Minden gyártó más vegyszereket használ, ezért előfordulhat nem kivánt hatás, ha különböző termékeket összekeversz. Ezt neked kell kipróbálni, mit szólnak a termékek egymáshoz.Én azt tapasztaltam, a már megszáradt természetes karnauba sok mindennek ellenáll, stabil anyag. Természetesen azért az se sérthetetlen.
-
Moric
aktív tag
Én azt mondom ne akard tökéletesen eltüntetni. Sajnos nem fog menni. Halványítani fogsz tudni rajta. Bizonyos szerekkel majdnem teljesen láthatatlanná tudod tenni, de folyamatos törődést fog igényelni.
Én ezeket a hibákat vizessel megcsiszolnám. Először 1000-sel, majd 2000-2500-sel, utána polír. Viszont ha még nem csináltál ilyet csak is nagyon óvatosan!!! Könnyen csúnya vége lehet. A csiszolópapír még sok vízzel is harap rendesen.
A 4. képen lévő karcolást egy feltöltő anyagot is tartalmazó viasszal szépen el lehet fedni. Amíg az ki nem jön belőle észre sem veszed, hogy ott van. A Meguiars ScratchX ilyen otthoni felhasználásra van kitalálva. A Sonax Xtreme Polish 3 is hasonló szer.
-
Moric
aktív tag
-
Moric
aktív tag
válasz #00809728 #5554 üzenetére
Szerintem ezt olyan ember mondja, akinek nincs garázsa. Én még nem láttam olyat, akinek van fűtött garázsa és nem ott áll.
Kint állsz ott is van pára, télen még rá is fagy. A fagy sokkal nagyobb kárt képes okozni mint a vízpára.
A motornak is jobb, ha télen nem -10-ről kell indulnia. -
Moric
aktív tag
válasz Charley76 #5576 üzenetére
Elképzelhető, hogy ennyire puha a fényezése.
Lehet tenni ellene. A legdrágább az újrafényezés lenne. Nem gondolom, hogy szeretnéd az autód értékének 1/3-ért újra fényeztetni kerámia lakkal.
Választhatod a fóliázást. Most már lehet kapni nagyon jó minőségű fóliákat. Majdnem teljesen átlátszóak, így szinte észrevehetetlenek. Sajnos, még mindig 3-5 évente cserélni illik.
Van még a védőréteg. Én karnauba vagy nano alapú viaszt javasolnék. A nano picit drágább, cserébe jobban bírja az igénybevételeket. Ezek 3-6 hónapot biztos kibírnak. Viszont a viaszok sem mindenhatóak. Erősebb behatásoktól karcolódni fog. Viszont a napi használatból adódó karcok 80%-ával megbirkózik. -
Moric
aktív tag
Itt a jó idő, le lehet csapatni az eddigi téli sót az autóról. Én már megtettem.
-
Moric
aktív tag
Az aquartzot én először a Koreaiaktól láttam, aztán a Japánok továbbfejlesztették. Utána az aquartz körül valami üzleti vita támadt. A cquartz az aquartzból fejlődött ki. A látványosságot tették előtérbe a karcállósággal szemben. Sajnos így pont a legnagyobb előnyét vesztette el, egy lett a piacon kapható rengeteg nano szerek egyikének.
-
Moric
aktív tag
válasz gaborbol #5776 üzenetére
Itthon is van néhány cég aki foglakozik bőr javítással.
A festék színét eltalálni nagyon nehéz. Ezért szokták kikeverni, mert idővel a gyári színkódtól el fog térni.
A srác jól dokumentálta a folyamatot, ez alapján el lehet indulni. A youtube-n is lehet találni hasonló videókat.Az első meg hátsó színeltérés miatt annyira nem kell aggódni, nem egymás mellett vannak, kis színeltérés nem fog látszani.
A többit ülést is megtisztítod, sokat fog változni a színe a mostani állapotához képest.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali fotós kérdések órája
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- Ukrajnai háború
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Bittorrent topik
- Xbox Series X|S
- Escape from Tarkov
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...