A legújabb Volvók már beszélgetnek egymással

A következő pár évben várható, hogy mind több felső, felső-közép kategóriás autóban megjelennek a balesetek megelőzését szolgáló rendszerek.

Peter Mertens, a Volvo kutatási és fejlesztési igazgatója egy minapi interjúban elmondta az Automotive News Europe újságírójának, hogy a még az év vége előtt Európában piacra kerülő új autók némelyikében, a 90-es szériában (S90, V90, XC90) már engedélyezni fogják az autó-autó kommunikációt, és így a sofőrök már figyelmeztetést kaphatnak az útvonalon található veszélyekről.

A hátteret biztosító felhőalapú rendszert az Ericssonnal együtt fejlesztették ki, és ez képes arra, hogy a különféle szenzorok által begyűjtött adatokat megossza másokkal is – figyelmeztet, ha csúszós az út egy szakaszon, ha egy autós valamilyen okból bekapcsolta a vészvillogóját valahol. Az autók közvetlenül is tudnak egymással kommunikálni, de mindent adatot elküldenek a felhőbe, így azok onnan érik el a vezetőket. Ennek az az előnye is megvan, hogy a Volvo speciális szoftverei elemezhetik a jelzéseket, és ezek után küldik el az érintett autóknak – ehhez a működéshez természetesen kell internetkapcsolat.

A Volvo nem áll egyedül ezzel a fejlesztéssel, bár egyelőre még viszonylag kevés gyártó kevés számú modelljében alkalmazzák a car-to-car kommunikációt – például a Mercedes E-osztályú autóiban január óta több kontinensen is megtalálható az általuk fejlesztett szintén felhőalapú rendszer, ellentétben a Toyotáéval (intelligent transportation system – ITS), ahol a 760 MHz-es frekvencián az autók direktben kommunikálnak. De mellettük a Cadillac, az Audi és a Jaguár is dolgoznak a saját rendszerükön, épp ezért – mondta Mertens – jó lenne, ha ezek nagyjából azonos módon működnének, hiszen hosszú távon bizonyosan alapfelszereléssé válnak, így össze kell majd hangolni őket.

  • Kapcsolódó cégek:
  • volvo

Előzmények