Visszaesőben a PNA és PND piac

Manapság az okostelefon többsége rendelkezik GPS modullal, illetve a hagyományos mobilok között is egyre népszerűbb ez a funkció, mely a különálló PDA és PNA gyártóit igencsak nehéz helyzetbe hozzák. A New York Times felmérése szerint az okostelefonok tulajdonosainak 40 százaléka használta már navigációra készülékét, ám ez az érték iPhone felhasználók körében a 80 százalékot is meghaladta. Az ABI Research elemzése szerint az Egyesült Államokban idén 25 százalékkal több okostelefon talál majd gazdára, melyek 80 százaléka navigációs megoldásokkal is bír.

Hirdetés

A hagyományos navigációs készülékek iránti kereslet sokáig nem változott lényegesen, hiszen a kezdeti apró kijelzők és a folyamatos adatátvitelt igénylő mobilos megoldások nem váltak igazán kedvelté, ám az egyre nagyobb kijelzővel és tárolókapacitással felvértezett készülékek adatátvitel nélkül, offline módban is képesek navigálni, mely révén a különálló TomTom, Magellan és Garmin készülékek iránti keresletet igencsak megcsappant.

A legtöbb tradicionális gyártó más-más módszerrel próbál küzdeni a fennmaradásért. A TomTom például saját hardver eladása helyett navigációs szoftvert készít Apple iPhone és később más készülékek számára, mely egyszeri díjért cserébe kínál adatcsomagot nem igénylő navigációs megoldást. Ezzel szöges ellentétben a Garmin olyan telefont mutatott be Nüvifone néven, mely a cég saját térképes megoldásait kínálja előre telepítve. Az AT&T havidíjas navigációs megoldása szintén bekerült az Apple online boltjába, így a szolgáltatók, telefongyártók és a hagyományos PNA gyártók szépen lassan átalakítják a korábbi piacot.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés