- Galaxy S22 One UI 6.1 frissítés: volt, nincs
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Két új verzióban érhető el két Huawei okosóra
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Huawei P20 Lite - friss forma, régi vas
- Yettel topik
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Marvel Rivals - Középpontban Hela
gp Folytatódik a karakterbemutatók sorozata, a legújabb részben a Halál Istennője kerül a középpontba.
-
Ausztrália lecsap a kriptós adócsalókra
it 1,2 millió fiók tranzakciós adatait kéri az ausztrál hatóság, szeretnék rendbe tenni az adóügyeket.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
félisten
Az Oculus Home-nak kell egy account. Nem muszaj face, csinalhatsz egy tetszolegest egy barmilyen mail cimmel, nekem se facebook-os, megkockaztatom majdnem senkinek nem az. De hogy telepitetted es fejezted be a setup-ot account nelkul?
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
A linkelt Oculus topic-ban feljeb azt irjak at kell ugornod ezeket a reszeket es egy tavalyiban is azt irtak mar ezert gondolom igaz. A lenyeg hogy a kameran vilagitson a LED es a HMD-n is vilagitson keken. Akkor elmeletileg megy. Ha mar a jatekokat latod a desktop ablakban akkor felteheted es a Home szobat kene latnod a DK2-ben. Egy-ket tagnak volt itt a topic-ban DK2 azok lehet tobbet tudnak mondani.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Szunyoghalo effektus DK2-n nemigen lehet CV1 upgrade nelkul orvosolni, de azert egy kis supersampling-ot megprobalhatsz, talan javit valamit a minosegen: [link] Grafikus beallitasoknal nalam 1070-el ez van: [link] A kartyad hasonlo teljesitmenyu, ez talan jo irany lehet a beallitasoknal.
Szerk: azert ha tudsz elni a szunyoghaloval akkor a cucc meg mindig "tremendous value" volt 160EUR-ert, nagy a szakadek 160-as DK2 es az akcios 450-es CV1 ara kozott
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz kiskuplung #7669 üzenetére
"néhol a bevilágítás minősége is olyan mintha 16 bites színmélységben renderelne."
Unity-s a jatek? Mert ez klasszikus Unity problema Baked GI eseten foleg sotet (keves fenyforrassal megvilagitott) kornyezetben.
Szerk: az, latom ott van a "Made with Unity" listaban.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Igen, peldaul a 4xMSAA azert jobb es az ott talalhato tobbit (World, Shadows, stb.) is ki lehet tolni. A Postprocess-nek en nem latom ertelmet (VR-ben ugyis kikapcsolnad majdnem mindet mert csak ront a helyzeten), es a Reflections-rol is hasonlo a velemenyem mert azt meg nem bamulom (vagy latom a cockpit-bol) es nagyon lehuzza az FPS-t. Kiprobalhatsz meg 2.0 PPDP-t is, de meg az Oculus is azt irja 1.5 felett inkabb placebo a hatas es van hogy romlik is a minoseg attol fuggoen hogy kezeli a motor a MIP map-okat.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz proci985 #7678 üzenetére
A DSR es VSR-nak VR alatt nincs jelentosege. A PPDP beallitas (egyenesen a jatekban vagy az Oculus Debug Tool-making) ugyanezt teszi durvan fogalmazva - nagyobb felbontasban renderelodik a kep ami aztan le van skalazva a display felbontasara megjelenites elott - supersampling.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz proci985 #7682 üzenetére
Igen, a monitor beallitasoknak nincs koze ahhoz ami a Rift-re megy, oda kulon beallitasok vannak. As Oculus Debug Tool, az Oculus Tray Tool vagy egyenesen a jatekban beallithato Pixels per Display Pixel ertek adja meg a supersampling-ot.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
-
Raymond
félisten
Nem a CPU lesz a problem itt. Mar vagy 3 jatek lett emlitve hogy 45FPS van csak es meg low-on see megy 90-el. Ezek kozul a PC a legigenyesebb, de meg annak is menni kene 90-el.
