Mire elég egy telefon kamerája?

Tesztfotók - nagylátószög

Most pedig következzenek a várva-várt tesztfotók! Három helyszínre mentünk ki nappali felvételeket készíteni, valamint gyenge, szórt fényben a makró képességet is megnéztük. Az éjszakai fotókat szándékosan hagytuk ki, mivel a G800-at menet híján nem tudtuk volna állványra rakni.

A négy gép közül hármon a lehető legkisebbre vettük az érzékenységet, a Fujinál ezt sajnos nem tudtuk piszkálni, így a gép határozta meg az értéket. A többieket P módban (program automatika) használtuk, azaz a záridőt és a rekeszt nem tudtuk állítani, birizgálhattuk viszont a fénymérést és a fehéregyensúlyt, előbbit átlagolóra (mátrix), utóbbit automatikusra raktuk. A kis A500-assal ezen állítási lehetőségek hiányában AUTO módban lődöztünk. A Pentax képei más oldalarányúak, mint a többi gépé, teleállásban pedig a kitobjektív miatt kisebb gyújtótávolságot tudtunk használni, ezért van némi eltérés a képeknél.


Fujifilm FinePix A500 / Samsung G800 (katt. a teljes méretű képekért)


Pentax K100D Super / Samsung Digimax S600 (katt. a teljes méretű képekért)

A négy kép közül egyértelműen a G800-é a legzajosabb, az öregecske A500-zal készült felvétel sokkal tisztább. A színhűség megítélése kicsit szubjektív, én a Fuji képét ebből a szempontból is szebbnek látom, mint az Samsung telefonjáét.


Fujifilm FinePix A500 / Samsung G800 (100%-os képkivágás, katt. a teljes méretű képért)


Pentax K100D Super / Samsung Digimax S600 (100%-os képkivágás, katt. a teljes méretű képekért)

Következő helyszínünkön a G800 jobban teljesített, mint a belépőszintű Fujifilm kamera, mely részletszegény, kissé elmosott felvételt készített. A zajszintet nézve mindkét masina le van maradva a két komolyabb géptől.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Samsung G800 - fém-képező

    A koreai gyártó legnagyobb tudású kameratelefonja járt nálunk, alig pár nappal a hivatalos bejelentést követően.

Hirdetés