Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • abéla

    senior tag

    válasz tutne123 #8076 üzenetére

    Hello nem tudom meg van-e már a válasz: a gázbowdenből itélve 98 előtti 2.0 turbós ("olasz" T5? 225LE) nem ETM-es a géped, így a Turbo Control Valve (TCV) "alsó" csücskéről (képen sárga) asszem 5mm-es (belső átm) vákuumcső megy a kérdéses wastegate csatlakozóra.
    A többit is kösd be (zöld: turbo kompressor csücsökre, kék: turbo előtti intake csőre).
    Turbosnál nincs bekötve nagy gáz van!

    matthewsvolvosite

    A piros meg a CBV - intake manifold. (csöndes "lefújó szelep")

    [/(#8197) tutne123 B] :
    nekem s60-nal hőcserélő cseréjénél szépen eltörték a légáram-lamellákat, így faszán össze-vissza fúj naálam is: gyak szélvédő-áram az ami jó.
    Naszóval ezeket a alamellákat a légkondi mudulba faszán beépítették, nagyon úgy néz kia ki kellene szedni az egészet (1 napos meló min), hogy kicseréljem, ha egyáltalán lehet cserélni külön...

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz abéla #8210 üzenetére

    ehh.. siettem a mod-időlimit miatt...

    (#8197) tutne 123

    szóval nem a lemellákat, hanem az azokat szabályzó füleket törték le, de ahogy elnézem 850-ben rendesen más volt még (talán jobb is?)

    [link] itt elég részletesen belemegy a csóka (aki egyébként szuper videókat tölt fel 850/s70/s60/s80 szerelésekről - RobertDIY)
    Mondjuk itt is alap a műszerfal cakk-pakk leszedése

    De sztem ha csak nem akarod szétbontani, esetleg az egész kondi-modult cserélni (bontós is bizonytalan), akkor tapasztald ki nem jó-e valahogy.
    Én pl különböző kombókkal "hozom elő" az épp jó konfigot (tiszta mortal :D ), ami teljesen más, mint a gyári, pl: lábra+fel irányítva fúj középen, közép az lábra nyomja... szuper

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    És ha már floodolok :) akkor kérdés a Nagyérdeműhöz:

    2002 S60 T5 kecsege kartergázelvezető rendszerét szeretném lecsapatósan egyszer-és-mindenkorra megoldani, vlkinek esetleg erről gyak. tapasztalat?

    Esetleg intake manifold/ETM spacerről (IPD/SNABB) valami infó (jó / nem / miiivan? :) )

    Ha nem bírok magammal, jövőbéli projektnek lehet lesz vlmi combosabb IC applikálása (FMIC / do88-gyári helyére), netán némi leömlő, sport-cat. Neki állt itt valaki már komolyabban?

    Esetleg értelmes tune-ra is vevő lennék (nem a szokásos keverék-szegényítős-túlmelegedős-kevesebbetfogyasztós csiribiri). Valaki remap-szaki?

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz 7Sony7 #12948 üzenetére

    Látom már megvetted a Febit, de ha majd kinyegdül idő előtt -mert sajnos ki fog, főleg ha a hátsó-felsőről van szó- vegyél Lemfördert, ők a gyári beszállító, igaz nem olcsó az u.gyártottak között, de még így is kb fele/kétharmada az "eredetinek".
    Persze előtte érdemes rákérdezni Volvoéknál, időnként egész meglepő a gyári árképzésük (mondjuk mind poz., mind neg. irányba :DDD ).

    hootka!

  • abéla

    senior tag

    válasz aneda #13059 üzenetére

    Rendben, akkor -az eredetileg gyári- beszállító feltehetően jobb minőségben kínálja az adott alkatrészt a konkurenciához képest.
    Talán ez így pontosabb. :K

    És bár az eddigi tapasztalatom szerint, amellett, hogy ezek (mármint a Lemförder silentek/bakok/gumiharangok) bírták nálam a legtöbb ideig(utángyártottak között), simán lehet, hogy az eredeti alkatrész -még ha az ugyanattól a gyártótól is származik- minőségbiztosítása jobb. És egyébként igen, általában azok több ideig is bírják.

    Aztán persze vannak furcsa történetek is: pl ott van a "jóféle" Magnetti Marelli féle throttle body, ami ha gyári, ha nem, nem túl jó időállósággal bír (jobban mondva annak potmétere) vagy az elektronikai érzékelők, amik nagyrésze "gyárilag" Bosch (MAF/MAP/IAT/TCV...), meg úgy általában az elektronika ;] vagy a komplett PCV rendszer vagy a már említett felső/htsó motortartó bak, toronyszilentek, féktárcsák, benzinpumpa-ház stb-stb ...hát szóval, előfordul "gyáriban" is az elszabott vonal.
    És bár ezek némelyikére vannak már jobb -utángyártott, fejlesztett- alternatívák, ezek sokszor árban vetekednek a gyári megoldásokkal.

    Ami a lényeg: a "sima" utángyártottak között az adott termékvonalon érdemes a legjobbat venni, amit valószínűleg az -akár régebbi- gyári beszállítói tiulus jelez legmegbízhatóbban.

    De emellett, talán ennél is fontosabb -főleg itt, Balkánszélen- a beszerzés forrásának megfeleő megválasztása, amivel viszont a hamisítványok megvételét próbálhatjuk elkerülni;
    ebben pédául a gyári forrás tagadhatatlan előnnyel bír.

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

Új hozzászólás Aktív témák