Kia EV6 menetpróba

Kifejezetten izgalmas formatervű, korszerű elektromos autót hozott a Kia, amit már a Hyundai-jal közösen fejlesztett padlólemezre építettek.

Hatótáv, töltés

A WLTP szerinti hatótáv akár 528 kilométer is lehet, ám ez nagyban függ az autó teljesítményétől. Taxatíve felsorolva: 394 (hátsó kerék, 58 kWh), 371 (összkerék, 58 kWh), 528 (hátsó kerék, 77,4 kWh), 506 kilométer (összkerék, 77,4 kWh). A GT változatnak is van már eredménye, ott maximum 400 kilométert mond a gyártó, persze mivel egy olyan modellt legfőképpen az vesz majd, aki néha tempós kanyarokra vágyik, alighanem csak álom marad az előre megszellőztetett hatótáv.


[+]

Nyilván fel volt adva a lecke ilyenkor télen, a mínusz 5-10 fokos éjszakák mellett nappal sem kúszott sokkal 0 fok fölé a hőmérő higanyszála, ezt a környezet pedig köztudottan nem kultiválják az elektromos autók. Ha valakit ez zavar, az válassza mindenképpen az 500 ezer forintba kerülő Power csomagot, hiszen úgy töltésleadási képesség (más autót is lehet 3,6 kW-tal tölteni), valamint olyan hőszivattyús rendszer jár, hogy még -7 fokban és képes a 25 fokban ígért hatótáv 80%-át teljesíteni az EV6. Persze a csillagokat még ekkor sem hozza le nekünk a KIA újdonsága, 4-500 kilométer alatt 20-21 kWh volt a fogyasztás, és mivel a nagyobb akkupakkos modellel közlekedtünk, így azért ki lehetett hozni átlag 350 kilométeres hatótávot, ami Magyarországon a legtöbb helyzetben elég, nyáron pedig nyilván a 400 kilométer feletti hatótáv elérése sem lehetetlen, pláne városban. Mínusz pár fokban egy nagyjából 160 kilométeres Budapest-Szeged útvonal autópályán átlag 25 kWh fogyasztást jelentett, mindezt úgy, hogy 110-115 km/h-nál csak akkor mentem gyorsabban, ha a külső sávban araszoló autókat előzgettem.


[+]

A fogyasztást a visszatöltés mértékének szabályozásával is csökkenthetjük. Ha a kormány mögötti fülekkel a 0-s fokozatot használjuk, akkor természetesen nincs rekuperáció. Az 1-2-3-as szint már nyilván egyre erősebb fékhatást vált ki, ahogy felemeljük a lábunkat a menetpedálról, a legmagasabb fokozaton pedig lényegében az egypedálos vezetést élhetjük át. Ha pedig hosszan meghúzzuk a jobb fülecskét, akkor nem az történik, amit már más gyártónál láttunk, hogy állóra fékezhetjük az autót, hanem ezzel az automata módon aktiválhatjuk, így lényegében az EV6 maga figyeli az útviszonyokat és ennek megfelelően szabályozza a visszatöltés mértékét.


[+]

A Kia EV6-ot a töltési teljesítménye is időtállóvá teszi. Akár 240 kW-tal is lehet tölteni (jobb hátul van a csatlakozó), méghozzá 400 és 800V-on (a Porsche Taycan és az Audi e-Tron is tudja ezt, csak sokkal drágábban) egyaránt, ezzel 10-ről 80-ra mindössze 18 perc alatt felszaladnak a százalékok. Mondjuk itthon ezt aligha tudjuk még kihasználni, pedig jó lenne, hiszen hátsókerékhajtás esetén 4,5 percnyi etetés 100 kilométeres hatótávot jelent(ene). Normál töltőoszlopoknál a 11 kW (3x16A) a maximum, itt a Kia szerint 8,5 órát kell ácsorogni ahhoz, hogy teljesen feltöltsük az autót, 7,4 kW (1x32A) esetén 12 óra 30 percnyi türelem szükséges, 3,7 kW-nál (1x16A) 24 óra 45 perc, otthon viszont, 2,3 kW-os (1x10A) fali töltő esetén pedig rá kell szánni majdnem 40 órát a töltésre. Ez sajnos ilyen kávéház.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Kia Niro EV 2022 menetpróba

    Annyira alapos ráncfelvarrás a Niro friss verziója, hogy az már kvázi egy új modell. És előnyére változott.

Előzmények

  • Mindenki elektromos hajtásra vált

    Mármint kizárólag. Sorban jelentik be a márkák, hogy felhagynak a belsőégésű motorok fejlesztésével, számos gyártó pedig már kitűzte a dátumot a pusztán elektromos hajtású modellpaletta értékesítése kapcsán is.

Hirdetés