@fulton
Hogy nezed az FPS-t? Az Oculus Debug Tool mutatja meg ha bekapcsolod a Performance Overlay-t. Ha valami massal nezed monitoron akkor ott talan as osszes program 45-ot mutat meg ha 90-el is megy a HMD-ben a jatek.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Csak ennek semmi koze a kollega problemajahoz. A VR jatekok eleve mas szinten vannak mint a 2D-s es a leirt problema normalis mukodes kozben teljesen realitas nelkuli egy 1080Ti kartyaval. Valami egyszeruen nem stimmel. Ahogy irtam visszabb ugy kell megnezni mi a valos FPS, az is lehet hogy rossz erteket nez.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Majd megnezem mi a helyzet nalam a 1070-el, de mennyi kocsi van a palyan? Mert nem indulhatsz full grid-el egy olyan procival.
(#7722) Joshi
Az adott beallitasokkal kb. 4600x2600-ban renderel a kartya, itt nem lesz CPU limit hacsak a pCars-nak nem eleg a 22-24 autohoz az i5.[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
-
Raymond
félisten
Megneztem a beallitasokat. Egy GF1070-el ez tud 90FPS-t tartani:
PPDP 1.5 es In-Game AA Off
Ha rarakom a DS2M-et akkor le kell vinnem a PPDP-t 1.0-ra, meg 1.25-el is kb. 20% deficit van a performance HUD szerint. Most hogy nezegettem rajottem miert volt 1.5 es DS2M - mert amikor probalgattam azlett a vege hogy a kettoven nem lesz 90, de a 45 jo volt igy hagytam mindkettot Es szinten most hogy neztem viszont arra hajlok tobb ertelme van az in-game off es 1.5 beallitasnak, nem latok sok pixel crawl-t.
Ez egy GF1070-el persze, egy 1080Ti kozel ketszer gyorsabb ettol, ott nem lehet gond az 1.4 es DS2M, esetleg 1.5 es DS2X vagy minimum az az 1,25 es DS2M ami nalam 20% minuszt mutat.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Ez jo moka volt arra a par percre amig tartott: War Robots VR - The Skirmish
@fulton
Hat nem tudom, nagyon fura hogy a sokkal erosebb kartya nem adna semmit. A beallitasokkal amik ott vannak de AA Off es PPDP 1.5-el nalam olyan -5% es +10% kozott mozog a Performance Headroom mutato. Furcsalom hogy egy 1080Ti nem ad tobbet.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Alien: Isolation: The Collection - €11,49
Alien: Isolation: The Collection includes:
Alien: Isolation – Main Game
Plus all DLCS:
Alien: Isolation – Corporate Lockdown
Alien: Isolation – Crew Expendable
Alien: Isolation – Last Survivor
Alien: Isolation – Safe Haven
Alien: Isolation - Trauma
Alien: Isolation – The Trigger
Alien: Isolation – Lost ContactPrivat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Boven eleg a 390, csak esznel kell lenni olyan jatekoknal amik nem VR-hez keszultek eredetileg, ott nem lehet fullra huzni mindent. A 980Ti mar messze az ajanlott folott jar. HIvatalosan ami az Oculus Store-ba bekerul annak mennie kell ASW nelkul alapon (tehat 1.0 PPDP) egy GTX970-es kartyan. Minden mas csak plusz es feltolhatod annyit ad hogy feltolhatod a PPDP-t (Supersampling-ot). Tobb mint egy evig 380X-el toltam amivel meg ASW tamogatas sincs (a 390-el van) es nem volt problema. A pCars es az ED megy most szamottevoen jobb beallitasokkal (plusz a Robo Recall megy High-on ASW nelkul is), a tobbi jateknal annyi lett hogy adhattam ra SS-t. A 380X kb. egy 1050Ti kategoria VR-ben a zomeben forward rendering hasznalata miatt mert igy nemigen tudja a shader GFLOPs elonyet kihasznalni a GF-al szemben.
