TomTom GO930 - új hangok a régi zongorán

Bevezető

Nem irígylem a TomTom magyarországi képviseletének munkatársait. Ez részben nekünk köszönhető, részben pedig annak a ténynek, hogy a TomTom főhadiszállásáról nyilvánvalóan nem látszunk jól, vagy legalábbis nem vagyunk elég nagy piac ahhoz, hogy komolyan vegyék a felhasználókat. A probléma nem egyedi, navigációs fronton pedig különösen nagy a hendikepp. Nem vagyunk nagy felvevőpiac, legalábbis nem elég nagy ahhoz, hogy az értékesítési számok kilátszanak mondjuk egy német eladott darabszám vaskos oszlopának árnyékából. Tipikus nyaralócélpont sem vagyunk, elvégre sem tengerünk, sem világraszóló vendéglátásunk nincsen. Van viszont egy hazai alkalmazásgyártónk (Nav N Go), aki kemény piaci pozíciót épített a legjobb hazai térképadatbázis köré, és nem is adja a térképet akárkinek.

TomTom GO930
[+]

Ha ez nem lenne elég, akkor megemlíthetjük még a hazai piac különösen árérzékeny mivoltát, ami nagyjából abban csúcsosodik ki, hogy az olcsó termékek sikeresek, a minőségtől függetlenül. Kevésbé sarkítva a dolgot azt mondhatjuk, hogy a magyar piac sajátosságai nem igazán vannak összhangban az európai fogyasztók preferenciáival, ráadásul a piacot uraló iGO jó. A tört programok használata nemzeti sport, ehhez pedig jó partnernek bizonyulnak azok a kereskedők, akik PNA-kat előre telepített alkalmazás nélkül értékesítenek - occsóért.

TomTom GO930
[+]

Mit tehet ebben a helyzetben egy olyan gyártó, akinél egy kézben van a vas, a szoftver és a térkép? Nos ha nem akar irdatlan összegeket marketingbe ölni, mint a Mio tette a Moov fiaskó után, akkor egyedül azzal maradhat talpon, ha beadja a derekát és komolyan veszi a piacot. Ehhez megfelelő szoftver, de leginkább minőségi térkép szükséges. Sokáig tartott, mire a TomTom esetében eljutottak eddig a felismerésig. Forma1-es szófordulattal élve: hiába van KERS, ha nincs dupla fedeles diffúzor.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés