Árazás, összegzés
Egyértelmű, hogy az elektromos autók drágák, de a Kia EV6-ot is a kategóriatársakhoz érdemes mérni. Az Air felszereltségű, e170 RWD alapmodell 16,2 millió forinttól indul, majd innentől lépkedhetünk felfelé kiviteltől, teljesítménytől, akkumulátorcsomagtól, valamint hátsó- vagy összkerékhajtástól függően. Az alap változat GT-Line-os ára már 18 millió forintba fáj, a legerősebb és már négy kerékkel hajtó modell esetén pedig minimum 20,6 millió forintot kell átutalni az importőr számlájára. Azért minimum, mert félmillió forint még a Power csomag (hőszivattyús légkondi, áramleadás), valamint még másfél guriga a Premium Vision pakk (HUD, Meridian csúcshifi, távirányítós parkolás, önálló sávváltás).
Nyilván az átlagember itt el is kattint, de nézzük csak meg a többieket, akik egy fillérrel sem olcsóbbak. Ott a Skoda ENYAQ iV, a BMW iX, a Ford Mustang Mach-E, a Volkswagen ID.4, vagy éppen a Hyundai IONIQ 5, és mind közül azért a KIA EV6 az egyik legerősebb ajánlat. Kifinomult külsővel rendelkezik, méghozzá értékes és érdekes részletekkel, a belseje úgy modern, hogy közben egyáltalán nem sok, a töltési teljesítménye, az ereje az átlagosnál jobbnak mondható, a hatótáv pedig korrekt, nyilván melegebb időben az igazi. Hosszú még azért az út a 2030-as évekig, de a Kia megmutatta, hogy mekkora potenciál rejtőzik a márkában és mire lehet képes úgy egy évtized múlva. Ha már most is egy ilyen gépet tud lerakni az útra.
Legendd