(#7783) Joshi
Az FPS-t is nezd meg ott mert amikor a regi kartyaval jatszottam akkor nem volt mindegy hogy megy, ha alacsony FPS-t produkal a jatek az is megszedit. Nem mindegyiknel van igy, eleg ritka eset, de a Dirt es az EVE Valkyrie pedlaul mindketto ilyen.[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Ezt mashogy nem tudod megoldani. Valahogy be kell allitanod, es a Home a legegyszerubb, a zold kereszt nem eppen "user friendly" metodus. Egyebkent megmerheted annak a par embernek aki ott lesz meg hasznalat elott es olyan sorrendben probaljak hogy ne kelljen fel es le alligatni allandoan.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
-
Raymond
félisten
Az elejetol hasznalom tobb mint egy eve, sose volt vele gond. A valtozasok azonnal latszanak es nem ragad be semmi, nem kell restart. A Performance Headroom az a tartalek ami meg a kartyaban van (vagy nincs). Ha plusz es zold akkor meg mehetnek feljebb a beallitasok, ha minusz es piros akkor vissza kell venni.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Nezd meg a "Debug HMD Type" alatt mi van, lehet DK2-nel ki kell valasztani ha van ott. Nalam csak CV1 van es az ertekek teljesen ertelmesek igy nem is allitottam semmit.
"a Performance Headroom értéke mindig pirosban van(0-10%), szóval ez a probléma megmaradt."
Mindig = az Oculus Home-ban is?
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Jatekokkal nezd. Beleposzinten az Oculus szerint az ASW-vel hasznalhato a hardver, ez nem jelenti azt hogy nem fog sehol 90FPS-t adni, a 380X-en nincs is ASW es mukodott.
"Pedig itt semmi extra nincs, egy 360-as háttérkép és az indítandó ikonok.."
plusz
"De egy ilyen 360 panoráma még egy S6-os jól megy gearvr-ban, nehogy már 1050-en akadjon.."Az Oculus Home a PC-n nem 360-as panorama ikonokkal, csak a GearVR-on az. PC-n full scene van.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Plusz tanacs - ne azt nezd hogy 45 vagy 90 FPS van a Performance HUD-on, hanem hasznald a jatekokat es programokat. Akkor nezd ha valami nem stimmel. Az ASW nem viccbol lett kitalalva. Van hogy egyeltalan nem veszed eszre, van hogy azonnal (ED-ben a UI egy bazison peldaul). Ahogy az utobbi napokban kiderult a pCars-nal mar el is felejtettem hogy 45FPS ASW-vel jatszok a beallitasok miatt mert nem latszik, csak most lattam a HUD-ban amikor tesztelgettem tobbet. Vagy a Robo Recall - a 380X-en ott is stabil es nem lathato az ASW, meg a High beallitasokon is ugy tunt minden OK. Csak aztan a szamok azt mondtak inkabb maradjon Low
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz kiskuplung #7822 üzenetére
Az uj all-in-one csomagokban mas a szivacs. Ez volt az egyetlen szembetuno dolog amit a HMD-n csereltek. Akinek volt a regi is azt mondja a regi jobb, akinek csak az uj van annak fogalma sincs mi a kulonbseg
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz izomman1 #7824 üzenetére
Egyelore megvarnam mi lesz belole amikor majd kijon. Ez a harmadik termekuk, a marketing szoveget eddig meg mindig at kellett forditani realisabbra hogy fedje a valosagot A nagy felbontas csalogato, de ez mar a Pimax 4K-n se nagyon gond. A lencsek es a kepminoseg ami a szem feloli oldalon kijon ami egyelore kerdeses.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Dyingsoul #7842 üzenetére
Az ASW bevezetesevel lejebb kezd a hivatalos Oculus hardver, akkor kerult bele a 960 es a 1050Ti mint minimum. A recommended meg mindig a 970/290 mint volt, de hivatalosan is elfogadott a 1050Ti. Nemreg volt egy blog post is errol: [link]
"Thanks to the magic of asynchronous spacewarp (ASW), min spec machines can run virtually anything on the Oculus Store—though, with high-end graphics, you might see the occasional slowdown. In most cases, ASW should smooth out frame-rate issues for a quality experience."
Ez egyebkent nem valtoztatott sokat a Store elvarasokon. Meg most is ugy van hogy ha valamit meg akarsz ott jelentetni akkor azt nezik hogy a recommended spec gepen (970/1060) tartja-e a 90FPS-t. Ha nem akkor fail.
Van par eredmeny kulonbozo terhelesu jatekokbol nem is olyan regrol 1050Ti-vel is: [link] Ahogy az varhato volt ASW kell gyakorlatilag mindegyikhez, de ugy mennek rendesen:
Arizona Sunshine - Medium es SS1.0 - 52FPS, ASW-vel OK
The Climb - Medium es SS1.0 - 46FPS, ASW-vel jatszhato, de a hataron van, nem lehet feljebb allitani
Elite Dangerous - Medium es SS1.0 - 85FPS, itt mondjuk meg egy kis SS is beleferne, mert vannak lehetosegek az 1.0 85FPS es az 1.5 40FPS kozott, talan 1.2-1.3 meg epp jo lehet ha mar ugyis ASW kell
Robo Recall - itt meg SS1.5 is belefer vagy valamelyik plusz opcio meg ha mar nem is Low->HighEzek kozul a Robo Recall-on kivul egyik se arrol hires hogy agyon lenne optimalizalva
A SteamVR teszt-el egybekent annyibol ertek egyet hogy mar nagyon regi, nem sok jelentosege van. CPU limitet tavaly is nehez volt mar kihozni belole es meg a regi 380X-el is a Medium tetejenel voltam. Azota naluk is fejlodott a reprojection tech igy ott is kevesebb a problema ha lassabb a hardver. Amikor a SteamVR alatt akadasok vannak ott a legtobbszor nem azert mert mondjuk a kartya lassu lenne, sokszor vagy a jatek vagy a SteamVR problemajarol van szo amit aztan vagy javitanak kesobb vagy nem. Meg mindig vannak akadasok foleg beolvasaskor. Ez nemigen van az Oculus Store jatekoknal, mert az egyik alapkovetelmeny submission-nal az hogy a head tracking soha nem akad meg. Tehat miutan valami mar megjelent a kepernyon azutan te olvashatsz be annyit amennyit akarsz es ugy ahogy akarsz, de a head tracking-nek mennie kell.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
A jatek hibaja az egesz es barmilyen CPU-t megeszik, de csak a startnal van ez. Kiprobaltam mit tud az i7-6700K az alap 4Gh-en egy GF1070 tarsasagaban (ez 2050Mhz-et tartja magat jatek kozben) a lejjebb mar emlitett beallitasokkal. AA a jatekban kikapcs es az SS is 1.0-an, a kartya itt Free Practice-nel kb. 30-35% rezervat mutat meg stabil 90FPS mellett.
SPA, Lotus 98T, Light Clouds, leghatulrol indulva. 11 ellenfelig meg megvan a 90FPS allandoan, 15-nel leesik olyan 70-re, 21-nel mar csak 55-60 van. Az utobbi van mar 11 ellenfel de Thunderstorm mellett is. A helyzet viszont az hogy mindez csak a start/cel egyenesre koncentralodik. A jatek a mostani F1-el ellentetben a 2-ik kanyar utanrol indit, tehat azonnal a Raidillon Eau Rouge harmas kombinacio jon elsonek a rajt utan. A csokkentett FPS csak a legelejen van, mar amikor start utan leersz a 3-as kanyarig az lejto aljan mar akkor megvan a 90FPS es gyakorlatilag majdnem mindig, de legkesobb az 5-os kanyarnal meg a Kemmel Straight elott az ellenfel mennyisegetol es idojarastol fuggetlenul.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
-
Raymond
félisten
válasz chris0000 #7858 üzenetére
Ha homalyos a kep akkor ket oka lehet. Az egyik hogy le kene torolnod a hozzaadott kendovel a lencseket, nagyon hamar "pacasak" lesznek. Ha meg mindig homalyos akkor nincs rendesen a fejedhez igazitva a HMD.
Lazitsd meg a pantokat, tedd fel a Rift-et ugy hogy a hatso muanyag haromszog minel lejebb legyen a fejeden hatul es a HMD a szemed elott, azt probalgathatod most feljebb vagy lejebb tologatni ahogy obban passzol. Amikor OK, akkor szoritsd be (fixald) a felso pantot. Utanna egyenletesen huzd egyszerre hatra a ket oldalso pantot ugy hogy azert ne szoritsa a HMD-t az arcodba (hosszabb ideju nyomas a szem korul fejfajashoz vezethet) es fixald az oldalso pantokat is. A HMD-t most meg dontheted a vizszintes tengely menten hogy a kep eles legyen es jol alljon az arcodon. Ha meg nem allitottad be rendesen akkor az IPD-t is erdemes beallitani. Ezek nagyon fontosak, erdemes eljatszani veluk egy kicsit mert nagy kulombsegek lehetnek a kepminosegben is es abban is hogy tudsz-e huzamosabb ideig jatszani, ugyanis ha tul szoros a beallitas akkor nemigen megy az.
Ha rendesen a fejen van a HMD akkor 100% olyan mintha ott lennel. Forogsz es olyan mintha "eloben" forgnal valahol. Ha nincs rendesen felteve akkor elojon a warping - torzitas - a kep szelein ahogy mozgatod a fejed. Picit olyan mintha tul nagy FOV lenne egy FPS jatekban beallitba es a szele torzit. Addig kell alligatni (fel le az arcon es donteni a vizszintes tengely menten) amig ez el nem tunik, mert ez is hozzajarul ahhoz hogy szedules es fejfajas lesz a vege.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Na akkor majd a PC2-ben meglatod van-e javulas. Elmeletileg van: [link] Itt 6:31-nel mondja hogy "I have to say actualy though, Project Cars 2 actually has really well optimized graphics in terms of lots of cars on the screen and that not affecting performance too much". Majd nemsokara kiderul
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Dyingsoul #7885 üzenetére
"Jah és a steam beállításokban 2.2 SS-t tettem rá mivel állítólag a steam VR-on belüli felbontás növelés exponenciális helyett lineáris."
Miert jatszod SteamVR alatt? Van direkt Oculus tamogatas. Az SS-t egyebkent meg SteamVR jatekoknal is eleg az Oculsu Debug Tool vagy Oculus Tray Tool-ban allitani, hagyd a SteamVR beallitasoknal 1.0-n.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Dyingsoul #7887 üzenetére
Mert Oculus-nal csak hozzateszel egy plusz reteget a render utjaba. A zome funkcio ugyis csak egy wrapper ami tovabbmegy az Oculus runtime fele, de az SS vagy reprojection ha be van allitva ott akkor azt el is vegzi es per pillanat (vagyis az elejetol fogva) itt a SteamVR le van maradva szepen a Oculus mogott. Olyan jatekoknal ott a direkt tamogatas nincs ertelme a plusz retegnek es a plusz keretrendszer futtatasanak, jobb esetben csak eroforrasokat foglal es nem csinal semmit.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Egyebkent az hogy kell-e SS valamire vagy nem elegge jatekfuggo. Van ahol sokat dob van ahol semmit. Az idealisan osszerakott kontent-nel nemigen hoz sokat. Ezt siman kiprobalhatod az Oculus Dreamdeck-el. Alapon mar lattad hogy nez ki, most beallithatsz mondjuk 0.75-ot a debug tool-ban es elinditod a Dreamdeck-et. a szovegen latszik hogy alacsonyabb a felbontas, de ha megnezed a tengeralattjarot vagy a minivarost ott nem latsz semmi valtozast. Ugyanez van peldaul a Face Your Fears-nel is, a menuben meg latszik ha peldaul 0.7-es az SS, de ha elinditod a felhokarcolos reszt ott mar nemigen. Viszont a sebesseg jobb lesz amit a performance HUD-on lathatsz is.
A 0.75-os beallitassal renderel a jatek a HMD fizikai felbontasan. Ha a Visible HUD-ban nem Performance hanem Layer-t allitasz be ott mutatja az aktualisan hasznalt felbontast lent a LeftViewPort-nal a ket utolso szam - 1012 es 1200. Ez egy szemre ertendo tehat 2024x1200 osszesen. Azert nem 1080 per szem vagy 2160 osszeadva mert van egy kis atfedes a ket szem kozott.
Alapbol 1536x1776-ban per szem renderel a Rift a szukseges torzitas miatt.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen